PDA

View Full Version : Ik word Waal en ik meen het


Pagina's : [1] 2

Descartes Jr
21 december 2010, 09:40
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

hurricane
21 december 2010, 09:42
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.

circe
21 december 2010, 09:42
Pas op! binnenkort woon je in het derdewereldland Wallonie en wat dan?

Txiki
21 december 2010, 09:43
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !


:cheer: daaaaaaaag :cheer:

Garry
21 december 2010, 09:45
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.
Geen tijd om even een handje mee uit te steken om een ander te helpen?

Kodo Kodo
21 december 2010, 09:47
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Alors, dorénavant, kun je met Spinoza discussiëren over Waals-Nederlandse kwesties en Vlaanderen je Nederlanderhaat besparen. Bonne chance et bonne décontraction, Descartes!

Txiki
21 december 2010, 09:48
Geen tijd om even een handje mee uit te steken om een ander te helpen?

De laatste keer dat ik iemand wilde rechthelpen nadat die persoon hard kennis had gemaakt met het asfalt, lag ik er zelf meteen naast. :lol:

Soit, we zijn allebei recht gekropen, keihard gelachen en dan maar samen een paar pinten gaan pakken om te bekomen. Gelachen, niet te doen :cheer:

En ik zou het opnieuw doen, zonder aarzelen.

hurricane
21 december 2010, 09:48
Geen tijd om even een handje mee uit te steken om een ander te helpen?

Nope. Doe al heel mijn leven niets anders ;-)

Txiki
21 december 2010, 09:50
Pas op! binnenkort woon je in het derdewereldland Wallonie en wat dan?

Dan komen onze Waalse zuiderburen hun geluk zoeken in Vlaanderen. Meteen een pak asielzoekers, steuntrekkers allerhande, er bij. Ze zouden gelijk hebben. 8-)

hurricane
21 december 2010, 09:51
Dan komen onze Waalse zuiderburen hun geluk zoeken in Vlaanderen. Meteen een pak asielzoekers, steuntrekkers allerhande, er bij. Ze zouden gelijk hebben. 8-)

Da's misschien zijn bedoeling. Ni slecht gezien, in dat geval ;-)

Descartes Jr
21 december 2010, 09:53
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.leef maar om te werken, vriend. Ik werk wel virtueel verder in alle rust

Txiki
21 december 2010, 09:53
leef maar om te werken, vriend. Ik werk wel virtueel verder in alle rust

Rust in Vrede, beste man.

Anna List
21 december 2010, 09:54
De laatste keer dat ik iemand wilde rechthelpen nadat die persoon hard kennis had gemaakt met het asfalt, lag ik er zelf meteen naast. :lol:

Soit, we zijn allebei recht gekropen, keihard gelachen en dan maar samen een paar pinten gaan pakken om te bekomen. Gelachen, niet te doen :cheer:

En ik zou het opnieuw doen, zonder aarzelen.

zielig, erbij gaan liggen omdat ge anders alleen moet drinken ... onderken uw problemen man !

suqar_7loe
21 december 2010, 09:55
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Nou, scheer die Vlamingen niet over eenzelfde kam :lol:

Ik weet waar u het over hebt. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt gisteren. Het enige verschil is dat ik wel door de Vlamingen werd geholpen. Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.

Txiki
21 december 2010, 09:55
zielig, erbij gaan liggen omdat ge anders alleen moet drinken ... onderken uw problemen man !

:rofl: gij bent veel te slim, dedzjue ;-)

hurricane
21 december 2010, 09:56
leef maar om te werken, vriend. Ik werk wel virtueel verder in alle rust

Zo ken ik er een hoop, van die virtuele arbeiders :lol:
De steunpilaren van onze welvaart zullen uw luiheid wel dragen.

Descartes Jr
21 december 2010, 10:00
Zo ken ik er een hoop, van die virtuele arbeiders :lol:
De steunpilaren van onze welvaart zullen uw luiheid wel dragen.Tja, als ik mijn trimesteriële BTW-stortingen bekijk lever ik anders wel behoorlijk meer toegevoegde waarde dan het gros van de Belgen.

lombas
21 december 2010, 10:01
Tja, als ik mijn trimesteriële BTW-stortingen bekijk lever ik anders wel behoorlijk meer toegevoegde waarde dan het gros van de Belgen.

Wat die je van werk?

hurricane
21 december 2010, 10:02
Tja, als ik mijn trimesteriële BTW-stortingen bekijk lever ik anders wel behoorlijk meer toegevoegde waarde dan het gros van de Belgen.

Oei...stoeffers op het forum !

Vette Pois(s)on
21 december 2010, 10:05
Soms is het zelfs beter niet geholpen te worden.

Ik denk dat het dikwijls ervaren wordt als bemoeienissen.

Als een mens werkelijk in nood is, of hulp vraagt en niet krijgt, dan pas scheelt er wat.

Maar mekkeren is gemakkelijker.

Bovenbuur
21 december 2010, 10:13
Alors, dorénavant, kun je met Spinoza discussiëren over Waals-Nederlandse kwesties en Vlaanderen je Nederlanderhaat besparen. Bonne chance et bonne décontraction, Descartes!

Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij. ;)

Anna List
21 december 2010, 10:14
Nou, scheer die Vlamingen niet over eenzelfde kam :lol:

Ik weet waar u het over hebt. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt gisteren. Het enige verschil is dat ik wel door de Vlamingen werd geholpen. Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.

ge moet het toegeven gelijk het is, als wij Vlamingen een Marokkaanse zien liggen, stoppen wij en komen wij eens kijken of we niks kunnen meepikken ! allemaal ! :-o

lombas
21 december 2010, 10:17
ge moet het toegeven gelijk het is, als wij Vlamingen een Marokkaanse zien liggen, stoppen wij en komen wij eens kijken of we niks kunnen meepikken ! allemaal ! :-o

:-D

Renesse
21 december 2010, 10:18
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Wat zijn de Walen goed en de Vlamingen slecht.

Zelfhaat...

lombas
21 december 2010, 10:18
Ik heb hier gisteren nog een hele lieve Marokkaan over de vloer gehad, die mij zomaar hielp met mijn lekkageproblemen in de keuken!

Oh wacht.

Hij werd er voor betaald.

:-(

Descartes Jr
21 december 2010, 10:28
Oei...stoeffers op het forum !nope ... mensen die niet op hun kop laten schijten door kakkers van jouw kaliber.

Descartes Jr
21 december 2010, 10:30
Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij. ;)die club bestaat al : de Nederwalen (zie www.waalsweeklblad.be). En ja hoor, die telt ook gewillige Vlaamse leden. Jan Peumans is vast ook lid.

hurricane
21 december 2010, 10:43
nope ... mensen die niet op hun kop laten schijten door kakkers van jouw kaliber.


Wat een attitude !
Ik begrijp meteen waarom jij 'virtueel' moet werken :lol:

rookie
21 december 2010, 10:46
Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

komt ervan als je iedereen hautain behandelt

Garry
21 december 2010, 10:50
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !Ik denk dat dit eerder toeval is.

Op een camping te Bracciano stonden verschillende Walen. Toeval wil dat een van die walen problemen had met een wiel van zijn caravan. Dit moest er af genomen worden en zelfs de wielkast moest los om het probleem opgelost te krijgen. De man had niet het geschikte gereedschap om de zaak los te krijgen. Geen enkele van de andere walen waaraan hij zijn pech verteld had heeft hem aangeboden te helpen. Mijn zoon van 16 toen en ik, hebben de zaak geklaard. Zijn daarna 's avonds uitgenodigd geweest om een heel gezellige avond te passeren met hapjes en drankjes.

Die man zal waarschijnlijk het zelfde gevoel gehad hebben als jij. Dus, kom maar terug, er zou waarschijnlijk toch niet veel veranderen met naar daar te gaan wonen. In tegendeel, hier ligt er veel minder gemakkelijk sneeuw om in vast te rijden. ;-)

hurricane
21 december 2010, 10:51
komt ervan als je iedereen hautain behandelt

Inderdaad. Je oogst wat je zaait.
Tenandere, als we zijn verhalen mogen geloven, zal hij minstens met een Lamborghini rijden.
Die laat ik ook altijd consequent stikken als ze problemen hebben.8-)

Kodo Kodo
21 december 2010, 10:53
Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij. ;)

Ik denk na over de mogelijkheid, onze taalgrens aan Nederland uit te besteden. Maar zonder een pleitbezorger als u, Bovenste beste Buur, verwacht ik weinig belangstelling daar boven de sneeuwgrens.

Descartes Jr
21 december 2010, 10:53
Wat een attitude !

Nu ja, je moet je publiek aanspreken in de taal die het begrijpt, hé :

Zo ken ik er een hoop, van die virtuele arbeiders :lol:
De steunpilaren van onze welvaart zullen uw luiheid wel dragen.

Lul maar verder raak ik moet hier nog een dossier afwerken om mijn sectorgenoten vooruit te helpen.

Au revoir !

hurricane
21 december 2010, 10:55
Nu ja, je moet je publiek aanspreken in de taal die het begrijpt, hé :



Lul maar verder raak ik moet hier nog een dossier afwerken om mijn sectorgenoten vooruit te helpen.

Au revoir !

Een dossier afwerken !
Doet mij een beetje denken aan de burgemeester in Samson.
Lijm je vingers niet aan elkaar eh !;-)

Garry
21 december 2010, 10:56
ge moet het toegeven gelijk het is, als wij Vlamingen een Marokkaanse zien liggen, stoppen wij en komen wij eens kijken of we niks kunnen meepikken ! allemaal ! :-oAls gij 's avonds laat met je auto langs een bos rijd en je ziet plots een Marokkaan in een boom hangen, dan weet ge toch wat u te doen staat.

De lichten van uw wagen laten afstellen.

suqar_7loe
21 december 2010, 10:56
Een dossier afwerken !
Doet mij een beetje denken aan de burgemeester in Samson.
Lijm je vingers niet aan elkaar eh !;-)

:rofl:

Kodo Kodo
21 december 2010, 10:57
Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij. ;)

Overigens heb ik deze week een Kaapverdiër z'n auto-accu opgeladen en een Congolees z'n portier met antivries begoten tot hij hem open kreeg. Het wordt moeilijk als dat staatkundige gevolgen krijgt. Maar ik ben blij dat ik niet toevallig Descartes uit de nood geholpen heb, want anders bleef hij hier rondhangen, en ik schaam me al genoeg als Spinoza iets zegt wat ergens wel een beetje klopt. Het klopt nu weer wat minder, oef!

Garry
21 december 2010, 10:59
Tja, als ik mijn trimesteriële BTW-stortingen bekijk lever ik anders wel behoorlijk meer toegevoegde waarde dan het gros van de Belgen.
Kan ik me voorstellen. Dat is begrijpelijk. Wij allemaal. Maar is het ook meer den het gros van de Vlamingen?

suqar_7loe
21 december 2010, 10:59
ge moet het toegeven gelijk het is, als wij Vlamingen een Marokkaanse zien liggen, stoppen wij en komen wij eens kijken of we niks kunnen meepikken ! allemaal ! :-o

Ja, ik geef het toe: Vlamingen zijn dieven maar dat wist u waarschijnlijk wel al.

hurricane
21 december 2010, 11:01
Ja, ik geef het toe: Vlamingen zijn dieven maar dat wist u waarschijnlijk wel al.

We zijn allemaal dieven als we de kans krijgen, denk ik ;-)

Anna List
21 december 2010, 11:03
Ja, ik geef het toe: Vlamingen zijn dieven maar dat wist u waarschijnlijk wel al.

ge waart er toch bijna ingetrapt ! ;-)

suqar_7loe
21 december 2010, 11:04
ge waart er toch bijna ingetrapt ! ;-)

Ik trap niet in Vlaamse valkuilen ;-)

Anna List
21 december 2010, 11:06
Ik trap niet in Vlaamse valkuilen ;-)

voor allerte types zoals jij, hebben wij speciaal hondedrollen onder de sneeuw ! :p

suqar_7loe
21 december 2010, 11:08
voor allerte types zoals jij, hebben wij speciaal hondedrollen onder de sneeuw ! :p

Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

Kodo Kodo
21 december 2010, 11:10
Ik denk dat dit eerder toeval is.

