PDA

View Full Version : "Koning kan uit vijf sporen kiezen"


eno2
10 januari 2011, 10:26
"Koning kan uit vijf sporen kiezen" (Standaard)

En dat terwijl de hele zaak allang ontspoord is.

Zal er nog ooit wel een Belgische trein rijden ?

Op die vraag antwoord ik: Ja. Helaas.

Met als gevolg de ene ontsporing na de andere.

Zodat er altijd maar sporen moeten bijgelegd worden.

Gwyndion
10 januari 2011, 11:01
De vraag is wat je als rijden beschouwt natuurlijk. Om de haverklap het spoor dat opbreekt, personeel dat uit de trein springt etc. zou ik niet rijden noemen.

C uit W
10 januari 2011, 11:02
Journalisten hebben toch een bijzonder groot onvermogen om buiten het kader te denken.

Herr Flick
10 januari 2011, 11:20
De Koning besluit de locomotief te vervangen door een unimog met van die spoorzijwieltjes.

Tejokus
10 januari 2011, 11:43
Gezien de toestand van ons spoorwegennet vrees ik weer het ergste ;)

Daimanta
10 januari 2011, 12:08
In het echte leven rijdt een trein over het spoor dat gelegd is.
In België dient het spoor te gaan in de richting die de trein wenst.

Zo werken treinen natuurlijk niet.

Tejokus
10 januari 2011, 12:43
In het echte leven rijdt een trein over het spoor dat gelegd is.
In België dient het spoor te gaan in de richting die de trein wenst.

Zo werken treinen natuurlijk niet.

Wij als Belgen weten alles over treinen.
Trouwens de eerste spoorlijn op het vaste continent was een Belgische:
Mechelen - Brussel, heen en weer ;)

De schoofzak
10 januari 2011, 12:46
"Koning kan uit vijf sporen kiezen" (Standaard)

En dat terwijl de hele zaak allang ontspoord is.

Zal er nog ooit wel een Belgische trein rijden ?

Op die vraag antwoord ik: Ja. Helaas.

Met als gevolg de ene ontsporing na de andere.

Zodat er altijd maar sporen moeten bijgelegd worden.

Een B. trein rijdt alleen maar achteruit.
En de laatste wagon is systematisch voorbehouden. Voor transfert-centjes.

Herr Flick
10 januari 2011, 12:46
Wij als Belgen weten alles over treinen.
Trouwens de eerste spoorlijn op het vaste continent was een Belgische:
Mechelen - Brussel, heen en weer ;)

Maar sinds toen hebben ze het wel goe verkloot he, ...

rookie
10 januari 2011, 12:46
hopelijk, als die trein ooit nog rijdt (wat ik niet hoop) rijdt hij niet op het belgische spoornet of we zijn weer vertrokken voor enkele jaren vertraging

Herr Flick
10 januari 2011, 13:41
De zelfde machinist , moet voor dezelfde locomotief maar geld gaan zoeken om reserve stukken en kolen te kunnen kopen, ...

Dat die machinist ontslag nemend is, is een klein detail...

Tejokus
10 januari 2011, 14:39
De zelfde machinist , moet voor dezelfde locomotief maar geld gaan zoeken om reserve stukken en kolen te kunnen kopen, ...

Dat die machinist ontslag nemend is, is een klein detail...

Ach, dat Leterme maar aan die begroting begint.
Op dit moment maakt het toch niet veel uit WIE ze opstelt.
Trouwens die WIE, zal ook weinig verschil betekenen voor het resultaat.

eno2
10 januari 2011, 15:41
Wij als Belgen weten alles over treinen.
Trouwens de eerste spoorlijn op het vaste continent was een Belgische:
Mechelen - Brussel, heen en weer ;)

Misschien gaat de Koning nu het eerste spoor op zee leggen?

Xenophon
10 januari 2011, 15:48
Journalisten hebben toch een bijzonder groot onvermogen om buiten het kader te denken.

Dat is een pluspunt in de Belgicistische anti-vlaamse media.

eno2
11 januari 2011, 10:08
"Koning kan uit vijf sporen kiezen"

Maar geen van die sporen spoort met de spoorbreedte die je nodig hebt om een Belgische trein te laten rijden.

eno2
14 januari 2011, 10:16
"Koning kan uit vijf sporen kiezen

Volgens mij heeft de Koning, die om de haverklap iemand een klap uitdeelt om hem tot ridder te slaan, de beschikking over een veel groter arsenaal van sporen.