PDA

View Full Version : In 2011 wordt prins Filip koning


Pagina's : [1] 2

JP Coen
6 december 2010, 10:36
Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.
De staat van zijn staat is nog onbekend.

Sidharta
6 december 2010, 10:41
Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.
De staat van zijn staat is nog onbekend.

Hij is nog niet in staat om burgemeester te worden.

De schoofzak
6 december 2010, 10:42
Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.
De staat van zijn staat is nog onbekend.
Wat een statement.
Hebt ge daar lang over moeten nadenken ?

Herr Flick
6 december 2010, 11:42
Hij is nog niet in staat om burgemeester te worden.

Misschien van Puyvelde of Prosper Polder, of Doel in zijn huidige staat.

guido 007
6 december 2010, 11:52
De naam van de staat ken ik nog niet, zijn roepnaam daarentegen ....


Filip den Taaie

Klarekijk
6 december 2010, 12:24
Het wordt tijd dat hij de kans krijgt , al was Albert een veel betere Koning dan Boudewijn. Filip is een heel intelegente kerel , jammer dat het Hof Boudewijn hem zo terughoudend heeft opgevoed .
Ik wens hem veel sterkte en weet dat hij in staat is veel deuren te openen of open te houden voor het imago van ons land .
Ik vind het heel jammer dat hij altijd zo afgeschilder wordt , en dat ieder woord door honderden kwade togen 500 x wordt omgedraaid tot men er toch maar iets slecht kan over zeggen .
We zouden beter eens in de spiegel kijken , en concluderen voor welke onbekwame politiekers die ons land in de afgrond storten en waar we toch iedere keer op keer weer opnieuw voor stemmen .

Vito
6 december 2010, 12:29
Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Scherven A. Mok
6 december 2010, 12:29
Filip de Laatste.

Vette Pois(s)on
6 december 2010, 12:30
De naam van de staat ken ik nog niet, zijn roepnaam daarentegen ....


Filip den Taaie

zijn land is naar de haaie

Herr Flick
6 december 2010, 12:49
Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Delacre, met zijn koeksesdozen heeft er wel iets mee te maken denk ik. ;-)

Steve_M
6 december 2010, 12:51
Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Ik ben zo'n Belgische republikein. Het idee dat je staatshoofd wordt omdat je uit de juiste kut komt gerold is bijzonder middeleeuws.

Pieter B
6 december 2010, 12:59
Na Albert II komt er geen koning meer.

pixelpower
6 december 2010, 13:05
Na Albert II komt er geen koning meer.

... is wat ik ook wens en daarom heb gekozen.

Maar ik neem mijn wensen niet voor werkelijkheid.

Zwartengeel
6 december 2010, 13:34
De naam van de staat ken ik nog niet, zijn roepnaam daarentegen ....


Filip den Taaie

Ik ga voor Filips De Domme.

maddox
6 december 2010, 13:38
We kunnen alleen hopen dat Filip de Taaidomme het overneemt en totaal verkloot. Wat met zijn aangeboren eigenschappen geen enkel probleem lijkt.

Maar, een volk krijgt de leiders die het verdient.

Herr Flick
6 december 2010, 14:06
Ik vind dat ze hem moeten uitnodigen voor de slimste mens...

Inno
6 december 2010, 14:07
Filips von Wallonia.

Antoon
6 december 2010, 15:04
Filip de Laatste.

20 jaar geleden las ik al over Boudewijn de Laatste, en daarna Albert de Laatste.

Straks komt Filip de Laatste, en over 30 jaar Gabriël de Laatste ?

Het schiet niet op...

Zeno!
6 december 2010, 17:26
Ik hoop het van ganser harte! Betere anti-reclame voor België bestaat er niet.

Komaan Filip, jij wereldvreemde houten klaas, bestijg die troon! :D

Klarekijk
6 december 2010, 17:53
Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .

Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen

dat betekend ( een Koning die dertig jaar aanblijft is gelijk aan 1
30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder

En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trot kan zijn op een koningshuis .

ER is geen enkel minisiter die geen stomiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .
Maar voor een politieker stemt men opnieuw ondanks zijn flaters

Bovenbuur
6 december 2010, 17:57
De kosten zijn het probleem niet (je onderhoudt nu ook al een minister president), de Vlamingen en Walen zouden alleen nooit samen kunnen kiezen wie dat dan moet worden.

Garry
6 december 2010, 18:08
Hij is nog niet in staat om burgemeester te worden.Steek hem beter in een beschermde werkplaats.

Garry
6 december 2010, 18:09
Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .

Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen

dat betekend ( een Koning die dertig jaar aanblijft is gelijk aan 1
30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder

En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trot kan zijn op een koningshuis .

ER is geen enkel minisiter die geen stomiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .
Maar voor een politieker stemt men opnieuw ondanks zijn flaters
Onzin.

Trots zijn op wat? Op een middeleeuwse theatervoorstelling? De meest dure poppenkast?

En stopt nu eens voor eens en voor altijd met een president te vergelijken met die kwast van Amerika. En zelfs vergeleken bij die kwast zou een president nog zooooooveeeeel malen goedkoper zijn.

Hoeveel staten telt Amerika voor slechts één president. Wij hebben helemaal geen president nodig. Ofwel behoren we tot de EU en zou een president van de EU moeten volstaan. De volle kost van ons huidige koningshuis incl. de verdoken dotaties die schandelijk de pan uit vliegen maar nooit publiekelijk bekend worden gemaakt, zouden dan volstrekt overbodige zijn.
Ofwel behoren we niet tot de EU en dan zouden we iets in de zin van een president moeten hebben. Die valt dan totaal niet te vergelijken met die van Amerika, eerder met die van een boere dorp.

Moeten we fier zijn zoals zo een stel idioten die overal de koningsleden achterna hollen met kruippakjes voor het vers geboren prinsje/prinsesje en die hun eigen wijs maken dat HET prinsje straks in HUN kruippakje zal rondkruipen? Alsjeblief hé, kom met uw twee voeten op de begane grond tussen alle andere stervelingen hé.

Derk de Tweede
6 december 2010, 18:15
Hij zou toch helicopterpiloot worden in Congo ?

maddox
6 december 2010, 18:19
Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .


Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen
Waarom een president? We hebben al eerste ministers en premiers in overvloed.
dat betekend ( een Koning die dertig jaar aanblijft is gelijk aan 1
30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder.
En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.

Je vergeet de konings familie die als best betaalde asielzoekers ter wereld allemaal meefeesten uit de toelagenfuik. Nog niet te vergeten dat ze al hun paleizen en dergelijke ook "uit de overheidsfinanciën" toegestopt krijgen.

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?
Ik heb al slechtere plannen gehoord. Andere optie is kernafvalopslag.
Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trots kan zijn op een koningshuis .
Waar is Uw trots naartoe dat U zo'n middeleeuws concept als monarchie kan goedkeuren.

ER is geen enkel minisiter die geen stommiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .
Maar voor een politieker stemt men opnieuw ondanks zijn flaters

Democratie is de dictatuur van de dommen nietwaar.

Klarekijk
6 december 2010, 18:20
Ik hoop het van ganser harte! Betere anti-reclame voor België bestaat er niet.

Komaan Filip, jij wereldvreemde houten klaas, bestijg die troon! :D

Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij het bezoek dat de Prins bracht aan Vietnam , toen heeft de pers hem nogmaals belachelijk gemaakt en een delegatie bedrijfslijders heeft s' anderdaags de pers verboden op de bezoeken .
Wij hebben toen een prachtige bekwame kerel gezien .

Oordeel niet over iemand die je nog nooit persoonlijk heb ontmoet of gesproken .

Xenophon
6 december 2010, 18:26
Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij het bezoek dat de Prins bracht aan Vietnam , toen heeft de pers hem nogmaals belachelijk gemaakt en een delegatie bedrijfslijders heeft s' anderdaags de pers verboden op de bezoeken .
Wij hebben toen een prachtige bekwame kerel gezien .

Oordeel niet over iemand die je nog nooit persoonlijk heb ontmoet of gesproken .

Zijn leraars van vroeger zeggen dat hij te dom is om 2 x 2 uit te rekenen.

En die mensen kennen hem persoonlijk ja.

Dus stop maar met uw belgicistische leugens.

Klarekijk
6 december 2010, 18:32
Waarom een president? We hebben al eerste ministers en premiers in overvloed.

Je vergeet de konings familie die als best betaalde asielzoekers ter wereld allemaal meefeesten uit de toelagenfuik. Nog niet te vergeten dat ze al hun paleizen en dergelijke ook "uit de overheidsfinanciën" toegestopt krijgen.


Ik heb al slechtere plannen gehoord. Andere optie is kernafvalopslag.

Waar is Uw trots naartoe dat U zo'n middeleeuws concept als monarchie kan goedkeuren.



Democratie is de dictatuur van de dommen nietwaar.

Voor zover ik het besef is het of een koning met een éérste minister ( premier ) of weg met de koning en dan krijg je een president , niet ?

Klarekijk
6 december 2010, 18:34
Zijn leraars van vroeger zeggen dat hij te dom is om 2 x 2 uit te rekenen.

En die mensen kennen hem persoonlijk ja.

Dus stop maar met uw belgicistische leugens.

Als je niet weet wat 2 x 2 is zal je niet doen wat hij doet .
wat U doet is mensen belachelijk maken en uzelf interesant vinden

Garry
6 december 2010, 18:46
Als je niet weet wat 2 x 2 is zal je niet doen wat hij doet .
wat U doet is mensen belachelijk maken en uzelf interesant vindenZet hem eens naast Bart De Wever in dat stoeleke van de slimste mens ter wereld. Zonder dat ze speciaal vragen gaan stellen met simpele antwoorden die hij van te voren mag instuderen hé. Ge gaat hem zien afgaan als een gieter. Een totaal wereldvreemd individutje van niemendalle is wat er zal te zien zal zijn.

Xenophon
6 december 2010, 18:46
Als je niet weet wat 2 x 2 is zal je niet doen wat hij doet .
wat U doet is mensen belachelijk maken en uzelf interesant vinden

Je bedoelt dat de prins zijn leraars - zorgvuldig geselecteerde mensen trouwens, liegen over de enorme domheid van Fillip?

largo_w
6 december 2010, 18:56
Zijn leraars van vroeger zeggen dat hij te dom is om 2 x 2 uit te rekenen.

En die mensen kennen hem persoonlijk ja.

Dus stop maar met uw belgicistische leugens.

Gelukkig dat niemand hier Uw leraars van vroeger kent zeker...?
enfin hun mening is van minder belang dat er iets mis gelopen is bij je opvoeding is een gegeven hé... dat kunnen ze bij justitie beamen, nietwaar?

Xenophon
6 december 2010, 19:23
Gelukkig dat niemand hier Uw leraars van vroeger kent zeker...?
enfin hun mening is van minder belang dat er iets mis gelopen is bij je opvoeding is een gegeven hé... dat kunnen ze bij justitie beamen, nietwaar?

Ja, wat een geluk dat niemand mijn leraars van vroeger kent...
Ofnee wacht, het ging niet over mij maar over de kroonprins en ofdat hij geschikt is om koning te worden.



Over klachten over mijn opvoeding neem je het best even op met mijn ouders.

Txiki
6 december 2010, 19:24
Weg met de koning!

Vito
6 december 2010, 19:54
Omdat een president voor België niet realistisch is

Waarom?

en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .

Dat bepaal je als staat toch zelf?

Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen


Dat hoeft toch niet? Er is toch niemand die zegt dat een president evenveel moet verdienen als de koning nu? In Zwitserland hebben ze zelfs een beurtrolsysteem zodat er ieder jaar een andere president is, daar hoor je niemand klagen. Zwitserland is nog kleiner dan België.

En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.


Presidentieel paleis?

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trot kan zijn op een koningshuis .


Dit is een emotioneel argument.

ER is geen enkel minisiter die geen stomiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .


Leterme heeft anders ook al zijn deel gehad.

Maar voor een politieker stemt men opnieuw ondanks zijn flaters


Dat kan je uiteraard niet van een koning zeggen, daar kan je niet op stemmen.

Kortom: je overtuigt me niet.

Vito
6 december 2010, 19:58
De kosten zijn het probleem niet (je onderhoudt nu ook al een minister president),

Bij ons noemt dat de premier, minister-president is van de deelstaten. Dit volledig terzijde.

de Vlamingen en Walen zouden alleen nooit samen kunnen kiezen wie dat dan moet worden.


Ik snap hoegenaamd niet hoe men enerzijds kan pleiten voor een federale kieskring zodat politici zich wat "Belgischer" gaan gedragen en dan de idee van een Belgische president gaan afschieten. Als je politici wil gaan aanmanen om zich wat Belgischer te gaan gedragen, kan je toch niets beters vinden dan hen de wortel voor te houden het staatshoofd te kunnen worden?

daiwa
6 december 2010, 21:19
Filip is een heel intelegente kerel , .

Hier kan je vast stellen hoe intelligent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

daiwa
6 december 2010, 21:21
Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .


Moet de hele kroost van een president dan ook onderhouden worden door de werkende mens zoals nu die poppenkast van Laken?

maddox
6 december 2010, 21:27
Filip is een heel intelegente kerel

Zeer intelligent opgemerkt van je.

Xenophon
6 december 2010, 21:29
Hier kan je vast stellen hoe intelegent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

LOL

De prinselijke onnozelaar.

Txiki
6 december 2010, 21:48
Bij ons noemt dat de premier, minister-president is van de deelstaten. Dit volledig terzijde.



Ik snap hoegenaamd niet hoe men enerzijds kan pleiten voor een federale kieskring zodat politici zich wat "Belgischer" gaan gedragen en dan de idee van een Belgische president gaan afschieten. Als je politici wil gaan aanmanen om zich wat Belgischer te gaan gedragen, kan je toch niets beters vinden dan hen de wortel voor te houden het staatshoofd te kunnen worden?

Beste Vito, het maakt niets uit: de Belgische staat moet eraan.

Xenophon
6 december 2010, 22:01
Beste Vito, het maakt niets uit: de Belgische staat moet eraan.

Zo is dat. Belgie moet kapot.

largo_w
6 december 2010, 22:05
Ja, wat een geluk dat niemand mijn leraars van vroeger kent...
Ofnee wacht, het ging niet over mij maar over de kroonprins en ofdat hij geschikt is om koning te worden.



Over klachten over mijn opvoeding neem je het best even op met mijn ouders.

Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.

daiwa
6 december 2010, 22:08
Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.

Er zijn wel meer criminele politici die nooit de binnenkant van een gevangenispoort hebben gezien.

largo_w
6 december 2010, 22:12
Er zijn wel meer criminele politici die nooit de binnenkant van een gevangenispoort hebben gezien.

De kroonprins is geen politicus... En ik snap je opmerking niet. Hoe moet ik het kaderen?

Xenophon
6 december 2010, 22:14
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.

En toch doe ik het, er zit dus enige tegenspraak in uw post.

En dat de kroonprins nooit in de gevangenis heeft gezeten, dat kan.

Net zoals hij niet eens de prijs van een brood kent, net zoals hij nog nooit honger heeft gehad en nog nooit heeft moeten werken.