Op een camping te Bracciano stonden verschillende Walen. Toeval wil dat een van die walen problemen had met een wiel van zijn caravan. Dit moest er af genomen worden en zelfs de wielkast moest los om het probleem opgelost te krijgen. De man had niet het geschikte gereedschap om de zaak los te krijgen. Geen enkele van de andere walen waaraan hij zijn pech verteld had heeft hem aangeboden te helpen. Mijn zoon van 16 toen en ik, hebben de zaak geklaard. Zijn daarna 's avonds uitgenodigd geweest om een heel gezellige avond te passeren met hapjes en drankjes.

Die man zal waarschijnlijk het zelfde gevoel gehad hebben als jij. Dus, kom maar terug, er zou waarschijnlijk toch niet veel veranderen met naar daar te gaan wonen. In tegendeel, hier ligt er veel minder gemakkelijk sneeuw om in vast te rijden. ;-)

Ik ben op nogal veel plaatsen in Wallonië geweest, en er komt daar wel nog meer gemoedelijkheid en misschien ook wel meer hulpvaardigheid voor dan bij ons, vooral in een paar verarmde steden met veel werklozen (Luik, Athus). Maar ja, dat heb je overal waar de mensen nog arm genoeg zijn om elkaar echt nodig te hebben, en waar ze daar ook de tijd voor hebben. In Waals-Brabant en Belgisch Lotharingen moet je daarvoor niet echt wezen.

Kodo Kodo
21 december 2010, 11:13
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

Kijk, dat is nou het leuke aan de koran: als er eens iets in staat dat klopt, hadden we het ook zonder koran kunnen weten, maar het stelt de mohammedanen wel in staat om te beweren dat de rest ook klopt. Dat honden en varkens stinken en ik er liever niet mee in aanraking kom, tja, daar heb ik geen koran voor nodig. Ik vind overigens veel mohammedanen ook onreine wezens.

De schoofzak
21 december 2010, 11:14
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Wees nu eens wat concreter en duidelijker, en geef eens aan welke pro en welke contra gespeeld hebben in je overweging om te verhuizen naar de Ardennen. (en geef ook maar sommige neutrale elementen: als je daar al een geschikt vakantiehuis bezit, dan is dat al heel wat anders; ... of nog erger: cherchez la femme ...).

filosoof
21 december 2010, 11:15
ge waart er toch bijna ingetrapt ! ;-)deze wél:
We zijn allemaal dieven als we de kans krijgen, denk ik ;-)

suqar_7loe
21 december 2010, 11:17
Kijk, dat is nou het leuke aan de koran: als er eens iets in staat dat klopt, hadden we het ook zonder koran kunnen weten, maar het stelt de mohammedanen wel in staat om te beweren dat de rest ook klopt. Dat honden en varkens stinken en ik er liever niet mee in aanraking kom, tja, daar heb ik geen koran voor nodig. Ik vind overigens veel mohammedanen ook onreine wezens.
Zonder uw reactie te lezen weet ik gewoon dat ge hier weer komt zeiken over de onreinheid van de Mohammedanen. U bent in de ban van de islam zonder het te beseffen. Doe wat aan je ziekte, lullemans.

Nog iets: Neem toch alles eens met een korrel zout. In uw geval met een kilo zout.

Vette Pois(s)on
21 december 2010, 11:25
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

Schaapjes kelen is bah.

Anna List
21 december 2010, 11:26
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

die honden zelf vallen meestal nog mee van onrein zijn, maar die drollen ! ;-)

tssss zakjesmensen :p

Anna List
21 december 2010, 11:26
Zonder uw reactie te lezen weet ik gewoon dat ge hier weer komt zeiken over de onreinheid van de Mohammedanen. U bent in de ban van de islam zonder het te beseffen. Doe wat aan je ziekte, lullemans.

Nog iets: Neem toch alles eens met een korrel zout. In uw geval met een kilo zout.

ideaal bij dit weer ook, begin met uw eigen stoep !

lombas
21 december 2010, 11:34
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

En katten?

Pericles
21 december 2010, 11:36
De laatste keer dat ik iemand wilde rechthelpen nadat die persoon hard kennis had gemaakt met het asfalt, lag ik er zelf meteen naast. :lol:

Soit, we zijn allebei recht gekropen, keihard gelachen en dan maar samen een paar pinten gaan pakken om te bekomen. Gelachen, niet te doen :cheer:

En ik zou het opnieuw doen, zonder aarzelen.

Pak jij niet wat veel pinten Txiki.
Ge viert precies alles met het drinken van een pint. :-D

omaplop
21 december 2010, 11:52
He Descartes, ik ben al bijna 5 jaar officieel Waal en heb er geen spijt van !
Mijn Vlaamse gevoelens zijn evenwel gebleven, al zijn die iets minder zwart-wit geworden.

Maar , als je hier komt wonen, moet je je wel aanpassen en vooral winterbanden zetten, dan rij je niet vast.

guido 007
21 december 2010, 11:54
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !


Vorige week reed zich, een voor mij, totaal onbekende vast in een gracht.
Ik ben gestopt en heb de man geholpen om terug op de weg te geraken met zijn voertuig.

Misschien moet je in ons stadje komen wonen.

Descartes Jr
21 december 2010, 12:53
Wees nu eens wat concreter en duidelijker, en geef eens aan welke pro en welke contra gespeeld hebben in je overweging om te verhuizen naar de Ardennen. (en geef ook maar sommige neutrale elementen: als je daar al een geschikt vakantiehuis bezit, dan is dat al heel wat anders; ... of nog erger: cherchez la femme ...).

Dat sneeuwverhaal heeft uiteraard niets te maken met mijn move, maar het ondersteunt het citaat van Jan Peumans : http://www.vandaag.be/binnenland/26823_jan-peumans-zou-veel-liever-een-waal-zijn.html

Daar was ikzelf al héél lang van overtuigd sinds mijn legerdienst in Wallonië. Delcroix schafte de dienstplicht af en meteen ook de vriendschappelijke banden tussen opgroeiende Vlaamse en Waalse jeugd. En nu mag die corrupte vent nog voorzitter worden van de universitaire cluster van Limburg op de koop toe. Bah !

Anna List
21 december 2010, 13:18
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

eigenlijk is dit wel iets voor in K&K hé
zie maar dat ge geen strafpunten meepakt naar ginder ! ;-)

Garry
21 december 2010, 13:30
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-PHela hela manneke, mijne hond niet hoor, die gaat wekelijks in 't bad. En geparfumeerd, anders gaat hij direct als hij buiten komt in de ganzenstronten rollen.

roodhaar
21 december 2010, 13:33
Wees nu eens wat concreter en duidelijker, en geef eens aan welke pro en welke contra gespeeld hebben in je overweging om te verhuizen naar de Ardennen. (en geef ook maar sommige neutrale elementen: als je daar al een geschikt vakantiehuis bezit, dan is dat al heel wat anders; ... of nog erger: cherchez la femme ...).

de prijs van de bouwgrond ??? :-D dat is het dan ook wel zowat...

Garry
21 december 2010, 13:34
Dat sneeuwverhaal heeft uiteraard niets te maken met mijn move, maar het ondersteunt het citaat van Jan Peumans : http://www.vandaag.be/binnenland/26823_jan-peumans-zou-veel-liever-een-waal-zijn.html

Daar was ikzelf al héél lang van overtuigd sinds mijn legerdienst in Wallonië. Delcroix schafte de dienstplicht af en meteen ook de vriendschappelijke banden tussen opgroeiende Vlaamse en Waalse jeugd. En nu mag die corrupte vent nog voorzitter worden van de universitaire cluster van Limburg op de koop toe. Bah !Als ge dan toch naar daar wil gaan wonen, niet dat we u hier gaan missen hoor, maar misschien is een cursus autorijden dan wel aangewezen, want ginder ligt er wel eens meer sneeuw hoor. En ze gaan lang ook niet altijd staan te springen om u er te komen door duwen. Een tank op rupsen can ook handig zijn, maar dat verbruikt zo veel hé.

De Prodigy
21 december 2010, 13:34
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.

Garry
21 december 2010, 13:39
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.Voila. De oplossing is hier geboden. Vlamingen met hun zure smikkel zegt hij. Dus, voor Vlaanderen geen lidstaat van Europa maar eerder een onafhankelijke staat zoals Zwitserland, want die Zwitsers lopen ook allemaal met een zure smikkel. Dus passen wij daar beter bij.

Renesse
21 december 2010, 13:40
Is dit overigens niet meer K&K?

De Prodigy
21 december 2010, 13:47
Voila. De oplossing is hier geboden. Vlamingen met hun zure smikkel zegt hij. Dus, voor Vlaanderen geen lidstaat van Europa maar eerder een onafhankelijke staat zoals Zwitserland, want die Zwitsers lopen ook allemaal met een zure smikkel. Dus passen wij daar beter bij.

Neem het niet te letterlijk hé. Als ze je niet negeren, wensen ze je een goede dag precies tegen hun goesting. Maar ik wil ook niet veralgemenen, want over Engelsen of Nederlanders kan je ook wat vertellen zenne. Het is gewoon iets dat mij op vakantie opvalt.

Gwylan
21 december 2010, 13:52
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Ik kan slechts hopen dat uw verhuis naar Vielsalm u niet belet om ons verder te verblijden met uw mooie schrijverijtjes, monsieur. Maar ik wens u hoe dan ook een aangename, rustige, en nuttige verderzetting van uw leven aldaar.

E. Gidius
21 december 2010, 13:58
Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.

Het is nog maar een jaar of twee geleden dat twee franstalige antiracistische organisaties lieten weten dat het beleid in franstalig Belgïe een pak racistischer is dan in Vlaanderen....

lombas
21 december 2010, 14:02
Blijkbaar had Mohammed een kat - Mu'izza - die tegelijk ook zijn lievelingsdier was.

Leuk.

:-)

Descartes Jr
21 december 2010, 14:06
Als ge dan toch naar daar wil gaan wonen, niet dat we u hier gaan missen hoor, maar misschien is een cursus autorijden dan wel aangewezen, want ginder ligt er wel eens meer sneeuw hoor. En ze gaan lang ook niet altijd staan te springen om u er te komen door duwen. Een tank op rupsen can ook handig zijn, maar dat verbruikt zo veel hé.Ook de plezantste thuis zeker ? Lees liever eens de wijze woorden van uw partijgenoot : http://www.vandaag.be/binnenland/268...waal-zijn.html

backfire
21 december 2010, 14:32
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Ik heb ooit eens pech gehad tijdens de Gordel. De interventie gebeld, maar dat zou nog uren duren. Dus moest ik wachten. Het werd koud. Iedereen reed voorbij, maar niemand stopte (kijken, loeren, ja dat wel). De eerste die stopte was ... een Franstalige, die gaf me zijn regenvestje tegen de koude.

't is dus inderdaad allemaal relatief.
Bonne chance �* Vielsalm.
Hoe zijn de immoprijzen daar?

69kk
21 december 2010, 14:35
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

En welke taal heb je er gesproken.?

roger verhiest
21 december 2010, 14:38
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.

Onvriendelijk zijn wordt dus beloond.

den dinges
21 december 2010, 14:39
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !
Je hebt gelijk. Het is hoog tijd dat Vlamingen Wallonië gaan koloniseren. Je praat toch enkel en alleen Nederlands met die mensen daar zeker ? Zij moeten maar Vlaams leren, hé ! Tenslotte zijn de Vlamingen in de meerderheid, en dus de Meester in België. Bravo Descartes Jr.:-D

Descartes Jr
21 december 2010, 14:40
En welke taal heb je er gesproken.? La langue de Molière, mon cher (ou ma chère ?)

den dinges
21 december 2010, 14:41
Nou, scheer die Vlamingen niet over eenzelfde kam :lol:

Ik weet waar u het over hebt. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt gisteren. Het enige verschil is dat ik wel door de Vlamingen werd geholpen. Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.

Ja, maar dat is omdat je dat geile minirokje droeg, hé !:-)

den dinges
21 december 2010, 14:43
Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij. ;)

Ik vraag eerst altijd geld om te duwen.:lol:

Descartes Jr
21 december 2010, 14:43
Hoe zijn de immoprijzen daar? Hangt sterk af : koop je van een particulier : zeer goedkoop.
Koop je van een immo-kantoor daarentegen .....

Descartes Jr
21 december 2010, 14:44
Ik vraag eerst altijd geld om te duwen.:lol:met getrokken wapen zeker ? :roll:

fonne
21 december 2010, 14:47
En katten?

