PDA

View Full Version : 900 euro leefloon voor minderjarige Roma-zigeuners


Pagina's : [1] 2

circe
27 november 2010, 15:05
http://www.vlaamsbelang.org/0/7956/

900 euro leefloon voor minderjarige Roma-zigeuners

(...)
Het OCMW-bestuur van Sint-Niklaas (CD&V en SP.a) betaalt leefloon van 900 euro per maand uit aan piepjonge Roma-gezinshoofden, soms zo jong als 15 jaar. Daarbij wordt aan deze minderjarigen 'vrijstelling' gegeven van de leerplicht; aanwezigheid van 85% op de schoolbanken is voldoende. Als het om meisjes gaat, wordt zelfs niet aangedrongen op schoollopen, 'want in de Roma-cultuur is het toch onmogelijk om meisjes naar school te krijgen', zo klinkt de ongelooflijke motivatie van het OCMW-bestuur.

In sommige Roma-families op één adres loopt het totaal ontvangen bedrag aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand - zonder dat er ook maar een minuut legaal gewerkt wordt.

(...)

Sinds wanneer krijgen minderjarigen OCMW uitkeringen als gezinshoofd? Ik dacht dat iemand -18 ten laste van de ouder stond?

filosoof
27 november 2010, 15:19
http://www.vlaamsbelang.org/0/7956/



Sinds wanneer krijgen minderjarigen OCMW uitkeringen als gezinshoofd? Ik dacht dat iemand -18 ten laste van de ouder stond?"Ontvoogding door huwelijk" zou de wettelijke grond kunnen zijn.

Ontvoogding

Na een ontvoogding staat de minderjarige niet meer onder het gezag van zijn ouders. Dat gebeurt na een huwelijk of als de rechter de ontvoogding toekent.
Voor het beheer van zijn goederen van de ontvoogde minderjarige zal een curator worden aangesteld (vaak de meerderjarige echtgenoot). Die moet samen met de ontvoogde minderjarigen optreden, zo niet zijn de gestelde handelingen niet geldig.
http://www.zoekadvocaat.be/nl/artikel/voogdij-pleegvoogdij-ontvoogding

circe
27 november 2010, 15:24
En de minimumleeftijd voor een huwelijk in Belgie is?

Xenophon
27 november 2010, 15:27
En de minimumleeftijd voor een huwelijk in Belgie is?

Maakt niets uit, je mag zigeuners niet over dezelfde kam scheren.

Voor die mensen hebben we aparte regels. De regels van de Roma-cultuur staan boven de belgische wet.

filosoof
27 november 2010, 15:30
En de minimumleeftijd voor een huwelijk in Belgie is?16, volgens mij (in Marokko 18)

filosoof
27 november 2010, 15:32
Voor niet begeleide minderjarigen (wezen of anderen) stelt de rechtbank een wettelijke voogd aan.

filosoof
27 november 2010, 15:33
Maakt niets uit, je mag zigeuners niet over dezelfde kam scheren.

Voor die mensen hebben we aparte regels. De regels van de Roma-cultuur staan boven de belgische wet.Bron?

circe
27 november 2010, 15:35
Voor niet begeleide minderjarigen (wezen of anderen) stelt de rechtbank een wettelijke voogd aan.
Dus mama en papa "blijven in Roma-land" en ze wonen bij "nonkel en tante" dus kunnen ze gezinshoofd zijn (echtgenoot zit ook in romaland) terwijl nonkel en tante als voogd zijn aangesteld? zoiets?
Lijkt me niet slecht gevonden.
Nu nog het kindergeld eens bestuderen.

longhorn
27 november 2010, 15:41
Hebben die de Belgische nationaliteit? Ik veronderstel van wel want hoe anders kunnen die steun krijgen?

circe
27 november 2010, 15:45
Hebben die de Belgische nationaliteit? Ik veronderstel van wel want hoe anders kunnen die steun krijgen?
Iedereen kan hier toch OCMW steun krijgen! wist je dat niet?

Scherven A. Mok
27 november 2010, 15:50
En de minimumleeftijd voor een huwelijk in Belgie is?

Mits de toestemming van de ouders kan men al vrij vroeg trouwen.

circe
27 november 2010, 15:51
Mits de toestemming van de ouders kan men al vrij vroeg trouwen.
daar heeft de toestemming van de ouders niks mee te maken. Dacht je dat we hier huwelijken van 53-jarige met negenjarigen hadden "mits toestemming van de ouders"? Dat is (nog) niet het geval voor zover ik weet.

den dinges
27 november 2010, 15:52
Hebben die de Belgische nationaliteit? Ik veronderstel van wel want hoe anders kunnen die steun krijgen?
Dat krijgt toch iedereen kadoo, de Belgische nationaliteit. Met leefloon, kindergeld en een woning derbij...Welkom in België, haveloze bedelaars van alle landen ter wereld. Kom allemaal maar lekker mee-eten !

filosoof
27 november 2010, 15:56
Dus mama en papa "blijven in Roma-land" en ze wonen bij "nonkel en tante" dus kunnen ze gezinshoofd zijn (echtgenoot zit ook in romaland) terwijl nonkel en tante als voogd zijn aangesteld? zoiets?
Lijkt me niet slecht gevonden.
Nu nog het kindergeld eens bestuderen.Jouw veronderstelling.

filosoof
27 november 2010, 15:57
Mits de toestemming van de ouders kan men al vrij vroeg trouwen.Eerder de procureur of de rechter dan de ouders.

brother paul
27 november 2010, 18:31
Bron?

filo mogen ze hier al geen moppen meer tappen

artisjok
27 november 2010, 19:11
Iedereen kan hier toch OCMW steun krijgen! wist je dat niet?

Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.

duveltje382
27 november 2010, 19:17
als ik als mens dit jaar nog op de straat leefde kreeg ik geen enkele cent

pegasus6869
27 november 2010, 19:18
JAWAADE !!!!!!!!! en dit in ons bankroet landje ???????????
Met hun poep in boterland !!!!!!!!!!!

Bobke
27 november 2010, 19:22
als ik als mens dit jaar nog op de straat leefde kreeg ik geen enkele cent
Je had dan ook rijke ouders.

andev
27 november 2010, 19:32
Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.
Er kunnen er hier alvast veel te veel ocmw-steun komen oprapen, dat is duidelijk! We zijn volop het ocmw van de wereld aan het worden! Tot...

artisjok
27 november 2010, 19:42
Er kunnen er hier alvast veel te veel ocmw-steun komen oprapen, dat is duidelijk! We zijn volop het ocmw van de wereld aan het worden! Tot...

Vertel, wat moet er veranderen?
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/private_life/PRITH_5/PRITH_5_3/PRITH_5_3_3.xml

duveltje382
27 november 2010, 19:45
Vertel, wat moet er veranderen?
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/private_life/PRITH_5/PRITH_5_3/PRITH_5_3_3.xml

De overdreven instroom in het droompaleis,België,voor de rijke in de arme landen;-)
Mss deze zin eens goed ontleden

Garry
27 november 2010, 20:50
En de minimumleeftijd voor een huwelijk in Belgie is?Vanaf dat ze zwanger zijn.

circe
27 november 2010, 20:53
Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.

ha nee? wie niet?
(gewone belgen natuurlijk niet meegerekend).

Garry
27 november 2010, 20:54
als ik als mens dit jaar nog op de straat leefde kreeg ik geen enkele centeen beetje bruin zijn doet soms wonderen.

circe
27 november 2010, 20:54
Vanaf dat ze zwanger zijn.

lijkt me uit de duim gezogen;
kinderen mogen hier geen sex hebben onder de zestien, maar je kan wel zwanger worden op je 13de.

me dunkt kan je pas huwen vanaf 16 in noodgevallen.

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Marriageable_age#Europe

(grappige vertaling trouwens: men spreekt over marriageable leeftijd van de wijfjes).

Garry
27 november 2010, 20:59
In Zwitserland zijn ze in ieder geval aan het wakker schieten. Daar houden ze een referendum (vies woord in België) over uitwijzing van allochtonen die voor bepaalde misdaden berecht worden. Hier niet. Hier zouden ze ze nog in de bloemetjes zetten.

Tamam
27 november 2010, 21:00
jullie kunnen eigenljk een serieus stuk zagen..

concreet; iemand die instaat voor een gezin krijgt 900€. jullie gaan enkel en alleen over de rooie omdat het gaat omdat het over een "roma" gaat ipv een vlaming

gesjoemel daarintegen moet tegengegaan worden, als op 1 adres inderdaad aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand toekomt moet het OCMW DURVEN ingrijpen. roma, vlaming, marokkaan, turk of italiaan, maakt niet uit en doet er niet toe.. : tegengaan!

misbruik maken van sociale zekerheid is misbruik maken van gans de gemeenschap die er belastingen voor betaald.

Garry
27 november 2010, 21:01
lijkt me uit de duim gezogen;
kinderen mogen hier geen sex hebben onder de zestien, maar je kan wel zwanger worden op je 13de.

me dunkt kan je pas huwen vanaf 16 in noodgevallen.

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Marriageable_age#Europe

(grappige vertaling trouwens: men spreekt over marriageable leeftijd van de wijfjes).en zelfs vroeger. Kinderen zijn in sommige gemeenschappen niet lang kinderen.

Garry
27 november 2010, 21:03
jullie kunnen eigenljk een serieus stuk zagen..

concreet; iemand die instaat voor een gezin krijgt 900€. jullie gaan enkel en alleen over de rooie omdat het gaat omdat het over een "roma" gaat ipv een vlaming

gesjoemel daarintegen moet tegengegaan worden, als op 1 adres inderdaad aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand toekomt moet het OCMW DURVEN ingrijpen. roma, vlaming, marokkaan, turk of italiaan, maakt niet uit en doet er niet toe.. : tegengaan!

misbruik maken van sociale zekerheid is misbruik maken van gans de gemeenschap die er belastingen voor betaald.Welkom bij de zagemannen, zageman.

circe
27 november 2010, 21:03
en zelfs vroeger. Kinderen zijn in sommige gemeenschappen niet lang kinderen.

KLIK op de link om de huwbare leeftijd van Belgie te kunnen zien.
In Yemen mogen ze - naar het voorbeeld van hun pedofeet - trouwens op 9 ja.

circe
27 november 2010, 21:04
concreet; iemand die instaat voor een gezin krijgt 900€. jullie gaan enkel en alleen over de rooie omdat het gaat omdat het over een "roma" gaat ipv een vlaming


neen het gaat erom dat autochtone minderjarigen GEEN OCMW uitkering krijgen.

artisjok
27 november 2010, 21:42
KLIK op de link om de huwbare leeftijd van Belgie te kunnen zien.
In Yemen mogen ze - naar het voorbeeld van hun pedofeet - trouwens op 9 ja.

Het is inderdaad een eigenaardige vertaling.

Bekijk de Engelstalige pagina op wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age

circe
27 november 2010, 22:22
Het is inderdaad een eigenaardige vertaling.

Bekijk de Engelstalige pagina op wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age

waarom? ik weet wat "wijfjes" zijn.

flatliner
27 november 2010, 22:36
Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.

Wie dan niet?

elsina
27 november 2010, 22:39
Dat krijgt toch iedereen kadoo, de Belgische nationaliteit. Met leefloon, kindergeld en een woning derbij...Welkom in België, haveloze bedelaars van alle landen ter wereld. Kom allemaal maar lekker mee-eten !


Waarom zouden we ooit België splitsen, het is hier toch prachtig :belg:








































NOT ......:evil:

Bob
28 november 2010, 00:51
Waarom zouden we ooit België splitsen, het is hier toch prachtig :belg:

Voor degenen die niet werken. Voor degenen die werken iets minder.
Maar ja, ge kunt niet iedereen gelukkig maken.

Bob
28 november 2010, 00:54
Wie dan niet?

Hij die geld heeft. Dat is trouwens het grote verschil tussen werkloosheidsuitkering, die iedereen kan krijgen, en ocmw steun, die alleen degenen zonder bestaansmiddelen kunnen krijgen.

filosoof
28 november 2010, 01:00
lijkt me uit de duim gezogen;
kinderen mogen hier geen sex hebben onder de zestien, maar je kan wel zwanger worden op je 13de.

me dunkt kan je pas huwen vanaf 16 in noodgevallen.

http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Marriageable_age#Europe

(grappige vertaling trouwens: men spreekt over marriageable leeftijd van de wijfjes).Niks grappig aan. Gewoon machisme.

filosoof
28 november 2010, 01:01
waarom? ik weet wat "wijfjes" zijn.Ben jij er één?

filosoof
28 november 2010, 01:03
Hij die geld heeft. Dat is trouwens het grote verschil tussen werkloosheidsuitkering, die iedereen kan krijgen, en ocmw steun, die alleen degenen zonder bestaansmiddelen kunnen krijgen.Vivant heeft ooit eens verklaard, dat te zullen veranderen. Ik hoor noch weinig van Duchatelet.

Bob
28 november 2010, 01:04
jullie kunnen eigenljk een serieus stuk zagen..

concreet; iemand die instaat voor een gezin krijgt 900€. jullie gaan enkel en alleen over de rooie omdat het gaat omdat het over een "roma" gaat ipv een vlaming

gesjoemel daarintegen moet tegengegaan worden, als op 1 adres inderdaad aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand toekomt moet het OCMW DURVEN ingrijpen. roma, vlaming, marokkaan, turk of italiaan, maakt niet uit en doet er niet toe.. : tegengaan!

misbruik maken van sociale zekerheid is misbruik maken van gans de gemeenschap die er belastingen voor betaald.

De reden dat we zagen is natuurlijk dat we ons blauw betalen aan belastingen/rsz, terwijl we er oa slechts een middelmatige gezondsheidszorg, en een pensioen dat beduidend lager is dan in de ons omliggende landen voor terug krijgen, en dat terwijl we regelrecht op zeeeer serieuze besparingen afstevenen.
Maar kom we zagen ook op de Walen (die kosten ook veel) en de Hollanders (daar kunnen we niet tegenop).

Bob
28 november 2010, 01:07
Vivant heeft ooit eens verklaard, dat te zullen veranderen. Ik hoor noch weinig van Duchatelet.

Duchalet is wel ne oude amadees. Het zal waarschijnlijk in deze optiek zijn dat hij opteerde voor een soort minimum inkomen voor iedereen. Is nog te verdedigen ook, op voorwaarde dat er niet teveel hiervoor gaan opteren. Er moeten er nog altijd zijn, die het willen betalen.

filosoof
28 november 2010, 01:08
KLIK op de link om de huwbare leeftijd van Belgie te kunnen zien.
In Yemen mogen ze - naar het voorbeeld van hun pedofeet - trouwens op 9 ja.Hoeveel andere landen zijn er zo?

filosoof
28 november 2010, 01:12
De reden dat we zagen is natuurlijk dat we ons blauw betalen aan belastingen/rsz, terwijl we er oa slechts een middelmatige gezondsheidszorg, en een pensioen dat beduidend lager is dan in de ons omliggende landen voor terug krijgen, en dat terwijl we regelrecht op zeeeer serieuze besparingen afstevenen.
Maar kom we zagen ook op de Walen (die kosten ook veel) en de Hollanders (daar kunnen we niet tegenop).Waarover zagen ze niet hier?

filosoof
28 november 2010, 01:16
neen het gaat erom dat autochtone minderjarigen GEEN OCMW uitkering krijgen.Indien ze
ontvoogd
zonder familie en
zonder middelen van bestaan zijn

wel.
Ik wens dat géén enkele minderjarige toe.

Mambo
28 november 2010, 01:16
900 euro leefloon voor minderjarige Roma-zigeuners

(...)
Het OCMW-bestuur van Sint-Niklaas (CD&V en SP.a) betaalt leefloon van 900 euro per maand uit aan piepjonge Roma-gezinshoofden, soms zo jong als 15 jaar. Daarbij wordt aan deze minderjarigen 'vrijstelling' gegeven van de leerplicht; aanwezigheid van 85% op de schoolbanken is voldoende. Als het om meisjes gaat, wordt zelfs niet aangedrongen op schoollopen, 'want in de Roma-cultuur is het toch onmogelijk om meisjes naar school te krijgen', zo klinkt de ongelooflijke motivatie van het OCMW-bestuur.

In sommige Roma-families op één adres loopt het totaal ontvangen bedrag aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand - zonder dat er ook maar een minuut legaal gewerkt wordt.

(...)

Ik krijg buikloop van zulke toestanden hé!

filosoof
28 november 2010, 01:20
Ik krijg buikloop van zulke toestanden hé!

Artikeltjes van Robklop (http://rechtsactueel.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=329:ocmw-betaalt-900-euro-leefloon-aan-piepjonge-minderjarige-roma&catid=1:actueel&Itemid=3) zijn meestal een laxeermiddel, inderdaad.
Je moet er minder van slikken. :roll:

rookie
28 november 2010, 01:39
Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.

originele belgen bevoorbeeld moeten wel werken maar krijgen (bijna) nooit steun

Inno
28 november 2010, 01:40
Ik krijg buikloop van zulke toestanden hé!

Als ze dat geld krijgen hoeven ze het niet meer te pikken.

artisjok
28 november 2010, 07:29
Voor degenen die niet werken. Voor degenen die werken iets minder.
Maar ja, ge kunt niet iedereen gelukkig maken.

Hoezo, iets minder voor degenen die werken?

artisjok
28 november 2010, 07:34
Wie dan niet?

Hij die geld heeft. Dat is trouwens het grote verschil tussen werkloosheidsuitkering, die iedereen kan krijgen, en ocmw steun, die alleen degenen zonder bestaansmiddelen kunnen krijgen.

originele belgen bevoorbeeld moeten wel werken maar krijgen (bijna) nooit steun

De link naar de voorwaarden.
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/private_life/PRITH_5/PRITH_5_3/PRITH_5_3_3.xml

artisjok
28 november 2010, 07:41
waarom? ik weet wat "wijfjes" zijn.

