PDA

View Full Version : 07 dec 2010, draagvlak voor links


flatliner
4 december 2010, 23:10
07 december 2010, een datum voor links om nooit te vergeten.

Een datum, waar ze werkelijk hun draagvlak in de maatschappij kunnen relateren aan de werkelijkheid.

Wereldwijd werd een oproep gedaan voor een bankrun, grootste middellen werden ingeschakeld. Van het verfoeide sport, tot culturele ambassadeurs.

Bijkomend, internationaal werd opgeopen om het initiatief te volgen.

We zijn er bijna,

Ik vermoed, terug compleete afgang van links,

schaamrood op de wangen

Pelgrim
5 december 2010, 00:53
Deze bankrunactie heeft helemaal niks met 'links' te maken. Integendeel, eigenlijk komt het idee overwaaien uit rechtse libertaire kringen in de VS (die voor een keer eens iets goed hebben bedacht). Deze bankrunactie wordt gesteund door mensen van zeer verschillende ideologische achtergrond.

Dat je dit linkt aan "links" en daaruit dan nog conclusies trekt over het draagvlak van links wijst er op dat je absoluut geen flauw benul hebt van waar het om gaat en maar wat in het ijle lult. Wat me niet verbaast.

De schoofzak
5 december 2010, 10:39
Ik zou van beide partijen hierboven wel eens linken willen zien die 't een en 't ander (dus of dat nu komt van links of van rechts) aantonen.

Waarom zoek ik zelf niet een klein beetje ?
Omdat ik het initiatief om de banken te kloten zonder dat het me iets opbrengt, integendeel, onnozel vind.
Ik kloot de banken liever door een zeer stevig wettelijk toezicht te eisen ...

Fallen Angel
10 december 2010, 18:50
Ik zou van beide partijen hierboven wel eens linken willen zien die 't een en 't ander (dus of dat nu komt van links of van rechts) aantonen.

Waarom zoek ik zelf niet een klein beetje ?
Omdat ik het initiatief om de banken te kloten zonder dat het me iets opbrengt, integendeel, onnozel vind.
Ik kloot de banken liever door een zeer stevig wettelijk toezicht te eisen ...

:lol:
En die wettelijke toezicht wordt gedaan door mensen die in de raad van bestuur van de te controleren banken zitten. Perfecte controle inderdaad.

den dinges
11 december 2010, 01:40
Alle banken moeten genationaliseerd worden. Ged�*�*n met speculatie !

netslet
11 december 2010, 02:03
Alle banken moeten genationaliseerd worden. Ged�*�*n met speculatie !

Overheden speculeren ook. De huidige toch alleszins.

Dus wat is dan het voordeel van een nationalisatie?

Inno
11 december 2010, 02:06
Overheden speculeren ook. De huidige toch alleszins.

Dus wat is dan het voordeel van een nationalisatie?

Dat de overheid er centen aan overhoud?

netslet
11 december 2010, 02:10
Dat de overheid er centen aan overhoud?

Is speculeren dan steeds winstgevend?

Mag ik je nu € 500 geven en zeggen: "Ga maar speculeren, Inno! Pas een beetje op voor de beurshaaien en dan zie'k je binnen een week terug."

Ga jij dan steeds centen overhouden? Elke week opnieuw?

Als je dat denkt hard te kunnen maken, stuur dan maar een pm :-P

Inno
11 december 2010, 02:14
Is speculeren dan steeds winstgevend?

Mag ik je nu € 500 geven en zeggen: "Ga maar speculeren, Inno! Pas een beetje op voor de beurshaaien en dan zie'k je binnen een week terug."

Ga jij dan steeds centen overhouden? Elke week opnieuw?

Als je dat denkt hard te kunnen maken, stuur dan maar een pm :-P

Hehe. Wel je mag het gerust proberen, is het niet dat gokje waard? Als je 500euro op mijn bankrekening wil storten stuur mij een PM :-P

netslet
11 december 2010, 02:19
Hehe. Wel je mag het gerust proberen, is het niet dat gokje waard? Als je 500euro op mijn bankrekening wil storten stuur mij een PM :-P

Als het het gokje waard is, waarom moet het dan genationaliseerd worden?

Den Ardennees
11 december 2010, 14:11
Die bankrun is uiteraard idioot, als het systeem overkop gaat, kan het wel fijn zijn om de overbetaalde bankiers tot wanhoop te drijven, het grootste slachtoffer wordt toch weer de kleine spaarder hoor.

Zoals gezegd: veel strakkere overheidscontrole op de banken, loonmaxima voor de managers, én een einde aan de verstrengeling van politiek en bankwezen (en bedrijfsleven in 't algemeen). En ja: ik weet goed genoeg dat dit er niet zal komen.

toccata
11 december 2010, 14:47
Ik kloot de banken liever door een zeer stevig wettelijk toezicht te eisen ...

En dat voor de aanhanger van een radicaal-liberale partij:|

De schoofzak
11 december 2010, 14:53
En dat voor de aanhanger van een radicaal-liberale partij:|
Wel gij stouterik.
Mijn partij zo'n eind opzij duwen.