Als je voldoende zwaar bier in de kookpot kapt smaakt dat achteraf precies zoals konijn. Mmmmm. En veel goedkoper, je kan die zomaar van straat plukken.

Amon_Re
21 december 2010, 14:48
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.

Ik volg niet

den dinges
21 december 2010, 14:49
Ja, ik geef het toe: Vlamingen zijn dieven maar dat wist u waarschijnlijk wel al.

Sommige Vlamingen zijn dieven, inderdaad. Vooral die Nieuwe Vlamingen, die met een kleurtje , en die ook nog een tweedde paspoort van een bepaald ander land in Noordafrika hebben, daar juist tegenover Gibraltar.:-)

Amon_Re
21 december 2010, 14:51
Nou, scheer die Vlamingen niet over eenzelfde kam :lol:

Ik weet waar u het over hebt. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt gisteren. Het enige verschil is dat ik wel door de Vlamingen werd geholpen. Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.

Dat, en ge zijt een vrouw ;-)

Amon_Re
21 december 2010, 14:53
Soms is het zelfs beter niet geholpen te worden.

Ik denk dat het dikwijls ervaren wordt als bemoeienissen.

Als een mens werkelijk in nood is, of hulp vraagt en niet krijgt, dan pas scheelt er wat.

Maar mekkeren is gemakkelijker.

Ja want gevraagd worden of ge hulp wenst is toch zo erg :P

den dinges
21 december 2010, 14:55
Zonder uw reactie te lezen weet ik gewoon dat ge hier weer komt zeiken over de onreinheid van de Mohammedanen. U bent in de ban van de islam zonder het te beseffen. Doe wat aan je ziekte, lullemans.

Nog iets: Neem toch alles eens met een korrel zout. In uw geval met een kilo zout.

Eén broodje goed gebakken en goed gezouten mohammedaan alsteblieft, en een groot met currysaus.

Amon_Re
21 december 2010, 14:58
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

Ela Ela Ela! Mijnen hond nie beledigen eh!

filosoof
21 december 2010, 14:58
Eén broodje goed gebakken en goed gezouten mohammedaan alsteblieft, en een groot met currysaus.En daarbij pak je een kleintje met mayonnaise?

fonne
21 december 2010, 15:00
Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.


Die wou ook eens voelen hoe zo'n dikke BMW van een rijke Vlaming nu wel aanvoelt;-)

filosoof
21 december 2010, 15:00
Ela Ela Ela! Mijnen hond nie beledigen eh!:-o Zijn honden beledigbaar? Sinds wanneer?

Amon_Re
21 december 2010, 15:01
Pak jij niet wat veel pinten Txiki.
Ge viert precies alles met het drinken van een pint. :-D

Nen Vlaming naar mijn hart :P

den dinges
21 december 2010, 15:01
Honden? Bah onreine wezens. Hou uw hond zelf maar bij :-P

Honden stinken tenminste niet naar look.

den dinges
21 december 2010, 15:02
En daarbij pak je een kleintje met mayonnaise?

Wat is dat nu voor een onnozele vraag, filosoof ?

den dinges
21 december 2010, 15:04
Neem het niet te letterlijk hé. Als ze je niet negeren, wensen ze je een goede dag precies tegen hun goesting. Maar ik wil ook niet veralgemenen, want over Engelsen of Nederlanders kan je ook wat vertellen zenne. Het is gewoon iets dat mij op vakantie opvalt.
Je bent gewoon een bevooroordeelde zelfhater.

Amon_Re
21 december 2010, 15:06
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.

Benidorm bastards?

den dinges
21 december 2010, 15:06
Blijkbaar had Mohammed een kat - Mu'izza - die tegelijk ook zijn lievelingsdier was.

Leuk.

:-)Uit solidariteit met die kat heeft hij beslist dat honden onrein zijn. Varkens onrein vinden heeft hij van de joden afgezien.

den dinges
21 december 2010, 15:08
met getrokken wapen zeker ? :roll: Alleen als het Walen zijn.:-D

Amon_Re
21 december 2010, 15:08
Blijkbaar had Mohammed een kat - Mu'izza - die tegelijk ook zijn lievelingsdier was.

Leuk.

:-)

Zo ziet ge maar dat niemand 100% kwaadaardig is :P

den dinges
21 december 2010, 15:09
:-o Zijn honden beledigbaar? Sinds wanneer?

Er zitten er hier toch die op de driehoek drukken als ze zich beledigd voelen ?

Henri1
21 december 2010, 15:11
Benidorm bastards?

Dat zijn nu eens echte Vlamingen ?

Amon_Re
21 december 2010, 15:11
:-o Zijn honden beledigbaar? Sinds wanneer?

Sinds dat religiën beledigd kunnen worden

Herr Flick
21 december 2010, 15:24
Pas op! binnenkort woon je in het derdewereldland Wallonie en wat dan?

Kan hij als san papier terugkomen, ...


;-)

Herr Flick
21 december 2010, 15:28
Als ge dan toch naar daar wil gaan wonen, niet dat we u hier gaan missen hoor, maar misschien is een cursus autorijden dan wel aangewezen, want ginder ligt er wel eens meer sneeuw hoor. En ze gaan lang ook niet altijd staan te springen om u er te komen door duwen. Een tank op rupsen can ook handig zijn, maar dat verbruikt zo veel hé.

Gewoon nen defender met goei banden, en daar trekt ge zelf nen tank die vastzit mee uit de gracht, ... ;-)

Herr Flick
21 december 2010, 15:35
Honden stinken tenminste niet naar look.

Den onze kan nochtans serieus uit zijn bek stinken, maar inderdaad, look is dat niet dat ge ruikt, ... ;-)

Anyway, nen hond is in bepaalde buurten wel een vrijgeleide om ongestoord te passeren , ze zijn er als de dood voor, zeker als het ne groten is met ne gemenen blik...

Garry
21 december 2010, 16:28
Gewoon nen defender met goei banden, en daar trekt ge zelf nen tank die vastzit mee uit de gracht, ... ;-)Niet overdrijven hé.

bgf324
21 december 2010, 16:30
Dan komen onze Waalse zuiderburen hun geluk zoeken in Vlaanderen. Meteen een pak asielzoekers, steuntrekkers allerhande, er bij. Ze zouden gelijk hebben. 8-)

Een muur bouwen op de taalgrens is de oplossing.

Garry
21 december 2010, 16:31
Benidorm bastards?Benidorm.Pfff, dat is niet aan mij besteed hoor. Als ik Antwerps wil horen kan ik naar Blankenberge gaan ook en dat is veel korter bij.

Descartes Jr
21 december 2010, 16:40
Die wou ook eens voelen hoe zo'n dikke BMW van een rijke Vlaming nu wel aanvoelt;-)Doe geen moeite. Ik rij modaal Frans. Ik heb geen behoefte om mijn penis met zo'n stuk snobisme te verlengen ...

Garry
21 december 2010, 16:53
Doe geen moeite. Ik rij modaal Frans. Ik heb geen behoefte om mijn penis met zo'n stuk snobisme te verlengen ...

Dat verstaan ik niet. Hoe kunt ge nu met een kruiwagen vast zitten in de sneeuw.

filosoof
21 december 2010, 17:02
Een muur bouwen op de taalgrens is de oplossing.Zo?:

http://www.berlinermauer.se/bilder/b_murkreutzberg.jpg

Zo?:

http://www.montaguebikes.com/folding-bikes-blog/wp-content/uploads/2010/07/iron-curtain-trail-1.jpg

Of deze(kunnen we door Chinezen laten bouwen)?:

http://packages.asiatravel.com/packageImage/Package/GreatWall1.jpg

filosoof
21 december 2010, 17:07
Wat is dat nu voor een onnozele vraag, filosoof ?Na een onnozele post past een onnozele vraag.
(of wacht tot je Geert Hoste hoorde :twisted:)

Anna List
21 december 2010, 18:33
Ela Ela Ela! Mijnen hond nie beledigen eh!

de moeder van auwen hond is een hoer !

Den Ardennees
21 december 2010, 18:36
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

vergeet je PS-partijkaart niet aan te schaffen als je iets gedaan wil krijgen

kelt
21 december 2010, 18:42
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Zoals vele honderduizenden Vlamingen......
Binnenkort : gans Wallonie een soort BHV :twisted:

Wisord
21 december 2010, 19:11
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !


Goed voor u , al moet ik zeggen dat de limburgers ook niet echt een overstresst volkje zijn ... rustig en kalme mensen . ;-) Maar ik begrijp uw ergernis .

suqar_7loe
21 december 2010, 21:58
Schaapjes kelen is bah.

Jij bent vegetariër, Vette?

suqar_7loe
21 december 2010, 22:00
En katten?

Neen neen, katten niet :-D

suqar_7loe
21 december 2010, 22:02
Hela hela manneke, mijne hond niet hoor, die gaat wekelijks in 't bad. En geparfumeerd, anders gaat hij direct als hij buiten komt in de ganzenstronten rollen.

Ten eerste ik ben geen manneke.

Watvoor een hond hebt ge? Labradors vind ik schone beesten. Kleine honden mag ik niet, die moeten zo ver mogelijk uit mijn buurt blijven. Zeker zo een vette, dikke, slijmerige bulldog (Bah mijn tante heeft zo een vies, onrein dier thuis:-D)

Rr00ttt
21 december 2010, 22:11
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !


Ik ben vlaams-nationalist, maar ik wil u meteen bijtreden dat mijn ervaring is dat mensen in wallonië spontaan een pak behulpzamer en minder gestresseerd zijn dan in vlaanderen.

Ik heb mijn eigen visie over hoe dat zo komt, maar dat doet weinig terzake.

Veel plezier in Vielsalm verder.


(Btw: Amerikanen zijn overigens nog veel behulpzamer dan Walen. Misschien toch maar een ticketje richting VS ipv Vielsalm bestellen? :p)

hurricane
21 december 2010, 22:23
Eskimo's zijn ook redelijk behulpzaam om uw slee uit de sneeuw te trekken.
En ze werken daar allemaal virtueel, naar 't schijnt.

suqar_7loe
21 december 2010, 22:31
Het is nog maar een jaar of twee geleden dat twee franstalige antiracistische organisaties lieten weten dat het beleid in franstalig Belgïe een pak racistischer is dan in Vlaanderen....

Ja, daar was ik van op de hoogte.

Maar toch is hetgeen ik beweer iets dat algemeen bekend is bij de meeste allochtonen. Franstaligen zijn toleranter dan Vlamingen.

Wat ik wel vind is dat Vlamingen enorm onwetend zijn. Vanzodra ze u kennen kijken ze anders naar u. Ik heb al op verschillende plaatsen gewerkt en kom steeds tot die conclusie. In het begin kreeg ik echt van die vragen waar ik echt van opkeek en dacht 'shit man, blanke, fucking, vlaamse racist'. Maar vanzodra die mensen u beter leren kennen, bezien ze u niet meer als een vreemdeling. Ik ga bijvoorbeeld vaak uit met collega's. Over de middag gaan we vaak samen met de baas gaan eten. Mijn collega's bezien me dan ook als een Vlaamse en niet als een vreemdelinge.

Vaak ligt het ook gewoon aan de allochtonen die gewoonweg de moeite niet doen om een Vlaming te leren kennen (omgekeerd ook trouwens).

hurricane
21 december 2010, 22:38
Ja, daar was ik van op de hoogte.

Maar toch is hetgeen ik beweer iets dat algemeen bekend is bij de meeste allochtonen. Franstaligen zijn toleranter dan Vlamingen.

Wat ik wel vind is dat Vlamingen enorm onwetend zijn. Vanzodra ze u kennen kijken ze anders naar u. Ik heb al op verschillende plaatsen gewerkt en kom steeds tot die conclusie. In het begin kreeg ik echt van die vragen waar ik echt van opkeek en dacht 'shit man, blanke, fucking, vlaamse racist'. Maar vanzodra die mensen u beter leren kennen, bezien ze u niet meer als een vreemdeling. Ik ga bijvoorbeeld vaak uit met collega's. Over de middag gaan we vaak samen met de baas gaan eten. Mijn collega's bezien me dan ook als een Vlaamse en niet als een vreemdelinge.

Vaak ligt het ook gewoon aan de allochtonen die gewoonweg de moeite niet doen om een Vlaming te leren kennen (omgekeerd ook trouwens).

