PDA

View Full Version : Wat was uw motivatie om in de politiek te stappen?


Patrice
26 mei 2004, 07:57
Wat was uw motivatie om in de politiek te stappen? En waarom ging u eerst naar de VLD en dan naar het Vlaams Blok?

Toen u Miss België werd, besloot u geen model te blijven. De meesten zouden dit nochtans gedaan hebben en vroeg met pensioen gegaan zijn (begrijp dit AUB niet verkeerd), maar u bent nog naar de universiteit gegaan en dan in de politiek. Daar moet toch een bijzondere motivatie voor zijn?

Anke Van dermeersch
26 mei 2004, 13:14
Als Miss België heb ik de wereldbol rondgereisd en vele verschillende mensen en culturen van dichtbij leren kennen.
Ik ben op safari geweest in Zuid-Afrika, heb rondgewandeld in de New Yorkse ‘stadsjungle’, heb in de zon gelegen op de mooiste Aziatisch stranden, maar de leukste plek ter wereld vind ik ons Noordzeestrand, zowel in de zomer als in de winter.
Op mijn vele reizen heb ik veel armoede en onrechtvaardigheid gezien.
Wat mij het meest hindert, is het feit dat wij, Vlamingen, er nooit in zullen slagen om alle ellende uit de wereld te helpen.
Wie de wereld wil verbeteren moet bij zichzelf beginnen. We moeten eerst hier de armoede en het onrecht bestrijden.
Thuis werd er veel over politiek en maatschappelijke problemen gesproken. Mijn vader was erg Vlaams gezind, maar overleed in 1979 en heeft dus nooit echt de opkomst van het Vlaams Blok gekend. Zelf ben ik altijd heel gevoelig geweest voor onrecht.
Ik ben van de generatie die het communisme heeft zien in elkaar zakken. De teloorgang van een hele generatie door het communisme heeft mij erg getroffen. Het communisme streefde een utopie na, maar gelukkig is de illusie nu doorprikt.
In mijn jeugd groeide stilaan het besef dat ik mijn eigen maatschappelijke visie in praktijk kon omzetten door me politiek te engageren. Ik ben dan ook bewust rechten gaan studeren omdat je toch een inzicht moet hebben in de structuur van je land, de wetten, enz…Die basiskennis is onontbeerlijk in de politiek.

thatthai
28 mei 2004, 14:56
volgens enkele Russische bronnen, en het zijn zeker geen communisten, waren die wel tevreden voordat Gorbatjsov aan de macht kwam. Er was misschien geen vrije meningsuiting maar er was wel eten!!!

muys
28 mei 2004, 16:36
volgens enkele Russische bronnen, en het zijn zeker geen communisten, waren die wel tevreden voordat Gorbatjsov aan de macht kwam. Er was misschien geen vrije meningsuiting maar er was wel eten!!!

soms toch :roll:

.................................................. .....................

ingenious
28 mei 2004, 16:43
Zelf ben ik altijd heel gevoelig geweest voor onrecht.


mooi verhaaltje. maar is gediscrimineerd worden op basis van huidskleur dan geen onrecht? volgens de wet wel! heb je met het blok dan niet de verkeerde partij gekozen?

Jeff Buckley
21 juni 2004, 11:00
Wie de wereld wil verbeteren moet bij zichzelf beginnen. We moeten eerst hier de armoede en het onrecht bestrijden.

Ja, maar we zijn wel één van de welvarendste landen.
Het gaat goet in ons land, wat ze ons ook zeggen.
Er zijn problemen, maar die zijn er altijd.
Wordt het niet tijd om eens te gaan nadenken over hoe we kunnen helpen.
Welke oplossingen bedacht je toen je daar in die arme gebieden kwam?