Ik betwijfel niet dat jij weet wat "wijfjes" zijn.
Bekijk wat er op de Engelstalige pagina staat over Yemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age

artisjok
28 november 2010, 07:43
De reden dat we zagen is natuurlijk dat we ons blauw betalen aan belastingen/rsz, terwijl we er oa slechts een middelmatige gezondsheidszorg, en een pensioen dat beduidend lager is dan in de ons omliggende landen voor terug krijgen, en dat terwijl we regelrecht op zeeeer serieuze besparingen afstevenen.
Maar we zagen niet over degenen die geen belastingen/rsz betalen omdat ze frauderen/in het zwart werken.
Maar kom we zagen ook op de Walen (die kosten ook veel) en de Hollanders (daar kunnen we niet tegenop).
Zagen is dan ook een beetje eigen aan onze cultuur.

duveltje382
28 november 2010, 07:58
Maar we zagen niet over degenen die geen belastingen/rsz betalen omdat ze frauderen/in het zwart werken.

Zagen is dan ook een beetje eigen aan onze cultuur.
Gedeeltelijk gelijk,we zouden niet moeten werken voor de overloop aan allochtonen:vreemdelingen die links hier vrij binnen halt zonder dat wij dat goed keuren
En weet je,het zijn de rijke uit land van herkomst die hier zitten,dus we helpen de echte armen er niet mee hoor !!!

artisjok
28 november 2010, 08:18
Gedeeltelijk gelijk,we zouden niet moeten werken voor de overloop aan allochtonen:vreemdelingen die links hier vrij binnen halt zonder dat wij dat goed keuren
En weet je,het zijn de rijke uit land van herkomst die hier zitten,dus we helpen de echte armen er niet mee hoor !!!

Duveltje382, het is toch een beetje kortzichtig om te stellen "die links hier vrij binnen haalt".

Om iemand hier te krijgen, legt een hele familie geld bijeen; maken ze zelfs schulden.
Maar je hebt gelijk, zo helpen we de echte armen niet.

circe
28 november 2010, 08:39
Een moeder die jarenlang parttime werkte, dan scheidt en co-ouderschap heeft, krijgt minder dan een hier aanwaaiend roma-kind dat "gezinshoofd" is. Juist.
Als diezelfde moeder dan ziek wordt, dan krijg ze nog wat minder. Je zou voor minder roma worden.

kameleon
28 november 2010, 08:46
En als de kindjes geen gezinshoofd zijn krijgen de ouders sowieso kindergeld.
Reken daarbij nog gratis medische hulp als leefloner. Een operatie, een nieuw gebit,....allemaal gratis. En de smeerlappen van het OCMW werken hier zelf aan mee door sommigen tijdelijk aan het werk te stellen in hun poetsdienst zodat ze toch recht maken op uitkeringen.

artisjok
28 november 2010, 08:46
Een moeder die jarenlang parttime werkte, dan scheidt en co-ouderschap heeft, krijgt minder dan een hier aanwaaiend roma-kind dat "gezinshoofd" is. Juist.
Als diezelfde moeder dan ziek wordt, dan krijg ze nog wat minder. Je zou voor minder roma worden.

Doe moeder heeft ook recht op financiële en andere hulp van het OCMW. Zeker tot ze op zijn minst aan het leefloon zit.
Maar je hebt gelijk, velen laten we in de kou staan.
Misschien kan je eens een discussie opstarten om dit aan te klagen.

Wisord
28 november 2010, 09:07
Artikeltjes van Robklop (http://rechtsactueel.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=329:ocmw-betaalt-900-euro-leefloon-aan-piepjonge-minderjarige-roma&catid=1:actueel&Itemid=3) zijn meestal een laxeermiddel, inderdaad.
Je moet er minder van slikken. :roll:



idd :lol::lol::lol:

circe
28 november 2010, 09:15
idd :lol::lol::lol:

tja, waarom zouden we de moeite doen om roma meisjes van 15 verplichten om de leerplicht na te leven nietwaar? Laten we ze gewoon vol laten steken en op straat laten bedelen! dat blijkt volgens onze knuffelaars een véél betere en humanere manier van doen. Eigen koeltoer behouden hé!


PS.: zouden ze er nog nooit aan gedacht hebben om een paar vlaamse boeren naar Bokrijk te verhuizen zodat die ook volgens hun eigen koeltoer kunnen blijven leven in hun gerecupereerde hoevekes? met ieder een akkertje enzo?

artisjok
28 november 2010, 09:22
tja, waarom zouden we de moeite doen om roma meisjes van 15 verplichten om de leerplicht na te leven nietwaar? Laten we ze gewoon vol laten steken en op straat laten bedelen! dat blijkt volgens onze knuffelaars een véél betere en humanere manier van doen. Eigen koeltoer behouden hé!


Serieus? Is dat volgens onze "knuffelaars" (wie je hier ook mee moge bedoelen) een véél betere en humanere manier van doen.

Vertel eens, wat moeten "we" doen, als zo'n meisje hulp vraagt aan het OCMW?
Een schop onder haar gat? Is dat de véél betere en humanere manier van doen?

circe
28 november 2010, 09:23
Serieus? Is dat volgens onze "knuffelaars" (wie je hier ook mee moge bedoelen) een véél betere en humanere manier van doen.

Vertel eens, wat moeten "we" doen, als zo'n meisje hulp vraagt aan het OCMW?
Een schop onder haar gat? Is dat de véél betere en humanere manier van doen?

doen zoals we met een autochtone minderjarige doen: terug naar haar ouders sturen en indien dat niet lukt via de jeugdrechter laten plaatsen.
Maar zeker géén dispensatie geven op de leerplicht en ze betalen als zou ze gezinshoofd zijn.

(er zijn dus roma die een gezapig bijeengescharreld OCMW inkomen van 3500 euro halen, dat is zonder het bedelgeld gerekend).
Ikzelf kende ook asielzoekers die met 7 in een groot appartement waren ondergebracht en ieder een uitkering als alleenstaande ontvingen en dit wel lekker leuk vonden. mijn dochter betaalt de huur op haar ééntje van haar loon.

Xenophon
28 november 2010, 10:30
Bron?

Het OCMW van Belgie.
Als het om meisjes gaat, wordt zelfs niet aangedrongen op schoollopen, 'want in de Roma-cultuur is het toch onmogelijk om meisjes naar school te krijgen', zo klinkt de ongelooflijke motivatie van het OCMW-bestuur.

den dinges
28 november 2010, 11:42
Serieus? Is dat volgens onze "knuffelaars" (wie je hier ook mee moge bedoelen) een véél betere en humanere manier van doen.

Vertel eens, wat moeten "we" doen, als zo'n meisje hulp vraagt aan het OCMW?Een schop onder haar gat? Is dat de véél betere en humanere manier van doen?

Roma's ? Wat er mee te doen ? Het land uitzetten, en sofort. Dat is de enigste verstandige oplossing. Met die mensen valt geen land te bezeilen man, maak je daar niet moe mee, jaag ze weg. Van mijn erf af !

longhorn
28 november 2010, 16:32
Financiele steun zou alleen moeten toegekend worden aan Belgen en vreemdelingen met verblijfsvergunning die x-aantal jaren hebben bijgedragen aan het systeem. Dat ligt toch voor de hand?
De rest krijgt een bed en wat eten in een afgedankte kazerne tot ze het land verlaten.

andev
28 november 2010, 16:39
Vertel, wat moet er veranderen?
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/private_life/PRITH_5/PRITH_5_3/PRITH_5_3_3.xml
Dat is toch een stopwoordje van je hé... "vertel" enz
Wat is jouw mening over het gul uitdelen van ocmwgeld aan jan en alleman???
Kun je dat niet in een paar zinnen verwoorden?
Of kun/mag je niets negatiefs zeggen over het multicu- en ander profitariaat?
Nog eens de "regeltjes" op tafel gooien terwijl het gefraudeer en komedie spelen van "asiel"komedianten de spuigaten uitloopt...

andev
28 november 2010, 16:48
In Zwitserland zijn ze in ieder geval aan het wakker schieten. Daar houden ze een referendum (vies woord in België) over uitwijzing van allochtonen die voor bepaalde misdaden berecht worden. Hier niet. Hier zouden ze ze nog in de bloemetjes zetten.
Inderdaad. Sommige van die gasten maken zich wellicht al klaar om hier te komen logeren! En er is ook een bende uit het Oostblok op komst dat vanaf nu geen visa meer nodig heeft, Albanezen of zo!
Leterme liet al weten dat "indien er teveel afkomen die geen echte asielzoekers zijn en teveel last veroorzaken, we terug de visa kunnen invoeren! Ja da kennen we. Eens binnen blijven ze hier plakken tot ze geregulariseerd worden door één of andere waalse politieker die stemmen nodig heeft... Ook al stuurt men ze 10 keer het land uit.
En ondertussen loopt er weer in pak meer schorremorrie op straat.

Tejokus
28 november 2010, 16:51
Financiele steun zou alleen moeten toegekend worden aan Belgen en vreemdelingen met verblijfsvergunning die x-aantal jaren hebben bijgedragen aan het systeem. Dat ligt toch voor de hand?
De rest krijgt een bed en wat eten in een afgedankte kazerne tot ze het land verlaten.

Ben ik het mee eens.
Die mensen veronderstellen in de hoogste nood te zijn dus?
Eten en drinken plus een dak boven hun hoofd lost die nood op.

Tejokus
28 november 2010, 16:54
Inderdaad. Sommige van die gasten maken zich wellicht al klaar om hier te komen logeren! En er is ook een bende uit het Oostblok op komst dat vanaf nu geen visa meer nodig heeft, Albanezen of zo!
Leterme liet al weten dat "indien er teveel afkomen die geen echte asielzoekers zijn en teveel last veroorzaken, we terug de visa kunnen invoeren! Ja da kennen we. Eens binnen blijven ze hier plakken tot ze geregulariseerd worden door één of andere waalse politieker die stemmen nodig heeft... Ook al stuurt men ze 10 keer het land uit.
En ondertussen loopt er weer in pak meer schorremorrie op straat.

Het land uitsturen.
Sorry hoor maar als je ze niet zelf op het vliegtuig zet dan blijven ze gewoon
ergens in België.
De meesten krijgen een bevelschrift om het land binnen de vijf dagen te verlaten.
En hoe gaat dat denk je ;)
Die doen dat graag en op eigen houtje zeker?

andev
28 november 2010, 16:54
jullie kunnen eigenljk een serieus stuk zagen..

concreet; iemand die instaat voor een gezin krijgt 900€. jullie gaan enkel en alleen over de rooie omdat het gaat omdat het over een "roma" gaat ipv een vlaming

gesjoemel daarintegen moet tegengegaan worden, als op 1 adres inderdaad aan OCMW-steun zo op tot 3500 euro per maand toekomt moet het OCMW DURVEN ingrijpen. roma, vlaming, marokkaan, turk of italiaan, maakt niet uit en doet er niet toe.. : tegengaan!

misbruik maken van sociale zekerheid is misbruik maken van gans de gemeenschap die er belastingen voor betaald.
Het maakt meer en meer uit wie hier onze ocmw-belastingscenten komt opsouperen! Die zijn er voor de Belgen en niet voor de ganse wereld! Zeveren over langer werken, meer belastingen want we moeten één miljard extra vinden, en we moeten 22 miljard besparen, en de vergrijzing en dit en dat....
Dat ze die straks onbetaalbare vreemdelingenmesthoop eens opkuisen!
"We moeten solidair zijn met de armere mensen die het niet zo goed hebben" heb ik ook altijd vanzelfsprekend gevonden. Nu kijk ik er anders tegenaan dank zij de stommiteiten van onze politiekers.

duveltje382
28 november 2010, 17:00
Het maakt meer en meer uit wie hier onze ocmw-belastingscenten komt opsouperen! Die zijn er voor de Belgen en niet voor de ganse wereld! Zeveren over langer werken, meer belastingen want we moeten één miljard extra vinden, en we moeten 22 miljard besparen, en de vergrijzing en dit en dat....
Dat ze die straks onbetaalbare vreemdelingenmesthoop eens opkuisen!
"We moeten solidair zijn met de armere mensen die het niet zo goed hebben" heb ik ook altijd vanzelfsprekend gevonden. Nu kijk ik er anders tegenaan dank zij de stommiteiten van onze politiekers.Daar heb je een punt,de armen die hier zitten van landen die wij als politieke armen beschouwen,zijn de rijke profiteurs,echter de armen die moeten geholpen worden blijven in de kou staan

Tejokus
28 november 2010, 17:01
Het maakt meer en meer uit wie hier onze ocmw-belastingscenten komt opsouperen! Die zijn er voor de Belgen en niet voor de ganse wereld! Zeveren over langer werken, meer belastingen want we moeten één miljard extra vinden, en we moeten 22 miljard besparen, en de vergrijzing en dit en dat....
Dat ze die straks onbetaalbare vreemdelingenmesthoop eens opkuisen!
"We moeten solidair zijn met de armere mensen die het niet zo goed hebben" heb ik ook altijd vanzelfsprekend gevonden. Nu kijk ik er anders tegenaan dank zij de stommiteiten van onze politiekers.

't Is overal hetzelfde andev.
Die dames en heren worden met het uur arroganter.
Ik herhaal het nog eens: kijk naar Nederland en vooral Duitsland.
Merkel en die Westerwelle maken er een zootje van en luisteren naar niemand meer.
Je moet die bezig horen in debatten of op tv.
Die Pruisen profiteren ook van de slechte euro...
Het gaat niet bijster goed met die euro.
Maar hun export boomt he.
En België is een van hun grootste afnemers > zei die Guido Westerwelle.
Dus de Duitse bedrijven winnen en de kleine Duitser verliest.
(minder koopkracht + alles wordt duurder enz. enz.)

Bijna vergeten ;) Europa vraagt ook weer een beetje opslag.

andev
28 november 2010, 17:03
Waarover zagen ze niet hier?
Het zou inderdaad stukken leuker en gemakkelijker zijn indien niemand over zaken die verkeerd lopen nog zou "zagen", opmerkingen en vragen stellen!
Onze politiekers, sommigen in het bijzonder zouden in de wolken zijn en pas goed in aktie schieten zeker met het land naar de verdoemenis te helpen...
En eindigen met een villa aan de Côte d'Azur.

andev
28 november 2010, 17:10
Indien ze
ontvoogd
zonder familie en
zonder middelen van bestaan zijn

wel.
Ik wens dat géén enkele minderjarige toe.
Ik ook niet, maar dat is nog geen reden om alle dergelijke gevallen uit de ganse wereld hier op onze kosten onderdak te verlenen! Dat Europa dat eens aanpakt met verdeelde bijdragen uit alle landen! En bepaalt waar ze dan wel kunnen/moeten opgevangen worden. Wanneer andere landen hun geldkraan dichtdraaien staan ze gewoon hier aan de deur.
Nog maar eens herhalen: we herbergen VIER keer meer vreemdelingen of hoe je ze noemen wil dan de omringende landen.
Betekent dit dat onze politiekers 4x meer hypocriet en verkwistend zijn dan die uit de omgeving???

Tejokus
28 november 2010, 17:12
Het zou inderdaad stukken leuker en gemakkelijker zijn indien niemand over zaken die verkeerd lopen nog zou "zagen", opmerkingen en vragen stellen!
Onze politiekers, sommigen in het bijzonder zouden in de wolken zijn en pas goed in aktie schieten zeker met het land naar de verdoemenis te helpen...
En eindigen met een villa aan de Côte d'Azur.

Jouw eerste zin? Nagel op de kop andev.
En de media doen mee....> luchtig, naakte vrouwen, eten en drinken en noem maar op. Het leven en de belevenissen van vip's en anderen.
Wie interesseert dat nu in godsnaam.
Op onze tv-zenders zie je niks he, totaal niks.
Behalve de "Zevende Lach" ;)
Ter Zake? Misschien wel.
Reyers Laat? Flauwe pudding he ;)

andev
28 november 2010, 17:15
Artikeltjes van Robklop (http://rechtsactueel.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=329:ocmw-betaalt-900-euro-leefloon-aan-piepjonge-minderjarige-roma&catid=1:actueel&Itemid=3) zijn meestal een laxeermiddel, inderdaad.
Je moet er minder van slikken. :roll:
Weer dat dom gedoe over altijd dezelfden "Dutroux, Rob Klop enz" bovenhalen? Voor de rest hebben we er elke dag verse met hopen, jij moet telkens met dezelfde komen opdraven...alsof het één een uitleg is voor het andere. Laten we ons eigen gespuis mores leren en het "wereldgespuis" buiten houden aub!
Ik zal het tweede liedje maar zelf afdreunen: al die anderen zijn geen gespuis... maar er zitten er onaanvaardbaar veel tussen! Ok?

andev
28 november 2010, 17:17
Als ze dat geld krijgen hoeven ze het niet meer te pikken.
Je zou even goed kunnen zeggen "als ze ze neerschieten...."!

andev
28 november 2010, 17:20
Ik betwijfel niet dat jij weet wat "wijfjes" zijn.
Bekijk wat er op de Engelstalige pagina staat over Yemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age
Zelfs onze Filip de Taaie weet dat! "Het is een wijfje..." zei hij toch een tijdje geleden?

andev
28 november 2010, 17:31
Serieus? Is dat volgens onze "knuffelaars" (wie je hier ook mee moge bedoelen) een véél betere en humanere manier van doen.

Vertel eens, wat moeten "we" doen, als zo'n meisje hulp vraagt aan het OCMW?
Een schop onder haar gat? Is dat de véél betere en humanere manier van doen?
Neen, de bus op richting land vanwaar ze komt en via Europa dat land bepaalde verplichtingen + controles opleggen om voor hun eigen volk te zorgen. Anders geen cent subsidies meer enz.
Neen, jij meent dat wij zomaar alle miserie van de wereld moeten binnenhalen en voor opdraven. Profiteurs en komedianten inbegrepen.
De voor ons aanvaardbare "quota" van binnen te halen vreemdelingen is al hééél lang overschreden. De rest is stomme blablabla.

artisjok
28 november 2010, 17:32
Dat is toch een stopwoordje van je hé... "vertel" enz
Wat is jouw mening over het gul uitdelen van ocmwgeld aan jan en alleman???
Kun je dat niet in een paar zinnen verwoorden?
Of kun/mag je niets negatiefs zeggen over het multicu- en ander profitariaat?
Nog eens de "regeltjes" op tafel gooien terwijl het gefraudeer en komedie spelen van "asiel"komedianten de spuigaten uitloopt...