Ohja, en dat het geld in zijn familie door misdadigers is bijeenverdient die ook in de gevangenis hadden moeten zitten, maar dat bedekt u met de mantel der liefde, want de ene misdadiger is de andere niet, niet waar?

largo_w
6 december 2010, 22:20
En toch doe ik het, er zit dus enige tegenspraak in uw post.
"Dat jij niks..." betekent dat je beter had gezwegen voorheen... maar dat je het toch niet deed. Wat een fout was.
En dat de kroonprins nooit in de gevangenis heeft gezeten, dat kan.
Nee nee dat is zo... dat is omdat hij geen crimineel is. In tegendeel zelf een veel correctere medemens is moeilijk te vinden in ons land. Alles wat hij doet is volgens de regels... Regels waar hij vaak geen zeg op heeft. Hij doet dingen waar hij misschien zelf geen goesting in heeft. Iets wat ik U moeilijk zie doen...
Net zoals hij niet eens de prijs van een brood kent, net zoals hij nog nooit honger heeft gehad en nog nooit heeft moeten werken.
Net zoals 3/4 van onze bevolking. Ga jij mij nu vertellen dat jij zo een arme stakker bent die een brood heeft moeten stelen om zijn buikje te kunnen vullen? Daar geloof ik nu geen snars van...
Ohja, en dat het geld in zijn familie door misdadigers is bijeenverdient die ook in de gevangenis hadden moeten zitten, maar dat bedekt u met de mantel der liefde, want de ene misdadiger is de andere niet, niet waar?
Weet je waar het geld van de koninklijke familie, nu, grotendeels komt? Ik gok van niet want ik lees hier een stille hint naar leopold II.
Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...

daiwa
6 december 2010, 22:21
De kroonprins is geen politicus... En ik snap je opmerking niet. Hoe moet ik het kaderen?

1) Hoe hoog schat u de kans in moest de prins iets misdaan hebben dat dit de media zou halen?
2) Hoe hoog schat u de kans in dat hij moest hij iets misdaan hebben men hem zou opsluiten?

Ik ben nog altijd de uitspraak van die rechter die VDB veroordeelde niet vergeten: ' Mijnheer VDB, het is dankzij uw verdiensten voor het land dat u de binnenkant van de gevangenispoort niet zal zien'.

largo_w
6 december 2010, 22:24
1) Hoe hoog schat u de kans in moest de prins iets misdaan hebben dat dit de media zou halen?
eeuhmmm... 100%. Als die man gaat jagen komt dat in de media.
https://www.gaia.be/ned/control.php?&topgroupname=&groupname=pb109
't is maar juist of het komt niet in de media als hij eens een scheetje laat.
2) Hoe hoog schat u de kans in dat hij moest hij iets misdaan hebben men hem zou opsluiten?
Erg hoog... Maar rara dat hebben we nog nooit moeten meemaken. Wat met HAMC overigens wel gebeurd is.

Garry
6 december 2010, 22:26
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.Dat is ook niet moeilijk hé largo. Ge hebt mensen die bij 180 /uur al mogen gaan brommen en andere die op de ring rond Brugge tegengehouden worden omdat ze 240 /uur deden en die pas na dat er in de pers ruchtbaarheid aan gegeven werd, een boete van 20.000 fr hebben moeten betalen. Allee, dat wil zeggen, als hij ze heeft moeten betalen, waar dat ik ook nog mijn twijfels over heb.

Of handlangers in een oplichtingzaak van het leger die veroordeeld werden en t' prinske zelf dat door de procureur zelf al vrijgesproken werd nog voor hij verhoord werd.

Natuurlijk, hij kon er niet aan doen want hij was debiel. Hij had geen weet waarvan zijn draperieën waren gekomen, en wie die betaald had, en al de rest. 't Onnozele schaap.

Wanneer ik of eender wie anders, over Laken vlieg, sta tegen dat ik ga landen het ontvangstcomité al klaar, maar meneer flup,... die mag dat hé, zoals zijn nonkeltje een klooster mocht laten bouwen in natuurgebied. Gij moet geen bungalowke neer plakken in landbouwgebied hoor, laat staan in natuurgebied. En zo kunnen we nog pagina's lang verder gaan hoor, hele knappe.

largo_w
6 december 2010, 22:29
Dat is ook niet moeilijk hé largo. Ge hebt mensen die bij 180 /uur al mogen gaan brommen en andere die op de ring rond Brugge tegengehouden worden omdat ze 240 /uur deden en die pas na dat er in de pers ruchtbaarheid aan gegeven werd, een boete van 20.000 fr hebben moeten betalen. Allee, dat wil zeggen, als hij ze heeft moeten betalen, waar dat ik ook nog mijn twijfels over heb.

Of handlangers in een oplichtingzaak van het leger die veroordeeld werden en t' prinske zelf dat door de procureur zelf al vrijgesproken werd nog voor hij verhoord werd.

Natuurlijk, hij kon er niet aan doen want hij was debiel. Hij had geen weet waarvan zijn draperieën waren gekomen, en wie die betaald had, en al de rest. 't Onnozele schaap.

Wanneer ik of eender wie anders, over Laken vlieg, sta tegen dat ik ga landen het ontvangstcomité al klaar, maar meneer flup,... die mag dat hé, zoals zijn nonkeltje een klooster mocht laten bouwen in natuurgebied. Gij moet geen bungalowke neer plakken in landbouwgebied hoor, laat staan in natuurgebied. En zo kunnen we nog pagina's lang verder gaan hoor, hele knappe.

Then again moesten we Uw leven analyseren zoals ze dat doen met die van de Royals ik denk dat we nog op gekkere dingen zouden stuiten... maar hey; ieder zijn leven hé. Ik vind Uw "voorbeelden" trouwens erg soft... zelf tendentieus geschreven lijken het maar erg povere "fraude-gevallen". Een kinderhand is gauw gevuld uiteraard...

Xenophon
6 december 2010, 22:31
"Dat jij niks..." betekent dat je beter had gezwegen voorheen... maar dat je het toch niet deed. Wat een fout was.

Wat een fout was volgens u. Je begrijpt uiteraard dat dit alleen voor u zelf belangrijk is.

Nee nee dat is zo... dat is omdat hij geen crimineel is. In tegendeel zelf een veel correctere medemens is moeilijk te vinden in ons land. Alles wat hij doet is volgens de regels... Regels waar hij vaak geen zeg op heeft. Hij doet dingen waar hij misschien zelf geen goesting in heeft. Iets wat ik U moeilijk zie doen...

Niettemin is de man een mislukking als mens.


Net zoals 3/4 van onze bevolking. Ga jij mij nu vertellen dat jij zo een arme stakker bent die een brood heeft moeten stelen om zijn buikje te kunnen vullen? Daar geloof ik nu geen snars van...

Ik heb zo'n tijd wel meegemaakt, toen ik jong was heb ik een tijd op straat gewoond.



Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...

Niettemin was hij de grootste misdadiger die Belgie ooit gekend heeft.

Garry
6 december 2010, 22:32
Then again moesten we Uw leven analyseren zoals ze dat doen met die van de Royals ik denk dat we nog op gekkere dingen zouden stuiten... maar hey; ieder zijn leven hé. Ik vind Uw "voorbeelden" trouwens erg soft... zelf tendentieus geschreven lijken het maar erg povere "fraude-gevallen". Een kinderhand is gauw gevuld uiteraard...Ja ga gij is aan de haal met couverts van van leger en zegt dan al ze u te grazen hebben dat dat allemaal van geen betekenis is.

Alsjeblief hé, kom met uw twee voeten op de begane grond tussen alle andere stervelingen hé.

Vito
6 december 2010, 22:34
Beste Vito, het maakt niets uit: de Belgische staat moet eraan.

Dat zegt u...

Xenophon
6 december 2010, 22:36
Erg hoog... Maar rara dat hebben we nog nooit moeten meemaken. Wat met HAMC overigens wel gebeurd is.

HAMC die is dan ook heel zijn leven een gangster geweest. Hij - ik, ontken dat ook niet. In tegendeel zelfs, vermits ik grote delen te boek aan het stellen ben.

En in wezen is de tijd die ik geklopt heb weinig in vergelijking met wat ik uitgestoken heb. Want als de procureur zelfs maar de helft had geweten, dan had ik negenhonderd jaar gekregen.

daiwa
6 december 2010, 22:36
[QUOTE=largo_w;Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...[/QUOTE]

Als zelfs een linkse het al zegt moet er toch iet van waar zijn dat Leopold II een misdadiger tegen de mensheid was.

Van Bellingen laat het daar niet bij. “Ik ben ervan overtuigd dat mocht Leopold II vandaag leven, hij zich zeker zou moeten verantwoorden voor misdaden tegen de menselijkheid voor het Internationaal Strafhof.”

daiwa
6 december 2010, 22:38
Niettemin was hij de grootste misdadiger die Belgie ooit gekend heeft.

Ontegensprekelijk!!

Xenophon
6 december 2010, 22:38
Dat zegt u...

Hij niet alleen.

largo_w
6 december 2010, 22:40
Niettemin is de man een mislukking als mens.
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden. Ik gok dat hij "als mens" een mindere mislukking is dan een pak andere mensen.
Ik heb zo'n tijd wel meegemaakt, toen ik jong was heb ik een tijd op straat gewoond.
Ah ok dan... daarom dat... bwah wie maak ik hier iets wijs dat is helemaal geen excuus voor U.
Niettemin was hij de grootste misdadiger die Belgie ooit gekend heeft.
Dat zeg jij...

largo_w
6 december 2010, 22:41
Als zelfs een linkse het al zegt moet er toch iet van waar zijn dat Leopold II een misdadiger tegen de mensheid was.

Van Bellingen laat het daar niet bij. “Ik ben ervan overtuigd dat mocht Leopold II vandaag leven, hij zich zeker zou moeten verantwoorden voor misdaden tegen de menselijkheid voor het Internationaal Strafhof.”

Ja maar vandaag zijn niet toen... en toen waren we niet vandaag. Lijkt gek natuurlijk maar het is wel zo.

largo_w
6 december 2010, 22:42
HAMC die is dan ook heel zijn leven een gangster geweest. Hij - ik, ontken dat ook niet. In tegendeel zelfs, vermits ik grote delen te boek aan het stellen ben.

En in wezen is de tijd die ik geklopt heb weinig in vergelijking met wat ik uitgestoken heb. Want als de procureur zelfs maar de helft had geweten, dan had ik negenhonderd jaar gekregen.

Mijn punt... Jij hebt helemaal niks te zeggen over opvoeding.

Steve_M
6 december 2010, 22:43
Overigens was leopold II geen misdadiger zeker niet in de geest van die tijd...

Grapjas. Zelfs in die tijd werd Leopold II als een crimineel stuk crapuul gezien. Dat was een wereldwijd schandaal. Ondanks het feit dat het maar dode negers waren.

Xenophon
6 december 2010, 22:43
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden. Ik gok dat hij "als mens" een mindere mislukking is dan een pak andere mensen.

En ik gok van niet...

Ah ok dan... daarom dat... bwah wie maak ik hier iets wijs dat is helemaal geen excuus voor U.

Had je die indruk misschien dat ik opzoek was naar een excuus?
Dat zeg jij...

Van Bellingen, zegt die naam u iets?

Xenophon
6 december 2010, 22:45
Mijn punt... Jij hebt helemaal niks te zeggen over opvoeding.

Als jij het mag hebben over mijn opvoeding mag ik het hebben over de opvoeding van Flip van belgie.

largo_w
6 december 2010, 22:50
Als jij het mag hebben over mijn opvoeding mag ik het hebben over de opvoeding van Flip van belgie.

Jij mag het daarover hebben maar blijft erg slecht geplaatst om daar een oordeel over te vellen...

largo_w
6 december 2010, 22:51
Grapjas. Zelfs in die tijd werd Leopold II als een crimineel stuk crapuul gezien. Dat was een wereldwijd schandaal. Ondanks het feit dat het maar dode negers waren.

Dat er schandelijke zaken gebeurd zijn dat zal dan ook weer niemand ontkennen...
Overigens gebeurde "die praktijken" niet enkel bij "de negers". Wees gerust...

Xenophon
6 december 2010, 22:52
Jij mag het daarover hebben maar blijft erg slecht geplaatst om daar een oordeel over te vellen...

Ach, wie ligt daar wakker van? Buiten jij dan.

Xenophon
6 december 2010, 22:53
Dat er schandelijke zaken gebeurd zijn dat zal dan ook weer niemand ontkennen...
Overigens gebeurde "die praktijken" niet enkel bij "de negers". Wees gerust...

Hou toch op, die Leopold zit in de klasse van Stalin en Hitler, massamoordenaars.

Steve_M
6 december 2010, 22:56
Dat er schandelijke zaken gebeurd zijn dat zal dan ook weer niemand ontkennen...
Overigens gebeurde "die praktijken" niet enkel bij "de negers". Wees gerust...

Ik wist niet dat er Chinezen woonden in Kongo-Vrijstaat.

De titel van het boek van Arthur Conan Doyle liegt er anders niet om: The Crime of the Congo. Het werd toen al beschouwd als misdadig en dat is het nog steeds. Dat die Lakense uitvreters nog steeds teren op dat bloedgeld maakt hen even schuldig.

largo_w
6 december 2010, 22:56
Hou toch op, die Leopold zit in de klasse van Stalin en Hitler, massamoordenaars.

"die" Leopold is nooit persoonlijk in Congo geweest :|.
Enfin ik ben niet van plan hier weer zo een gans zinloos debat te voeren. Het ging trouwens over het feit of je wist waarvan het gros van het fortuin van onze royals kwam? En het is dus niet Leopold II...

largo_w
6 december 2010, 22:57
Ach, wie ligt daar wakker van? Buiten jij dan.

Niemand maar nu kan iedereen jouw replieken beter kaderen hé...

Steve_M
6 december 2010, 22:58
"die" Leopold is nooit persoonlijk in Congo geweest :|.
Enfin ik ben niet van plan hier weer zo een gans zinloos debat te voeren. Het ging trouwens over het feit of je wist waarvan het gros van het fortuin van onze royals kwam? En het is dus niet Leopold II...

Hitler heeft de concentratiekampen ook nooit zelf bezocht. Stalin deed ook geen toertje door de gulag. Zijn zij nu ook onschuldig?

Xenophon
6 december 2010, 22:58
"die" Leopold is nooit persoonlijk in Congo geweest :|.
Enfin ik ben niet van plan hier weer zo een gans zinloos debat te voeren. Het ging trouwens over het feit of je wist waarvan het gros van het fortuin van onze royals kwam? En het is dus niet Leopold II...

Jij bracht Leopold ter sprake, als grote misbegrepen onschuldige.

De man was een internationaal erkend massamoordenaar van de klasse van Hitler en Stalin.

largo_w
6 december 2010, 23:01
Ik wist niet dat er Chinezen woonden in Kongo-Vrijstaat.

De titel van het boek van Arthur Conan Doyle liegt er anders niet om: The Crime of the Congo. Het werd toen al beschouwd als misdadig en dat is het nog steeds. Dat die Lakense uitvreters nog steeds teren op dat bloedgeld maakt hen even schuldig.

