PDA

View Full Version : België Failliet door de politiek?


lamenielachen
29 november 2010, 19:10
Gaan ze België nu echt helemaal kapot maken die politiekers samen met deze overheid?
Overal wordt bezuinigd behalve in België. Hier hebben ze zelfs al geen regering meer nodig en stromen de illegalen vrij binnen?
Zelfs Obama gaat bezuinigen op de overheid en hoevelen gingen er hem reeds voor.
Hier vragen de Walen en de Brusselaars alsmaar meer terwijl de Vlaamse overheid ook al boter op het hoofd heeft door de vele schulden van de laatste jaren.
Krimp die overheid, schaf die te hoge overheidspensioenen af en geef de economie een laatste kans / adem.
REGEER op lange termijn, vul niet alleen de eigen zakken zo vlug mogelijk.
Het is misschien cru gezegd maar het wordt echt tijd dat gezond verstand de bovenhand op vriendjes politiek en zakkenvullerij begint te krijgen.
Het is middernacht ipv. 5 voor twaalf.

Raven
29 november 2010, 19:25
Europa zal ons wel de begroting laten maken.. zoals Ierland & Griekenland.

Pelgrim
29 november 2010, 21:07
Europa zal ons wel de begroting laten maken.. zoals Ierland & Griekenland.

Aangezien dat om een staatsgreep gaat, lijkt de (desnoods gewapende) volksopstand me in dat geval het geoorloofde antwoord.

Txiki
29 november 2010, 21:17
Nee, België is niet failliet door de politiek. Elke linkse die dat denkt, is nog dommer dan een pas geboren kuiken.

Raven
29 november 2010, 21:38
Aangezien dat om een staatsgreep gaat, lijkt de (desnoods gewapende) volksopstand me in dat geval het geoorloofde antwoord.

Met die mentaliteit gaat u in uw levenstijd nog weten wat honger is...

globalmedia
29 november 2010, 21:44
Gaan ze België nu echt helemaal kapot maken die politiekers samen met deze overheid?
Overal wordt bezuinigd behalve in België. Hier hebben ze zelfs al geen regering meer nodig en stromen de illegalen vrij binnen?
Zelfs Obama gaat bezuinigen op de overheid en hoevelen gingen er hem reeds voor.
Hier vragen de Walen en de Brusselaars alsmaar meer terwijl de Vlaamse overheid ook al boter op het hoofd heeft door de vele schulden van de laatste jaren.
Krimp die overheid, schaf die te hoge overheidspensioenen af en geef de economie een laatste kans / adem.
REGEER op lange termijn, vul niet alleen de eigen zakken zo vlug mogelijk.
Het is misschien cru gezegd maar het wordt echt tijd dat gezond verstand de bovenhand op vriendjes politiek en zakkenvullerij begint te krijgen.
Het is middernacht ipv. 5 voor twaalf.
als men de stemplicht afschaft in belgie ben ik eens benieuwd hoeveel geinteresseerden er uiteindelijk gaan stemmen

Pelgrim
29 november 2010, 21:48
Met die mentaliteit gaat u in uw levenstijd nog weten wat honger is...

Dat zal sowieso komen als we niks doen.

Garry
29 november 2010, 21:53
Europa zal ons wel de begroting laten maken.. zoals Ierland & Griekenland.Europa doet ons de das om door te verplichten dat de voor- en achterdeur wagenwijd open moet blijven staan. Zie wat er heeft plaatsgevonden met Frankrijk. Die hebben het aan hun laars gelapt en de Eu heeft alleen wat gegrommeld, maar Frankrijk en Duitsland zijn sterke lidstaten. Die mogen dat soort zaken aan hun laars lappen. Zie maar naar Duitsland en opel Antwerpen.

Europa is een dooddoener voor een lidstaatje zoals België/Griekenland/Ierland/Portugal enz. En zeggen dat we ooit een van de rijkste landen zijn geweest. Met Europa ging het beter gaan. :lol::lol::lol::lol: Beter voor de zakken van een deel al vetgemeste politiekers ja.

