PDA

View Full Version : Vb van INTEGRATIE


bruut geweld
24 mei 2004, 18:09
één van de grote thema's is en blijft het vreemdelingenstandpunt

Aanpassen of....
zijnde aanpassen aan de waarden/normen van het vlaamse volk ?

Nu ken ik in Antwerpen toch heel wat vlamingen (wat dat zijn ze voor mij) van Marokkaanse origine die perfekt in dit plaatje passen...

Waarom zijn deze nooit te zien bij het blok (vermits u als partij toch niet racistisch beweerd te zijn)

zoiets als :
Hier zijn Mo, Hassan, Mustaph vlamingen van Marokkaanse origine, maar zij horen evenzeer bij "het eigen volk". een term die sinds kort niet op afkomst maar op nationaliteit blijkt te slaan volgens blokleden..
Is er ineens duidelijkheid over de noemer "aanpassen" ...

En niet zeggen dat ze er niet zijn aub. In Antwerpen zijn er genoeg aangepaste vreemdelingen van vooral marokkaanse origine! Het blok zou zich op deze manier MAKKELIJK van alle kritikasters kunnen ontdoen die het als racistisch bestempelen...
Of is er toch iets van aan , mevrouw vandermeersch?

LordOfChaos
26 mei 2004, 14:05
Even een klein vraagje : willen die Vlamingen wel bij het blok gaan ?

muys
26 mei 2004, 14:17
ik heb er weet van dat er bijvoorbeeld in antwerpen verschillende blok sympathisanten zijn van allochtone afkomst, ik geloof zelfs dat er al eens een allochtoon op een blok lijst gestaan heeft.

bovendien hoor je de laatste tijd meer en meer stemmen opgaan van ingeburgerde allochtonen die niet meer kunnen samenleven met veel mensen van hun eigen land.

mijn vader moest verleden jaar met een marokkaan werken en deze zei tegen mijn vader dat dat toch schandalig is dat veel van die makakken (jawel, hij gebruikte dit woord) nog te lui zijn om nederlands te leren en nog niet eens willen gaan werken, hij schaamde zich eigenlijk voor veel van zijn eigen landgenoten.

lustige lezer
26 mei 2004, 14:26
@bruut geweld

Ik snap niet wat je nu als antwoord verwacht?

Als ze zich aangepast hebben zullen ze geen probleem vormen. Dit zijn vlamingen.
Volgens mij heft het vlaams blok als partij niks tegen die mensen.
Het is niet aan het VB om deze nieuwe vlamingen in hun partij te halen en hun een hoge plaats in de lijst te geven (zoals sommige partijen het wel doen), maar het is aan de die nieuwe vlamingen zelf om zich aan te bieden en zich tot een goede politicus te ontplooien. Ik denk dat het VB capabele vlamingen (van een ander 'huidskleur') niet zal weigeren.
Maar het kan goed zijn dat ze gewoon niet durven, het vlaamsblok wordt als racistisch/fascistisch omschreven. Buren kijken je scheef aan als je op die partij stemt en zeker als je partijlid bent.

bruut geweld
26 mei 2004, 16:14
nogmaals voor de goede verstaander :

Ik stel deze vraag aan ANKE van dermeersch

niet dat jullie meningen niet aanbod mogen komen, maar dan kunnen we dit behandelen in ANDER gedeelte van het forum... HIER interesseren ze me niet , en heb ik er jullie OOK NIET OM GEVRAAGD :roll:
toch moet men er tussen komen, hoewel ongevraagd ....
Hebben jullie dermate weinig vertrouwen in de capaciteiten van Anke als vb'er om hier ZELF op te antwoorden ?


In dit gedeelte van het forum vind ik dat je een vraag stelt aan een politicus en die dient dan ook te antwoorden of niet (wat dan als instemmen gerekend moet worden).we krijgen zelden de kans om ze rechtstreeks te horen, laten we daar dan ook tevolle gebruik van maken ipv onze meningen juist hier �* volonté te ventileren , terwijl we dit op elk moment in het gedeelte "binnenland" etc kunnen doen..

ik zie dat andere onderwerpen door anderen gestart hier in dit gedeelte ook "bezaaid" geraken met ieders mening...
Wat mij betreft, kom ik niet tussen een vraagsteller en de aangesproken politicus.. gelieve dat ook jegens mij te willen respecteren.
anders maken we het de politici wel héél gemakkelijk (van welke partij dan ook) :evil:

lustige lezer
27 mei 2004, 12:28
Je zou al kunnen beginnen met een duidelijke vraag te stellen :P

wizzard
27 mei 2004, 17:29
ik wil de eerste vreemdeling nog tegen komen die bewust en uit vrije wil niet wil werken... die zegt ik kan overal gaan werken waar ik wil en nog deftig betaald worden MAAR toch aan de dop wil hangen voor da minimummeke da ze krijgen.

muys
27 mei 2004, 17:44
ik wil de eerste vreemdeling nog tegen komen die bewust en uit vrije wil niet wil werken... die zegt ik kan overal gaan werken waar ik wil en nog deftig betaald worden MAAR toch aan de dop wil hangen voor da minimummeke da ze krijgen.

misschien wat meer buitenkomen....................................... ......