PDA

View Full Version : Wat leeft er in Zelzate? (filmpje politie)


grimbergen
5 november 2010, 15:42
Wat is er aan de hand in zelzate? Ik kan me niet ontdoen van het idee dat links zijn stemmen bij hun pampergroepje aan het veilig stellen is.

Wat is er aan de hand bij de politie in Zelzate? Wat is de bedoeling van onderstaand filmpje?

Prangende vragen. Wie kan ze beantwoorden. 8-)

BRON


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1179140/2010/11/05/Jongere-rijdt-doodleuk-met-combi-politie-Zelzate-rond.dhtml


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1178905/2010/11/04/Zelzaatse-gemeenteraad-stemt-tegen-nultolerantie-na-aanval.dhtml

dominatrix
5 november 2010, 15:47
Zelzate is één van de vele Vlaamse gemeentes waar de etterbuilen van het lakse beleid aan het openbarsten zijn.

Voorpost, VB & VBJ zullen alvast hun oude eisen kracht bijzetten met een demonstratie op zaterdag 6 november 2010: http://www.vbj.org/2/54/

dominatrix
5 november 2010, 15:52
Nog een artikel: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1179119/2010/11/05/Vlaams-Belang-wil-nieuwe-optocht-na-aanval-op-chiro-Zelzate.dhtml#reageerTag

Commissies oprichten is iets voor blinden, of mensen die bewust niet willen zien.

grimbergen
5 november 2010, 15:54
Het is die "beroemde colruyt bende" ? Dacht dat die al lang achter slot en grendel zaten. 8O Ze hebben een rode burgemeester daar moet je niet al te veel van verwachten.

dominatrix
5 november 2010, 16:01
Het is die "beroemde colruyt bende" ? Dacht dat die al lang achter slot en grendel zaten. 8O Ze hebben een rode burgemeester daar moet je niet al te veel van verwachten.

Ik ken de burgemeester nu niet echt en weet ook niet in hoeverre hij een slaaf is van het 'rode denken'.

Indien dit wel het geval is, spreekt het voor zich dat we niet te veel moeten verwachten... Hetgeen eigenlijk ook al duidelijk bleek uit het niet durven ingaan op de vld - vb voorstellen.

Hier kun je er meer over lezen: http://www.bloggen.be/patrickzelzate/

dominatrix
5 november 2010, 16:02
Hier ook: http://www.vlaamsbelanggenteeklo.org/afdeling/zelzate/4/808

grimbergen
5 november 2010, 16:02
Ik ken de burgemeester nu niet echt en weet ook niet in hoeverre hij een slaaf is van het 'rode denken'.

Indien dit wel het geval is, spreekt het voor zich dat we niet te veel moeten verwachten... Hetgeen eigenlijk ook al duidelijk bleek uit het niet durven ingaan op de vld - vb voorstellen.

Hier kun je er meer over lezen: http://www.bloggen.be/patrickzelzate/

thanks

Weet je iets over dat filmpje bij de politie?

dominatrix
5 november 2010, 16:10
thanks

Weet je iets over dat filmpje bij de politie?

Wat ik ervan weet is dat het ook op de webstek van het Vlaams Belang staat:

http://www.vlaamsbelang.org/0/7871/

Wat er voor gevolg aan gegeven gaat worden weet ik niet... ik hoop in ieder geval van wel natuurlijk...

Honoré gepluimd
5 november 2010, 16:14
Nu zaterdag gaat er te Zelzate een spoedbetoging tegen zinloos geweld door. Zinloos geweld dat reeds enkele maanden gepleegd wordt door een bende die voor het merendeel bestaat uit allochtonen. Deze drieste bende hooligans die nakomelingen zijn van het ingevoerde leger van gastarbeiders terroriseert de straten van de buurt en nu ook de fuiven van autochtone Vlaamse jongeren.

