PDA

View Full Version : Zijn ze nu helemaal op hun kop gevallen??


Tejokus
9 november 2010, 09:35
"Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen geen wettelijke feestdagen meer"

Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.
bron: hbvl.

Ben kwaad maar nog meer triestig....

plakker
9 november 2010, 09:36
"Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen geen wettelijke feestdagen meer"

Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.
bron: hbvl.

Ben kwaad maar nog meer triestig....

Ik wil dit eerst nog zien gebeuren, maar als het waar is, is dat een stap te ver

abou Anis
9 november 2010, 09:37
"Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen geen wettelijke feestdagen meer"

Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.
bron: hbvl.

Ben kwaad maar nog meer triestig....

Goed zo. Alle religieuze feestdagen zouden afgeschaft moeten worden en vervangen door gewone verlofdagen. Wie op die feestdagen zijn religieus feest wil vieren kan daarvoor dan verlof nemen.

Gwyndion
9 november 2010, 09:38
Bestaat al een topic over, http://forum.politics.be/showthread.php?t=146127 . Ik zou ze deze feestdagen liever zien herstellen in hun keltische oorsprong als verwijzing naar onze geschiedenis.

Vette Pois(s)on
9 november 2010, 09:39
Feest van de dynastie, dat is pas een euforische dag.

En quatorze juillet ook niet vergeten!

Tejokus
9 november 2010, 09:40
Bestaat al een topic over, http://forum.politics.be/showthread.php?t=146127 . Ik zou ze deze feestdagen liever zien herstellen in hun keltische oorsprong als verwijzing naar onze geschiedenis.

Ow, sorry hoor.
De mod zal het wel aanpassen :)

Aan de mod van dienst: "Dank U" ;)

Gwyndion
9 november 2010, 09:41
Ow, sorry hoor.
De mod zal het wel aanpassen :)

Aan de mod van dienst: "Dank U" ;)

Geen probleem hoor, ik vermeld het eerder zodat er hier geen leuke debatten starten wat zonde zou zijn als het topic gesloten wordt :S.

Tejokus
9 november 2010, 09:41
Feest van de dynastie, dat is pas een euforische dag.

En quatorze juillet ook niet vergeten!

Hahaha.

Joma seg, tis toch god geklaagd he.
Ik ga direct Mgr. Leonard een mailtje sturen.
Ja ik doe dat...

Vette Pois(s)on
9 november 2010, 09:42
Of een onbetaalde "feestdag van de crisis", dat mensen beseffen dat ze blij mogen zijn met werk.

Tejokus
9 november 2010, 09:43
Goed zo. Alle religieuze feestdagen zouden afgeschaft moeten worden en vervangen door gewone verlofdagen. Wie op die feestdagen zijn religieus feest wil vieren kan daarvoor dan verlof nemen.

Niks van, die dagen behoren tot ONZE cultuur.

En dit in tegenstelling wat Merkel zei: multi-kulti is totaal mislukt.

"Ritueel slachten van offerdieren moet onverdoofd kunnen blijven gebeuren.
Anders wordt de godsdienstvrijheid geschonden."
Ik hoop dat Michel van Gaia dit leest.

circe
9 november 2010, 10:17
Bestaat al een topic over, http://forum.politics.be/showthread.php?t=146127 . Ik zou ze deze feestdagen liever zien herstellen in hun keltische oorsprong als verwijzing naar onze geschiedenis.
volkomen akkoord.
Veel moet er zelfs niet aan verschoven worden.
Enkel Pasen en de afgeleide feesten daarvan zijn gebaseerd op maanstanden, de rest op de cruciale zonnestanden.

Maar d�*�*r gaan onze maan-aanbidders natuurlijk helemaal van door het lint gaan! (tot hiertoe hadden ze dat precies nog niet in de gaten).

circe
9 november 2010, 10:20
Ik had het originele draadje hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=146102 geopend.
Onder immigratie en integratie! Vooral dat laatste.