Klopt dus niet het fortuin die ze nu nog hebben komt grotendeels van hun achter achter grootvader Filips (de broer van Leopold II).

largo_w
6 december 2010, 23:03
Hitler heeft de concentratiekampen ook nooit zelf bezocht. Stalin deed ook geen toertje door de gulag. Zijn zij nu ook onschuldig?

De vergelijking gaat niet op...

Steve_M
6 december 2010, 23:07
De vergelijking gaat niet op...

Ik zie niet in waarom niet.

Pieter B
6 december 2010, 23:10
... is wat ik ook wens en daarom heb gekozen.

Maar ik neem mijn wensen niet voor werkelijkheid.

Neen, ik wens dit niet, dit is een feit, ik zal hier persoonlijk voor zorgen. ;-)

Xenophon
6 december 2010, 23:11
Ik zie niet in waarom niet.

Omdat Largo het zegt.

largo_w
6 december 2010, 23:12
Ik zie niet in waarom niet.

Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.

daiwa
6 december 2010, 23:16
Ja maar vandaag zijn niet toen... en toen waren we niet vandaag. Lijkt gek natuurlijk maar het is wel zo.

Die excuustruus kunnen alle misdadigers tegen de mensheid boven halen maar dat maakt hen er niet minder schuldig door.

Jan van den Berghe
6 december 2010, 23:16
De vergelijking gaat niet op...

Waar en waarom loopt de vergelijking dan wel mank?

daiwa
6 december 2010, 23:16
Hou toch op, die Leopold zit in de klasse van Stalin en Hitler, massamoordenaars.

2!

daiwa
6 december 2010, 23:17
Grapjas. Zelfs in die tijd werd Leopold II als een crimineel stuk crapuul gezien. Dat was een wereldwijd schandaal. Ondanks het feit dat het maar dode negers waren.


Inderdaad!

djimi
6 december 2010, 23:18
...

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?

...

Neen, het Paleis wordt een stads- en kinderboerderij.

Als Filip wil, mag hij er altijd voor schaap komen spelen.

Pieter B
6 december 2010, 23:18
Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.

Voor België is dat duidelijk. Maar wat heeft Leopold II voor Congo gedaan dat zijn misdaden zou kunnen goedpraten?

Garry
6 december 2010, 23:21
De vergelijking gaat niet op...Nee, natuurlijk niet, Hitler was geen lid van het Koningshuis hé.

Dat er toch altijd nog zo een deel arme geesten rondzwalpen die zo moeten zwemen met dat koningshuis. Ongelooflijk is dat, en dat voor het jaar 2010

De Romeinen gooiden mensen voor de leeuwen in naam van god. Ten tijden van Columbus werden ze op de brandstapel gezet, in naam van god. Dat was ook niet het zelfde tijdperk maar ze werden wel even goed kapot gemaakt.

Koningen werden koning in naam van god. Al wat die gemoord hebben was in naam van god.

En nu, 2010, is die poppenkast nog altijd op toneel en zijn er nog altijd een deel gekken die daar mee zwemen.

Klarekijk
6 december 2010, 23:21
Hoe laag bij de grond zijn mensen hier bezig om dergelijke misdaadfiguren op te sommen en te vernoemen in een debad rond een Prins .

Beschamend

djimi
6 december 2010, 23:22
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden...

Een vraagje:

denkt u dat die Filip aan een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden zou geraakt zijn als hij als pakweg 'Filip van Zatte Jef van achter 't hoekske' bekend had gestaan, en dat dan enkel en alleen in de achterbuurt van Bommerskonten?

Steve_M
6 december 2010, 23:25
Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.

Leuke poging. Maar laat ons even Stalin nemen. Wat is het verschil tussen Stalin die allerlei groteske bouwprojecten (transsiberische spoorweg, kanalen, mijnbouw ...) liet uitvoeren met miljoenen doden tot gevolg of Leopold II die de rubberproductie liet opvoeren met miljoenen doden tot gevolg? Ik zal je helpen: er is geen verschil. "De man" heeft Congo alleen ellende en miserie gebracht, om er zelf rijker van te worden.

Steve_M
6 december 2010, 23:25
Hoe laag bij de grond zijn mensen hier bezig om dergelijke misdaadfiguren op te sommen en te vernoemen in een debad rond een Prins .

Beschamend

Philippe?

born2bewild
6 december 2010, 23:27
De vergelijking gaat niet op...

jawel
jij begrijpt ze niet

Klarekijk
6 december 2010, 23:32
Je bedoelt dat de prins zijn leraars - zorgvuldig geselecteerde mensen trouwens, liegen over de enorme domheid van Fillip?

Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?

Garry
6 december 2010, 23:34
Ik wel... de praktijken in de kolonies vergelijken met de praktijken in Nazi-Duitsland of in de Sovjetunie onder Stalin is absurd. als je de praktijken in de kolonies wil vergelijken moet je dat doen met andere praktijken in andere kolonies. Neem bijvoorbeeld een paar Britse kolonies uit die tijd en kijk naar de praktijken daar... Dat er degoutante zaken zijn gebeurd zal ik nooit ontkennen hoor. Niemand zal dat ooit doen trouwens... Die kolonies gingen, toen, alleen om zo veel mogelijk rijkdommen halen van daar naar hier. Dat is aardig gelukt dat men toen een oogje dicht deed over "hoe" dat exact werd gedaan moet je binnen het bestaande geest zien. En laat ons toch ook kijken naar wat de man allemaal goed heeft gedaan; zowel voor Congo als voor België.Hitler heeft ook goede dingen gedaan zoals al dat soort. Napoleon idem zelfs zotte Koning Ludwig II van Beieren heeft goede dingen gedaan. Ik denk zelfs dat Marc_Dutroux hier of daar wel eens iets goed gedaan heeft. Zullen we hem dan maar rap vergeven en terug vrij laten?

Garry
6 december 2010, 23:37
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?Dat kon hij ook niet heb ik mij laten wijsmaken. Hij heeft naar het schijnt nooit solo gevlogen. Dat is in ieder geval wat er doorgedrongen is in het piloten milieu. Ik zou in ieder geval, moest ik niet zelf gevlogen hebben, niet mijn leven wagen door met die ket mee te vliegen.

Steve_M
6 december 2010, 23:37
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?

Dat is normaal, he. Baron Bekaert heeft van die mensen een lintje gekregen, dus hangt hij een beetje de positivo uit. Overigens zou ik nog eerder in een roestig toestel van aeroflot kruipen, dan in een vliegtuig waar Philippe aan de stuurknuppel zit.

Klarekijk
6 december 2010, 23:39
Bovendien , zou vlaanderen beter eens terug kijken in de tijd , en eens kijken in eigen boezem , want Koning Albert I had een economisch plan dat vlaanderen echt op de kaart had kunnen zetten . maar de kleinzielig denkende republikeinen konden dat plan blijkbaar niet doorgronden en moesten het afvoeren zoals onwetende hier nu doen met Filip .
Ze hebben zich dan ook laten naaien en dat heeft vandaag nog altijd zware financiele gevolgen . De catastrofe van de Haven van Antwerpen en de westerschelde , die geintimideerd wordt door de Nederlanders, dat had onder Albert I heel anders geweest.

Dat zijn feiten van bij ons .

Steve_M
6 december 2010, 23:41
Bovendien , zou vlaanderen beter eens terug kijken in de tijd , en eens kijken in eigen boezem , want Koning Albert I had een economisch plan dat vlaanderen echt op de kaart had kunnen zetten . maar de kleinzielig denkende republikeinen konden dat plan blijkbaar niet doorgronden en moesten het afvoeren zoals onwetende hier nu doen met Filip .
Ze hebben zich dan ook laten naaien en dat heeft vandaag nog altijd zware financiele gevolgen . De catastrofe van de Haven van Antwerpen en de westerschelde , die geintimideerd wordt door de Nederlanders, dat had onder Albert I heel anders geweest.

Dat zijn feiten van bij ons .

Hou toch op, straks blijf ik erin.

Klarekijk
6 december 2010, 23:41
Dat is normaal, he. Baron Bekaert heeft van die mensen een lintje gekregen, dus hangt hij een beetje de positivo uit. Overigens zou ik nog eerder in een roestig toestel van aeroflot kruipen, dan in een vliegtuig waar Philippe aan de stuurknuppel zit.

Nee niet baron Bekaert Steve
en hou uw geschimp maar voor Uzelf , dat verlaagt U beste Steve

Garry
6 december 2010, 23:45
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?Gij kunt daar geen gesprek mee hebben aangezien dat ge enkel en alleen moogt antwoorden op de door hem gestelde vragen en wanneer ge zelf iets wenst te vragen moet ge die vragen voordien aan iemand van zijn entourage voorleggen en dan wordt er uit geselecteerd wat ge wel en wat ge niet moogt vragen. Het zou kunnen plaatsvinden dat hij anders op een van de gestelde vragen met zijn muil vol tanden staat en dat mag niet plaatsvinden natuurlijk.

Steve_M
6 december 2010, 23:48
Nee niet baron Bekaert Steve
en hou uw geschimp maar voor Uzelf , dat verlaagt U beste Steve

Het is vooral irrelevant. Het boeit mij niet dat die man zogezegd zou kunnen vliegen. Het boeit mij evenmin dat hij een interessante gesprekspartner kan zijn. Het zou mij evenmin boeien wanneer hij op een eenwieler kegels zou kunnen jongleren terwijl hij de brabançonne blaast op een tinnen trompet. De man is, net zoals zijn vader en de rest van de familie, niet verkozen en heeft niets gedaan om mijn staatshoofd te zijn. Ik erken hem dus niet als zodanig. Maar aangezien ik er wel voor moet betalen, gebruik ik hem wel als nar. En daar kan jij niets aan doen.

Ten andere, ik heb Albert ooit ontmoet. Hij kwam onze universiteit bezoeken en er luisteren naar een aantal lezingen. Een ronduit beschamende vertoning: hij wilde dan tonen dat hij het begrepen had en stelde de domste vragen (meestal zaken die de sprekers al een keer of drie gezegd hadden). Gelukkig heeft hij dan een entourage bij, die net iets te hard lachen wanneer de vorst een flauwe grap vertelt, of die instemmend knikken wanneer hij een lompe vraag stelt. De kleren van de keizer.

Garry
6 december 2010, 23:53
Het is vooral irrelevant. Het boeit mij niet dat die man zogezegd zou kunnen vliegen. Het boeit mij evenmin dat hij een interessante gesprekspartner kan zijn. Het zou mij evenmin boeien wanneer hij op een eenwieler kegels zou kunnen jongleren terwijl hij de brabançonne blaast op een tinnen trompet. De man is, net zoals zijn vader en de rest van de familie, niet verkozen en heeft niets gedaan om mijn staatshoofd te zijn. Ik erken hem dus niet als zodanig. Maar aangezien ik er wel voor moet betalen, gebruik ik hem wel als nar. En daar kan jij niets aan doen.

Ten andere, ik heb Albert ooit ontmoet. Hij kwam onze universiteit bezoeken en er luisteren naar een aantal lezingen. Een ronduit beschamende vertoning: hij wilde dan tonen dat hij het begrepen had en stelde de domste vragen (meestal zaken die de sprekers al een keer of drie gezegd hadden). Gelukkig heeft hij dan een entourage bij, die net iets te hard lachen wanneer de vorst een flauwe grap vertelt, of die instemmend knikken wanneer hij een lompe vraag stelt. De kleren van de keizer.En dat is dan nog niet de lompste van de stal.

daiwa
6 december 2010, 23:57
Leuke poging. Maar laat ons even Stalin nemen. Wat is het verschil tussen Stalin die allerlei groteske bouwprojecten (transsiberische spoorweg, kanalen, mijnbouw ...) liet uitvoeren met miljoenen doden tot gevolg of Leopold II die de rubberproductie liet opvoeren met miljoenen doden tot gevolg? Ik zal je helpen: er is geen verschil. "De man" heeft Congo alleen ellende en miserie gebracht, om er zelf rijker van te worden.

De nagel op de kop!

Klarekijk
7 december 2010, 00:00
Gij kunt daar geen gesprek mee hebben aangezien dat ge enkel en alleen moogt antwoorden op de door hem gestelde vragen en wanneer ge zelf iets wenst te vragen moet ge die vragen voordien aan iemand van zijn entourage voorleggen en dan wordt er uit geselecteerd wat ge wel en wat ge niet moogt vragen. Het zou kunnen plaatsvinden dat hij anders op een van de gestelde vragen met zijn muil vol tanden staat en dat mag niet plaatsvinden natuurlijk.

Wel dat is nu juist het voorval geweest . ze hebben in Vietnam de persmensen die het niet konden nalaten hem voortdurend te beschimpen en zijn woorden te verdraaien , buitengehouden , en het resultaat was dat die man eindelijk eens zich zelf kon zijn , en op een normaal niveau kon praten met die bedrijfsleiders . Gevolg een zeer positief en intelegent gesprek .

Als uw ouders , werkgevers - Colega's - vrienden en omgeving , continu al uw woorden zouden afwegen en verdraaien, dan scheet gij nu in Uw broek man en dierf je nooit meer onder de mensen komen . Pesten op het werk , maar dan tot in uw privé , daar bezondig jij U aan .

den dinges
7 december 2010, 00:01
Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.De staat van zijn staat is nog onbekend.

Neen. Weg met de Flup, stookt hem op !:evil:

Gwylan
7 december 2010, 00:04
..... Het zou mij evenmin boeien wanneer hij op een eenwieler kegels zou kunnen jongleren terwijl hij de brabançonne blaast op een tinnen trompet......

Kijk, dat zou mij nu net wel boeien. Er zijn immers niet zoveel clowns die zoiets kunnen.
Voor het overige volg ik uw stelling volkomen.

den dinges
7 december 2010, 00:06
Ik hoop het van ganser harte! Betere anti-reclame voor België bestaat er niet.

Komaan Filip, jij wereldvreemde houten klaas, bestijg die troon! :D

Weg met de Flup, weg met zijn familie, weg met het Belgikske. Ze zouden de Flup moeten splitsen, net zoals België.

den dinges
7 december 2010, 00:09
Steek hem beter in een beschermde werkplaats.

In een kooi ja, in de dierentuin. In zijn mooiste uniform vol medaille's, tussen de wilde beesten, zodat de toeristen er apennootjes naar kunnen gooien.

den dinges
7 december 2010, 00:17
Gelukkig dat niemand hier Uw leraars van vroeger kent zeker...?
enfin hun mening is van minder belang dat er iets mis gelopen is bij je opvoeding is een gegeven hé... dat kunnen ze bij justitie beamen, nietwaar?

Die gast dat je nu persoonlijk aanvalt, wil die mischien Koning van België worden ? Want d�*�*r gaat het om, niet dat éne Xenophon al dan niet last met de justitie heeft, maar dat een blauwbloedig uilskuiken, te dom om te helpen donderen, volledig gedegenereerd door eeuwenlange inteelt, hier eventjes op de troon wil kruipen, om die triestige koningskomedie nog een generatie langer te doen doorgaan ! Smijt dat misbaksel, dat gedrocht de deur van het paleis van Laeken uit, dat hij gaat aanschuiven aan het OCMW, tussen de andere illegale immigranten.

den dinges
7 december 2010, 00:21
Hier kan je vast stellen hoe intelligent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

Hij is toch zo slim, mijnheer:lol::lol:

den dinges
7 december 2010, 00:23
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.