Terecht. U bent dan ook geen vreemdelinge, vermits u perfect onze taal spreekt en duidelijk geïntegreerd bent.

giserke
21 december 2010, 22:39
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Bye Bye,

:cheer: En kom aub nooit meer terug :cheer:

Vette Pois(s)on
21 december 2010, 22:46
Jij bent vegetariër, Vette?

yep :-)

solidarnosc
21 december 2010, 22:52
vergeet je PS-partijkaart niet aan te schaffen als je iets gedaan wil krijgen

Vielsam en het grootse deel van Luxemburg is hardcore tsjevenland. Wat dat betreft had ie niet vanuit Vlaanderen hoeven te verhuizen. Iemand die zich als "Ardennees" omschrijft zou dat toch moeten weten. Met een PS lidkaart kom je in de Ardennen nergens. Tsss.

suqar_7loe
21 december 2010, 22:54
Ik ben vlaams-nationalist, maar ik wil u meteen bijtreden dat mijn ervaring is dat mensen in wallonië spontaan een pak behulpzamer en minder gestresseerd zijn dan in vlaanderen.

Ik heb mijn eigen visie over hoe dat zo komt, maar dat doet weinig terzake.

Veel plezier in Vielsalm verder.


(Btw: Amerikanen zijn overigens nog veel behulpzamer dan Walen. Misschien toch maar een ticketje richting VS ipv Vielsalm bestellen? :p)

Wat is uw eigen visie dan?

solidarnosc
21 december 2010, 22:57
Wat is uw eigen visie dan?

Wel je hebt de pseudo-rechtse (nationalistische) darwinistische theorie die zegt dat de Vlamingen eeeeeeeeeeeeeuwen zijn onderdrukt en daardoor een probleem hebben ontwikkeld met "vreemdelingen" in de brede en enge zin van het woord.

Daarnaast heb je uiteraard nog de theorie van het meerwaardezoekend Vlaanderen die zegt dat Vlaanderen rijk en welvarend is geworden en daardoor een hemelse schrik hebben om dat alles te verliezen.

suqar_7loe
21 december 2010, 22:57
Terecht. U bent dan ook geen vreemdelinge, vermits u perfect onze taal spreekt en duidelijk geïntegreerd bent.

Nou ja, naar mijn mening ben ik ook geïntegreerd. Maar ja, wat is integratie?

Voor mij is dat u mengen binnen de samenleving, hier werken en studeren, de taal spreken, religie en afkomst doen er niet toe..

Voor bepaalde is integratie dol zijn op Vlaai en Paling (aldus enkele onnozelaars op het forum) ;-)

suqar_7loe
21 december 2010, 23:00
Ja, maar dat is omdat je dat geile minirokje droeg, hé !:-)

Neen, ik droeg geen minirok :-)

Het zal gewoon aan de inwoners van die plaats liggen hoor.

suqar_7loe
21 december 2010, 23:01
Sommige Vlamingen zijn dieven, inderdaad. Vooral die Nieuwe Vlamingen, die met een kleurtje , en die ook nog een tweedde paspoort van een bepaald ander land in Noordafrika hebben, daar juist tegenover Gibraltar.:-)

Ik? :oops:

solidarnosc
21 december 2010, 23:06
yep :-)

Is die Blue Blanc Belge u op de maag blijven liggen? ;-)

Everytime
21 december 2010, 23:06
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !

Sois le bienvenu en Wallonie!:-D

suqar_7loe
21 december 2010, 23:07
Dat, en ge zijt een vrouw ;-)

Denk je dat dat de reden is?

Ik denk van niet.

Eigenlijk was het best wel leuk zo vast zitten in de sneeuw. Eerst die Vlaming die mij kwam helpen en eenmaal op de parking van de school aangekomen, mochten ze met 5 meesters terug komen helpen. Nen auto die rijdt met de achterbanden, niet anders dan miserie in de sneeuw :evil:

Everytime
21 december 2010, 23:07
Pas op! binnenkort woon je in het derdewereldland Wallonie en wat dan?

Ah, de Vlamingen en hun clichés............

Pieter B
21 december 2010, 23:09
Sois le bienvenu en Wallonie!:-D

Wa zit gij die nu te verwelkomen, ge zijt ni eens ne Waal.

Everytime
21 december 2010, 23:17
Bye Bye,

:cheer: En kom aub nooit meer terug :cheer:

Iets tegen het feit dat Vlamingen naar Wallonië verhuizen?

Xenophon
21 december 2010, 23:21
Je suis content.

:D

Everytime
21 december 2010, 23:22
Wa zit gij die nu te verwelkomen, ge zijt ni eens ne Waal.

Nee maar ik vind dat positief dat Vlamingen naar Wallonië verhuizen! Net als ik voor een zeer sterke Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen ben en vooral in de plekken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is.

Everytime
21 december 2010, 23:24
Je suis content.

:D

C'est très bien d'être content!:-D

den dinges
21 december 2010, 23:28
Zo?:

http://www.berlinermauer.se/bilder/b_murkreutzberg.jpg

Zo?:

http://www.montaguebikes.com/folding-bikes-blog/wp-content/uploads/2010/07/iron-curtain-trail-1.jpg

Of deze(kunnen we door Chinezen laten bouwen)?:

http://packages.asiatravel.com/packageImage/Package/GreatWall1.jpg

Mischien kunnen we alle illegalen in Europa oppakken en hen zo een muur rond heel de E.U. doen bouwen ?

Xenophon
21 december 2010, 23:29
Nou ja, naar mijn mening ben ik ook geïntegreerd. Maar ja, wat is integratie?

Voor mij is dat u mengen binnen de samenleving, hier werken en studeren, de taal spreken, religie en afkomst doen er niet toe..

Voor bepaalde is integratie dol zijn op Vlaai en Paling (aldus enkele onnozelaars op het forum) ;-)

In tegendeel, dat is heel belangrijk.

Xenophon
21 december 2010, 23:30
C'est très bien d'être content!:-D

:)

den dinges
21 december 2010, 23:30
Na een onnozele post past een onnozele vraag.
(of wacht tot je Geert Hoste hoorde :twisted:)

Het probleem met jou is dat je zelfs op zéér intelligente vragen ook steeds enkel extreem onnozele antwoorden kunt bedenken...:cry:

den dinges
21 december 2010, 23:32
de moeder van auwen hond is een hoer !

De moeder van auwen hond is aa moeder. En zeid een snor.

rookie
21 december 2010, 23:33
hopelijk volgen alle franstaligen uit de rand uw voorbeeld

Everytime
21 december 2010, 23:35
hopelijk volgen alle franstaligen uit de rand uw voorbeeld

Droom maar:lol: Er zijn nooit genoeg Franstaligen in Vlaanderen!;-)

Scarabaeida
21 december 2010, 23:37
Hopelijk zijn er veel Hollandse campings in de provincie Luxemburg.

den dinges
21 december 2010, 23:38
Ten eerste ik ben geen manneke.

Watvoor een hond hebt ge? Labradors vind ik schone beesten. Kleine honden mag ik niet, die moeten zo ver mogelijk uit mijn buurt blijven. Zeker zo een vette, dikke, slijmerige bulldog (Bah mijn tante heeft zo een vies, onrein dier thuis:-D)

Bastaard van een Staffordshire en een Boxer. Krijgt van mij ouwe autobanden om zich op uit te leven ( bijt ze helemaal in frennen vanéén ).
Lief beest anders, maar wel een goede waker, en lopen dat die kan! Ongelofelijk vinnig en snel.

den dinges
21 december 2010, 23:46
Ik? :oops:

Jij zal de uitzondering zijn die de regel bevestigd zeker ? Het strekt je tot eer je " dubbel-papoort " -landgenoten te pogen verdedigen, maar de feiten spreken voor zich : de gevangenissen zitten er vol mee, en op straat zijn het de Koningen van het Lastig Vallen, Beledigen, Bestelen en Aflappen...om van Verkrachten nog niet te beginnen...Want daar staan ze in concurrentie met onze Eigen Pedopriesters.

den dinges
21 december 2010, 23:48
Iets tegen het feit dat Vlamingen naar Wallonië verhuizen?

Nee, ze zouden dat massaal moeten doen, en daar faciliteiten afdwingen.

Scarabaeida
21 december 2010, 23:50
Iets tegen het feit dat Vlamingen naar Wallonië verhuizen?

Vlaanderen verlaten Vlaanderen verraden. ;-)

Everytime
22 december 2010, 00:00
Vlaanderen verlaten Vlaanderen verraden. ;-)

Vlamingen die zo denken, zijn echt kleingeestig!

Scarabaeida
22 december 2010, 00:06
Vlamingen die zo denken, zijn echt kleingeestig!

Let op enkele reacties onderaan: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/367070/2008/08/02/Wallonie-waar-1-miljoen-Vlamingen-thuis-zijn.dhtml

:lol:

Ze bestaan nog echt ook.

Everytime
22 december 2010, 00:18
Let op enkele reacties onderaan: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/367070/2008/08/02/Wallonie-waar-1-miljoen-Vlamingen-thuis-zijn.dhtml

:lol:

Ze bestaan nog echt ook.

Ja, zoals die Pieter Bauwens uit Temse die van "landverraders" spreekt en die zegt dat die Vlamingen naar de "vijand" gaan wonen!:lol: Antwoord op die Pieter Bauwens :
http://www.youtube.com/watch?v=Bv-KJKqLCbg&translated=1

;-)

Kodo Kodo
22 december 2010, 00:24
Zonder uw reactie te lezen weet ik gewoon dat ge hier weer komt zeiken over de onreinheid van de Mohammedanen. U bent in de ban van de islam zonder het te beseffen. Doe wat aan je ziekte, lullemans.



Zonder uw reactie te lezen weet ik gewoon dat ge hier weer komt vertellen dat ge verliefd zijt op de heer K. Kodo. Hartelijk dank en nog vele jaren! Kusjes, K. Kodo.

Maximus Aurelius
22 december 2010, 00:33
Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.




excuse me? volgens mij ben jij de eerste tevreden gebruiker van Voo :lol:

daiwa
22 december 2010, 03:34
vergeet je PS-partijkaart niet aan te schaffen als je iets gedaan wil krijgen

Inderdaad,een lidkaart van die rode mafia bende bezitten vergemakkelijkt de zaken daar aanzienlijk.

suqar_7loe
22 december 2010, 09:48
In tegendeel, dat is heel belangrijk.

Ja; in welke mate is dat belangrijk naar uw mening?

Anna List
22 december 2010, 09:51
Neen, ik droeg geen minirok :-)

Het zal gewoon aan de inwoners van die plaats liggen hoor.

je moet je eens afvragen hoe behulpzaam wij zouden zijn als jij wèl een minirokje droeg ! :D

Pericles
22 december 2010, 10:02
Nou ja, naar mijn mening ben ik ook geïntegreerd. Maar ja, wat is integratie?

Voor mij is dat u mengen binnen de samenleving, hier werken en studeren, de taal spreken, religie en afkomst doen er niet toe..

Voor bepaalde is integratie dol zijn op Vlaai en Paling (aldus enkele onnozelaars op het forum) ;-)

Integratie is onvoldoende , het moet assimilatie zijn.
Zelfs onze linkse vriend Geert Van Istendael is deze mening toegedaan.
Ik zou er maar aan beginnen. 8-)

Anna List
22 december 2010, 10:14
Integratie is onvoldoende , het moet assimilatie zijn.
Zelfs onze linkse vriend Geert Van Istendael is deze mening toegedaan.
Ik zou er maar aan beginnen. 8-)

zegt ge nu just tegen eentje dat geassimileerd is volgens mij ...

circe
22 december 2010, 10:21
zegt ge nu just tegen eentje dat geassimileerd is volgens mij ...

geassimileerd? dan toch maar met een héél dun laagje vernis. Een leerkracht die de schandpaal terug wil invoeren is niet geassimileerd. Nog even en ze denkt dat pleiten voor heksenverbranding ook een vorm van integratie is.

Anna List
22 december 2010, 10:25
geassimileerd? dan toch maar met een héél dun laagje vernis. Een leerkracht die de schandpaal terug wil invoeren is niet geassimileerd. Nog even en ze denkt dat pleiten voor heksenverbranding ook een vorm van integratie is.

als ze niet compleet geassimileerd was, dan zweeg ze, vrouw zijnde.

suqar_7loe
22 december 2010, 10:27
je moet je eens afvragen hoe behulpzaam wij zouden zijn als jij wèl een minirokje droeg ! :D

Dat wil ik best geloven.

