PDA

View Full Version : Wat doet Anke in de senaat?


Patrice
23 mei 2004, 22:54
U zit nu bijna een jaar in de senaat, maar in tegenstelling van uw partijgenoten horen we eigenlijk niets van u. Met wat hebt u zich zoal beziggehouden?

Anke Van dermeersch
24 mei 2004, 16:42
www.senaat.be (niet zo moeilijk dus om dat dagelijks te controleren? Bovendien zijn er live uitzendingen van de plenaire vergadering. Ik zal eens naar je zwaaien nu woensdag en donderdag. Veel plezier !)

abramis brama
24 mei 2004, 16:53
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Schitterend antwoord. 8)

Nick
24 mei 2004, 16:54
Mevrouw Vandermeersch,

we vroegen niet naar het webadres van de senaat. Er werd gevraagd naar uw persoonlijke vragen/verwezelijkingen. Voorts wordt er van senatoren niet verwacht dat ze zwaaien naar de camera, maar hun werk doen. of betaalt men u meer dan 4000 euro per maand om naar de camera te zwaaien ?

The Paulus Experience
24 mei 2004, 16:59
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Schitterend antwoord. 8)

het schitterde zo hard dat ik niet kunnen lezen heb wat zij nu reeds verwezenlijkt heeft in de senaat..

Volgende keer iets minder schitteren plz. of ik moet mij ook een zonnebril opzetten

tool2kil
24 mei 2004, 17:01
Andere (gelijkaardige) vraag: wat zijn uw interessegebieden? Welke wetsinitiatieven zou u nog verwezenlijkt willen zien? Welke thema's dragen uw voorkeur? Etc. etc.

Andres
24 mei 2004, 17:34
Ik denk dat ze met de verwijzing van de link bedoelde dat je daar haar verrichtingen kunt terugvinden en dat is idd zo. Ik zocht het voor u op en je kan het vinden door op deze specifiekere link te klikken: http://www.senaat.be/www/?MIval=/showSenator&ID=4287&LANG=nl

abramis brama
24 mei 2004, 17:56
Ik denk dat ze met de verwijzing van de link bedoelde dat je daar haar verrichtingen kunt terugvinden en dat is idd zo. Ik zocht het voor u op en je kan het vinden door op deze specifiekere link te klikken: http://www.senaat.be/www/?MIval=/showSenator&ID=4287&LANG=nl

Denk je écht dat ze dat zelf nog niet doorhadden ? U bent voorwaar een zeer hulpvaardig mens.

Nu ja, ik verschiet tegenwoordig al van niks meer op die fora... ;)

Me dunkt dat deze topic zijn beste tijd gehad heeft. Poging tot kelderen, maar kelderaar zélf midscheeps getroffen en zinkend na - en ik herhaal het - een schitterend antwoord van Anke. 8)

The Paulus Experience
24 mei 2004, 17:58
:) moest nu alleen onzen Bramis zo rap content zijn met de antwoorden van andere partijen, 't zou nog nen toffen kunnen zijn :wink:

circe
24 mei 2004, 18:06
Tiens, best interessante site:


Mondelinge vraag van mevrouw Anke Van dermeersch aan de vice-eerste minister en minister van Justitie over «de strafbaarstelling van schijnhuwelijken» (nr. 3-216)
Mevrouw Anke Van dermeersch (VL. BLOK). - Steeds meer buitenlanders proberen via een schijnhuwelijk een verblijfsvergunning te bekomen. Artikel 146bis van het Burgerlijk Wetboek stelt: "Er is geen huwelijk wanneer, ondanks de gegeven formele toestemmingen tot het huwelijk, uit een geheel van omstandigheden blijkt dat de intentie van minstens één van de echtgenoten kennelijk niet is gericht op het totstandbrengen van een duurzame leefgemeenschap, maar enkel op het bekomen van een verblijfsrechtelijk voordeel dat is verbonden aan de staat van gehuwde." In een dergelijk geval wordt het huwelijk nietig verklaard, maar deze praktijk is nog steeds niet strafbaar.

De minister van Binnenlandse Zaken zou de minister van Justitie attent hebben gemaakt op deze problematiek. Hij sprak zich vorige week uit als voorstander van een expliciete strafrechtelijke beteugeling van schijnhuwelijken. Hij zou de minister van Justitie ook vragen het fenomeen als prioriteit op de agenda van de procureurs-generaal te plaatsen en de nationaliteitswetgeving aan te passen, zodat het mogelijk wordt de nationaliteit die is verworven door een schijnhuwelijk, te ontnemen.

Wat is de mening van de minister omtrent het strafbaar stellen van schijnhuwelijken? Aan welke strafmaatregelen denkt de minister? Is de minister van plan om schijnhuwelijken bovenaan de agenda van de procureurs-generaal te plaatsen?

Mevrouw Laurette Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie. - Strafrechtelijke vervolgingen van schijnhuwelijken zijn thans mogelijk op basis van bedrog en van de strafbepalingen van de wet van 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen. In de praktijk wordt de voorkeur aan de burgerlijke procedure tot nietigverklaring van het huwelijk gegeven omdat die procedure soepeler is. De nietigverklaring van het huwelijk geeft vaak aanleiding tot uitwijzingsmaatregelen, waarin is voorzien in de wet van 1980.