Dat kan nog komen, hé.:twisted: Alhoewel ik persoonlijk eerder aan de guillotine dacht:lol:

den dinges
7 december 2010, 00:32
Neen, het Paleis wordt een stads- en kinderboerderij.

Als Filip wil, mag hij er altijd voor schaap komen spelen.

Liefst als halal schaap, tijdens het offerfeest...:lol:

den dinges
7 december 2010, 00:38
Nee niet baron Bekaert Steve
en hou uw geschimp maar voor Uzelf , dat verlaagt U beste Steve

Men kan dat koninklijk uitschot nooit hard genoeg beschimpen ! Dieven ! Profiteurs ! Buiten !

Pieter B
7 december 2010, 01:25
Bovendien , zou vlaanderen beter eens terug kijken in de tijd , en eens kijken in eigen boezem , want Koning Albert I had een economisch plan dat vlaanderen echt op de kaart had kunnen zetten . maar de kleinzielig denkende republikeinen konden dat plan blijkbaar niet doorgronden en moesten het afvoeren zoals onwetende hier nu doen met Filip .
Ze hebben zich dan ook laten naaien en dat heeft vandaag nog altijd zware financiele gevolgen . De catastrofe van de Haven van Antwerpen en de westerschelde , die geintimideerd wordt door de Nederlanders, dat had onder Albert I heel anders geweest.

Dat zijn feiten van bij ons .

Wat voor een economisch plan? Nu ben ik echt benieuwd.

lollysticky
7 december 2010, 02:44
Wat voor een economisch plan? Nu ben ik echt benieuwd.

2

maddox
7 december 2010, 07:21
4 mooie kinderen, een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden. Ik gok dat hij "als mens" een mindere mislukking is dan een pak andere mensen.


4 Mooie kinderen, de vraag is, zijn die van de melkboer, de postbode, de bodyguard of van Grootpa Albert II, of om de genenpoel te verbeteren, een mix van die allemaal?

En wie weet, het is mogelijk dat een gearrangeerd huwelijk iets moois kan opleveren.Maar als ge weet dat ze speciaal een vrouwke hebben gekweekt voor je, dan ben je toch iets minder happig schat ik.

Txiki
7 december 2010, 08:22
Dat zegt u...

Jawel :-D

Xenophon
7 december 2010, 13:22
Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?

Hoe weet je dat ik hem nooit heb ontmoet?

Onze prins lag indertijd toen hij bij het leger was in het peleton van iemand die ik kende, de zoon van Eriksson om meer precies te zijn. De kans bestaat dus dat ik bij een bezoek aan Werner de prins heb ontmoet.

Garry
7 december 2010, 16:10
Wel dat is nu juist het voorval geweest . ze hebben in Vietnam de persmensen die het niet konden nalaten hem voortdurend te beschimpen en zijn woorden te verdraaien , buitengehouden , en het resultaat was dat die man eindelijk eens zich zelf kon zijn , en op een normaal niveau kon praten met die bedrijfsleiders . Gevolg een zeer positief en intelegent gesprek .

Als uw ouders , werkgevers - Colega's - vrienden en omgeving , continu al uw woorden zouden afwegen en verdraaien, dan scheet gij nu in Uw broek man en dierf je nooit meer onder de mensen komen . Pesten op het werk , maar dan tot in uw privé , daar bezondig jij U aan .Wie of wat dwingt hem in die rol. Als hij dat niet aankan, wat houd hem tegen er de brui aan te geven.

Als ik zo, zoals gij het hier voorstelt, bijna mishandeld zou worden, dan zou ik nogal snel zeggen, " zoek het maar uit, mij niet gezien". Of is het omdat hij zijn staatspamper niet kan missen?

Garry
7 december 2010, 16:15
In een kooi ja, in de dierentuin. In zijn mooiste uniform vol medaille's, tussen de wilde beesten, zodat de toeristen er apennootjes naar kunnen gooien.Gij weet niet wat dat dat kost zeker, apennootjes. En die arme aapjes maar honger lijden om dat dat koninklijk misbaksel al die nootjes op vreet. Dat is dieren mishandeling.

Garry
7 december 2010, 16:19
Ja maar ik wou maar zeggen dat jij helemaal niks te zeggen hebt over de opvoeding of het niveau van een ander. Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.Allee, dan zijn ze er toch ergens van gevrijwaard gebleven. Oef zeg wat een geluk voor die gevangene en die cipiers.

maddox
7 december 2010, 16:29
Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.

In den bak krijgt onze kroonprins eerst te horen "Kij zij't Vrouwke", en later heeft die dan de bijnaam "de chocoprince".

Garry
7 december 2010, 16:36
In den bak krijgt onze kroonprins eerst te horen "Kij zij't Vrouwke", en later heeft die dan de bijnaam "de chocoprince".

:clapping::clapping::clapping::clapping::thumbsup:

brother paul
7 december 2010, 16:46
ik zou het positief vinden.

Fozzie
8 december 2010, 01:51
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?

Ik heb de gelegenheid gehad om met Filip van Saksen-Coburg-Gotha te spreken tijdens een bezoek dat hij bracht aan de hogeschool waar ik toen student was en hij maakte een wereldvreemde en onverstandige indruk. Zijn kennis over het onderwerp (Belgisch familierecht) was ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ik had toen ook niet de indruk dat hij iets wou (kon?) bij leren op dat vlak.

Fozzie
8 december 2010, 01:54
Gij kunt daar geen gesprek mee hebben aangezien dat ge enkel en alleen moogt antwoorden op de door hem gestelde vragen en wanneer ge zelf iets wenst te vragen moet ge die vragen voordien aan iemand van zijn entourage voorleggen en dan wordt er uit geselecteerd wat ge wel en wat ge niet moogt vragen. Het zou kunnen plaatsvinden dat hij anders op een van de gestelde vragen met zijn muil vol tanden staat en dat mag niet plaatsvinden natuurlijk.

Bij het eerder vermelde bezoek van Filip aan onze school heb ik me niets aan getrokken van dat protocol en hij stond inderdaad met zijn mond vol tanden.

Vito
8 december 2010, 08:41
:clapping::clapping::clapping::clapping::thumbsup:

Ja, te zien aan uw avatar... ;-)

Garry
8 december 2010, 12:25
Ja, te zien aan uw avatar... ;-)Is het tengevolge van mijn avatar dat onze flup wereldvreemd en eigenlijk ongeschikt bevonden wordt om als staatshoofd te fungeren? Want er zijn nog heel wat andere forumleden die er idem zo over denken en die allen een andere avatar hebben hoor!
Mijn avatar geeft enkel de relatie Vlamingen/Walen weer zoals die van oudsher is. De Vlamingen als gatkruipers zoals ook wel eens gezegd wordt," bazenpoepers".
Nu voor ÉÉN KEER lijkt het er op dat een deel van hen eens voet bij stuk houden, min of meer dan toch, en het is al grote paniek bij de poepers delegatie.

Garry
8 december 2010, 15:53
Ja, te zien aan uw avatar... ;-)Eigenlij zou ik best graag een andere avatar nemen, alleen is op dit ogenblik deze nog steeds de meest geschikte.

Iets in deze zin echter zou veel beter bij mij passen. Het durven er alleen voor gaan.

Het ietsje avontuurlijke. Het durven een min of meer veilige haven, die eigenlijk toch op geen klote trekt ,te verlaten, op weg naar hopelijk beter. Wie niet durft heeft niets.
Om het met de woorden van Roger te zeggen,” wat we zelf doen doen we beter”.
http://www.youtube.com/watch?v=NKusg6Jyc9Y&feature=related

Garry
8 december 2010, 15:58
Ja, te zien aan uw avatar... ;-)Eigenlijf zou ik best graag een andere avatar nemen, alleen is op dit ogenblik deze nog steeds de meest toepasselijke.

Iets in deze zin echter zou veel beter bij mij passen. Het durven er alleen voor gaan.

Het ietsje avontuurlijke. Het durven een min of meer veilige haven, die eigenlijk toch op geen klote trekt ,te verlaten, op weg naar hopelijk beter. Wie niet durft heeft niets.
Om het met de woorden van Roger te zeggen,” wat we zelf doen doen we beter”.
http://www.youtube.com/watch?v=NKusg6Jyc9Y&feature=related

nabat54
9 december 2010, 01:30
Ik ben zo'n Belgische republikein. Het idee dat je staatshoofd wordt omdat je uit de juiste kut komt gerold is bijzonder middeleeuws. Dus..........? Wat betreft Belgie ? Presidentsverkiezingen, mag dat dan ? WIe mag er zich bijvoorbeeld kandidaat stellen? Laten we daar eens mee beginnen ! Ik zal het u gemakkelijk maken, welke talen moet de kandidaat kunnen spreken om het ambt van president , te kunnen opnemen?
Gelieve een vinkje te plaatsen bij : Nederlans, Frans, Duits ;-)

U weet dat "Belgische" republikeinen de kogel krijgen (Julien Lahaut), ik vind u heel moedig :twisted:

largo_w
9 december 2010, 11:30
Die excuustruus kunnen alle misdadigers tegen de mensheid boven halen maar dat maakt hen er niet minder schuldig door.

Klopt maar in dat kader ga je welk bijna elke kolonist die deze wereld ooit heeft gekend mogen afdoen als misdadiger.

Herr Flick
9 december 2010, 11:33
Ik heb de gelegenheid gehad om met Filip van Saksen-Coburg-Gotha te spreken tijdens een bezoek dat hij bracht aan de hogeschool waar ik toen student was en hij maakte een wereldvreemde en onverstandige indruk. Zijn kennis over het onderwerp (Belgisch familierecht) was ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ik had toen ook niet de indruk dat hij iets wou (kon?) bij leren op dat vlak.

Ik heb hem ooit bijna omver gelopen, ... op een of andere beurs, ... ineens liep die daar, ...

largo_w
9 december 2010, 11:36
Waar en waarom loopt de vergelijking dan wel mank?

Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.

Voor België is dat duidelijk. Maar wat heeft Leopold II voor Congo gedaan dat zijn misdaden zou kunnen goedpraten?

Lijkt me nogal gek dat die man indien hij zo "niks heeft gedaan voor Congo" daar nog steeds zou worden aanzien als een held. Het gaat dus wel om een heel andere periode hé... toen had je zelf arabieren die zich kwamen "bedienen" in Congo (in de vorm van "slaafjes halen"). Nog geen 50 jaar eerder zaten ze daar in Amerika, het land van melk en honing, nog te werken met geïmporteerde zwartjes.

Hij bracht overigens heel wat meer in het land zoals infrastructuur, moderniteit,... Congo was toen een doorn in het oog van de Engelse kolonies die er een pak minder goed aan toe waren. Daarom ook dat de wreedheden zo verspreid zijn.

EddyBal
9 december 2010, 11:36
Na Albert II komt er geen koning meer.

Er zullen nog veel konigen komen na Albert II. In Nederland, Spanje, Zweden etc. zal dat nog wel efkes duren, dat middeleeuws theater. Koning door afstamming... hoe belachelijk.

EddyBal
9 december 2010, 11:38
Ik heb hem ooit bijna omver gelopen, ... op een of andere beurs, ... ineens liep die daar, ...

BIJna...jammer zeg.

:lol:

largo_w
9 december 2010, 11:38
Een vraagje:

denkt u dat die Filip aan een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden zou geraakt zijn als hij als pakweg 'Filip van Zatte Jef van achter 't hoekske' bekend had gestaan, en dat dan enkel en alleen in de achterbuurt van Bommerskonten?

Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.

Steve_M
9 december 2010, 11:41
Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.


Toch wel, hoor. Ik heb het je een pagina geleden al eens proberen uit te leggen, maar blijkbaar kan of wil je het niet begrijpen.

pegasus6869
9 december 2010, 11:47
Hier kan je vast stellen hoe intelligent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

Dat is een goeie !!!!!

largo_w
9 december 2010, 11:49
Leuke poging. Maar laat ons even Stalin nemen. Wat is het verschil tussen Stalin die allerlei groteske bouwprojecten (transsiberische spoorweg, kanalen, mijnbouw ...) liet uitvoeren met miljoenen doden tot gevolg of Leopold II die de rubberproductie liet opvoeren met miljoenen doden tot gevolg? Ik zal je helpen: er is geen verschil. "De man" heeft Congo alleen ellende en miserie gebracht, om er zelf rijker van te worden.

Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.

Steve_M
9 december 2010, 11:52
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.

Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.

Xenophon
9 december 2010, 13:47
Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.

Dikke 2!

djimi
9 december 2010, 13:54
Uiteraard!

1. Twijfel jij daar aan?

2. Ben jij Filip van Zatte Jef

3. en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

4. Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.

1. Ja.

2. Neen.

3. Misschien.

4. De man, of z'n titel/portefeuille?

Garry
9 december 2010, 16:22
Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.



Lijkt me nogal gek dat die man indien hij zo "niks heeft gedaan voor Congo" daar nog steeds zou worden aanzien als een held. Het gaat dus wel om een heel andere periode hé... toen had je zelf arabieren die zich kwamen "bedienen" in Congo (in de vorm van "slaafjes halen"). Nog geen 50 jaar eerder zaten ze daar in Amerika, het land van melk en honing, nog te werken met geïmporteerde zwartjes.

Hij bracht overigens heel wat meer in het land zoals infrastructuur, moderniteit,... Congo was toen een doorn in het oog van de Engelse kolonies die er een pak minder goed aan toe waren. Daarom ook dat de wreedheden zo verspreid zijn.Dat hebben onze ex politiekers ook gedaan, slaafjes halen, alleen noemden ze het geen slaafjes maar immigranten, om voor een appel en een ei in de koolmijnen te duiken.

nabat54
9 december 2010, 20:58
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.



Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !

den dinges
9 december 2010, 22:18
Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
Het doet er niet toe wat voor soort mens die Filip is, een hele toffe of een echte smeerlap, het Koningshuis moet gewoon verdwijnen, net zoals België. Hoe vlugger hoe liever.

den dinges
9 december 2010, 22:21
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.

Nu nog een man die dat onland van de wereldkaart afhaalt.8-)

daiwa
9 december 2010, 23:21
Dikke 2!

Maak er maar een dikke 3 van.

Garry
9 december 2010, 23:32
Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
Filip en Mathilde liggen in bed. Mathilde zegt: “Filip, ik heb het koud.” “Wacht ik zal een deken gaan halen” zegt Filip en hij gaat om een deken. Een tijdje later “Filip ik heb nog altijd koud.” Filip staat recht en gaat nog een deken halen. Nog later zegt Mathilde: Filip, ik heb nog koud. “Maar Mathilde toch ik heb al twee dekens gaan halen.” Waarop Mathilde antwoordt: “Maar Filip weet jij wat papa doet als mama koud heeft?” “Nee.” Zegt Filip. “Dan gaat papa op mama gaan liggen.” “Maar Mathilde het is nu toch veel te laat om nog naar uw papa te bellen!”

