PDA

View Full Version : Intrekking van de erkenning van de islam?


Patrice
27 mei 2004, 13:56
De redenen waarom het Vlaams Blok de erkenning van de islam wil intrekken kennen we. Maar hoe exact zal dat zijn?

Een volledig verbod?
Geen financiering?
Financiering zolang bij geregelde controles geen problemen werden opgemerkt?
En wat met andere godsdiensten?

lustige lezer
27 mei 2004, 14:21
Eindelijk nog eens een interessante vraag. Ik ben ook benieuwd. Persoonlijk vind ik het afbreken van de moskees (zoals dat ding daar in Beringen - Mijn) en het intrekken van financiering genoeg. Dat ze thuis hun gebeden doen. Of bijeenkomsten orgaiseren in een parochiezaal, mij geen probleem.

S.
27 mei 2004, 17:09
Toch raar hé dat zoveel Vlaams Blokkers de financiering van moskeeën aan fundamentalistische Saoudi's willen overlaten.

kricke
27 mei 2004, 17:38
Islam, christendom, jodendom, boeddhisme, etc... Elke godsdienst steunt op dezelfde waarden en normen. Er dient een duidelijk onderscheid gemaakt te worden tussen geloof en fundamantalisme. Of dacht u ook niet dat Bush een fundamantalist is. Die maakt misbruik van het geloof om zijn daden kracht bij te zetten.

Als een islamiet in België het recht niet heeft zijn geloof te beleven, waarom zouden wij dan ditzelfde recht hebben.

Waar gaan we naartoe nu we met Europa trachten een sterk front te vormen tegen andere grote naties, dat we in onze eigen minuskule landje trachten nog meer rechten te ontnemen van mensen die hun geloof trachten te beleven. Moeten moslims plots christen worden omdat ze in een land leven waar de meeste mensen gedoopt zijn, maar nog niet eens hun geloof beleven.

Ikzelf ben niet zo tuk op eender welk geloof, juist omdat de misbruiken van het geloof nu eenmaal doorheen de geschiedenis te groot zijn.

Laat een islamiet een islamiet zijn en laat een christen een christen zijn.
Wij kunnen nog wat opsteken van hen in plaats van hen af te breken.

lustige lezer
27 mei 2004, 20:35
@kricke

Ben je al eens in beringen geweest, heb jij dat lelijk gedrocht van een moskee gezien. Schandalig. Ik heb geen problemen met hun geloofsovertuiging, zolang die niet rascistisch (islam is 'rascistisch' (volgensde betekenis zoals die het nu heeft)) is, maar moskeen, zonnetempels :D en boedhakloosters horen hier niet thuis (Tis al erg genoeg met de moderne architectuur) . Een land heeft zijn eigen waarden, eigen historie, eigen uitzicht.

Akkersloot
27 mei 2004, 20:47
Islam, christendom, jodendom, boeddhisme, etc... Elke godsdienst steunt op dezelfde waarden en normen. Er dient een duidelijk onderscheid gemaakt te worden tussen geloof en fundamantalisme. Of dacht u ook niet dat Bush een fundamantalist is. Die maakt misbruik van het geloof om zijn daden kracht bij te zetten.

Als een islamiet in België het recht niet heeft zijn geloof te beleven, waarom zouden wij dan ditzelfde recht hebben.

Waar gaan we naartoe nu we met Europa trachten een sterk front te vormen tegen andere grote naties, dat we in onze eigen minuskule landje trachten nog meer rechten te ontnemen van mensen die hun geloof trachten te beleven. Moeten moslims plots christen worden omdat ze in een land leven waar de meeste mensen gedoopt zijn, maar nog niet eens hun geloof beleven.

Ikzelf ben niet zo tuk op eender welk geloof, juist omdat de misbruiken van het geloof nu eenmaal doorheen de geschiedenis te groot zijn.

Laat een islamiet een islamiet zijn en laat een christen een christen zijn.
Wij kunnen nog wat opsteken van hen in plaats van hen af te breken.
Volgens mij gaat het over de financiering van godsdiensten door de overheid. Als de financiering door de overheid stopt wil toch niet zeggen dat ze christen moeten worden :?: :?: :?:

Akkersloot
27 mei 2004, 20:50
Toch raar hé dat zoveel Vlaams Blokkers de financiering van moskeeën aan fundamentalistische Saoudi's willen overlaten.