Een triest hoogtepunt van deze golf van geweldplegingen is de moordaanslag die vorig weekend gepleegd werd door een van deze hooligans. De haat tegen de blanke bevolking neemt hand over hand toe. Terwijl onze mensen gaan werken en doen wat normale burgers doen, dweilen bendes de straten af op zoek naar gemakkelijke slachtoffers. Deze bendes zijn ongetwijfeld gelieerd met de drugsscene die in dergelijke wijken floreert.

Wij moeten een eind stellen aan de straatterreur in onze steden waar onze mensen steeds meer de dupe van worden. Wij eisen van het gerecht dat er wettelijke maatregelen komen die bendevorming anders definiëren dan nu het geval is. Wij eisen dat er geen minimumleeftijd meer geldt als het om bendegerelateerde feiten gaat. Nu is het maar al te vaak zo dat MINDERJARIGEN geweld en drugsdelicten plegen zonder dat ze een gepaste straf krijgen. Willen wij het zo ver laten komen als in Mexico waar jongeren elke dag gewone burgers afknallen? Neen, toch!

Omdat het N-SA en de NDP de verontwaardiging delen van de kameraden van Voorpost wat betreft deze gebeurtenissen, roepen wij op om zaterdag de demo tegen vreemdelingengeweld te gaan steunen. Kameraden, alleen een eengemaakt front van strijdbare nationale krachten kan het tij keren. Daarom verwachten wij u zaterdag aanstaande in Zelzate!

the_dude
5 november 2010, 16:58
Wat is er aan de hand in zelzate? Ik kan me niet ontdoen van het idee dat links zijn stemmen bij hun pampergroepje aan het veilig stellen is.

Wat is er aan de hand bij de politie in Zelzate? Wat is de bedoeling van onderstaand filmpje?

Prangende vragen. Wie kan ze beantwoorden. 8-)

BRON


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1179140/2010/11/05/Jongere-rijdt-doodleuk-met-combi-politie-Zelzate-rond.dhtml


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1178905/2010/11/04/Zelzaatse-gemeenteraad-stemt-tegen-nultolerantie-na-aanval.dhtml

Een jongere die 20 meter mag rijden in een combi, met toestemming van de politie en met een agent in de auto, geen probleem natuurlijk! Oh nee, hij heeft een iets donkerdere huidskleur: schande dat zoiets wordt toegelaten, de maatschappij is om zeep etc. tja trek de conclusies zelf maar.

als je goed kijkt zie je dat er een agent naast zit als passagier dit is met toestemming gedaan. Maar maakt wel de maatschapij naar de zak nu denken die mannen dat ze dit zomaar mogen doen.

amaai 't is weer erg hoor :roll:

grimbergen
6 november 2010, 13:57
Een jongere die 20 meter mag rijden in een combi, met toestemming van de politie en met een agent in de auto, geen probleem natuurlijk! Oh nee, hij heeft een iets donkerdere huidskleur: schande dat zoiets wordt toegelaten, de maatschappij is om zeep etc. tja trek de conclusies zelf maar.

als je goed kijkt zie je dat er een agent naast zit als passagier dit is met toestemming gedaan. Maar maakt wel de maatschapij naar de zak nu denken die mannen dat ze dit zomaar mogen doen.

amaai 't is weer erg hoor :roll:

Gast toch, amaaaai erg zulle de kaart van racisme trekken. Ieder gelijk voor de wet is mijn mening. Niemand pamperen omdat hem een andere kleurke heeft. Ofwel mag ieder een afspraak maken om ne keer met een "flikkenbak" te rijden ofwel niemand. Amaai het is erg gesteld zulle met dat ongelijkheidsprincipe bij de overheid. Niet toevallig een rode burgemeester. En wie is de big boss van de politie? De burgemeester. gesnopen gast? 8-)

grimbergen
6 november 2010, 13:58
Nu zaterdag gaat er te Zelzate een spoedbetoging tegen zinloos geweld door. Zinloos geweld dat reeds enkele maanden gepleegd wordt door een bende die voor het merendeel bestaat uit allochtonen. Deze drieste bende hooligans die nakomelingen zijn van het ingevoerde leger van gastarbeiders terroriseert de straten van de buurt en nu ook de fuiven van autochtone Vlaamse jongeren.

