PDA

View Full Version : man ik heb toch compassie met Morel...


brother paul
23 november 2010, 12:50
miljaar, zo'n shoon meiske ,en zoveel talent
t'is jammer dat ze zo aan het 'sleren' is..
t'leven is niet rechtvaardig.

voila.

circe
23 november 2010, 12:51
tja. zeer triestig. het zal niet lang meer duren.

Eigenzinnig
23 november 2010, 12:51
Ik heb compassie met iedereen die in de fleur van zijn bestaan moet heengaan aan deze ziekte..

Vette Pois(s)on
23 november 2010, 12:52
Vind ik ook.

Voor iedereen die kanker heeft, of een andere ziekte.

Het beste ervan maken en als een mens het goed heeft dat niet vanzelfsprekend vinden.

Xenophon
23 november 2010, 15:35
miljaar, zo'n shoon meiske ,en zoveel talent
t'is jammer dat ze zo aan het 'sleren' is..
t'leven is niet rechtvaardig.

voila.

Wat is dat misschien?

Zwartengeel
23 november 2010, 15:44
Wat is dat misschien?

'Afglijden'.

kameleon
23 november 2010, 15:51
Was ik rijk genoeg, ik gooide al mijn geld in wetenschappelijk onderzoek om deze verschrikkelijke ziekte de das om te doen.

Herr Flick
23 november 2010, 15:59
T is inderdaad erg, als ge nog zo jong zijt...

Iedereen kent spijtig genoeg wel zo iemand, direct of indirect, die veel te vroeg moet gaan door kanker of een of ander accident of een andere ziekte.

Xenophon
23 november 2010, 16:45
'Afglijden'.

Gaat het haar reeds zo slecht?

guido 007
23 november 2010, 18:31
miljaar, zo'n shoon meiske ,en zoveel talent
t'is jammer dat ze zo aan het 'sleren' is..
t'leven is niet rechtvaardig.

voila.

In mijn kennissenkring:
- Twee maanden geleden meisje van 16 verongelukt.
- Verleden week de vader van datzelfde meisje verongelukt.
Het leven kan dus echt onrechtvaardig zijn, ik ervaar het toch zo.

guido 007
23 november 2010, 18:32
Gaat het haar reeds zo slecht?

Bij een hersenscan hebben ze 3 gezwellen ontdekt, dan weet je het wel.

kameleon
23 november 2010, 18:36
Bij een hersenscan hebben ze 3 gezwellen ontdekt, dan weet je het wel.

Armstrong heeft dat overleefd. Alle kankers zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Ik ben zelf iemand in de familie recent verloren aan longkanker. Nooit gerookt en toch... Dan besef je pas wat belangrijk is in het leven. Op je 52 sterven, heel je leven gewerkt en afgedragen, uitkijkend naar je pensioen om van een goede oude dag te genieten die er nooit is gekomen.
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Savatage
23 november 2010, 18:38
Armstrong heeft dat overleefd. Alle kankers zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Ik ben zelf iemand in de familie recent verloren aan longkanker. Nooit gerookt en toch... Dan besef je pas wat belangrijk is in het leven. Op je 52 sterven, heel je leven gewerkt en afgedragen, uitkijkend naar je pensioen om van een goede oude dag te genieten die er nooit is gekomen.
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Viel me ook op dat ze een reis maakte en een to-do lijstje opstelde dat ze zeker nog zou afwerken. Een mens zou eigenlijk niet mogen wachten met die dingen, maar ze gewoon moeten doen.

roger verhiest
23 november 2010, 18:41
Was ik rijk genoeg, ik gooide al mijn geld in wetenschappelijk onderzoek om deze verschrikkelijke ziekte de das om te doen.

Stichting "kom op tegen kanker" is slechts enkele muisklikken ver weg...

circe
23 november 2010, 18:45
Armstrong heeft dat overleefd. Alle kankers zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Ik ben zelf iemand in de familie recent verloren aan longkanker. Nooit gerookt en toch... Dan besef je pas wat belangrijk is in het leven. Op je 52 sterven, heel je leven gewerkt en afgedragen, uitkijkend naar je pensioen om van een goede oude dag te genieten die er nooit is gekomen.
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Ik dacht dat Armstrong teelbalkanker had... hersentumors ook?

lombas
23 november 2010, 18:45
Armstrong heeft dat overleefd. Alle kankers zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Ik ben zelf iemand in de familie recent verloren aan longkanker. Nooit gerookt en toch... Dan besef je pas wat belangrijk is in het leven. Op je 52 sterven, heel je leven gewerkt en afgedragen, uitkijkend naar je pensioen om van een goede oude dag te genieten die er nooit is gekomen.
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Op je 52 sterven is nochtans iets wat doorheen de geschiedenis en nu nog steeds voor vele mensen een 'rijkdom' is.

Niét te hoeven werken tot je sterfdatum is op zich al een Walhallazaak voor het overgrote deel van de mensheid.

guido 007
23 november 2010, 18:46
Armstrong heeft dat overleefd. Alle kankers zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Ik ben zelf iemand in de familie recent verloren aan longkanker. Nooit gerookt en toch... Dan besef je pas wat belangrijk is in het leven. Op je 52 sterven, heel je leven gewerkt en afgedragen, uitkijkend naar je pensioen om van een goede oude dag te genieten die er nooit is gekomen.
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Bij Marie-Rose zijn het waarschijnlijk uitzaaingen, daar ze reeds baarmoederkanker had.

circe
23 november 2010, 18:47
Dat heeft Morel haar eigen ook nog verweten toen ze hervallen was dat ze terug in de politiek gegaan is terwijl ze maar al te goed wist dat politiek uiteindelijk maar iets heel zinloos is.

Ik hoorde haar ergens in een uitzending via haar eigen website.
Blijkbaar gaat co-ouderschap door als de ene ouder nog maar een paar weken / maanden te leven heeft...

De kinderen mogen die laatste maanden of weken dus niet continu bij hun mama blijven, maar moeten naar de papa als het papa-week is.
Leuke papa.

kameleon
23 november 2010, 18:49
Ik dacht dat Armstrong teelbalkanker had... hersentumors ook?