En mijn groen streepje zo miskennen !!

Pelgrim
11 december 2010, 16:13
Die bankrun is uiteraard idioot, als het systeem overkop gaat, kan het wel fijn zijn om de overbetaalde bankiers tot wanhoop te drijven, het grootste slachtoffer wordt toch weer de kleine spaarder hoor.

Zoals gezegd: veel strakkere overheidscontrole op de banken, loonmaxima voor de managers, én een einde aan de verstrengeling van politiek en bankwezen (en bedrijfsleven in 't algemeen). En ja: ik weet goed genoeg dat dit er niet zal komen.

Wat we nodig hebben:

* Vlaanderen moet zich onmiddellijk terugtrekken uit IMF, WTO en €U. ZOdat het een eigen monetair en financieel beleid kan uitvoeren, los van de bemoeienissen van deze dictaturen.
* Een nieuwe Vlaamse openbare staatsbank die de lokale economie stimuleert
* Harde aanpak van de huidige lichting managers van het bankwezen
* op termijn de volledige democratisering en ontmanteling van het huidige bankwezen
* Een eigen munt in de Benelux die is gebaseerd op reële welvaart in plaats van op een willekeurig aantal gedrukte papierkes.

Den Ardennees
11 december 2010, 16:47
Wat we nodig hebben:

* Vlaanderen moet zich onmiddellijk terugtrekken uit IMF, WTO en €U. ZOdat het een eigen monetair en financieel beleid kan uitvoeren, los van de bemoeienissen van deze dictaturen.
* Een nieuwe Vlaamse openbare staatsbank die de lokale economie stimuleert* Harde aanpak van de huidige lichting managers van het bankwezen
* op termijn de volledige democratisering en ontmanteling van het huidige bankwezen
* Een eigen munt in de Benelux die is gebaseerd op reële welvaart in plaats van op een willekeurig aantal gedrukte papierkes.

ik heb gemarkeerd waarmee ik akkoord ga

komaan zeg, dat eerste punt: we kunnen niet in een splendid isolation gaan leven, zeker een zo op handel gericht economie als de Belgische niet. Tenzij natuurlijk je Noord-Korea wil achterna gaan.

Pelgrim
11 december 2010, 17:02
Het stockholm-syndroom zit er goed ingestampt bij jou eh. Dezelfde kromme redenering kan je ook toepassen op de communautaire kwesties: we gaan onszelf toch niet isoleren door ons af te scheuren van de Belgische koepel zeker?

Den Ardennees
11 december 2010, 17:17
Het stockholm-syndroom zit er goed ingestampt bij jou eh. Dezelfde kromme redenering kan je ook toepassen op de communautaire kwesties: we gaan onszelf toch niet isoleren door ons af te scheuren van de Belgische koepel zeker?

Dat behoeft op zich geen isolatie in te houden, maar afscheuring van zowat alle economische samenwerkingsverbanden is niet intelligent, zelfs Gerolf Annemans is de mening toegedaan dat we in de EU moeten blijven [Praetorian-modus]wat bewijst dat hij en zijn partij marionetten van het grootkapitaal zijn[/Praetorian-modus]

Pelgrim
11 december 2010, 17:27
Wel dan heeft Praetorian overschot van gelijk. In de EU en het IMF blijven is tegengesteld aan onafhankelijkheid.

Den Ardennees
11 december 2010, 17:28
Wel dan heeft Praetorian overschot van gelijk. In de EU en het IMF blijven is tegengesteld aan onafhankelijkheid.

volledige onafhankelijkheid bestaat niet, zoals gezegd: als u op een autarkisch eiland woont kan dat, maar in dat geval kunt ge ook uwe playstation en uwe cola vergeten (of in uw geval uwe wereldwinkelkoffie;-))

Pelgrim
11 december 2010, 17:36
volledige onafhankelijkheid bestaat niet, zoals gezegd: als u op een autarkisch eiland woont kan dat, maar in dat geval kunt ge ook uwe playstation en uwe cola vergeten (of in uw geval uwe wereldwinkelkoffie;-))

Daar hebben we IMF noch EU voor nodig.

den dinges
12 december 2010, 23:51
Ik zou van beide partijen hierboven wel eens linken willen zien die 't een en 't ander (dus of dat nu komt van links of van rechts) aantonen.

Waarom zoek ik zelf niet een klein beetje ?
Omdat ik het initiatief om de banken te kloten zonder dat het me iets opbrengt, integendeel, onnozel vind.
Ik kloot de banken liever door een zeer stevig wettelijk toezicht te eisen ...

Het positieve is dat mensen er serieus over beginnen nadenken om de situatie te veranderen. Het systeem in vraag stellen, de macht der banken aan banden willen leggen... Er zullen nog wel een aantal vruchteloze pogingen volgen, voor er eindelijk een grondige verandering komt.
Zoals het er nu aan toe gaat kan het niet veel langer blijven duren, we zitten nu op een punt dat de werkelijke wereldse macht in handen van een klein aantal bankiers & zakenmannen beland is, en het zijn allesbehalve " verlichte despoten ". Ze maken er een chaos van.