PDA

View Full Version : Afspraken werkgevers en werknemers van mijn voeten


JurgenD
19 januari 2011, 19:37
Er is een gezegde: Wie bang is, krijgt er ook van langs.

Ik ben er totaal niet voor te vinden dat de vakbonden te weinig doordrukken tijdens de onderhandelingen. De werkgevers dreigen de index aan te vallen, nog andere zaken, en wat doen de vakbonden ? Niets meer dan schade beperking.

Kijk. We zijn al meer dan tien jaar te laat om de werkdruk te verlagen. De koopkracht, daar zijn we ook al vijf jaar te laat. Onze koopkracht van ons geld zakt per week den dieperik in.

En wat ligt op tafel ? Een niemendalletje. Niks.

Als de werkgevers niet kunnen dokken, dat ze dan maar de lonen behouden en de werktijd van 5/5 naar 4/5 plaatsen, met behoud van loon !

We leven in 2011 en mensen beulen zich af als moderne slaven terwijl de bedrijven de grote winsten opslorpen. Banken grote bonussen uitdelen tot op vandaag. En wij maar werken als slaven !

Kijk tijd voor arbeidsduurvermindering. Geen 38 u week maar de 30u week werken tegen HETZELFDE LOON.

Dat bevordert de koopkracht van de mensen die tot schandalige hoogtes is gedaald en dat maakt ook de arbeidsmarkt vrij voor meer arbeidsplaatsen.

En als de bedrijven niet akkoord zijn, moeten ze het maar afbollen.
Maar dan kunnen ze ook hun producten en diensten daar afzetten waar ze produceren ! Ook daar een vingerwijzing naar Europa ! Vrije markt van mijn voeten. Wie werk levert kan afzetten, wie niet, huppelt op !
Dat is beleid. Zo moet het zijn. En niet dat ze op een ander produceren en hier nog hun goedkope rommel verkopen ook !

Het wordt eens tijd dat de moderne mensen wakker schiet uit zijn slavenbestaan.

Alles is een SPEL, een methodiek om de maatschappij in werking te houden. Tijd om de spelregels duidelijk te stellen.

En het wordt eens tijd dat de vakbonden niet steeds als schoothondjes de wulpse preut likken van de werkgevers, waarvan de meeste alleen maar hun zakken vullen door te exploiteren.

comandante
19 januari 2011, 19:43
Er is een gezegde:

Wie bang is, krijgt er ook van langs.

Ik ben er totaal niet voor te vinden dat de vakbonden te weinig doordrukken tijdens de onderhandelingen. De werkgevers dreigen de index aan te vallen, nog andere zaken, en wat doen de vakbonden ? Niets meer dan schade beperking.

Kijk. We zijn al meer dan tien jaar te laat om de werkdruk te verlagen. De koopkracht, daar zijn we ook al vijf jaar mee te laat.

En wat ligt op tafel ? Een niemendalletje. Niks.

Als de werkgevers niet kunnen dokken, dat ze dan maar de lonen behouden en de werktijd van 5/5 naar 4/5 plaatsen, met behoud van loon !

We leven in 2011 en mensen beulen zich af als moderne slaven terwijl de bedrijven de grote winsten opslorpen. Banken grote bonussen uitdelen tot op vandaag. En wij maar werken als slaven !

Kijk tijd voor arbeidsduurvermindering. Geen 38 u week maar de 30u week werken tegen HETZELFDE LOON.

Dat bevordert de koopkracht van de mensen die tot schandalige hoogtes is gedaald en dat maakt ook de arbeidsmarkt vrij voor meer arbeidsplaatsen.

En als de bedrijven niet akkoord zijn, moeten ze het maar afbollen.

Het wordt eens tijd dat de moderne mensen wakker wordt uit zijn slavenbestaan.

En het wordt eens tijd dat de vakbonden niet steeds als schoothondjes de wulpse preut likken van de werkgevers.



Dat is zo de vakbonden stellen nog weinig voor , ze bereiken weinig tot niets . Uw post is dus meer dan juist . Laten we hopen dat het kapitalistisch model vroeg of laat ontploft en er een nieuwe tijd aanbreekt waardoor dit tijdperk in de boekjes verdwijnt .