Het bestaande wettelijke arsenaal lijkt me ruimschoots voldoende om onrechtmatige situaties te beteugelen.

Cela dit, j'ai écrit au président du Collège des procureurs généraux pour obtenir des informations plus concrètes encore sur l'importance du phénomène et connaître le résultat des réflexions menées au sujet de l'important problème qui a été soulevé.

Mevrouw Anke Van dermeersch (VL. BLOK). - Er blijkt dus een meningsverschil te bestaan. Minister Dewael stelt voor om strafmaatregelen in verband met het schijnhuwelijk in te voeren, maar de minister van Justitie vindt het huidige arsenaal aan wetgeving voldoende en ook dat er nog steeds soepel moet worden opgetreden.
Mme Laurette Onkelinx, vice-première ministre et ministre de la Justice. - Je ne suis pas informée d'une quelconque initiative du ministre Dewael en la matière.

Dat weten dan ook weeral eens!

abramis brama
24 mei 2004, 18:08
:) moest nu alleen onzen Bramis zo rap content zijn met de antwoorden van andere partijen, 't zou nog nen toffen kunnen zijn :wink:

Ela kameraad, zelfs bij de groene sessiedeelnemers zei ik het wanneer ik het goed vond, he. Een goed ad rem antwoord kan ik steeds smaken, ongeacht waar het vandaan komt. 8)

The Paulus Experience
24 mei 2004, 18:10
:) moest nu alleen onzen Bramis zo rap content zijn met de antwoorden van andere partijen, 't zou nog nen toffen kunnen zijn :wink:

Ela kameraad, zelfs bij de groene sessiedeelnemers zei ik het wanneer ik het goed vond, he. Een goed ad rem antwoord kan ik steeds smaken, ongeacht waar het vandaan komt. 8)

allé dan :wink:

circe
24 mei 2004, 20:10
Geinteresseerden kunnen misschien eens een vergelijking maken met het aantal wetsvoorstellen, schriftelijke vragen, mondelinge vragen en ander tussen vb. Senator Anke Vandermeersch en een Senator Mimount Boussakla!

Dan weet iedereen ook ineens waarvoor zijn belastingsgeld wordt betaald.

http://www.senaat.be/www/?MIval=/showSenator&ID=4287&LANG=nl

http://www.senaat.be/www/?MIval=/showSenator&ID=4283&LANG=nl

Verhofstadthater
24 mei 2004, 21:25
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Schitterend antwoord. 8)

het schitterde zo hard dat ik niet kunnen lezen heb wat zij nu reeds verwezenlijkt heeft in de senaat..

Volgende keer iets minder schitteren plz. of ik moet mij ook een zonnebril opzetten

Zure pruime.

The Paulus Experience
24 mei 2004, 23:35
Zure pruime.

allé dan.. gij zou ook nog nen toffen kunnen zijn.

:? *zucht*

Patrice
25 mei 2004, 07:44
www.senaat.be (niet zo moeilijk dus om dat dagelijks te controleren? Bovendien zijn er live uitzendingen van de plenaire vergadering. Ik zal eens naar je zwaaien nu woensdag en donderdag. Veel plezier !)
Laat me dan de vraag herformuleren: wat waren uw bijzondere aandachtspunten het afgelopen jaar en welke zullen dat in de toekomst zijn? Is het waar dat het Vlaams Blok zo strak gestructureerd is dat ieder lid zich alleen mag bezighouden met zijn eigen specialiteiten?

Max
25 mei 2004, 11:05
www.senaat.be (niet zo moeilijk dus om dat dagelijks te controleren? Bovendien zijn er live uitzendingen van de plenaire vergadering. Ik zal eens naar je zwaaien nu woensdag en donderdag. Veel plezier !)
Laat me dan de vraag herformuleren: wat waren uw bijzondere aandachtspunten het afgelopen jaar en welke zullen dat in de toekomst zijn? Is het waar dat het Vlaams Blok zo strak gestructureerd is dat ieder lid zich alleen mag bezighouden met zijn eigen specialiteiten?

BTW: leuke foto, komt die van een shoot voor een bekend mannenblad?

Wat een domme vraag en kinderachtige opmerking.
:roll:

circe
25 mei 2004, 11:21
Patrice, ben je te

*KNIP* na klacht.

Sorry, geen persoonlijke verwijten.

Peter Johan

om naar de site te gaan kijken? Daar kan je nl. zwart op wit het verschil zien tussen de tussenkomsten (schriftelijk, mondeling, wetgevend) tussen vb. Anke Vandermeersch en Mimount Boussakla!
(zelfs op haar eigen site van SENATOR Boussakla vind je enkel reclame voor haar eigen boek!)

Ik denk dat je met de vraag "wat hebt ge gedaan" beter daar eens kunt gaan polsen! (géén schriftelijke vragen, één tussenkomst (maar dan ook 1 in de senaatscommissie voor het stemrecht) En dat allemaal voor hoeveel euro's per maand?