Filip en Mathilde gaan naar de zoo van Antwerpen. Ze rijden met een wagentje door het park. Onderweg komen ze een giraf tegen. Mathilde vraagt: “Filip, wat voor een dier is dat?” Waarop Filip antwoordt: “dat is een dangoeroe.” Een beetje verder komen ze een neushoorn tegen. Mathilde vraagt weer: “wat voor een dier is dat?” Filip zegt:”dat is ook een dangoeroe.” “ook een dangoeroe?”vraagt Mathilde “jaja dat is ook een dangoeroe” zegt Filip Nog verder in het park zien ze een tijger. Mathilde vraagt nog een keer: “welk dier is dat?” Filip zegt: “dat is ook een dangoeroe.” “Maar Filip dat kan toch niet.” “Ik weet het heel zeker,” zegt Filip, “want in het begin stond er op een bord : all animals inside this park are ‘dangoeroes’”.

EddyBal
10 december 2010, 12:07
Het doet er niet toe wat voor soort mens die Filip is, een hele toffe of een echte smeerlap, het Koningshuis moet gewoon verdwijnen, net zoals België. Hoe vlugger hoe liever.

Inderdaad. Geen koningin Filip! Die mag dragqueen gaan spelen in een kabaret... als ze die hebben willen. 8-)

largo_w
10 december 2010, 12:59
Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.

Gebruik geen grote woorden die je niet verstaat dat komt zo zielig over...

largo_w
10 december 2010, 12:59
Dikke 2!

Alé onze forum-crimineel gaat nog eens een ethisch oordeel vellen zie :roll:.

largo_w
10 december 2010, 13:01
1. Ja.
:lol:
2. Neen.
ligt het er niet ver van?
3. Misschien.
komt het door het vorige en ben je daardoor diep getraumatiseerd?
4. De man, of z'n titel/portefeuille?
Ik had het over de mens zelf... staat daar toch duidelijk?

largo_w
10 december 2010, 13:01
Dat hebben onze ex politiekers ook gedaan, slaafjes halen, alleen noemden ze het geen slaafjes maar immigranten, om voor een appel en een ei in de koolmijnen te duiken.

Politiekers? Volksvertegenwoordigers zal je bedoelen... je moet je er niet zo gemakkelijk van af halen.

largo_w
10 december 2010, 13:04
Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !

Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.

largo_w
10 december 2010, 13:05
Het doet er niet toe wat voor soort mens die Filip is, een hele toffe of een echte smeerlap, het Koningshuis moet gewoon verdwijnen, net zoals België. Hoe vlugger hoe liever.

zie vorige post...

largo_w
10 december 2010, 13:05
Filip en Mathilde liggen in bed. Mathilde zegt: “Filip, ik heb het koud.” “Wacht ik zal een deken gaan halen” zegt Filip en hij gaat om een deken. Een tijdje later “Filip ik heb nog altijd koud.” Filip staat recht en gaat nog een deken halen. Nog later zegt Mathilde: Filip, ik heb nog koud. “Maar Mathilde toch ik heb al twee dekens gaan halen.” Waarop Mathilde antwoordt: “Maar Filip weet jij wat papa doet als mama koud heeft?” “Nee.” Zegt Filip. “Dan gaat papa op mama gaan liggen.” “Maar Mathilde het is nu toch veel te laat om nog naar uw papa te bellen!”

Filip en Mathilde gaan naar de zoo van Antwerpen. Ze rijden met een wagentje door het park. Onderweg komen ze een giraf tegen. Mathilde vraagt: “Filip, wat voor een dier is dat?” Waarop Filip antwoordt: “dat is een dangoeroe.” Een beetje verder komen ze een neushoorn tegen. Mathilde vraagt weer: “wat voor een dier is dat?” Filip zegt:”dat is ook een dangoeroe.” “ook een dangoeroe?”vraagt Mathilde “jaja dat is ook een dangoeroe” zegt Filip Nog verder in het park zien ze een tijger. Mathilde vraagt nog een keer: “welk dier is dat?” Filip zegt: “dat is ook een dangoeroe.” “Maar Filip dat kan toch niet.” “Ik weet het heel zeker,” zegt Filip, “want in het begin stond er op een bord : all animals inside this park are ‘dangoeroes’”.

Héhé... ik ken er nog een pak hoor.

djimi
10 december 2010, 13:51
1. :lol:

2. ligt het er niet ver van?

3. komt het door het vorige en ben je daardoor diep getraumatiseerd?

4. Ik had het over de mens zelf... staat daar toch duidelijk?

1. Goed, hé?

2. Toch, toch, héél ver van zelfs.

3. Neen, en neen, niet bepaald.

4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?

Fozzie
10 december 2010, 13:54
Inderdaad. Geen koningin Filip! Die mag dragqueen gaan spelen in een kabaret... als ze die hebben willen. 8-)

Dragqueen, dat weet ik nog zo niet, maar een goede kapstok om boa's (de vedersjaals, niet de slangen :-P ) op te hangen komt altijd van pas ;-)

Fozzie
10 december 2010, 13:57
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.

Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt? ;-)

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?

EddyBal
10 december 2010, 14:04
4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?

Misschien aan ne vent wél ;)

EddyBal
10 december 2010, 14:06
Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt? ;-)

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?

En als je de afstammelingen ziet... daar zijn serieuze "kosten aan" ;)

largo_w
10 december 2010, 14:18
Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?

Ik zie niet in waarom ik daar zou moeten aan twijfelen... Uw blijkbaar wel. Je moet niet wedden op zaken waar je geen weet van hebt... kan je veel kosten.

Wel grappig dat U op deze manier probeert te spreken over mensen... Erg "entertaining" natuurlijk maar daar maak je alleen jouw diepe frustratie mee duidelijk aan de buitenwereld. Mij niet gelaten uiteraard... U doet maar.

Garry
10 december 2010, 14:20
Héhé... ik ken er nog een pak hoor.

Schrijf maar neer, dat vrolijkt de boel hier wat op.

largo_w
10 december 2010, 14:22
Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt? ;-)

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?

Al eens geprobeerd om een ezel die naar links wil naar rechts te doen gaan? Deze situatie lijkt daar sterk op... alleen niet fysiek.

Franstalige monarchie zegt U? Volgens mij zijn ze oorspronkelijk Duitstalig... poef daar gaat ook dat fabeltje als zouden ze een soort "Franstalige gen" hebben.

De meerwaarde van een monarchie is grotendeels niet in geld uit te drukken... Maar als je die kosten vergelijking wil maken tegenover bijvoorbeeld een republiek (met een president dus) dan zal ook de monarchie er winnend uitkomen.

Garry
10 december 2010, 14:27
1. Goed, hé?

2. Toch, toch, héél ver van zelfs.

3. Neen, en neen, niet bepaald.

4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?

Lukt hem wel hoor. Ge moet nu niet gaan overdrijven ook niet hé.

Toen Albert nog prins was en Filip uit ging, stuurde Paola speciaal de chauffeur van Albert mee als surveillant om hem weg te houden van de gewone meisjes ( het plebs met andere woorden ). Allemaal op kosten van de staat, aangezien we hier spreken over een militair natuurlijk, waarvan de echtgenote, die ook militair was, in dienst stond van Paola. De belastingbetaler stuikt wel.

Garry
10 december 2010, 14:32
Al eens geprobeerd om een ezel die naar links wil naar rechts te doen gaan? Deze situatie lijkt daar sterk op... alleen niet fysiek.

Franstalige monarchie zegt U? Volgens mij zijn ze oorspronkelijk Duitstalig... poef daar gaat ook dat fabeltje als zouden ze een soort "Franstalige gen" hebben.

De meerwaarde van een monarchie is grotendeels niet in geld uit te drukken... Maar als je die kosten vergelijking wil maken tegenover bijvoorbeeld een republiek (met een president dus) dan zal ook de monarchie er winnend uitkomen.Vergeet het. Droom maar verder. Misschien wel als ge het kostenplaatje verkeerdelijk bekijkt en dan nog enkel en alleen rekening houd met de officiële opgegeven kost. Als ge alle daar naast verdoken kosten en verdoken dotaties er bij gaat tellen zal zelfs een largo raar staan te kijken.

Fozzie
10 december 2010, 15:09
Al eens geprobeerd om een ezel die naar links wil naar rechts te doen gaan? Deze situatie lijkt daar sterk op... alleen niet fysiek.

Franstalige monarchie zegt U? Volgens mij zijn ze oorspronkelijk Duitstalig... poef daar gaat ook dat fabeltje als zouden ze een soort "Franstalige gen" hebben.

De meerwaarde van een monarchie is grotendeels niet in geld uit te drukken... Maar als je die kosten vergelijking wil maken tegenover bijvoorbeeld een republiek (met een president dus) dan zal ook de monarchie er winnend uitkomen.

Die rol kan evengoed door een verkozen staatshoofd, of desnoods Miss België op zich genomen worden.

Ik ken mijn "vaderlandsche" geschiedenis ook wel. Leo I was een Duitse prins de weduwnaar was van een Britse prinses en hij liep een beetje in de weg in de UK, dus waren ze blij dat ze van hem af waren zodat hij stropopje kon spelen om een gewelddadige afscheuringsoorlog te legitimeren.

Oorspronkelijk Duits(talig), maar Frans was toen de internationale diplomatieke taal + de taal van adel. Het koningshuis is nu dus franstalig.

Een republiek kan heel goedkoop, zelfs in een land met verschillende gemeenschappen. Gewoon doen zoals in Zwitserland: elke minister is daar om beurt voorzitter van de ministerraad ("premier") en ceremonieel staatshoofd. Aangezien het "premierschap" roteert komt elke minister en elke taalgemeenschap aan beurt, dus geen discussies over de gemeenschap waartoe de premier behoort. Geen extra verkiezingen en niet teveel macht voor de "minister-president".

Xenophon
10 december 2010, 15:48
Alé onze forum-crimineel gaat nog eens een ethisch oordeel vellen zie :roll:.

Ontken anders nog wat misdaden van uw lieverdje Leopold.

Ik ben maar een klein garnaaltje vergeleken bij uw Belgische massamoordenaar.

nabat54
10 december 2010, 21:53
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.

Dit is je antwoord ?

Garry
11 december 2010, 01:14
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.Noem jij die poppenkast cultuur? Dat heeft zo veel met cultuur te maken als gaat daar liggen man. Veel kul zonder tuur. Gij behoort alleen tot de kudde die die kloioos verafgoden. Meer niet.

En telkens wil je andere doen geloven dat een president zou duurder zijn. Vliegt die zijn schoonmoeder ook misschien gratis om de haverklap met het presidentieel vliegtuig van her naar der zoals het hier het geval is, op kosten van de staat.

Heeft die ook een jacht dat bemant is door militairen om er mee te varen en onder de militaire vlag ergens in het buitenland vertoeft om de btw te ontduiken.
http://www.vandaag.be/binnenland/12958_koning-ruilt-bootje-van-15-miljoen-voor-eentje-van-46-miljoen.html
http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/archive/2007/05/26/koning-albert-koopt-jacht-in-italie.html
http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty/article/detail/990420/2009/09/09/Koning-kocht-na-jacht-ook-nog-villa-van-tien-miljoen-in-de-Provence.dhtml Zeker betaald van zijn klusjes bijverdienste.

Bovendien, aangezien het een vaartuig betreft dat onder de militaire vlag vaart wordt de brandstof ongetwijfeld ook door het leger betaald.

De bemanning welke instaat, zogezegd voor de bewaking, bestaat mede uit een commandant van de zeevaart.

Voor bewaking?

Nee dat is weer een van de vele blazen die we op de mouw gespeten krijgen door partijen zoals SP.a-CD&V- O.VLD-GROEN. Van deze worden we belogen en bedrogen a volente, juist zoals ze ons beliegen dat ons oren er van lopen op gebied van de personeelskosten voor dat speeltje.

Allemaal verdoken dotaties.

Voor met dat hoog technologisch geval te varen ja, of dacht ge dat onze ex motorfanaat daar zelf kaas van gegeten heeft?

Waarom zou een president duurder zijn? Leg jij dat eens uit als je dat telkens wil beweren. Kom dan maar eens met harde cijfers voor de dag.

Steve_M
11 december 2010, 01:19
Gebruik geen grote woorden die je niet verstaat dat komt zo zielig over...

Stop met je negationistische praat, dat komt nog veel zieliger over. Zoek anders even op de Van Dale wat "negationisme" betekent, voor je jezelf nog belachelijker maakt.

EDIT: de meeste van je argumenten die je in de post gebruikte worden ook gebruikt door negationisten die de holocaust ontkennen of minimaliseren. Lees misschien eens het boek van Adam Rothschild voor je hier de pretentieuze aap komt uithangen. Bovendien heeft het gerechtelijke verleden van Xenophon geen zak te maken met zijn eventueel oordeel over de opvoeding van anderen. Misschien zelfs integendeel.

den dinges
11 december 2010, 01:21
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.

De neerbuigende houding die bij een Koning-lover past. Randje af meerderwaardigheidscomplex...

largo_w
11 december 2010, 09:40
Stop met je negationistische praat, dat komt nog veel zieliger over. Zoek anders even op de Van Dale wat "negationisme" betekent, voor je jezelf nog belachelijker maakt.

EDIT: de meeste van je argumenten die je in de post gebruikte worden ook gebruikt door negationisten die de holocaust ontkennen of minimaliseren. Lees misschien eens het boek van Adam Rothschild voor je hier de pretentieuze aap komt uithangen. Bovendien heeft het gerechtelijke verleden van Xenophon geen zak te maken met zijn eventueel oordeel over de opvoeding van anderen. Misschien zelfs integendeel.

Ok alé om U te plezieren een paar vragen; over hoeveel doden gaat het exact? Hoe zijn die mensen gestorven? En WAAR ergens ontken ik (of minimaliseer ik) de wreedheden in Kongo-vrijsaat? Indien U een voldoende accuraat antwoord kan geven op deze drie vragen zal deze "pretentieuze aap" zijn positie als "negationist" nog eens herzien... tot dan mag je de vuile woorden voor U zelf houden!

Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.

largo_w
11 december 2010, 09:41
Ontken anders nog wat misdaden van uw lieverdje Leopold.

Ik ben maar een klein garnaaltje vergeleken bij uw Belgische massamoordenaar.

Dat moest Dutroux ook gedacht hebben... "tegenover die andere ben ik toch maar ne soften...". Bwak :|

largo_w
11 december 2010, 09:46
Vergeet het. Droom maar verder. Misschien wel als ge het kostenplaatje verkeerdelijk bekijkt en dan nog enkel en alleen rekening houd met de officiële opgegeven kost. Als ge alle daar naast verdoken kosten en verdoken dotaties er bij gaat tellen zal zelfs een largo raar staan te kijken.

Verkeerdelijk bekijkt :lol:... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?

Nu zoals ik al zei het is natuurlijk erg "tof" om te discussiëren over het nut van een koningshuis maar jij ben dan ook dat type mens dat liefst in zijn eigen Vlaamsche natie zou leven, het liefst geïsoleerd van de rest van de wereld. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? Je zou niet eens de culturele meerwaarde van dat instituut kunnen zien als je ERG je best zou doen.:?

largo_w
11 december 2010, 09:48
Dit is je antwoord ?