Mambo
19 januari 2011, 20:50
Wat een gekanker alweer op die werkuren.
Van de 168 uur die in een week zitten moeten ze al maar 38 uur kloppen (in het beste geval) minus alle verlof en ziektedagen...zal dat ergens uitkomen op anderhalve dag per week dat ze nog effectief werken ...en t' is er nog teveel aan!

longhorn
19 januari 2011, 21:12
30 uren werken met behoud van loon? Lamzakken en eigenlijk gewoon te gek voor woorden.

Yves38
19 januari 2011, 21:51
Er is een gezegde: Wie bang is, krijgt er ook van langs.

Ik ben er totaal niet voor te vinden dat de vakbonden te weinig doordrukken tijdens de onderhandelingen. De werkgevers dreigen de index aan te vallen, nog andere zaken, en wat doen de vakbonden ? Niets meer dan schade beperking.

Kijk. We zijn al meer dan tien jaar te laat om de werkdruk te verlagen. De koopkracht, daar zijn we ook al vijf jaar te laat. Onze koopkracht van ons geld zakt per week den dieperik in.

En wat ligt op tafel ? Een niemendalletje. Niks.

Als de werkgevers niet kunnen dokken, dat ze dan maar de lonen behouden en de werktijd van 5/5 naar 4/5 plaatsen, met behoud van loon !

We leven in 2011 en mensen beulen zich af als moderne slaven terwijl de bedrijven de grote winsten opslorpen. Banken grote bonussen uitdelen tot op vandaag. En wij maar werken als slaven !

Kijk tijd voor arbeidsduurvermindering. Geen 38 u week maar de 30u week werken tegen HETZELFDE LOON.

Dat bevordert de koopkracht van de mensen die tot schandalige hoogtes is gedaald en dat maakt ook de arbeidsmarkt vrij voor meer arbeidsplaatsen.

En als de bedrijven niet akkoord zijn, moeten ze het maar afbollen.
Maar dan kunnen ze ook hun producten en diensten daar afzetten waar ze produceren ! Ook daar een vingerwijzing naar Europa ! Vrije markt van mijn voeten. Wie werk levert kan afzetten, wie niet, huppelt op !
Dat is beleid. Zo moet het zijn. En niet dat ze op een ander produceren en hier nog hun goedkope rommel verkopen ook !

Het wordt eens tijd dat de moderne mensen wakker schiet uit zijn slavenbestaan.

Alles is een SPEL, een methodiek om de maatschappij in werking te houden. Tijd om de spelregels duidelijk te stellen.

En het wordt eens tijd dat de vakbonden niet steeds als schoothondjes de wulpse preut likken van de werkgevers, waarvan de meeste alleen maar hun zakken vullen door te exploiteren.

De boel platleggen

maddox
20 januari 2011, 01:18
Wat een gekanker alweer op die werkuren.
Van de 168 uur die in een week zitten moeten ze al maar 38 uur kloppen (in het beste geval) minus alle verlof en ziektedagen...zal dat ergens uitkomen op anderhalve dag per week dat ze nog effectief werken ...en t' is er nog teveel aan!

Ik wil gerust meer uren werken, met een evenredige stijging van't loon.

Helaas gaat de staat met het meeste lopen, en dat vergeten de vakbonden gevoegelijk.
Om €1 netto te ontvangen als werknemer is een werkgever bijna €2.5 kwijt.

En als je geen aftrekposten hebt, of in een dure gemeente woont, mag je als werknemer nog eens €0.1 afgeven bij die jaarlijkse roofoverval die belastingsbrief noemen.

Garry
20 januari 2011, 10:16
Er is een gezegde: Wie bang is, krijgt er ook van langs.

Ik ben er totaal niet voor te vinden dat de vakbonden te weinig doordrukken tijdens de onderhandelingen. De werkgevers dreigen de index aan te vallen, nog andere zaken, en wat doen de vakbonden ? Niets meer dan schade beperking.

Kijk. We zijn al meer dan tien jaar te laat om de werkdruk te verlagen. De koopkracht, daar zijn we ook al vijf jaar te laat. Onze koopkracht van ons geld zakt per week den dieperik in.

En wat ligt op tafel ? Een niemendalletje. Niks.

