PDA

View Full Version : Discriminatie aan de top


illwill
18 november 2010, 12:20
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DV32BOG8

Schandalig is dit. Meer kan ik er niet over zeggen.
Maar we zijn allemaal gelijk e.

-=EXCALIBUR=-
18 november 2010, 12:25
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DV32BOG8

Schandalig is dit. Meer kan ik er niet over zeggen.
Maar we zijn allemaal gelijk e.
Tja, zo kennen we de sossen he...eigen zak eerst... :roll:

pixelpower
18 november 2010, 13:55
8O

Kan dit zomaar? Het verbaast me dat dit niet door de nationale pers wordt opgepikt.

Xenophon
18 november 2010, 13:57
Maak men bolletje maar rood, maak men bolletje maar rood.

illwill
18 november 2010, 15:11
De gewone burger legt bij voor verzekering, en de gewone burger legt extra bij voor de ambtenaren.

illwill
18 november 2010, 15:28
En natuurlijk moeten de verzekeringen naar omhoog want als ze niet genoeg miljoenen verdienen gaat het niet zo goed op de beurzen e.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GDM32CC8H

nihao
18 november 2010, 19:16
en de gewone burger legt extra bij voor de ambtenaren.

Welke gewone burger stort er op rekening van de vzw Sodiganda ?
Leren lezen, eikels !

jodewa
18 november 2010, 20:52
Welke gewone burger stort er op rekening van de vzw Sodiganda ?
Leren lezen, eikels !
Ook een ambtenaar zeker?:-P

BitterSweet
18 november 2010, 21:23
Ook een ambtenaar zeker?:-P

Als hij er zelf voor bijdraagd mag hij er ook wel van genieten zeker of niet soms?

Bierke
18 november 2010, 22:22
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DV32BOG8

Schandalig is dit. Meer kan ik er niet over zeggen.
Maar we zijn allemaal gelijk e.

Tja het geldt enkel voor mensen die hun bijdrage hebben betaald. In Antwerpen hebben die ook voordelen, dus waarom die gelden niet bij een ramp gebruiken, dat noem ik net sociaal denken.
Natuurlijk is socialiteit enkel geldig voor degene die aan socialiteit bijdragen.

illwill
20 november 2010, 10:52
Tja het geldt enkel voor mensen die hun bijdrage hebben betaald. In Antwerpen hebben die ook voordelen, dus waarom die gelden niet bij een ramp gebruiken, dat noem ik net sociaal denken.
Natuurlijk is socialiteit enkel geldig voor degene die aan socialiteit bijdragen.

En hoe zal dat potje gevuld worden denk je... 20% ambtenaar en 80% belastingsgeld.

filosoof
24 november 2010, 22:20
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DV32BOG8

Schandalig is dit. Meer kan ik er niet over zeggen.
Maar we zijn allemaal gelijk e.Wat is er verkeerd aan een werkgever die zijn personeel helpt als 't door een ramp getroffen wordt?

Sus Iratus
24 november 2010, 22:36
Wat is er verkeerd aan een werkgever die zijn personeel helpt als 't door een ramp getroffen wordt?
Wat een achterlijke vraag.

Het gaat hier om gemeenteambtenaren, die dus niet door zomaar een werkgever, maar door de belastingbetaler opgehoeste financiële steun genieten.

Ofwel gebruikt de staat het belastinggeld om alle getroffenen te helpen, ofwel om niemand te helpen. Gelijke monikken, gelijke kappen enzo.

filosoof
24 november 2010, 22:38
Wat een achterlijke vraag.

Het gaat hier om gemeenteambtenaren, die dus niet door zomaar een werkgever, maar door de belastingbetaler opgehoeste financiële steun genieten.

Ofwel gebruikt de staat het belastinggeld om alle getroffenen te helpen, ofwel om niemand te helpen. Gelijke monikken, gelijke kappen enzo.Want een gemeente als werkgever mag volgens jou haar personeel niet goed behandelen?
Door de belastingbetaler? Je volgde niet: http://forum.politics.be/showpost.php?p=5110511&postcount=7

Sus Iratus
24 november 2010, 22:50
Want een gemeente als werkgever mag volgens jou haar personeel niet goed behandelen?
Door de belastingbetaler? Je volgde niet: http://forum.politics.be/showpost.php?p=5110511&postcount=7
Sodiganda is de sociale dienst van de stad Gent. Die krijgen dus hun geld van de staat. En van wie krijgt de staat inkomsten? Inderdaad ja, van de belastingbetalers.

filosoof
24 november 2010, 22:53
Sodiganda is de sociale dienst van de stad Gent. Die krijgen dus hun geld van de staat. En van wie krijgt de staat inkomsten? Inderdaad ja, van de belastingbetalers.Moet overheidspersoneel dan per definitie slecht behandeld worden volgens jou?