Kijk even naar Zwitserland, dan weet ge direct het verschil.

lamenielachen
29 november 2010, 22:23
Nee, België is niet failliet door de politiek. Elke linkse die dat denkt, is nog dommer dan een pas geboren kuiken.

Ik ben al helemaal geen linkse, die zijn nog de slechtste in naam van het volk.
Trouwens, is er hier nog links en rechts?
Gelijk waar het gaat toch maar om het eigen zakje te vullen terwijl het land op barsten staat aan alle kanten.

Boduo
29 november 2010, 23:59
Ik ben al helemaal geen linkse, die zijn nog de slechtste in naam van het volk.
Trouwens, is er hier nog links en rechts?
Gelijk waar het gaat toch maar om het eigen zakje te vullen terwijl het land op barsten staat aan alle kanten.

Dat deuntje over "zakken vullen" is hier al lang niet meer aan de orde.


:|

Groentje-18
30 november 2010, 00:17
In de jaren '80 wist men reeds dat we tegen een irreversibel demografisch probleem aankeken: een omgekeerde bevolkingspyramide. De babyboomcohort -veelal bestaande uit ambtenaren, logisch gezien de overheid de grootste tewerksteller van het land is - zou ooit massaal op pensioen gaan. Op dat moment zou er echter voor iedere 3 gepensioneerde, slechts 1 werkkracht zijn.
Eén persoon, moet drie monden voeden dus. En in theorie (voorlopig nog op papier) krijgen die monden heel wat voeding (ambtenarenpensioenen zijn vet).
Er zou dus een ongelofelijke druk op deze ene werknemer rusten. Dit weet men al jaren.

België had geen reserve om dit te overbruggen. Het omgekeerde, een schuldenburg, wel. Daarom dat JL Dehaene inspanningen deed om deze weg te werken. In die tijd was het nog de bedoeling dat politici op lange termijn dachten...
Sinds Verhofstadt werd er duidelijk een andere koers gevaren. De schuldenberg wegwerken gebeurde niet meer, de begroting in orde maken was al moeilijk genoeg. Snel nog winstgenererende vehikels als goed-draaiende overheidsbedrijven en broodnodige gebouwen verkopen was een noodzaak...

Maar de bevolkingspyramide bleef omgekeerd. Is het ooit als oplossing gezien? Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat het gebeurd is: veel nieuwkomers binnenlaten, of die dan van binnen de EU via Schengen of buiten de EU via Genève bvb. zijn.
Dit kon hebben geleid tot een geleidelijke omkering van de bevolkingspyramide, bvb. op termijn een rechthoek/cilinder (al is een driehoek het enige gezonde). Of dat gebeurt is? Ik weet het niet. En de tewerkstelling van deze mensen kon onze redding betekenen: een betaalbare verzorgingsstaat (waaronder betaalbare pensioenen).

Als ik het goed zie (ik hoor graag het tegendeel, obv cijfers wel te verstaan) is het merendeel van de instroompopulatie echter niet gaan werken, maar heeft ze integendeel gebruik gemaakt van de voordelen die onze verzorgingsstaat bood.
Hiermee heeft zij ipv een afname op de druk, een grotere druk gecreëerd op het bestaan van de middelen. De middelen slinken namelijk nog sterker, dankzij deze groep, in plaats van dat ze aangroeien.
Dit is een enorm probleem.
Want hoe gaan onze lieve heren politici uitleggen dat het geld dat bestemd was voor uw pensioen, weggegeven is aan een familie nieuwkomers in verband met hun leefloon, betaling van sociale woningen, werkloosheidsuitkering, ziekte- of invaliditeitsuitkering, kindergeld, ... maar ook ruimer: geld en personeel voor diensten als immigratie, integratie, Fedasil, CGKR, ... terwijl deze mensen hun opgegroeide kinderen bv. vaak niet hebben bijgedragen of zullen bijdragen aan het systeem? :?