Jaja, die is geopereerd aan het hoofd. Grote uitzaaisels in de longen, onderbuik,... die 2% overlevingskans heeft hij echt niet uit zijn duim gezogen.

bartje
23 november 2010, 18:49
Zo'n pracht van een vrouw, artsen zeiden ze wsch kerstmis niet zou halen, ik vrees dat ze verdomme nog gaan gelijk krijgen ook.
Dat er dan nog zijn die haar d'n duvel aandoen geraakt bij mij er gewoonweg niet in, totaal niet.

lombas
23 november 2010, 18:50
Zo'n pracht van een vrouw, artsen zeiden ze wsch kerstmis niet zou halen, ik vrees dat ze verdomme nog gaan gelijk krijgen ook.
Dat er dan nog zijn die haar d'n duvel aandoen geraakt bij mij er gewoonweg niet in, totaal niet.

Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

roger verhiest
23 november 2010, 18:52
Ik had verleden maandag (gisteren dus) nog een babbel met één van mijn autistenklantjes over "de dood". Iedereen staat daar toch wat anders tegenover -
gezien mijn vorderende jaren heb ik reeds meerdere naasten en familie "zien gaan"
& het blijft droevig en verschillend jong of oud ; vermoord of door ziekte, ongeval.

& Inderdaad : kanker komt veel voor en is ook heel verschillend.

De mensen ddie er mee te maken krijgen reageren ook zeer verschillend : sommigen zijn heel gerustgesteld als ze het "papier" om euthanasie toe te laten "in orde hebben"
(zonder er daarom dadelijk gebruik van te maken). Anderen blijven hiopen tegen alles en iedereen in (en dan blijkt dat die hoop niet vergeefs is).

Terwijl ik de gedachte te weten wanner of hoe binnenkort ik moet sterven ondragelijk is,
kan men inderdaad nog enige "to do's" afbakenen. Leven alsof elke dag je laatste kan zijn lijkt me nogal moeilijk.

Het onvermijdelijke wordt niet beter geïllustreerd als in het verhaal van de ontmoeting tussen een tuinman en de dood. De tuinman die vlug zijn paard zadelt om te vluchten naar Ispahan en dood die aan een voorbijganger verklaart dat hij zeer verwonderd was aan te treffen rustig in zijn tuin "diegene die hij 's avonds halen zou in Ispahan".

Ik wens Mevr. Morel sterkte en de nodige rust van zodra "alles in orde is".

solidarnosc
23 november 2010, 18:56
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101123_117

Flanelcondoom
23 november 2010, 18:58
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

Ze is burgerlijk-rechts en wordt door sommige forummers een mooie vrouw bevonden.

lombas
23 november 2010, 18:59
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101123_117

Wat een marginale, kneuterige bende is dat toch.

bartje
23 november 2010, 19:00
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

Ze gaat zo waardig om met haar ziekte dat ik er echt kippenvel van krijg en dat er dan nog zijn die haar het leven zo lastig maken is echt ongelofelijk zoals dat verhaal die de ronde doet dat op de facebookpagina van enkele vb leden stond leg de champagne maar koud, als dat waar zou zijn dan is dat om van te walgen.

circe
23 november 2010, 19:01
Ik had verleden maandag (gisteren dus) nog een babbel met één van mijn autistenklantjes over "de dood". Iedereen staat daar toch wat anders tegenover -
gezien mijn vorderende jaren heb ik reeds meerdere naasten en familie "zien gaan"
& het blijft droevig en verschillend jong of oud ; vermoord of door ziekte, ongeval.

& Inderdaad : kanker komt veel voor en is ook heel verschillend.

De mensen ddie er mee te maken krijgen reageren ook zeer verschillend : sommigen zijn heel gerustgesteld als ze het "papier" om euthanasie toe te laten "in orde hebben"
(zonder er daarom dadelijk gebruik van te maken). Anderen blijven hiopen tegen alles en iedereen in (en dan blijkt dat die hoop niet vergeefs is).

Terwijl ik de gedachte te weten wanner of hoe binnenkort ik moet sterven ondragelijk is,
kan men inderdaad nog enige "to do's" afbakenen. Leven alsof elke dag je laatste kan zijn lijkt me nogal moeilijk.

Het onvermijdelijke wordt niet beter geïllustreerd als in het verhaal van de ontmoeting tussen een tuinman en de dood. De tuinman die vlug zijn paard zadelt om te vluchten naar Ispahan en dood die aan een voorbijganger verklaart dat hij zeer verwonderd was aan te treffen rustig in zijn tuin "diegene die hij 's avonds halen zou in Ispahan".

Ik wens Mevr. Morel sterkte en de nodige rust van zodra "alles in orde is".

mooie tekst Roger.

Ik heb al een paar keer "mogen" meemaken dat mensen inderdaad de rust vinden als "het papier in orde is".
Ik mocht zelfs ooit de eer hebben (en ik bedoel "DE EER HEBBEN") om als getuige te mogen tekenen bij een kind even oud als het mijne. Er waren mensen uit haar naaste omgeving die dit hadden geweigerd. Ik kan daar nog steeds niet bij.
Betreffende persoon heeft in alle rust kunnen afscheid nemen, zonder nog dagen of weken aan een hersentumor te moeten bezwijken.

Travis66
23 november 2010, 19:37
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

Ik begrijp perfect wat je zegt. Ik had het zelf gezegd kunnen hebben.
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.

circe
23 november 2010, 19:41
Ik begrijp perfect wat je zegt. Ik had het zelf gezegd kunnen hebben.
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.

Waarschijnlijk omdat ze net de moed heeft gehad om mèt dat zwaard van Damocles boven haar hoofd, toch nog mee te doen met de vorige verkiezingen én hoopte op een verkozen plaats (was nodig voor haar inkomen trouwens). Vermits ze met 100.000 voorkeurstemmen blijkbaar toch niet verkozen geraakte is ze dan in arren moede maar een nieuwe zaak begonnen.
De MOED van deze vrouw is wat me steeds zal bijblijven, niet enkel de moed maar het vechten als een leeuwin voor gezondheid omwille van haar zoontjes!

brother paul
23 november 2010, 19:50
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

ja, gewoon eens 'samen treuren' zeker, en samen daar eens aan denken dat er pietzakken zijn en 'pechtvogels'. En voila, dat het niet altijd eerlijk verdeeld is het leven. En zo'n voorbeeld die iedereen kent, spreekt aan. En het stond vandaag in de gazet, dus ik vond het goed genoeg om er een bericht over te maken. ik zou dat geen commotie noemen, noem het een prematuur meetreuren.

Ratatosk
23 november 2010, 20:03
Ik heb met dat mens geen compassie, dit heeft ze lang geleden reeds verspild. Een moeder denkt niet aan eigenbelang en van ikke en de rest kan stikke. Als ge niet lang meer te leven hebt dan spendeer je alle tijd met je kinderen.