Maar wie loopt er nou in een minirokje tijdens de winter?

suqar_7loe
22 december 2010, 10:29
als ze niet compleet geassimileerd was, dan zweeg ze, vrouw zijnde.

Pas op, Anna dat past namelijk niet in het plaatje waarbij alle moslima's onderdrukt worden en hun lippen tegen elkaar moeten houden om maar niet gestenigd te worden.

Nou ja, geen enkele persoon kan mij het zwijgen opleggen. Geen ongelovige en al zeker geen moslim.

Pericles
22 december 2010, 10:32
Pas op, Anna dat past namelijk niet in het plaatje waarbij alle moslima's onderdrukt worden en hun lippen tegen elkaar moeten houden om maar niet gestenigd te worden.

Nou ja, geen enkele persoon kan mij het zwijgen opleggen. Geen ongelovige en al zeker geen moslim.

Dat van dat stenigen. Dat ligt niet in onze traditie. :-D

Anna List
22 december 2010, 10:32
Dat wil ik best geloven.

Maar wie loopt er nou in een minirokje tijdens de winter?

een collantje eronder en hoge laarzen of nog beenverwarmers/hoge kousen over die collant ... je kan dat wel doen werken zonder kou lijden ook hoor :D

hurricane
22 december 2010, 10:33
Dat wil ik best geloven.

Maar wie loopt er nou in een minirokje tijdens de winter?

Bwa, pas op.
Ik zie er regelmatig hoor. Op de groenplaats nog, een paar dagen geleden.
Die hebben waarschijnlijk een blaasontsteking nu ;-)

hurricane
22 december 2010, 10:34
een collantje eronder en hoge laarzen of nog beenverwarmers/hoge kousen over die collant ... je kan dat wel doen werken zonder kou lijden ook hoor :D

Anna stop ! Ik begin te kwijlen :?

Anna List
22 december 2010, 10:37
Pas op, Anna dat past namelijk niet in het plaatje waarbij alle moslima's onderdrukt worden en hun lippen tegen elkaar moeten houden om maar niet gestenigd te worden.

Nou ja, geen enkele persoon kan mij het zwijgen opleggen. Geen ongelovige en al zeker geen moslim.

dat is een plaatje wat klopt voor alle islamitische landen he Sjouke ... er is jammer genoeg geen enkel islamitisch land ter wereld te vinden dat gelijke rechten biedt aan vrouwen ...

is de conclusie dat dat de schuld is van de Islam dan zo fout ?

goed voor jou dat niemand je kan doen zwijgen ! maar het marginaliseert je wel in de islamitische wereld, als het je er al niet compleet buiten plaatst.

ongeacht je eigen religiebeeld en -beleving, die niemand aangaat, plaatst het je compleet geassimileerd in de Vlaamse samenleving, daar kan jij niks aan doen (tenzij door te zwijgen ;-) mja, dat ligt overduidelijk niet in je natuur :p ).

Anna List
22 december 2010, 10:39
Anna stop ! Ik begin te kwijlen :?

t is een hottie hé ons suqar_7loeke ! 8-)

suqar_7loe
22 december 2010, 10:45
een collantje eronder en hoge laarzen of nog beenverwarmers/hoge kousen over die collant ... je kan dat wel doen werken zonder kou lijden ook hoor :D

Ja, klopt. Nou, ik heb geen koud en heb een rok aan en laarzen en ne legging uiteraard (Dat ik dat zelf nog niet doorhad :oops:)

Anna List
22 december 2010, 10:46
Ja, klopt. Nou, ik heb geen koud en heb een rok aan en laarzen en ne legging uiteraard (Dat ik dat zelf nog niet doorhad :oops:)

haha lol ! :-)

suqar_7loe
22 december 2010, 10:49
dat is een plaatje wat klopt voor alle islamitische landen he Sjouke ... er is jammer genoeg geen enkel islamitisch land ter wereld te vinden dat gelijke rechten biedt aan vrouwen ...

is de conclusie dat dat de schuld is van de Islam dan zo fout ?

goed voor jou dat niemand je kan doen zwijgen ! maar het marginaliseert je wel in de islamitische wereld, als het je er al niet compleet buiten plaatst.

ongeacht je eigen religiebeeld en -beleving, die niemand aangaat, plaatst het je compleet geassimileerd in de Vlaamse samenleving, daar kan jij niks aan doen (tenzij door te zwijgen ;-) mja, dat ligt overduidelijk niet in je natuur :p ).

Er bestaan geen islamlanden. Wat wel bestaat zijn landen waar de islamitische religie overweegt bij de plaatselijke bevolking. Maar mijn mening kutlanden 1 voor 1. Met Saoudie-Arabië aan de top.

Wat gebeurt er als ge uw vrouw in Belgie bijvoorbeeld bedriegt? Niets. In Marokko vliegt ge de bak ik. Daar ben ik dan weer wel een voorstander van. De vrouw heeft in Marokko veel te zeggen hoor sinds Mohammed de koning is geworden.

Anna List
22 december 2010, 10:54
Er bestaan geen islamlanden. Wat wel bestaat zijn landen waar de islamitische religie overweegt bij de plaatselijke bevolking. Maar mijn mening kutlanden 1 voor 1. Met Saoudie-Arabië aan de top.

Wat gebeurt er als ge uw vrouw in Belgie bijvoorbeeld bedriegt? Niets. In Marokko vliegt ge de bak ik. Daar ben ik dan weer wel een voorstander van. De vrouw heeft in Marokko veel te zeggen hoor sinds Mohammed de koning is geworden.

dat zijn semantics he sjouke, zo gaan we de discussie toch niet voeren zeker ?!

t is net in al die landen (die jij dan noemt) met overwegend islamitische religie dat die positie van de vrouw ronduit schrijnend is

oplossing ligt m.i. zeker niet in het opleggen van verplichtingen door de staat, oplossing ligt uitsluitend in gelijke rechten !
mensen in de gevangenis steken omdat ze menselijk zijn, lijkt mij een stap achteruit.
als man of vrouw wil scheiden, moet dat mogelijk zijn. hij/zij dient alleen rechter te zijn over zijn/haar huwelijk.
maar t is net de islam dat het streven naar die gelijke rechten tegenwerkt.

Pericles
22 december 2010, 11:03
dat zijn semantics he sjouke, zo gaan we de discussie toch niet voeren zeker ?!

t is net in al die landen (die jij dan noemt) met overwegend islamitische religie dat die positie van de vrouw ronduit schrijnend is

oplossing ligt m.i. zeker niet in het opleggen van verplichtingen door de staat, oplossing ligt uitsluitend in gelijke rechten !
mensen in de gevangenis steken omdat ze menselijk zijn, lijkt mij een stap achteruit.
als man of vrouw wil scheiden, moet dat mogelijk zijn. hij/zij dient alleen rechter te zijn over zijn/haar huwelijk.
maar t is net de islam dat het streven naar die gelijke rechten tegenwerkt.

Oei Anna, de liefde is nu gedaan , vrees ik.
Ge moogt de waarheid niet vertellen.
Verdorie toch. :-D

Anna List
22 december 2010, 11:06
Oei Anna, de liefde is nu gedaan , vrees ik.
Ge moogt de waarheid niet vertellen.
Verdorie toch. :-D

8-) ikke wel 8-) ;-)

Turkje
22 december 2010, 13:30
Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.


Misschien ligt het aan uw lijfgeur?

hurricane
22 december 2010, 13:56
Misschien ligt het aan uw lijfgeur?

Aw :-D

Scherven A. Mok
22 december 2010, 14:22
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.

Die Vlamingen met een zure smikkel hebben eveneens veel pret met Walen en Engelsen en Nederlanders. Waarom zou je in godsnaam als je met verlof bent contact wensen met je eigen volk. Het is net fijn van eens met andere mensen om te gaan. Ik zou het net erg vinden om een beetje te gaan samenklitten.

Xenophon
22 december 2010, 14:28
Ja; in welke mate is dat belangrijk naar uw mening?

Omdat uw afkomst en religie zeer bepalend is voor uw gedrag.

Descartes Jr
22 december 2010, 15:06
Misschien ligt het aan uw lijfgeur?Je werkt je inderdaad in het zweet ... maar dat konden die sociale Vlamingen niet weten : ze stonden te kijken vanachter de grote winkelramen en spoedden zich met oogkleppen naar hun auto. De Waal daarentegen ...

Xenophon
22 december 2010, 15:16
Je werkt je inderdaad in het zweet ... maar dat konden die sociale Vlamingen niet weten : ze stonden te kijken vanachter de grote winkelramen en spoedden zich met oogkleppen naar hun auto. De Waal daarentegen ...

Tja, die Vlamingen moeten op tijd op hun werk zijn, de Waal heeft iets meer tijd, die zijn uitkering wordt sowieso gestort.

Descartes Jr
22 december 2010, 15:53
Tja, die Vlamingen moeten op tijd op hun werk zijn, de Waal heeft iets meer tijd, die zijn uitkering wordt sowieso gestort.Ik weet niet of het tot de werkzaamheid van de gemiddelde Vlaming behoort om op een dinsdagmorgen om 09u15 de Hubo buiten te wandelen met een pak mezenbollen, een houten vogelhuisje op een stokje en een doos stofzuigerzakken.

Ik weet wel dat die gemiddelde Vlaming staat te loeren en te gluren en maakt dat hij wegkomt als het op enige solidariteit aankomt.

Maar zoals ik al zei : ik weet sedert decennia dat dat in Wallonië helemaal anders is : het sociaal gevoel primeert er op het kortzichtig egoïsme. Ik sluit er mij geheel bij aan.

Xenophon
22 december 2010, 15:57
Ik weet niet of het tot de werkzaamheid van de gemiddelde Vlaming behoort om op een dinsdagmorgen om 09u15 de Hubo buiten te wandelen met een pak mezenbollen, een houten vogelhuisje op een stokje en een doos stofzuigerzakken.

Ik weet wel dat die gemiddelde Vlaming staat te loeren en te gluren en maakt dat hij wegkomt als het op enige solidariteit aankomt.

Maar zoals ik al zei : ik weet sedert decennia dat dat in Wallonië helemaal anders is : het sociaal gevoel primeert er op het kortzichtig egoïsme. Ik sluit er mij geheel bij aan.

Kom kom, wijze vriend. U weet zo goed als ik dat uw anekdotisch bewijs geen waarde bezit.

Anna List
22 december 2010, 15:58
Ik weet niet of het tot de werkzaamheid van de gemiddelde Vlaming behoort om op een dinsdagmorgen om 09u15 de Hubo buiten te wandelen met een pak mezenbollen, een houten vogelhuisje op een stokje en een doos stofzuigerzakken.

Ik weet wel dat die gemiddelde Vlaming staat te loeren en te gluren en maakt dat hij wegkomt als het op enige solidariteit aankomt.

Maar zoals ik al zei : ik weet sedert decennia dat dat in Wallonië helemaal anders is : het sociaal gevoel primeert er op het kortzichtig egoïsme. Ik sluit er mij geheel bij aan.

et alors ?

Descartes Jr
22 december 2010, 16:13
Kom kom, wijze vriend. U weet zo goed als ik dat uw anekdotisch bewijs geen waarde bezit.
Ik hoef geen QUOD ERAT DEMONSTRANDUM. Je kan net zo goed rechtstaans verdrinken in een beek met een statistisch gemiddelde diepte van 1 m.

Ik heb het over een volksaard die NIET aanwezig is in Vlaanderen en WEL in Wallonië. Noem het een MODUS VIVENDI.

En kom nu niet af met uw "Vlaams Frietkot", want in Wallonië zijn de frieten gewoonweg lekkerder. En bovendien geserveerd in een rustig, niet opgefokt kader. Met een factuur die ver onder de Vlaamse valt.

Anna List
22 december 2010, 16:16
Ik hoef geen QUOD ERAT DEMONSTRANDUM. Je kan net zo goed rechtstaans verdrinken in een beek met een statistisch gemiddelde diepte van 1 m.

Ik heb het over een volksaard die NIET aanwezig is in Vlaanderen en WEL in Wallonië. Noem het een MODUS VIVENDI.