Ja zo gaat dat op een forum... iemand post iets en dan post de andere daarop een antwoord door de vraag of de vorige statement nog eens over te nemen.

largo_w
11 december 2010, 09:56
Ik ken mijn "vaderlandsche" geschiedenis ook wel. Leo I was een Duitse prins de weduwnaar was van een Britse prinses en hij liep een beetje in de weg in de UK, dus waren ze blij dat ze van hem af waren zodat hij stropopje kon spelen om een gewelddadige afscheuringsoorlog te legitimeren.
Gewelddadige afscheuringsoorlog? :lol: We hebben den 'Ollander toen met de voeten eerst buiten gesmeten; maak jij deel uit van dat soort die die beslissing ook nog eens spijtig vindt?
Oorspronkelijk Duits(talig), maar Frans was toen de internationale diplomatieke taal + de taal van adel. Het koningshuis is nu dus franstalig.
Het =Koningshuis is dus van Duitstalige origine dat ze het Frans gebruikten en gebruiken in hun omgangstaal is vanzelfsprekend zoals U het mooi uitlegt.

Dat maakt de bemerking niet minder pertinent; de gebruikstaal van iemand heeft niks te maken met "de aard van het beestje". De laatste tijd doet men alsof "Franstalig" zijn zoiets is in de genen terwijl eigenlijk de gebruikstaal ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens zelf (je wordt niet "Franstalig" geboren). en dan hebben we het nog niet aan de kenmerken die zo een "Franstalige" sowieso "moet" hebben... Maar "hey" we leven dan ook niet in de meest normale situatie ooit... (dit was gewoon even terzijde)

largo_w
11 december 2010, 09:57
De neerbuigende houding die bij een Koning-lover past. Randje af meerderwaardigheidscomplex...

Voel je je daardoor aangesproken?

Henri1
11 december 2010, 09:57
Misschien kunnen we ter ere van dat feit aan de Hollanders vragen of we hun "Gouden Koets" kunnen lenen ?

Jantje
11 december 2010, 10:19
Verkeerdelijk bekijkt :lol:... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?

Nu zoals ik al zei het is natuurlijk erg "tof" om te discussiëren over het nut van een koningshuis maar jij ben dan ook dat type mens dat liefst in zijn eigen Vlaamsche natie zou leven, het liefst geïsoleerd van de rest van de wereld. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? Je zou niet eens de culturele meerwaarde van dat instituut kunnen zien als je ERG je best zou doen.:?

Nu, deze discussie is dan ook overbodig.

In België is het houden van presidentsverkiezingen namelijk totaal onmogelijk gemaakt door de politici.
Daarnaast word Filip gewoon koning eens zijn vader overlijd.
En de opvolger van Filip is volledig Nederlandstalig onderwezen.
Wat betekend dat de Franstaligen wel eens het koningshuis zouden weg willen na Filip.
Het koningshuis bestaat trouwens enkel nog dankzij de Vlamingen, die in de jaar 50 van vorige eeuw voor behoud van dit instituut kozen, tegen de wil van de Franstaligen.

Jantje
11 december 2010, 10:31
Lukt hem wel hoor. Ge moet nu niet gaan overdrijven ook niet hé.

Toen Albert nog prins was en Filip uit ging, stuurde Paola speciaal de chauffeur van Albert mee als surveillant om hem weg te houden van de gewone meisjes ( het plebs met andere woorden ). Allemaal op kosten van de staat, aangezien we hier spreken over een militair natuurlijk, waarvan de echtgenote, die ook militair was, in dienst stond van Paola. De belastingbetaler stuikt wel.

Wat een onzin.

Luitenant Filip von Saksen-Coburg geen zelfs gewoon samen met de mensen uit zijn peleton mee pinten pakken in Antwerpen en Turnhout.
En hij spendeerde regelmatig tijd en nachten aan gewone meisjes.

Op een bepaald ogenblik heeft hij zelfs zijn troon willen opgeven voor het gewone leven.

largo_w
11 december 2010, 10:45
Nu, deze discussie is dan ook overbodig.
Ja maar hier des te meer...
In België is het houden van presidentsverkiezingen namelijk totaal onmogelijk gemaakt door de politici.
Dat ook... de absurditeit van een president in ons land maakt het "alternatief" gewoon één van de geliefkoosde van separatistisch en anarchistisch gespuis.
Daarnaast word Filip gewoon koning eens zijn vader overlijd.
Lijkt me het meest aannemelijke vervolg, ja.
En de opvolger van Filip is volledig Nederlandstalig onderwezen.
Klopt... maar ook Filip "was dat" ;-)
Nu Mathilde blijkt het meest te drukken op het Nederlands; ze laat zich blijkbaar hoofdzakelijk omringen door Nederlandstalig hofpersoneel en anderen... Maar de nieuwe generatie zal zeker een frisse wind brengen in het koningshuis; zoals overal ter wereld; alleen zijn ze nu nog wat jong ;-).
Wat betekend dat de Franstaligen wel eens het koningshuis zouden weg willen na Filip.
Mogelijks... maar ik denk het niet. Net zoals ik nog steeds niet denk dat het gros van de Vlaamse bevolking nu onze koning het liefst zou zien verdwijnen.
Het koningshuis bestaat trouwens enkel nog dankzij de Vlamingen, die in de jaar 50 van vorige eeuw voor behoud van dit instituut kozen, tegen de wil van de Franstaligen.
jep... en kijk 60 jaar later hoor je van diezelfde kant stemmen opgaan om ze te "liquideren". Gek hé het democratisch proces...

Xenophon
11 december 2010, 12:09
Dat moest Dutroux ook gedacht hebben... "tegenover die andere ben ik toch maar ne soften...". Bwak :|

Ik heb geen idee over de gedachtengang van Dutroux. jij schijnt er evenwel ervaring mee te hebben.

Xenophon
11 december 2010, 12:15
Wat een onzin.

Luitenant Filip von Saksen-Coburg geen zelfs gewoon samen met de mensen uit zijn peleton mee pinten pakken in Antwerpen en Turnhout.En hij spendeerde regelmatig tijd en nachten aan gewone meisjes.

Op een bepaald ogenblik heeft hij zelfs zijn troon willen opgeven voor het gewone leven.

Op een gegeven moment lag Fillip samen met W. Eriksson bij de para's in hetzelfde peleton. Stel je voor dat hij met W. Eriksson in cafe Odal van zijn vader pinten had gaan pakken...

guido 007
11 december 2010, 12:15
Dat moest Dutroux ook gedacht hebben... "tegenover die andere ben ik toch maar ne soften...". Bwak :|

Wat een vergelijking.:oops::evil:

Xenophon
11 december 2010, 12:16
Wat een vergelijking.:oops::evil:

Dat is frustratie, we strijken dan met de hand over het hart...

largo_w
11 december 2010, 12:18
Wat een vergelijking.:oops::evil:

Mja ik ben dan ook niet de crimineel die mijn slechte "manieren" probeert goed te praten door mezelf te gaan vergelijken met een "zwaardere crimineel", hé. dus als je al boos wil zijn moet je dat niet op mij zijn...

guido 007
11 december 2010, 12:21
Verkeerdelijk bekijkt :lol:... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?

Nu zoals ik al zei het is natuurlijk erg "tof" om te discussiëren over het nut van een koningshuis maar jij ben dan ook dat type mens dat liefst in zijn eigen Vlaamsche natie zou leven, het liefst geïsoleerd van de rest van de wereld. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? Je zou niet eens de culturele meerwaarde van dat instituut kunnen zien als je ERG je best zou doen.:?

Punt 1:
Een president is verkozen.
Een koning wordt je door een vaginaal toeval.
Punt 2:
De kosten van een president kunnen we onder controle houden.
Punt 3.
"Onze Koning" leeft meer in het buitenland dan hier in België, telkens hij nodig is, moet ie zijn vakantie onderbreken.
Punt 4.
Onze koning verafschuwd Belgische producten, hij koopt geen in België geassembleerde voertuigen, hij koopt geen in België geassembleerde jachten.
Punt 5.
"Onze koning" erkend nog niet eens zijn eigen dochter, moet je voor zo iemand respect hebben?
Punt 6.
De "opvolgers" die hij heeft ...... amai mijn voeten.

largo_w
11 december 2010, 12:29
Punt 1:
Een president is verkozen.
Een koning wordt je door een vaginaal toeval.
zoals zo veel zaken in deze wereld natuurlijk... Jij zal wel het voorbeeld zijn van de mens die "niet kan leven met zijn geboorterecht" en dus maar kiest om zijn leven te gaan leiden in de townships in Zuid Afrika (want het kan hoor...). Ooh nee wacht hebben ze daar internet :oops:
Punt 2:
De kosten van een president kunnen we onder controle houden.
Zeker! Het nieuwste presidentieel vliegtuig van Sarkozy al gezien? :lol:
Punt 3.
"Onze Koning" leeft meer in het buitenland dan hier in België, telkens hij nodig is, moet ie zijn vakantie onderbreken.
Op zijn leeftijd mag dat wel zeker?
Punt 4.
Onze koning verafschuwd Belgische producten, hij koopt geen in België geassembleerde voertuigen, hij koopt geen in België geassembleerde jachten.
Ik denk dat men nog steeds zelf kiest wat men koopt met zijn middelen...
Punt 5.
"Onze koning" erkend nog niet eens zijn eigen dochter, moet je voor zo iemand respect hebben?
Zijn dochter is zo slecht niet af hoor ;-).
Punt 6.
De "opvolgers" die hij heeft ...... amai mijn voeten.
Amai U voeten wat? Heb jij al een opvolger voor Uw patrimonium? En hoe stelt die het?

Xenophon
11 december 2010, 12:32
Mja ik ben dan ook niet de crimineel die mijn slechte "manieren" probeert goed te praten door mezelf te gaan vergelijken met een "zwaardere crimineel", hé. dus als je al boos wil zijn moet je dat niet op mij zijn...

Uw "Xenophon is een crimineel, allen tegen hem!" poging schijnt niet erg te werken.

largo_w
11 december 2010, 12:36
Uw "Xenophon is een crimineel, allen tegen hem!" poging schijnt niet erg te werken.

Dat is helemaal geen poging en ik probeer U dan ook niet te beschimpen ik gebruik enkel zaken die jij zelf schrijft (en waar je nog eens fier op bent). Hoe de anderen daarover dan oordelen is hun probleem...
Waarden en normen is iets dat blijkbaar bij velen verschillend is.

guido 007
11 december 2010, 12:41
Op zijn leeftijd mag dat wel zeker?



Dan is hij in mijn ogen overbodig.

guido 007
11 december 2010, 12:43
Ik denk dat men nog steeds zelf kiest wat men koopt met zijn middelen...


Wel willen snoepen van onze arbeid maar als hij zelf iets koopt neerkijken op diezelfde arbeid.

In Franrijk was dit niet waar.

largo_w
11 december 2010, 12:45
Dan is hij in mijn ogen overbodig.

Ja maar in Uw ogen is hij zonder dat gegeven al overbodig...

largo_w
11 december 2010, 12:48
Wel willen snoepen van onze arbeid maar als hij zelf iets koopt neerkijken op diezelfde arbeid.

In Franrijk was dit niet waar.

In Frankrijk hebben ze geen monarchie meer maar een president... één van de grootste verliezen van de Franse geschiedenis trouwens.

Hij kijkt helemaal niet neer op "onze arbeid" ik vraag me wel af hoe je dat haalt uit het feit dat hij geen boot kocht waarop stond "made in Belgium". Kijk ik dan ook neer op onze arbeid als ik 3/4 van mijn producten koop met "made in China"? Doe jij dat (voor U moet het dan zijn "made in Flanders")?
Gekke bedoeling...

den dinges
11 december 2010, 14:26
Wat een onzin.

Luitenant Filip von Saksen-Coburg geen zelfs gewoon samen met de mensen uit zijn peleton mee pinten pakken in Antwerpen en Turnhout.
En hij spendeerde regelmatig tijd en nachten aan gewone meisjes.

Op een bepaald ogenblik heeft hij zelfs zijn troon willen opgeven voor het gewone leven.

Dat zou hij dan ook beter doen. En zélf opdraaien voor zijn onderhoud. Het Koningshuis gedraagt zich zoals pooiers, en hun onderdanen moeten hen onderhouden, zoals hoeren.

den dinges
11 december 2010, 14:28
Ja maar hier des te meer...

Dat ook... de absurditeit van een president in ons land maakt het "alternatief" gewoon één van de geliefkoosde van separatistisch en anarchistisch gespuis.

Lijkt me het meest aannemelijke vervolg, ja.

Klopt... maar ook Filip "was dat" ;-)
Nu Mathilde blijkt het meest te drukken op het Nederlands; ze laat zich blijkbaar hoofdzakelijk omringen door Nederlandstalig hofpersoneel en anderen... Maar de nieuwe generatie zal zeker een frisse wind brengen in het koningshuis; zoals overal ter wereld; alleen zijn ze nu nog wat jong ;-).

Mogelijks... maar ik denk het niet. Net zoals ik nog steeds niet denk dat het gros van de Vlaamse bevolking nu onze koning het liefst zou zien verdwijnen.

jep... en kijk 60 jaar later hoor je van diezelfde kant stemmen opgaan om ze te "liquideren". Gek hé het democratisch proces...

Oplossing : België splitsen. Daarna een Royaume de Wallonie en een Republiek Vlaanderen stichtten. Of twee republieken en de koning & familie met een stamp onder hun luie konten wegjagen.

Xenophon
11 december 2010, 14:30
Dat is helemaal geen poging en ik probeer U dan ook niet te beschimpen ik gebruik enkel zaken die jij zelf schrijft (en waar je nog eens fier op bent). Hoe de anderen daarover dan oordelen is hun probleem...
Waarden en normen is iets dat blijkbaar bij velen verschillend is.

Moet je zo oud voor geworden zijn om dat nu te ervaren...

den dinges
11 december 2010, 14:30
Ja maar hier des te meer...

Dat ook... de absurditeit van een president in ons land maakt het "alternatief" gewoon één van de geliefkoosde van separatistisch en anarchistisch gespuis.

Lijkt me het meest aannemelijke vervolg, ja.

Klopt... maar ook Filip "was dat" ;-)
Nu Mathilde blijkt het meest te drukken op het Nederlands; ze laat zich blijkbaar hoofdzakelijk omringen door Nederlandstalig hofpersoneel en anderen... Maar de nieuwe generatie zal zeker een frisse wind brengen in het koningshuis; zoals overal ter wereld; alleen zijn ze nu nog wat jong ;-).

Mogelijks... maar ik denk het niet. Net zoals ik nog steeds niet denk dat het gros van de Vlaamse bevolking nu onze koning het liefst zou zien verdwijnen.

jep... en kijk 60 jaar later hoor je van diezelfde kant stemmen opgaan om ze te "liquideren". Gek hé het democratisch proces...