Je kan ze daar allemaal eens gaan checken!

jorisjeroen
25 mei 2004, 12:07
Patrice, blijkbaar ben je te lui of te dom om naar de site te gaan kijken? Zullen we dan maar meteen dit forum afschaffen? We vinden standpunten enzo wel elders op het net.
Hij stelde een vraag (trouwens een vraag die aan pakweg Vera Dua ongeveer op dezelfde manier is gesteld, en waar zij wel op antwoorde zonder een link te geven).

Max
25 mei 2004, 12:16
Patrice, blijkbaar ben je te lui of te dom om naar de site te gaan kijken? Zullen we dan maar meteen dit forum afschaffen? We vinden standpunten enzo wel elders op het net.
Hij stelde een vraag (trouwens een vraag die aan pakweg Vera Dua ongeveer op dezelfde manier is gesteld, en waar zij wel op antwoorde zonder een link te geven).


Allez , speciaal voor u :



Arabisch-Europese liga (AEL)
3-50 (25-26)
Brusselse discotheken - Druggebruik (Drugpreventie versus tips om de kwalijke effecten van het gebruik te verminderen - Drugsrazzia's) (3-449)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Vraag zonder antwoord 3-7 (467)
Antwoord 3-10 (651-652)
De inwerkingtreding van de bepalingen inzake de invoering van het gebruik van telecommunicatiemiddelen en van de elektronische handtekening in de gerechtelijke en buitengerechtelijke procedure (Art. 863 Gerechtelijk Wetboek en artt. 1322 en 2281 Burgerlijk Wetboek) (3-31)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie 3-18 (10-11)
De kleine plofkoffer voor zelfstandigen (Geldtransport) (3-132)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Dewael, vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken 3-35 (10-11)
De strafbaarstelling van schijnhuwelijken (3-216)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie 3-44 (14)
De strafbaarstelling van schijnhuwelijken (Buitenlanders die zo een verblijfsvergunning trachten te bekomen) (3-274)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Dewael, vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken 3-51 (19-20)
De strafuitvoering (Korte of vervangende gevangenisstraffen - Overbevolking van de gevangenissen - Oprichting van een strafuitvoeringsrechtbank) (3-172)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie 3-39 (9-10)
De verlaging van het BTW-tarief voor bepaalde producten en diensten (Arbeidsintensieve diensten, o.a. renovatiewerken en kleine hersteldiensten) (3-62)

Vraag om uitleg van mevrouw Van dermeersch aan de heer Reynders, minister van Financiën
Antwoord gegeven door de heer Jamar, staatssecretaris voor Modernisering van de Financiën, en de Strijd tegen de fiscale fraude, toegevoegd aan de minister van Financiën 3-26 (49-52)
De werkgelegenheid en de datatransmissie tussen de RVA en de gewestelijke niveaus (Werkgelegenheidsevolutie : achterstand bij de verwerking van statistische gegevens - Bestraffen van onwillige werklozen : grote gewestelijke verschillen) (3-195)

Vraag om uitleg van mevrouw Van dermeersch aan de heer Vandenbroucke, minister van Werk en Pensioenen
Antwoord gegeven door mevrouw Van Brempt, staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk, toegevoegd aan de minister van Werk en Pensioenen 3-51 (81-83)
Debat over het veiligheidsbeleid

Strijd tegen terrorisme - Ministerraad van 30 en 31 maart 2004 over veiligheid en justitie - Europese samenwerking - Onveiligheid van de burger - Politie - Misdaadbestrijding - Openbare veiligheid - Strafprocedure - Straffen - Islamitisch fundamentalisme 3-50 (4-37)
Eedaflegging (Verkiezingen van 18 mei 2003)

mevrouw Van dermeersch, senator gekozen door het Nederlandse kiescollege 3-1 (13)
Het Europees paspoort voor honden, katten en fretten (Belgische Vereniging voor identificatie en registratie van honden) (3-252)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid 3-47 (25-27)
Het geldgebrek bij het gerecht (Problemen inzake betaling van gerechtskosten, labo-onderzoeken, experts en tolken) (3-112)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie 3-28 (6-7)
Het uitblijven van de verwachte dossiers na de wet op fiscale amnestie (Eenmalige bevrijdende aangifte - Weinig belangstelling) (3-188)

Mondelinge vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Reynders, minister van Financiën 3-41 (17-18)
Justitiehuizen - Middelen - Personeel (Eerste lijnsrechtshulp) (3-571)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie
Vraag met antwoord 3-8 (524-525)
Kruispuntbank van Ondernemingen - Problemen - Oorzaken - Hangende dossiers (3-431)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Moerman, minister van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid
Vraag zonder antwoord 3-7 (470-471)
Antwoord 3-8 (542-543)
Magistratuur - Bekwaamheidsexamens - Slagingspercentage (Verschil tussen Franstalige en Nederlandstalige kandidaten) (3-559)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie
Vraag met voorlopig antwoord 3-8 (517)
Antwoord 3-10 (624-625)
Multiresistente ziekenhuisbacterie in Noord-Frankrijk - Toestand in België - Preventieve maatregelen (3-560)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Vraag zonder antwoord 3-8 (516)
Ontwerp van programmawet (3-137)

