PDA

View Full Version : "Moedige" Leterme over multicul


De schoofzak
2 november 2010, 10:19
De moedigste aller Vlaamse politici:
- durft niet zeggen dat Merckel ongelijk zou hebben
- durft ook niet zeggen dat Merckel gelijk zou hebben

besluit dan maar
- dat Merckel een beetje gelijk heeft

maar versta in feite: multicul is mislukt, maar het is mijn fout niet.

Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk, maar lang niet op de manier zoals het hier gegaan is.
Grootste fout is dat het te vlug gegaan is. Die migranten hebben gewoonweg geen gelegenheid gekregen om zich te integreren.
Tweede grootste feit is het samengaan van die niet-integratie met een falend justitiebeleid.

Afijn, hier zijn de gegevens van onze moedigaard (West-Vlamingen: stem die prutser aub weg):

link: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101102_011

titel: 'Integratie heeft niet gewenste effect gehad'

beetje tekst:

Het integratiebeleid heeft niet volledig aan de verwachtingen voldaan, vindt premier Leterme. Hij sluit zich daarmee gedeelteljk aan bij de opmerkingen die de Duitse kanselier Angela Merkel gaf over het 'mislukken van de multiculturele samenleving'.

Leterme deed zijn uitspraken vanmorgen in een interview met RTL. 'Mevrouw Merkel heeft gelijk, in die zin 'dat het integratiebeleid niet altijd de voordelen heeft opgeleverd die ervan verwacht werden'.

Iemand die met 'eerbare bedoelingen' naar ons land trekt, moet goed worden onthaald, zegt de premier. 'Maar het is nodig dat hij zich aanpast aan de Belgische omgeving, aan de gemeente waarin hij woont en aan het sociale weefsel'.

Leterme verwijst naar de aanpassingen aan de wet over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit. Die wet legt veel meer dan vroeger de nadruk op de noodzaak tot integratie, het leren van de taal en het aanpassen aan de gewoonten van de regio waar de migrant zich vestigt.'

born2bewild
2 november 2010, 10:30
Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk

schoofzak, geef anders eens een voorbeeld (tijd, locatie) van succesvolle multicul en "gewenste" resultaten.

dat zou aan uw draadje een beetje inhoud geven in plaats van dat oeverloos luchtfietsen altijd
(jaja ge vindt leterme ne slechte)

Zwartengeel
2 november 2010, 10:33
Verhofstadt zou wellicht gezegd hebben dat het mislukken van de multicultuur allemaal de schuld is van de onverdraagzaamheid van de Vlaming.

born2bewild
2 november 2010, 10:34
Verhofstadt zou wellicht gezegd hebben dat het mislukken van de multicultuur allemaal de schuld is van de onverdraagzaamheid van de Vlaming.

ja, en ook de mislukking in duitsland trouwens

De schoofzak
2 november 2010, 10:54
schoofzak, geef anders eens een voorbeeld (tijd, locatie) van succesvolle multicul en "gewenste" resultaten.

dat zou aan uw draadje een beetje inhoud geven in plaats van dat oeverloos luchtfietsen altijd
(jaja ge vindt leterme ne slechte)

Ik zal daar naar zoeken, met bewijzen, links en heel de santeboetiek, zelfs de historische verschillen van de samenlevingen in rekening gebracht, indien teveel in het verleden gesitueerd. Met een strik errond, kleur naar keuze: bruin, zwart, rood, zwart-geel, als 't maar niet tricoloor is a.u.b.

Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?

EddyBal
2 november 2010, 12:14
Ik zal daar naar zoeken, met bewijzen, links en heel de santeboetiek, zelfs de historische verschillen van de samenlevingen in rekening gebracht, indien teveel in het verleden gesitueerd. Met een strik errond, kleur naar keuze: bruin, zwart, rood, zwart-geel, als 't maar niet tricoloor is a.u.b.

Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?

Bosjesmannen?

Die laatste stammen in het amazonegebied?

Allemaal mensen die liever werden gerustgelaten, maar door de economie van HUN EIGEN land werden beroofd. Net zoals de "indianenstammen" in de USA vroeger én nu. Allemaal hadden ze liever de "zegeningen" van de "beschaving" aan zich voorbij laten gaan.

circe
2 november 2010, 12:21
Bosjesmannen?

Die laatste stammen in het amazonegebied?

Allemaal mensen die liever werden gerustgelaten, maar door de economie van HUN EIGEN land werden beroofd. Net zoals de "indianenstammen" in de USA vroeger én nu. Allemaal hadden ze liever de "zegeningen" van de "beschaving" aan zich voorbij laten gaan.

Dat is niet helemaal correct hoor. Allemaal willen ze gerust gebruik maken van de nodige medische wetenschap en kennis, alleen willen ze hun oude levensstijl niet allemaal opgeven. Het is echter een keuze-vak: éénmaal 'besmet' met de moderne maatschappij zal de jeugd gemakkelijker naar dat leven grijpen dan naar het oude.
Het is een beetje utopisch om te geloven dat de indianen of de huidige stammen in Borneo enzo het zoveel beter hebben met een levensverwachting die de helft is van de onze!
Avatar is een filmpke zenne.

Confucius
2 november 2010, 12:40
Zijn "frank" lijkt nu gevallen nadat hij en zijn partij dertig jaar iedereen verketterde die deze stelling ook maar durfde te opperen. Wat gaat hij ernu aan doen om het recht te zetten of blijft het bij de vaststelling ?

EddyBal
2 november 2010, 12:40
Dat is niet helemaal correct hoor. Allemaal willen ze gerust gebruik maken van de nodige medische wetenschap en kennis, alleen willen ze hun oude levensstijl niet allemaal opgeven. Het is echter een keuze-vak: éénmaal 'besmet' met de moderne maatschappij zal de jeugd gemakkelijker naar dat leven grijpen dan naar het oude.
Het is een beetje utopisch om te geloven dat de indianen of de huidige stammen in Borneo enzo het zoveel beter hebben met een levensverwachting die de helft is van de onze!
Avatar is een filmpke zenne.

Denk je echt dat hun levensverwachting zulk een grote rol speelt in hun blijheid in het leven? En ja, de "beschaving" heeft zijn voordelen, en die worden soms snel herkend. De nadelen echter ook, maar daar kunnen ze blijkbaar niks tegen inbrengen. Hoewel een bepaald stuk Amazonegebied, HUN gebied is, wordt dat doodgewoon aangeslagen tot meerdere eer en glorie van de economie van de antie die het gewoon als HUN eigendom hebben verklaard... Dat die mensen in het opstellen van de grenzen van een staat nooit zijn gehoord, hun mening is gevraagd, mag natuurlijk geen rol spelen.

Avatar is niet een filmpke... ik vond het een prachtfilm. Maar heeft niks te maken met mijn avatar die De Avatar is ;)

circe
2 november 2010, 12:52
Hoewel een bepaald stuk Amazonegebied, HUN gebied is, wordt dat doodgewoon aangeslagen tot meerdere eer en glorie van de economie van de antie die het gewoon als HUN eigendom hebben verklaard... Dat die mensen in het opstellen van de grenzen van een staat nooit zijn gehoord, hun mening is gevraagd, mag natuurlijk geen rol spelen.
Dat is uiteraard correct. Dat is een van de grote problemen van alle ontwikkelingslanden: ze hebben geen bewijzen dat hun gronden hun gronden zijn (bewijzen �* la moderne maatschappij) en worden daardoor van hun eigendommen verjaagd en bestolen. Raar genoeg wordt daar door de VN weinig of niets tegen gedaan! Die houden zich liever bezig met de juiste ziekteverschijnselen van islamfobie te bepalen.

Xenophon
2 november 2010, 13:24
ja, en ook de mislukking in duitsland trouwens

Ook booswicht germanen hè.

fonne
2 november 2010, 14:26
Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk, maar lang niet op de manier zoals het hier gegaan is.
Grootste fout is dat het te vlug gegaan is. Die migranten hebben gewoonweg geen gelegenheid gekregen om zich te integreren.
Tweede grootste feit is het samengaan van die niet-integratie met een falend justitiebeleid.