Sus Iratus
24 november 2010, 22:56
Moet overheidspersoneel dan per definitie slecht behandeld worden volgens jou?
Neen, maar moet overheidspersoneel op kosten van de belastingbetaler beter behandeld worden dan anderen volgens u?

filosoof
24 november 2010, 23:02
Neen, maar moet overheidspersoneel op kosten van de belastingbetaler beter behandeld worden dan anderen volgens u?de overheid is werkgever en mag als dusdanig optreden.

Sus Iratus
24 november 2010, 23:24
de overheid is werkgever en mag als dusdanig optreden.
De overheid is niet een zomaar een werkgever als alle anderen. De overheid is er om het volk te dienen, en niet andersom. En dus ook niet om het volk middels belastingen geld afhandig te maken om er vervolgens enkel de eigen overheidsmensen van te laten profiteren.

Nu weet ik inmiddels al wel dat linksdraaiende mensen zoals u dat geheel anders zien, want als het over dit soort zaken gaat, gaat het adagio van 'eigen (partij-)volk eerst' wel degelijk op voor de anders zo 'gelijkheid en solidariteit' roepende linksmensch. U bent daar getuige uw uitspraken in deze draad het levende bewijs van.

Het is nochthans heel eenvoudig: ofwel geeft vzw Sodiganda van gemeenschapsgeld betaalde steun aan alle getroffenen, ofwel aan niemand. Anders zou het zomaar eens naar discriminatie en voortrekkerij kunnen rieken - hetgeen het uiteraard ook gewoon doet.

filosoof
24 november 2010, 23:44
De overheid is niet een zomaar een werkgever als alle anderen. De overheid is er om het volk te dienen, en niet andersom. En dus ook niet om het volk middels belastingen geld afhandig te maken om er vervolgens enkel de eigen overheidsmensen van te laten profiteren.

Nu weet ik inmiddels al wel dat linksdraaiende mensen zoals u dat geheel anders zien, want als het over dit soort zaken gaat, gaat het adagio van 'eigen (partij-)volk eerst' wel degelijk op voor de anders zo 'gelijkheid en solidariteit' roepende linksmensch. U bent daar getuige uw uitspraken in deze draad het levende bewijs van.

Het is nochthans heel eenvoudig: ofwel geeft vzw Sodiganda van gemeenschapsgeld betaalde steun aan alle getroffenen, ofwel aan niemand. Anders zou het zomaar eens naar discriminatie en voortrekkerij kunnen rieken - hetgeen het uiteraard ook gewoon doet.Je hebt het lastig met het begrip dubbele functie van de overheid (als werkgever én als overheid) , hé.

born2bewild
24 november 2010, 23:48
Wat is er verkeerd aan een werkgever die zijn personeel helpt als 't door een ramp getroffen wordt?

ik denk dat ze bij de gemeenten veel geven, maar geen werk
een beetje staan filosoferen terwijl je op je schup steunt noem ik niet werken

daiwa
24 november 2010, 23:57
ik denk dat ze bij de gemeenten veel geven, maar geen werk
een beetje staan filosoferen terwijl je op je schup steunt noem ik niet werken

:lol:

Sus Iratus
24 november 2010, 23:58
Je hebt het lastig met het begrip dubbele functie van de overheid (als werkgever én als overheid) , hé.
U hebt het blijkbaar erg lastig met de begrippen 'mijn en dijn', hé? Laat staan dat u kunt of wilt begrijpen dat de overheid er is om het volk te dienen, en niet dat het volk er is om de overheid te dienen en extraatjes toe te stoppen.

Maar goed, ik noteer dat ons filosoofke geen enkel probleem heeft met 'eigen volk eerst' en dat hij ook al geen probleem heeft met een door de overheid geïnstigeerde en gegenereerde vorm van apartheid. Ook het wederrechtelijk toekennen van gemeenschapsgeld aan een select groepje mensen -gewone mensen noemen zoiets doorgaans 'diefstal'- kan zijn goedkeuring wegdragen.

filosoof
25 november 2010, 00:01
U hebt het blijkbaar erg lastig met de begrippen 'mijn en dijn', hé? Laat staan dat u kunt of wilt begrijpen dat de overheid er is om het volk te dienen, en niet dat het volk er is om de overheid te dienen en extraatjes toe te stoppen.

