PDA

View Full Version : Nota Vande Lanotte


Tejokus
4 januari 2011, 14:14
Lees meer hier:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110104_058

Brussel en BHV?
Je pense dat het naar de vaantjes is...

De politici "sparen" ook om het goede voorbeeld te geven.
(haha hahaha ha ehum haha)

Yves38
5 januari 2011, 23:43
Verkiezingen laten samenvallen, zodat ze zeker zijn dat ze dezelfde fracties kunnen vormen hé. Dan stem ik zeker voor 2 verschillende partijen en liefst nog totaal tegengestelden. Kwestie van de boel in evenwicht te houden.

Zucht
6 januari 2011, 00:03
Lees meer hier:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110104_058

Brussel en BHV?
Je pense dat het naar de vaantjes is...

De politici "sparen" ook om het goede voorbeeld te geven.
(haha hahaha ha ehum haha)


Amaimegat !

Het overheidspersoneel in de randgemeenten zullen de taal gebruiken van van de inwoner zover dat Frans of Nederlands is. Wie systematisch in het Frans wil geholpen worden moet dat om de drie jaar laten weten. Hij krijgt dan ook alle relevante papieren in de Franse taal.

De gemeenten zullen een bestand aanleggen zodat ze weten wie in welke taal geholpen wil worden. Dit moet gehakketak over de praktische toepassing van de faciliteitenregeling beslechten.

Dat is dus echte tweetaligheid in die gemeenten. Dat zijn geen faciliteiten meer.

In Brussel willen ze de tweetaligheid van het overheidspersoneel afbouwen naar 2-talige dienst. Dat zou dus minder tweetalig zijn dan in de "faciliteiten" waar het overheidspersoneel volledig tweetalig moet zijn.

Tejokus
6 januari 2011, 07:33
Mijne heren: het ziet er niet bijster goed uit.

Het is te Vlaams en toch wil de PS voortdoen.
Dat de Sp-a en Groen verder willen was te verwachten.

Genez gisteren in Ter Zake: "Het belangrijkste is de splitsing van BHV".
Twee maanden geleden heette het nog: "We moeten ons bezig houden
(dringend werk maken) met zaken die de mensen bezig houden".
Is het BHV dat de mensen bezig houdt?
Ik vrees van niet.
Mag ik een stapje verder? Die hele nota scheelt de mensen geen jota.
Niemand levert het bewijs dat het de mensen beter zal gaan.
En vergeet ook niet dat Europa zijn politiek van privatisering en liberalisering
gewoon verder zet of we nu een regering hebben of niet.

quote:
"Krantencommentatoren aan beide kanten van de taalgrens leveren
donderdag forse kritiek op de houding van CD&V en N-VA ten aanzien van de
bemiddelaarsnota van Johan Vande Lanotte."

De media verliezen hun geduld?
En ik die dacht dat dit soort situaties eten en drinken is voor de media.
Voor de media is dit onnatuurlijk;)

illwill
6 januari 2011, 09:47
Als iemand met een verantwoordelijkheid als Bart de Wever, de opnames van de allerslimste mens, voorrang geeft, dan aan de vorming van de regering...tja dan ziet het er idd niet goed uit.

Tejokus
6 januari 2011, 10:09
Als iemand met een verantwoordelijkheid als Bart de Wever, de opnames van de allerslimste mens, voorrang geeft, dan aan de vorming van de regering...tja dan ziet het er idd niet goed uit.

Is dat een ramp?
Als hij ziek zou worden zoals Yves L., is dat beter?
Iedereen kent het standpunt van BDW en weet wat die wil dus...
en hij heeft een paar mensen die perfect kunnen onderhandelen.

