PDA

View Full Version : nu doen politiekers ook sexueel misbruik...


brother paul
8 januari 2011, 09:43
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110108_018

Er is een klacht over seksueel misbruik tegen pater Luc Versteylen, stichter van Agalev, ingediend. Dat vernam de VRT-nieuwsredactie 'uit goede bron'


man toch,we zijn ons geloof al kwijt in de geestelijken, en nu waait het waarlijks over naar de politiek.

straks advokaten, dokters en apothekers zeker ?

manta
8 januari 2011, 09:52
De 83-jarige Versteylen zou ook ontslag nemen uit de raad van bestuur van het door hem gestichte bezinningscentrum 'Leven in de brouwerij' in Viersel. Hij schreef een brief aan alle leden van de raad van bestuur van de vzw, die zaterdag wordt uitgedeeld.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110108_018

Waarom denk ik dat de "roze balletten" nog wel eens terug boven komen drijven ...:?

kameleon
8 januari 2011, 09:58
Politiekers doen al langer aan misbruik, bv. privileges voor mensen die een partijkaart hebben.

circe
8 januari 2011, 10:00
Had Versteylen niet gedurende lange tijd een quasi openlijke relatie met "zijn meid"?

Rr00ttt
8 januari 2011, 14:00
Ik ben hier op een bepaalde manier wel wat van geschrokken, in de zin dat ik dat van een versteylen niet echt verwacht had.

Mogelijk is het pedofilie a la Daniel-Cohn Bendit (fractievoorzitter van de groenen in het EP), i.e. passend in het 'hippie-denken'.

Na de katholieke kerk, tijd om bij de groenen eens de zaken uit te vlooien?

http://yvespernet.wordpress.com/2010/09/17/cohn-bendit-pedofiel-in-het-europees-parlement/

Zeno!
8 januari 2011, 14:49
'Anders gaan leven'. Ah nu snap ik het.

manta
8 januari 2011, 14:59
'Anders gaan leven'. Ah nu snap ik het.

Iew ... Mieke Vogels was dan ook anders aan't leven... :-(
Go away visuals... :cry:

E. Gidius
8 januari 2011, 15:01
Had Versteylen niet gedurende lange tijd een quasi openlijke relatie met "zijn meid"?

Nog.

Zoals het gros van de pastoors sinds de middeleeuwen, niet? Iets mis mee?

born2bewild
8 januari 2011, 15:51
mie struisvogels laat weten dat ze verbaasd is
uiteraard
't is een rage tegenwoordig, vogels die uit de lucht vallen

Tejokus
8 januari 2011, 15:55
'Anders gaan leven'. Ah nu snap ik het.

Haha, juist Zeno.

Tejokus
8 januari 2011, 15:56
Ik ben hier op een bepaalde manier wel wat van geschrokken, in de zin dat ik dat van een versteylen niet echt verwacht had.

Mogelijk is het pedofilie a la Daniel-Cohn Bendit (fractievoorzitter van de groenen in het EP), i.e. passend in het 'hippie-denken'.

Na de katholieke kerk, tijd om bij de groenen eens de zaken uit te vlooien?

http://yvespernet.wordpress.com/2010/09/17/cohn-bendit-pedofiel-in-het-europees-parlement/

En niet alleen bij de groenen.
Voor mijn part mag alles eens uitgemest worden.
Schoon schip maken dus.

HOUZEE !
8 januari 2011, 16:59
«Beeld u in dat ik onlangs een verrijkend gesprek heb gehad met pater Versteylen», zei Dewinter eind 2004 in een interview met onze krant. «Twintig jaar geleden zou ik ongetwijfeld in een wijde boog om die man heen zijn gelopen. En omgekeerd, veronderstel ik.» Sindsdien hebben ze elkaar wel vaker ontmoet. «Wanneer, beste Filip, laat je ook naar buiten eens de vriendelijkheid zien die ik al zo vaak bij jou vanbinnen heb mogen ervaren», vroeg Versteylen zich eind juli in een brief aan Dewinter af. Wel, op maandag 11 september dus, om 10u30 in café Den Engel op de Grote Markt. «Wij verjaren immers allebei op 11 september», aldus Versteylen & Dewinter. «Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden.»

Zou die ook aan Dewinter hebben gezeten ?