Als je vindt dat er veel te veel steun krijgen, moet je toch kunnen duiden wie/welke groepen er te veel zijn.

Zo gul vind ik dat leefloon niet, als je de pech hebt daarvan te moeten leven.
Jan en alleman krijgt dit ook al niet.

Tegen fraude moet er uiteraard opgetreden worden. Asiel-zoekers die echt asiel-zoeker is, moeten we erkennen en helpen om hun leven hier weer op te bouwen.
De economische vluchtelingen kunnen we spijtig genoeg niet allemaal opvangen. Daar moet toch hoognodig op Europees/wereldvlak toch eindelijk eens over nagedacht worden en maatregelen getroffen.

In september 2000 bekrachtigden alle toenmalige 189 lidstaten van de VN de Millenniumverklaring.
Waar zitten we nu met die doelstelling?
http://www.detijdloopt.be/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Bij de laatste samenkomst was het van "We hebben geen geld meer daarvoor, het is crisis. We hebben de banken moeten redden"
Wat wil je in een kapitalistisch economisch systeem waar geld altijd voorrang krijgt op mensen.

circe
28 november 2010, 17:34
Financiele steun zou alleen moeten toegekend worden aan Belgen en vreemdelingen met verblijfsvergunning die x-aantal jaren hebben bijgedragen aan het systeem. Dat ligt toch voor de hand?
De rest krijgt een bed en wat eten in een afgedankte kazerne tot ze het land verlaten.
jamaar jamaar! logica! waar komt gij nu mee af.

grimbergen
28 november 2010, 17:37
tja, waarom zouden we de moeite doen om roma meisjes van 15 verplichten om de leerplicht na te leven nietwaar? Laten we ze gewoon vol laten steken en op straat laten bedelen! dat blijkt volgens onze knuffelaars een véél betere en humanere manier van doen. Eigen koeltoer behouden hé!


PS.: zouden ze er nog nooit aan gedacht hebben om een paar vlaamse boeren naar Bokrijk te verhuizen zodat die ook volgens hun eigen koeltoer kunnen blijven leven in hun gerecupereerde hoevekes? met ieder een akkertje enzo?

BRAVO dat je dit durft schrijven. Linkse dwaallichten kicken op het feit dat meisjes minder zijn dan jongens. 8-)

Bob
28 november 2010, 20:47
Indien ze
ontvoogd
zonder familie en
zonder middelen van bestaan zijn

wel.
Ik wens dat géén enkele minderjarige toe.

Maar geef toe, we leven wel in een periode waar sommigen er blijkbaar fier op zijn, om een leefloon "te trekken". Blijkbaar is er ook al een nieuwe trend "leefloonshoppen".
Maw het leefloon overstijgt zijn goede bedoelingen.

Bob
28 november 2010, 20:50
Hoezo, iets minder voor degenen die werken?

In vergelijking met andere ontwikkelde landen, of course. Het zou er nog aan moeten mankeren, dat iemand die niet werkt, meer trekt dan iemand die werkt (alhoewel het niet veel scheelt).

Bob
28 november 2010, 20:52
Maar we zagen niet over degenen die geen belastingen/rsz betalen omdat ze frauderen/in het zwart werken.
Dan hebt ge de linkse kerk nog niet horen zagen ;-)

Bobke
28 november 2010, 20:57
Maar geef toe, we leven wel in een periode waar sommigen er blijkbaar fier op zijn, om een leefloon "te trekken". Blijkbaar is er ook al een nieuwe trend "leefloonshoppen".
Maw het leefloon overstijgt zijn goede bedoelingen.
Idd
ontvoogd
zonder familie en
zonder middelen van bestaan
Hoe geraken die hier ?

Fieseler
28 november 2010, 21:55
Neen, niet iedereen kan hier OCMW-steun krijgen.

Helemaal juist arti...als niet idiote blanke nederlandssprekende man die gans zijn leven aan het "solidariteitssysteem" heeft bijgedragen moet je dat hier in Belgofonië maar eens proberen....veel geluk zou ik zo zeggen...

Garry
28 november 2010, 21:56
Inderdaad. Sommige van die gasten maken zich wellicht al klaar om hier te komen logeren! En er is ook een bende uit het Oostblok op komst dat vanaf nu geen visa meer nodig heeft, Albanezen of zo!
Leterme liet al weten dat "indien er teveel afkomen die geen echte asielzoekers zijn en teveel last veroorzaken, we terug de visa kunnen invoeren! Ja da kennen we. Eens binnen blijven ze hier plakken tot ze geregulariseerd worden door één of andere waalse politieker die stemmen nodig heeft... Ook al stuurt men ze 10 keer het land uit.
En ondertussen loopt er weer in pak meer schorremorrie op straat.
Inderdaad. En ze zijn al goed ingeburgerd ook.
http://www.youtube.com/watch?v=LJPD9aWNHDo&feature=related
Als ge dan ziet wat er zo allemaal op ons afkomt. Geen wonder dat Frankrijk ze terug buiten smijt. Maar ja dat mag niet van Europa hé. Goed hé dat Europa?
Met Europa ging alles beter zijn. Alles beter zijn? Ik vraag mij af , buiten de vet betaalde jobs voor politiekers met grootheidswaanzin, wat der er nu met Europa beter geworden is.
Is dit een vooruitgang misschien?

: Hele dorpen "vertrekkensklaar" richting België !!!!
Subject: Hele dorpen "vertrekkensklaar" richting België !!!!!!!!!!!!!
Roma vinden weg naar België !
Zoveel mogelijk doorsturen, zodat iedereen het weet !

22.11.2010 12.27
In haar weekend editie brengt "De Tijd" het verbijsterende relaas van de manier waarop dit land is verworden tot het beloofde land voor Oost-Europeanen, die met valse papieren aan een verblijfsvergunning komen, en daarmee meteen naar het OCMW stappen. De zogenaamde Belgiëroute, zoals de weg naar het Belgische OCMW ondertussen wordt genoemd, blijkt bijzonder populair.

Een verhuis naar België legt de Oost-Europese gelukzoekers – niet zelden Roma – dan ook geen windeieren, becijferde "De Tijd": “Samenwonende volwassenen met minderjarige kinderen ten laste hebben recht op een leefloon van 987,09 euro. Hun inwonende meerderjarige kinderen elk op 493,54 euro. Idem voor inwonende ouders of grootouders en hun eveneens inwonende kinderen.” En de krant rekent verder: “Niet zelden verzamelt een uitgebreide familie 3.500 euro aan leeflonen. Bovendien hebben ze als leefloner recht op verhoogde kinderbijslag en uiteraard ook op medische bijstand.”

Daar blijft het overigens niet bij. Eenmaal in dit land een verblijfsvergunning verworven, kan betrokkene immers ook zijn familie laten overkomen. Door het uitermate lakse Belgische beleid inzake gezinshereniging kunnen overgebrachte familieleden op hun beurt een partner, ouders en/of kinderen uit het thuisland laten overkomen. “In de praktijk betekent dit dat soms hele families zich komen aanmelden bij het OCMW”, aldus De Tijd.

De grote aantrekkingskracht van dit land ligt in de unieke combinatie van een laks immigratiebeleid, een falende controle op het verblijf én het sociale zekerheidssysteem. In tegenstelling tot andere Europese landen, die in hun sociale wetgeving expliciet bijstand aan buitenlanders uitsluiten die werkloos zijn of nog niet hebben bijgedragen aan de staat, worden EU-onderdanen in dit land volledig gelijkgesteld aan de eigen staatsburgers. Daardoor heeft iedereen recht op een leefloon, medische zorg of bejaardenzorg. “Bij ons kan iemand die hier nog geen dag gewerkt heeft, aanspraak maken op een leefloon van 740 euro per maand (voor alleenstaanden)”, zo stelt De Tijd. Op de vraag waarom dat zo is, kreeg de krant bij bevoegd staatssecretaris Philippe Courard (PS) geen antwoord.
Wellicht omdat daar ook geen zinnig antwoord op te geven is.

“Terwijl onze buurlanden alsmaar strenger worden om misbruik uit te sluiten, werkt ons land als een magneet”, zo concludeert de krant niet zonder reden. “Het is de vierde wereld van Oost-Europa die hier neerstrijkt” en – bij ongewijzigd beleid – zal blijven neerstrijken. Nog steeds volgens De Tijd zouden in een land als Slowakije hele dorpen Roma vertrekkensklaar staan richting België. Ondertussen trekken inspectiediensten en OCMW’s voor de zoveelste keer aan de alarmbel met de duidelijke boodschap dat de draagkracht van ons sociale stelsel steeds meer onder druk komt te staan.

brother paul
28 november 2010, 21:58
jamaar jamaar! logica! waar komt gij nu mee af.

Ho financiele steun zou ook kunnen bekeken worden als een 'subprime lending' aan immigranten. Dus we lenen ze geld tot een bepaalde limiet...

Garry
28 november 2010, 22:13
Ho financiele steun zou ook kunnen bekeken worden als een 'subprime lending' aan immigranten. Dus we lenen ze geld tot een bepaalde limiet...En dan zagen dat we de pensioenen niet meer kunnen betalen zodat iedereen langer moet gaan werken.

Tof hé. Wie dat in zijn loopbaan maand na maand gemolken is geweest moet maar extra gaan werken om nog wat langer te kunnen melken omdat het geld uitgedeeld wordt aan die dat geen poot uitgestoken hebben en hier komen op hun gat zitten.

En dan zouden we niet moge VB stemmen.:fist:

Bierke
29 november 2010, 09:52
Ho financiele steun zou ook kunnen bekeken worden als een 'subprime lending' aan immigranten. Dus we lenen ze geld tot een bepaalde limiet...
En daarna, zeggen je krijgt niks meer en weer moeten investeren in veiligheid ?
Wie niks bijbrengt hoeft ook niks te krijgen, en zeker Roma niet da's gewoon crapuul die zelfs hun dochters laten afhalen .. jaren genoeg gezien. 4t is weer CD&V en SPA die verantwoordelijk zijn voor dit uitpuren !!

abou Anis
29 november 2010, 10:05
http://www.vlaamsbelang.org/0/7956/



Sinds wanneer krijgen minderjarigen OCMW uitkeringen als gezinshoofd? Ik dacht dat iemand -18 ten laste van de ouder stond?

Sedert 5 januari 2007 is de nieuwe OCMW-raad ook officieel geïnstalleerd.

De OCMW-raad komt in principe om de 14 dagen bijeen.

bron: http://www.ocmwsintniklaas.be/ocmw/structwerk/structwerk.htm

Wat is daar aan de hand?

Heeft het echt 3 jaar geduurd vooraleer dhr. Verreycken doorhad wat daar aan de hand was?
Of hebben ze bij het VB gewoon een reserve aan "schandalen" waar ze uit kunnen putten op momenten dat het hun goed uitkomt?

In het eerste geval kan de Vlaming zich afvragen of het VB wel over de meest bekwame mensen beschikt om zijn belangen te verdedigen. In het tweede kan hij zich de vraag stellen of die mensen wel echt met zijn belang inzitten.

Herr Flick
29 november 2010, 10:08
bron: http://www.ocmwsintniklaas.be/ocmw/structwerk/structwerk.htm

Wat is daar aan de hand?

Heeft het echt 3 jaar geduurd vooraleer dhr. Verreycken doorhad wat daar aan de hand was?
Of hebben ze bij het VB gewoon een reserve aan "schandalen" waar ze uit kunnen putten op momenten dat het hun goed uitkomt?

In het eerste geval kan de Vlaming zich afvragen of het VB wel over de meest bekwame mensen beschikt om zijn belangen te verdedigen. In het tweede kan hij zich de vraag stellen of die mensen wel echt met zijn belang inzitten.

De sossen laten anders ook maar betijen ...

abou Anis
29 november 2010, 10:09
De sossen laten anders ook maar betijen ...

Dat is waar. Maar van de sossen verwachten we met z'n allen niet anders, toch?

brother paul
29 november 2010, 10:15
Als je vindt dat er veel te veel steun krijgen, moet je toch kunnen duiden wie/welke groepen er te veel zijn.

Zo gul vind ik dat leefloon niet, als je de pech hebt daarvan te moeten leven.
Jan en alleman krijgt dit ook al niet.

Tegen fraude moet er uiteraard opgetreden worden. Asiel-zoekers die echt asiel-zoeker is, moeten we erkennen en helpen om hun leven hier weer op te bouwen.
De economische vluchtelingen kunnen we spijtig genoeg niet allemaal opvangen. Daar moet toch hoognodig op Europees/wereldvlak toch eindelijk eens over nagedacht worden en maatregelen getroffen.

In september 2000 bekrachtigden alle toenmalige 189 lidstaten van de VN de Millenniumverklaring.
Waar zitten we nu met die doelstelling?
http://www.detijdloopt.be/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Bij de laatste samenkomst was het van "We hebben geen geld meer daarvoor, het is crisis. We hebben de banken moeten redden"
Wat wil je in een kapitalistisch economisch systeem waar geld altijd voorrang krijgt op mensen.

Artisjok: wat als het leefloon nu eens beschouwd wordt als een 'ongedekte lening'. En als je begint geld te verdienen betaal je die lening terug. ZO zou dat moeten bekeken worden. ZOu onmiddellijk miljarden sparen. Wie zegt er dat we dat allemaal gratis moeten doen ???

andev
29 november 2010, 10:19
bron: http://www.ocmwsintniklaas.be/ocmw/structwerk/structwerk.htm

Wat is daar aan de hand?

Heeft het echt 3 jaar geduurd vooraleer dhr. Verreycken doorhad wat daar aan de hand was?
Of hebben ze bij het VB gewoon een reserve aan "schandalen" waar ze uit kunnen putten op momenten dat het hun goed uitkomt?

In het eerste geval kan de Vlaming zich afvragen of het VB wel over de meest bekwame mensen beschikt om zijn belangen te verdedigen. In het tweede kan hij zich de vraag stellen of die mensen wel echt met zijn belang inzitten.Stop met blijven zeveren en lullen over het "VB"!
Alsof er geen andere katjes te geselen zijn in dit land! We worden overrompeld door al het gespuis en de sukkelaars van gans Europa en verder en jij ziet als enig probleem "het VB"! We moeten ze niet alleen in sneltreinvaart binnenlaten en hier kweken, we moeten er nog over zwijgen ook?
Neem de mensen niet voor onnozelaars aub.

circe
29 november 2010, 10:32
Wat wil je in een kapitalistisch economisch systeem waar geld altijd voorrang krijgt op mensen.
ik blijf wachten op de artisjokken die de asielzoekers dan maar GRATIS van eten en onderdak zullen voorzien.

Vette Pois(s)on
29 november 2010, 10:33
Artikeltjes van Robklop (http://rechtsactueel.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=329:ocmw-betaalt-900-euro-leefloon-aan-piepjonge-minderjarige-roma&catid=1:actueel&Itemid=3) zijn meestal een laxeermiddel, inderdaad.
Je moet er minder van slikken. :roll:

Uw gespartel is aandoenlijk.

abou Anis
29 november 2010, 10:34
Stop met blijven zeveren en lullen over het "VB"!
Alsof er geen andere katjes te geselen zijn in dit land! We worden overrompeld door al het gespuis en de sukkelaars van gans Europa en verder en jij ziet als enig probleem "het VB"! We moeten ze niet alleen in sneltreinvaart binnenlaten en hier kweken, we moeten er nog over zwijgen ook?
Neem de mensen niet voor onnozelaars aub.

Hela, hela, ik ben hier niet over het VB begonnen.

Ik neem de mensen niet voor onnozelaars, maar mag ik bepaalde polletiekers aub wel voor onnozelaars nemen? Dank u.

Herr Flick
29 november 2010, 10:40
Dat is waar. Maar van de sossen verwachten we met z'n allen niet anders, toch?

Inderdaad, ... ;-)

Ja kijk he, soms is het beter om gewoon te wachten op het goeie moment als je zo een informatie hebt, ...

Kwestie van het nodige effect te genereren, ik weet ook dat het het best zou zijn om dat direct te doen, maar als direct bvb in een periode is, waarin uw stem dreigt weggeveegd te worden door ander mediageweld, ja dan moet ge al eens op uw tanden bijten he.

Bob
29 november 2010, 10:44
Artisjok: wat als het leefloon nu eens beschouwd wordt als een 'ongedekte lening'. En als je begint geld te verdienen betaal je die lening terug. ZO zou dat moeten bekeken worden. ZOu onmiddellijk miljarden sparen. Wie zegt er dat we dat allemaal gratis moeten doen ???

Weet eigenlijk niet of het veel zou helpen. Had altijd den indruk dat het al min of meer zo werkte (alhoewel, de recente berichten over leefloonshopping wijzen wel in een andere richting).
Het verschil tussen leefloon en minimumloon is nu al niet denderend. En vraag mij af, in hoeverre de leefloners nog gaan gemotiveerd zijn, om te gaan werken, als ze dit verschil dan nog gaan moeten gebruiken als terugbetaling van hun "lening".

abou Anis
29 november 2010, 10:51
Inderdaad, ... ;-)

Ja kijk he, soms is het beter om gewoon te wachten op het goeie moment als je zo een informatie hebt, ...

Kwestie van het nodige effect te genereren, ik weet ook dat het het best zou zijn om dat direct te doen, maar als direct bvb in een periode is, waarin uw stem dreigt weggeveegd te worden door ander mediageweld, ja dan moet ge al eens op uw tanden bijten he.