Lieven Verstraeten gisteren in Ter Zake begon daar ook over.
Ik vond dat zeer goedkoop... en ik had die graag een draai rond zijn oren gegeven;)

the_dude
6 januari 2011, 14:39
In Brussel willen ze de tweetaligheid van het overheidspersoneel afbouwen naar 2-talige dienst.


dus ze willen het papier aanpassen aan de realiteit.

the_dude
6 januari 2011, 14:40
Als iemand met een verantwoordelijkheid als Bart de Wever, de opnames van de allerslimste mens, voorrang geeft, dan aan de vorming van de regering...tja dan ziet het er idd niet goed uit.


ja, want ze waren op een paar uur van een akkoord zeker....:roll:

poekieJ
6 januari 2011, 14:42
Als iemand met een verantwoordelijkheid als Bart de Wever, de opnames van de allerslimste mens, voorrang geeft, dan aan de vorming van de regering...tja dan ziet het er idd niet goed uit.

Je reinste flauwekul, die opnames zijn nog van 2010, toen was het vakantie voor iedereen en dat heeft met de huidige situatie niets te maken.
Jij lijkt me het archetype van iemand die klakkeloos alles overneemt wat in de media gezegd wordt.

illwill
6 januari 2011, 16:21
Is dat een ramp?
Als hij ziek zou worden zoals Yves L., is dat beter?
Iedereen kent het standpunt van BDW en weet wat die wil dus...
en hij heeft een paar mensen die perfect kunnen onderhandelen.

Lieven Verstraeten gisteren in Ter Zake begon daar ook over.
Ik vond dat zeer goedkoop... en ik had die graag een draai rond zijn oren gegeven;)

Nee, dat is geen ramp...laat ze nog maar aankloten en voorrang geven aan tv spelletjes...weet je wat...steun ze ook nog maar wat. :roll:
Wat heeft het in godsnaam te maken met het ziek worden van een ander?
Als iedereen het standpunt toch al kent...waarom dan pas later op de dag reageren? Idd, om aan een spelletje mee te doen. Als we nu eens allemaal op die manier zouden gaan werken? Doe anders ook 5% bij de pensioenen van mensen welke in de prive hebben gewerkt? Weet je wat, verdubbel eerst de pensioenen van de mensen welke in de prive hebben gewerkt? :roll:

Is het ramp? Godverdomme, ge zou lappen moeten krijgen jij. :roll: Je zit ongetwijfeld op 1 of andere manier ook in de politiek of ambtenarij.

illwill
6 januari 2011, 16:22
ja, want ze waren op een paar uur van een akkoord zeker....:roll:

Zeggen wat je van hetgeen vind heeft niets te maken met het wel of niet hebben van een akkoord. :roll:

illwill
6 januari 2011, 16:23
Je reinste flauwekul, die opnames zijn nog van 2010, toen was het vakantie voor iedereen en dat heeft met de huidige situatie niets te maken.
Jij lijkt me het archetype van iemand die klakkeloos alles overneemt wat in de media gezegd wordt.

Reinste onzin...de opnames zijn van enkele dagen geleden.

fox
6 januari 2011, 16:44
Reinste onzin...de opnames zijn van enkele dagen geleden.


Dat is correct maar toch slaat je opmerking helemaal nergens op. Bart De Wever is nog altijd vrij om te doen wat hij wil in zijn vrije tijd. De man is zowat de hardwerkendste politicus van 2010 en dan wordt hier moord en brand geschreeuwd als hij in zijn vrije tijd meedoet aan een kwis. Je moet eigenlijk maar durven.

parcifal
6 januari 2011, 16:46
Reinste onzin...de opnames zijn van enkele dagen geleden.

De opnames zijn gewoonlijk een week voor uitzending, in dit geval waren de opnames zeer waarschijnlijk tussen 27 en 31 december.
Tenzij je het tegendeel kan bewijzen, kom dus maar op.

Doe niet zo onnozel, he man.

Bart De Wever heeft op 13 juni een mandaat gekregen van zijn kiezers op basis van zijn verkiezingsbeloftes.
Dat mandaat heeft hij nog altijd en hij is de eerste in een lange, lange rij die zijn woord houdt, tot nu toe.

fox
6 januari 2011, 16:50
De opnames zijn gewoonlijk een week voor uitzending, in dit geval waren de opnames zeer waarschijnlijk tussen 27 en 31 december.
Tenzij je het tegendeel kan bewijzen, kom dus maar op.