Als de werkgevers niet kunnen dokken, dat ze dan maar de lonen behouden en de werktijd van 5/5 naar 4/5 plaatsen, met behoud van loon !

We leven in 2011 en mensen beulen zich af als moderne slaven terwijl de bedrijven de grote winsten opslorpen. Banken grote bonussen uitdelen tot op vandaag. En wij maar werken als slaven !

Kijk tijd voor arbeidsduurvermindering. Geen 38 u week maar de 30u week werken tegen HETZELFDE LOON.

Dat bevordert de koopkracht van de mensen die tot schandalige hoogtes is gedaald en dat maakt ook de arbeidsmarkt vrij voor meer arbeidsplaatsen.

En als de bedrijven niet akkoord zijn, moeten ze het maar afbollen.
Maar dan kunnen ze ook hun producten en diensten daar afzetten waar ze produceren ! Ook daar een vingerwijzing naar Europa ! Vrije markt van mijn voeten. Wie werk levert kan afzetten, wie niet, huppelt op !
Dat is beleid. Zo moet het zijn. En niet dat ze op een ander produceren en hier nog hun goedkope rommel verkopen ook !

Het wordt eens tijd dat de moderne mensen wakker schiet uit zijn slavenbestaan.

Alles is een SPEL, een methodiek om de maatschappij in werking te houden. Tijd om de spelregels duidelijk te stellen.

En het wordt eens tijd dat de vakbonden niet steeds als schoothondjes de wulpse preut likken van de werkgevers, waarvan de meeste alleen maar hun zakken vullen door te exploiteren.Index,...Pffff dat is toch om te lachen dat ge dat zegt hoop ik. Wat valt er daaraan nu nog aan te vallen aan die lege doos. Al wat levensnoodzakelijk is en duurder wordt is er uitgehaald en dat wat elektronica is en afslaat zit er in. Index van mijn gat ja.

Garry
20 januari 2011, 10:21
Dat is zo de vakbonden stellen nog weinig voor , ze bereiken weinig tot niets . Uw post is dus meer dan juist . Laten we hopen dat het kapitalistisch model vroeg of laat ontploft en er een nieuwe tijd aanbreekt waardoor dit tijdperk in de boekjes verdwijnt .
Ja, dan zal het beter gaan zeker? Dan wordt het pas een grote fiasco. Met zo een communistisch systeem doet er geen een nog iets of 't MOET zwart zijn.

frank1234
20 januari 2011, 12:02
ik denk dat

1 de koopkracht nog nooit zo hoog geweest is
2 aantal werkuren nog nooit zo laag geweest is

Arouet
20 januari 2011, 12:30
ik denk dat

1 de koopkracht nog nooit zo hoog geweest is
2 aantal werkuren nog nooit zo laag geweest is


Dat bevestigen ook de statistieken van de OESO, in 1998 werkten we nog maar half zo veel als in 1870 (in 1870, 2964 uren en in 1998, 1568 uren). Ook de koopkracht is zeer hard gestegen, dat kan je bijvoorbeeld al zien door een huis in de jaren 50 te vergelijken met een huis nu.

De index is misschien geen perfecte maat voor de koopkracht voor levensnoodzakelijke goederen maar is toch zeer goed. Nu mag je ook niet vergeten dat zeer veel producten (ook voeding) juist relatief goedkoper is geworden, dan denken we bijvoorbeeld aan varkensvlees, eieren, melk...

Als je echt wilt gaan kijken naar de koopkracht voor levensnoodzakelijke goederen kan je bijvoorbeeld kijken naar het budgetaandeel. In 1850 ging 2/3 van het budget vaan een arbeidersgezin naar voeding, nu is dat nog 20%. In de tijd ertussen heb je altijd een mooie afname gezien. (uitzondering van de oorlogen)

Samengevat slaat de retoriek dat het vroeger allemaal beter was nergens op, de koopkracht en vrije tijd van de mensen gaan er juist op voorruit. Je kan betogen dat die vooruitgang niet snel genoeg gaat voor jou maar beweren dat het vroeger beter was is gewoon pertinent onwaar.

the_dude
20 januari 2011, 12:31
werkdag = 6 uur ; werkweek = 30u
leven = dan toch ook een paar uur

frank1234
20 januari 2011, 12:34
werkdag = 6 uur ; werkweek = 30u
leven = dan toch ook een paar uur

werk dan 3/4de

the_dude
20 januari 2011, 12:43
werk dan 3/4de

ik werk 100%; altijd en overal.