Dus eigenlijk zegt ge dat een partij nog zo hard mag roepen dat ze verschilt van de anderen, ze eigenlijk toch dezelfde cynische spelletjes speelt.

brother paul
29 november 2010, 10:53
Weet eigenlijk niet of het veel zou helpen. Had altijd den indruk dat het al min of meer zo werkte (alhoewel, de recente berichten over leefloonshopping wijzen wel in een andere richting).
Het verschil tussen leefloon en minimumloon is nu al niet denderend. En vraag mij af, in hoeverre de leefloners nog gaan gemotiveerd zijn, om te gaan werken, als ze dit verschil dan nog gaan moeten gebruiken als terugbetaling van hun "lening".

Wel bekijk het zo, als na eenjaartje hier 20.000euro schulden hebben, kunnen ze vluchten terug naar hun land in de hoop die schulden nooit te moeten betalen. maar al wie hier aan de bak geraakt en zijn schulden aflost, is uiteindelijk sterk genoeg om hier te overleven in onze economie; Je zou het nog in een milde bui kunnen zeggen, het is aftrekbaar van uw toekomstige inkomsten en je betaalt dan minder belastingen...

Herr Flick
29 november 2010, 10:56
Dus eigenlijk zegt ge dat een partij nog zo hard mag roepen dat ze verschilt van de anderen, ze eigenlijk toch dezelfde cynische spelletjes speelt.

Kijk abou, dat noemen ze nu politiek...

Bob
29 november 2010, 11:31
Wel bekijk het zo, als na eenjaartje hier 20.000euro schulden hebben, kunnen ze vluchten terug naar hun land in de hoop die schulden nooit te moeten betalen. maar al wie hier aan de bak geraakt en zijn schulden aflost, is uiteindelijk sterk genoeg om hier te overleven in onze economie; Je zou het nog in een milde bui kunnen zeggen, het is aftrekbaar van uw toekomstige inkomsten en je betaalt dan minder belastingen...

De vraag is alleen waarom ze zouden vluchten met 20000euro schulden, als ze elke maand hun nieuwe som krijgen. Trouwens wat belet hun met deze schulden in het zwart te werken, geld naar hun thuisland op te sturen...
Heb een sterk vermoeden dat deze schulden hun gewoonweg gaan weghouden uit het reguliere circuit.
Misschien zal het wel werken bij "studenten met een leefloon". Maar ook deze kunnen "vluchten" naar het buitenland. En die zijn we dan over het algemeen liever niet kwijt. Komt daarbij dat dit leefloon reeds op hun ouders kan verhaald worden.

Bierke
29 november 2010, 12:17
Waarom pikt andere media dit niet op ?

CyberpunX
29 november 2010, 13:32
Lijkt wel goede deal te zijn, je koopt een 20jarige Roma (dat is daar toch de gewoonte, aan die leeftijd zijn ze al halve prijs), maakt daar wat kinderen bij en dat verdient zichzelf terug. Kunt t wss nog eens aftrekken van de belastingen ook. :lol:

abou Anis
29 november 2010, 13:53
Kijk abou, dat noemen ze nu politiek...

Neen, daar gebruiken 'ze' allerlei andere termen voor. Tot de dag dat 'ze' het zelf gaan doen, vanaf dan is het 'gewoon' politiek.

Herr Flick
29 november 2010, 14:03
Neen, daar gebruiken 'ze' allerlei andere termen voor. Tot de dag dat 'ze' het zelf gaan doen, vanaf dan is het 'gewoon' politiek.

Feit is gewoon dat als ge braaf zijt en de regeltjes mooi volgt, ge uiteindelijk nergens komt.

Alleen de Machiavilistische types op deze wereld komen ergens, ... (natuurlijk is ook Machiavelli uiteindelijk in de doos gedraaid en is het uiteraard een wansmakelijke filosofie, maar wel een die werkt... )

Dus noem het politiek of iets anders, je mag er voor mijn part zelf een term voor bedenken.

Alle partijen en strategen , media noem maar op zijn in hetzelfde bedje ziek.

Het komt erop neer iets naar boven te halen als de tijd er rijp voor is, wil je maximaal resultaat halen .

Dus kom je met het verhaal van je Roma's boven juist op het ogenblijk dat ze met zijn allen met een heleboel emo tv en kleine arme kindjes het verhaal brengen van die arme doodvriezende asielzoekers die geen villa met zwembad krijgen van de belze staat zoals hen nochtans contractueel door de mensensmokkelaar van diens beloofd was...

Sorry maar gewoon een reactie of een actie, zoals er nog duizenden zullen plaatsvinden , links doet het, rechts doet het ook.

abou Anis
29 november 2010, 14:06
Feit is gewoon dat als ge braaf zijt en de regeltjes mooi volgt, ge uiteindelijk nergens komt.

Alleen de Machiavilistische types op deze wereld komen ergens, ... (natuurlijk is ook Machiavelli uiteindelijk in de doos gedraaid en is het uiteraard een wansmakelijke filosofie, maar wel een die werkt... )

Dus noem het politiek of iets anders, je mag er voor mijn part zelf een term voor bedenken.

Alle partijen en strategen , media noem maar op zijn in hetzelfde bedje ziek.

Het komt erop neer iets naar boven te halen als de tijd er rijp voor is, wil je maximaal resultaat halen .

Dus kom je met het verhaal van je Roma's boven juist op het ogenblijk dat ze met zijn allen met een heleboel emo tv en kleine arme kindjes het verhaal brengen van die arme doodvriezende asielzoekers die geen villa met zwembad krijgen van de belze staat zoals hen nochtans contractueel door de mensensmokkelaar van diens beloofd was...

Sorry maar gewoon een reactie of een actie, zoals er nog duizenden zullen plaatsvinden , links doet het, rechts doet het ook.

Dat die mensen door mensensmokkelaars allerlei zaken beloofd zijn die niet waar zijn toont m.i. enkel aan dat het effectief sukkelaars zijn die geholpen eerder dan bespot moeten worden. Maar soit. Mijn punt over die politiek is dat het veroordelen van dat soort politieke spelletjes blijkbaar ook altijd een politiek spelletje is geweest.

grimbergen
29 november 2010, 14:15
Inderdaad. En ze zijn al goed ingeburgerd ook.
http://www.youtube.com/watch?v=LJPD9aWNHDo&feature=related
Als ge dan ziet wat er zo allemaal op ons afkomt. Geen wonder dat Frankrijk ze terug buiten smijt. Maar ja dat mag niet van Europa hé. Goed hé dat Europa?
Met Europa ging alles beter zijn. Alles beter zijn? Ik vraag mij af , buiten de vet betaalde jobs voor politiekers met grootheidswaanzin, wat der er nu met Europa beter geworden is.
Is dit een vooruitgang misschien?

: Hele dorpen "vertrekkensklaar" richting België !!!!
Subject: Hele dorpen "vertrekkensklaar" richting België !!!!!!!!!!!!!
Roma vinden weg naar België !
Zoveel mogelijk doorsturen, zodat iedereen het weet !

22.11.2010 12.27
In haar weekend editie brengt "De Tijd" het verbijsterende relaas van de manier waarop dit land is verworden tot het beloofde land voor Oost-Europeanen, die met valse papieren aan een verblijfsvergunning komen, en daarmee meteen naar het OCMW stappen. De zogenaamde Belgiëroute, zoals de weg naar het Belgische OCMW ondertussen wordt genoemd, blijkt bijzonder populair.

Een verhuis naar België legt de Oost-Europese gelukzoekers – niet zelden Roma – dan ook geen windeieren, becijferde "De Tijd": “Samenwonende volwassenen met minderjarige kinderen ten laste hebben recht op een leefloon van 987,09 euro. Hun inwonende meerderjarige kinderen elk op 493,54 euro. Idem voor inwonende ouders of grootouders en hun eveneens inwonende kinderen.” En de krant rekent verder: “Niet zelden verzamelt een uitgebreide familie 3.500 euro aan leeflonen. Bovendien hebben ze als leefloner recht op verhoogde kinderbijslag en uiteraard ook op medische bijstand.”

Daar blijft het overigens niet bij. Eenmaal in dit land een verblijfsvergunning verworven, kan betrokkene immers ook zijn familie laten overkomen. Door het uitermate lakse Belgische beleid inzake gezinshereniging kunnen overgebrachte familieleden op hun beurt een partner, ouders en/of kinderen uit het thuisland laten overkomen. “In de praktijk betekent dit dat soms hele families zich komen aanmelden bij het OCMW”, aldus De Tijd.

De grote aantrekkingskracht van dit land ligt in de unieke combinatie van een laks immigratiebeleid, een falende controle op het verblijf én het sociale zekerheidssysteem. In tegenstelling tot andere Europese landen, die in hun sociale wetgeving expliciet bijstand aan buitenlanders uitsluiten die werkloos zijn of nog niet hebben bijgedragen aan de staat, worden EU-onderdanen in dit land volledig gelijkgesteld aan de eigen staatsburgers. Daardoor heeft iedereen recht op een leefloon, medische zorg of bejaardenzorg. “Bij ons kan iemand die hier nog geen dag gewerkt heeft, aanspraak maken op een leefloon van 740 euro per maand (voor alleenstaanden)”, zo stelt De Tijd. Op de vraag waarom dat zo is, kreeg de krant bij bevoegd staatssecretaris Philippe Courard (PS) geen antwoord.
Wellicht omdat daar ook geen zinnig antwoord op te geven is.

“Terwijl onze buurlanden alsmaar strenger worden om misbruik uit te sluiten, werkt ons land als een magneet”, zo concludeert de krant niet zonder reden. “Het is de vierde wereld van Oost-Europa die hier neerstrijkt” en – bij ongewijzigd beleid – zal blijven neerstrijken. Nog steeds volgens De Tijd zouden in een land als Slowakije hele dorpen Roma vertrekkensklaar staan richting België. Ondertussen trekken inspectiediensten en OCMW’s voor de zoveelste keer aan de alarmbel met de duidelijke boodschap dat de draagkracht van ons sociale stelsel steeds meer onder druk komt te staan.

Ziekelijk dat sossen gedrag.

Xenophon
29 november 2010, 15:26
bron: http://www.ocmwsintniklaas.be/ocmw/structwerk/structwerk.htm

Wat is daar aan de hand?

Heeft het echt 3 jaar geduurd vooraleer dhr. Verreycken doorhad wat daar aan de hand was?
Of hebben ze bij het VB gewoon een reserve aan "schandalen" waar ze uit kunnen putten op momenten dat het hun goed uitkomt?

In het eerste geval kan de Vlaming zich afvragen of het VB wel over de meest bekwame mensen beschikt om zijn belangen te verdedigen. In het tweede kan hij zich de vraag stellen of die mensen wel echt met zijn belang inzitten.

Ja, nu komt het allemaal uit, het VB is schuld. :D

abou Anis
29 november 2010, 15:31
Ja, nu komt het allemaal uit, het VB is schuld. :D

Wie zegt dat? Maar feit blijft dat ze daar al ettelijke jaren zitten. En dat dit nu pas uitkomt. Of zou dat pas sinds vorige maand bestaan? Dat is dan toch niet af te leiden uit hetgeen het VB erover te vertellen heeft.

Xenophon
29 november 2010, 15:33
Wie zegt dat? Maar feit blijft dat ze daar al ettelijke jaren zitten. En dat dit nu pas uitkomt. Of zou dat pas sinds vorige maand bestaan? Dat is dan toch niet af te leiden uit hetgeen het VB erover te vertellen heeft.

Wie het weet mag het zeggen.

abou Anis
29 november 2010, 15:34
Wie het weet mag het zeggen.

Je zou redelijkerwijs mogen aannemen dat dhr. Verreycken R. redelijk goed op de hoogte is.

Herr Flick
29 november 2010, 15:35
Dat die mensen door mensensmokkelaars allerlei zaken beloofd zijn die niet waar zijn toont m.i. enkel aan dat het effectief sukkelaars zijn die geholpen eerder dan bespot moeten worden. Maar soit. Mijn punt over die politiek is dat het veroordelen van dat soort politieke spelletjes blijkbaar ook altijd een politiek spelletje is geweest.

Geholpen ja, niet achteruit geholpen door een bende huisjesmelkers en bevriende advocaten, die het systeem tot op de laatste druppel uitmelken op hun kap.

Mijn persoonlijke visie daar in, is, dat die nooit tot aan het noord station of tot in Sint-Niklaas (om nu een voorbeeld te nemen) hadden mogen raken.

U komt in aanmerking (beslissing valt binnen de 24 uur) u wordt geholpen u komt in een strak begeleid inburgering, scholing , taal traject, waarbij je binnen de 6 maand op uw eigen benen kunt staan.

U kont niet in aanmerking, er is geen beroep mogelijk, u wordt tijdelijk gehuisvest, en wordt teruggestuurd op de kosten van diegene die u gebracht heeft. en dat binnen de week.

Xenophon
29 november 2010, 15:35
Je zou redelijkerwijs mogen aannemen dat dhr. Verreycken R. redelijk goed op de hoogte is.

Toch enigszins voorzichtigheid betrachten met aannames.

Herr Flick
29 november 2010, 15:37
Wie zegt dat? Maar feit blijft dat ze daar al ettelijke jaren zitten. En dat dit nu pas uitkomt. Of zou dat pas sinds vorige maand bestaan? Dat is dan toch niet af te leiden uit hetgeen het VB erover te vertellen heeft.

Heeft die man wel al de data beschikbaar, want het kan goed zijn dat die informatie enkel binnen de administratie beschikbaar is.

Is hij dan gebriefd door iemand van de administratie, of door iemand anders ?

abou Anis
29 november 2010, 15:38
Toch enigszins voorzichtigheid betrachten met aannames.

Ik vind dat een jurist die als afgevaardigde van een politieke partij al zo goed als 4 jaar in een OCMW-raad zit, verondersteld mag worden het beleid en de beslissingen van die OCMW-raad goed te kunnen doorgronden. Zeker als het om een partij gaat die zweeppartij wil zijn. Ervan uitgaande dat de persoon in kwestie over enige competenties beschikt natuurlijk.

Xenophon
29 november 2010, 15:42
Ik vind dat een jurist die als afgevaardigde van een politieke partij al zo goed als 4 jaar in een OCMW-raad zit, verondersteld mag worden het beleid en de beslissingen van die OCMW-raad goed te kunnen doorgronden. Zeker als het om een partij gaat die zweeppartij wil zijn. Ervan uitgaande dat de persoon in kwestie over enige competenties beschikt natuurlijk.

Dit is te subjectief van aard om er te kunnen op voortgaan. Je vindt, je gaat er vanuit, aannames, je begrijpt toch wel dat we de mensen van het VB daarop niet kunnen veroordelen?

circe
29 november 2010, 15:43
Je zou redelijkerwijs mogen aannemen dat dhr. Verreycken R. redelijk goed op de hoogte is.

uiteraard. Alvorens het OCMW zoiets beslist gaat Willockx eerst aan het VB om toestemming vragen.

abou Anis
29 november 2010, 15:44
Dit is te subjectief van aard om er te kunnen op voortgaan. Je vindt, je gaat er vanuit, aannames, je begrijpt toch wel dat we de mensen van het VB daarop niet kunnen veroordelen?

Vraag ik dat dan?
Overigens snap ik niet wat je probleem is met mijn aanname dat die partij bekwame mensen afvaardigt. Dat verwachten we toch van alle partijen? Of niet?

abou Anis
29 november 2010, 15:44
uiteraard. Alvorens het OCMW zoiets beslist gaat Willockx eerst aan het VB om toestemming vragen.

Op de hoogte zijn =/= toestemming geven.
Of heeft u de toestemming gegeven voor alle mistoestanden waar u van op de hoogte bent.

circe
29 november 2010, 15:57
Op de hoogte zijn =/= toestemming geven.
Of heeft u de toestemming gegeven voor alle mistoestanden waar u van op de hoogte bent.
waarom zou Verreycken op de hoogte worden gebracht van elke asielzoeker die ze van een leefloon voorzien?

solidarnosc
29 november 2010, 15:58
waarom zou Verreycken op de hoogte worden gebracht van elke asielzoeker die ze van een leefloon voorzien?

Omdat de OCMW-raad (en niet de burgemeester) ieder dossier moet goedkeuren. Iedere goedkeuring is een politieke beslissing.

Herr Flick
29 november 2010, 16:04
Omdat de OCMW-raad (en niet de burgemeester) ieder dossier moet goedkeuren. Iedere goedkeuring is een politieke beslissing.

En bijgevolg onderhevig aan vriendjespolitiek...

eigenlijk zou dat niet mogen kunnen, ... en zou er de koude theorie van administratieve regels moeten heersen.

iedereen gelijk voor de wet.

viaSanctus
29 november 2010, 16:04
zijn jullie verrast met dit nieuws?

Toen ik op hoger onderwijs zat had je studenten die alvorens ze arriveerden (dus <18 vaak) hun leefloon al verkregen (om hun kot/studies te kunnen betalen). Ze moesten hiervoor via een jeugdrechter en weet ik veel wat allemaal..maar het gebeurde vaker.

uiteraard waren het geen roma zigeuners, anders was het kot te klein..

Herr Flick
29 november 2010, 16:05
zijn jullie verrast met dit nieuws?

Toen ik op hoger onderwijs zat had je studenten die alvorens ze arriveerden (dus <18 vaak) hun leefloon al verkregen. Ze moesten hiervoor via een jeugdrechter en weet ik veel wat allemaal..maar het gebeurde vaker.

Dat is inderdaad een oud zeer.

brother paul
29 november 2010, 16:10
Geholpen ja, niet achteruit geholpen door een bende huisjesmelkers en bevriende advocaten, die het systeem tot op de laatste druppel uitmelken op hun kap.

Mijn persoonlijke visie daar in, is, dat die nooit tot aan het noord station of tot in Sint-Niklaas (om nu een voorbeeld te nemen) hadden mogen raken.

U komt in aanmerking (beslissing valt binnen de 24 uur) u wordt geholpen u komt in een strak begeleid inburgering, scholing , taal traject, waarbij je binnen de 6 maand op uw eigen benen kunt staan.