Algemene bespreking (Eerste deel)
Aanpassing van de energiebijdrage teneinde de gezinnen aan te zetten om over te schakelen van huisbrandolie naar aardgas 3-9 (12)
Afschaffing van de inschrijvingstaks voor voertuigen 3-9 (13)
Cliquetsysteem motorbrandstoffen : accijnsverhoging 3-9 (13)
Fiscaal beleid van de regering Verhofstadt II 3-9 (12-13)
3-9 (14)
Uitstel van de inwerkingtreding van de ecoboni 3-9 (12)
Uitstel van inwerkingtreding van de wet van 21 februari 2003 tot oprichting van een Dienst voor alimentatievorderingen 3-9 (13-14)
Verhoging van de taks op materiële aflevering van effecten aan toonder (Artikel 160 Wetboek der met het zegel gelijkgestelde taksen) en op collectieve beleggingsinstellingen (Artikel 161ter Wetboek der successierechten) 3-9 (13)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-647)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Verhofstadt, eerste minister
Vraag met antwoord 3-12 (739)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-648)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie
Vraag zonder antwoord 3-12 (726)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-649)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Michel, vice-eerste minister en minister van Buitenlandse Zaken
Vraag zonder antwoord 3-12 (727-728)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-650)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Vande Lanotte, vice-eerste minister en minister van Begroting en Overheidsbedrijven
Vraag met antwoord 3-12 (749)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-651)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Dewael, vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken
Vraag met antwoord 3-12 (753-754)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-652)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Vandenbroucke, minister van Werk en Pensioenen
Vraag zonder antwoord 3-12 (731)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-653)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Flahaut, minister van Landsverdediging
Vraag met antwoord 3-12 (765-766)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-654)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Verwilghen, minister van Ontwikkelingssamenwerking
Vraag zonder antwoord 3-12 (731)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-656)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Demotte, minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Vraag zonder antwoord 3-12 (732)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-657)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Moerman, minister van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid
Vraag met antwoord 3-12 (775-776)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-658)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan de heer Anciaux, minister van Mobiliteit en Sociale Economie
Vraag zonder antwoord 3-12 (736)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-659)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Arena, minister van Ambtenarenzaken, Maatschappelijke Integratie, Grootstedenbeleid en Gelijke Kansen
Vraag met antwoord 3-12 (778)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-660)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Laruelle, minister van Middenstand en Landbouw
Vraag met antwoord 3-10 (673-674)
Vliegtuigtickets - Aankoop (3-661)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Van den Bossche, minister van Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling
Vraag met antwoord 3-12 (783-784)
Voorstel van resolutie betreffende een objectieve kosten-batenanalyse van de aanwezigheid van vreemdelingen in ons land (Niet-Europese vreemdelingen) (3-657)

Voorstel van de heer Creyelman en mevrouw Van dermeersch 3-657 /1 (1-5)
Vrijlating van recidivisten.- Minderjarigen (Op heterdaad betrapte recidivisten die door het parket of de onderzoeksrechter in vrijheid worden gesteld - Ministeriële omzendbrieven - Opvangplaatsen in gesloten instellingen) (3-275)

Schriftelijke vraag van mevrouw Van dermeersch aan mevrouw Onkelinx, vice-eerste minister en minister van Justitie
Vraag met antwoord 3-2 (154-155)
Wetsontwerp betreffende het Europees aanhoudingsbevel (3-395)

Amendement nr 4 van mevrouw Van dermeersch en de heer Ceder, opnieuw ingediend na de goedkeuring van het verslag 3-395 /5 (1)
Algemene bespreking 3-29 (11-19)
Wetsontwerp houdende invoering van een eenmalige bevrijdende aangifte (3-427)

Algemene bespreking 3-34 (4-27)
Wetsontwerp houdende verticale integratie van het openbaar ministerie (Wijziging van het Gerechtelijk Wetboek en van de wet van 22 december 1998 betreffende de verticale integratie) (3-541)

Algemene bespreking 3-47 (35-40)
Wetsontwerp tot wijziging van de wet van 3 april 1953 betreffende de rechterlijke inrichting en tot tijdelijke toelating tot overtallige benoemingen van magistraten (Uitbreiding van de personeelsformatie van de magistraten van de Rechtbank van eerste aanleg te Charleroi en het Hof van beroep van Bergen, in het kader van de misdaadbestrijding) (3-504)

Algemene bespreking 3-44 (33-39)
Wetsvoorstel betreffende de derdewereldbevek (Bijzonder type beleggingsinstrument : bijkomende financiering van NGO's die projecten in de derde wereld realiseren via het afleveren van rendementen van speciaal op te richten beleggingsfondsen, waarbij de overheid een direct fiscaal voordeel toekent aan de belegger - Ethische en duurzame belegging) (3-162)

Algemene bespreking 3-39 (25-30)
Wetsvoorstel betreffende de uitbreiding van het actief en passief kiesrecht bij gemeenteraads- en districtraadsverkiezingen tot de niet-Europese onderdanen die in België verblijven (3-262)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel betreffende de uitbreiding van het gemeentelijk stemrecht en het recht om verkozen te worden tot de niet-Europese onderdanen die in België verblijven (3-65)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel houdende instelling van een gezinseffectenrapport (bij wetsontwerpen) (3-617)