Maar goed, ik noteer dat ons filosoofke geen enkel probleem heeft met 'eigen volk eerst' en dat hij ook al geen probleem heeft met een door de overheid geïnstigeerde en gegenereerde vorm van apartheid. Ook het wederrechtelijk toekennen van gemeenschapsgeld aan een select groepje mensen -gewone mensen noemen zoiets doorgaans 'diefstal'- kan zijn goedkeuring wegdragen.Met die redenering veroordeel je elke sociale tegemoetkoming van elke wergever tgo zijn werknemers.

born2bewild
25 november 2010, 00:04
Met die redenering veroordeel je elke sociale tegemoetkoming van elke wergever tgo zijn werknemers.
dus toch last met het verschil tussen mijn en dijn?

Sus Iratus
25 november 2010, 00:27
Met die redenering veroordeel je elke sociale tegemoetkoming van elke wergever tgo zijn werknemers.Bent u nu echt zo dom of doet u maar alsof?

Overheidheidspersoneel wordt, in tegenstelling tot personeel van privébedrijven, van gemeenschapsgeld betaald en de overheid verkeert derhalve in een zeer speciale werkgeverspositie.. De overheid kan dus niet zomaar een graai in de gemeenschappelijke pot doen om enkel en alleen haar eigen personeel een extraatje toe te stoppen.

Daarbij: hebben gewone privéondernemingen wier personeel door die wateroverlast getroffen is geweest hun mensen dan wél extra geld toegestopt in het kader van 'ochottekes wa zielig en erg toch voor die mensen he' ?
En zelfs al zou dat het geval geweest zijn, dan nog heeft de overheid dat niet te doen.

born2bewild
25 november 2010, 04:35
Het is de Eigen-zak-eerst-en-maak-u-vooral-niet-moe filosofie

Raf
25 november 2010, 06:40
Wat is er verkeerd aan een werkgever die zijn personeel helpt als 't door een ramp getroffen wordt?

Voor een normaal mens is daar helemaal niets mis mee. Voor hen die zich laten leiden door afgunst, valt er altijd wel wat te vitten.

Raf
25 november 2010, 06:42
Je hebt het lastig met het begrip dubbele functie van de overheid (als werkgever én als overheid) , hé.

Dat is wel duidelijk...

Eigenzinnig
25 november 2010, 07:12
Moet overheidspersoneel dan per definitie slecht behandeld worden volgens jou?

Nee de sossen moeten leren van andermans sollen niet op te smossen..

Eigenzinnig
25 november 2010, 07:15
Met die redenering veroordeel je elke sociale tegemoetkoming van elke wergever tgo zijn werknemers.

Consumenten kunnen ten alle tijden producten/diensten links laten liggen als ze het financiëel beleid van de desbetreffende onderneming te gortig vinden..das één..

In de privé zijn er ook nog aandeelhouders die sinterklaasfeestjes met andermans geld in de kiem smoren..

born2bewild
25 november 2010, 07:17
Nee de sossen moeten leren van andermans sollen niet op te smossen..

Dat is wel duidelijk...

illwill
25 november 2010, 12:33
Wat is er verkeerd aan een werkgever die zijn personeel helpt als 't door een ramp getroffen wordt?

Niets

illwill
25 november 2010, 12:35
Welke gewone burger stort er op rekening van de vzw Sodiganda ?
Leren lezen, eikels !

Welke burger stort er op de rekening van Sodexo? Wie denk je dat het gros van de maaltijdcheques betaald? Idd, belastingbetalers. :roll:

illwill
25 november 2010, 12:36
de overheid is werkgever en mag als dusdanig optreden.

Die redenering is dus schandalig!

illwill
25 november 2010, 12:37
U hebt het blijkbaar erg lastig met de begrippen 'mijn en dijn', hé? Laat staan dat u kunt of wilt begrijpen dat de overheid er is om het volk te dienen, en niet dat het volk er is om de overheid te dienen en extraatjes toe te stoppen.

Maar goed, ik noteer dat ons filosoofke geen enkel probleem heeft met 'eigen volk eerst' en dat hij ook al geen probleem heeft met een door de overheid geïnstigeerde en gegenereerde vorm van apartheid. Ook het wederrechtelijk toekennen van gemeenschapsgeld aan een select groepje mensen -gewone mensen noemen zoiets doorgaans 'diefstal'- kan zijn goedkeuring wegdragen.

Ego filo tot in de kist e.