U kont niet in aanmerking, er is geen beroep mogelijk, u wordt tijdelijk gehuisvest, en wordt teruggestuurd op de kosten van diegene die u gebracht heeft. en dat binnen de week.

zeg daar iets, inderdaad, die advokaten kunnen dat systeem melken al dat ze willen, wan tin theorie kunnen ze zo 15000euro schadevergoeding bedingen, maar als die gasten hun kosten ervan aftrekken krijgt die allochtoonse migrant gene roste knoop

circe
29 november 2010, 16:12
zijn jullie verrast met dit nieuws?

Toen ik op hoger onderwijs zat had je studenten die alvorens ze arriveerden (dus <18 vaak) hun leefloon al verkregen (om hun kot/studies te kunnen betalen). Ze moesten hiervoor via een jeugdrechter en weet ik veel wat allemaal..maar het gebeurde vaker.

uiteraard waren het geen roma zigeuners, anders was het kot te klein..

Gelieve erbij te vermelden dat die bijdragen die het OCMW aan die studenten betaalde, nadien werden teruggevorderd van hun ouders;

Ik mag toch veronderstellen dat ze dat bij de Roma-ouders ook zullen doen?

Xenophon
29 november 2010, 16:15
Vraag ik dat dan?
Overigens snap ik niet wat je probleem is met mijn aanname dat die partij bekwame mensen afvaardigt. Dat verwachten we toch van alle partijen? Of niet?

Ik niet, het zou tenslotte naief en wereldvreemd zijn om daar vanuit te gaan.

viaSanctus
29 november 2010, 16:22
Gelieve erbij te vermelden dat die bijdragen die het OCMW aan die studenten betaalde, nadien werden teruggevorderd van hun ouders;

Ik mag toch veronderstellen dat ze dat bij de Roma-ouders ook zullen doen?

Helemaal niet. Daarom de jeugdrechter. Het kind moet kunnen aantonen dat ze niet meer kunnen rekenen op de ouders hun steun.
Wat ik wel denk dat ze moeten doen, is het bedrag terug betalen eens ze aan de slag gaan. Maar of dat effectief ook gevorderd wordt weet ik niet.

Pericles
29 november 2010, 16:28
Ok, Circe is tegen , filosoof blijkbaar voor.
Ik stel voor dat ze het leefloon van de Roma-minderjarige van de wedde/pensioen van filosoof afhouden. ;-)

Bob
29 november 2010, 16:29
zijn jullie verrast met dit nieuws?

Toen ik op hoger onderwijs zat had je studenten die alvorens ze arriveerden (dus <18 vaak) hun leefloon al verkregen (om hun kot/studies te kunnen betalen). Ze moesten hiervoor via een jeugdrechter en weet ik veel wat allemaal..maar het gebeurde vaker.

uiteraard waren het geen roma zigeuners, anders was het kot te klein..

Nu, hun leefloon kan wel verhaald worden op hun ouders.

Bob
29 november 2010, 16:30
Gelieve erbij te vermelden dat die bijdragen die het OCMW aan die studenten betaalde, nadien werden teruggevorderd van hun ouders;

Ik mag toch veronderstellen dat ze dat bij de Roma-ouders ook zullen doen?

Nogal moeilijk als het zelf leefloontrekkers zijn.

grimbergen
29 november 2010, 16:34
Gelieve erbij te vermelden dat die bijdragen die het OCMW aan die studenten betaalde, nadien werden teruggevorderd van hun ouders;

Ik mag toch veronderstellen dat ze dat bij de Roma-ouders ook zullen doen?

peist nog ne keer na. :-D

circe
29 november 2010, 16:35
Helemaal niet. Daarom de jeugdrechter. Het kind moet kunnen aantonen dat ze niet meer kunnen rekenen op de ouders hun steun.
Wat ik wel denk dat ze moeten doen, is het bedrag terug betalen eens ze aan de slag gaan. Maar of dat effectief ook gevorderd wordt weet ik niet.

Nope! een kennis van me had ook "ambras" met haar dochter en die wou via OCMW steun krijgen, doch het OCMW kwam het gewoon bij de ouders halen.

circe
29 november 2010, 16:36
Nogal moeilijk als het zelf leefloontrekkers zijn.

Ik denk niet dat dit veel verschil uitmaakt; Anders zouden uiteraard alle leefloontrekkers "ambras" hebben met hun kinderen en die krijgen dan ineens allemaal hun eigen OCMW potje?

Bob
29 november 2010, 16:37
Helemaal niet. Daarom de jeugdrechter. Het kind moet kunnen aantonen dat ze niet meer kunnen rekenen op de ouders hun steun.
Wat ik wel denk dat ze moeten doen, is het bedrag terug betalen eens ze aan de slag gaan. Maar of dat effectief ook gevorderd wordt weet ik niet.

Leefloon wordt niet teruggevorderd (enkel bij bedrog...).

solidarnosc
29 november 2010, 16:38
En bijgevolg onderhevig aan vriendjespolitiek...

eigenlijk zou dat niet mogen kunnen, ... en zou er de koude theorie van administratieve regels moeten heersen.

iedereen gelijk voor de wet.

Nja men moet leefloon wel toekennen gebaseerd op de leefloonwet. Als de raad om politieke redenen weigert of om politieke redenen een dossier toestaat dan kan men altijd naar de arbeidsrechtbank stappen. Maar bon dossiers zijn vaak "complex" en dan is het vaak afhankelijk van welke maatschappelijke werker/politieker je treft die je dossier wil verdedigen. Het glas is vaak halfvol. Maatschappelijke problemen zijn immers moeilijk in regels te gieten en zeker in kleinere gemeenten zal het ongetwijfeld een voordeel zijn als je connecties hebt.

Een veel groter "probleem" is toekennen van "steun". In principe kan de raad geld/materiële steun geven aan wie ze willen en hoeveel ze willen op basis van artikel 1 van de OCMW-wet waarin wordt gesteld dat iedereen recht heeft op menswaardig leven en dat het de taak is van het OCMW om daar voor te zorgen. Maar bon de meeste gaan dat zeker doen in "eer en geweten". Ieder OCMW doet daarin wat ie wil. Mocht toekennen van "leefloon" en steun een puur administratieve aangelegenheid zijn dan komt de beslissing gewoon bij de maatschappelijk werkers en nogmaals maatschappelijke problemen zijn veelal moeilijk in adminstratieve regels te gieten.

Bob
29 november 2010, 16:40
Ik denk niet dat dit veel verschil uitmaakt; Anders zouden uiteraard alle leefloontrekkers "ambras" hebben met hun kinderen en die krijgen dan ineens allemaal hun eigen OCMW potje?

Op voorwaarde waarschijnlijk dat de kinderen "apart" gaan wonen, of zich minstens apart laten inschrijven.
Maar we zitten nu in het hoofdstuk "bedrog", en we zijn gestart in het hoofdstuk "wat is maatschappelijk draagbaar ?".

solidarnosc
29 november 2010, 16:41
Leefloon wordt niet teruggevorderd (enkel bij bedrog...).

Het kan teruggevorderd worden van de ouders als blijkt dat die hun onderhoudsplicht niet zijn nagekomen.

Bob
29 november 2010, 16:44
Het kan teruggevorderd worden van de ouders als blijkt dat die hun onderhoudsplicht niet zijn nagekomen.

Dacht dat het zelfs moest teruggevorderd worden. Maar de niet terugvordering sloeg wel op de leefloontrekker zelf.
Maw men trekt één jaar leefloon, en het jaar daarop verdient men bvb één miljoen euro. Het jaar leefloon blijft behouden.

Pericles
29 november 2010, 16:45
Hij mag van mij dat leefloon blijven ontvangen , als hij in ruil daarvoor 8 uur per dag de grachten uitgraaft en de dijken versterkt.

circe
29 november 2010, 16:45
Leefloon wordt niet teruggevorderd (enkel bij bedrog...).
van de OUDERS die verantwoordelijk zijn voor hun studerende kinderen, zelfs al zijn die +18.

solidarnosc
29 november 2010, 16:47
Hij mag van mij dat leefloon blijven ontvangen , als hij in ruil daarvoor 8 uur per dag de grachten uitgraaft en de dijken versterkt.

Die mogelijkheid bestaat in de vorm van artikel 60 dat OCMW's kunnen gebruiken om mensen aan het werk te stellen (tot ze recht hebben op een WLH-uitkering.......)

Pericles
29 november 2010, 16:47
Die mogelijkheid bestaat in de vorm van artikel 60 dat OCMW's kunnen gebruiken om mensen aan het werk te stellen (tot ze recht hebben op een WLH-uitkering.......)

Voila, waar wachten ze op. ;-)

Bob
29 november 2010, 16:49
van de OUDERS die verantwoordelijk zijn voor hun studerende kinderen, zelfs al zijn die +18.

Heb ik ook al gezegd. Verder bestaat er blijkbaar zoiets, dat alvorens ge leefloon trekt, ge eerst al uw bezittingen aan het ocmw moet overmaken...

solidarnosc
29 november 2010, 16:50
Dacht dat het zelfs moest teruggevorderd worden. Maar de niet terugvordering sloeg wel op de leefloontrekker zelf.
Maw men trekt één jaar leefloon, en het jaar daarop verdient men bvb één miljoen euro. Het jaar leefloon blijft behouden.

Nja moet. Het is ook afhankelijk van de draagkracht van de ouders en of het OCMW al dan niet die moeite wil doen. Advocaten kosten ook geld en vaak meer dan het opbrengt. OCMW hebben veel marge om dingen al dan niet te doen.

Dat laatste klopt. Men kan geen rechten verliezen met terugwerking in de tijd behalve als blijkt dat er op dat moment (zoals u aanhaalt sprake is van fraude) of persoon in kwestie recht had op andere vorm van uitkeringen (en dan kan het OCMW terugvorderen van ziekenkas of WLH-kas)

Jantje
29 november 2010, 16:51
16, volgens mij (in Marokko 18)

Vanaf 16 met gerechtelijke toestemming en jonger met koninklijke toestemming. Een meisje van 11 dat zwanger is van een jongen van 12 kan dus huwen voor de geboorte van het kind met de vader van het kind( wel onder voorbehoud dat deze zelf ook minderjarig is, anders gaat de vader van het kind op staathotel.

Bob
29 november 2010, 16:52
Voila, waar wachten ze op. ;-)

Er zijn wel twee niveau's van menselijke draagkracht. Het ene wordt gemaakt door degenen die het allemaal moeten betalen, het andere door degenen die het allemaal uitdelen. En het tweede niveau zijne frank is nog altijd niet gevallen.

solidarnosc
29 november 2010, 16:52
Heb ik ook al gezegd. Verder bestaat er blijkbaar zoiets, dat alvorens ge leefloon trekt, ge eerst al uw bezittingen aan het ocmw moet overmaken...

Dat klopt helemaal niet. Er kan/moet wel rekening gehouden worden met de waarde van uw woning en uw vermogen bij het toekennen of berekening van uw leefloon. Maar woningbezet as such is geen reden om geen leefloon toe te kennen. In België is woningbezit tamelijk goed beschermd.

Jantje
29 november 2010, 16:58
Leefloon wordt niet teruggevorderd (enkel bij bedrog...).

Leefloon kan weldegelijk teruggevorderd worden.

Zo kan een student een leefloon aanvragen en toegewezen krijgen, met de voorwaarde dat deze het volledig en soms zelfs met interest terugbetaald eens die stopt met studeren en gaat werken.
Het kan ook van de ouders worden teruggevorderd als deze voldoende vermogend zijn.

Ook een bejaarde kan een leefloon toegewezen krijgen dat via de kinderen word teruggevorderd.


Leefloon van een geschorste van de RVA kan ook met terugwerkende kracht worden teruggevorderd als dit in de toekeningsvoorwaarden staat.

Bob
29 november 2010, 17:40
Dat klopt helemaal niet. Er kan/moet wel rekening gehouden worden met de waarde van uw woning en uw vermogen bij het toekennen of berekening van uw leefloon. Maar woningbezet as such is geen reden om geen leefloon toe te kennen. In België is woningbezit tamelijk goed beschermd.

Dat zal dan wel juist zijn. Vraag mij wel af hoe het zit met "ouderlingen" die in een rvt opgenomen worden, en die, buiten hun woning, niet over voldoende bestaansmiddelen beschikken.

viaSanctus
29 november 2010, 17:42
het gaat erover dat destijds meerdere (autochtone) studenten zo'n leefloon kregen en geen haan ernaar kraaide...

gelukkig voor hen was er nog geen roma zigeuner die het deed.

maar goed, toen hadden we ook niet zoveel rechtvaardige rechters als hier op het forum.

Bob
29 november 2010, 17:45
Leefloon kan weldegelijk teruggevorderd worden.

Zo kan een student een leefloon aanvragen en toegewezen krijgen, met de voorwaarde dat deze het volledig en soms zelfs met interest terugbetaald eens die stopt met studeren en gaat werken.
Het kan ook van de ouders worden teruggevorderd als deze voldoende vermogend zijn.

Ook een bejaarde kan een leefloon toegewezen krijgen dat via de kinderen word teruggevorderd.


Leefloon van een geschorste van de RVA kan ook met terugwerkende kracht worden teruggevorderd als dit in de toekeningsvoorwaarden staat.

De gevallen van onrechtstreekse terugvordering, of terugvordering met terugwerkende kracht, omdat men andere uitkeringen met terugwerkende kracht ontvangt, zijn mij wel bekend. Alleen verschillen de toepassingen hiervan blijkbaar wel van ocmw tot ocmw.
Maar rechtstreekse terugvordering kan mi in principe niet. Vraag mij trouwens af, of het in geval van onze student, over een leefloon, dan wel over een lening/voorschot gaat ?

circe
29 november 2010, 17:45
het gaat erover dat destijds meerdere (autochtone) studenten zo'n leefloon kregen en geen haan ernaar kraaide...

gelukkig voor hen was er nog geen roma zigeuner die het deed.

maar goed, toen hadden we ook niet zoveel rechtvaardige rechters als hier op het forum.

als ik dit vroeger geweten had ..... mij vertelden ze dat de ouders het moesten terugbetalen.

Bob
29 november 2010, 17:52
het gaat erover dat destijds meerdere (autochtone) studenten zo'n leefloon kregen en geen haan ernaar kraaide...

gelukkig voor hen was er nog geen roma zigeuner die het deed.

maar goed, toen hadden we ook niet zoveel rechtvaardige rechters als hier op het forum.

Kom, het voorbeeld van de autochtone studenten toont maar al te goed aan, dat er iets mis is met het systeem van het leefloon. Onze student kan even goed gaan werken, om zijn studies te bekostigen. Juist zoals onze Roma trouwens.

viaSanctus
29 november 2010, 17:56
Kom, het voorbeeld van de autochtone studenten toont maar al te goed aan, dat er iets mis is met het systeem van het leefloon. Onze student kan even goed gaan werken, om zijn studies te bekostigen. Juist zoals onze Roma trouwens.

het toonde het destijds precies niet echt aan...nu wel?


trouwens, gek dat zovelen hier zoveel erover weten....:roll:

Garry
29 november 2010, 18:02
bron: http://www.ocmwsintniklaas.be/ocmw/structwerk/structwerk.htm

Wat is daar aan de hand?

Heeft het echt 3 jaar geduurd vooraleer dhr. Verreycken doorhad wat daar aan de hand was?
Of hebben ze bij het VB gewoon een reserve aan "schandalen" waar ze uit kunnen putten op momenten dat het hun goed uitkomt?

In het eerste geval kan de Vlaming zich afvragen of het VB wel over de meest bekwame mensen beschikt om zijn belangen te verdedigen. In het tweede kan hij zich de vraag stellen of die mensen wel echt met zijn belang inzitten.Ik weet wel zeker dat het bij het VB niet mankeert aan bekwame politiekers. In tegendeel zou ik zo zeggen. Voor wat het VB reeds 25 jaar geleden aan de alarmbel trok, komt nu kennelijk allemaal uit. Toen reeds zeiden ze dat ons sociaal stelsel het niet zou kunnen blijven trekken zo, maar dat werd wel door al die andere onbekwame politiekers van andere partijen vrolijk weggelachen. En waar staan we nu? Groot alarm, we kunnen de pensioenen niet langer betalen door de vergrijzing. Maar 20 jaar geleden verkondigden al die zo gezegde slimme politiekers dat juist de allochtone zouden voor ons pensioenen gaan werken. Awel dan. Doet ze nu werken hé broer. In plaats van te zeveren over noodzakelijke lagere werkduur door de vergrijzing.

Moesten de journalisten eens wat meer al die politiekers jaren later confronteren met hun eerder gedane uitspraken, het VB zou aardig wat meer stemmen oogsten en al die ander gezetelde konten, heel wat minder, wees daar maar zeker van.

Garry
29 november 2010, 18:06
het toonde het destijds precies niet echt aan...nu wel?


trouwens, gek dat zovelen hier zoveel erover weten....:roll:Niets gek aan. Het is eerde gek dat er zo veen zijn die er blind voor zijn.

Pericles
29 november 2010, 18:10
Ik weet wel zeker dat het bij het VB niet mankeert aan bekwame politiekers. In tegendeel zou ik zo zeggen. Voor wat het VB reeds 25 jaar geleden aan de alarmbel trok, komt nu kennelijk allemaal uit. Toen reeds zeiden ze dat ons sociaal stelsel het niet zou kunnen blijven trekken zo, maar dat werd wel door al die andere onbekwame politiekers van andere partijen vrolijk weggelachen. En waar staan we nu? Groot alarm, we kunnen de pensioenen niet langer betalen door de vergrijzing. Maar 20 jaar geleden verkondigden al die zo gezegde slimme politiekers dat juist de allochtone zouden voor ons pensioenen gaan werken. Awel dan. Doet ze nu werken hé broer. In plaats van te zeveren over noodzakelijke lagere werkduur door de vergrijzing.