Voorstel van mevrouw Van dermeersch c.s. 3-617 /1 (1-5)
Wetsvoorstel houdende organisatie van een volksraadpleging over de toekenning van stemrecht op gemeentelijk niveau aan de in België verblijvende niet-Europese Unie onderdanen (3-291)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot aanvulling van artikel 563 van het Strafwetboek met een verbod op het dragen van gelaatverhullende gewaden in openbare ruimten en op openbare plaatsen (3-463)

Voorstel van mevrouw Van dermeersch 3-463 /1 (1-4)
Wetsvoorstel tot instelling van een volksraadpleging over het stemrecht voor vreemdelingen (3-245)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot opheffing van artikel 107 van de bij het koninklijk besluit van 19 december 1939 samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders en houdende afschaffing van het Fonds voor collectieve uitrustingen en diensten (Ondersteuning van initiatieven inzake kinderopvang : communautaire bevoegdheid) (3-618)

Voorstel van mevrouw Van dermeersch c.s. 3-618 /1 (1-6)
Wetsvoorstel tot toekenning van het actief en passief kiesrecht bij de gemeente- en provincieraadsverkiezingen aan de buitenlandse onderdanen (Nieuw opschrift : Wetsvoorstel tot toekenning van het actief kiesrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen aan vreemdelingen) (3-13)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot uitbreiding van het recht op ouderschapsverlof, palliatief verlof en zorgverlof en tot verhoging van de onderbrekingsuitkering in geval van ouderschapsverlof, palliatief verlof en zorgverlof (Wijziging van het KB van 29 oktober 1997 tot invoering van een recht op ouderschapsverlof in het kader van loopbaanonderbreking, het KB van 10 augustus 1998 tot invoering van een recht op loopbaanonderbreking voor bijstand aan een ziek gezins- of familielid, artikel 100bis van de herstelwet van 22 januari 1985 houdende sociale bepalingen en het KB van 2 januari 1991 betreffende toekenning van onderbrekingsuitkeringen) (3-619)

Voorstel van mevrouw Van dermeersch c.s. 3-619 /1 (1-6)
Wetsvoorstel tot wijziging van de gemeentekieswet en de nieuwe gemeentewet, met betrekking tot het stemrecht en de verkiesbaarheid bij gemeenteraadsverkiezingen van onderdanen van lidstaten van de Europese Unie en van de andere staatsburgers van buitenlandse nationaliteit die langer dan vijf jaar in België verblijven (3-274)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot wijziging van de gemeentekieswet en de nieuwe gemeentewet, met betrekking tot het stemrecht en de verkiesbaarheid van niet-Belgen bij gemeente- en provincieraadsverkiezingen (3-86)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot wijziging van de gemeentekieswet, gecoördineerd op 4 augustus 1932, teneinde bij de gemeenteraadsverkiezingen kiesrecht te verlenen aan de vreemdelingen die geen ingezetenen van de Europese Unie zijn (3-275)

Algemene bespreking 3-24 (4-43)
3-24 (44-96)
Wetsvoorstel tot wijziging van de samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders en van het koninklijk besluit van 28 november 1969 tot uitvoering van de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders, met het oog op de invoering van een opvoedersvergoeding voor en de toekenning van een sociaal statuut aan de thuiswerkende ouder (3-616)

Voorstel van mevrouw Van dermeersch c.s. 3-616 /1 (1-10)
Wetsvoorstel tot wijziging van tabel A in de bijlage van het koninklijk besluit nr. 20 van 20 juli 1970 tot vaststelling van de belasting over de toegevoegde waarde en tot indeling van de goederen en de diensten bij die tarieven, met het oog op de invoering van een BTW-tarief van 6% voor het verschaffen van spijzen of dranken voor verbruik ter plaatse in hotels, restaurants, cafés en aanverwante bedrijven (3-241)

Voorstel van de heer Vanhecke en mevrouw Van dermeersch 3-241 /1 (1-4)



Texte français


Alles van 1995 tot nu
Legislatuur 2003-
Legislatuur 1999-2003
Legislatuur 1995-1999




Copyright © Belgian Senate
Page last updated on 25/5/2004
Contact the Webmaster



Zoekresultaat wetgevingsdossiers
Criteria :
Ingediend in de Senaat - Huidige zittingsperiode
Ingediend door senator Van dermeersch Anke