Consequent blijven he, ofwel ben je voor de "multikul" ofwel voor de integratie. Multikul is juist de negatie van het hebben van een eigen kultuur van enigerlei waarde, leidende tot de waanidee dat een maatschappij succesvol zou kunnen zijn als verschillende kulturen naast elkaar gaan bestaan. Integratie veronderstelt dat anderen zich minstens uiterlijk aan jouw kultuur aanpassen.

lollysticky
2 november 2010, 14:43
kunnen we al deze problemen niet gewoon op 'links' steken? :twisted:

stropke
2 november 2010, 14:59
De moedigste aller Vlaamse politici:
- durft niet zeggen dat Merckel ongelijk zou hebben
- durft ook niet zeggen dat Merckel gelijk zou hebben

besluit dan maar
- dat Merckel een beetje gelijk heeft

maar versta in feite: multicul is mislukt, maar het is mijn fout niet.

Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk, maar lang niet op de manier zoals het hier gegaan is.
Grootste fout is dat het te vlug gegaan is. Die migranten hebben gewoonweg geen gelegenheid gekregen om zich te integreren.
Tweede grootste feit is het samengaan van die niet-integratie met een falend justitiebeleid.


(Citaat uit..)
Uitgeprocedeerd
Daraian Kianoush is een Iraniër die samen met vier landgenoten in een huisje langs de Diestersteenweg in Nieuwerkerken woonde. Volgens zijn medebewoners verbleef de asielzoeker al tien jaar in ons land en maakte hij drie maanden geleden kennis met Chantal Therrie, die in een Truiense apotheek in de Stapelstraat werkte.

De Iraniër was volgens zijn huisgenoten depressief, hij was angstvallig op zoek naar werk omdat hij uitgeprocedeerd was en dreigde het land te worden uitgezet. Zijn laatste job was volgens zijn huisgenoten bij de Belgische Fruitveiling.
http://www.hbvl.be/limburg/sint-truiden/rotonde-melveren-centrum-afgesloten-na-steekpartij.aspx

Man-man-man toch, ge spreekt over te vlug gegaan en geen gelegenheid gehad.
Hoeveel gelegenheid heeft die gast gehad..? Tien jaar lang en dan nog niet geintegreerd want zijn hart blijft in Irak, in de islam waar ze schapen op deze wijze slachten, zoals hij die vrouw vermoord heeft.
Doe eens de ogen open... ze willen NIET integreren want das verraad aan Moke en die rotgod allah.
Wel gewoon opzouten met dergelijke types.:x

PeterC
2 november 2010, 15:05
Het integratiebeleid heeft niet volledig aan de verwachtingen

Niet volledig? 8O
Totaal NIET.

Den Ardennees
2 november 2010, 18:29
Zijn "frank" lijkt nu gevallen nadat hij en zijn partij dertig jaar iedereen verketterde die deze stelling ook maar durfde te opperen. Wat gaat hij ernu aan doen om het recht te zetten of blijft het bij de vaststelling ?

+ het is ook zijn regering die een nieuwe algemene regularisatie heeft goedgekeurd.

Het "luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden" is gemeengoed geworden in de Belgische politiek.

fonne
2 november 2010, 19:07
kunnen we al deze problemen niet gewoon op 'links' steken? :twisted:

Ik dacht dat dat zo duidelijk was dat het niet eens meer hoefde gezegd te worden. De eerste problemen met immigratie kwamen al 40 jaar geleden aan het licht in de grootsteden. En welke kleur hadden de burgemeesters van die grootsteden waar het verkeerd begon te lopen? En waarom hebben die het probleem in de doofpot gestopt, en hebben ze hun steden laten verkrotten?
Antwerpen, Mechelen, ... bestudeer hun geschiedenis een keertje.

Den Ardennees
2 november 2010, 20:13
Ik dacht dat dat zo duidelijk was dat het niet eens meer hoefde gezegd te worden. De eerste problemen met immigratie kwamen al 40 jaar geleden aan het licht in de grootsteden. En welke kleur hadden de burgemeesters van die grootsteden waar het verkeerd begon te lopen? En waarom hebben die het probleem in de doofpot gestopt, en hebben ze hun steden laten verkrotten?
Antwerpen, Mechelen, ... bestudeer hun geschiedenis een keertje.

Ja, in feite was Karel Dillen een visionair, de problemen die we vandaag kennen, daar waarschuwde hij al meer dan dertig jaar geleden voor.

Deepak Lal
2 november 2010, 20:16
[QUOTE=Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?[/QUOTE]

Japan doet het toch op alle gebieden heel goed!

hurricane
2 november 2010, 20:21
Ik vind dat we een cordon sanitaire rond Leterme moeten leggen.
Wat een schurk zeg !

Den Ardennees
2 november 2010, 20:23
Ik vind dat we een cordon sanitaire rond Leterme moeten leggen.
Wat een schurk zeg !

Je merkt dat hij niets meer te verliezen heeft hé, zijn politieke carriere is gedaan, en dan is het het moment om even moedig te zijn.

suqar_7loe
2 november 2010, 20:25
Verhofstadt zou wellicht gezegd hebben dat het mislukken van de multicultuur allemaal de schuld is van de onverdraagzaamheid van de Vlaming.
En hij zou nog gelijk hebben ook. Ergens speelt dat ook een grote rol.

Eigenzinnig
2 november 2010, 20:34
En hij zou nog gelijk hebben ook. Ergens speelt dat ook een grote rol.
Geef mij eens de namen van volkeren die juichend en blijmoedig horden cultuurvreemde personen ontvangen hebben...je mag tot 300 jaar teruggaan..

Carnivore
2 november 2010, 21:15
Zijn "frank" lijkt nu gevallen nadat hij en zijn partij dertig jaar iedereen verketterde die deze stelling ook maar durfde te opperen. Wat gaat hij ernu aan doen om het recht te zetten of blijft het bij de vaststelling ?

Misschien is hij zijn eindpleidooi voor als de niet-politiek correcte inquisitie hem en zijn collega politiekers gaat vonnissen, aan het voorbereiden?

Dat een Merkel en een Leterme na 30jaar wanbeleid inzake migratie en het pariatiseren van de VB-stemmer zoiets kan zeggen, zonder dat er iemand of een meute, een gezagsdrager zegt : "ha zo? U keert Uw kar ineens? Met zo'n positie? U komt voor 't gerecht. Of , beter nog voor een volksraadpleging"
Want zo'n mensen mogen ze in mijn ogen gewoon ineens fusilleren.

In mijn ogen zijn ze even erg als de collaborateurs van WW2 die als het spannend wordt beweren dat ze dubbelspel speelden.

Carnivore
2 november 2010, 21:15
dubbel

Karel Martel B
2 november 2010, 21:20
Je merkt dat hij niets meer te verliezen heeft hé, zijn politieke carriere is gedaan

Denkt ge?

Voor hetzelfde geld is hij nog drie jaar lang eersteminister.

Eigenzinnig
2 november 2010, 21:24
Ik ben dat gezeik over die onverdraagzame vlamingen redelijk beu..
Ieder volk heeft zijn conservatief kantje, ook in Marokko of Turkije kijkt men met argusogen en bergen wantrouwen naar geimporteerde cultuur...
In het multiculturele land bij uitstek de VS kan men zich nog lekker isoleren van 'vreemde' invloeden door de omvang van het land...en zelfs daar wringt het..

Paulus
2 november 2010, 21:56
Ik ben dat gezeik over die onverdraagzame vlamingen redelijk beu..
Ieder volk heeft zijn conservatief kantje, ook in Marokko of Turkije kijkt men met argusogen en bergen wantrouwen naar geimporteerde cultuur...
In het multiculturele land bij uitstek de VS kan men zich nog lekker isoleren van 'vreemde' invloeden door de omvang van het land...en zelfs daar wringt het..