Een triest hoogtepunt van deze golf van geweldplegingen is de moordaanslag die vorig weekend gepleegd werd door een van deze hooligans. De haat tegen de blanke bevolking neemt hand over hand toe. Terwijl onze mensen gaan werken en doen wat normale burgers doen, dweilen bendes de straten af op zoek naar gemakkelijke slachtoffers. Deze bendes zijn ongetwijfeld gelieerd met de drugsscene die in dergelijke wijken floreert.

Wij moeten een eind stellen aan de straatterreur in onze steden waar onze mensen steeds meer de dupe van worden. Wij eisen van het gerecht dat er wettelijke maatregelen komen die bendevorming anders definiëren dan nu het geval is. Wij eisen dat er geen minimumleeftijd meer geldt als het om bendegerelateerde feiten gaat. Nu is het maar al te vaak zo dat MINDERJARIGEN geweld en drugsdelicten plegen zonder dat ze een gepaste straf krijgen. Willen wij het zo ver laten komen als in Mexico waar jongeren elke dag gewone burgers afknallen? Neen, toch!

Omdat het N-SA en de NDP de verontwaardiging delen van de kameraden van Voorpost wat betreft deze gebeurtenissen, roepen wij op om zaterdag de demo tegen vreemdelingengeweld te gaan steunen. Kameraden, alleen een eengemaakt front van strijdbare nationale krachten kan het tij keren. Daarom verwachten wij u zaterdag aanstaande in Zelzate!

Kindergeld afnemen ! De ouders verantwoordelijk stellen. Maar gastjes links is nog steeds veel te veel big boss in ons land. Links naar de marginaliteit en de veiligheid zal toenemen.

Raven
6 november 2010, 19:31
De agenten van Zelzate houden de veiligheid van hun vrouwen en dochters hoger in het acht, dan het welzijn van hun stad.

Een agent kan immers niet vanuit de anonimiteit opereren.... of denkt u dat de Zelzaatse jongeren (de slechte kant dan) geen gsm's met fototoestel hebben, de badge van de agent kunnen lezen, googlen & facebooken op de achternaam, en zo de kinderen of zelfs de personen zelf vinden? En via via bereik je iedereen in slechts 2 tot 3 connecties.

M.a.w... laat hem maar rijden met die combi, en dat hem dan weg is, dan dat die z'n vriendjes begint aan te spreken en de zoon van die flik daarom een pak slaag krijgt op (of op weg naar- ) schooL.

artisjok
6 november 2010, 19:54
Zelzate is één van de vele Vlaamse gemeentes waar de etterbuilen van het lakse beleid aan het openbarsten zijn.

Voorpost, VB & VBJ zullen alvast hun oude eisen kracht bijzetten met een demonstratie op zaterdag 6 november 2010: http://www.vbj.org/2/54/

Ook VBJ is vragende partij voor een kordate en dus harde aanpak

Zij vinden het dus ook beter dat de politie daar wordt ingezet i.p.v. om die "misdadigers" die cannabis gebruiken, kweken en verhandelen prioritair aan te pakken.

Dat pleidooi was niet voor niets. Vanaf 2009 kent de bestrijding van de softdrugshandel en de kweek van hennep bij de Belgische federale politie een hoge prioriteit. Dit was tot nu toe volgens hoofdcommissaris Luc Boterberg in het district Dendermonde (de grensstreek) niet het geval.

In het politiebeleidsplan 2009-2011 is er behalve meer aandacht ook meer geld voor de drugsbestrijding. Boterberg voorspelt vanaf de jaarswisseling meer acties in de grensstreek, al dan niet samen met de Zeeuwse politie.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3943515/Zelzate-wil-Miami-weer-open.ece

Nierika
6 november 2010, 20:50
Ook VBJ is vragende partij voor een kordate en dus harde aanpak

Zij vinden het dus ook beter dat de politie daar wordt ingezet i.p.v. om die "misdadigers" die cannabis gebruiken, kweken en verhandelen prioritair aan te pakken.