Xenophon
23 november 2010, 20:16
Ik begrijp perfect wat je zegt. Ik had het zelf gezegd kunnen hebben.
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.

Omdat je mens bent?

Xenophon
23 november 2010, 20:16
Ik heb met dat mens geen compassie, dit heeft ze lang geleden reeds verspild. Een moeder denkt niet aan eigenbelang en van ikke en de rest kan stikke. Als ge niet lang meer te leven hebt dan spendeer je alle tijd met je kinderen.

Je spreekt uit ervaring zeker? :roll:

Ratatosk
23 november 2010, 20:22
Je spreekt uit ervaring zeker? :roll:

Door haar daden ben ik tot die conclusie gekomen. Ze is niet de heilige die we kennen zoals uit de boekskes. Ik was vroeger een voorstander van Morel maar sinds het laatste jaar een tegenstander geworden. Ik hoop dat voor haar de mirakel op genezing mag komen. Kanker wens je niemand toe, zelfs je tegenstanders niet maar compassie met haar heb ik niet meer.

Raven
23 november 2010, 20:41
Bij een hersenscan hebben ze 3 gezwellen ontdekt, dan weet je het wel.

Ze wist het al toen bleek dat de chemo niet aansloeg. Het is in dat geval dat niets meer kan baten. Wegsnijden van de uitzaaiingen heeft dan immers geen zin omdat dit de levensverwachtingen niet meer kan verlengen... de kanker wordt immers zo aggressief dat men over enkele maanden alweer een veelvoud nieuwe gezwellen zouden vinden... en men kan niet blijven snijden.

Voor haar rest nog maar een waardige uitstap.

Ik wens haar alvast veel success

Raven
23 november 2010, 20:45
Daar gaat het niet, het gaat om het heengaan van een persoon aan een courante aandoening...

Ik begrijp eerlijk gezegd al de commotie niet.

Het is duidelijk dat het om niemand nabij u gaat. Het is uw ziel, vermoed ik dan maar :)... Zie wel dat je geen eiwitten begint uit te pissen als gevolg van een exotischere vorm van kanker... ik zou u niet graag de courantere aandoeningen towensen.

flatliner
23 november 2010, 21:41
Ik begrijp perfect wat je zegt. Ik had het zelf gezegd kunnen hebben.
En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.

Dit is omdat je een persoon met een ziel bent. Je hebt je eigen overtuigingen, je eigen visies, je dromen. Je droomt van een betere wereld. Maar in die wereld van jouw vind je tegenstanders, mensen met andere visies, met ideeën dewelke je haar soms recht doen staan. Maar je ziet je tegenstanders als medemens, misschien onbewust. Tussen pot en pint kan je er misschien op schelden, je echt kwaad maken, maar je maakt je kwaad over de discussie, niet over de mens zelve.

Heel belangrijk, dit toont aan dat je een persoon bent dewelke handelt uit de ziel, niet uit eigen bewin. Medevoelen met je tegenstanders, handelen uit principes, is maar weinigen gegeven.

Als je tegenstander dan echt in nood zit, je echte ik staat op, en je ziet een mens in nood, en dat pakt je dan. Je gelooft in de mensen, je bent niet boos op je "politieke" tegenstanders, eerst zie jij een mens, een moeder, en dan pas de verschillen in mening

Argusx43
23 november 2010, 21:56
En toch geef haar Kombucha , zeker een liter per dag, ook beta glucans, niks van vlees of zuivel en alleen nog veel rauwe groenten en fruit. Ik denk dat ze nog een kans maakt. Ik heb haar ge e-mailed maar geen reaktie. Kanker heeft veel te maken met de lever die comlpeet overdaan is.

Ronald Reagan kreeg liters kombucha met zijn kanker en is dan nog 90 jaar geworden!

Anna List
23 november 2010, 21:58
Op je 52 sterven is nochtans iets wat doorheen de geschiedenis en nu nog steeds voor vele mensen een 'rijkdom' is.

Niét te hoeven werken tot je sterfdatum is op zich al een Walhallazaak voor het overgrote deel van de mensheid.

komkom niet cynisch worden lombas.

Txiki
23 november 2010, 22:00
Het leven zoals het is. Voor eenieder met kanker.

Anna List
23 november 2010, 22:01
Ze gaat zo waardig om met haar ziekte dat ik er echt kippenvel van krijg en dat er dan nog zijn die haar het leven zo lastig maken is echt ongelofelijk zoals dat verhaal die de ronde doet dat op de facebookpagina van enkele vb leden stond leg de champagne maar koud, als dat waar zou zijn dan is dat om van te walgen.

²

Txiki
23 november 2010, 22:02
Nogmaals: het leven zoals het is.

lombas
23 november 2010, 23:02
Het is duidelijk dat het om niemand nabij u gaat. Het is uw ziel, vermoed ik dan maar :)... Zie wel dat je geen eiwitten begint uit te pissen als gevolg van een exotischere vorm van kanker... ik zou u niet graag de courantere aandoeningen towensen.

Mijn moeder heeft tweemaal kanker gehad alsook verscheidene kennissen, en verscheidene familieleden zijn aan kanker gestorven. Ik denk trouwens dat je sociaal al zeer afgesloten moet zijn om niet hetzelfde te kunnen zeggen.

Ik zie dus niet echt in waar ik aan 'kennis ter zake' zou missen.

flatliner
23 november 2010, 23:43
Mijn moeder heeft tweemaal kanker gehad alsook verscheidene kennissen, en verscheidene familieleden zijn aan kanker gestorven. Ik denk trouwens dat je sociaal al zeer afgesloten moet zijn om niet hetzelfde te kunnen zeggen.

Ik zie dus niet echt in waar ik aan 'kennis ter zake' zou missen.

Ik denk dat men niet refereert naar je "nostalgalische" gevoelens, maar eerder naar de bevestiging van je uitings als een koud en kil persoon.

lombas
23 november 2010, 23:50
Ik denk dat men niet refereert naar je "nostalgalische" gevoelens, maar eerder naar de bevestiging van je uitings als een koud en kil persoon.

Kan perfect zijn, ik voelde me echter aangesproken op mijn kennis van het onderwerp (zijnde: iemand dierbaar die ziek is).