Onverdraagzame Vlamingen?

Ge moet eens in de buitenlandse toeristengidsen kijken wat daar over Vlamingen wordt gezegd...

Jawel: "Het meest gastvrije volk van Europa!"

Paulus.

De schoofzak
2 november 2010, 21:57
Japan doet het toch op alle gebieden heel goed!
Is Japan jouw voorbeeld ?

Zeg ons dan eens: wat is er zo goed ginder ?
Hoe aangenaam is het leven daar ?

Paulus
2 november 2010, 22:00
Is Japan jouw voorbeeld ?

Zeg ons dan eens: wat is er zo goed ginder ?
Hoe aangenaam is het leven daar ?

Tut tut tut.... first thing firrst.

Je vroeg een voorbeeld. Je kreeg 'm.

Nu jouw voorbeeld van de geslaagde muliculturele samenleving, die je trouwens eerst ging tonen.

Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.php?p=5067721&postcount=5

Paulus.

Deepak Lal
2 november 2010, 22:48
Is Japan jouw voorbeeld ?

Zeg ons dan eens: wat is er zo goed ginder ?
Hoe aangenaam is het leven daar ?

Eerst even duiden dat minder dan 1% van de inwoners in Japan niet-Japanner is. Het gaat dan vooral om Koreanen (en Braziliaanse voetballers ;-))

Japanners hebben het hoogste BBP/inwoner in Azië en Japan is de derde grootste economie ter wereld na de VS en China.

BBP groei% 2009 Japan: 0,4%
BBP groei% 2009 Belgie: min 3,4%

Percentage Japanners die onder de armoedegrens leven: 13%
Percentage in Belgie: 15,2%

Werkloosheidspercentage Japan: 5,6%
Percentage in België: 8,7%

Welke cijfers wil je nog meer?

De schoofzak
2 november 2010, 22:57
Eerst even duiden dat minder dan 1% van de inwoners in Japan niet-Japanner is. Het gaat dan vooral om Koreanen (en Braziliaanse voetballers ;-))

Japanners hebben het hoogste BBP/inwoner in Azië en Japan is de derde grootste economie ter wereld na de VS en China.

BBP groei% 2009 Japan: 0,4%
BBP groei% 2009 Belgie: min 3,4%

Percentage Japanners die onder de armoedegrens leven: 13%
Percentage in Belgie: 15,2%

Werkloosheidspercentage Japan: 5,6%
Percentage in België: 8,7%

Welke cijfers wil je nog meer?

Ik wil geen cijfers;
mijn vragen waren: is het leven daar goed, en is het leven daar aangenaam ?
Ik heb je niet gevraagd of ze goedkoop toyota-auto's of honda-motoren kunnen produceren.

Garry
2 november 2010, 23:04
Al jaren hamert het VB er op dat de immigranten zich moeten aanpassen, onze taal leren en..., en... Maar steeds opnieuw volgde er een "awoe" geroep op van de andere partijen. Nu dat die Duitse dit zegt beaamt Leterme dit volmondig.

:thumbsup: Je had gelijk VB, Leterme heeft het beaamd.

filosoof
2 november 2010, 23:04
(Citaat uit..)
Uitgeprocedeerd
Daraian Kianoush is een Iraniër die samen met vier landgenoten in een huisje langs de Diestersteenweg in Nieuwerkerken woonde. Volgens zijn medebewoners verbleef de asielzoeker al tien jaar in ons land en maakte hij drie maanden geleden kennis met Chantal Therrie, die in een Truiense apotheek in de Stapelstraat werkte.

De Iraniër was volgens zijn huisgenoten depressief, hij was angstvallig op zoek naar werk omdat hij uitgeprocedeerd was en dreigde het land te worden uitgezet. Zijn laatste job was volgens zijn huisgenoten bij de Belgische Fruitveiling.
http://www.hbvl.be/limburg/sint-truiden/rotonde-melveren-centrum-afgesloten-na-steekpartij.aspx

Man-man-man toch, ge spreekt over te vlug gegaan en geen gelegenheid gehad.
Hoeveel gelegenheid heeft die gast gehad..? Tien jaar lang en dan nog niet geintegreerd want zijn hart blijft in Irak, in de islam waar ze schapen op deze wijze slachten, zoals hij die vrouw vermoord heeft.
Doe eens de ogen open... ze willen NIET integreren want das verraad aan Moke en die rotgod allah.
Wel gewoon opzouten met dergelijke types.:xDie wilde zich integreren door te doen als Kim Degelder. Fout dus.

Den Ardennees
2 november 2010, 23:04
Onverdraagzame Vlamingen?

Ge moet eens in de buitenlandse toeristengidsen kijken wat daar over Vlamingen wordt gezegd...

Jawel: "Het meest gastvrije volk van Europa!"

Paulus.

1 op 5 leerlingen in de lagere scholen in Vlaanderen, hebben het Nederlands niet als moedertaal, ja: dat moet er op wijzen dat Vlamingen zeer onverdraagzaam zijn.

daiwa
2 november 2010, 23:08
Al jaren hamert het VB er op dat de immigranten zich moeten aanpassen, onze taal leren en..., en... Maar steeds opnieuw volgde er een "awoe" geroep op van de andere partijen. Nu dat die Duitse dit zegt beaamt Leterme dit volmondig.

:thumbsup: Je had gelijk VB, Leterme heeft het beaamd.

De poco's lopen 15 jaar achter.

fonne
2 november 2010, 23:22
Al jaren hamert het VB er op dat de immigranten zich moeten aanpassen, onze taal leren en..., en... Maar steeds opnieuw volgde er een "awoe" geroep op van de andere partijen. Nu dat die Duitse dit zegt beaamt Leterme dit volmondig.

:thumbsup: Je had gelijk VB, Leterme heeft het beaamd.

Nog even doorduwen en in Nederland is het 70 punten programma van het VB volledig uitgevoerd :-)

schaker
3 november 2010, 00:41
Al jaren hamert het VB er op dat de immigranten zich moeten aanpassen, onze taal leren en..., en... Maar steeds opnieuw volgde er een "awoe" geroep op van de andere partijen. Nu dat die Duitse dit zegt beaamt Leterme dit volmondig.

:thumbsup: Je had gelijk VB, Leterme heeft het beaamd.
Het napraten van Merkel en Rutte is natuurlijk OK. Ontkennen gaat namelijk helemaal niet meer.

Het is niet OK als men het probleem gaat aanpakken, want dat is populistisch en extreem rechts.

artisjok
3 november 2010, 07:00
Eerst even duiden dat minder dan 1% van de inwoners in Japan niet-Japanner is. Het gaat dan vooral om Koreanen (en Braziliaanse voetballers ;-))

Japanners hebben het hoogste BBP/inwoner in Azië en Japan is de derde grootste economie ter wereld na de VS en China.

BBP groei% 2009 Japan: 0,4%
BBP groei% 2009 Belgie: min 3,4%

Percentage Japanners die onder de armoedegrens leven: 13%
Percentage in Belgie: 15,2%

Werkloosheidspercentage Japan: 5,6%
Percentage in België: 8,7%

Welke cijfers wil je nog meer?

Het aantal zelfmoorden.

hurricane
3 november 2010, 07:08
Die wilde zich integreren door te doen als Kim Degelder. Fout dus.

:cheer: Stokpaardje Kim Degelder ! :cheer:
Qua argumentatie begint uwe cd krassen te vertonen.

hurricane
3 november 2010, 07:22
De poco's lopen 15 jaar achter.