De schoofzak
8 januari 2011, 17:37
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110108_018

Er is een klacht over seksueel misbruik tegen pater Luc Versteylen, stichter van Agalev, ingediend. Dat vernam de VRT-nieuwsredactie 'uit goede bron'


man toch,we zijn ons geloof al kwijt in de geestelijken, en nu waait het waarlijks over naar de politiek.

straks advokaten, dokters en apothekers zeker ?

Jaaaren terug heeft een links rioolblad zulks al eens geprobeerd met een zekere notaris. Destijds Notaris X genoemd.

Jaaaren later, toen de zogezegd misbruikte kindjes van de notaris, volwassen geworden waren, heeft een van hen toch zijn versie van de feiten gegeven: zijn vader had hem en zijn broer nooit ofte nooit misbruikt.

Denkt ge dat er verontschuldigingen gekomen zijn van de kant van dat rioolbladje ? Van de kant van de betrokken kruisvaarders-journalisten destijds, of van de hoofdredactie van nu ?
Toegeven dat ze misleid waren door mevr. de notaris die in (v)echtscheiding valse beschuldigingen geuit had ?

Neen. Nog erger dan Danneels en Leonard heden ten dage: ijskoud en zeer hautain.

De linkse kerk is de ergste van allemaal.


Edit: ik wou mijn geheugen eens checken en zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Notaris_X

Herr Oberst
8 januari 2011, 19:31
Agalev, de partij die jarenlang gestreden heeft om de 'vuile mestkevers' achter een cordon te krijgen, is dus opgericht door een pervert. Waarvan akte.

Pelgrim
8 januari 2011, 19:46
Het gaat om een klacht, er is nog geen schuld bewezen of een rechterlijke uitspraak gedaan.

In een rechtstaat ben je naar het schijnt onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nu weet ik ook wel uit ervaring dat dat niet waar is, maar laten we toch even de schijn ophouden.

manta
8 januari 2011, 19:48
Het gaat om een klacht, er is nog geen schuld bewezen of een rechterlijke uitspraak gedaan.

In een rechtstaat ben je naar het schijnt onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nu weet ik ook wel uit ervaring dat dat niet waar is, maar laten we toch even de schijn ophouden.

Behalve als ze parachutes gebruiken ... :-D

Maar toch , hij heeft zelf al ontslag genomen en zo , een briefke geschreven ... Ik denk dat hij de bui wel voelt hangen ....
Grensverleggende lichaamsbeleving ...:?

Albrecht
8 januari 2011, 19:51
Dit verbaast me weinig.

Xenophon
8 januari 2011, 19:55
Ik hoor het "wir haben es nicht gewust" van Groen! al komen.

Mambo
8 januari 2011, 20:21
Progressieve communisten en sex ...één en één is ook twee.

artisjok
8 januari 2011, 22:41
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110108_018

Er is een klacht over seksueel misbruik tegen pater Luc Versteylen, stichter van Agalev, ingediend. Dat vernam de VRT-nieuwsredactie 'uit goede bron'


man toch,we zijn ons geloof al kwijt in de geestelijken, en nu waait het waarlijks over naar de politiek.

straks advokaten, dokters en apothekers zeker ?

Pater Luc Versteylen is toch nooit politieker geweest.

Uit je artikel :
Versteylen lag aan de basis van de groene beweging Agalev, die later uitmondde in de oprichting van de politieke partij. Zelf is hij nooit lid geweest van de partij Agalev, het huidige Groen!.

suqar_7loe
8 januari 2011, 22:43
Pater Luc Versteylen is toch nooit politieker geweest.

Uit je artikel :
Versteylen lag aan de basis van de groene beweging Agalev, die later uitmondde in de oprichting van de politieke partij. Zelf is hij nooit lid geweest van de partij Agalev, het huidige Groen!.

Klopt. Hij nam afstand van zn beweging nadat hij vond dat ze te politiek werd.

Eigenzinnig
8 januari 2011, 22:55
Pater Versteylen was misschien geen politieker maar toch een linkiewinkie avant le lettre..
Met 'hippieachtige' sexual liberation spelletjes in zijn clubje..

artisjok
8 januari 2011, 22:59
Pater Versteylen was misschien geen politieker maar toch een linkiewinkie avant le lettre..
Met 'hippieachtige' sexual liberation spelletjes in zijn clubje..