Ik zie mezelf niet als een koud persoon. Dat Morel kanker heeft, vind ik erg jammer, zeker op zo'n leeftijd. Maar dat weten we nu al wel enkele maanden (jaren). Ik vind het jammer dat de kranten wijzigingen in haar toestand publiceren - niet enkel omdat ik vind dat de rest van Vlaanderen daar geen uitstaans mee heeft (dat is iets persoonlijk), maar ook omdat het nu eenmaal - en noem me dan 'kil' - volledig irrelevant is voor het nieuws als berichtgevend medium. Het is eerder iets voor blogs of de nieuwe Story.

Je leest regelmatig in de krant dat acteur X, politica Y of magnaat Z is overleden 'na een lange en slepende ziekte'. Daarom hoeven we dat proces nog niet gevolgd te hebben.

Bierke
24 november 2010, 01:03
Als het haar en andere mensen met één of andere kanker mag steunen: http://www.youtube.com/watch?v=xyvlGQKKem8

ministe van agitatie
24 november 2010, 01:17
Bij een hersenscan hebben ze 3 gezwellen ontdekt, dan weet je het wel.

Stond zeker weer in Dag Allemaal?

En toch voel ik heel erg mee met Marie-Rose Morel, het voelt bijna aan alsof er een vriendin dit meemaakt. Nochtans heb ik nooit contact gehad, nooit voor haar gestemd en ben ik het zelfs met de meeste van haar ideeen niet eens.

Dus, als er iemand mij kan uitleggen waarom ik me dit aantrek, ik zou het ook graag weten. Feit blijft dat ik het doe.

Bij gratie van de media die ervoor zorgen dat je geïnteresseerd raakt in iemand die je van haar noch pluim kent en waar je verder geen enkele relevante ervaring meedeelt.

De ervaring is dezelfde als die bij 'who shot JR Ewing?!'

Herr Flick
24 november 2010, 08:01
Stond zeker weer in Dag Allemaal?


Bij gratie van de media die ervoor zorgen dat je geïnteresseerd raakt in iemand die je van haar noch pluim kent en waar je verder geen enkele relevante ervaring meedeelt.

De ervaring is dezelfde als die bij 'who shot JR Ewing?!'


Velen herkennen hier gewoon mensen in die ze kennen die ook afgezien hebben, of waar ze ook mee ingezeten hebben. Sommigen haalden het, andere niet, ik heb er hier direct 3 relatief jonge mensen, lap 4 zelf waarvan er maar 1 het gehaald heeft. En dan laat ik de oudere er nog van tussen, want dan is het lijstje nog veel langer.

kameleon
24 november 2010, 08:31
Mag een mens al geen compassie meer hebben of wat is het doel van deze topic-bashers eigenlijk ?

Eigenzinnig
24 november 2010, 08:43
Stond zeker weer in Dag Allemaal?


Bij gratie van de media die ervoor zorgen dat je geïnteresseerd raakt in iemand die je van haar noch pluim kent en waar je verder geen enkele relevante ervaring meedeelt.

De ervaring is dezelfde als die bij 'who shot JR Ewing?!'

Om even stil te staan bij een ziekte die iedereen van nabij kent is een algemeen bekende persoonlijkheid handig,om het zo te zeggen..

Voor de rest is hier alleen maar een cliché bevestigd door u..links en rechts is tuig met dezelfde schaamteloze schofterigheid..

Tejokus
24 november 2010, 11:25
Was ik rijk genoeg, ik gooide al mijn geld in wetenschappelijk onderzoek om deze verschrikkelijke ziekte de das om te doen.

Weet wat je eet.... begin daar al eens mee.
Onze voeding en het milieu zijn de grootste oorzaken.
Probleem is dat de opbouw van de ziekte zeer langzaam is.

guido 007
24 november 2010, 12:07
Weet wat je eet.... begin daar al eens mee.
Onze voeding en het milieu zijn de grootste oorzaken.
Probleem is dat de opbouw van de ziekte zeer langzaam is.

Natuurlijk is dit zo, maar we vergeten al te vlug dat kanker van alle tijden is, gezond leven en eten is natuurlijk veel beter dan ongezond eten en leven. Dit alleen zal kanker echter niet tegenhouden. Onderzoek is nodig en mag ook iets kosten. Onze refering moet keuzes maken, het geld uitgeven aan gelukzoekers of het geld uitgeven ten bate van haar eigen inwoners. Behalve Vandenlanotte kan iemand een eur maar eenmaal uitgeven.

Tegenwoordig hoor je veel meer over kanker omdat:

- Er betere diagnoses gesteld worden.
- De mensen steeds oudfer worden.
- De mensen veel mondiger geworden zijn.

circe
24 november 2010, 12:16
Weet wat je eet.... begin daar al eens mee.
Onze voeding en het milieu zijn de grootste oorzaken.
Probleem is dat de opbouw van de ziekte zeer langzaam is.

Mensen worden nu eenmaal ziek. Sommigen wat meer dan anderen.
Een van mijn grootste ergernissen tegenwoordig is dat voor elke ziekte als het waren een eigen verantwoordelijkheid gezocht wordt.
Krijg je kanker? ha! dan heb je niet genoeg gesport, slecht gegeten, teveel gedronken en nog meer: zeker en vast gerookt!

ik ken twee (jonge) mensen die aan kanker gestorven zijn en beiden sportief waren, zéér gezond aten, niet rookten en niet dronken.

Ai! wat nu? oekandana

Eigenzinnig
24 november 2010, 12:43
Mensen worden nu eenmaal ziek. Sommigen wat meer dan anderen.
Een van mijn grootste ergernissen tegenwoordig is dat voor elke ziekte als het waren een eigen verantwoordelijkheid gezocht wordt.
Krijg je kanker? ha! dan heb je niet genoeg gesport, slecht gegeten, teveel gedronken en nog meer: zeker en vast gerookt!

ik ken twee (jonge) mensen die aan kanker gestorven zijn en beiden sportief waren, zéér gezond aten, niet rookten en niet dronken.

Ai! wat nu? oekandana
Vleeseters ?..da zal het zijn
Sommigen mensen willen nu éénmaal niet leven met de gedachte dat ze zelf hun einde niet kunnen kiezen..

Anna List
24 november 2010, 12:44
een beetje meer menselijkheid zou mooi zijn ...


in de politiek ... en hier ...


:(

ministe van agitatie
24 november 2010, 15:23
Allez, Debie ligt eruit. De wolven vreten elkaar op ...