Doe niet zo onnozel, he man.

Bart De Wever heeft op 13 juni een mandaat gekregen van zijn kiezers op basis van zijn verkiezingsbeloftes.
Dat mandaat heeft hij nog altijd en hij is de eerste in een lange, lange rij die zijn woord houdt, tot nu toe.

Vandaag las ik in het nieuwsblad dat de opname voor de aflevering van gisteren op maandag heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk zullen er die dag geweest zijn voor een paar van de volgende afleveringen ook.

the_dude
6 januari 2011, 16:53
Zeggen wat je van hetgeen vind heeft niets te maken met het wel of niet hebben van een akkoord. :roll:


Tenzij het religieuze hooligans zijn die hun medemens niet met rust kunnen laten, heb jij niks te vinden over hoe anderen hun vrije tijd invullen.

ZZ5
6 januari 2011, 17:04
De opnames zijn gewoonlijk een week voor uitzending, in dit geval waren de opnames zeer waarschijnlijk tussen 27 en 31 december.
Tenzij je het tegendeel kan bewijzen, kom dus maar op.

Doe niet zo onnozel, he man.

Bart De Wever heeft op 13 juni een mandaat gekregen van zijn kiezers op basis van zijn verkiezingsbeloftes.
Dat mandaat heeft hij nog altijd en hij is de eerste in een lange, lange rij die zijn woord houdt, tot nu toe.

wa zevert gij nu, opnames waren op 30december

gij iets van politiek gehoord?

ik ook niet, niemand werkte, peeters was nen berg aant beklimmen en de rest lag thuis dood te gaan

end of discussion

poekieJ
6 januari 2011, 17:05
De Wever zei op voorhand dat zijn opname op 29 december zou zijn, en vandaag in de krant zegt Eva Brems dat ze op 30 december waren. Wat er ook van aan is, dat is allebei in 2010.

Illwill heeft de voorbije 7 maanden onder de grond geleefd heb ik de indruk, hij is nog niet verlicht alleszins.

Tejokus
6 januari 2011, 17:10
Dat is correct maar toch slaat je opmerking helemaal nergens op. Bart De Wever is nog altijd vrij om te doen wat hij wil in zijn vrije tijd. De man is zowat de hardwerkendste politicus van 2010 en dan wordt hier moord en brand geschreeuwd als hij in zijn vrije tijd meedoet aan een kwis. Je moet eigenlijk maar durven.

Zo zit dat fox.
Toch iemand die weet waarover hij praat ;)

Tejokus
6 januari 2011, 17:22
Nee, dat is geen ramp...laat ze nog maar aankloten en voorrang geven aan tv spelletjes...weet je wat...steun ze ook nog maar wat. :roll:
Wat heeft het in godsnaam te maken met het ziek worden van een ander?
Als iedereen het standpunt toch al kent...waarom dan pas later op de dag reageren? Idd, om aan een spelletje mee te doen. Als we nu eens allemaal op die manier zouden gaan werken? Doe anders ook 5% bij de pensioenen van mensen welke in de prive hebben gewerkt? Weet je wat, verdubbel eerst de pensioenen van de mensen welke in de prive hebben gewerkt? :roll:

Is het ramp? Godverdomme, ge zou lappen moeten krijgen jij. :roll: Je zit ongetwijfeld op 1 of andere manier ook in de politiek of ambtenarij.


illwill... als jij niet in de hemel komt dan snap ik er niets meer van ;)
Zie ook Mattheüs 5:3

Tejokus
6 januari 2011, 17:24
De Wever zei op voorhand dat zijn opname op 29 december zou zijn, en vandaag in de krant zegt Eva Brems dat ze op 30 december waren. Wat er ook van aan is, dat is allebei in 2010.

Illwill heeft de voorbije 7 maanden onder de grond geleefd heb ik de indruk, hij is nog niet verlicht alleszins.

Het duurt nog even voor het Pinksteren is ;)

Gremlin
8 januari 2011, 01:06
Het duurt nog even voor het Pinksteren is ;)



Terug naar het begin van het einde .