Dat pleidooi was niet voor niets. Vanaf 2009 kent de bestrijding van de softdrugshandel en de kweek van hennep bij de Belgische federale politie een hoge prioriteit. Dit was tot nu toe volgens hoofdcommissaris Luc Boterberg in het district Dendermonde (de grensstreek) niet het geval.

In het politiebeleidsplan 2009-2011 is er behalve meer aandacht ook meer geld voor de drugsbestrijding. Boterberg voorspelt vanaf de jaarswisseling meer acties in de grensstreek, al dan niet samen met de Zeeuwse politie.
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3943515/Zelzate-wil-Miami-weer-open.ece
Da's allemaal wel waar, er gaat teveel aandacht naar onbenullig drugsgebruik, maar als men de zaken zou aanpakken zoals het hoort, zitten we hier binnen de kortste keren met Franse toestanden.

Het is te laat, onthou het maar!

dominatrix
7 november 2010, 13:24
Da's allemaal wel waar, er gaat teveel aandacht naar onbenullig drugsgebruik, maar als men de zaken zou aanpakken zoals het hoort, zitten we hier binnen de kortste keren met Franse toestanden.

Het is te laat, onthou het maar!

Kom kom, te laat is het allemaal maar pas als wij het opgeven. Maar de situatie is wel van die orde dat drastische maatregelen nodig zullen zijn en daartoe heeft politie meer juridische armslag nodig. WET-GEVEN is dus het middel. De angst kunnen we nog wel degelijk van kamp doen veranderen, met of zonder Europa, het moet.

dominatrix
7 november 2010, 13:26
Ook VBJ is vragende partij voor een kordate en dus harde aanpak

Zij vinden het dus ook beter dat de politie daar wordt ingezet i.p.v. om die "misdadigers" die cannabis gebruiken, kweken en verhandelen prioritair aan te pakken.

Dat pleidooi was niet voor niets. Vanaf 2009 kent de bestrijding van de softdrugshandel en de kweek van hennep bij de Belgische federale politie een hoge prioriteit. Dit was tot nu toe volgens hoofdcommissaris Luc Boterberg in het district Dendermonde (de grensstreek) niet het geval.

In het politiebeleidsplan 2009-2011 is er behalve meer aandacht ook meer geld voor de drugsbestrijding. Boterberg voorspelt vanaf de jaarswisseling meer acties in de grensstreek, al dan niet samen met de Zeeuwse politie.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/3943515/Zelzate-wil-Miami-weer-open.ece

Er is een manier om de discussie over prioriteiten te smoren: Meer politie vrij maken voor politie-taken. Dat kun je op verschillende manieren:

- Door hun papierwinkel in te korten
- Het papierwerk door burgers te laten doen
- Militairen die nu onderhevig zijn aan 'outsourcing' actiever inschakelen of de bureau taken van onze agenten laten overnemen.
- Meer rekruteren
- ...

artisjok
7 november 2010, 13:33
Er is een manier om de discussie over prioriteiten te smoren: Meer politie vrij maken voor politie-taken. Dat kun je op verschillende manieren:

- Door hun papierwinkel in te korten
- Het papierwerk door burgers te laten doen
- Militairen die nu onderhevig zijn aan 'outsourcing' actiever inschakelen of de bureau taken van onze agenten laten overnemen.
- Meer rekruteren
- ...

Daar heb je serieus wat geld voor nodig.
Terwijl het crisis is en we moeten besparen.

dominatrix
7 november 2010, 13:41
Daar heb je serieus wat geld voor nodig.
Terwijl het crisis is en we moeten besparen.

Kan. Maar het moet niet noodzakelijk overdreven veel kosten. Het afschaffen van bepaalde formulieren is me dunkt bijvoorbeeld niet echt kosten-genererend?