Bart Debie wordt met onmiddellijke ingang ontslagen bij Vlaams Belang omdat hij een ongepaste reactie heeft geplaatst op de sociale netwerksite Facebook over de ziekte van Marie-Rose Morel. Dat heeft voorzitter Bruno Valkeniers vandaag beslist.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101124_075

Anna List
24 november 2010, 15:29
Allez, Debie ligt eruit. De wolven vreten elkaar op ...



http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101124_075

:cheer: it's a beautiful day !!! :cheer:

Tejokus
24 november 2010, 15:47
Mensen worden nu eenmaal ziek. Sommigen wat meer dan anderen.
Een van mijn grootste ergernissen tegenwoordig is dat voor elke ziekte als het waren een eigen verantwoordelijkheid gezocht wordt.
Krijg je kanker? ha! dan heb je niet genoeg gesport, slecht gegeten, teveel gedronken en nog meer: zeker en vast gerookt!

ik ken twee (jonge) mensen die aan kanker gestorven zijn en beiden sportief waren, zéér gezond aten, niet rookten en niet dronken.

Ai! wat nu? oekandana

Ja, ik kan jou heel goed begrijpen.
Maar tegenwoordig is er NIETS meer puur of zuiver....
Er zit een massa stof en andere vuiligheid in de lucht.
Toegelaten normen zijn niet meer dan een uitstel van... executie.
Het grondwater deugt niet meer > nitrieten, radio-actieve stoffen enz.
Denk eens gewoon aan de koeien (of ander vee) naast de autostrades ;)
Lekker melk he ;)

Die eigen verantwoordelijkheid?
Och, dat is maar voor een kleintje stukje van de waarheid en ik moet je
hierin gelijk geven.
Groenten uit eigen tuin mag al niet meer op de meeste plaatsen
en hoe zit het dan met de patatten die je in winkels koopt?
Zijn die zoveel beter?
Loof van de tuin mag je niet meer opstoken thuis in den hof....
En wat zwiert de industrie dagelijks in de lucht?

Lees eens de kleine letters die over de ingrediënten gaan op verpakte voeding.
Dat aanbod is dus enorm en dat hebben wij niet zo goed in handen als consument. Je kan wel kiezen: kopen of laten liggen.
De industrie probeert ons van alles door onze strot te duwen.
Verpakte voeding "stikt" van de smaakversterkers, op basis van gist.
De namaak is ook volop in zoals bijv. de analoog-kazen op die "lekkere" pizza's :)
Smaak en uitzicht zijn moeilijk te onderscheiden van het echte spul.
Regelrechte vuiligheid en zeker van invloed op jouw gezondheid.
Wat dacht je van gelijmd vlees??
Vleesafval wordt vermalen en aan elkaar gelijmd met het uitzicht van bijv. ham of hesp.

En dan zwijg ik nog van de medicatie in het vee in het algemeen.

Tejokus
24 november 2010, 15:50
Allez, Debie ligt eruit. De wolven vreten elkaar op ...



http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101124_075

Yep, goei zaak.
En voor de rest mocht de media ook iets meer doen, zoals ze dat nu doen
met de PVV in Nederland...
Ge gaat wat tegenkomen denk ik zo :)

speurneus
24 november 2010, 16:21
Allez, Debie ligt eruit. De wolven vreten elkaar op ...



http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101124_075
Nu Dewinter nog.

suqar_7loe
24 november 2010, 17:08
Nu Dewinter nog.

:lol:

Fieseler
24 november 2010, 17:24
:cheer: it's a beautiful day !!! :cheer:

2

Fieseler
24 november 2010, 17:28
Nu Dewinter nog.

Al dertig jaar en tientallen miljarden subsidies aan vakbonden, media, justitie, kerk, koningshuis, staatsveiligheid, kultuursector, enz verder...en nog krijgen ze die niet klein...dat moet toch nogal frustrerend zijn voor de schatplichtigen van ons establishment...met mijn goed hart zou ik waarempel diep medelijden krijgen bij zoveel frustratie...

Jantje
24 november 2010, 17:29
Kan perfect zijn, ik voelde me echter aangesproken op mijn kennis van het onderwerp (zijnde: iemand dierbaar die ziek is).

Ik zie mezelf niet als een koud persoon. Dat Morel kanker heeft, vind ik erg jammer, zeker op zo'n leeftijd. Maar dat weten we nu al wel enkele maanden (jaren). Ik vind het jammer dat de kranten wijzigingen in haar toestand publiceren - niet enkel omdat ik vind dat de rest van Vlaanderen daar geen uitstaans mee heeft (dat is iets persoonlijk), maar ook omdat het nu eenmaal - en noem me dan 'kil' - volledig irrelevant is voor het nieuws als berichtgevend medium. Het is eerder iets voor blogs of de nieuwe Story.

Je leest regelmatig in de krant dat acteur X, politica Y of magnaat Z is overleden 'na een lange en slepende ziekte'. Daarom hoeven we dat proces nog niet gevolgd te hebben.

Daarnaast is sterven nu eenmaal het enige dat een mens verplicht is in zijn leven en de enige verplichting waar niemand zich van kan onttrekken.

Een paar jaar geleden nog een meisje van 5 ten grave gedragen, dat gestorven is aan kanker.
Morel ken ik enkel uit de media, en kan mij dus niet verbonden voelen met haar en haar ziekte. Heb dus geen behoefte om haar lijdensweg alle dagen in de media te moeten terugvinden.

ministe van agitatie
24 november 2010, 17:53
Het VB gooit Debie buiten omdat die op facebook zijn mening uit. Ik dacht dat het VB zo principieel voor de vrijheid van meningsuiting was?

Fieseler
24 november 2010, 17:54
Daarnaast is sterven nu eenmaal het enige dat een mens verplicht is in zijn leven en de enige verplichting waar niemand zich van kan onttrekken.

Een paar jaar geleden nog een meisje van 5 ten grave gedragen, dat gestorven is aan kanker.
Morel ken ik enkel uit de media, en kan mij dus niet verbonden voelen met haar en haar ziekte. Heb dus geen behoefte om haar lijdensweg alle dagen in de media te moeten terugvinden.