En kom nu niet af met uw "Vlaams Frietkot", want in Wallonië zijn de frieten gewoonweg lekkerder. En bovendien geserveerd in een rustig, niet opgefokt kader. Met een factuur die ver onder de Vlaamse valt.

frieten in een broodje, niks voor mij

Descartes Jr
22 december 2010, 16:16
et alors ? is dat alles ? Nu ja, lees mijn onderschrift. Ik verdedig met overtuiging de zwaksten van geest.

Anna List
22 december 2010, 16:19
is dat alles ? Nu ja, lees mijn onderschrift. Ik verdedig met overtuiging de zwaksten van geest.

ik begin te vrezen dat uw Frans ni echt je dat is :roll:

Everytime
22 december 2010, 16:20
Die Vlamingen met een zure smikkel hebben eveneens veel pret met Walen en Engelsen en Nederlanders. Waarom zou je in godsnaam als je met verlof bent contact wensen met je eigen volk. Het is net fijn van eens met andere mensen om te gaan. Ik zou het net erg vinden om een beetje te gaan samenklitten.

Misschien omdat hun spel - het Vlaams-Nationalisme - hen vraagt alleen contacten met Vlamingen te hebben?;-)

Descartes Jr
22 december 2010, 16:23
frieten in een broodje, niks voor mij
En wie heeft u daartoe verplicht ? U koos het toch zélf !? In het frituurke op de hoek van mijn Limburgse straat kan ik evengoed voor frieten in een broodje kiezen. Misschien vind ik dat hier ook in Vielsalm maar dat is dan mijn eigen keuze. En als ik dat niet lust dan wordt het un medium frites avec carbonnades of un grand dagobert.

Descartes Jr
22 december 2010, 16:25
ik begin te vrezen dat uw Frans ni echt je dat is :roll:OK, sois encore belle mais tais-toi, ma belle .. au revoir !

Xenophon
22 december 2010, 16:27
Ik hoef geen QUOD ERAT DEMONSTRANDUM. Je kan net zo goed rechtstaans verdrinken in een beek met een statistisch gemiddelde diepte van 1 m.

Ik heb het over een volksaard die NIET aanwezig is in Vlaanderen en WEL in Wallonië. Noem het een MODUS VIVENDI.

En kom nu niet af met uw "Vlaams Frietkot", want in Wallonië zijn de frieten gewoonweg lekkerder. En bovendien geserveerd in een rustig, niet opgefokt kader. Met een factuur die ver onder de Vlaamse valt.

Ik begrijp het.

Wallonie goed, Vlaanderen slecht.

Zelf gezien op de parking van de Hubo. :D

suqar_7loe
22 december 2010, 16:34
Omdat uw afkomst en religie zeer bepalend is voor uw gedrag.

Oh jongens toch, wat een gelul.. Hoe zit het met uw gedrag, kerel?

Ik ben dan wel een moslima maar heb wel een blanco strafblad.

U vraagt gewoon om zulke reacties..

Xenophon
22 december 2010, 16:44
Oh jongens toch, wat een gelul.. Hoe zit het met uw gedrag, kerel?

Ik ben dan wel een moslima maar heb wel een blanco strafblad.

U vraagt gewoon om zulke reacties..

Mijn gedrag is het gevolg van mijn opvoeding mijn gedachten en ervaringen. Hoe ik opgevoed ben wordt in grote mate beslist door mijn afkomst.

Net zoals dat bij u het geval is. Of zeg je nu werkelijk dat uw afkomst en uw religie in geen enkele mate iets bijdragen tot uw gedrag? Is het daarom dat je een hoofdoek draagt misschien? Omdat het niets met islam te zien heeft?

Is het daarom dat je naar jezelf refereert als "moslima", omdat uw religie niets bijdraagt tot uw gedrag?

En dat u een blanco strafblad heeft, dat kan verschillende betekenissen hebben. Want het is gewoon zo dat iemand die nog niet betrapt en veroordeeld is voor een misdaad een blanco strafregister heeft.

Ik ken nog wel enkele grotere gangsters dan mijzelf die een blanco strafblad hebben.

Ik zit er niets mee in om met u te praten, maar je moet wel een klein beetje ernstig blijven.

Eigenzinnig
22 december 2010, 16:45
Oh jongens toch, wat een gelul.. Hoe zit het met uw gedrag, kerel?

Ik ben dan wel een moslima maar heb wel een blanco strafblad.

U vraagt gewoon om zulke reacties..

:lol:

Garry
22 december 2010, 16:49
OK, sois encore belle mais tais-toi, ma belle .. au revoir !

Blijven oefenen, oefening baart kunst.

Pericles
22 december 2010, 16:52
Oh jongens toch, wat een gelul.. Hoe zit het met uw gedrag, kerel?

Ik ben dan wel een moslima maar heb wel een blanco strafblad.

U vraagt gewoon om zulke reacties..

Zelfs geen laster en eerroof ?
Dat verbaast mij toch enigszins, gezien uw uitlatingen alhier.
Maar goed , ik gun u het voordeel van de twijfel. 8-)

suqar_7loe
22 december 2010, 16:56
Mijn gedrag is het gevolg van mijn opvoeding mijn gedachten en ervaringen. Hoe ik opgevoed ben wordt in grote mate beslist door mijn afkomst.

Net zoals dat bij u het geval is. Of zeg je nu werkelijk dat uw afkomst en uw religie in geen enkele mate iets bijdragen tot uw gedrag? Is het daarom dat je een hoofdoek draagt misschien? Omdat het niets met islam te zien heeft?

Is het daarom dat je naar jezelf refereert als "moslima", omdat uw religie niets bijdraagt tot uw gedrag?

En dat u een blanco strafblad heeft, dat kan verschillende betekenissen hebben. Want het is gewoon zo dat iemand die nog niet betrapt en veroordeeld is voor een misdaad een blanco strafregister heeft.

Ik ken nog wel enkele grotere gangsters dan mijzelf die een blanco strafblad hebben.


Doe toch niet idioot en reageer liever om mijn vraag. Volgens u bepaalt iemands afkomst en overtuiging of die persoon geïntegreerd is binnen de maatschappij. U als ex-crimineel bezit ook geen goed gedrag dus met andere woorden: u bent niet geïntegreerd.

Waar heb jij gelezen dat ik een hoofddoek draag? Of een boerka of een niqaab? Het verschil tussen u en mij is dat ik mijn biografie niet openbaar op een kutforum als dit, anderen doen dat weer wel.

Jouw voorlaatste zin slaat dan ook nergens op. Het feit dat ik een blanco strafbald heb en mijn familieleden ook trouwens wilt zeggen dat wij ons goed gedragen en ons distantiëren van elke criminele daad. Of ben jij zo een fucker die denkt dat elke Marokkaan een crimineel is?

Wie moet er eigenlijk ernstig blijven?

Maar goed, u hoeft niet meer te reageren. Met u discussiëren over dit soort onderwerpen heeft weinig zin.

HomoErgaster
22 december 2010, 16:56
Ik hoef geen QUOD ERAT DEMONSTRANDUM. Je kan net zo goed rechtstaans verdrinken in een beek met een statistisch gemiddelde diepte van 1 m.

Ik heb het over een volksaard die NIET aanwezig is in Vlaanderen en WEL in Wallonië. Noem het een MODUS VIVENDI.


Als u er zo over denkt, veel plezier in Vielsalm. Desondanks is het complete onzin.

Eigenzinnig
22 december 2010, 16:58
Doe toch niet idioot en reageer liever om mijn vraag. Volgens u bepaalt iemands afkomst en overtuiging of die persoon geïntegreerd is binnen de maatschappij. U als ex-crimineel bezit ook geen goed gedrag dus met andere woorden: u bent niet geïntegreerd.

Waar heb jij gelezen dat ik een hoofddoek draag? Of een boerka of een niqaab? Het verschil tussen u en mij is dat ik mijn biografie niet openbaar op een kutforum als dit, anderen doen dat weer wel.

Jouw voorlaatste zin slaat dan ook nergens op. Het feit dat ik een blanco strafbald heb en mijn familieleden ook trouwens wilt zeggen dat wij ons goed gedragen en ons distantiëren van elke criminele daad. Of ben jij zo een fucker die denkt dat elke Marokkaan een crimineel is?

Wie moet er eigenlijk ernstig blijven?

Maar goed, u hoeft niet meer te reageren. Met u discussiëren over dit soort onderwerpen heeft weinig zin.
dat heb je reeds herhaaldelijk toege geven of zelf vermeld..

suqar_7loe
22 december 2010, 16:59
dat heb je reeds herhaaldelijk toege geven of zelf vermeld..

Bij mijn weten niet. Nou ja, dat zijn nu zaken waar ik geen woord over rep. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien. Ik vraag ook niet achter uw slipkleurke.

Ik ben wel een voorstander en verdedig ten allen tijde de hoofddoek.

Descartes Jr
22 december 2010, 17:01
Ik begrijp het.
Wallonie goed, Vlaanderen slecht.
Zelf gezien op de parking van de Hubo. :D
Mijn analyse/synthese-geest is iets minder wit-zwart (noem het geel-zwart) maar mijn genuanceerd oordeel bracht mij naar Wallonië.

Vlaanderen wordt onleefbaar. Zie ook de demografische curven : Vlaanderen bezwijkt onder de bouwsteenwoede en het verkeersslib. Gelukkig zijn er nog de allochtonen om de wegen te onderhouden. Den Vlaming maakt ooit wel van zijn BMW zijn vaste thuis.

Op de pechstrook.

Everytime
22 december 2010, 17:02
dat heb je reeds herhaaldelijk toege geven of zelf vermeld..

En dan? Ik ben tegen de burka en de niqab maar helemaal niet tegen een gewone hoofddoek.

Pericles
22 december 2010, 17:02
Bij mijn weten niet.

Ik ben wel een voorstander en verdedig ten allen tijde de hoofddoek.

Ge zijt moslima.
Ge zijt voorstander van de hoofddoek.
Maar ge zou hem zelf niet dragen.:roll:
Welke psychiatrische kronkel is dat ? :lol:

suqar_7loe
22 december 2010, 17:03
Mijn analyse/synthese-geest is iets minder wit-zwart (noem het geel-zwart) maar mijn genuanceerd oordeel bracht mij naar Wallonië.

Vlaanderen wordt onleefbaar. Zie ook de demografische curven : Vlaanderen bezwijkt onder de bouwsteenwoede en het verkeersslib. Gelukkig zijn er nog de allochtonen om de wegen te onderhouden. Den Vlaming maakt ooit wel van zijn BMW zijn vaste thuis.

Op de pechstrook.
Awel, ge hebt gelijk :x

Descartes Jr
22 december 2010, 17:03
Desondanks is het complete onzin.En waar is uw bewijs, heer ErgLaster ?

Xenophon
22 december 2010, 17:03
Doe toch niet idioot en reageer liever om mijn vraag. Volgens u bepaalt iemands afkomst en overtuiging of die persoon geïntegreerd is binnen de maatschappij. U als ex-crimineel bezit ook geen goed gedrag dus met andere woorden: u bent niet geïntegreerd.

Waar heb jij gelezen dat ik een hoofddoek draag? Of een boerka of een niqaab? Het verschil tussen u en mij is dat ik mijn biografie niet openbaar op een kutforum als dit, anderen doen dat weer wel.

Jouw voorlaatste zin slaat dan ook nergens op. Het feit dat ik een blanco strafbald heb en mijn familieleden ook trouwens wilt zeggen dat wij ons goed gedragen en ons distantiëren van elke criminele daad. Of ben jij zo een fucker die denkt dat elke Marokkaan een crimineel is?

Wie moet er eigenlijk ernstig blijven?

Maar goed, u hoeft niet meer te reageren. Met u discussiëren over dit soort onderwerpen heeft weinig zin.

Het lijkt wel alsof je geen enkel woord begrepen hebt van wat ik zei.

Eerstens heb ik nooit gezegd dat iemands afkomst bepaald of hij daadwerkelijk geintegreerd is in de maatschappij.

Ik zei dat iemands afkomst en religie in grote mate zijn gedrag bepaald. Dat is voor mij zo, dat is ook voor u zo.

En dan verder, u bestempeld uzelf hier op het forum als "moslima," mag ik dan aannemen dat u een moslima bent?

suqar_7loe
22 december 2010, 17:05
En dan? Ik ben tegen de burka en de niqab maar helemaal niet tegen een gewone hoofddoek.