Dat zeg ik al jaren.
Kijk, in een ideale wereld zou het allemaal wel kunnen.
En er zijn best wel bevolkingsgroepen waarmee in harmonie kan geleefd worden.
Sterker nog, er zijn een hoop moslims ( laat ons nu eens eindelijk een kat een kat noemen) die verstandig genoeg zijn om te weten dat integratie belangrijk is.
Jammer voor die groep is het pestgedrag van hun, merendeel 'broeders', de aanzet geweest tot weerstand tegen allochtonen.
Vreemd dat je geen groepjes jonge Joden, Italianen, Chinezen of Pakistanen op de hoeken van onze straten in Hoboken ziet staan.
Dat die mensen hier werken en leven is voor mij vanzelfsprekend.
Maar van zodra ze de locale bevolking terroriseren, zie ik ze liever ook verdwijnen.
Leterme verwoordt eindelijk de verzuchting van de gewone mens, die zich geen afgeschermde villa in Brasschaat of Schilde kan permitteren.
Is daar moed voor nodig ?
Nee. Als er moed nodig is om de waarheid aan te kaarten, is het erg gesteld met ons systeem.
Alleen is het 30 jaar te laat.
Vlaams blok (belang) maakte de fout om te veralgemenen. Maar dat was dan ook de enige fout.
Er zijn best wel een hoop goeie moslims die de moeite deden (en doen) om zich aan onze cultuur aan te passen. Wat maakt het ons dan uit welk geloof ze belijden ?
Maar gooi de parasieten en de boelzoekers er uit. Dat kost ons alleen maar geld en ergernis.

artisjok
3 november 2010, 07:29
Dat zeg ik al jaren.
Kijk, in een ideale wereld zou het allemaal wel kunnen.
En er zijn best wel bevolkingsgroepen waarmee in harmonie kan geleefd worden.
Sterker nog, er zijn een hoop moslims ( laat ons nu eens eindelijk een kat een kat noemen) die verstandig genoeg zijn om te weten dat integratie belangrijk is.
Jammer voor die groep is het pestgedrag van hun, merendeel 'broeders', de aanzet geweest tot weerstand tegen allochtonen.
Vreemd dat je geen groepjes jonge Joden, Italianen, Chinezen of Pakistanen op de hoeken van onze straten in Hoboken ziet staan.
Dat die mensen hier werken en leven is voor mij vanzelfsprekend.
Maar van zodra ze de locale bevolking terroriseren, zie ik ze liever ook verdwijnen.
Leterme verwoordt eindelijk de verzuchting van de gewone mens, die zich geen afgeschermde villa in Brasschaat of Schilde kan permitteren.
Is daar moed voor nodig ?
Nee. Als er moed nodig is om de waarheid aan te kaarten, is het erg gesteld met ons systeem.
Alleen is het 30 jaar te laat.
Vlaams blok (belang) maakte de fout om te veralgemenen. Maar dat was dan ook de enige fout.
Er zijn best wel een hoop goeie moslims die de moeite deden (en doen) om zich aan onze cultuur aan te passen. Wat maakt het ons dan uit welk geloof ze belijden ?
Maar gooi de parasieten en de boelzoekers er uit. Dat kost ons alleen maar geld en ergernis.

VB maakte ook de fout om haat en racisme te prediken. Wat nu ook niet direct leidt een beter samenleven.

hurricane
3 november 2010, 07:39
VB maakte ook de fout om haat en racisme te prediken. Wat nu ook niet direct leidt een beter samenleven.

Daar geef ik je gelijk in.
Maar probeer eens dingen genuanceerd in een korte slogan te gieten.
Dus kozen ze voor korte, krachtige uitspraken, die er soms flink over gingen.
Blinde haat is steeds verkeerd. Nogmaals, er zijn best wel fijne moslims. Toffe mensen met verstand in hun hoofd. Ik heb er een paar leren kennen via dit forum.
Maar die kunnen natuurlijk niet verhinderen dat een groot aantal de boel verziekt. Dat is ook hun taak niet, volgens mij.

artisjok
3 november 2010, 08:05
Daar geef ik je gelijk in.
Maar probeer eens dingen genuanceerd in een korte slogan te gieten.
Dus kozen ze voor korte, krachtige uitspraken, die er soms flink over gingen.
Blinde haat is steeds verkeerd. Nogmaals, er zijn best wel fijne moslims. Toffe mensen met verstand in hun hoofd. Ik heb er een paar leren kennen via dit forum.
Maar die kunnen natuurlijk niet verhinderen dat een groot aantal de boel verziekt. Dat is ook hun taak niet, volgens mij.

Bedoel je dat het "per abuis" is dat ze haat en racisme prediken?
Omdat slogans zich niet tot iets anders lenen.

Het is een weloverwogen strategie van het VB om haat en racisme te prediken.

Er zijn best wel meer dan een paar fijne moslims.
Die kunnen inderdaad niet verhinderen dat velen hen beoordelen op basis van de daden van een kleine minderheid.

Den Ardennees
3 november 2010, 08:46
Dat zeg ik al jaren.
Kijk, in een ideale wereld zou het allemaal wel kunnen.
En er zijn best wel bevolkingsgroepen waarmee in harmonie kan geleefd worden.
Sterker nog, er zijn een hoop moslims ( laat ons nu eens eindelijk een kat een kat noemen) die verstandig genoeg zijn om te weten dat integratie belangrijk is.
Jammer voor die groep is het pestgedrag van hun, merendeel 'broeders', de aanzet geweest tot weerstand tegen allochtonen.
Vreemd dat je geen groepjes jonge Joden, Italianen, Chinezen of Pakistanen op de hoeken van onze straten in Hoboken ziet staan.
Dat die mensen hier werken en leven is voor mij vanzelfsprekend.
Maar van zodra ze de locale bevolking terroriseren, zie ik ze liever ook verdwijnen.
Leterme verwoordt eindelijk de verzuchting van de gewone mens, die zich geen afgeschermde villa in Brasschaat of Schilde kan permitteren.
Is daar moed voor nodig ?
Nee. Als er moed nodig is om de waarheid aan te kaarten, is het erg gesteld met ons systeem.
Alleen is het 30 jaar te laat.
Vlaams blok (belang) maakte de fout om te veralgemenen. Maar dat was dan ook de enige fout.
Er zijn best wel een hoop goeie moslims die de moeite deden (en doen) om zich aan onze cultuur aan te passen. Wat maakt het ons dan uit welk geloof ze belijden ?
Maar gooi de parasieten en de boelzoekers er uit. Dat kost ons alleen maar geld en ergernis.

Ik kan het niet beter verwoorden!

Paulus
3 november 2010, 08:58
Bedoel je dat het "per abuis" is dat ze haat en racisme prediken?
Omdat slogans zich niet tot iets anders lenen.

Het is een weloverwogen strategie van het VB om haat en racisme te prediken.
Ik heb daar toch wel een andere mening over. Meer zelfs; meer en meer blijkt het Vlaams Belang gelijk te krijgen in alles wat ze zegden. De multiculturele samenleving is inderdaad een mislukking, met de Walen valt niet samen te werken, moslims kunnen zich niet integreren enz...

Je kunt dat na zeven wetwijzigingen (waaronder drie keer de grondwet) inderdaad een vorm van racisme gaan noemen, maar dat neemt niet weg dat de dagdagelijkse actualiteit de uitkomst is van wat zij nu al dertig jaar zeggen.
Er zijn best wel meer dan een paar fijne moslims.
Die kunnen inderdaad niet verhinderen dat velen hen beoordelen op basis van de daden van een kleine minderheid.

Ik denk nochtans dat de integratieproblemen best door beide gemeenschappen worden aangepakt. Wat nu niet gebeurd. Waar zijn de protestmarsen van vreemdelingen tegen de nogo-zone's? Waarom roept geen enkele imam op om de hoofddoek niet te dragen als daarmee gans het land in rep en roer komt? Waarom willen tal van vreemdelingen geen Belg worden als ze daarbij hun oorspronkelijke nationaliteit niet kunnen behouden?

Paulus.

Dutch-American
3 november 2010, 17:46
Ik wil geen cijfers;
mijn vragen waren: is het leven daar goed, en is het leven daar aangenaam ?
Ik heb je niet gevraagd of ze goedkoop toyota-auto's of honda-motoren kunnen produceren.