Eveneens denk ik dat je niet kunt ontkennen dat de overheid nog zeer veel geld gewoon weg aan het smijten is.

Federaal denk ik dat we eerlijk moeten zijn: Daar kunnen we geen diepere inspanningen van verwachten. Het moet dus Vlaanderen zijn dat deze materie naar zich toe trekt.

Verder de vraag: Geld voor meer veiligheid is investeren in een betere toekomst. Ik denk dat dat wel iets mag kosten.

filosoof
7 november 2010, 13:47
Zelzate is één van de vele Vlaamse gemeentes waar de etterbuilen van het lakse beleid aan het openbarsten zijn.

Voorpost, VB & VBJ zullen alvast hun oude eisen kracht bijzetten met een demonstratie op zaterdag 6 november 2010: http://www.vbj.org/2/54/En ze waren er, alle 99 :lol:

De schoofzak
7 november 2010, 13:56
En ze waren er, alle 99 :lol:

Als ze met 99 zijn, maak jij je dan zorgen over hen en de verspreiding van hun politieke ideeën ?

artisjok
7 november 2010, 13:59
Kan. Maar het moet niet noodzakelijk overdreven veel kosten. Het afschaffen van bepaalde formulieren is me dunkt bijvoorbeeld niet echt kosten-genererend?

Eveneens denk ik dat je niet kunt ontkennen dat de overheid nog zeer veel geld gewoon weg aan het smijten is.

Federaal denk ik dat we eerlijk moeten zijn: Daar kunnen we geen diepere inspanningen van verwachten. Het moet dus Vlaanderen zijn dat deze materie naar zich toe trekt.

Verder de vraag: Geld voor meer veiligheid is investeren in een betere toekomst. Ik denk dat dat wel iets mag kosten.

Rekruteren kost toch geld.
Vlaanderen moet ook besparen.

De jobkorting is zo goed als afgeschaft. Antwerpen moet een deel van de Oosterweelverbinding zelf betalen. De renovatiepremie werd vorig jaar terug geschroefd. Het budget voor IKG-systeem kinderopvang is op.
Ik kan zo nog even doorgaan.

Het is gemakkelijk gezegd : geld voor meer veiligheid. Maar dat geld is er niet. Er moeten keuzes gemaakt worden.

dominatrix
7 november 2010, 14:29
Rekruteren kost toch geld.
Vlaanderen moet ook besparen.

De jobkorting is zo goed als afgeschaft. Antwerpen moet een deel van de Oosterweelverbinding zelf betalen. De renovatiepremie werd vorig jaar terug geschroefd. Het budget voor IKG-systeem kinderopvang is op.
Ik kan zo nog even doorgaan.

Het is gemakkelijk gezegd : geld voor meer veiligheid. Maar dat geld is er niet. Er moeten keuzes gemaakt worden.

Ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk geld is. Maar het wordt niet altijd verstandig uitgegeven. Als we bijvoorbeeld alleen al de senaat afschaffen lijkt het me goed mogelijk om met het geld dat we al die jaren uitsparen al een nieuwe gevangenis te bouwen.

Plus, wat houdt er ons tegen om bijvoorbeeld het geld dat we nu gebruiken voor ontwikkelingssamenwerking in te schakelen in een project om gevangen hun straf in het buitenland te laten uitzitten. Bilaterale akkoorden als ontwikkeling. Brei daar het kosteloze verbod aan vast dat eenieder die als vreemdeling hier een misdrijf pleegt en volgens de rechtbank daar ook schuldig aan is nooit nog het grondgebied mag betreden en je bent al een heel stuk op goede weg.

Maar nogmaals om politie-agenten meer mogelijkheden te geven moet je niet altijd geld uitgeven...