Ik ben daar ook geen voorstander van maar vind wel dat een ander zelf mag bepalen wat hij/zij draagt. Iemand die met een masker of boerka wilt rondlopen mag dat van mijn part (een verbod zou overbodig mogen zijn) maar wat men niet mag vergeten is dat deze personen zichzelf aan de kant schuiven. Men weigert te werken dus kan men ook het dopgeld op hun buik schrijven.

Xenophon
22 december 2010, 17:05
Mijn analyse/synthese-geest is iets minder wit-zwart (noem het geel-zwart) maar mijn genuanceerd oordeel bracht mij naar Wallonië.

Vlaanderen wordt onleefbaar. Zie ook de demografische curven : Vlaanderen bezwijkt onder de bouwsteenwoede en het verkeersslib. Gelukkig zijn er nog de allochtonen om de wegen te onderhouden. Den Vlaming maakt ooit wel van zijn BMW zijn vaste thuis.

Op de pechstrook.

Alleszins, hoe het ook weze, ik wens u geluk in uw toekomstige leven als Waal.

Everytime
22 december 2010, 17:06
Mijn analyse/synthese-geest is iets minder wit-zwart (noem het geel-zwart) maar mijn genuanceerd oordeel bracht mij naar Wallonië.

Vlaanderen wordt onleefbaar. Zie ook de demografische curven : Vlaanderen bezwijkt onder de bouwsteenwoede en het verkeersslib. Gelukkig zijn er nog de allochtonen om de wegen te onderhouden. Den Vlaming maakt ooit wel van zijn BMW zijn vaste thuis.

Op de pechstrook.

Het is wel zo! Als dit niet het geval was, zouden geen enkele Vlamingen het kwalijk nemen dat u naar Wallonië verhuisd ben.

roger verhiest
22 december 2010, 17:07
Moeten we een hoofddoek dragen om "Waal te worden" ?

Ik leer hier alle dagen véél bij.

Eigenzinnig
22 december 2010, 17:08
Bij mijn weten niet. Nou ja, dat zijn nu zaken waar ik geen woord over rep. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien. Ik vraag ook niet achter uw slipkleurke.

Ik ben wel een voorstander en verdedig ten allen tijde de hoofddoek.

Toch wel..helaas heb ik geen artisjokaanse database maar ik durf er geld op zetten dan je een hoofddoekdragende strikt gelovige jonge en ongehuwde lerares bent omdat je dit zelf op dit 'kutforum' hebt verklaart..8-)

Mijn slip is zwart..

suqar_7loe
22 december 2010, 17:09
Moeten we een hoofddoek dragen om "Waal te worden" ?

Ik leer hier alle dagen véél bij.

Liefst wel.

Lang leve de islamisering :lol:

Wedden dat ze op korte tijd allemaal blokkers worden.

Eigenzinnig
22 december 2010, 17:10
Moeten we een hoofddoek dragen om "Waal te worden" ?

Ik leer hier alle dagen véél bij.
Bij een burka krijg je een upgrade naar 'fransman'..:lol:

suqar_7loe
22 december 2010, 17:11
Toch wel..helaas heb ik geen artisjokaanse database maar ik durf er geld op zetten dan je een hoofddoekdragende strikt gelovige jonge en ongehuwde lerares bent omdat je dit zelf op dit 'kutforum' hebt verklaart..8-)

Mijn slip is zwart..

Ja, link?

Wat weet jij van mijn leeftijd?:-D Mijn leeftijd heb ik nog nooit vermeld, alleen enkele linkiwinkies zijn daarvan op de hoogte.

Ik ongehuwd?

En ja, ik ben inderdaad een leerkracht.

Vraag het anders eens aan Artisjok, die zal u zeker een antwoord kunnen geven op uw vragen. Daar ben ik van overtuigd.

Pericles
22 december 2010, 17:13
Ja, link?

Wat weet jij van mijn leeftijd?:-D Mijn leeftijd heb ik nog nooit vermeld, alleen enkele linkiwinkies zijn daarvan op de hoogte.

En ja, ik ben inderdaad een leerkracht.

Vraag het anders eens aan Artisjok, die zal u zeker een antwoord kunnen geven op uw vragen. Daar ben ik van overtuigd.

Kleuteronderwijs ?

Descartes Jr
22 december 2010, 17:14
Alleszins, hoe het ook weze, ik wens u geluk in uw toekomstige leven als Waal.Troost je. Je komt ooit wel tot dezelfde slotsom. Tenzij je houdt van een opgefokt ver-Amerikaniseerd popcorn-bestaan. Blik op oneindig, verstand op nul.

Ik trek mij hier terug in de besneeuwde bossen, werk door aan een leefbaar ritme en verdwijn verder in poëzie. Lezend en schrijvend.

Hou je goed !

Pericles
22 december 2010, 17:16
Troost je. Je komt ooit wel tot dezelfde slotsom. Tenzij je houdt van een opgefokt ver-Amerikaniseerd popcorn-bestaan. Blik op oneindig, verstand op nul.

Ik trek mij hier terug in de besneeuwde bossen, werk door aan een leefbaar ritme en verdwijn verder in poëzie. Lezend en schrijvend.

Hou je goed !

Ge hebt gelijk Descartes.
Er is toch een kroeg is de buurt hé. 8-)

Xenophon
22 december 2010, 17:19
Troost je. Je komt ooit wel tot dezelfde slotsom. Tenzij je houdt van een opgefokt ver-Amerikaniseerd popcorn-bestaan. Blik op oneindig, verstand op nul.

Ik trek mij hier terug in de besneeuwde bossen, werk door aan een leefbaar ritme en verdwijn verder in poëzie. Lezend en schrijvend.

Hou je goed !

Oei, geen internet daar?

Descartes Jr
22 december 2010, 17:22
Ge hebt gelijk Descartes.
Er is toch een kroeg is de buurt hé. 8-)
Wees gerust. Met een kruidige Italiaan ernaast ...

Pericles
22 december 2010, 17:24
Wees gerust. Met een kruidige Italiaan ernaast ...

Gelukzak. :-P

Zwartengeel
22 december 2010, 17:27
Troost je. Je komt ooit wel tot dezelfde slotsom. Tenzij je houdt van een opgefokt ver-Amerikaniseerd popcorn-bestaan. Blik op oneindig, verstand op nul.

Ik trek mij hier terug in de besneeuwde bossen, werk door aan een leefbaar ritme en verdwijn verder in poëzie. Lezend en schrijvend.

Hou je goed !

Eerlijk gezegd zou ik zelf - dat is natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening - liever blijven proberen om van Vlaanderen iets leefbaars te maken in plaats van weg te lopen.

Descartes Jr
22 december 2010, 17:34
Eerlijk gezegd zou ik zelf - dat is natuurlijk mijn eigen persoonlijke mening - liever blijven proberen om van Vlaanderen iets leefbaars te maken in plaats van weg te lopen.Ik denk dat ik mijn steentje heb bijgedragen. Op alle terreinen. Maar wat is een individu tegen een onbeheerste massa die niet leeft met gezond verstand maar met hypes ? Ik ben 56 jaar en heb het wel begrepen. Ik wil doorgaan tot mijn 65° maar in een mensvriendelijke omgeving. Niet tussen die opgefokte Vlaamse slopers ... ze beseffen niet wat ze zichzelf aandoen.

Pericles
22 december 2010, 17:45
Ik denk dat ik mijn steentje heb bijgedragen. Op alle terreinen. Maar wat is een individu tegen een onbeheerste massa die niet leeft met gezond verstand maar met hypes ? Ik ben 56 jaar en heb het wel begrepen. Ik wil doorgaan tot mijn 65° maar in een mensvriendelijke omgeving. Niet tussen die opgefokte Vlaamse slopers ... ze beseffen niet wat ze zichzelf aandoen.

Ik ben 45 en binnen 10 jaar ga ik hetzelfde doen als jij. Ik verkoop de nest, hoe een kleine verzekeringsportefuille over en ga veel rustiger leven.
Groot gelijk Descartes.

Descartes Jr
22 december 2010, 17:51
Ik ben 45 en binnen 10 jaar ga ik hetzelfde doen als jij. Ik verkoop de nest, hoe een kleine verzekeringsportefuille over en ga veel rustiger leven.
Groot gelijk Descartes.Prima. Ik zal die Italiaan verwittigen dat hij niet te vroeg met pensioen moet gaan ... ;)

Scherven A. Mok
22 december 2010, 17:54
Misschien omdat hun spel - het Vlaams-Nationalisme - hen vraagt alleen contacten met Vlamingen te hebben?;-)

Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.

roger verhiest
22 december 2010, 18:25
Liefst wel.

Lang leve de islamisering :lol:

Wedden dat ze op korte tijd allemaal blokkers worden.

De Moslims ? Mogelijk : in hun begindagen waren de VB-ers nogal anti-joods en zeker indien ze rondliepen in hun typische klederdracht, dus nadat ze "het licht" gezien hebben en terug tegen "der ewige Jude" zijn kunnen ze zich gerust tot de islam bekeren en zich aan "de ware god" onderwerpen.

Persoonlijk vind ik het leven te kort om me aan eender wat te onderwerpen
(uitgezonderd mijn talrijke kleinkinderen)

Descartes Jr
22 december 2010, 18:27
Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.Buitenland ? Wallonië ? Jongen, was jij ooit Belg ? Ik ben hoegenaamd niet koningsgezind maar dat heeft niets te maken met het feit dat voor mij Wallonië méér Belgisch-voelend is dan het egocentrische Vlaanderen.

Overigens stikt het hier in Wallonië van de Hollanders die dicht bij elkaar kruipen (in Nederwaalse clubjes - zie www.waalsweekblad.be) om er te bridgen, te belotten, te kienen en samen hun kapitaaltje rendabel te maken.

En ja, ook Vlamingen zijn er les bienvenus... kuch kuch ..

roger verhiest
22 december 2010, 18:28
Bij een burka krijg je een upgrade naar 'fransman'..:lol:

Zie je wel dat je hier altijd iets kunt bijleren : het zijn dus mannen die een burka dragen !

roger verhiest
22 december 2010, 18:29
Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.

In Afrika kruipen alle Europeanen bij elkaar : het zit in onze genen !

Eigenzinnig
22 december 2010, 18:41
Ja, link?

Wat weet jij van mijn leeftijd?:-D Mijn leeftijd heb ik nog nooit vermeld, alleen enkele linkiwinkies zijn daarvan op de hoogte.

Ik ongehuwd?

En ja, ik ben inderdaad een leerkracht.

Vraag het anders eens aan Artisjok, die zal u zeker een antwoord kunnen geven op uw vragen. Daar ben ik van overtuigd.
tijdens het 'hoofddoekendebat' met o.a. Cdude zaliger heb je meermaals geinsinueerd dat je hoofddoekdragend ben..ik heb écht geen zin om een half uur naar die link te zoeken..

Je bent halfweg de 20 en hebt een (sexuele) voorkeur voor autochtone 'gabbers'..ook duidelijk gezegd meermaals

Je bent een vrouw en kan dus bijgevolg ook niet zwijgen..:lol:

maar we zitten te ver 'off topic'..

Scherven A. Mok
22 december 2010, 19:14
Buitenland ? Wallonië ? Jongen, was jij ooit Belg ? Ik ben hoegenaamd niet koningsgezind maar dat heeft niets te maken met het feit dat voor mij Wallonië méér Belgisch-voelend is dan het egocentrische Vlaanderen.

Overigens stikt het hier in Wallonië van de Hollanders die dicht bij elkaar kruipen (in Nederwaalse clubjes - zie www.waalsweekblad.be) om er te bridgen, te belotten, te kienen en samen hun kapitaaltje rendabel te maken.

En ja, ook Vlamingen zijn er les bienvenus... kuch kuch ..

Euhm waar heb je het over ? Zie hier de proloog :


Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.
Die Vlamingen met een zure smikkel hebben eveneens veel pret met Walen en Engelsen en Nederlanders. Waarom zou je in godsnaam als je met verlof bent contact wensen met je eigen volk. Het is net fijn van eens met andere mensen om te gaan. Ik zou het net erg vinden om een beetje te gaan samenklitten.


Misschien omdat hun spel - het Vlaams-Nationalisme - hen vraagt alleen contacten met Vlamingen te hebben?