U heeft zeker een punt Jantje.
Evenwel: áls het waar is dat Debie zulke uitspraken ivm Morel heeft gedaan dan is het nog een grotere krapuleuse schlemiel dan voor dewelke hem altijd heb gehouden.
Laat dit gezegd zijn door een jarenlange sympathisant van het VB dat op dat terrein altijd een voorbeeld is geweest en nooit een gevallen tegenstander heeft nagetrapt. In tegendeel.
Zulke uitspraken stellen u gelijk met een al even walgelijke Thielemans met zijn uitspraken bij het overleiden van de paus in aanwezigheid van de burgemeester van Angoulême (waarvoor hij alleminst is buitengesmeten door de sossen, wel in tegendeel).
En geloof me...nog lager kan je bijna onmogelijk vallen...

Fieseler
24 november 2010, 17:56
Het VB gooit Debie buiten omdat die op facebook zijn mening uit. Ik dacht dat het VB zo principieel voor de vrijheid van meningsuiting was?

U raaskalt.
De reden waarom Debie buiten wordt gezet is NIET omdat hij facebookt maar omdat zijn mening (die hij zeker mag blijven uiten) niet strookt met de waarden en normen die bij het VB horen.

van Maerlant
24 november 2010, 18:03
Het VB gooit Debie buiten omdat die op facebook zijn mening uit. Ik dacht dat het VB zo principieel voor de vrijheid van meningsuiting was?

En als ze hem niet uit de partij gezet hadden was het nu van: 'wat een onmenselijke zakken'. Wordt dat niet vermoeiend, dat eindeloze zagen?

ministe van agitatie
24 november 2010, 18:08
En als ze hem niet uit de partij gezet hadden was het nu van: 'wat een onmenselijke zakken'. Wordt dat niet vermoeiend, dat eindeloze zagen?

Hahahaha! Het is toch om te lachen hoe die partij zichzelf ten grave draagt. Het is ook typerend dat men niet uit het VB wordt gezet vanwege diefstal, negationisme, aantasting van de eerbaarheid van kinderen, racisme, het brengen van de Hitlergroet, toebrengen van slagen en verwondingen, het in brand steken van je eigen hoofdkwartier en café maar wel omdat je smeerlapperij schrijft over een voormalige partijgenote.

Da's misschien een andere inhoud geven aan de slogan 'eigen volk eerst'?

Pericles
24 november 2010, 18:11
Hahahaha! Het is toch om te lachen hoe die partij zichzelf ten grave draagt. Het is ook typerend dat men niet uit het VB wordt gezet vanwege diefstal, negationisme, aantasting van de eerbaarheid van kinderen, racisme, het brengen van de Hitlergroet, toebrengen van slagen en verwondingen, het in brand steken van je eigen hoofdkwartier en café maar wel omdat je smeerlapperij schrijft over een voormalige partijgenote.

Da's misschien een andere inhoud geven aan de slogan 'eigen volk eerst'?

Voor alle feiten die u aanhaalt vlieg je in den bak.
Daarom is wat u hier verkondigt pure laster. :roll:

ministe van agitatie
24 november 2010, 18:17
Voor alle feiten die u aanhaalt vlieg je in den bak.
Daarom is wat u hier verkondigt pure laster. :roll:

Roeland Raes, Xavier Buisseret, Rob Verreycken, Bruno Verstraete, Jeroen Mol, Maria De Berlangeer, Pascal Jochec, enz.

Weliswaar veroordeeld door de rechtbanken maar door het VB blijvend aan de borst gekoesterd, zij het soms via een achterpoortje.

Pericles
24 november 2010, 18:19
Roeland Raes, Xavier Buisseret, Rob Verreycken, Bruno Verstraete, Jeroen Mol, Maria De Berlangeer, Pascal Jochec, enz.

Weliswaar veroordeeld door de rechtbanken maar door het VB blijvend aan de borst gekoesterd, zij het soms via een achterpoortje.

U zevert. Rob Verreyken is vrijgesproken en waarschijnlijk nog een paar anderen.

ministe van agitatie
24 november 2010, 18:26
U zevert. Rob Verreyken is vrijgesproken en waarschijnlijk nog een paar anderen.

Hoedanook, voor het VB geen reden om deze mensen aan de deur te zetten. Dat gebeurt pas als men eigen volk eerst goor beledigt.

Pericles
24 november 2010, 18:29
Hoedanook, voor het VB geen reden om deze mensen aan de deur te zetten. Dat gebeurt pas als men eigen volk eerst goor beledigt.

Uw eigen huis in brand steken is een strafbaar feit, doch niet eigen aan VB-ers. :roll:

ministe van agitatie
24 november 2010, 18:33
Uw eigen huis in brand steken is een strafbaar feit, doch niet eigen aan VB-ers. :roll:

Dat voordoen als 'een aanslag van extreem-links' is dan weer wel typerend voor het VB.

Pericles
24 november 2010, 18:34
Dat voordoen als 'een aanslag van extreem-links' is dan weer wel typerend voor het VB.

Dit is natuurlijk niet te accepteren, doch het omgekeerde zal ook wel voorkomen meen ik.

Xenophon
24 november 2010, 18:58
En als ze hem niet uit de partij gezet hadden was het nu van: 'wat een onmenselijke zakken'. Wordt dat niet vermoeiend, dat eindeloze zagen?

:thumbsup:

MaGNiFiCaT
24 november 2010, 19:36
Is dit de ware aard van het VB?:?

viaSanctus
24 november 2010, 19:41
Is dit de ware aard van het VB?:?

Goede morgen

fdwvb
24 november 2010, 20:06
Roeland Raes, Xavier Buisseret, Rob Verreycken, Bruno Verstraete, Jeroen Mol, Maria De Berlangeer, Pascal Jochec, enz.

Weliswaar veroordeeld door de rechtbanken maar door het VB blijvend aan de borst gekoesterd, zij het soms via een achterpoortje.