Met kleine dingen geraken we al een heel eind ver. Maar men moet willen, en oude dogma's laten varen. En vooral op dat laatste puntje knelt het schoentje. De linksen die willen dat de politie er wat harder mag ingaan zijn niet zo talrijk vrees ik...

dominatrix
7 november 2010, 14:34
En ze waren er, alle 99 :lol:
Ik was er niet, anders waren ze met 100 :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=_-_ICadBMLA&feature=player_embedded

dominatrix
7 november 2010, 14:36
Als ze met 99 zijn, maak jij je dan zorgen over hen en de verspreiding van hun politieke ideeën ?

De colruyt-bende alvast wel, die was niet aanwezig :lol:

http://www.filipdeman.org/1/1183/#

dominatrix
7 november 2010, 14:39
Hier kan men een verslag lezen: http://www.vlaamsbelanggenteeklo.org/4/811

artisjok
7 november 2010, 14:39
Ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk geld is. Maar het wordt niet altijd verstandig uitgegeven. Als we bijvoorbeeld alleen al de senaat afschaffen lijkt het me goed mogelijk om met het geld dat we al die jaren uitsparen al een nieuwe gevangenis te bouwen.
Die senaat is wel federaal geld.
En met een gevangenis bij, heb je nog geen politieagent meer.

Plus, wat houdt er ons tegen om bijvoorbeeld het geld dat we nu gebruiken voor ontwikkelingssamenwerking in te schakelen in een project om gevangen hun straf in het buitenland te laten uitzitten. Bilaterale akkoorden als ontwikkeling. Brei daar het kosteloze verbod aan vast dat eenieder die als vreemdeling hier een misdrijf pleegt en volgens de rechtbank daar ook schuldig aan is nooit nog het grondgebied mag betreden en je bent al een heel stuk op goede weg.
Ontwikkelingssamenwerking is wel broodnodig om de mensen in hun land een kans te geven op waardig werk en een waardig leven. Wil jij nog meer migranten aantrekken?
Maar nogmaals om politie-agenten meer mogelijkheden te geven moet je niet altijd geld uitgeven...

Met kleine dingen geraken we al een heel eind ver. Maar men moet willen, en oude dogma's laten varen. En vooral op dat laatste puntje knelt het schoentje. De linksen die willen dat de politie er wat harder mag ingaan zijn niet zo talrijk vrees ik...
Vertel dan hoe.

dominatrix
7 november 2010, 15:12
Die senaat is wel federaal geld.
En met een gevangenis bij, heb je nog geen politieagent meer.


Ontwikkelingssamenwerking is wel broodnodig om de mensen in hun land een kans te geven op waardig werk en een waardig leven. Wil jij nog meer migranten aantrekken?

Vertel dan hoe.

Vooreerst ik geef maar voor de vuist weg voorbeelden he. Deze zijn niet de essentie van de zaak, de essentie van dit debat is dat er meer middelen moeten vrijgemaakt worden voor veiligheid. Akkoord of niet?

-Natuurlijk is de senaat federaal geld... en dan? Mag ik dat als Vlaams nationalist niet willen her-investeren in Vlaamse veiligheid? Federaal geld is trouwens voor het overgrote deel ook Vlaams geld en de politie is bevoegdheid van de minister van binnenlandse zaken. Ik ben geen fan van de manier waarop dit systeem geregeld is, daar niet niet van, maar het is zo.

- We kunnen hier nog een half jaar discussie voeren over het al dan niet geslaagd zijn van het huidig ontwikkelingsbeleid. Ik denk dat je BIJVOORBEELD alleen al kan vaststellen aan het deel dat congo gewoon als blanco cheque (want dat is het eigenlijk) krijg nog niet echt veel Congolese criminelen ervan heeft weerhouden om hier misdaden te plegen. Wat ik voorstel is dat je aan je ontwikkelingssteun een bilateraal akkoord moet koppelen dat het opsluiten van criminele vreemdelingen in het land van herkomst mogelijk maakt.