Is wel degelijk een middel om te bepalen of het leven goed is daar. Er is geen honger in Japan, geen oorlog, de economie is vrij goed dus het land is succesvol. Lijkt me daar aangenamer leven dan in een armoedig afrikaans land waar de mensen niet eens een fiets kunnen kopen.

Carnivore
3 november 2010, 19:29
VB maakte ook de fout om haat en racisme te prediken. Wat nu ook niet direct leidt een beter samenleven.

vooral niet omdat de indringers met zo'n goede bedoelingen kwamen!?

De schoofzak
3 november 2010, 20:11
Is wel degelijk een middel om te bepalen of het leven goed is daar. Er is geen honger in Japan, geen oorlog, de economie is vrij goed dus het land is succesvol. Lijkt me daar aangenamer leven dan in een armoedig afrikaans land waar de mensen niet eens een fiets kunnen kopen.
Beste vriend,
gelieve toch wat precieser te zijn bij eventuele reacties.

Want wat zeg jij hierboven nu allemaal ?

Ten eerste dat Japan een ontwikkeld industrieel land is.
Wel, ge moogt aannemen: de meeste actieve forummers wisten dit al.

Ten tweede: het is aangenamer leven in een merkelijk welvarender land, dan in een merkelijk minder welvarend land.
Ook hier moogt ge aannemen dat bijna alle forummers dit wisten, reeds van voor de periode dat ze hier actief waren.


Besluit: je hebt eigenlijk niks gezegd.

Maar laat je niet ontmoedigen: op naar je tweede bericht.

artisjok
3 november 2010, 20:46
vooral niet omdat de indringers met zo'n goede bedoelingen kwamen!?

Het VB is niet geïnteresseerd in de goedheid van de bedoelingen van wie dan ook.

Moor
4 november 2010, 13:16
Men oogst wat men zaait

Men laat hier iedereen binnen.

Men mag niet vergeten, op dit moment zelf, komen er duizenden binnen. Zelfs nu dat ik deze reactie aan het typen ben, komen er binnen en de "Dienst Vreemdelingenzaken" zit nu te slapen of te luieren en nen koffiekoek eten met een lekkere koffie.



Eerst had je de Italianen, Spanjaarden en Grieken. Tot nu toe geen probleem.

Dan begonnen de Marokkanen en Turken binnen te komen ==> ik geef eerlijk toe, er kwamen problemen van.

Maar dan de nieuwe immigratiegolf : Kosovaren, Zigeuners, Bulgaren, Roemenen, Zwarten, Congolezen, Serviers, en Spaanse Marokkanen,


Resultaat is: overal files, overal alles duur, er is een schaarste van grond en huizen,

Ik pleit voor een waterdichte grensbewaking. De treinen bewaken, harde aanpak,


De landen van herkomst beboeten en op hun vingers tikken. De bal terugkaatsen naar de ontwikkelingslanden,. Zij en enkel zij moeten iets doen aan hun economie.

abou Anis
4 november 2010, 16:11
Men oogst wat men zaait

Men laat hier iedereen binnen.

Men mag niet vergeten, op dit moment zelf, komen er duizenden binnen. Zelfs nu dat ik deze reactie aan het typen ben, komen er binnen en de "Dienst Vreemdelingenzaken" zit nu te slapen of te luieren en nen koffiekoek eten met een lekkere koffie.



Eerst had je de Italianen, Spanjaarden en Grieken. Tot nu toe geen probleem.

Dan begonnen de Marokkanen en Turken binnen te komen ==> ik geef eerlijk toe, er kwamen problemen van.

Maar dan de nieuwe immigratiegolf : Kosovaren, Zigeuners, Bulgaren, Roemenen, Zwarten, Congolezen, Serviers, en Spaanse Marokkanen,


Resultaat is: overal files, overal alles duur, er is een schaarste van grond en huizen,

Ik pleit voor een waterdichte grensbewaking. De treinen bewaken, harde aanpak,


De landen van herkomst beboeten en op hun vingers tikken. De bal terugkaatsen naar de ontwikkelingslanden,. Zij en enkel zij moeten iets doen aan hun economie.

Voor meer info: http://www.moor.nl/ (alwaar men ook dieper ingaat op de band tussen Fox en Moor 8O)

Moor
4 november 2010, 17:10
Voor meer info: http://www.moor.nl/ (alwaar men ook dieper ingaat op de band tussen Fox en Moor 8O)

Hé vreemde vogel

Ben je ook zo ene allochtoon die een krabbenmentaliteit heeft?

circe
4 november 2010, 17:14
Voor meer info: http://www.moor.nl/ (alwaar men ook dieper ingaat op de band tussen Fox en Moor 8O)

voor iemand die zich aangesproken voelt en strafpunten eist wegens "schending van de privacy" als iemand verwijst naar een franse acteur met een naam die langs geen kanten lijkt op de nick name abou anis, vind ik dat deze verwijzing weldegelijk WEL een overtreding van de regel op de privacy is.

Carnivore
4 november 2010, 18:22
Het VB is niet geïnteresseerd in de goedheid van de bedoelingen van wie dan ook.

haha. En U bent daar de maatstaf van? Van wat het VB doet en wat niet en waar ze voor staan en wat niet?Sorry, maar wat ik hoor en zie van het VB houdt nog altijd een pak meer steek dan wat ik van jou hier lees op 't forum.

artisjok
4 november 2010, 21:08
vind ik dat deze verwijzing weldegelijk WEL een overtreding van de regel op de privacy is.

Dan moet je dit melden bij de moderatie.

suqar_7loe
5 november 2010, 01:43
Daar geef ik je gelijk in.
Maar probeer eens dingen genuanceerd in een korte slogan te gieten.
Dus kozen ze voor korte, krachtige uitspraken, die er soms flink over gingen.
Blinde haat is steeds verkeerd. Nogmaals, er zijn best wel fijne moslims. Toffe mensen met verstand in hun hoofd. Ik heb er een paar leren kennen via dit forum.
Maar die kunnen natuurlijk niet verhinderen dat een groot aantal de boel verziekt. Dat is ook hun taak niet, volgens mij.

Hetgeen je wel kunt doen als moslim is die bepaalde amokmakers adviseren. Zie je dat ze daar totaal geen oren naar hebben dan keer je u af van dat soort gevallen. Punt blijft dat iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen daden.

Ik denk dat er gewoon vele harder moet worden opgetreden tegen bepaalde gevallen. Vele harder.

Johan Bollen
5 november 2010, 06:27
Japan doet het toch op alle gebieden heel goed!Bolivia is tegenwoordig een 'multinationale staat' met 36 verschillende kulturen. Als je 'multikul' op zijn best wil zien moet je eens naar La Paz gaan. Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken (getthos is een ander probleem natuurlijk, gevolg van het niet wensen van 'integratie' en dat langs beide kanten). De paar moslims die ik zag waren aangenaam modieus gekleed trouwens, mét hoofddoek.

Limburg ten tijde van de mijnen kende ook zijn problemen met migranten. Nu zijn het allen Limburgers en kan men de meerwaarde van die immigratiestroom zien. Europa kan deze recente immigratie van buiten Europa aan zonder zijn kultuur op te geven noch haar vrijheid. Er is een minimum aan gemeenschappelijke waarden nodig om een gemeenschap te doen draaien. Daaraan zou men beter pogen te bouwen. Voor mij is een van die waarden de niet onheroepelijke stigmatizatie van kinderen tot een of andere groep te horen, zodat ze als volwassenen kunnen kiezen tot welke 'subkultuur' te behoren ondanks een eventuele 'indoctrinerende' opvoeding binnen één religie op politieke overtuiging. Daar ligt 'de' sleutel voor een lange termijn oplossing van de gevolgen van de moderne immigratiestromen voor Europa, maar ik denk Europa er nog niet aan toe is het 'multikultuur' probleem op een kultuur en religie overschreidende wijze te benaderen. Liever poogt men het probleem te reduceren tot 'moslims' alzo de grenzen met het racisme gevaarlijk dicht benaderend en uiteindelijk een oplossing verder af eerder dan dichterbij brengend. Het is gemakkelijk multikultuur dood of onwenselijk te verklaren. De keuze is echter nooit 'mono' of 'multi' in de praktijk.