Roeland raes heeft niks misdaan, had beter die uitspraak niet gedaan maar is pure vrije meningsuiting.
Rob verrycken werd door z'n gekke vrouw aangevallen met pepperspray, ze mocht ook op dat moment daar ook al niet zijn en ze had ook het hoederecht niet over diene kleinen wat trouwens al veel zegt als een vrouw/moeder het hoerecht niet krijgt.

ps; gaan we eens het lijstje gaan van mensen uit andere partijen? Deze zijn groter dan die van het vb zenne.

lantjes
24 november 2010, 20:32
Ik dacht dat Armstrong teelbalkanker had... hersentumors ook?

bij mannen is dat hetzelfde Circe.....


ot, jammer van MRM, op wie moet ik nu stemmen....., maar eigenlijk wel verwacht voor wie het objectief durfde bekijken. Diep droevig, voor haar en haar naasten, sterkte.

filosoof
24 november 2010, 21:03
Uw eigen huis in brand steken is een strafbaar feit, doch niet eigen aan VB-ers. :roll:Je hebt het over de Roeland in Gent?

filosoof
24 november 2010, 21:08
U raaskalt.
De reden waarom Debie buiten wordt gezet is NIET omdat hij facebookt maar omdat zijn mening (die hij zeker mag blijven uiten) niet strookt met de waarden en normen die bij het VB horen.Toch wel, 't was alleen vervelend dat 't uitkwam. Een veroordeling voor mishandeling, diefstal en valsheid in geschrifte hoort schijnbaar wél bij "de waarden en normen" bij het VB:


Pas toen hij niet meer bewoog, stopte Debie met slaan' (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dmf01022008_127)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dmf01022008_127
http://www.nieuwsblad.be/extra/arrest_debie_new.pdf

filosoof
24 november 2010, 21:14
Ik dacht dat Armstrong teelbalkanker had... hersentumors ook?blokhumor? :?

filosoof
24 november 2010, 21:15
miljaar, zo'n shoon meiske ,en zoveel talent
t'is jammer dat ze zo aan het 'sleren' is..
t'leven is niet rechtvaardig.

voila.Inderdaad niet rechtvaardig. :-(

filosoof
24 november 2010, 21:20
U zevert. Rob Verreyken is vrijgesproken en waarschijnlijk nog een paar anderen.En dan klaagt 't blok toch nog over 't belgisch gerecht. Hoe is 't met Xavier B.? En met Tanguy V. en Philippe D?

Zipper
24 november 2010, 21:29
Al dertig jaar en tientallen miljarden subsidies aan vakbonden, media, justitie, kerk, koningshuis, staatsveiligheid, kultuursector, enz verder...en nog krijgen ze die niet klein...dat moet toch nogal frustrerend zijn voor de schatplichtigen van ons establishment...met mijn goed hart zou ik waarempel diep medelijden krijgen bij zoveel frustratie...

Wat betekent hij dan eigenlijk nog ???

daiwa
24 november 2010, 22:36
Toch wel, 't was alleen vervelend dat 't uitkwam. Een veroordeling voor mishandeling, diefstal en valsheid in geschrifte hoort schijnbaar wél bij "de waarden en normen" bij het VB:


Even vergelijken in welke mate VB'rs en socialisten zich hieraan schuldig maakten?

daiwa
24 november 2010, 22:37
bij mannen is dat hetzelfde Circe.....
.

:lol::lol:

Fieseler
25 november 2010, 00:24
Toch wel, 't was alleen vervelend dat 't uitkwam. Een veroordeling voor mishandeling, diefstal en valsheid in geschrifte hoort schijnbaar wél bij "de waarden en normen" bij het VB:


Pas toen hij niet meer bewoog, stopte Debie met slaan' (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dmf01022008_127)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dmf01022008_127
http://www.nieuwsblad.be/extra/arrest_debie_new.pdf

Tja filo...feit blijft dat bij het VB zulke mensen nogal vlug buiten worden gezwierd terwijl het blijkbaar bij de sossen een voorwaarde is om te mogen mandateren...

Fieseler
25 november 2010, 00:26
Wat betekent hij dan eigenlijk nog ???

De laatste keer dat ik keek was hij nog 200.000 stemmen waard...niet slecht hé Zip voor de "public enemy nr 1"...

We zouden eigenlijk eens een oefening moeten maken van hoeveel euro's het aan de belastingsbetaler kost per stem die het VB verliest...:lol:

Fieseler
25 november 2010, 00:27
Diep droevig, voor haar en haar naasten, sterkte.

2

speurneus
25 november 2010, 00:50
Al dertig jaar en tientallen miljarden subsidies aan vakbonden, media, justitie, kerk, koningshuis, staatsveiligheid, kultuursector, enz verder...en nog krijgen ze die niet klein...dat moet toch nogal frustrerend zijn voor de schatplichtigen van ons establishment...met mijn goed hart zou ik waarempel diep medelijden krijgen bij zoveel frustratie...
Ook schatplichtig aan Dewinter?;-)

Fieseler
25 november 2010, 08:35
Ook schatplichtig aan Dewinter?;-)

Zeker weten...hij is namelijk de enige die voor democratie, voor mij (Vlaamse blanke man) en voor mijn kinderen opkomt en zich al vijfentwintig jaar lang weigert te laten omkopen door het establishment.

Wees dus maar gerust dat ik moreel schatplichtig ben aan Filip en zijn ganse équipe...

Eigenzinnig
25 november 2010, 08:51
Zeker weten...hij is namelijk de enige die voor democratie, voor mij (Vlaamse blanke man) en voor mijn kinderen opkomt en zich al vijfentwintig jaar lang weigert te laten omkopen door het establishment.Wees dus maar gerust dat ik moreel schatplichtig ben aan Filip en zijn ganse équipe...
iemand die MIJN vlaamse historische cultuur omschrijft als Joods-Christelijk is ofwel schatplichtig aan iemand ofwel een kleinburgerlijk provinciaaltje met een (halve) kerktorenmentaliteit..

Fieseler
25 november 2010, 09:56
iemand die MIJN vlaamse historische cultuur omschrijft als Joods-Christelijk is ofwel schatplichtig aan iemand ofwel een kleinburgerlijk provinciaaltje met een (halve) kerktorenmentaliteit..

A/ Mijn Vlaamse historische kultuur IS Joods-Christelijk geïnspireerd. U mag gerust de geschiedenis herschrijven hoor maar het is niet anders.
B/ Wat die schatplichtigheid betreft ben ik het volkomen met u eens
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5125244#post5125244
C/ de obligate linkiewinkie-connotaties die u aan deze boven aangehaalde vaststellingen wil koppelen zijn, alhoewel zo bedoeld, desalnietemin geenszins een belediging. Mijn (onze) professionele en morele verwevenheid met het sociale weefsel kan dan misschien niet uw goedkeuring wegdragen (gezien uw laatdunkendheid dienaangaande), ik daarentegen ben er fier op.

system
26 november 2010, 18:19
miljaar, zo'n shoon meiske ,en zoveel talent
t'is jammer dat ze zo aan het 'sleren' is..t'leven is niet rechtvaardig.

voila.

Zeer intriest allemaal, inderdaad.