Mijn ervaring leert me dat het net Belgicistische koningsgezinden zijn die in het buitenland liever bij elkaar kruipen.

Descartes Jr
22 december 2010, 19:28
Euhm waar heb je het over ? Zie hier de proloog :
Proloog van mijn kloten. Jij kent België niet.

Ik werd Vlaams opgevoed. Volbracht legerdienst in Wallonië en studeerde er verder. Volgde talloze cursussen en post-cursussen zowel in Vlaanderen als Wallonië. Betrek al meer dan 30 jaar mijn zelfstandige activiteiten op beide landsgedeelten en weet waarover ik spreek. Heb talloze vrienden in Vlaandern, Wallonië en het buitenland.

Ik laat mij dus niet de les spellen door pedant jong en navelstarend grut dat nooit over de taalgrens kwam maar er wel zijn extremistische mening over heeft.

Leer relativeren en word een beter mens ! Amen en uit.

Rr00ttt
22 december 2010, 19:30
Wat is uw eigen visie dan?

Ik denk dat het een combinatie van factoren is.

- de eeuwenlange 'onderdrukking' speelt zeker een rol om te verklaren waarom vlamingen wantrouwiger zijn tegen onbekenden.
- daarnaast denk ik ook dat de vlaamse samenleving meer geindividualiseerd is dan die in Wallonië.
- vlaanderen = germaanse cultuur, wallonië = latijnse cultuur. De germaanse cultuur lijkt mij algemeen gereserveerder dan de latijnse.
- tenslotte: je kan er moeilijk naast kijken dat de gemiddelde mens in wallonië simpelweg over een pak meer vrije tijd beschikt. Relatief werken er veel minder en van degenen die werken werkt dan nog eens een groot deel aan de overheid.
- als laatste punt: de leefomgeving. Vlaanderen = een grote betonvlakte. In wallonië woont een groot deel nog in een zeer landelijke omgeving.

Eigenzinnig
22 december 2010, 19:36
Proloog van mijn kloten. Jij kent België niet.

Ik werd Vlaams opgevoed. Volbracht legerdienst in Wallonië en studeerde er verder. Volgde talloze cursussen en post-cursussen zowel in Vlaanderen als Wallonië. Betrek al meer dan 30 jaar mijn zelfstandige activiteiten op beide landsgedeelten en weet waarover ik spreek. Heb talloze vrienden in Vlaandern, Wallonië en het buitenland.

Ik laat mij dus niet de les spellen door pedant jong en navelstarend grut dat nooit over de taalgrens kwam maar er wel zijn extremistische mening over heeft.

Leer relativeren en word een beter mens ! Amen en uit.
Voor mijn part zeggen ze in wallonië 'de pot op met die vlaamse jachtigheid'..hou uw geld maar..wij doen niet meer mee..groot gelijk hebben ze..8-)

Xenophon
22 december 2010, 19:39
Proloog van mijn kloten. Jij kent België niet.

Ik werd Vlaams opgevoed. Volbracht legerdienst in Wallonië en studeerde er verder. Volgde talloze cursussen en post-cursussen zowel in Vlaanderen als Wallonië. Betrek al meer dan 30 jaar mijn zelfstandige activiteiten op beide landsgedeelten en weet waarover ik spreek. Heb talloze vrienden in Vlaandern, Wallonië en het buitenland.

Ik laat mij dus niet de les spellen door pedant jong en navelstarend grut dat nooit over de taalgrens kwam maar er wel zijn extremistische mening over heeft.

Leer relativeren en word een beter mens ! Amen en uit.

Ik hoor en begrijp u, op persoonlijk vlak.

Maar de politieke problemen in Belgie zijn van een andere orde en niet van persoonlijke aard en kunnen dus als dusdanig niet meer weggerelativeerd worden.

Descartes Jr
22 december 2010, 19:47
Voor mijn part zeggen ze in wallonië 'de pot op met die vlaamse jachtigheid'..hou uw geld maar..wij doen niet meer mee..groot gelijk hebben ze..8-)Dat is precies de inhoud van deze thread ... als de Vlamingen zich wil storten in het oppervlakkig financieel Amerikaans avontuur (take the money and run) dan doen ze maar. Ze eindigen dan wel in een opgerookte BMW tegen een verlichtingspaal op een gladde provincieweg.

Ik werk hard genoeg, sluit aan bij vele Waalse bereidwillige werkgenoten, maar weet wanneer ik genoeg verdien. "The Sky" is niet mijn limit en ik ben tevreden met een stille, rustige Ardeense achtertuin.

Ik ga nu effe de hond uitlaten. Tot morgen.

Rr00ttt
22 december 2010, 19:50
Dat is precies de inhoud van deze thread ... als de Vlamingen zich wil storten in het oppervlakkig financieel Amerikaans avontuur (take the money and run) dan doen ze maar. Ze eindigen dan wel in een opgerookte BMW tegen een verlichtingspaal op een gladde provincieweg.

Ik werk hard genoeg, sluit aan bij vele Waalse bereidwillige werkgenoten, maar weet wanneer ik genoeg verdien. "The Sky" is niet mijn limit en ik ben tevreden met een stille, rustige Ardeense achtertuin.

Ik ga nu effe de hond uitlaten. Tot morgen.


Dat zou inderdaad geen enkel probleem mogen zijn. Maar de situatie is nu eenmaal dat die waal weliswaar rustiger leeft, maar dat voor een groot deel op kosten van de 'hardwerkende' vlaming doet.

Eigenzinnig
22 december 2010, 19:52
Dat is precies de inhoud van deze thread ... als de Vlamingen zich wil storten in het oppervlakkig financieel Amerikaans avontuur (take the money and run) dan doen ze maar. Ze eindigen dan wel in een opgerookte BMW tegen een verlichtingspaal op een gladde provincieweg.

Ik werk hard genoeg, sluit aan bij vele Waalse bereidwillige werkgenoten, maar weet wanneer ik genoeg verdien. "The Sky" is niet mijn limit en ik ben tevreden met een stille, rustige Ardeense achtertuin.

Ik ga nu effe de hond uitlaten. Tot morgen.
Het probleem is nu net dat de waalse politici dat vlaams kapitaal willen aanspreken voor hun 'pluk de dag' mentaliteit..

Ik heb geen probleem met de 'jois de vivre' mentaliteit ,tenzij ik daar (ongevraagd+ongewenst) moet voor bijleggen..

Bij een diefstal is ook nooit de dief gefrustreerd enkel het slachtoffer..

Descartes Jr
22 december 2010, 20:02
Het probleem is nu net dat de waalse politici dat vlaams kapitaal willen aanspreken voor hun 'pluk de dag' mentaliteit..

Ik heb geen probleem met de 'jois de vivre' mentaliteit ,tenzij ik daar (ongevraagd+ongewenst) moet voor bijleggen..

Bij een diefstal is ook nooit de dief gefrustreerd enkel het slachtoffer..
Ik ga volledig akkoord met het debat dat er overleg moet zijn over de responsabilisering zoals N-VA dat vraagt. De Waalse intellectuelen juichen dit overigens ook zelf toe.

Het ligt uiteraard moeilijker bij hun tweeslachtige maar zichzelf-graag-profilerende (Waalse) politici. Maar hebben wij ook niet zo'n stelletje navelstarende Vlaamse politici ?

Ik ga er echter geenszins mee akkoord dat men nu de Waal demoniseert. Hij heeft nergens schuld aan. Stem de 70.000 hautaine FDF-francofonen in de rand weg en sluit een akkoord met de Walen. Het zijn onze dikste vrienden.

Eigenzinnig
22 december 2010, 20:11
Ik ga volledig akkoord met het debat dat er overleg moet zijn over de responsabilisering zoals N-VA dat vraagt. De Waalse intellectuelen juichen dit overigens ook zelf toe.

Het ligt uiteraard moeilijker bij hun tweeslachtige maar zichzelf-graag-profilerende (Waalse) politici. Maar hebben wij ook niet zo'n stelletje navelstarende Vlaamse politici ?

Ik ga er echter geenszins mee akkoord dat men nu de Waal demoniseert. Hij heeft nergens schuld aan. Stem de 70.000 hautaine FDF-francofonen in de rand weg en sluit een akkoord met de Walen. Het zijn onze dikste vrienden.

Ik demoniseer geen gewone mensen...daar heb ik meer mee gemeen dat wat anders..
Ik demoniseer de FDF én parti communiste mentaliteit in de waalse politiek..

Je kan het draaien of keren zoals je wil maar op POLITIEK vlak leven we in 2 totaal verschillende landen en dat werkt gewoon niet (meer)

+ het grote verschil tussen noord/zuid is ook dat hier wel kritiek komt op de zogenaamde navelstaarders maar in wallonië de (politieke) colonnes buitengewoon homogeen anti-vlaams zijn..

Descartes Jr
22 december 2010, 20:24
Ik demoniseer geen gewone mensen...daar heb ik meer mee gemeen dat wat anders..
Ik demoniseer de FDF én parti communiste mentaliteit in de waalse politiek..

Je kan het draaien of keren zoals je wil maar op POLITIEK vlak leven we in 2 totaal verschillende landen en dat werkt gewoon niet (meer) België kan prima optreden als leider in een interfederaal Europa. Maar in België zelf kan het niet ? Blaaskens ! Het is politieke onwil, ingegeven door profilering en krampachtige partijpolitiek.

Schaf de partijen af en kies voor directie democratie : B.R.O.V. : Bindende Referanda Op Volksinitiatief.

Weg met de partijpolitiekE kuiperijen en koehandel

den dinges
22 december 2010, 23:25
je moet je eens afvragen hoe behulpzaam wij zouden zijn als jij wèl een minirokje droeg ! :D

Maak een minirok van je hoofddoek en je krijgt van ons �*lles gedaan :lol:

den dinges
22 december 2010, 23:27
als ze niet compleet geassimileerd was, dan zweeg ze, vrouw zijnde.

Ze trekt dan ook haar mond enkel open om de autochtone ongelovigen een veeg uit de pan te geven.

den dinges
22 december 2010, 23:29
Dat wil ik best geloven.

Maar wie loopt er nou in een minirokje tijdens de winter?

Met wollen leggins eronder kan dat best. Zolang wij de vorm van je benen maar kunnen zien zijn wij tevreden.:-D

suqar_7loe
22 december 2010, 23:30
Ze trekt dan ook haar mond enkel open om de autochtone ongelovigen een veeg uit de pan te geven.

Haha.

Ik reageer even fel tegenover allochtonen hoor. Feller zelfs.

Klarekijk
22 december 2010, 23:33
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.

Of meer nuteloos uitgeven

den dinges
22 december 2010, 23:33
Ik weet niet of het tot de werkzaamheid van de gemiddelde Vlaming behoort om op een dinsdagmorgen om 09u15 de Hubo buiten te wandelen met een pak mezenbollen, een houten vogelhuisje op een stokje en een doos stofzuigerzakken.

Ik weet wel dat die gemiddelde Vlaming staat te loeren en te gluren en maakt dat hij wegkomt als het op enige solidariteit aankomt.

Maar zoals ik al zei : ik weet sedert decennia dat dat in Wallonië helemaal anders is : het sociaal gevoel primeert er op het kortzichtig egoïsme. Ik sluit er mij geheel bij aan.

Ik vraag mij af waarom je niet eerder verhuist bent ?

den dinges
22 december 2010, 23:38
Oh jongens toch, wat een gelul.. Hoe zit het met uw gedrag, kerel?

Ik ben dan wel een moslima maar heb wel een blanco strafblad.
U vraagt gewoon om zulke reacties..

Blanco strafblad ? Positieve discriminatie ? Veel geluk gehad en nooit tegen de lamp gelopen ? Een beetje van beide ?
Er zijn zulke mensen. Ik ken gasten die nog nooit in het gevang gezeten hebben, maar amai !! Wat die al allemaal op hunne kerfstok hebben ! Wat niet wil zeggen dat ze altijd ongestraft zullen blijven ! Zo ook jij ! Opgepast toch maar, niet overmoedig worden !

den dinges
22 december 2010, 23:42
Ge zijt moslima.
Ge zijt voorstander van de hoofddoek.
Maar ge zou hem zelf niet dragen.:roll:
Welke psychiatrische kronkel is dat ? :lol:

Ze draagt hem niet omdat ze:
1. geen goede moslima is
2. goed geïntegreerd is ...