Misschien? Hij was geen politieker.
Of hij een linkiewinkie is/was, hangt af van wat je daar mee bedoeld.

Vertel, wat is voor jou een linkiewinkie?

Xenophon
9 januari 2011, 11:35
Klopt. Hij nam afstand van zn beweging nadat hij vond dat ze te politiek werd.

Ik denk dat de pater toen de woorden, "het is de communistische partij van Belgie geworden" gebruikte.

Carnivore
9 januari 2011, 18:03
Nog.

Zoals het gros van de pastoors sinds de middeleeuwen, niet? Iets mis mee?


Ja. Daar is zeker iets mis mee.
De hypocrisie die ze ten toon spreiden misschien?
En aan de gewone sterveling maar verkondigen dat je van masturbatie blind wordt.

De idioten. De hoogste boom is voor dat soort nog niet hoog genoeg.

Carnivore
9 januari 2011, 18:05
Zou die ook aan Dewinter hebben gezeten ?

Ik denk dat dat groen paterke dan wel eens een goeie stoemp tegen z'n veurhoofd zou hebben gehad.

fransV
9 januari 2011, 18:18
Ja. Daar is zeker iets mis mee.
De hypocrisie die ze ten toon spreiden misschien?
En aan de gewone sterveling maar verkondigen dat je van masturbatie blind wordt.

De idioten. De hoogste boom is voor dat soort nog niet hoog genoeg.

Blind weet ik niet maar velen van ons generatie dragen toch een bril.8O8O

Vette Pois(s)on
9 januari 2011, 18:21
Uitmesten die stal!

fransV
9 januari 2011, 18:31
Uitmesten die stal!

Die " groene " mest zal ook wel stinken !

Xenophon
9 januari 2011, 20:38
Die " groene " mest zal ook wel stinken !

Blijkt nu dat die nog het hardste stinkt.

Ars_Nova
9 januari 2011, 22:33
Ars_Nova's eerste hoofdwet van de politiek: de toename van de inwendige energie van een ministerie plus de op de omgeving verrichte arbeid is evenredig met de hoeveelheid behaalde stemmen.

Ars_Nova's tweede hoofdwet van de politiek: bij elk uitvoerbaar besluit is de totale wanorde van het systeem (politiek + maatschappij) gelijk aan het aantal behaalde stemmen gedeeld door de bestaande agitatie van het ministerie. De bestaande agitatie is hier te omschrijven als de graad waarmee de medewerkers verwijderd zijn van slapen.

Ars_Nova's derde hoofdwet van de politiek: alle politieke processen stoppen als de agitatie = 0.

Gevolg: als 2 grote overwinnaars van de verkiezingen elkaars tegenpolen zijn, en allebei ongeveer evenveel stemmen halen, is er geen uitwisseling van stemmen meer mogelijk en blijft er dus alleen nog maar interne agitatie over: d.w.z. er gebeurt niets met de omgeving, maar de wanorde neemt uiteraard verder toe ;-)

filosoof
9 januari 2011, 22:59
Had Versteylen niet gedurende lange tijd een quasi openlijke relatie met "zijn meid"?"zijn meid"? :-o
Mij staat 't voor dat 't met een politica was.
Magda of Magda niet.

filosoof
9 januari 2011, 23:07
Pater Luc Versteylen is toch nooit politieker geweest.

Uit je artikel :
Versteylen lag aan de basis van de groene beweging Agalev, die later uitmondde in de oprichting van de politieke partij. Zelf is hij nooit lid geweest van de partij Agalev, het huidige Groen!.Een jezuietenpater die dwalende zieltjes probeerde terug te lokken...
Het liep iets anders af en hij stapte 't af toen 't hem over 't hoofd groeide: een mislukte recuperatiepoging dus.
Ik was dan ook niet verwonderd toen ik hoorde dat de diepste draai iets te ver draaide.

E. Gidius
10 januari 2011, 07:29
Ik denk dat de pater toen de woorden, "het is de communistische partij van Belgie geworden" gebruikte.

Inderdaad, Versteylen nam afstand van Agalev omdat dat te links naar zijn zin geworden was.