Net zoals ik nog steeds niet denk dat het gros van de Vlaamse bevolking nu onze koning het liefst zou zien verdwijnen.
Ik lust hem rauw !:lol:

den dinges
11 december 2010, 14:35
Mja ik ben dan ook niet de crimineel die mijn slechte "manieren" probeert goed te praten door mezelf te gaan vergelijken met een "zwaardere crimineel", hé. dus als je al boos wil zijn moet je dat niet op mij zijn...

Je bent geen crimineel ? Kan je dat bewijzen ? Plaats een uittreksel van je bewijs van goed gedrag en zeden, en daarna klappen we verder !
Want van die schijnheiligaarden, die in feite de allergrootste bandieten zijn, dat kennen we in België wel : die hokken in het paleis van Laeken, en in het parlement...

den dinges
11 december 2010, 14:37
Dat is helemaal geen poging en ik probeer U dan ook niet te beschimpen ik gebruik enkel zaken die jij zelf schrijft (en waar je nog eens fier op bent). Hoe de anderen daarover dan oordelen is hun probleem...
Waarden en normen is iets dat blijkbaar bij velen verschillend is.
Iemand die een Koning/schoft bewonderd heeft geen lesjes te geven wat normen en waarden betreft !

den dinges
11 december 2010, 14:38
Ja maar in Uw ogen is hij zonder dat gegeven al overbodig...

Het Koningshuis, met alles er op en er aan, is méér dan overbodig : het is schadelijk.

Albrecht
11 december 2010, 14:49
Het Koningshuis, met alles er op en er aan, is méér dan overbodig : het is schadelijk.Het vertegenwoordigt ons land, net zoals de Duitse president.

Maar er moet zeker wat veranderd worden aan het koningshuis. Ze moeten terug een voorbeeldfunctie vervullen.

Xenophon
11 december 2010, 15:07
Het vertegenwoordigt ons land, net zoals de Duitse president.

Maar er moet zeker wat veranderd worden aan het koningshuis. Ze moeten terug een voorbeeldfunctie vervullen.

Terug?

...

nabat54
11 december 2010, 15:26
Ja zo gaat dat op een forum... iemand post iets en dan post de andere daarop een antwoord door de vraag of de vorige statement nog eens over te nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54
Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !

Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.
__________________

Ik vroeg om een verduidelijking op je antwoord dat je me gaf.
Maar ja ik vrees dat de oermens in je plots kwam bovendrijven zekers.:roll:

den dinges
11 december 2010, 16:43
Het vertegenwoordigt ons land, net zoals de Duitse president.

Maar er moet zeker wat veranderd worden aan het koningshuis. Ze moeten terug een voorbeeldfunctie vervullen.

Men moet " ons land " tegelijk met het Koningshuis opdoeken.
Weg met belgië, Weg met de koning.
Wat gebeurt er eigenlijk met een afgezette koning ? Kan die dan gaan doppen ofzo ? Leefloon ? En waar, als " zijn " land niet meer bestaat ?

MaGNiFiCaT
11 december 2010, 20:15
De inleiding van dit topic is heel erg dom, maar dit wzal me niet weerhouden te antwoorden.

Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is. En ik wens Koning Albert nog veel jaren toe want Hij is echt nog niet zo oud.

MaGNiFiCaT
11 december 2010, 20:25
Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.

fonne
11 december 2010, 21:15
Ik denk dat men nog steeds zelf kiest wat men koopt met zijn middelen...


Ik denk dat Paola dat voor hem doet. 't is altijd Italiaans. Laatst nog een spliksplinternieuwe Fiat Cinquecento.

Garry
11 december 2010, 23:05
Wat een onzin.

Luitenant Filip von Saksen-Coburg geen zelfs gewoon samen met de mensen uit zijn peleton mee pinten pakken in Antwerpen en Turnhout.
En hij spendeerde regelmatig tijd en nachten aan gewone meisjes.

Op een bepaald ogenblik heeft hij zelfs zijn troon willen opgeven voor het gewone leven.Had hij dat maar gedaan, dat was de enige goede beslissing geweest die hij in heel zijn loopbaan zou genomen hebben. En ja, dat is juist, ook juist daarom dat " la sua mama " hem liet surveilleren, juist omdat hij regelmatig volgen hun normen buiten de lijntjes kleurde.

Garry
11 december 2010, 23:08
Ik denk dat Paola dat voor hem doet. 't is altijd Italiaans. Laatst nog een spliksplinternieuwe Fiat Cinquecento.
Geschenkje van de Fabriek als publiciteitsstunt.

Garry
11 december 2010, 23:12
In Frankrijk hebben ze geen monarchie meer maar een president... één van de grootste verliezen van de Franse geschiedenis trouwens.

Hij kijkt helemaal niet neer op "onze arbeid" ik vraag me wel af hoe je dat haalt uit het feit dat hij geen boot kocht waarop stond "made in Belgium". Kijk ik dan ook neer op onze arbeid als ik 3/4 van mijn producten koop met "made in China"? Doe jij dat (voor U moet het dan zijn "made in Flanders")?
Gekke bedoeling...Frankrijk is het land bij uitstek dat meer dan voldoende nazaten heeft die de Franse kroon claimen. Als de Fransen een koning zouden prefereren, wel, waarom kiezen ze daar dan niet voor, als die president zoveel slechter is?

Garry
11 december 2010, 23:20
Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.Aiaiaiaia.:lolabove:

Garry
11 december 2010, 23:30
. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? .:?Omdat je het blijkbaar niet kunt. Ge lult uit uw kraag dat een president veel duurder zou zijn maar als iemand je vraagt dit aan te tonen met harde cijfers, zit ge alleen wat gezever uit uw broek te krabben.

fonne
12 december 2010, 15:22
Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.

En waar hebt U, als aanhanger van de konings-lijken dan wel het voorrecht gehad om de waarheid te leren kennen? Was u al eens in de hemel en bent U daar dan vrijwillig van teruggekeerd, of hebben ze U buitengezet omdat U Boudewijn op die Andere zijn troon wou zetten?

den dinges
12 december 2010, 16:27
Het Koningshuis...Het is te triestig voor woorden...:cry:

maddox
12 december 2010, 16:33
Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is.

De gevierde koning Albert II? De Roze Balletten vierende Roi Albert II bedoel je.

MaGNiFiCaT
12 december 2010, 16:40
Omdat je het blijkbaar niet kunt. Ge lult uit uw kraag dat een president veel duurder zou zijn maar als iemand je vraagt dit aan te tonen met harde cijfers, zit ge alleen wat gezever uit uw broek te krabben.

Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.

maddox
12 december 2010, 16:50
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.

1 koning die 40 jaar blijft zitten, of 8 presidenten die elks 5 jaar hun job doen.

Hoeveel van de koninklijke familie genieten nu van de dotaties?
En onofficeel van nog zoveel meer leuke bijdragen in natura, zoals gratis vliegtuigreisjes, renovatie van villa's met marinegeld enzoverder?

En jonge presidenten... Mugabe is verdorie 85 jaar... Berlusconi is er bijna 75. Gewoon even een greepje uit de velen.

guido 007
12 december 2010, 16:54
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.

Even rekenen:
Boudewijn is overleden in 1993.
Albert zit reeds 17 jaar op de troon en heeft nog 23 jaar te gaan (17+23=40).
Filip is momenteel 50 jaar.
Achter 23 jaar wordt hij koning.
Filip is 73 jaar als hij koning wordt.
Filip moet zijn volle 40 jaar uitdoen.
Filip is 113 jaar als hij opgevolgd wordt door Elisabeth.

guido 007
12 december 2010, 16:57
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.

Minimum leeftijd om president te worden is 60 jaar (kunnen we zo in de grondwet schrijven).
Een ambtstermijn van een president is 5 jaar.
Een president mag maximum twee termijnen president zijn.
In het slechtste geval is een president 65 jaar als ie op pensioen gaat.

MaGNiFiCaT
12 december 2010, 17:17
En jonge presidenten... Mugabe is verdorie 85 jaar... Berlusconi is er bijna 75. Gewoon even een greepje uit de velen.

Jah, daar vernoem je 2 uitersten. En zeg nu eens: doen zij het goed? Wel ik verkies dan onze Koning Albert hoor.


En met je 2 voorbeelden toon je ook meteen dat het volledig fout kan gaan met presidenten.

Mugabe is moeilijk nog een president te noemen, hij heeft eerder de allures van een dictator. En Berlusconi gaat precies zo dezelfde weg op.

Dat is het grote nadeel aan presidenten.
We denken aan Mao, Lenin, Stalin, Pol Pot, Chittler, Ceauwcescu, .................................................. .................................................. ..........................................

maddox
12 december 2010, 18:06
Alsof koningen het beter doen. Die van Nepal bijvoorbeeld... zijn eigen vader, moeder en de rest van de familie afschieten voor de troon, en dan nog de meest moderne vuurwapens kunnen kopen uit België...

MaGNiFiCaT
12 december 2010, 18:08
Alsof koningen het beter doen. Die van Nepal bijvoorbeeld... zijn eigen vader, moeder en de rest van de familie afschieten voor de troon, en dan nog de meest moderne vuurwapens kunnen kopen uit België...

Die was nooit Koning, maar een geschifte Prins. Uw vergelijking gaat niet op.

Garry
12 december 2010, 18:12
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.
Gij kunt al evengoed tellen als ons kat. Zijn dat uw harde cijfers? En heb je daar lang voor moeten studeren om tot die vaststelling te komen? Over welke president heb je het eigenlijk, die om de vier jaar vervangen wordt door een andere?

Xenophon
12 december 2010, 18:45
Even rekenen:
Boudewijn is overleden in 1993.
Albert zit reeds 17 jaar op de troon en heeft nog 23 jaar te gaan (17+23=40).
Filip is momenteel 50 jaar.
Achter 23 jaar wordt hij koning.
Filip is 73 jaar als hij koning wordt.
Filip moet zijn volle 40 jaar uitdoen.
Filip is 113 jaar als hij opgevolgd wordt door Elisabeth.

En de moeder van Fillip, Astrid? Waarom mag die geen koningin worden?

guido 007
12 december 2010, 19:06
En de moeder van Fillip, Astrid? Waarom mag die geen koningin worden?


Welke Astrid is moeder van Filip den Taaie?

fonne
12 december 2010, 19:13
Welke Astrid is moeder van Filip den Taaie?

Ja het gaat wel erg ver nu. Premature incest, wie had dat ooit gedacht.

stropke
12 december 2010, 19:30
Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.
De staat van zijn staat is nog onbekend.

Eens kijken of er dan nog een staat is waar die koning van ga zijn? :roll:

Garry
12 december 2010, 20:47
Even rekenen:
Boudewijn is overleden in 1993.
Albert zit reeds 17 jaar op de troon en heeft nog 23 jaar te gaan (17+23=40).
Filip is momenteel 50 jaar.
Achter 23 jaar wordt hij koning.
Filip is 73 jaar als hij koning wordt.
Filip moet zijn volle 40 jaar uitdoen.
Filip is 113 jaar als hij opgevolgd wordt door Elisabeth.Wel, zo kan ons kat ook rekenen zoals ik heb gereageerd.

Maar het wordt nog erger.

We zitten in een verenigd Europa. Een Europa MET een president.
Amerika heeft, ja inderdaad, een president en telt 50 staten. Delen we de kosten van de president, al dan niet om de vier jaar herverkiezing in acht genomen, door 50. Ik denk niet dat
Alabama
Alaska
Arizona
Arkansas
Californië
Colorado
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia
Hawaii
Idaho
Illinois (en Chicago)
Indiana
Iowa
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Maryland
Massachusetts
Michigan
Minnesota
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New Mexico
New York
North Carolina
North Dakota
Ohio
Oklahoma
Oregon
Pennsylvania
Rhode Island
South Carolina
South Dakota
Tennessee
Texas
Utah
Vermont
Virginia
Washington
Washington DC
West Virginia
Wisconsin
Wyoming (en Yellowstone)
allen nog eens een extra eigen president hebben, niet?

Dus met andere woorden is de kost van ons koningshuis niet gelijkaardig van die van een president maar een supplementaire kost aangezien we een premier hebben die, al wat de koning mag zeggen, voorkauwt en op een papiertje schrijft dat dan de koning mag aflezen. Ik denk dat de premier, als hij dat papiertje schrijven kan, het wel zelf zal kunnen aflezen ook.

Een kleine luxe uitgave dus die België, kwestie van de grote jan uit te hangen, zich permitteerd op kosten van de belastingbetaler. Goedkoper dan een president? Niets goedkoper dan een president, alleen zijn totaal kost duurder dan een president.

den dinges
12 december 2010, 21:20
Wel, zo kan ons kat ook rekenen zoals ik heb gereageerd.

Maar het wordt nog erger.

We zitten in een verenigd Europa. Een Europa MET een president.
Amerika heeft, ja inderdaad, een president en telt 50 staten. Delen we de kosten van de president, al dan niet om de vier jaar herverkiezing in acht genomen, door 50. Ik denk niet dat
Alabama
Alaska
Arizona
Arkansas
Californië
Colorado
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia
Hawaii
Idaho
Illinois (en Chicago)
Indiana
Iowa
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Maryland
Massachusetts
Michigan
Minnesota
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New Mexico
New York
North Carolina
North Dakota
Ohio
Oklahoma
Oregon
Pennsylvania
Rhode Island
South Carolina
South Dakota
Tennessee
Texas
Utah
Vermont
Virginia
Washington
Washington DC
West Virginia
Wisconsin
Wyoming (en Yellowstone)
allen nog eens een extra eigen president hebben, niet?

Dus met andere woorden is de kost van ons koningshuis niet gelijkaardig van die van een president maar een supplementaire kost aangezien we een premier hebben die, al wat de koning mag zeggen, voorkauwt en op een papiertje schrijft dat dan de koning mag aflezen. Ik denk dat de premier, als hij dat papiertje schrijven kan, het wel zelf zal kunnen aflezen ook.

Een kleine luxe uitgave dus die België, kwestie van de grote jan uit te hangen, zich permitteerd op kosten van de belastingbetaler. Goedkoper dan een president? Niets goedkoper dan een president, alleen zijn totaal kost duurder dan een president.

Als elk stukske land van de afmetingen van België een Koning moest hebben, zo dat wel heel duur uitkomen, niet ? Vooral als al die " landen " ook allemaal nog eens drie regeringen met ministers en een Eerste mininister hebben, een 1 ste minister die eigenlijk het werk doet dat een President in Republieken doet, en daar ook een pensioen voor krijgt natuurlijk.
België is wel degelijk een unicum wat geldverspillen betreft, neem dat maar aan van mij.

daiwa
13 december 2010, 04:17
Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie.

Schoon symbool voor een natie waarvan het hoofd jarenlang naast de pot pist en alsof dat nog niet genoeg is bovendien nog weigert zijn kind te erkennen.

daiwa
13 december 2010, 04:34
Waarden en normen is iets dat blijkbaar bij velen verschillend is.

Dat waarden en normen bij velen verschillend zijn kan ik niet weten aangezien ik die 'velen' niet ken.

Wat ik wél weet is dat ze bij koning Albert wel héél verschillend zijn.
Waarden en normen waren exact de woorden die hij gebruikte toen hij meende dat hij het recht had de bevolking te moeten wijzen op waarden en normen die de bevolking hoog in het vaandel moest voeren imv hun gezin.