Nr.10
5 november 2010, 06:42
Zizek over dit onderwerp:

Liberal multiculturalism masks an old barbarism with a human face (http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/oct/03/immigration-policy-roma-rightwing-europe)
3 okt 2010
After righteously rejecting direct populist racism as "unreasonable" and unacceptable for our democratic standards, they endorse "reasonably" racist protective measures or, as today's Brasillachs, some of them even Social Democrats, tell us: "We grant ourselves permission to applaud African and east European sportsmen, Asian doctors, Indian software programmers. We don't want to kill anyone, we don't want to organise any pogrom. But we also think that the best way to hinder the always unpredictable violent anti-immigrant defensive measures is to organise a reasonable anti-immigrant protection."

fonne
5 november 2010, 13:03
Bedoel je dat het "per abuis" is dat ze haat en racisme prediken?
Omdat slogans zich niet tot iets anders lenen.

Het is een weloverwogen strategie van het VB om haat en racisme te prediken.

Het is vooral een noodzakelijkheid om in de media nog eens aan bod te komen. Een lijntje als 'de pocket van mohammed' is weer goed voor een paar weken exposure. Hoeveel aandacht heeft het boek van Annemans over de Vlaamse onafhankelijkheid eigenlijk gehad?


Er zijn best wel meer dan een paar fijne moslims.
Die kunnen inderdaad niet verhinderen dat velen hen beoordelen op basis van de daden van een kleine minderheid.
Die fijne moslims stemmen naar het schijnt op Vlaams Belang. Omdat die de problemen tenminste willen aanpakken. Want de grootste slachtoffers van de onwil om de problemen eens aan te pakken zijn de fijne moslims, diegenen die wel willen integreren.

CyberpunX
5 november 2010, 13:39
Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken
In je tuin rondlopen tussen je familie en kinderen telt niet. Ik zie enkel maar blanken op de pendeltrein op het spitsuur. Voor de rest is het aantal allochtonen een enorm %. Ik trek me er op zich weinig van aan. Maar ik wil het recht wel om me een minderheidstatus aan te meten.

Johan Bollen
5 november 2010, 14:53
In je tuin rondlopen tussen je familie en kinderen telt niet. Ik zie enkel maar blanken op de pendeltrein op het spitsuur. Voor de rest is het aantal allochtonen een enorm %. Ik trek me er op zich weinig van aan. Maar ik wil het recht wel om me een minderheidstatus aan te meten.Ik ben deze zomer naar zee geweest, naar Antwerpen, Maasmechelen, Leuven, Maastricht, Essen,...om over de verschillende plaatsen op het 'platteland' nog te zwijgen waar je zo goed geen moslims of niet-'blanken' tegen komt. Krijsen dat die Europeanen kunnen denk ik dan. Ik zal volgende keer eens naar anderlecht gaan. Maar zoals ik al zei heb ik het niet over een paar 'getthos'.

Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen', en daarbij wat is dat eigenlijk? Telt een Oost Europeaan of zuid Europeaan die decenia geleden hier toekwam of diens kinderen die er nog een beetje bruin met zwart haar uitzien ook tot die categorie? Hoe meet je dat?

CyberpunX
5 november 2010, 15:15
deze zomer
Bepaalde mensen gaan in bepaalde periodes - de zomer dus - naar hun thuisland op vakantie.

Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen'
Ik ben regelmatig de enige blanke op straat. Het feit dat er hier een open asielcentrum is zal wel helpen maar als ik bv in Brussel ga shoppen is mijn raspercentage onder 50%. Like I said, I don't care. Ik w�*l een minderheidsstatus dus het % kan niet laag genoeg zijn. Het is simpelweg een vaststelling.

De schoofzak
5 november 2010, 15:24
Ik ben deze zomer naar zee geweest, naar Antwerpen, Maasmechelen, Leuven, Maastricht, Essen,...om over de verschillende plaatsen op het 'platteland' nog te zwijgen waar je zo goed geen moslims of niet-'blanken' tegen komt. Krijsen dat die Europeanen kunnen denk ik dan. Ik zal volgende keer eens naar anderlecht gaan. Maar zoals ik al zei heb ik het niet over een paar 'getthos'.

Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen', en daarbij wat is dat eigenlijk? Telt een Oost Europeaan of zuid Europeaan die decenia geleden hier toekwam of diens kinderen die er nog een beetje bruin met zwart haar uitzien ook tot die categorie? Hoe meet je dat?

Juist, daar zijn er zo weinig, dat als Fedasiel er ene in een opvangcentrum plaatst, je nog niet ziet dat er ook maar één iemand logeert in dat centrum.

En de ocmw van Gent, die klagen over de grote aantallen Roma's; da's alleen maar omdat die van dat ocmw maar tot 7 kunnen tellen.

Nergens ziet ge er. Zelfs niet op een bal van de chiro in Zelzate.

Ook de Duitsers zien niets. Toch niet volgens Angela Merckel.

Hoe zou "niets of niemand zien in Griekenland" in het Grieks zijn ?

't Is herfst in mijne kop.

Johan Bollen
5 november 2010, 15:40
't Is herfst in mijne kop.Mooi gezegd. Ik zou eigenlijk liever een officiële statistiek lezen. Na de alarmverhalen hier op dit forum had ik 'erger' verwacht. Ik geef toe dat het slechts een moment- en plaatsopname is (vandaar dat ik vraag naar cijfers en definities), en dat er een evolutie is. Europeanen willen dan ook geen kindjes meer maken wegens te veel moeite en de economie moet volgens hen blijven 'groeien'. Ze zitten dus in een patstelling, een haat liefde verhouding met het recente imigratiefenomeen. Je kan niet alles hebben.

De schoofzak
5 november 2010, 15:59
Is een éénlijnig statistiekje over aanwervingen ook goed ?

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101105_037

titeltje: Rode Kruis zoekt 100 medewerkers voor tijdelijke asielcentra

beetje tekst, voor wie wil solliciteren:

BRUSSEL - Rode Kruis-Vlaanderen werft 100 nieuwe medewerkers aan voor de tijdelijke opvangcentra voor asielzoekers in Weelde en Houthalen-Helchteren. Die worden in december geopend.

Op vraag van de federale overheid zal het Rode Kruis in de tijdelijke centra een jaar lang 1.000 asielzoekers opvangen.

Asielzoekers zullen maximaal tien weken in de nieuwe centra verblijven. Nadien worden ze doorverwezen naar reguliere opvangcentra.

Rode Kruis-Vlaanderen zoekt centrummanagers, stafmedewerkers, maatschappelijk werkers, medische begeleiders, begeleiders, animatoren, onthaalmedewerkers, logistieke en administratieve medewerkers en een klusjesman. Het gaat telkens om contracten van beperkte duur tot 30 november 2011.

Een lijst met de gezochte profielen, jobomschrijvingen en voorwaarden staat op de website van het Rode Kruis: www.jobs.rodekruis.be.

Johan Bollen
5 november 2010, 16:17
Is een éénlijnig statistiekje over aanwervingen ook goed ?Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept? Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?

En zoals ik al zei, men kan niet alles hebben. Klagen is zo goedkoop als men niet eens naar zichzelf wil kijken als deel van het probleem.

De schoofzak
5 november 2010, 17:15
Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept? Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?

En zoals ik al zei, men kan niet alles hebben. Klagen is zo goedkoop als men niet eens naar zichzelf wil kijken als deel van het probleem.

'k Zal 't zeggen aan Merckel, de volgende keer dat ik haar zie.

Johan Bollen
5 november 2010, 17:20
'k Zal 't zeggen aan Merckel, de volgende keer dat ik haar zie.
Alsof de politicus Merckel boven alle populisme verheven is. Onwaarschijnlijk.

Eigenzinnig
5 november 2010, 17:57
Alsof de politicus Merckel boven alle populisme verheven is. Onwaarschijnlijk.