Nummer Titel Datum
3-241 Wetsvoorstel tot wijziging van tabel A in de bijlage van het koninklijk besluit nr. 20 van 20 juli 1970 tot vaststelling van de belasting over de toegevoegde waarde en tot indeling van de goederen en de diensten bij die tarieven, met het oog op de invoering van een BTW-tarief van 6% voor het verschaffen van spijzen of dranken voor verbruik ter plaatse in hotels, restaurants, cafés en aanverwante bedrijven 15/10/2003
3-242 Wetsvoorstel tot wijziging van de artikelen 52 en 53, 8°, van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992 15/10/2003
3-337 Wetsvoorstel tot opheffing van de wet van 16 november 1993 houdende vaststelling van de civiele lijst voor de duur van de regering van Koning Albert II, tot toekenning van een jaarlijkse en levenslange dotatie aan Hare Majesteit Koningin Fabiola en van een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip, alsook van de wet van 7 mei 2000 houdende toekenning van een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip, een jaarlijkse dotatie aan Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Astrid en een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Laurent 17/11/2003
3-378 Wetsvoorstel tot instelling van een BTW-tarief van 6 % voor het bouwen en renoveren van privé-woningen 4/12/2003
3-463 Wetsvoorstel tot aanvulling van artikel 563 van het Strafwetboek met een verbod op het dragen van gelaatverhullende gewaden in openbare ruimten en op openbare plaatsen 19/1/2004
3-517 Wetsvoorstel tot wijziging van de organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn met het oog op de principiële afschaffing van de terugvorderingmogelijkheid door het OCMW van de kosten gemaakt voor maatschappelijke dienstverlening in het kader van de opname van ouderen in een rusthuis 13/2/2004
3-616 Wetsvoorstel tot wijziging van de samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders en van het koninklijk besluit van 28 november 1969 tot uitvoering van de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders, met het oog op de invoering van een opvoedersvergoeding voor en de toekenning van een sociaal statuut aan de thuiswerkende ouder 2/4/2004
3-617 Wetsvoorstel houdende instelling van een gezinseffectenrapport 2/4/2004
3-618 Wetsvoorstel tot opheffing van artikel 107 van de bij het koninklijk besluit van 19 december 1939 samengeordende wetten betreffende de kinderbijslag voor loonarbeiders en houdende afschaffing van het Fonds voor collectieve uitrustingen en diensten 2/4/2004
3-619 Wetsvoorstel tot uitbreiding van het recht op ouderschapsverlof, palliatief verlof en zorgverlof en tot verhoging van de onderbrekingsuitkering in geval van ouderschapsverlof, palliatief verlof en zorgverlof 2/4/2004
3-657 Voorstel van resolutie betreffende een objectieve kosten-batenanalyse van de aanwezigheid van vreemdelingen in ons land 29/4/2004
11 resultaten voldoen aan de gestelde criteria.


11 resultaten voldoen aan de gestelde criteria.





Copyright © Belgian Senate
Page last updated on 25/5/2004
Contact the Webmaster



Zoekresultaat schriftelijke vragen
Criteria :
Senator = Van dermeersch Anke
Vragen gesteld in de huidige zittingsperiode

3 - 95 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 13/8/2003
Politiediensten - Slachtoffers van geweld tijdens de dienstuitoefening.
vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken

3 - 275 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/9/2003
Vrijlating van recidivisten.- Minderjarigen.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-2 (Antwoord) gepubliceerd op 21/10/2003, blz. 154
3 - 428 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 13/11/2003
Kruispuntbank Ondernemingen - Problemen - Oorzaken - Hangende dossiers.
staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, toegevoegd aan de Eerste minister
Antwoord ontvangen op 12/12/2003 (niet gepubliceerd)
3 - 431 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 17/11/2003
Kruispuntbank Ondernemingen - Problemen - Oorzaken - Hangende dossiers.
minister van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid
bulletin 3-7 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 6/1/2004, blz. 470
bulletin 3-8 (Antwoord) gepubliceerd op 20/1/2004, blz. 542
3 - 449 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 26/11/2003
Brusselse discotheken - Druggebruik.
minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
bulletin 3-7 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 6/1/2004, blz. 467
bulletin 3-10 (Antwoord) gepubliceerd op 17/2/2004, blz. 651
3 - 559 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 11/12/2003
Magistratuur - Bekwaamheidsexamens - Slagingspercentage.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-8 (Voorlopig antwoord) gepubliceerd op 20/1/2004, blz. 517
bulletin 3-10 (Antwoord) gepubliceerd op 17/2/2004, blz. 624
3 - 560 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 11/12/2003
Multiresistente ziekenhuisbacterie in Noord-Frankrijk - Toestand in België - Preventieve maatregelen.
minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
bulletin 3-8 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 20/1/2004, blz. 516
bulletin 3-11 (Antwoord) gepubliceerd op 2/3/2004
3 - 571 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/12/2003
Justitiehuizen - Middelen - Personeel.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-8 (Antwoord) gepubliceerd op 20/1/2004, blz. 524
3 - 647 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
Eerste minister
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 739
3 - 648 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 726
3 - 649 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
vice-eerste minister en minister van Buitenlandse Zaken
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 727
3 - 650 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
vice-eerste minister en minister van Begroting en Overheidsbedrijven
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 749
3 - 651 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 753
3 - 652 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Werk en Pensioenen
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 731
bulletin 3-14 (Antwoord) gepubliceerd op 20/4/2004
3 - 653 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Landsverdediging
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 765
3 - 654 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Ontwikkelingssamenwerking
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 731
3 - 655 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Financiën
bulletin 3-11 (Antwoord) gepubliceerd op 2/3/2004
3 - 656 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 732
bulletin 3-14 (Antwoord) gepubliceerd op 20/4/2004
3 - 657 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 775
bulletin 3-15 (Aanvullend antwoord) gepubliceerd op 4/5/2004
3 - 658 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Mobiliteit en Sociale Economie
bulletin 3-12 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 736
bulletin 3-14 (Antwoord) gepubliceerd op 20/4/2004
3 - 659 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Ambtenarenzaken, Maatschappelijke Integratie, Grootstedenbeleid en Gelijke Kansen
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 778
3 - 660 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Middenstand en Landbouw
bulletin 3-10 (Antwoord) gepubliceerd op 17/2/2004, blz. 673
3 - 661 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 6/2/2004
Vliegtuigtickets - Aankoop.
minister van Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling
bulletin 3-12 (Antwoord) gepubliceerd op 16/3/2004, blz. 783
3 - 835 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/3/2004
Gevangenissen - Capaciteit - Overdracht van niet-Belgische gevangenen aan hun land van herkomst.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-15 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 4/5/2004
3 - 836 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/3/2004
Penitentiaire instellingen - Drugsproblematiek.
vice-eerste minister en minister van Justitie
bulletin 3-15 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 4/5/2004
3 - 837 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/3/2004
Nieuw Justitiepaleis te Antwerpen - Erelonen.
vice-eerste minister en minister van Justitie
Antwoord ontvangen op 30/4/2004 (niet gepubliceerd)
3 - 838 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/3/2004
Nieuw Justitiepaleis te Antwerpen - Erelonen.
minister van Financiën
bulletin 3-15 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 4/5/2004
3 - 846 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/3/2004
Spookrijders - Empirisch onderzoek - Profiel.
minister van Mobiliteit en Sociale Economie
bulletin 3-14 (Antwoord) gepubliceerd op 20/4/2004
3 - 864 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 24/3/2004
Belastingsambtenaren - Geweld, intimidaties en represailles - Maatregelen.
minister van Financiën
bulletin 3-15 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 4/5/2004
3 - 897 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 2/4/2004
Belastingadministratie - Indiening van bezwaarschriften - Aangetekenden brief - Termijn.
minister van Financiën
bulletin 3-16 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 18/5/2004
3 - 898 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 2/4/2004
Belastingadministratie - Openingsuren - Indiening van bezwaarschriften - Tijdstip.
minister van Financiën
bulletin 3-16 (Publicatie zonder antwoord) gepubliceerd op 18/5/2004
31 resultaten voldoen aan de gestelde criteria.