Moesten de journalisten eens wat meer al die politiekers jaren later confronteren met hun eerder gedane uitspraken, het VB zou aardig wat meer stemmen oogsten en al die ander gezetelde konten, heel wat minder, wees daar maar zeker van.

Het wordt tijd dat we een aantal van die "onbekwamen" in den bak steken wegens volksverraad. 8-)

Bob
29 november 2010, 18:10
het toonde het destijds precies niet echt aan...nu wel?


trouwens, gek dat zovelen hier zoveel erover weten....:roll:

Nu wel, inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat er ernstige vragen kunnen gesteld worden over het leefloon, en als ge het mij vraagt, dat een hervorming zich opdringt.

Garry
29 november 2010, 18:13
Waarom pikt andere media dit niet op ?

Omdat ze gekleurd zijn en zo pekel zouden strooien in eigen wonden.

Garry
29 november 2010, 18:17
Het wordt tijd dat we een aantal van die "onbekwamen" in den bak steken wegens volksverraad. 8-)

Dan kun je al beginnen met Paula 'd Hond

http://www.youtube.com/watch?v=qjQL0JwTP_0

Bobke
29 november 2010, 18:20
het toonde het destijds precies niet echt aan...nu wel?


trouwens, gek dat zovelen hier zoveel erover weten....:roll:
Wellicht omdat zovelen er moeten voor opdraaien. :roll:

Bobke
29 november 2010, 18:31
ik blijf wachten op de artisjokken die de asielzoekers dan maar GRATIS van eten en onderdak zullen voorzien.
Ge gaat er vlugger vinden die er hun goed belegde artisjok aan verdienen. :lol:

Bobke
29 november 2010, 19:30
als ik dit vroeger geweten had ..... mij vertelden ze dat de ouders het moesten terugbetalen.
Maar dat was voor Roma het zo kregen waarschijnlijk. :lol:

Bobke
29 november 2010, 19:35
Kom, het voorbeeld van de autochtone studenten toont maar al te goed aan, dat er iets mis is met het systeem van het leefloon. Onze student kan even goed gaan werken, om zijn studies te bekostigen. Juist zoals onze Roma trouwens.
Dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn nadat hij afgestudeerd is.

Raven
29 november 2010, 19:35
je weet waarom je werkt natuurlijk...

en waarom uw belastingen zo dringend betaalt moeten worden, ten nadele van uzelf of uw kinderen uiteraard.

artisjok
29 november 2010, 20:31
Artisjok: wat als het leefloon nu eens beschouwd wordt als een 'ongedekte lening'. En als je begint geld te verdienen betaal je die lening terug. ZO zou dat moeten bekeken worden. ZOu onmiddellijk miljarden sparen. Wie zegt er dat we dat allemaal gratis moeten doen ???

Jij wil die mensen nog dieper in de schulden steken.
Eens ze een inkomen hebben, dragen ze evengoed naar vermogen bij.

artisjok
29 november 2010, 20:33
Als je vindt dat er veel te veel steun krijgen, moet je toch kunnen duiden wie/welke groepen er te veel zijn.

Zo gul vind ik dat leefloon niet, als je de pech hebt daarvan te moeten leven.
Jan en alleman krijgt dit ook al niet.

Tegen fraude moet er uiteraard opgetreden worden. Asiel-zoekers die echt asiel-zoeker is, moeten we erkennen en helpen om hun leven hier weer op te bouwen.
De economische vluchtelingen kunnen we spijtig genoeg niet allemaal opvangen. Daar moet toch hoognodig op Europees/wereldvlak toch eindelijk eens over nagedacht worden en maatregelen getroffen.

In september 2000 bekrachtigden alle toenmalige 189 lidstaten van de VN de Millenniumverklaring.
Waar zitten we nu met die doelstelling?
http://www.detijdloopt.be/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Bij de laatste samenkomst was het van "We hebben geen geld meer daarvoor, het is crisis. We hebben de banken moeten redden"
Wat wil je in een kapitalistisch economisch systeem waar geld altijd voorrang krijgt op mensen.
ik blijf wachten op de artisjokken die de asielzoekers dan maar GRATIS van eten en onderdak zullen voorzien.

Waarom, zorgt dit op enige manier voor een oplossing ten gronde?
Leg uit.

Bierke
29 november 2010, 20:41
Omdat ze gekleurd zijn en zo pekel zouden strooien in eigen wonden.

Kom er zijn genoeg sensatie kranten die hier van lusten.

Garry
29 november 2010, 22:01
Kom er zijn genoeg sensatie kranten die hier van lusten.Nee, want men weet dat het VB daar gare uit zou spinnen en dat moet ten alle prijzen vermeden worden. Als het sensatie los daarvan was geweest zouden ze er allang met zijn allen op gesprongen zijn.

louis1949
30 november 2010, 02:47
zo nen artisjok zou die nu echt zijn?

brother paul
30 november 2010, 07:36
Waarom, zorgt dit op enige manier voor een oplossing ten gronde?
Leg uit.

Arti: staat er daar in die teksten dat je asielopvang GRATIS moet doen ? Waarom is die opvang geen 'subprime lending' waar je dan die lening verkoopt aan het volgend land die deze asielzoekers opvangt.

Karel Martel B
30 november 2010, 08:37
Het wordt tijd dat we een aantal van die "onbekwamen" in den bak steken wegens volksverraad. 8-)

Een touw en een lantaarnpaal zal wel genoeg zijn zeker?

Karel Martel B
30 november 2010, 08:41
Jij wil die mensen nog dieper in de schulden steken.
Eens ze een inkomen hebben, dragen ze evengoed naar vermogen bij.

Dat blijkt niet het geval te zijn:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/08/ruim_20000_van_de_26000_gezich.html


in Leiden [ligt] juist 84 procent van de kersverse Nederlanders [] thuis te wachten totdat wij hen geld komen brengen

...

[N]u blijkt dat het ook in Apeldoorn niet zo lekker te gaan met de Generaal Pardonners op de arbeidsmarkt. Van de 257 mensen die in daar onder de pardonregeling vallen, zit het "overgrote deel" thuis.

viaSanctus
30 november 2010, 08:43
Jij wil die mensen nog dieper in de schulden steken.
Eens ze een inkomen hebben, dragen ze evengoed naar vermogen bij.

Hoewel ik het vaak eens ben met je, moet ik het hier toch oneens zijn met je.

In de VS gaan jongeren vaak leningen aan om die studies te bekostigen (of de ouders moeten jaren sparen). En daar betaal je bakken meer voor een degelijke opleiding. Men ziet het ook als een voorrecht, te mogen hoger studeren.

Ik sta achter zo'n "lening-beurs" en van mij mogen zelfs de beste studenten eruit, kwijtgescholden worden van de lening (bvb mits afstuderen met grote onderscheiding). _dat_ is echt onze economie stimuleren!

Zo'n lening afbetalen kan je over tientallen jaren spreiden, het hoeft geen ondraaglijke last te zijn. En de student bepaalt zelf of hij hier wil instappen of niet. Trouwens, ik ken genoeg jongeren (zoals ikzelf heb moeten doen), die in het weekend van 6 's ochtends tot 6 's avonds in het fabriek stonden en we verdienden zo goed als een full-time arbeider. Mits wat zuinig leven, hield je tijd geld/tijd over om in de blok een paar weken niet te gaan werken.

We gingen zelfs nog uit na 6 uur 's avonds tot net voor het werken de volgende ochtend!!..wat een tijd was dat :)

brother paul
30 november 2010, 08:57
Jij wil die mensen nog dieper in de schulden steken.
Eens ze een inkomen hebben, dragen ze evengoed naar vermogen bij.

Hoe komt die subprime crisis in amerika ? Hoe denk je dat het capitalistisch systeem dat opgelost heeft:
zij heeft elke migrant de kans om zich te integreren. Die kans wordt blanco gefinancierd. En dan wordt die financiering herverpakt in een CDO, en het vervolg kennen we.

Maar nu komen we eens terug in Belgie: wie is de SUBPRIME lener in Belgie ? Het OCMW, onze sociale Incest industrie. Met dat verschil dat de mensen niet eens moeten terugbetalen maar gewoon hun 'zijn, ala existentialistisch nietsche' genoeg is om te mogen krijgen. Krijgen zou moeten = lenen, en die lening zou moeten afgelost worden.

Er is daar nu echt niets verkeerds aan.

Verander dus volgend dingen in belgie

ELKE steun (DOP, brugpensioen, tijdelijke werkloosheid , OCMW, asielzoeker, leefloon, gevangenis etc ) moet ofwel werk verrichten voor de gemeenschap (via PWA of andere systemen) zoniet wordt het een LENING. ELKE lening moet afgelost worden vanaf je geld verdient

Ik denk dat we op slag uit de crisis zijn met ons economisch model.
En begin hier niet dat dit asociaal is, het is gewoon een aspect dat er geen 'blanco cheque gegeven ' wordt die verandert, en het is gewoon responsabiliseren van diegene die steun vraagt. Hij heeft de keuze steun trekken = lenen, werken = kosteloos steun krijgen, job hebben = steun terugbetalen.
Je zou nog mild kunnen zijn, en rekenen dat de sociale zekerheid die je betaalt bij indiensttreding telt voor aflossing van die schuld... maar een debat over die responsabilisering zou volgens mij nuttiger zijn dan het debat VL-W

Bob
30 november 2010, 09:53
Dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn nadat hij afgestudeerd is.

De vraag is alleen of hij een leefloon moet trekken tijdens zijn studies, ofwel, indien zijn inkomen ontoereikend is, hij hiervoor moet werken.
En bedenk wel dat we op een zinkend schip zitten.

abou Anis
30 november 2010, 10:54
Ik weet wel zeker dat het bij het VB niet mankeert aan bekwame politiekers. In tegendeel zou ik zo zeggen. Voor wat het VB reeds 25 jaar geleden aan de alarmbel trok, komt nu kennelijk allemaal uit. Toen reeds zeiden ze dat ons sociaal stelsel het niet zou kunnen blijven trekken zo, maar dat werd wel door al die andere onbekwame politiekers van andere partijen vrolijk weggelachen. En waar staan we nu? Groot alarm, we kunnen de pensioenen niet langer betalen door de vergrijzing. Maar 20 jaar geleden verkondigden al die zo gezegde slimme politiekers dat juist de allochtone zouden voor ons pensioenen gaan werken. Awel dan. Doet ze nu werken hé broer. In plaats van te zeveren over noodzakelijke lagere werkduur door de vergrijzing.

Moesten de journalisten eens wat meer al die politiekers jaren later confronteren met hun eerder gedane uitspraken, het VB zou aardig wat meer stemmen oogsten en al die ander gezetelde konten, heel wat minder, wees daar maar zeker van.

Ik ben - in tegenstelling tot wat je misschien denkt - ook een groot voorstander van het confronteren van VB-politici met hun uitspraken van 20 jaar geleden.
Gek genoeg heb ik dikwijls de indruk dat VB-politici zelf daar niet zo voor te vinden zijn. Misschien moet je hen eens vraag hoe dat komt, neef.

Bob
30 november 2010, 14:30
Ik ben - in tegenstelling tot wat je misschien denkt - ook een groot voorstander van het confronteren van VB-politici met hun uitspraken van 20 jaar geleden.
Gek genoeg heb ik dikwijls de indruk dat VB-politici zelf daar niet zo voor te vinden zijn. Misschien moet je hen eens vraag hoe dat komt, neef.

Zo gek is dat niet. Tijden veranderen. Maar de machtspartijen hebben er wel een sooitje van gemaakt, zodat het niet moeilijk was dat de kritiek van het vb op het sociaal stelsel, bewaarheid werd.

abou Anis
30 november 2010, 14:59
Zo gek is dat niet. Tijden veranderen. Maar de machtspartijen hebben er wel een sooitje van gemaakt, zodat het niet moeilijk was dat de kritiek van het vb op het sociaal stelsel, bewaarheid werd.

Is dat zo? Wat was die kritiek 20 jaar geleden?

fox
30 november 2010, 16:09
Is dat zo? Wat was die kritiek 20 jaar geleden?

Dat teveel van de sociale voorzieningen naar vreemdelingen gingen. Vandaar het onomwonden eigen volk eerst principe.

duveltje382
30 november 2010, 16:12
Geld werd toch niet meer gegeven aan Vreemdelingen,of ben ik fout nu?

fox
30 november 2010, 16:14
Geld werd toch niet meer gegeven aan Vreemdelingen,of ben ik fout nu?

U bent fout.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid985701/fedasil-is-asielzoeker-15-000-euro-schuldig-deurwaarder-slaat-auto-s-en-pc-s-aan.aspx

duveltje382
30 november 2010, 16:20
U bent fout.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid985701/fedasil-is-asielzoeker-15-000-euro-schuldig-deurwaarder-slaat-auto-s-en-pc-s-aan.aspx

JIJ HEBT HET OVER EEN BOETE,IK OVER EEN INKOMEN?WEET IEMAND DAAR MEER ROND?

fox
30 november 2010, 16:28
JIJ HEBT HET OVER EEN BOETE,IK OVER EEN INKOMEN?WEET IEMAND DAAR MEER ROND?

Nee, jij had het over geld dat werd gegeven aan vreemdelingen.

duveltje382
30 november 2010, 16:38
Nee, jij had het over geld dat werd gegeven aan vreemdelingen.

inkomen,werd vorige jaren omgezet naar onderhouden van ...,en nu weer plots leefloon,waarom?

Bob
30 november 2010, 17:17
Is dat zo? Wat was die kritiek 20 jaar geleden?

Dat de sz onbetaalbaar werd, mede/vooral door de toevloed van migranten die er wel van genieten, doch er niet voor betalen (dixit vb, 20 jaar geleden).

Bob
30 november 2010, 17:23
Geld werd toch niet meer gegeven aan Vreemdelingen,of ben ik fout nu?

Asielzoekers kregen vroeger �* priori een soort leefloon (geld), nu in principe kost en inwoon. Alhoewel ik niet weet, of het altijd zo nauwgezet wordt opgevolgd.
Maar er is wel een verschil tussen een "vreemdeling" en een "asielzoeker".

Bob
30 november 2010, 17:25
inkomen,werd vorige jaren omgezet naar onderhouden van ...,en nu weer plots leefloon,waarom?

Leefloon is in principe niet voor asielzoekers. Onze Roma, of onze student, zijn geen asielzoekers.

Bobke
30 november 2010, 17:26
Geld werd toch niet meer gegeven aan Vreemdelingen,of ben ik fout nu?
Ge verwart met asielzoekers denk ik.

Garry
30 november 2010, 20:53
Leefloon is in principe niet voor asielzoekers. Onze Roma, of onze student, zijn geen asielzoekers.Is het belangrijk hoe ge de kat noemt? Ze drinkt melk hé. En de melk geraakt op, ook voor ons eigen poesjes die voor de melk gespaard hebben.

Karma
30 november 2010, 21:09
Vertel, wat moet er veranderen?
https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/private_life/PRITH_5/PRITH_5_3/PRITH_5_3_3.xml

Asiel moet worden aangevraagd van uit eigen land en niet eerst naar hier komen en Belgie voor voldongen feiten stellen en uitmelken.
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Bob
30 november 2010, 23:20
Is het belangrijk hoe ge de kat noemt? Ze drinkt melk hé. En de melk geraakt op, ook voor ons eigen poesjes die voor de melk gespaard hebben.

Toch wel. Elk systeem heeft zijn eigen reglementeringen. Of ge hiermee in stemt of niet, is een ander probleem. Maar ze moeten allemaal wel correct worden toegepast, anders wordt het helemaal te gek.
Maar dat het geld op is moet ge mij niet wijsmaken. Zopas hebben de financiele markten trouwens Belgie ontdekt. Men spreekt trouwens niet meer over de "pigs"landen, doch over de "pigibs"landen. Of om het leuk uit te drukken "Belgie is niet langer de zwakste leerling van de besten, maar wel de beste leerling van de zwakken".

Groentje-18
30 november 2010, 23:52
900 euro is een normaal leefloon voor een gezinshoofd. (Voor de volledigheid: voor een alleenstaande gaat het om zo'n 700 euro, bij samenwonende om zo'n kleine 500 euro).
Met overige kosten en problemen kan men ook terecht bij het OCMW. Normaal krijgt iedereen zo'n ocmw toegekend, dat wil zeggen iedereen die nergens anders terecht kan: bv geen invaliditeitsgeld, geen werkloosheidsuitkering, geen pensioen en uiteraard geen inkomen door arbeid. (Indien één van deze bedragen onder het leefloon ligt, krijg je aanvullend een leefloon).

Wat ik ook weet is dat je in beroep kan gaan tegen een beslissing om bv het leefloon op te schorten of te onthouden. Dit bij de arbeidsrechtbank, volledig op kosten van het OCMW en het OCMW steunt je bij een beroepsprocedure...

Ik heb die wereld recent pas leren kennen en ik moet zeggen dat ik er versteld van stond/sta. Door omstandigheden moet ik namelijk zelf ook beroep doen op een leefloon en ben ik nu zelf ook een project maatschappelijke integratie. Dat zal ook weer heel snel ophouden hoor want ik wil op mijn eigen benen staan. ;) Nu bleek dat ik echter eigenlijk al 7 jaar lang recht had op een leefloon (alleenstaande dus 700 euro/maand!). Dit werkt echter niet met terugwerkende kracht, maar in uitzonderlijke gevallen zou het OCMW dit wel toestaan, bv. in geval van hoge schulden. Dan vraagt een mens zich toch af ... (in mijn geval heb ik al die jaren met weinig geleefd, zonder me daar op dat moment echt bewust van te zijn). Nu ik het heb denk ik nog meer na bij aan wat ik het zuurverdiende belastingsgeld uitgeef. Maar als ik dan zie en besef hoeveel mogelijkheden er eigenlijk zijn om geld te krijgen zonder er in principe iets voor te doen val ik er wel van achterover. Doch ben ik blij dat ik normaal gezien slechts heel tijdelijk op deze laatste 'reddingsboei' (want dat is het eigenlijk) een beroep moet doen. M�*�*r ik begrijp nu wel beter hoe klein de kloof kan zijn tussen een inkomen (van een laaggeschoolde bv.) en een leefloon of uitkering, zeker als je alle mogelijke voordelen die daarbij komen in acht neemt. :?

