backfire
30 september 2010, 08:38
Zijn er hier mensen die dagelijks via de E40 Luik / Leuven naar Brussel rijden en terug?
De werken zijn bijna afgelopen. In de richting Brussel is de snelweg zelfs weer volledig open. De hinder viel tijdens de werken eigenlijk best wel mee. Ook de signalisatie was deze keer wel voldoende.
Echter. Heeft iemand al de 'groef' opgemerkt in de richting Leuven? Ze bevindt zich tussen de linker- en middenrijstrook en houdt bijna het hele nieuwe traject aan. Vooral voor motorrijders komt deze groef zeer ongelegen als ze er onvermoed inrijden. Het lijkt wel alsof ze de nieuwe laag van de linkerstrook tegen de middenstrook hebben geplakt, maar een scheiding hebben gelaten. Bizar.
Wat me echter vooral opvalt is dat de zwaar toegetakelde stukken (ter hoogte van de samenvloeiing met de E314 richting BRU) geen nieuw wegdek hebben gekregen. Dat vernieuwd wegdek start aan de oprit Bertem en loopt door tot iets voor Sterrebeek. Dat stuk hoefde voor mij echter niet vernieuwd te worden. Het zijn vooral de gigantische gaten ter hoogte van de samenvloeiing die levensgevaarlijk waren. Die hebben ze nu gewoon dichtgegooid '�* la façon Belge': een guts macadam of tarmac of whatever erover en klaar is kees. Ik kan nu al melden dat sommige van die herstelde gaten al terug barsten beginnen te krijgen. Als we terug een strenge winter krijgen, liggen die gaten binnen de kortste keren weer open en wordt het weer een levensgevaarlijke plek voor motards.
Ik snap er niets van.
De werken zijn bijna afgelopen. In de richting Brussel is de snelweg zelfs weer volledig open. De hinder viel tijdens de werken eigenlijk best wel mee. Ook de signalisatie was deze keer wel voldoende.
Echter. Heeft iemand al de 'groef' opgemerkt in de richting Leuven? Ze bevindt zich tussen de linker- en middenrijstrook en houdt bijna het hele nieuwe traject aan. Vooral voor motorrijders komt deze groef zeer ongelegen als ze er onvermoed inrijden. Het lijkt wel alsof ze de nieuwe laag van de linkerstrook tegen de middenstrook hebben geplakt, maar een scheiding hebben gelaten. Bizar.
Wat me echter vooral opvalt is dat de zwaar toegetakelde stukken (ter hoogte van de samenvloeiing met de E314 richting BRU) geen nieuw wegdek hebben gekregen. Dat vernieuwd wegdek start aan de oprit Bertem en loopt door tot iets voor Sterrebeek. Dat stuk hoefde voor mij echter niet vernieuwd te worden. Het zijn vooral de gigantische gaten ter hoogte van de samenvloeiing die levensgevaarlijk waren. Die hebben ze nu gewoon dichtgegooid '�* la façon Belge': een guts macadam of tarmac of whatever erover en klaar is kees. Ik kan nu al melden dat sommige van die herstelde gaten al terug barsten beginnen te krijgen. Als we terug een strenge winter krijgen, liggen die gaten binnen de kortste keren weer open en wordt het weer een levensgevaarlijke plek voor motards.
Ik snap er niets van.