Dat is een situatie die niet zal kunnen blijven bestaan. Ik ben benieuwd welke politicus dit als eerste zal durven aankaarten.
Van het V.B. lijkt me dat we niet veel meer moeten verwachten: ze slagen er niet in de boodschap non-racistisch over te brengen plus ze maken mekaar intern kapot. :?
Specifiek voor Vlaanderen, hebben we niet enkel het probleem dat het zuurverdiende belastingsgeld naar de verzuchtingen van allochtonen gaat (waar zij overigens dankzij ons politieke systeem recht op hebben - hoe zou je zelf zijn moest je in Marokko alles in de schoot geworpen krijgen zonder er ook maar iets te hoeven voor doen?) - maar ook nog eens naar het zuiden, wat steevast een disproportioneel groter deel van de Belgische staatsinkomsten krijgt, maar lagere inkomsten heeft (maar surplus hogere uitgaves heeft: ook in Wallonië doet men het vaak op de allochtoonse manier, alleen hollen ze dit iets minder uit.)


Dit is m.i. de belangrijkste oorzaak van het toekomstig failliet van België, althans als verzorgingsstaat.
Binnen dit en vijf jaar, zullen we dit pure luxe vinden en zal het veel meer ieder voor zich zijn, en kennen we 'the circle of poverty' weer zoals nooit tevoren. Door goed te willen zijn voor de ganse wereld, hebben onze politici weggegeven wat ze voor hun eigen bevolking amper hadden. Het allerergste van de hele zaak is, en dat kan ik niet vaak genoeg herhalen, dat het net die kwetsbare en zwakke groepen zijn waarvoor de verzorgingsstaat in de eerste plaats is bedoeld, die het grootste en eerste slachtoffer zullen zijn, met name de zieken, de kansarmen, de gehandicapten, de minst geletterden, mensen die voor een ander (ziek of gehandicapt familielid) moeten zorgen, de onfortuinlijken, ...

Antiglobalism
30 november 2010, 01:51
highscore ze hebben het hier op het forum na 3jaar + door ;D

brother paul
30 november 2010, 07:44
Aangezien dat om een staatsgreep gaat, lijkt de (desnoods gewapende) volksopstand me in dat geval het geoorloofde antwoord.

tijd voor een facebook protestgroep, zelfs degucht vindt het te gortig.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1189253/2010/11/30/De-Gucht-Uitblijven-van-regering-is-hallucinant.dhtml


Dat ons land na 5,5 maanden nog steeds geen regering heeft, stemt volgens De Gucht tot nadenken. "Maar dat we er na al die tijd niet eens uitzicht op hebben en dat er niet eens onderhandeld wordt, dat vind ik echt hallucinant", aldus nog De Gucht, die zegt niet namens Open Vld, maar als buitenstaander te spreken. Hij maakt zich naar eigen zeggen ongerust over de berusting bij de bevolking. (belga/adv)

De VLD heeft echt een machtsvacuum achtergelaten, ongelofelijk.

Tejokus
30 november 2010, 13:49
Dat deuntje over "zakken vullen" is hier al lang niet meer aan de orde.


:|

Beste Boduo, die hun zakken zitten al vol ;)
Zaak is wie al die hervormingen die er zitten aan te komen gaat betalen.

drosophila
30 november 2010, 14:09
Nee, België is niet failliet door de politiek. Elke linkse die dat denkt, is nog dommer dan een pas geboren kuiken.
Ergo: Voka, administratie van de schatkist en de Europese Commissie zijn links: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1189291/2010/11/30/Dringend-gevraagd-regering.dhtml

Tejokus
30 november 2010, 14:27
Het allerergste van de hele zaak is, en dat kan ik niet vaak genoeg herhalen, dat het net die kwetsbare en zwakke groepen zijn waarvoor de verzorgingsstaat in de eerste plaats is bedoeld, die het grootste en eerste slachtoffer zullen zijn, met name de zieken, de kansarmen, de gehandicapten, de minst geletterden, mensen die voor een ander (ziek of gehandicapt familielid) moeten zorgen, de onfortuinlijken, ...

Zo is dat.
Zie onze buurlanden.

Vette Pois(s)on
30 november 2010, 14:28
Ergo: Voka, administratie van de schatkist en de Europese Commissie zijn links: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1189291/2010/11/30/Dringend-gevraagd-regering.dhtml

De morgen dient om uw fritpatatten op te shillen.