Distel
20 januari 2011, 13:28
Ik wist niet dat uw voeten werkgevers en werknemers hadden. Maken jullie kaas?

Tejokus
20 januari 2011, 13:32
Index,...Pffff dat is toch om te lachen dat ge dat zegt hoop ik. Wat valt er daaraan nu nog aan te vallen aan die lege doos. Al wat levensnoodzakelijk is en duurder wordt is er uitgehaald en dat wat elektronica is en afslaat zit er in. Index van mijn gat ja.

Klopt Garry.
Maar kom, het is beter dan niets.

Hertog
20 januari 2011, 17:38
Ik kan hier maar één woord voor verzinnen: krankzinnig.

Als er één probleem is, dan is het wel dat de werknemers te veel verwend zijn.

Men kan een deftig loon verdienen door een schamele 38 uur per week te werken. Dat is historisch en relatief werkelijk niets. Dat zou een halftime moeten zijn.

Tijd voor een deftige crisis, dat de mensen nog eens beseffen dat ze mogen content zijn dat iemand ze wil betalen.

(Ik ben er mij van bewust dat de nuance in mijn betoog hier en daar heeft moeten inboeten ten gunste van de duidelijkheid.)

the_dude
20 januari 2011, 17:45
Ik wist niet dat uw voeten werkgevers en werknemers hadden. Maken jullie kaas?


ge zou eens moeten weten hoeveel ik werk onder het slapen.

Tejokus
20 januari 2011, 17:46
Dat is zo de vakbonden stellen nog weinig voor , ze bereiken weinig tot niets . Uw post is dus meer dan juist . Laten we hopen dat het kapitalistisch model vroeg of laat ontploft en er een nieuwe tijd aanbreekt waardoor dit tijdperk in de boekjes verdwijnt .

Het triestige is dat velen de vakbonden gewoon laten stikken en verwensen.
Een zeer jammerlijke evolutie.
Als ik bijv. denk aan Rudy Kennis... de man heeft met lijf en leden gevochten
voor wat die waard is.

De grote boeman blijft de globalisering.
Als er iets is wat de bedrijven niet past vluchten ze naar het buitenland.
En wat kan de vakbond dan doen?

Bollywood
20 januari 2011, 17:50
Het triestige is dat velen de vakbonden gewoon laten stikken en verwensen.
Een zeer jammerlijke evolutie.
Als ik bijv. denk aan Rudy Kennis... de man heeft met lijf en leden gevochten
voor wat die waard is.

De grote boeman blijft de globalisering.
Als er iets is wat de bedrijven niet past vluchten ze naar het buitenland.
En wat kan de vakbond dan doen?

De vakbonden kan misschien beginnen met zoeken naar oplossingen om onze concurrentie tegenover het buitenland te verbeteren, mensen zoals 'rudy kennis' zorgen ervoor dat de bedrijven naar het buitenland vluchten.

Bollywood
20 januari 2011, 17:53
Index,...Pffff dat is toch om te lachen dat ge dat zegt hoop ik. Wat valt er daaraan nu nog aan te vallen aan die lege doos. Al wat levensnoodzakelijk is en duurder wordt is er uitgehaald en dat wat elektronica is en afslaat zit er in. Index van mijn gat ja.

Index afschaffen, heeft de bedrijven de ruimte om loonopslag te geven voor de mensen die het verdienen. Hoeveel mensen die het verdienen hebben amper opslag gekregen de laatste jaren omdat het bedrijf verplicht is x% aan iedereen uit te keren als opslag, ook aaan diegene die het niet verdienen. Is gewoon communistisch systeem.

Tejokus
20 januari 2011, 17:59
De vakbonden kan misschien beginnen met zoeken naar oplossingen om onze concurrentie tegenover het buitenland te verbeteren, mensen zoals 'rudy kennis' zorgen ervoor dat de bedrijven naar het buitenland vluchten.

Opel was al vooraf een verloren zaak.
Dus moet je er uithalen wat er in zit.
De aandeelhouders kijken ook naar niets of niemand.