Zit je hier nu een vooroordeel te bevestigen ? Namelijk dat moskee besturen met fundamentalistische Saoudi's samenwerken.

Gewoon buitenlandse financiering van culturele en religieuse objecten verbieden. Volgens mij is dat al het geval in andere (niet westerse) landen.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16137

Akkersloot
28 mei 2004, 05:17
Waarom naast de islam ook niet het atheisme als godsdienst erkennen ?

kricke
28 mei 2004, 10:57
Waarom naast de islam ook niet het atheisme als godsdienst erkennen ?

Omdat atheisme net geen godsdienst is of wil zijn.

ray
28 mei 2004, 14:29
@kricke

Ben je al eens in beringen geweest, heb jij dat lelijk gedrocht van een moskee gezien. Schandalig. Ik heb geen problemen met hun geloofsovertuiging, zolang die niet rascistisch (islam is 'rascistisch' (volgensde betekenis zoals die het nu heeft)) is, maar moskeen, zonnetempels :D en boedhakloosters horen hier niet thuis (Tis al erg genoeg met de moderne architectuur) . Een land heeft zijn eigen waarden, eigen historie, eigen uitzicht.
is dat een reden misschien om zoiets te laten afbreken? Ik vind dat misschien ook niet mooi, maar daarvoor moet het niet weg. Zou ge dan niet beter ervoor pleiten om al die lelijke fabrieken te sluiten? Vernietig btw dan ook alle kerken vd 1e keer, als ge consequent wilt zijn

muys
28 mei 2004, 14:42
ikzelf voel geen enkele band met eender welke godsdienst, ik ben enkel een voorstander van de christelijke waarden en normen.

moesten we nu eens bij de belastingsaangifte de vraag stellen of u wenst te betalen voor een godsdienst en zo ja voor de welke, zo betalen de gelovigen zelf voor hun infrastructuur en hun geestelijken. ikzelf heb geen enkel nut bij het onderhoud van kerken of moskees noch bij het gepreek van priesters of imams, waarom moet ik er dan voor betalen?

jorisjeroen
28 mei 2004, 14:48
moesten we nu eens bij de belastingsaangifte de vraag stellen of u wenst te betalen voor een godsdienst en zo ja voor de welke, zo betalen de gelovigen zelf voor hun infrastructuur en hun geestelijken. ikzelf heb geen enkel nut bij het onderhoud van kerken of moskees noch bij het gepreek van priesters of imams, waarom moet ik er dan voor betalen?Geen slecht punt... als je ooit gedoopt bent, kan je je altijd laten uitschrijven uit het doopregister. Dan moet je daarvoor toch al niet meer betalen.
Maar geen slecht idee dat je zelf mag beslissen of je er voor betaalt of niet.

lustige lezer
28 mei 2004, 14:56
is dat een reden misschien om zoiets te laten afbreken? Ik vind dat misschien ook niet mooi, maar daarvoor moet het niet weg. Zou ge dan niet beter ervoor pleiten om al die lelijke fabrieken te sluiten? Vernietig btw dan ook alle kerken vd 1e keer, als ge consequent wilt zijn

Kerken horen al honderde jaren bij onze cultuur. Als we in spanje waren zul je me ook niet horen zeggen , breek die moskeen af.
Dit staat misplaatst! Er zijn al zo'n 400 moskees in ons landje! Een land met een kristelijke achtergrond. Er word al een paar miljoen gegeven ter subsidiering.
Lelijke fabrieken?,pleiten ze weg te doen. En een paar dagen erna sta je betogen dat je geen werk niet meer hebt.
Als je het hebt over ongebruikte fabrieken, OK dan. Die zouden dringend weg moeten.

ray
28 mei 2004, 15:22
och jong, schaf dan direct ook alle frietkoten, pitta-bars en pizza-huts en alle soorten van auto's en fabrieken af eh, da staat daar ook nie mooi

Maus
28 mei 2004, 15:35
Waarom niet ineens alle chinese restaurants afschaffen? Die worden meestal immers geleid door Chinezen en dat zijn toch ook "allochtonen"?