Eigenzinnig
26 november 2010, 18:30
A/ Mijn Vlaamse historische kultuur IS Joods-Christelijk geïnspireerd. U mag gerust de geschiedenis herschrijven hoor maar het is niet anders.B/ Wat die schatplichtigheid betreft ben ik het volkomen met u eens
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5125244#post5125244
C/ de obligate linkiewinkie-connotaties die u aan deze boven aangehaalde vaststellingen wil koppelen zijn, alhoewel zo bedoeld, desalnietemin geenszins een belediging. Mijn (onze) professionele en morele verwevenheid met het sociale weefsel kan dan misschien niet uw goedkeuring wegdragen (gezien uw laatdunkendheid dienaangaande), ik daarentegen ben er fier op.

U mag gerust de landkaart hertekenen maar Aantwaerpen is niet vlaanderen...geen spoor van joodse cultuur en invloeden in de rest van het meer dan ontwikkelde deel van Vlaanderen..

ministe van agitatie
26 november 2010, 18:40
Mijn Vlaamse historische kultuur IS Joods-Christelijk geïnspireerd.

Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.

Ambiorix
26 november 2010, 19:10
De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.

dikke 2

Stefanie
26 november 2010, 23:18
Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.

Ik dacht dat die term verwees naar 't oude testament. Persoonlijk spreek ik liever over Grieks-Romeinse en Germaanse en Keltische wortels en daarnaast ook Christelijke wortels, natuurlijk.

Hot Marijke
27 november 2010, 07:06
Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.

Joods-Christelijke (Westerse) waarden is vooral een term die thans door extreem-rechts misbruikt wordt. Waarom? Hierom:

1 - Het beklemtoont dat ze zogezegd niet (meer) anti-semiet, anti-joods en/of anti-Israël zijn. Bullshit natuurlijk, hun "natuurlijke" vijanden blijven de "vuile" Joden, de "vuile" janetten en de "vuile" Walen. Pas de laatste 30 jaar zijn er de "vuile" makakken bijgekomen. Hoe meer vijanden om uit te schijten en op te kloppen, hoe meer vreugd, dat is hun "propere" redenering.

2 - Extreem-rechts heeft er tegenwoordig immers dezelfde vijanden als de Zionisten bijgekregen: de Islam, waartoe ook de meeste Palestijnen behoren. Vermits het Goddeloze Communisme in onze contreien weggedeemsterd is, wordt de Islam nu opgevoerd als het Grote Gevaarlijke Monster. Met hun Israël-gezindheid azen zowel Geert Wilders als Filip Dewinter op Joodse stemmen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, nietwaar. Hallo? De Joden die daar intrappen zijn opeens wel niet "vuil" meer, maar in mijn ogen aartsdom.

Esperanza
27 november 2010, 07:13
A/ Mijn Vlaamse historische kultuur IS Joods-Christelijk geïnspireerd. U mag gerust de geschiedenis herschrijven hoor maar het is niet anders.
Misschien beter eerst eens de geschiedenis grondig bestuderen alvorens te spreken over herschrijven.

Esperanza
27 november 2010, 07:17
Joods-christelijk zoals ten tijde van de Inquisitio Haereticae Pravitatis waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of bedoel je joods-christelijk zoals toen Ferdinand II van Aragon en Isabella I van Castilië het Edict van Verbanning publiceerden waarbij tienduizenden joden uit Spanje werden verdreven?

Of misschien joods-christelijk zoals ten tijde van Luther toen hij zijn pamflet 'Von den Jüden und iren Lügen' uitbracht?

Of veeleer joods-christelijk zoals ten tijde van de pogroms in het orthodox-christelijke Rusland waarbij honderduizenden joden door christenen werden vermoord?

Of misschien toch gewoon joods-christelijk zoals ten tijde van de Holocaust waarbij getracht werd om achter de joods-christelijke traditie ineens een orgelpunt te zetten en miljoenen joden door christenen werden vermoord?

De term judeo-christelijk (of joods-christelijk) is natuurlijk bijzonder recent uitgevonden en wel om specifieke politieke doelstellingen naar voor te schuiven. Maar het is groteske onzin zoals de geschiedenis aantoont.3.

Garry
29 november 2010, 18:36
tja. zeer triestig. het zal niet lang meer duren.Sterke vrouw. Hoopt nog steeds op een mirakel. Alle respect voor.

Boduo
1 december 2010, 17:48
In mijn kennissenkring:
- Twee maanden geleden meisje van 16 verongelukt.
- Verleden week de vader van datzelfde meisje verongelukt.
Het leven kan dus echt onrechtvaardig zijn, ik ervaar het toch zo.

In mijn familiekring:
- M'n vader gemitrailleerd 7 (zeven) dagen vóór de bevrijding in 1944.
- M'n grootvader gemitrailleerd 7 dagen vóór de bevrijding.
M'n moeder verloor dus haar man én haar vader in 3 seconden tijd.
M'n vader was 31.
Je LOT kan je NIET ontlopen. NOOIT ! ! !

longhorn
2 december 2010, 07:25
3.

-1.

Heel erg. Sterkte aan haar en de familie maar vooral haar kinderen.

Stefanie
15 december 2010, 21:16
Joods-Christelijke (Westerse) waarden is vooral een term die thans door extreem-rechts misbruikt wordt. Waarom? Hierom:

1 - Het beklemtoont dat ze zogezegd niet (meer) anti-semiet, anti-joods en/of anti-Israël zijn. Bullshit natuurlijk, hun "natuurlijke" vijanden blijven de "vuile" Joden, de "vuile" janetten en de "vuile" Walen. Pas de laatste 30 jaar zijn er de "vuile" makakken bijgekomen. Hoe meer vijanden om uit te schijten en op te kloppen, hoe meer vreugd, dat is hun "propere" redenering.

2 - Extreem-rechts heeft er tegenwoordig immers dezelfde vijanden als de Zionisten bijgekregen: de Islam, waartoe ook de meeste Palestijnen behoren. Vermits het Goddeloze Communisme in onze contreien weggedeemsterd is, wordt de Islam nu opgevoerd als het Grote Gevaarlijke Monster. Met hun Israël-gezindheid azen zowel Geert Wilders als Filip Dewinter op Joodse stemmen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend, nietwaar. Hallo? De Joden die daar intrappen zijn opeens wel niet "vuil" meer, maar in mijn ogen aartsdom.

Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar in Kansas (VS), leerden ze de kinderen op school het scheppingsverhaal in plaats van Darwin. Daar was veel om te doen. Dat scheppingsverhaal staat toch in het oude testament en is dus toch Joods? Darwin is gewoon wetenschap.