Enkele maanden later kwam dan uit dat 'meneer' zelf al jaren naast de pot piste....de hypocriet!!

nabat54
13 december 2010, 06:06
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!


Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.

Een vraagje ? In uw "concept" van 10 presidenten, is daar ook de familie van de president ingecalculeert , zoals de koninklijke familie??? of zit je gewoon wat te lullen...

nabat54
13 december 2010, 06:15
Jah, daar vernoem je 2 uitersten. En zeg nu eens: doen zij het goed? Wel ik verkies dan onze Koning Albert hoor.


En met je 2 voorbeelden toon je ook meteen dat het volledig fout kan gaan met presidenten.

Mugabe is moeilijk nog een president te noemen, hij heeft eerder de allures van een dictator. En Berlusconi gaat precies zo dezelfde weg op.

Dat is het grote nadeel aan presidenten.
We denken aan Mao, Lenin, Stalin, Pol Pot, Chittler, Ceauwcescu, .................................................. .................................................. ..........................................

Tja je opsomming zijn "presidenten" in een land waar er een dictatuur was , zo een systeem waar je niet voor een bepaald staatshoofd kan kiezen, allé zo een beetje als een monarchie, daar kan je als burger ook niet "voor" stemmen. Ammaai zeg hier ga je wel volledig af !:twisted:

nabat54
13 december 2010, 06:20
dubbel
Jah, daar vernoem je 2 uitersten. En zeg nu eens: doen zij het goed? Wel ik verkies dan onze Koning Albert hoor.


En met je 2 voorbeelden toon je ook meteen dat het volledig fout kan gaan met presidenten.

Mugabe is moeilijk nog een president te noemen, hij heeft eerder de allures van een dictator. En Berlusconi gaat precies zo dezelfde weg op.

Dat is het grote nadeel aan presidenten.
We denken aan Mao, Lenin, Stalin, Pol Pot, Chittler, Ceauwcescu, .................................................. .................................................. ..........................................

Tja je opsomming zijn "presidenten" in een land waar er een dictatuur was , zo een systeem waar je niet voor een bepaald staatshoofd kan kiezen, allé zo een beetje als een monarchie, daar kan je als burger ook niet "voor" stemmen. Ammaai zeg hier ga je wel volledig af !:twisted:

nabat54
13 december 2010, 06:20
dubbel
Jah, daar vernoem je 2 uitersten. En zeg nu eens: doen zij het goed? Wel ik verkies dan onze Koning Albert hoor.


En met je 2 voorbeelden toon je ook meteen dat het volledig fout kan gaan met presidenten.

Mugabe is moeilijk nog een president te noemen, hij heeft eerder de allures van een dictator. En Berlusconi gaat precies zo dezelfde weg op.

Dat is het grote nadeel aan presidenten.
We denken aan Mao, Lenin, Stalin, Pol Pot, Chittler, Ceauwcescu, .................................................. .................................................. ..........................................

Tja je opsomming zijn "presidenten" in een land waar er een dictatuur was , zo een systeem waar je niet voor een bepaald staatshoofd kan kiezen, allé zo een beetje als een monarchie, daar kan je als burger ook niet "voor" stemmen. Ammaai zeg hier ga je wel volledig af !:twisted:

Svennies
13 december 2010, 13:03
Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.

Wakker worden mijn beste

Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.


Laat eens kijken,een koninkske met een jaarlijks budgetteke van 12 miljoen euro maakt dus samen 480 miljoen euro over die periode..
En dan hebben we het hier nog niet over die miljoenen euro's onkosten die over verscheidene departementen verspreid worden...
En de rest van de koninklijke menargerie die nét zo goed met hunne pol in de lucht staan aan te schuiven om hun deel uit de ruif te graaien....

Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!

En de titel hier van federale premier mijn beste ,de president van dit land dus...
Nu hebben we nét zo goed 40 presidenten voor één koning....

Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Ach zo,en het spook van aragon dan...anderhalf miljoen euro pensioen....
Zullen we dit gelijk maar supprimeren...:lol::lol:


Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.


Laten we eens kijken,ken iederéén die het presidentsambt heeft uitgevoerd een supplementair extraatje van 1000 euro maandelijks toe bovenop hun nu al riant pensioen ...

12.000 euro jaarlijks dus en dit 40 jaar lang ..

480.000 euro dus en dit voor 10 presidenten maakt dus 4.800.000 euro extra over die 40 jaar...

Goed gezien mijn beste ...één jaar koninkske kost ons méér dan 40 jaar extra pensioen uitbetalen voor die president....

Zelfs als we genereus zijn en ze 2000 euro maandelijks extra toekennen bovenop hun parlementair pensioen kosten zij tesamen nog altijd minder dan één jaar koninkske...:roll::roll:

Fozzie
13 december 2010, 15:03
Verkeerdelijk bekijkt :lol:... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?


Inderdaad: Zwitsers model: staatshoofd kost 0 Zwitserse Frank extra.

Tiens, en ik dacht dat de wereldwijde symbolen voor onze natie chocolade, bier, frieten en Manneke Pis waren? ;-)

Fozzie
13 december 2010, 15:09
Gewelddadige afscheuringsoorlog? :lol: We hebben den 'Ollander toen met de voeten eerst buiten gesmeten; maak jij deel uit van dat soort die die beslissing ook nog eens spijtig vindt?

Het =Koningshuis is dus van Duitstalige origine dat ze het Frans gebruikten en gebruiken in hun omgangstaal is vanzelfsprekend zoals U het mooi uitlegt.

Dat maakt de bemerking niet minder pertinent; de gebruikstaal van iemand heeft niks te maken met "de aard van het beestje". De laatste tijd doet men alsof "Franstalig" zijn zoiets is in de genen terwijl eigenlijk de gebruikstaal ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens zelf (je wordt niet "Franstalig" geboren). en dan hebben we het nog niet aan de kenmerken die zo een "Franstalige" sowieso "moet" hebben... Maar "hey" we leven dan ook niet in de meest normale situatie ooit... (dit was gewoon even terzijde)

Ik ben tegen geweld. De Franstalige Zuid-Nederlanders hebben zich niet enkel gewelddadig afgescheurd, maar ook de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse gebieden met geweld bezet en daarna geannexeerd. Ik betreur dat inderdaad. Zonder de afscheuringen en annexaties door de Franstalige Belgen zouden de Nederlanden nu een middelgroot land zijn met meer invloed op internationaal gebied. En als de Franstalige "Belgen" per se wilden af scheuren, waarom lieten ze de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse provincies niet gewoon met rust? Die wilden helemaal niet af scheuren van Nederland.

Punt is dat de koning niet neutraal is, maar steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest tegen de Nederlandstalige meerderheid. Hij is dus niet de koning van alle "Belgen". Als hij de Nederlandstaligen toch niet wil, waarom zouden de Nederlandstaligen hem dan nog als staatshoofd moeten erkennen? Enkel maar om zijn jacht en paleizen te betalen?

Fozzie
13 december 2010, 15:20
De inleiding van dit topic is heel erg dom, maar dit wzal me niet weerhouden te antwoorden.

Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is. En ik wens Koning Albert nog veel jaren toe want Hij is echt nog niet zo oud.

Albert van Saksen-Coburg kan ook gewoon met pensioen gaan, hij heeft er de leeftijd voor. Zijn papa ging ook gewoon met pensioen toen bleek dat een groot deel van de bevolking niet zo content was met de manier waarop hij zijn job had gedaan. ;-)

manuel
13 december 2010, 15:21
Ik ben tegen geweld. De Franstalige Zuid-Nederlanders hebben zich niet enkel gewelddadig afgescheurd, maar ook de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse gebieden met geweld bezet en daarna geannexeerd. Ik betreur dat inderdaad. Zonder de afscheuringen en annexaties door de Franstalige Belgen zouden de Nederlanden nu een middelgroot land zijn met meer invloed op internationaal gebied. En als de Franstalige "Belgen" per se wilden af scheuren, waarom lieten ze de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse provincies niet gewoon met rust? Die wilden helemaal niet af scheuren van Nederland.

Punt is dat de koning niet neutraal is, maar steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest tegen de Nederlandstalige meerderheid. Hij is dus niet de koning van alle "Belgen". Als hij de Nederlandstaligen toch niet wil, waarom zouden de Nederlandstaligen hem dan nog als staatshoofd moeten erkennen? Enkel maar om zijn jacht en paleizen te betalen?

En waaruit maakt u uit dat de koning niet neutraal is, en steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest ? Omdat BDW dat zegt ?
Omdat hij frans spreekt tegen zijn vrouw ? Het zou mij trouwens niet verwonderen dat ze eerder veel Italiaans spreken, maar bon.
Waaruit maakt u op de de Koning Vlaanderen eerder kwijt wil ? U bewering lijkt op een BDW-syndroom : de zaken omkeren om toch maar gelijk te halen...

Xenophon
13 december 2010, 15:23
Dat waarden en normen bij velen verschillend zijn kan ik niet weten aangezien ik die 'velen' niet ken.

Wat ik wél weet is dat ze bij koning Albert wel héél verschillend zijn.
Waarden en normen waren exact de woorden die hij gebruikte toen hij meende dat hij het recht had de bevolking te moeten wijzen op waarden en normen die de bevolking hoog in het vaandel moest voeren imv hun gezin.

Enkele maanden later kwam dan uit dat 'meneer' zelf al jaren naast de pot piste....de hypocriet!!

Wat verwacht je van iemand die zelfs bij zijn eigen erkende kinderen bastaarden van een ander heeft zitten?

Fozzie
13 december 2010, 15:25
En waaruit maakt u uit dat de koning niet neutraal is, en steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest ? Omdat BDW dat zegt ?
Omdat hij frans spreekt tegen zijn vrouw ? Het zou mij trouwens niet verwonderen dat ze eerder veel Italiaans spreken, maar bon.
Waaruit maakt u op de de Koning Vlaanderen eerder kwijt wil ? U bewering lijkt op een BDW-syndroom : de zaken omkeren om toch maar gelijk te halen...

Ik denk dat hij Vlaanderen niet kwijt wil, maar de mondiger wordende Vlamingen die niet meer zomaar willen mee betalen aan zijn verspilzucht.

manuel
13 december 2010, 15:27
Albert van Saksen-Coburg kan ook gewoon met pensioen gaan, hij heeft er de leeftijd voor. Zijn papa ging ook gewoon met pensioen toen bleek dat een groot deel van de bevolking niet zo content was met de manier waarop hij zijn job had gedaan. ;-)

En waaruit blijkt dat Koning Albert zijn job niet doet ? U getuigt toch wel van een klein beetje intelectuele oneerlijkheid als u de situatie van nu durft te vergelijken met de situatie van toen. Immers, toen heeft Leopold dezelfde keuze gemaakt als Albert nu : in het belang van de Belgen. Alleen, toen was het nodig dat hij een stap op zij deed, nu is het nodig dat Albert dat niet doet, wil men nog een klein beetje stabiliteit in dit land.

Fozzie
13 december 2010, 15:27
dubbel


Tja je opsomming zijn "presidenten" in een land waar er een dictatuur was , zo een systeem waar je niet voor een bepaald staatshoofd kan kiezen, allé zo een beetje als een monarchie, daar kan je als burger ook niet "voor" stemmen. Ammaai zeg hier ga je wel volledig af !:twisted:

Om maar te zwijgen van al die koningen die niet altijd evenveel respect hadden voor de mensenrechten ;-)

den dinges
13 december 2010, 15:29
Ik ben tegen geweld. De Franstalige Zuid-Nederlanders hebben zich niet enkel gewelddadig afgescheurd, maar ook de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse gebieden met geweld bezet en daarna geannexeerd. Ik betreur dat inderdaad. Zonder de afscheuringen en annexaties door de Franstalige Belgen zouden de Nederlanden nu een middelgroot land zijn met meer invloed op internationaal gebied. En als de Franstalige "Belgen" per se wilden af scheuren, waarom lieten ze de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse provincies niet gewoon met rust? Die wilden helemaal niet af scheuren van Nederland.

Punt is dat de koning niet neutraal is, maar steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest tegen de Nederlandstalige meerderheid. Hij is dus niet de koning van alle "Belgen". Als hij de Nederlandstaligen toch niet wil, waarom zouden de Nederlandstaligen hem dan nog als staatshoofd moeten erkennen? Enkel maar om zijn jacht en paleizen te betalen?

Zeer juist allemaal. De enige goede oplossing zou een " Royaume de Wallonie " zijn, met een Paleis in een waalse stad ergens, er staan daar wel een paar kasteeltjes leeg zeker, die groot genoeg zijn voor zo een operrettekoninkske van niksmendalle. De Walen kunnen dan voor deze famlie verloren kosten hun " train de vie " opdraaien als ze dat zo leuk vinden.

manuel
13 december 2010, 15:30
Ik denk dat hij Vlaanderen niet kwijt wil, maar de mondiger wordende Vlamingen die niet meer zomaar willen mee betalen aan zijn verspilzucht.

Ach, ach, ach : zijn verspilzucht. En waaruit leidt u dan weer af dat Albert aan verspilzucht leidt ? Alweer omdat Bdw het zegt ?
U mag toch niet vergeten dat het niet de Koning is, die dotaties toekent, budgetten goedkeurt etc. En komt u aub niet af dat die kneusjes van vlamingen niet opkunnen tegen de waalse PS, he, dat wordt wel een heel klein beetje afgezaagd, vindt u ook niet...

Fozzie
13 december 2010, 15:30
En waaruit blijkt dat Koning Albert zijn job niet doet ? U getuigt toch wel van een klein beetje intelectuele oneerlijkheid als u de situatie van nu durft te vergelijken met de situatie van toen. Immers, toen heeft Leopold dezelfde keuze gemaakt als Albert nu : in het belang van de Belgen. Alleen, toen was het nodig dat hij een stap op zij deed, nu is het nodig dat Albert dat niet doet, wil men nog een klein beetje stabiliteit in dit land.

Waar heb ik gezegd dat Albert zijn job niet doet? Ik heb er enkel op gewezen dat hij niet hoeft te sterven om zijn loopbaan te beëindigen, maar dat hij gewoon op pensioen kon gaan (hij heeft de pensioensgerechtigde leeftijd bereikt). Het zijn juist de royalisten die de brave man zijn rust op zijn oude dag niet gunnen en willen dat hij blijft "werken" tot zijn bittere einde. ;-)

Fozzie
13 december 2010, 15:33
Ach, ach, ach : zijn verspilzucht. En waaruit leidt u dan weer af dat Albert aan verspilzucht leidt ? Alweer omdat Bdw het zegt ?
U mag toch niet vergeten dat het niet de Koning is, die dotaties toekent, budgetten goedkeurt etc. En komt u aub niet af dat die kneusjes van vlamingen niet opkunnen tegen de waalse PS, he, dat wordt wel een heel klein beetje afgezaagd, vindt u ook niet...

Er zijn inderdaad helaas nog Vlaamse partijen die de monarchie en de veel te hoge dotaties voor de hele familie van Saksen-Coburg blijven steunen. Die partijen krijgen dan ook mijn stem niet meer.

Hoeveel jachts, kastelen en villa's heeft een mens nodig voor hij content is?