PDA

View Full Version : "extremism"


Lincoln
22 mei 2004, 17:39
Geachte collega;

Wat zouden jullie doen als de extremisten aan de macht komen ???
is de toename van "EXTREMISM" een oorzaak van de stijging van allochtonen??? een wat zouden jullie er aan doen ??

Laatste vraag !!
Wat verstaan jullie van de naam "exstremism" ??

Nick
22 mei 2004, 18:18
geachte,

zou u kunnen verduidelijken wat u bedoelde met "extremisten" (links, rechts, godsdienstig ?).

Lincoln
22 mei 2004, 18:25
geachte,

zou u kunnen verduidelijken wat u bedoelde met "extremisten" (links, rechts, godsdienstig ?).

Sorry.Het was eigenlijk omgekeerd , daarbij bedoel ik het vlaamseblok natuurlijk !!

eddy devliegere
22 mei 2004, 19:57
volgens mij is de groei van het blok vooral te wijten aan de lakse houding van de democratische alternatieven
de VLD bv. heeft altijd gezegt tegen migrantenstemrecht te zijn
die laten het wel goedkeuren
wie is er de grote winnaar in de peilingen :het blok
wie is er de grote verliezer in de peilingen : de VLD

voor wie moet een niet rasist maar voorstander van aanpassing van de allochtoon aan onze samenleving dan kiezen
de CD&V?
die hebben ook al intern problemen gehad met het stemrecht
de top was voor maar is teruggefloten door de basis (is wel al een tijdje geleden en ondertussen is de CD&V wat opgeschoven naar rechts)

het blijft een feit dat er zowel CD&V als VLD andere zaken belangrijker vinden en hiervoor in ruil wel wat willen toegeven

dus rest op migrantengebied enkel de keuze
groen en rood :wij moeten ons aanpassen
of blok:zij moeten zich aanpassen of opkrassen
ik ben voor geen van beide

maar hierdoor groeit het blok wel

Nick
23 mei 2004, 00:27
Ik deel de mening van Mr. Devliegere. De grote partijen zwijgen het probleem gewoon dood en het is (hoog)tijd dat zulke zaken op de agenda worden gezet. Men heeft het vlaams blok te groot laten worden, en nu zit men men een allochtonenprobleem en een blok-probleem. De partijen weigeren dit in te zien omdat ze weten dat de weg van integratie een zeer moeilijk te bewandelen weg is. (al dan niet onmogelijk , nu we het zover hebben laten komen?)

doggy
23 mei 2004, 10:59
dus rest op migrantengebied enkel de keuze
groen en rood :wij moeten ons aanpassen
of blok:zij moeten zich aanpassen of opkrassen
ik ben voor geen van beide

maar hierdoor groeit het blok wel

Beste,
U stelt het wel héél simplistisch.
"Wij moeten ons aanpassen"??? Alsof ons landje bezet en veroverd zal worden door barbaren!
Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid? En wat bedoelt u met "aanpassen"?

FM
23 mei 2004, 11:50
dus rest op migrantengebied enkel de keuze
groen en rood :wij moeten ons aanpassen
of blok:zij moeten zich aanpassen of opkrassen
ik ben voor geen van beide

maar hierdoor groeit het blok wel

Beste,
U stelt het wel héél simplistisch.
"Wij moeten ons aanpassen"??? Alsof ons landje bezet en veroverd zal worden door barbaren!
Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid? En wat bedoelt u met "aanpassen"?

verdraagzaamheid beste vriend, moet van beide kanten komen! Niet enkel van de autochtonen! Als ik wordt uitgescholden door allochtonen voor "sale flamend" is dat ook een vorm van racisme waar geen haan naar kraait!

Moslims mogen schapen slachten, maar in geraardsbergen mogen ze, als het van sommige mensen afhangt, geen levende visjes meer drinken.

doggy
23 mei 2004, 12:19
Beste FM,
Natuurlijk is élke vorm van racisme onaanvaardbaar. Maar u stelt het wel heel simpel als u zegt dat de verdraagzaamheid enkel van de autochtonen komt. De resultaten van het vlaams blok bewijzen zelfs het tegendeel.

En over dat schapen slachten: mijn persoonlijke overtuiging is dat zelfs geen énkel dier geslacht dient te worden (ik ben vegetariër), maar ik zal dat nooit als argument gebruiken om mensen met een andere mening te veroordelen.

Nr.10
23 mei 2004, 12:40
geachte,

zou u kunnen verduidelijken wat u bedoelde met "extremisten" (links, rechts, godsdienstig ?).
Extremisten zijn mensen die zich niet echt goed voelen.
Minderheden, afwijkende meningen, afwijkend gedrag worden dan het doelwit.
Dit geldt voor ALLE bevolkingsgroepen.