Garry
30 november 2010, 23:57
Toch wel. Elk systeem heeft zijn eigen reglementeringen. Of ge hiermee in stemt of niet, is een ander probleem. Maar ze moeten allemaal wel correct worden toegepast, anders wordt het helemaal te gek.
Maar dat het geld op is moet ge mij niet wijsmaken. Zopas hebben de financiele markten trouwens Belgie ontdekt. Men spreekt trouwens niet meer over de "pigs"landen, doch over de "pigibs"landen. Of om het leuk uit te drukken "Belgie is niet langer de zwakste leerling van de besten, maar wel de beste leerling van de zwakken".Lang leven Europa.
Voordien waren we een van de rijkste landen. Nu, je weet wel. Met Europa gaat alles veel beter, werd gepropagandeerd. We zien het.

Groentje-18
1 december 2010, 00:00
Asiel moet worden aangevraagd van uit eigen land en niet eerst naar hier komen en Belgie voor voldongen feiten stellen en uitmelken.
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Zeer goed voorstel Karma!

En laat deze mensen, al is het daar, aub ook betalen voor alle kosten die daarbij komen kijken inzake personeel, vervoer, huisvesting, ...
Want laten we eerlijk zijn, door deze strategie zijn het uiteindelijk niet de allerarmsten en zij die het het meeste nodig hebben, die naar hier komen... Volgens mij (sorry, geen bron :() gaat het om mensen die gehoord hebben van het 'rijke Europa/België' met de gratis gezondheidszorg, gratis huis, gratis ... geld en een redelijke status voor de autochtonen en die met name uit de lokale middenklasse zullen komen, behoudens uitzonderingen. Maar de echt arme en hongerige Afrikaan ?

Overigens las ik net dat de vriestemperaturen sommige mensen al van gedacht doen veranderen... 8O "We merken zelfs dat er asielzoekers zijn die nu vrijwillig vragen om naar hun land van herkomst te mogen terugkeren, aangezien het daar minder koud is."
Het zou me niet verbazen als binnenkort inderdaad massaal bepaalde families (Marokkaanse en Turkse) niet afzakken naar het zuiden om er de helse Belgische winter te ontvluchten. Misschien kan men onze schoolvakanties voor hun veranderen en in de winter zetten, zodat dit voor hen zeker geen issue vormt en ze de kinderen rustig kunnen meenemen? (Uiteraard met behoud van de alhier gehuurde sociale woning waarvan de leidingen waarschijnlijk kapotgevroren zijn bij thuiskomst en die dus op kosten van de eigenaar moeten gerepareerd worden en met behoud van alle uitkeringen en bijdrages). De problemen met schoolachterstand zijn immers al groot genoeg in deze groepen.


(Excuseer, ik begin al bijna op Circe te lijken :oops:)

filosoof
1 december 2010, 00:01
Asiel moet worden aangevraagd van uit eigen land en niet eerst naar hier komen en Belgie voor voldongen feiten stellen en uitmelken.
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.Ik vermoed dat dat dus reeds geldt voor de meeste asielzoekers.

filosoof
1 december 2010, 00:04
Lang leven Europa.
Voordien waren we een van de rijkste landen. Nu, je weet wel. Met Europa gaat alles veel beter, werd gepropagandeerd. We zien het."Onze" rijke mensen zijn vermoedelijk nog steeds bij de rijkste van Europa en zeker niet minder rijk dan vroeger.

Groentje-18
1 december 2010, 00:10
Nope! een kennis van me had ook "ambras" met haar dochter en die wou via OCMW steun krijgen, doch het OCMW kwam het gewoon bij de ouders halen.

De ouders hebben in principe onderhoudsplicht tot het 25e levensjaar van het kind of tot het eerste diploma behaald werd.
Die vervalt als er ernstige redenen zijn (ernstige conflicten) of natuurlijk wanneer de ouders zelf niet in staat zijn om het financieel te dragen.
In die gevallen gaan ze niet bij de ouders aankloppen.

filosoof
1 december 2010, 00:16
Zeer goed voorstel Karma!

En laat deze mensen, al is het daar, aub ook betalen voor alle kosten die daarbij komen kijken inzake personeel, vervoer, huisvesting, ...
Want laten we eerlijk zijn, door deze strategie zijn het uiteindelijk niet de allerarmsten en zij die het het meeste nodig hebben, die naar hier komen... Volgens mij (sorry, geen bron :() gaat het om mensen die gehoord hebben van het 'rijke Europa/België' met de gratis gezondheidszorg, gratis huis, gratis ... geld en een redelijke status voor de autochtonen en die met name uit de lokale middenklasse zullen komen, behoudens uitzonderingen. Maar de echt arme en hongerige Afrikaan ?

Overigens las ik net dat de vriestemperaturen sommige mensen al van gedacht doen veranderen... 8O "We merken zelfs dat er asielzoekers zijn die nu vrijwillig vragen om naar hun land van herkomst te mogen terugkeren, aangezien het daar minder koud is."
Het zou me niet verbazen als binnenkort inderdaad massaal bepaalde families (Marokkaanse en Turkse) niet afzakken naar het zuiden om er de helse Belgische winter te ontvluchten. Misschien kan men onze schoolvakanties voor hun veranderen en in de winter zetten, zodat dit voor hen zeker geen issue vormt en ze de kinderen rustig kunnen meenemen? (Uiteraard met behoud van de alhier gehuurde sociale woning waarvan de leidingen waarschijnlijk kapotgevroren zijn bij thuiskomst en die dus op kosten van de eigenaar moeten gerepareerd worden en met behoud van alle uitkeringen en bijdrages). De problemen met schoolachterstand zijn immers al groot genoeg in deze groepen.


(Excuseer, ik begin al bijna op Circe te lijken :oops:)
Zeer goed voorstel Karma!

En laat deze mensen, al is het daar, aub ook betalen voor alle kosten die daarbij komen kijken inzake personeel, vervoer, huisvesting, ...
...

(Excuseer, ik begin al bijna op Circe te lijken :oops:):evilbat:

Het zou verwonderlijk zijn indien mensen die ginds in een bedreigende situatie leven die financiële middelen zouden hebben.

Je haalt asielzoekers en migranten door elkaar in die redenering. Dat lijkt idd op Circe.

Groentje-18
1 december 2010, 00:21
Hoe komt die subprime crisis in amerika ? Hoe denk je dat het capitalistisch systeem dat opgelost heeft:
zij heeft elke migrant de kans om zich te integreren. Die kans wordt blanco gefinancierd. En dan wordt die financiering herverpakt in een CDO, en het vervolg kennen we.

Maar nu komen we eens terug in Belgie: wie is de SUBPRIME lener in Belgie ? Het OCMW, onze sociale Incest industrie. Met dat verschil dat de mensen niet eens moeten terugbetalen maar gewoon hun 'zijn, ala existentialistisch nietsche' genoeg is om te mogen krijgen. Krijgen zou moeten = lenen, en die lening zou moeten afgelost worden.

Er is daar nu echt niets verkeerds aan.

Verander dus volgend dingen in belgie

ELKE steun (DOP, brugpensioen, tijdelijke werkloosheid , OCMW, asielzoeker, leefloon, gevangenis etc ) moet ofwel werk verrichten voor de gemeenschap (via PWA of andere systemen) zoniet wordt het een LENING. ELKE lening moet afgelost worden vanaf je geld verdient

Ik denk dat we op slag uit de crisis zijn met ons economisch model.
En begin hier niet dat dit asociaal is, het is gewoon een aspect dat er geen 'blanco cheque gegeven ' wordt die verandert, en het is gewoon responsabiliseren van diegene die steun vraagt. Hij heeft de keuze steun trekken = lenen, werken = kosteloos steun krijgen, job hebben = steun terugbetalen.
Je zou nog mild kunnen zijn, en rekenen dat de sociale zekerheid die je betaalt bij indiensttreding telt voor aflossing van die schuld... maar een debat over die responsabilisering zou volgens mij nuttiger zijn dan het debat VL-W

En daar zit 'm een clue "vanaf het moment dat je geld verdient".

Er zijn mensen in deze samenleving die deze maatregelen niet zien als opvangnet voor in tijden dat je geen andere keuze rest, maar als eeuwige verblijfplek en als doel op zich. Geld verdienen is verre van hun bedoeling. Geld moet gekregen worden, en men is sterk en kan heel ver gaan om excuses te zoeken om dit voor mekaar te krijgen hoor. Zeker in dit land met zijn vele vangnetten en achterpoortjes. :? Top of the bill: je kan zulke mensen niet eens straffen, want in principe zijn ze in orde...

Groentje-18
1 december 2010, 00:26
:evilbat:

Het zou verwonderlijk zijn indien mensen die ginds in een bedreigende situatie leven die financiële middelen zouden hebben.

Je haalt asielzoekers en migranten door elkaar in die redenering. Dat lijkt idd op Circe.

Normaal gezien zou niemand financiële middelen hebben, indien hij/zij niet zou gaan werken.
Ik weet het, daar knelt net het schoentje en het klinkt absurd, maar ik geloof er in... Voor wat hoort wat.

Al planten ze daar een boom, ruimen ze vuil, ... en intussen hebben de mensen die er achterblijven daar er ook wat aan.
Ik geloof namelijk dat het fenomeen asielzoeker as such zeer schaars is. De echte asielzoeker zit zodanig in de penarie, dat de kans dat hij België haalt niet eens groot is. Ik denk dan ook dat het meestal om migranten ('economische vluchtelingen') gaat. Ze vluchten omdat ze vermoeden of weten dat het elders beter (dingen krijgen zonder ervoor te hoeven werken en een hogere levensstandaard zowel op vlak van privéluxe als op het vlak van gemeenschappelijke luxe) is ... (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de mensen geen ongelijk geef. De eindschuld ligt overigens ook bij ons:we maken het systeem, we moeten dan niet de mensen die het gebruiken met de vinger gaan wijzen.)

filosoof
1 december 2010, 00:31
U bent fout.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid985701/fedasil-is-asielzoeker-15-000-euro-schuldig-deurwaarder-slaat-auto-s-en-pc-s-aan.aspxEen beslissing van de Rechterlijke macht: daar heeft de Uitvoerende macht evenmin iets aan te zeggen als de Wetgevende macht.
Scheiding de Machten, weet je?

Bierke
1 december 2010, 00:39
Ik vermoed dat dat dus reeds geldt voor de meeste asielzoekers.
En ik "vermoed" ('k probeer beleefd te blijven) dat je eens moet stoppen met "filosoferen" en de realiteit onder ogen zien, ga maar eens rondlopen bij controles op parkings in vrachtwagens, aangevraagd ?? .. man toch

Bob
1 december 2010, 03:21
Lang leven Europa.
Voordien waren we een van de rijkste landen. Nu, je weet wel. Met Europa gaat alles veel beter, werd gepropagandeerd. We zien het.

Och, heel de Westerse wereld, en Europa in het bijzonder is op zijne retour. Europa is dood, lang leve Azie.

Bob
1 december 2010, 03:26
"Onze" rijke mensen zijn vermoedelijk nog steeds bij de rijkste van Europa en zeker niet minder rijk dan vroeger.

Alleen hebben de financiele markten er wel geen goed oog in, dat Europa/Belgie binnen 10 jaar zijn schulden nog gaat kunnen betalen. We zijn nu eenmaal niet voorbereid op de vergrijzing.

Bob
1 december 2010, 03:28
Een beslissing van de Rechterlijke macht: daar heeft de Uitvoerende macht evenmin iets aan te zeggen als de Wetgevende macht.
Scheiding de Machten, weet je?

De rechterlijke macht, spreekt wel recht volgens de wetten gemaakt door de wetgevende macht.

artisjok
1 december 2010, 07:10
Arti: staat er daar in die teksten dat je asielopvang GRATIS moet doen ? Waarom is die opvang geen 'subprime lending' waar je dan die lening verkoopt aan het volgend land die deze asielzoekers opvangt.

Op wat je aanhaalde gaf ik een repliek.
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5134897#post5134897

Ik zie het verband niet tussen jouw repliek hier en wat ik schreef.

artisjok
1 december 2010, 07:17
Hoewel ik het vaak eens ben met je, moet ik het hier toch oneens zijn met je.

In de VS gaan jongeren vaak leningen aan om die studies te bekostigen (of de ouders moeten jaren sparen). En daar betaal je bakken meer voor een degelijke opleiding. Men ziet het ook als een voorrecht, te mogen hoger studeren.

Ik sta achter zo'n "lening-beurs" en van mij mogen zelfs de beste studenten eruit, kwijtgescholden worden van de lening (bvb mits afstuderen met grote onderscheiding). _dat_ is echt onze economie stimuleren!

Zo'n lening afbetalen kan je over tientallen jaren spreiden, het hoeft geen ondraaglijke last te zijn. En de student bepaalt zelf of hij hier wil instappen of niet. Trouwens, ik ken genoeg jongeren (zoals ikzelf heb moeten doen), die in het weekend van 6 's ochtends tot 6 's avonds in het fabriek stonden en we verdienden zo goed als een full-time arbeider. Mits wat zuinig leven, hield je tijd geld/tijd over om in de blok een paar weken niet te gaan werken.

We gingen zelfs nog uit na 6 uur 's avonds tot net voor het werken de volgende ochtend!!..wat een tijd was dat :)

Ik vind dat verder studeren geen voorrecht mag zijn. Het moet toegankelijk zijn voor iedereen.

Afgestudeerden die met schulden op de arbeidsmarkt terecht komen zijn natuurlijk minder eisend; en zullen voor lagere lonen willen werken. Dat is natuurlijk voordelig voor de werkgevers. En de banken, die verdienen er ook een mooie cent aan.

artisjok
1 december 2010, 07:22
Asiel moet worden aangevraagd van uit eigen land en niet eerst naar hier komen en Belgie voor voldongen feiten stellen en uitmelken.
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Asiel is bedoeld voor degenen uit landen waar het onveilig is; of waar het voor hen onveilig is.

brother paul
1 december 2010, 07:45
Op wat je aanhaalde gaf ik een repliek.
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5134897#post5134897

Ik zie het verband niet tussen jouw repliek hier en wat ik schreef.

Dat is geen lening aflossen arti ?
In de lage inkomens komt 10% van het inkomen belast. En 30% sociale zekerheid. Tegen dat de kosten van het minimumloon + de overhead kostrpijs terugbetaald wordt van 2 jaar lummelen in onze structuren, waar geen enkele drive is om ze naar werk te duwen, heb je wiskundig 10 jaar nodig om dat terug te betalen. Inderdaad op lange termijn is dat rendabel, op korte termijn is dat een gruwelijk ekost

Dus gezien iedereen moet inleveren, is de beste oplossing voor steuntrekkers, hun steun om te zetten naar een 'sociale rekening' die afgelost wordt met de sociale lasten die ze betalen. (daarmee ben ik mild en annexeer ik nog nergens hun inkomen)

Maar dus wiskundig en materieel bijhouden wie er 'sociale schulden' heeft, en de daar een subprime lening van maken. Die mensen ook responsabiliseren voor die lening.. Dus interesten aanrekenen en confronteren met die schuld.

Weet je wat het verschil is tussen iets krijgen gratis, en zeggen ik kan het u lenen... je krijgt het alletwee, maar het verschil is dat je beseft dat je dit moet aflossen.

brother paul
1 december 2010, 07:48
Ik vind dat verder studeren geen voorrecht mag zijn. Het moet toegankelijk zijn voor iedereen.

Afgestudeerden die met schulden op de arbeidsmarkt terecht komen zijn natuurlijk minder eisend; en zullen voor lagere lonen willen werken. Dat is natuurlijk voordelig voor de werkgevers. En de banken, die verdienen er ook een mooie cent aan.

Arti, er is niets abnormaals aan een studielening. WIe zegt dat wij dat allemaal gratis moeten doen ?? En nee mensen die op de markt komen met een lening zijn zich bewust van die kostprijs en gaan integendeel maximaal vragen om te zorgen dat ze die lening kunnen aflossen, dus die gaan nog ambiteuser solliciteren.

Boduo
1 december 2010, 07:55
:| :evil: :evil:Asiel moet worden aangevraagd van uit eigen land en niet eerst naar hier komen en Belgie voor voldongen feiten stellen en uitmelken.
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Er moeten geen opvangcentra voor asielzoekers bijkomen maar VERTREKCENTRA !!!

fox
1 december 2010, 11:00
Een beslissing van de Rechterlijke macht: daar heeft de Uitvoerende macht evenmin iets aan te zeggen als de Wetgevende macht.
Scheiding de Machten, weet je?

Irrelevant.

Daarenboven is de uitspraak van de rechterlijke macht een gevolg van de wetten die de wetgevende macht gemaakt heeft en een gebrek aan uitvoering van de uitvoerende macht.

fox
1 december 2010, 11:01
Ik vermoed dat dat dus reeds geldt voor de meeste asielzoekers.

Dat vermoeden is verkeerd. De oorlog in de balkanlanden ligt al een decennium achter ons. Nochtans is de meerderheid van de asielzoekers afkomstig uit die landen. Het zijn economische gelukzoekers die van de regen in de drop belanden als ze hier aankomen.

Pericles
1 december 2010, 11:08
Ik ben - in tegenstelling tot wat je misschien denkt - ook een groot voorstander van het confronteren van VB-politici met hun uitspraken van 20 jaar geleden.
Gek genoeg heb ik dikwijls de indruk dat VB-politici zelf daar niet zo voor te vinden zijn. Misschien moet je hen eens vraag hoe dat komt, neef.

Een spreker bij Pauw en Witteman : 63 van de 70 punten van het vroegere programma van het Vlaams Blok zijn inmiddels regeringspolitiek in Nederland.