-Voor de vuist weg: Meer preventie (campagne's enz), Uitbreiding recht op administratieve aanhouding, vereenvoudigen van de manier om klacht in te dienen (bijvoorbeeld via een e-loket), beter informatisering dus, uitbreiding voorlopige hechtenis, ernstig jeugdsanctierecht, meer diepgang en minder oppervlakkig comité-P integendeel meer steun en respect voor politie op het terrein, Afschaffen wet lejeune (mits meer capaciteit en terugstuurbeleid) en vervangen door eventuele tuchtstages, strafrechter de mogelijkheid geven cumulatieve straffen uit te spreken, meer werkstraffen die bijdragen aan het openbare leven, mogelijkheid tot het inleven roepen van nultolerantie in probleemwijken door de burgemeester zodoende dat agenten kort op de bal kunnen spelen en niet als het al vaak te laat is, ... blablabla.

Maar vooreerst moet de wil er zijn, moet men durven inzien dat straffen in de eerste plaats er voor is om de veiligheid van burgers te bewaren in de eerste plaats.

filosoof
7 november 2010, 15:20
Ik was er niet, anders waren ze met 100 :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=_-_ICadBMLA&feature=player_embeddedZielig idd, je zou er medelijden mee krijgen: allemaal ne koffiekoek en ne warme Cecemel...
(Sorry, maar 't zal voor een andere keer zijn, ik ben slecht bij kas nu)

artisjok
7 november 2010, 15:28
Vooreerst ik geef maar voor de vuist weg voorbeelden he. Deze zijn niet de essentie van de zaak, de essentie van dit debat is dat er meer middelen moeten vrijgemaakt worden voor veiligheid. Akkoord of niet?
Ja, akkoord er moet geïnvesteerd worden in meer veiligheid. Maar ik vrees dat onze zienswijze hoe dit moet gebeuren verschillend is.

-Natuurlijk is de senaat federaal geld... en dan? Mag ik dat als Vlaams nationalist niet willen her-investeren in Vlaamse veiligheid? Federaal geld is trouwens voor het overgrote deel ook Vlaams geld en de politie is bevoegdheid van de minister van binnenlandse zaken. Ik ben geen fan van de manier waarop dit systeem geregeld is, daar niet niet van, maar het is zo.

Natuurlijk mag jij dit willen.

- We kunnen hier nog een half jaar discussie voeren over het al dan niet geslaagd zijn van het huidig ontwikkelingsbeleid. Ik denk dat je BIJVOORBEELD alleen al kan vaststellen aan het deel dat congo gewoon als blanco cheque (want dat is het eigenlijk) krijg nog niet echt veel Congolese criminelen ervan heeft weerhouden om hier misdaden te plegen. Wat ik voorstel is dat je aan je ontwikkelingssteun een bilateraal akkoord moet koppelen dat het opsluiten van criminele vreemdelingen in het land van herkomst mogelijk maakt.
Jij nog ik hebben iets gezegd over het al dan niet geslaagd zijn van het ontwikkelingsbeleid. Het is inderdaad voor veel verbetering vatbaar. Maar jij wilde al het geld voor ontwikkelingssamenwerking voor andere doeleinden gebruiken.

-Voor de vuist weg: Meer preventie (campagne's enz), Uitbreiding recht op administratieve aanhouding, vereenvoudigen van de manier om klacht in te dienen (bijvoorbeeld via een e-loket), beter informatisering dus, uitbreiding voorlopige hechtenis, ernstig jeugdsanctierecht, meer diepgang en minder oppervlakkig comité-P integendeel meer steun en respect voor politie op het terrein, Afschaffen wet lejeune (mits meer capaciteit en terugstuurbeleid) en vervangen door eventuele tuchtstages, strafrechter de mogelijkheid geven cumulatieve straffen uit te spreken, meer werkstraffen die bijdragen aan het openbare leven,
Dit is allemaal strenger straffen. Waar blijft je preventie? En waar blijven je financiën om dit allemaal uit te voeren?

mogelijkheid tot het inleven roepen van nultolerantie in probleemwijken door de burgemeester zodoende dat agenten kort op de bal kunnen spelen en niet als het al vaak te laat is, ... blablabla.

Hoe bedoel je dit?