Copyright © Belgian Senate
Page last updated on 25/5/2004
Contact the Webmaster


Zoekresultaat mondelinge vragen
Criteria :
Senator = Van dermeersch Anke
Vragen gesteld in de huidige zittingsperiode

3 - 31 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 23/10/2003
de inwerkingtreding van de bepalingen inzake de invoering van het gebruik van telecommunicatiemiddelen en van de elektronische handtekening in de gerechtelijke en buitengerechtelijke procedure
vice-eerste minister en minister van Justitie
beantwoord op 23/10/2003 (handelingen 3-18)
3 - 112 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 11/12/2003
het geldgebrek bij het gerecht
vice-eerste minister en minister van Justitie
beantwoord op 11/12/2003 (handelingen 3-28)
3 - 132 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 8/1/2004
de kleine plofkoffer voor zelfstandigen
vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken
beantwoord op 8/1/2004 (handelingen 3-35)
3 - 172 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 29/1/2004
de strafuitvoering
vice-eerste minister en minister van Justitie
beantwoord op 29/1/2004 (handelingen 3-39)
3 - 188 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 5/2/2004
het uitblijven van de verwachte dossiers na de wet op fiscale amnestie
minister van Financiën
beantwoord op 5/2/2004 (handelingen 3-41)
3 - 216 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 19/2/2004
de strafbaarstelling van schijnhuwelijken
vice-eerste minister en minister van Justitie
beantwoord op 19/2/2004 (handelingen 3-44)
3 - 252 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 18/3/2004
het Europees paspoort voor honden, katten en fretten
minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
beantwoord op 18/3/2004 (handelingen 3-47)
3 - 274 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 1/4/2004
de strafbaarstelling van schijnhuwelijken
vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken
beantwoord op 1/4/2004 (handelingen 3-51)
8 resultaten voldoen aan de gestelde criteria.





Copyright © Belgian Senate
Page last updated on 25/5/2004
Contact the Webmaster


Zoekresultaat vragen om uitleg
Criteria :
Senator = Van dermeersch Anke
Vragen gesteld in de huidige zittingsperiode

3 - 47 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 12/11/2003
de belastingdruk in België volgens het recent OESO-rapport
minister van Financiën
ingetrokken
3 - 62 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 27/11/2003
de verlaging van het BTW-tarief voor bepaalde producten en diensten
minister van Financiën
beantwoord op 5/12/2003 (handelingen 3-26)
3 - 195 Van dermeersch Anke (VL. BLOK) 25/3/2004
de werkgelegenheid en de datatransmissie tussen de RVA en de gewestelijke niveaus
minister van Werk en Pensioenen
beantwoord op 1/4/2004 (handelingen 3-51)
3 resultaten voldoen aan de gestelde criteria.