E. Gidius
10 januari 2011, 07:32
"zijn meid"? :-o
Mij staat 't voor dat 't met een politica was.
Magda of Magda niet.

Neen.

U heeft ergens een klokje horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Dat verhindert u niet, zoals velen hier, om luidop mee te huilen op basis van uw foute feiten.

Grotesk.

Carnivore
10 januari 2011, 10:42
Blind weet ik niet maar velen van ons generatie dragen toch een bril.8O8O

LOL!!!
haha!

Rr00ttt
10 januari 2011, 16:38
Toch vreemd hoe als het over de kerk gaat er dagenlang over niks anders gepraat kan worden, maar de 'groenen en 68'ers' blijven buiten schot, in de selectieve hypocrisie media.

Blijkbaar waren er toch al eerder mensen met vraagtekens rond versteylen. Niet dat ik een fan ben van A. Colen maar haar artikel erover doet wel de wenkbrauwen fronsen.

http://www.brusselsjournal.com/node/4636

Xenophon
10 januari 2011, 16:56
Toch vreemd hoe als het over de kerk gaat er dagenlang over niks anders gepraat kan worden, maar de 'groenen en 68'ers' blijven buiten schot, in de selectieve hypocrisie media.

Blijkbaar waren er toch al eerder mensen met vraagtekens rond versteylen. Niet dat ik een fan ben van A. Colen maar haar artikel erover doet wel de wenkbrauwen fronsen.

http://www.brusselsjournal.com/node/4636

Ja, en dat werd dan door links weggelachen als nazipraat.

Arm Vlaanderen.

Albrecht
10 januari 2011, 18:53
Is dit de website van Versteylen? (http://www.lieverleven.be/index.php?id=207)

Ik heb serieuze twijfels bij dat woordenboek, vooral bij 'commerciële pedofilie', 'bovenstelesten', 'blijde tegemoetkoming', 'klederloos', 'toenaderingskunst'.

Inno
11 januari 2011, 06:18
Moest het over Leonard gaan waren er al 1000 berichten meer.

Herr Flick
11 januari 2011, 08:27
"zijn meid"? :-o
Mij staat 't voor dat 't met een politica was.
Magda of Magda niet.

Deed die zijne was en zijne plas dan niet, ... ?

;-)

Herr Flick
11 januari 2011, 08:30
Moest het over Leonard gaan waren er al 1000 berichten meer.

Inderdaad , ik denk dat de anders gaan poepen pater wat meer mag als een ander, ... allee ja, we zullen zien wat m nu eigenlijk van vuile manieren gedaan heeft.

Inno
11 januari 2011, 14:07
Inderdaad , ik denk dat de anders gaan poepen pater wat meer mag als een ander, ... allee ja, we zullen zien wat m nu eigenlijk van vuile manieren gedaan heeft.

Niks meer dan de kiezers van groen wss :-)

Rr00ttt
11 januari 2011, 15:52
Moest het over Leonard gaan waren er al 1000 berichten meer.

Yep. En probeer je nu eens in te beelden hoe een media hetze er zou zijn als het pakweg Karel Dillen zaliger zou zijn geweest. Dan was iedereen die nog maar van ver iets met het VB te maken had al zwaar aangevallen geweest als ongetwijfeld een voorstander van pedofilie...

filosoof
16 januari 2011, 13:33
'Anders gaan leven'. Ah nu snap ik het.
De wonderwachter van het paradijs (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=X157659)
en:
Versteylen bood Vangheluwe onderdak aan (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GCM34P8MI)
...:roll:

filosoof
16 januari 2011, 13:35
Yep. En probeer je nu eens in te beelden hoe een media hetze er zou zijn als het pakweg Karel Dillen zaliger zou zijn geweest. Dan was iedereen die nog maar van ver iets met het VB te maken had al zwaar aangevallen geweest als ongetwijfeld een voorstander van pedofilie...De zaak van nonkel Xavier B. werd anders wel heel discreet gehouden in de media.

filosoof
16 januari 2011, 16:10
Inderdaad , ik denk dat de anders gaan poepen pater wat meer mag als een ander, ... allee ja, we zullen zien wat m nu eigenlijk van vuile manieren gedaan heeft.Tsja, paters en pubers dat zet je best niet samen...