Maar vooreerst moet de wil er zijn, moet men durven inzien dat straffen in de eerste plaats er voor is om de veiligheid van burgers te bewaren in de eerste plaats.

Er is toch niemand die er iets op tegen heeft om criminelen te straffen.

De schoofzak
7 november 2010, 16:56
....

Maar nogmaals om politie-agenten meer mogelijkheden te geven moet je niet altijd geld uitgeven...

...


Volgens mij is het niet zo erg nodig om de politieagenten meer mogelijkheden te geven;
maar wel om het gerecht de mogelijkheden te geven om alle aangedragen zaken van de politie degelijk op te volgen;
vervolgens om alle door het gerecht aangedragen veroordeelden een plaatske te geven in de gevangenissen en aanverwanten.

roodhaar
7 november 2010, 18:39
Het is die "beroemde colruyt bende" ? .


zijn dat nu marokkaanse jongeren en moslims zoals hier werd gesteld ?

op dat filmpje zie ik eerder zwarte afrikanen ?



op zich is dat natuurlijk niet belangrijk; wel dat er iets aan gedaan wordt.

roodhaar
7 november 2010, 18:44
Rekruteren kost toch geld.
Het is gemakkelijk gezegd : geld voor meer veiligheid. Maar dat geld is er niet. Er moeten keuzes gemaakt worden.

8O nog méér zwakke flikken erbij ???? Er zijn al zoveel 21 jarige poliskes die zich onkwetsbaar wanen, maar wiens moed in de schoenen zinkt als ze tov echte criminelen en gespierd gespuis staan die hoegenaamd niet onder de indruk zijn.

al eens goed bekeken welke postduiven bij de politie tegenwoordig binnengeraken...

Men had een korps dat hard optrad ongeacht gevolgen, genaamd de rijkswacht. daar was het wel effe anders. Maar ja, dat moest geliquideerd he.

de resultaten zijn er ook naar, men noemt dat "no go zones". :oops:

beepbeepikbeneenjeep
7 november 2010, 18:47
8O nog méér zwakke flikken erbij ???? Er zijn al zoveel 21 jarige poliskes die zich onkwetsbaar wanen, maar wiens moed in de schoenen zinkt als ze tov echte criminelen en gespierd gespuis staan die hoegenaamd niet onder de indruk zijn.

al eens goed bekeken welke postduiven bij de politie tegenwoordig binnengeraken...

Men had een korps dat hard optrad ongeacht gevolgen, genaamd de rijkswacht. daar was het wel effe anders. Maar ja, dat moest geliquideerd he.

de resultaten zijn er ook naar, men noemt dat "no go zones". :oops:

Volgens velen hier zit het bij de politie nochtans vol van keiharde facisten heur, :-)

the_dude
8 november 2010, 13:40
zijn dat nu marokkaanse jongeren en moslims zoals hier werd gesteld ?

op dat filmpje zie ik eerder zwarte afrikanen ?



op zich is dat natuurlijk niet belangrijk; wel dat er iets aan gedaan wordt.

? aan wat ?
aan mensen die kennismaken met agenten? Aan agenten die kennismaken met de jeugd uit de omgeving waar ze zullen patrouilleren?

Hoe verdorven kun je zijn om in dit filmpje ook maar iets negatiefs te willen zien?

roodhaar
8 november 2010, 16:08
? aan wat ?
aan mensen die kennismaken met agenten? Aan agenten die kennismaken met de jeugd uit de omgeving waar ze zullen patrouilleren?

Hoe verdorven kun je zijn om in dit filmpje ook maar iets negatiefs te willen zien?

euh, ik wou zeggen iets doen aan de colruyt bende he.8O

weet eerlijk gezegd niets van die colruyt kereltjes, en dacht dat het hier geposte filmpje één van die gastjes liet zien.
als dat niet het geval is,en het enkel een filmpje van een PR actie van de politie naar jongeren toe betreft die daar niets mee hebben te maken, is diegene die het postte wel erg verkeerd bezig.