Copyright © Belgian Senate
Page last updated on 25/5/2004
Contact the Webmaster

jorisjeroen
25 mei 2004, 12:23
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

circe
25 mei 2004, 12:24
:wink:

Dat gaat pikken denk ik !

en nu Mimount(spa-) eens gaan bekijken misschien?

jorisjeroen
25 mei 2004, 12:28
:wink:

Dat gaat pikken denk ik !

en nu Mimount(spa-) eens gaan bekijken misschien?Doe maar. En kijk dan ook maar bij iedereen en maak een lijstje van meest naar minst productief. En voor de kamer en het Vl parlement ook ineens. Veel plezier.
Dat was mijn punt niet.

circe
25 mei 2004, 12:33
Ho, maar dat heb ik gisteren gedaan voor een paar senatoren hoor, gewoon lukraak eruit gepikt!

Moet je eens doen en vergelijken met Van dermeersch.

Max
25 mei 2004, 12:42
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

Nee , ge probeert op een goedkope manier iemand in discrediet te brengen.

Dit is het World Wide Web , een verzameling van linken. Heel dit forum is een verzameling van linken. Het is niet onbeleefd om te zeggen : "Klik even op die link en je komt tot de informatie". Je moet je auto niet instappen voor tot die informatie te komen. Da's heel het punt van Internet.

Trouwens copy/pasten is slordig gedrag op fora's. Look what you made me do! :cry: :wink:

circe
25 mei 2004, 13:06
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

kijk nu wat je gedaan hebt in al je ijver om Van dermeersch in diskrediet te brengen.

Niet alleen ik zal onder de indruk zijn van haar interventies. Ook mensen die normaal niet de moeite zouden doen om te gaan kijken!

Weer wat stemmen bij!

circe
25 mei 2004, 13:07
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

kijk nu wat je gedaan hebt in al je ijver om Van dermeersch in diskrediet te brengen.

Niet alleen ik zal onder de indruk zijn van haar interventies. Ook mensen die normaal niet de moeite zouden doen om te gaan kijken!

Weer wat stemmen bij!

(Het in diskrediet brengen en demonizeren van het VB loopt op zijn laatste benen. Net zoals het populisme van Stevaert heeft ook dit politieke spelletje een beperkte houdbaarheidsdatum volgens mij.)

abramis brama
25 mei 2004, 14:21
Vooral deze is schitterend :


Wetsvoorstel tot opheffing van de wet van 16 november 1993 houdende vaststelling van de civiele lijst voor de duur van de regering van Koning Albert II, tot toekenning van een jaarlijkse en levenslange dotatie aan Hare Majesteit Koningin Fabiola en van een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip, alsook van de wet van 7 mei 2000 houdende toekenning van een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip, een jaarlijkse dotatie aan Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Astrid en een jaarlijkse dotatie aan Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Laurent

Ruim voldoende om mijn voorkeurstem op 13 juni te krijgen. :P

Kaal
25 mei 2004, 20:50
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

Je hebt gelijk maar na die debiele opmerking van Patrice over de foto van Anke vind ik dat haar antwoord passend was.

lustige lezer
25 mei 2004, 21:03
Hij stelde een vraag (trouwens een vraag die aan pakweg Vera Dua ongeveer op dezelfde manier is gesteld, en waar zij wel op antwoorde zonder een link te geven).

Mja, maar van dit mag je vanuit gaan dat het waarheidsgetrouw is. Vera Dua heeft lukraak wat opgesomd.

Patrice
25 mei 2004, 22:04
Mijn punt was dat ze daar wel op kon antwoorden hé.

Je hebt gelijk maar na die debiele opmerking van Patrice over de foto van Anke vind ik dat haar antwoord passend was.
Haar antwoord was eerst en ik voelde me nogal op mijn teen getrapt over haar "is toch niet zo moeilijk hé?", maar ik geeft toe dat ik te ver ben gegaan.

Anke Van dermeersch
26 mei 2004, 11:23
Al mijn interpellaties en voorstellen kunt u op de site van de senaat terugvinden. En indien u zo weinig van mij hoort, dan is dit simpelweg te verklaren door het feit dat de pers onze werkzaamheden in het parlement gewoonweg negeert. Cordon sanitaire, weet je wel?!

Patrice
26 mei 2004, 11:28
Het cordon en haar gevolgen kennen we al. Maar wat waren nu uw bijzondere aandachtspunten? Voor welke wilt u zich nog bijzonder inzetten?

S.
27 mei 2004, 07:35
Al mijn interpellaties en voorstellen kunt u op de site van de senaat terugvinden. En indien u zo weinig van mij hoort, dan is dit simpelweg te verklaren door het feit dat de pers onze werkzaamheden in het parlement gewoonweg negeert. Cordon sanitaire, weet je wel?!

Pff, alsof ander parlementair werk wel het nieuws haalt. Carl Decaluwé heeft volgens de site van het Vlaams Parlement van september 2003 tot de ontbinding van het parlement 48 vragen en interpellaties gedaan. Heeft er één daarvan het nieuws gehaald? Het parlement komt zo weinig in het nieuws omdat de echte macht ergens anders ligt.