Chavèz en Fidel zijn toch nog altijd de norm...Merckel moet nog veel leren..

fonne
5 november 2010, 19:07
Bolivia is tegenwoordig een 'multinationale staat' met 36 verschillende kulturen. Als je 'multikul' op zijn best wil zien moet je eens naar La Paz gaan.

Je zou in Vlaanderen alle dialecten kunnen erkennen als nationale taal en zeggen dat we 36 kulturen hebben. In werkelijkheid zijn er maar een paar grote ethnische groepen. Zijn de Indianen daar trouwens wel zo blij met de multiculturele verrijking die de blanken hebben gebracht?


Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken (getthos is een ander probleem natuurlijk, gevolg van het niet wensen van 'integratie' en dat langs beide kanten).

Neem eens de tram in Antwerpen. Liefst tram 24.


De paar moslims die ik zag waren aangenaam modieus gekleed trouwens, mét hoofddoek.

Ik neem aan dat het niet de arme fortuinzoekers zijn die en masse naar Bolivië trekken.


Limburg ten tijde van de mijnen kende ook zijn problemen met migranten. Nu zijn het allen Limburgers en kan men de meerwaarde van die immigratiestroom zien.

Oh ja, en wat is die "meerwaarde" dan?
De Polen zijn zo goed als geassimileerd (dat waren dan ook katholieken en harde werkers zoals de Vlamingen), de Italianen al wat minder (dat blijft een zuiderse macho subcultuur), de rest is amper geïntegreerd. Beringen en Genk zijn niet bepaald voorbeelden van perfecte integratie.
noodklok luidt voor de limburgse mijngemeenten (http://www.weliswaar.be/modulefiles/magazines/70-ondernemerschap/pdfs/noodklok-luidt-voor-de-limburgse-mijngemeenten-deel-2.pdf)


Europa kan deze recente immigratie van buiten Europa aan zonder zijn kultuur op te geven noch haar vrijheid.

Dat ziet er hoe langer hoe slechter uit. Vooral omdat de immigratie-stromen niet onder controle zijn, en een heleboel los gerelateerde problemen door elkaar zijn gaan lopen:
* oost-europese criminelen die en masse naar het westen zijn gekomen en voor een stuk ook de traditionele zigeuners in een slecht daglicht stellen; afgeleid daarvan de bedel-industrie;
* het islam-fundamentalisme dat met buitenlands geld wordt gesponsord;
* het gebruik van ghettos als uitvalbasis voor het terrorisme;
* de criminele organizaties die voor de mensensmokkel instaan;
* zwarte of grijze economie die zich aan de normale regels tracht te onttrekken: illegale textiel-ateliers, telefoonwinkels, nachtwinkels, drug VZWs, heling, de tweedehandsmarkten voor autos, ...;
* ongelijke concurrentie van oost-europeanen in bouw- en transport-sector waar traditioneel lagergeschoolden terecht kunnen;
* een zekere "islam" subcultuur die integratie, vooral van marokkanen, in de weg staat door weigering om school te lopen, vrouwen uit het herkomstland te importeren, gebrek aan respect voor elementaire regels van de samenleving, deelname aan kleine criminaliteit, bendevorming;
* de oorlogsgerelateerde vluchtelingenstromen die verward geraken met de asielaanvragers;
* het onstaan van de asiel-industrie waarin louche advocaten en hulporganizaties veel geld verdienen.
* de demografische ontwikkelingen in de grootsteden waar geen investeringen in noodzakelijke voorzieningen tegenover staan.
Elk probleem apart zou je nog kunnen aanpakken, maar allemaal te samen betekent het dat je op een ramp afstevent. Een ramp zoals die bijvoorbeeld in Brussel zal plaatsvinden.


Er is een minimum aan gemeenschappelijke waarden nodig om een gemeenschap te doen draaien. Daaraan zou men beter pogen te bouwen. Voor mij is een van die waarden de niet onheroepelijke stigmatizatie van kinderen tot een of andere groep te horen, zodat ze als volwassenen kunnen kiezen tot welke 'subkultuur' te behoren ondanks een eventuele 'indoctrinerende' opvoeding binnen één religie op politieke overtuiging. Daar ligt 'de' sleutel voor een lange termijn oplossing van de gevolgen van de moderne immigratiestromen voor Europa, maar ik denk Europa er nog niet aan toe is het 'multikultuur' probleem op een kultuur en religie overschreidende wijze te benaderen. Liever poogt men het probleem te reduceren tot 'moslims' alzo de grenzen met het racisme gevaarlijk dicht benaderend en uiteindelijk een oplossing verder af eerder dan dichterbij brengend. Het is gemakkelijk multikultuur dood of onwenselijk te verklaren. De keuze is echter nooit 'mono' of 'multi' in de praktijk.
De eerste stap is ervoor zorgen dat mensen de taal spreken, en voldoende opgeleid geraken om aan een job te geraken. Voor ongeschoolde arbeiders die niet eens de taal spreken is er niet veel plaats meer in Vlaanderen. Maar dat is wel moeilijk in een "subcultuur" waar meisjes niet verondersteld worden te leren, jongens verondersteld worden om vooral niet te leren, want dat is macho, en partners worden geïmporteerd uit het buitenland. En hoe je dat nu ook draait of keert, dat is vooral een "subcultuur" van moslims. En het is in die "subcultuur" dat gezag niet wordt aanvaard en er ghettos ontstaan waar criminelen en terroristen zich kunnen verschuilen. Natuurlijk kan je je ogen toedoen voor de reëel bestaande problemen en blijven lullen over "multikultuur", er is nog nooit één probleem door opgelost. Wat Merkel meer dan terecht heeft geconstateerd.

fonne
5 november 2010, 19:25
Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept?

Kijk hier eens:
schrikwekkende cijfers: meer en meer allochtonen in belgie (http://www.spiritualia.be/blogs/michael%20a.%20middens/2010/05/schrikwekkende-cijfers-meer-en-meer-allochtonen-in-belgie.html).

Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?

Het is dus al rond de 20% in België, en met de nieuwe regularisatie-golf en demografische ontwikkelingen zal het waarschijnlijk al voor 2020 opgelopen zijn tot 30%. In Brussel zal het dan veel meer dan 80% zijn. Kan België daar mee copen: neen. Onze gevangenissen zitten al overvol, er zijn geen scholen in de concentratie-steden, er zijn geen jobs voor de veelal laaggeschoolden die immigeren, politie en justitie zijn overbelast, asielzoekers moeten vandaag in hotels opgevangen worden want alle opvangplaatsen zitten vol, ...


En zoals ik al zei, men kan niet alles hebben. Klagen is zo goedkoop als men niet eens naar zichzelf wil kijken als deel van het probleem.
't ja, ik heb links altijd een raar volkje gevonden. Aan de ene kant maken ze ons wijs dat we geen kindjes meer mogen kopen vanwege de overbevolking en proberen ze zo veel mogelijk vrouwen aan de pil te krijgen, en dan komen ze ons verwijten dat we vreemdelingen moeten invoeren om voor ons te werken en voor ons pensioen te zorgen. We hadden nooit naar de linkse sirenenzangen mogen luisteren, er zou ons veel leed bespaard zijn gebleven.

Pericles
5 november 2010, 20:05
Is een éénlijnig statistiekje over aanwervingen ook goed ?

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101105_037

titeltje: Rode Kruis zoekt 100 medewerkers voor tijdelijke asielcentra

beetje tekst, voor wie wil solliciteren:

Het is een industrie geworden. :-D

artisjok
6 november 2010, 09:53
Kijk hier eens:
schrikwekkende cijfers: meer en meer allochtonen in belgie (http://www.spiritualia.be/blogs/michael%20a.%20middens/2010/05/schrikwekkende-cijfers-meer-en-meer-allochtonen-in-belgie.html).


Fonne toch. Lees jij zelf de tekst; naarwaar je een link geeft.