Doe het maar niet ... anders ben ik mijn job kwijt.

lustige lezer
28 mei 2004, 15:48
och jong, schaf dan direct ook alle frietkoten, pitta-bars en pizza-huts en alle soorten van auto's en fabrieken af eh, da staat daar ook nie mooi

Heb ik dat gezegd? Ik zeg gewoon dat moskees niet bij onze cultuur passen. Fabrieken, eetgelegenheden, enz ... wel!

Waarom niet ineens alle chinese restaurants afschaffen? Die worden meestal immers geleid door Chinezen en dat zijn toch ook "allochtonen"?

Wat heeft dat ermee te maken? Nee dit zijn eetgelegenheden als een ander en kunne worden behouden, zoalng dta ze er gene chinatown van maken.

ray
28 mei 2004, 16:11
Wat heeft dat ermee te maken? Nee dit zijn eetgelegenheden als een ander en kunne worden behouden, zoalng dta ze er gene chinatown van maken.
jammer voor u maar daar zijn er al enkele van... 8O :!: :!: :!:

ray
28 mei 2004, 16:19
Lelijke fabrieken?,pleiten ze weg te doen. En een paar dagen erna sta je betogen dat je geen werk niet meer hebt.
Als je het hebt over ongebruikte fabrieken, OK dan. Die zouden dringend weg moeten.

ge hebt duidelijk mijn sarcasme niet begrepen. Mijn post over die fabrieken is even absurd als uw post over die moskeeën. Het vlaams blok zit btw vol met contradicties :)

wie ben jij trouwens om te zeggen dat een moskee niet past in deze samenleving, maar dat een kerk dat wel is? Ik heb het gevoel dat gij een heel conservatief mens bent, schrik voor het nieuwe, liever bij het oude blijven. Vroeger werd er ook ongelooflijk gelachen toen men het vrouwenstemrecht wou invoeren, nu is het zelfs ridicuul als we daaraan weerdenken...

lustige lezer
28 mei 2004, 16:22
Jep ik ben redelijk conservatief. Niet onterecht denk ik. Want de mentalitiet van tegenwoordig is er niet op vooruit gegeaan tov vroeger.

Ik zal zelfs toegeven dat ik schrik heb voor zo'n multiculturele cultuur. Het werkt nog nergens. De schuld ligt uiteraard bij iedereen.

ray
28 mei 2004, 16:24
idd, de maatschappij wordt overheerst door te simplistische mensen, mensen die denken dat alles 'vanzelfsprekend' is, en ik vind dat er een te groot deel van de vlaams blok kiezers met zo'n mentaliteit rondlopen. Ze zien alles zwart op wit. Jantje pest mij, dus jantje moet dood (bij wijze van spreke eh)... maar anderzijds heb je ook nog mensen bij wie dat totaal niet het geval is... maar dat is natuurlijk weer een andere discussie...

lustige lezer
28 mei 2004, 16:29
[quote="ray"]idd, de maatschappij wordt overheerst door te simplistische mensen, mensen die denken dat alles 'vanzelfsprekend' is, en ik vind dat er een te groot deel van de vlaams blok kiezers met zo'n mentaliteit rondlopen. Ze zien alles zwart op wit.quote]

niet alleen vlaamsblokkers. En grijs zien is ookniet het beste, ge moet duidelijke grenzen kunne trekken, anders hebt ge alleen maar ambras.

ingenious
28 mei 2004, 16:52
ikzelf voel geen enkele band met eender welke godsdienst, ik ben enkel een voorstander van de christelijke waarden en normen.

moesten we nu eens bij de belastingsaangifte de vraag stellen of u wenst te betalen voor een godsdienst en zo ja voor de welke, zo betalen de gelovigen zelf voor hun infrastructuur en hun geestelijken. ikzelf heb geen enkel nut bij het onderhoud van kerken of moskees noch bij het gepreek van priesters of imams, waarom moet ik er dan voor betalen?

maar dan moet ge wel consequent zijn en alle kadokes van uw plechtige communie terug geven hé!

we hebben allemaal al gebruik gemaakt van kerken. en ze behoren nu eenmaal tot ons patrimonium. ik kan mij antwerpen zonder onze kathedraal ni voorstellen. en ik denk trouwens ni dat het onderhoud van kerken en moskeeën de grote slopkoppen van de begroting zijn.