PDA

View Full Version : Koninklijke dotaties dalen niet


Tejokus
29 december 2010, 09:29
Klik (http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1003777/koninklijke-dotaties-dalen-niet.aspx)

Volgend jaar zouden de Belgische royals 13,7 miljoen euro verdienen, evenveel als dit jaar.
Volgens een programmawet van eind december 2009 hadden de dotaties moeten dalen.

En intussen?
Een modaal gezin zou in dit land maandelijks 87euro meer op zijn
bankrekening krijgen, als de regering de al acht jaar oude fiscale hervorming
correct zou toepassen.

Voil�*.
Met Kerstmis aten we stoemp met wost.
En met Nieuwjaar zal het ne boterham met een droge haring zijn.

De schoofzak
29 december 2010, 09:58
Inderdaad wraakroepend.

Vooral dat we niet te weten mogen komen welke minister daarvoor verantwoordelijk is. (ik weet het wel natuurlijk, 't is den eerste, maar ik bedoel dat zulks duidelijk gesteld moet worden in de kranten.)

CyberpunX
29 december 2010, 10:30
Maar als er premies moeten opgeschort worden is de hele administratie rond op 3 weken ...

manta
29 december 2010, 10:37
Straf dat de diensten die zo'n uitbetalingen doen nog kunnen werken in deze regeringsloze tijden ... :-(

manta
29 december 2010, 10:37
Nu ja , Albéér zal vergeten zijn om daar een lopende zaak van te maken of zo ...

Jazeker
29 december 2010, 10:56
Straf dat de diensten die zo'n uitbetalingen doen nog kunnen werken in deze regeringsloze tijden ... :-(

idd :|

pixelpower
29 december 2010, 11:45
LOL

Had hij in zijn kerstboodschap niet gezegd dat we allemaal zuiniger moesten zijn?

Vette Pois(s)on
29 december 2010, 11:53
Afschaffen

nabat54
29 december 2010, 20:01
Klik (http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1003777/koninklijke-dotaties-dalen-niet.aspx)

Volgend jaar zouden de Belgische royals 13,7 miljoen euro verdienen, evenveel als dit jaar.
Volgens een programmawet van eind december 2009 hadden de dotaties moeten dalen.

En intussen?
Een modaal gezin zou in dit land maandelijks 87euro meer op zijn
bankrekening krijgen, als de regering de al acht jaar oude fiscale hervorming
correct zou toepassen.

Voil�*.
Met Kerstmis aten we stoemp met wost.
En met Nieuwjaar zal het ne boterham met een droge haring zijn.

Vive la République

(Ik plaats het hier even in het frans, zodat die royalisten het ook begrijpen, in deze dagen van de kerst moet men al eens 'begripsvol' zijn voor die arme mensen die geen nederlands kunnen leren......):twisted:

den dinges
29 december 2010, 20:22
LOL

Had hij in zijn kerstboodschap niet gezegd dat we allemaal zuiniger moesten zijn?

Maar hijzelf staat daar boven, uiteraard. Meneer is Koning ...

Xenophon
29 december 2010, 20:26
Maar hijzelf staat daar boven, uiteraard. Meneer is Koning ...

Die mensen besparen immers ook, ze zetten de verwarming al een graadje lager in het paleis in de elf maanden per jaar dat ze in het zuiden van Frankrijk wonen.

Txiki
29 december 2010, 21:05
Snappen jullie nu eindelijk waarom er zeker nog geen regering mocht zijn die daarover kan beslissen? Laat staan één met een N-VA daarin... :silly:

DONG ZHUO
29 december 2010, 23:00
gezien ze er gewoonweg te "stom" voor zijn...
om geld te beheren....
of om vlaams te leren....
moeten we ze ontheffen van deze zware taak...
door het gat in hun hand is het niet te doen...
dus afschaffen het geven van vlaamse poen...
ze zullen véél geruster leven in Laeken....
als ze géén vlaams huiswerk meer moeten maken !

schaf de royale cierk maar af en stop met geven...
t'is niet meer van deze tijd een "koningsleven";-)

Tejokus
29 december 2010, 23:50
gezien ze er gewoonweg te "stom" voor zijn...
om geld te beheren....
of om vlaams te leren....
moeten we ze ontheffen van deze zware taak...
door het gat in hun hand is het niet te doen...
dus afschaffen het geven van vlaamse poen...
ze zullen véél geruster leven in Laeken....
als ze géén vlaams huiswerk meer moeten maken !

schaf de royale cierk maar af en stop met geven...
t'is niet meer van deze tijd een "koningsleven";-)

Ik ken geen enkele prins die mijn zijn helikopter rondjes vliegt rond
het paleis van zijn pa....

Je moet eens nagaan wat zijn pa allemaal heeft...
Een nieuwe boot, hier en daar een paar villa's, optrekje in Oostende.

daiwa
30 december 2010, 01:14
LOL

Had hij in zijn kerstboodschap niet gezegd dat we allemaal zuiniger moesten zijn?

Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.

Frostschade
1 januari 2011, 12:08
Afschaffen dat koningshuis. Ookal is het een burgerskoningshuis zonder macht, ze blijven teveel verwijzen naar het Ancien Régime. Ze hebben niets gedaan voor ons vaderland.

the_dude
5 januari 2011, 12:41
Ik ken geen enkele prins die mijn zijn helikopter rondjes vliegt rond
het paleis van zijn pa....

Je moet eens nagaan wat zijn pa allemaal heeft...
Een nieuwe boot, hier en daar een paar villa's, optrekje in Oostende.

allemaal gekocht in samenspraak met de politieke klasse die er zoals hierboven al aangehaald ervoor gezorgd heeft dat er geen regering was die deze dieven kon tegenhouden.
En dan zijn die politiekers verwonderd over een daling van burgerzin, die gasten zijn gewoon het perfecte slechte voorbeeld.

circe
5 januari 2011, 13:04
Hoe lang zouden ze Fabiola nog plastifieren om gemotoriseerd rond te kunnen lopen? Dat zou toch al een serieuze besparingspost zijn. Mag die mevrouw nu nog altijd niet op pensioen gaan? wat doét die in feite met haar centen (buiten in spanje aan haar familie zitten uitdelen waarschijnlijk).

en hoe zit het in feite als Flupke op de troon zou gaan zitten (en Albert gewoon in Italy blijft wonen)? hebben we dan drie koninginnen en twee koningen? en moeten die allemaal volgens titel betaald worden?

Zullen we binnenkort dan ook nog eens mogen betalen voor de vier spruiten van Flupke, bovenop de twee andere spruiten en hun eega's van Albert? Betalen we in feite ook voor diene magere Bourbon van Astrid?

De Juiste Gids
5 januari 2011, 14:33
Snappen jullie nu eindelijk waarom er zeker nog geen regering mocht zijn die daarover kan beslissen? Laat staan één met een N-VA daarin... :silly:

2