Cijfers zijn cijfers en liegen niet altijd. Uiteindelijk komen ze niet van mijzelf, maar overgenomen uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven. De onderzoekers zijn drie generaties teruggegaan. Ze namen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.

Mijn man zijn grootmoeder was Nederlandse.
Volgens deze definitie ben ik plots gehuwd met een allochtoon; en zijn mijn kinderen ook allochtoon!

circe
6 november 2010, 10:23
Mijn man zijn grootmoeder was Nederlandse.
Volgens deze definitie ben ik plots gehuwd met een allochtoon; en zijn mijn kinderen ook allochtoon!
Heb jij soms een eigen definitie van "allochtoon"?

fonne
6 november 2010, 11:57
Fonne toch. Lees jij zelf de tekst; naarwaar je een link geeft.

Cijfers zijn cijfers en liegen niet altijd. Uiteindelijk komen ze niet van mijzelf, maar overgenomen uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven. De onderzoekers zijn drie generaties teruggegaan. Ze namen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.

Mijn man zijn grootmoeder was Nederlandse.
Volgens deze definitie ben ik plots gehuwd met een allochtoon; en zijn mijn kinderen ook allochtoon!

Ik dacht al niet dat jij jezelf tot de "goede Vlamingen" rekende?

Johan Bollen
7 november 2010, 07:40
't ja, ik heb links altijd een raar volkje gevonden. Aan de ene kant maken ze ons wijs dat we geen kindjes meer mogen kopen vanwege de overbevolking en proberen ze zo veel mogelijk vrouwen aan de pil te krijgen, en dan komen ze ons verwijten dat we vreemdelingen moeten invoeren om voor ons te werken en voor ons pensioen te zorgen. We hadden nooit naar de linkse sirenenzangen mogen luisteren, er zou ons veel leed bespaard zijn gebleven.Bedankt voor je antwoorden. Ik stel wel vast dat vanaf het moment dat er een spiegel voorgehouden wordt die spiegel gericht wordt naar 'links'. Hebben liberale, Vlaams Blok of pak Christen democraten dan meer kinderen dan de socialisten in vlaanderen? zijn die zo zwak dat ze slechts luisteren naar wat een of andere partij waarop ze niet eens stemmen al dan niet zegt over zo'n fundamentele zaken als het krijgen van kinderen? Nee, door zo gemakkelijk te weigeren in de spiegel te kijken komen gaan we niet veel verder geraken. Wat een kontrast dit simplisme met de details waarmee de oorzaken die naar de 'schuld' van de immigranten wijzen uiteengezet worden.

Ik beweer ook niet dat de 'oplossing' noodzakerlijkerwijze het achterna lopen is van de vrouwen aan de haard (lees: in het kraambed), op de reactionaire islam lijkende, religies van protestantse oorsprong met stimulansen uit de VS ('slim' bekeken om Europa te pogen onder de knoet te pogen houden tussen haakjes). Niet noodzakelijk meer kindjes, maar vooral minder belang aan een steeds maar groeiende economie en de daarbij horende behoefte om immigranten om die economie te doen draaien zijn een deel van de oplossing mijns inziens. Pak Spanje dat meent 1 miljoen migranten per jaar 'nodig te hebben' om economische redenen. Dat is geen 'linkse' behoefte hé Fonne. Dat is eerder 'liberale' logica, de logica van onze elite.

waarnemer
7 november 2010, 19:05
Ik vind dat we een cordon sanitaire rond Leterme moeten leggen.
Wat een schurk zeg !

Zouden we geen cordon rond een aantal kiezers moeten leggen. Leterme was de man die met een dossier naar de Nederlandse regering ging, en met het dossier van de Nederlanders terug kwam. Stem daar nu maar mee in, regering. We hadden elementen om hem in te schatten.

Het ontsnappen van een paar gevangenen, was dat nu een teken van zijn bekwaamheid? Beloven is gemakkelijk. Laten we zeggen dat we niet wisten wat te denken van de 5 min. Maar wat voor andere onzin is er niet in die campagne gebruikt.

Het duurt even voor zo een zwart-gele ridder van zijn paard valt. Maar ik denk dat we binnenkort een spoor gaan kunnen volgen.

Leterme is een brevet van onbekwaamheid voor de Vlaamse kiezer, voor het kiessysteem, voor de media, vooral de audio visuele media. En die zijn er effectiever op geworden, want de verschuivingen worden groter.

Zouden we ons niet langzaam de vraag gaan stellen door wat we ons laten beïnvloeden, hoe we iemand moeten inschatten?

guido 007
7 november 2010, 19:17
Het is zeker niet moedig van Leterme.

fonne
7 november 2010, 20:16
Bedankt voor je antwoorden. Ik stel wel vast dat vanaf het moment dat er een spiegel voorgehouden wordt die spiegel gericht wordt naar 'links'. Hebben liberale, Vlaams Blok of pak Christen democraten dan meer kinderen dan de socialisten in vlaanderen?

Voor wat betreft N-VA ben ik daar vrij zeker van:lol: Extrapolerend uit mijn eigen omgeving durf ik zeggen dat die allemaal goed gekweekt hebben. Voor de andere partijen kan ik niet spreken. Ik stel maar vast dat socialisten in Vlaanderen een snel uitstervend ras zijn:twisted:


zijn die zo zwak dat ze slechts luisteren naar wat een of andere partij waarop ze niet eens stemmen al dan niet zegt over zo'n fundamentele zaken als het krijgen van kinderen? Nee, door zo gemakkelijk te weigeren in de spiegel te kijken komen gaan we niet veel verder geraken.

Propaganda is een sterk wapen. Overbevolking was daarbij een goed gevonden excuus-argument voor vele vrouwen om toch maar geen kinderen te kopen, ook al was de echte reden gewoon puur materialisme.


Wat een kontrast dit simplisme met de details waarmee de oorzaken die naar de 'schuld' van de immigranten wijzen uiteengezet worden.

Het is niet mijn bedoeling om de immigranten de schuld te geven van een bepaald links "politiek correct" beleid dat de omstandigheden heeft geschapen waarin de huidige problemen zijn kunnen woekeren. Maar ik ga ook niet de fout maken om de daden van mensensmokkelaars, vrouwenhandelaars, bedelbendes, drugsdealers, helers, ... te gaan goedpraten. Er zijn problemen en die moeten opgelost worden door eindelijk eens een behoorlijk immigrate-beleid te voeren. En een behoorlijk justitie-beleid.


Ik beweer ook niet dat de 'oplossing' noodzakerlijkerwijze het achterna lopen is van de vrouwen aan de haard (lees: in het kraambed), op de reactionaire islam lijkende, religies van protestantse oorsprong met stimulansen uit de VS ('slim' bekeken om Europa te pogen onder de knoet te pogen houden tussen haakjes). Niet noodzakelijk meer kindjes, maar vooral minder belang aan een steeds maar groeiende economie en de daarbij horende behoefte om immigranten om die economie te doen draaien zijn een deel van de oplossing mijns inziens. Pak Spanje dat meent 1 miljoen migranten per jaar 'nodig te hebben' om economische redenen. Dat is geen 'linkse' behoefte hé Fonne. Dat is eerder 'liberale' logica, de logica van onze elite.
Alleen zal Spanje dan wel een beleid voeren om die mensen naar Spanje te krijgen die nodig zijn om de economie te laten draaien. Import vanuit Zuid-Amerika en Mexico ligt daarbij meer voor de hand dan illegale immigratie vanuit zeg maar Marokko (die wordt in Spanje ook serieus bestreden).
Al ben ik persoonlijk heel erg tegen een dergelijk selectieve immigratie-politiek, ik zie niet in waar we het recht halen om de toch al schaarse talenten uit derde-wereld landen weg te lokken en die landen te beroven van hun elite. De politiek dus van de USA, die nu meer en meer veld begint te winnen in het denken in West-Europa. Zelf kindjes maken verdomme, als het moet dan moeten we het kindergeld maar verdrievoudigen.