Bovendien: ik zou de socialisten ook eens willen confronteren met hun uitspraken van in 1948 toen ze tegen het vrouwenkiesrecht waren. 8-)

En de CD&V-ers zou ik willen confronteren met de manier van doen van hun voorvaderen in de jaren rond 1570. :lol:

artisjok
1 december 2010, 13:12
Dat is geen lening aflossen arti ?
In de lage inkomens komt 10% van het inkomen belast. En 30% sociale zekerheid. Tegen dat de kosten van het minimumloon + de overhead kostrpijs terugbetaald wordt van 2 jaar lummelen in onze structuren, waar geen enkele drive is om ze naar werk te duwen, heb je wiskundig 10 jaar nodig om dat terug te betalen. Inderdaad op lange termijn is dat rendabel, op korte termijn is dat een gruwelijk ekost

Dus gezien iedereen moet inleveren, is de beste oplossing voor steuntrekkers, hun steun om te zetten naar een 'sociale rekening' die afgelost wordt met de sociale lasten die ze betalen. (daarmee ben ik mild en annexeer ik nog nergens hun inkomen)

Maar dus wiskundig en materieel bijhouden wie er 'sociale schulden' heeft, en de daar een subprime lening van maken. Die mensen ook responsabiliseren voor die lening.. Dus interesten aanrekenen en confronteren met die schuld.

Weet je wat het verschil is tussen iets krijgen gratis, en zeggen ik kan het u lenen... je krijgt het alletwee, maar het verschil is dat je beseft dat je dit moet aflossen.

Neen, dat is geen lening aflossen.
Ik vind een lening immers geen goed idee.

pibo®
1 december 2010, 13:24
Ik ben - in tegenstelling tot wat je misschien denkt - ook een groot voorstander van het confronteren van VB-politici met hun uitspraken van 20 jaar geleden.
Gek genoeg heb ik dikwijls de indruk dat VB-politici zelf daar niet zo voor te vinden zijn. Misschien moet je hen eens vraag hoe dat komt, neef.

Wat is er mis met het programma van het voormalige Vlaams Blok ??? Ze zouden dat beter terug gebruiken , ipv van hoe het nu is !

brother paul
1 december 2010, 13:26
Neen, dat is geen lening aflossen.
Ik vind een lening immers geen goed idee.

Ik vind lening aflossen schitterend idee, en hoop dat de andere meerderheid van politieke partijen dit idee meepikken.

circe
1 december 2010, 13:44
Ik vind lening aflossen schitterend idee, en hoop dat de andere meerderheid van politieke partijen dit idee meepikken.

hoelang kan je dan via die lening beroep doen op het OCMW?
hoeveel jaar moet je dan afbetalen (dus als je werk hebt)
wat gebeurt er als ze niet afbetalen? terug naar af? of rechtstreeks naar de gevangenis zonder betalen?

artisjok
1 december 2010, 14:16
Ik vind lening aflossen schitterend idee, en hoop dat de andere meerderheid van politieke partijen dit idee meepikken.

Wat is daar schitterend aan?

brother paul
1 december 2010, 14:19
Wat is daar schitterend aan?

kijk blanco cheque financiering van alle problemen van de wereld is een bodemloos vat. Iemand die een bodemloos vat aanhangt, is voorstander van de destructie van belgie. Die destructie van ons land kun je niet toejuichen. En daarom is de perfect compromis, alle giften aan allochtonen, migranten, asielzoekers en ook belgen omzeten naar leningen de perfecte oplossing om te komen tot een budgettair evenwicht, tot een nieuw economisch evenwicht, tot een verbeterd maatschappelijk model, tot een efficientere overheidseconomie.

brother paul
1 december 2010, 14:20
hoelang kan je dan via die lening beroep doen op het OCMW?
hoeveel jaar moet je dan afbetalen (dus als je werk hebt)
wat gebeurt er als ze niet afbetalen? terug naar af? of rechtstreeks naar de gevangenis zonder betalen?

Dat moet nog allemaal uitgewerkt wordenCirce, het principe dat al die steunmaatregelen leningen zijn is volgens mij de essentie om de toevloed van allochtonen,migranten, economische migratie, gelukszoekers, sociaal paradijszoekers, eeuwige stempelaars, pensioentrekken zonder te betalen, kindjesgeldtrekken zonder kindjestebewijzen etc te stoppen.

fox
1 december 2010, 14:23
Dat moet nog allemaal uitgewerkt wordenCirce, het principe dat al die steunmaatregelen leningen zijn is volgens mij de essentie om de toevloed van allochtonen,migranten, economische migratie, gelukszoekers, sociaal paradijszoekers, eeuwige stempelaars, pensioentrekken zonder te betalen, kindjesgeldtrekken zonder kindjestebewijzen etc te stoppen.


Dit zijn per definitie leningen die toch niet terugbetaald kunnen worden.

brother paul
1 december 2010, 14:30
Dit zijn per definitie leningen die toch niet terugbetaald kunnen worden.

Helemaal juist is dat niet: vanaf ze werken verdwijnt die schuld stillekes aan. Dus de afbouw van de schuld kan bvb per jaar asielzoeken in 3 jaar gebeuren.
Dat zet een 'vorm van druk' tot werken op de schouder van de migrant...
Je hebt de kans om te komen wonen in belgie, je wordt geholpen, maar het komt niet gratis. In die periode kan je een opleiding volgen voor een knelpunt beroep en eenmaal klaar voor de arb"eidsmarkt verdwijnt uw schuld.

Het stopt ook met het systeem te zoeken waar je het gemakkelijkst zonder werken kunt komen leven in Belgie, in feite is dat zo. Vanaf je iedereen responsabiliseert op die manier, stopt het gelukzoeken... men zal begrijpen dat er geen 'free lunch' bestaat

Dat kan getransferreerd worden binnen europa;.. Mits dat andere landen ook in dat systeem duiken, maar waarom zou je dat niet doen. Dat kan dus leiden tot uitwisseling

Jamaar dat zet een getal op wat er gebeurt. Dat zorgt dat er budgetten voorzien worden. Dat kan omschreven worden als ontwikkelingshulp. Dat kan vertaald worden in budgetten die de opvang organiseren in het thuisland.

artisjok
1 december 2010, 16:47
kijk blanco cheque financiering van alle problemen van de wereld is een bodemloos vat.

brother paul. Wij waren aan het discussiëren over leefloon, al dan niet in de vorm van een lening.
Je zou uitleggen wat daar "schitterend" aan is. En dan begin jij je antwoord met zo'n zin.
Come on, zeg. Ik ben wel iets treffelijker gewoon van jou.

Bob
1 december 2010, 16:47
Dit zijn per definitie leningen die toch niet terugbetaald kunnen worden.

Een groot gedeelte zal nooit terugbetaald worden, zoals een groot gedeelte van de boetes nooit word betaald... Maar bij nader inzien zit er misschien toch wel iets in. Zoals elk systeem heeft het zijn voor en nadelen.

Karma
1 december 2010, 20:43
Ik vermoed dat dat dus reeds geldt voor de meeste asielzoekers.

Euhmm ... ik vermoed eigenlijk van niet ... Er zijn namelijk niet zo veel asielaanvragen om politieke redenen.

Karma
1 december 2010, 20:49
Euhmm ... ik vermoed eigenlijk van niet ... Er zijn namelijk niet zo veel asielaanvragen om politieke redenen.

Trouwens .... asiel hoeft niet levenslang te zijn hé. Mensen uit landen waar het oorlog is of zo kunnen gerust asiel krijgen vind ik maar als de oorlog gedaan is zie ik niet in waarom ze zouden moeten blijven. Ik denk bijvoorbeeld aan ex-Joegoslavië ... daar is de oorlog al lang gedaan en is toerisme alweer volop een trekpleister. Mij dus niet wijsmaken dat al diegenen die in gevaarlijke tijden asiel hebben gekregen ondertussen niet kunnen terug keren.

filosoof
1 december 2010, 20:52
En ik "vermoed" ('k probeer beleefd te blijven) dat je eens moet stoppen met "filosoferen" en de realiteit onder ogen zien, ga maar eens rondlopen bij controles op parkings in vrachtwagens, aangevraagd ?? .. man tochMijn post was een anwoord hierop:
Enkel in landen waar het effectief onveilig is om te blijven zou er uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

brother paul
1 december 2010, 21:13
brother paul. Wij waren aan het discussiëren over leefloon, al dan niet in de vorm van een lening.
Je zou uitleggen wat daar "schitterend" aan is. En dan begin jij je antwoord met zo'n zin.
Come on, zeg. Ik ben wel iets treffelijker gewoon van jou.

Bekijk gewoon de steun die je krijgt van de overheid als een 'lening van de overheid aan u, om te investeren in U, dat is toch het doel zoals jullie dat noemen'

En bekijk de sociale lasten als een aflossing van die lening, en die investering.

En als iemand 30 jaar stempelt, kun je zeggen tegen die mens, uw sociaal 'passief' bedraagt 600.000euro. Gaat u dat aflossen ?
Wel je zou kunnen methodes bedenken dat het sociaal passief niet meer oploopt

De man gaat PWA gaan doen, de man doet vrijwilligerswerk, de man heeft weldegelijk een goed excuus om niet meer te werken, dat isallemaal mogelijk.

Ik zeg niet dat het veel verandert aan de situatie alaminute. Het verandert het concept naar een responsabilisering. Wanneer ga je uw schulden aflossen ?

Nu is er geen enkele 'schuld' we hebben er recht op klinkt het altijd, alsof iedereen maar altijd alles kan krijgen... Maar als je uw sociaal 'kapitaal' bekijkt en dan zegt ik heb er recht op, inderdaad je stapelt bvb na 10 jaar werken, 50.000euro sociaal kapitaal op. En als je 2 jaar stempelt, heb je uw sociaal kapitaal opgesoupeerd, en kom je in een periode van sociale lening; Dus stempel je nog een jaar verder, krijg je een sociale put van 20.000euro. Dus uw schuld kun je voorkomen door te gaan werken...

Ja ik vind dat beter.

filosoof
1 december 2010, 21:32
Een moeder die jarenlang parttime werkte, dan scheidt en co-ouderschap heeft, krijgt minder dan een hier aanwaaiend roma-kind dat "gezinshoofd" is. Juist.
Als diezelfde moeder dan ziek wordt, dan krijg ze nog wat minder. Je zou voor minder roma worden.Dan is er iets verkeerd geformuleerd in de definitie "gezinshoofd" in de wet. Dat is toch niet de fout van dat Roma meisje, of wel?

daiwa
1 december 2010, 21:33
Een spreker bij Pauw en Witteman : 63 van de 70 punten van het vroegere programma van het Vlaams Blok zijn inmiddels regeringspolitiek in Nederland.

Bovendien: ik zou de socialisten ook eens willen confronteren met hun uitspraken van in 1948 toen ze tegen het vrouwenkiesrecht waren. 8-)

En de CD&V-ers zou ik willen confronteren met de manier van doen van hun voorvaderen in de jaren rond 1570. :lol:

En die juist die partijen gaan dan bepalen welke partij democratisch is en welke niet. :lol:

Trouwens, toen het stemrecht voor vrouwen er uiteindelijk toch door kwam stemden enkele socialisten tegen!

Karma
1 december 2010, 22:52
Asiel is bedoeld voor degenen uit landen waar het onveilig is; of waar het voor hen onveilig is.

hmmm ... juist ja ...
Ik hoorde vandaag net dat heel wat asielzoekers momenteel terug zijn naar hun land ... OMDAT HET HIER TE KOUD IS. Is natuurlijk maar van horen zeggen.

Trouwens ... als ik iemand in mijn huis zou binnen pakken omdat hij anders op straat zou moeten leven ... mag hij in ruil daarvoor wel mijn huishouden doen vind ik. 'k Denk niet dat het de bedoeling is dat hij zich in mijn zetel nestelt en mijn ijskast leegfret terwijl hij met mijne electriek mijn televisie veslijt.

filosoof
1 december 2010, 22:54
hmmm ... juist ja ...
Ik hoorde vandaag net dat heel wat asielzoekers momenteel terug zijn naar hun land ... OMDAT HET HIER TE KOUD IS. Is natuurlijk maar van horen zeggen.

Trouwens ... als ik iemand in mijn huis zou binnen pakken omdat hij anders op straat zou moeten leven ... mag hij in ruil daarvoor wel mijn huishouden doen vind ik. 'k Denk niet dat het de bedoeling is dat hij zich in mijn zetel nestelt en mijn ijskast leegfret terwijl hij met mijne electriek mijn televisie veslijt.

Is natuurlijk maar van horen zeggen...

Garry
2 december 2010, 00:22
Zeer goed voorstel Karma!

En laat deze mensen, al is het daar, aub ook betalen voor alle kosten die daarbij komen kijken inzake personeel, vervoer, huisvesting, ...
Want laten we eerlijk zijn, door deze strategie zijn het uiteindelijk niet de allerarmsten en zij die het het meeste nodig hebben, die naar hier komen... Volgens mij (sorry, geen bron :() gaat het om mensen die gehoord hebben van het 'rijke Europa/België' met de gratis gezondheidszorg, gratis huis, gratis ... geld en een redelijke status voor de autochtonen en die met name uit de lokale middenklasse zullen komen, behoudens uitzonderingen. Maar de echt arme en hongerige Afrikaan ?

Overigens las ik net dat de vriestemperaturen sommige mensen al van gedacht doen veranderen... 8O "We merken zelfs dat er asielzoekers zijn die nu vrijwillig vragen om naar hun land van herkomst te mogen terugkeren, aangezien het daar minder koud is."
Het zou me niet verbazen als binnenkort inderdaad massaal bepaalde families (Marokkaanse en Turkse) niet afzakken naar het zuiden om er de helse Belgische winter te ontvluchten. Misschien kan men onze schoolvakanties voor hun veranderen en in de winter zetten, zodat dit voor hen zeker geen issue vormt en ze de kinderen rustig kunnen meenemen? (Uiteraard met behoud van de alhier gehuurde sociale woning waarvan de leidingen waarschijnlijk kapotgevroren zijn bij thuiskomst en die dus op kosten van de eigenaar moeten gerepareerd worden en met behoud van alle uitkeringen en bijdrages). De problemen met schoolachterstand zijn immers al groot genoeg in deze groepen.


(Excuseer, ik begin al bijna op Circe te lijken :oops:)Dat is geen voorstel. Dat is nu ook al zo. Alleen lappen ze dat allemaal aan hun laars.

Garry
2 december 2010, 00:25
Ik vermoed dat dat dus reeds geldt voor de meeste asielzoekers.Inderdaad. Tenzij hun leven bedreigd zou zijn. Ja, ook weer goed. Anders waren het geen asielzoekers hé. Dan waren het economisch vluchtelingen. Die komen niet in aanmerking voor asiel. Allee, zo zou het toch moeten zijn.

Garry
2 december 2010, 00:29
"Onze" rijke mensen zijn vermoedelijk nog steeds bij de rijkste van Europa en zeker niet minder rijk dan vroeger.Euu, gij kunt toch lezen hoop ik? Ik heb het niet over rijke mensen, ik heb het over rijke LANDEN. In de armste landen zijn er wel rijke mensen, dikwijls veel rijker dan de rijke hier bij ons. Dat zag je wel aan Mobutu destijds.

Garry
2 december 2010, 00:34
Och, heel de Westerse wereld, en Europa in het bijzonder is op zijne retour. Europa is dood, lang leve Azie.De EU heeft te snel willen groeien en dat loopt altijd fout af. Voorbeelden genoeg terug te vinden in de geschiedenis.

brother paul
2 december 2010, 00:36
De EU heeft te snel willen groeien en dat loopt altijd fout af. Voorbeelden genoeg terug te vinden in de geschiedenis.

ik vind dat china te snel groeit, nog nooit zo'n sneltrein gezien. En hij lijkt nog altijd niet te stoppen. Dus dat zal echt gelijk een zwart gat alles naar zich toezuigen.

Garry
2 december 2010, 00:37
Een spreker bij Pauw en Witteman : 63 van de 70 punten van het vroegere programma van het Vlaams Blok zijn inmiddels regeringspolitiek in Nederland.

Bovendien: ik zou de socialisten ook eens willen confronteren met hun uitspraken van in 1948 toen ze tegen het vrouwenkiesrecht waren. 8-)

En de CD&V-ers zou ik willen confronteren met de manier van doen van hun voorvaderen in de jaren rond 1570. :lol:Ge moet helemaal niet zo ver terug gaan. Regeringen Martens is al ver genoeg om ze in hun bloot gat te zetten.

Garry
2 december 2010, 00:40
ik vind dat china te snel groeit, nog nooit zo'n sneltrein gezien. En hij lijkt nog altijd niet te stoppen. Dus dat zal echt gelijk een zwart gat alles naar zich toezuigen.Zit er naast vriend. China groeit helemaal niet. China is nog even groot als dat China altijd al geweest is. Haar economie, die is gegroeid. Heel wat anders dan de Eu waarin om de haverklap nieuwe lidstaten zijn toegetreden.

filosoof
2 december 2010, 00:41
Euu, gij kunt toch lezen hoop ik? Ik heb het niet over rijke mensen, ik heb het over rijke LANDEN. In de armste landen zijn er wel rijke mensen, dikwijls veel rijker dan de rijke hier bij ons. Dat zag je wel aan Mobutu destijds.Indien die hier asiel vragen krijgen ze dat(de familie Tsjombe woonde jaren in Brussel) maar meestal hebben ze een optrekje aan de boorden vh meer van Genève of zo.
Rijke landen? Zo veel Saoedis zijn er niet tussen de asielzoekers, Iraniërs dan weer wel.

brother paul
2 december 2010, 00:43
Zit er naast vriend. China groeit helemaal niet. China is nog even groot als dat China altijd al geweest is. Haar economie, die is gegroeid. Heel wat anders dan de Eu waarin om de haverklap nieuwe lidstaten zijn toegetreden.

maar ale garry wat zijn dan die groeicijfers ? van 10%