PDA

View Full Version : Worden zij doorbetaald ????????????


Pin en Puk
27 januari 2011, 01:16
Ik vraag mij af of de nieuwe federaal verkozenen zonder dat er een federale regering tot stand kan komen, maandelijks een wedde trekken ????

Tejokus
27 januari 2011, 01:19
Natuurlijk.
Onderwijzers toch ook tijdens hun vier maanden vakantie;)

Karel Hendrik
27 januari 2011, 09:13
Senatoren hebben geen wedde (artikel 71 van de Grondwet)
Zij nhebben een kostenvergoeding die is vastgesteld op vierduizend frank (BEF) per jaar.
De rest van hun inkomen stelen ze gewoon van de burger.

stropke
27 januari 2011, 11:12
Natuurlijk.
Onderwijzers toch ook tijdens hun vier maanden vakantie;)
Die politiekers hebben nu al 8mnd "vacantie", het lijkt meer op een zwangerschap. Nog 1mnd en er komt ne kleine....:lol::lol:
Zou dat het herenigde Nederland zijn...?
Wel een moeilijke bevalling dan, gauw een keizersnee doen.

patrickve
27 januari 2011, 11:20
Ik vraag mij af of de nieuwe federaal verkozenen zonder dat er een federale regering tot stand kan komen, maandelijks een wedde trekken ????

Eigenlijk heeft een parlement geen regering nodig om te "werken" he. Gelijk welke volksvertegenwoordiger kan een wetsvoorstel indienen, en daar kan dan over gedebatteerd worden en gestemd.

Vito
27 januari 2011, 13:12
Ik vraag mij af of de nieuwe federaal verkozenen zonder dat er een federale regering tot stand kan komen, maandelijks een wedde trekken ????

Uiteraard. Waarom zouden zij niet betaald worden?

fox
27 januari 2011, 13:54
Ik vraag mij af of de nieuwe federaal verkozenen zonder dat er een federale regering tot stand kan komen, maandelijks een wedde trekken ????

Natuurlijk worden ze betaald. Ze werken namelijk als lid van de kamer of als senator.

manta
27 januari 2011, 14:13
Kunnen ze die dan niet "technisch werkloos" zetten en laten doppen ???
Doen andere werkgevers toch ook bij lange periodes van nietsdoen...:?

Txiki
27 januari 2011, 14:24
Die kamerleden hebben er toch geen schuld aan dat er geen regering komt?

Alé, moeten de werknemers van met elkaar onderhandelende bedrijven niet uitbetaald worden omdat de directieleden van die bedrijven het niet eens geraken over de gezamelijke koers?

bruggeman
27 januari 2011, 14:27
Uiteraard. Waarom zouden zij niet betaald worden?

En of: betaald verlof krijgt hier maar pas zijn volle betekenis?:roll:

fox
27 januari 2011, 14:42
En of: betaald verlof krijgt hier maar pas zijn volle betekenis?:roll:

Ze zijn niet in verlof.

Tejokus
27 januari 2011, 16:48
Eigenlijk heeft een parlement geen regering nodig om te "werken" he. Gelijk welke volksvertegenwoordiger kan een wetsvoorstel indienen, en daar kan dan over gedebatteerd worden en gestemd.

Ok maar vergeet nooit hoe zijn heiligheid Wilfried Martens telkens weer het
parlement buiten spel zette.

Scherven A. Mok
28 januari 2011, 08:25
Misschien heeft het wel meer voordelen dat de poppenkast gesloten is. Kunnen ze echt wetgevend werk voorbereiden ipv te proberen scoren met allerhande onnozelheden.

Vito
28 januari 2011, 12:56
En of: betaald verlof krijgt hier maar pas zijn volle betekenis?:roll:

Denk jij echt dat het wetgevende werk stil ligt omdat er geen uitvoerende macht is?

Klik hier dan maar eens. (http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/agenda&language=nl&cfm=agendaList.cfm)

Mag ik aannemen dat jij ook zo betaald verlof neemt?