PDA

View Full Version : Moebarak: onze eerste echte politieke vluchteling ?


brother paul
28 januari 2011, 13:33
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

bgf324
28 januari 2011, 16:10
Dat goud mag em wel hier laten.
Wel opletten dat de sossen der niet met gaan lopen.

In het verleden zijn er toch al meerdere dictators naar België gevlucht? Congolezen etc?

abou Anis
28 januari 2011, 16:13
Dat goud mag em wel hier laten.
Wel opletten dat de sossen der niet met gaan lopen.

In het verleden zijn er toch al meerdere dictators naar België gevlucht? Congolezen etc?

En welke Congolese dictators zijn er zoal naar België gevlucht in het verleden?

Herr Flick
28 januari 2011, 16:47
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

Iets zegt mij dat die niet zelf naar t klein kasteelke gaat moeten gaan, ... ;-)

Direct met ne limo naar een slaapzaal van t leger, of erger naar een kamer in den Hilton aan 500 euro per dag...

Tejokus
28 januari 2011, 18:29
En welke Congolese dictators zijn er zoal naar België gevlucht in het verleden?

Geen enkele ;)

Ben wel bang voor de toekomst van Egypte en Tunesië.
Als de moslims daar beginnen....

COCHINILLO
28 januari 2011, 18:39
Geen enkele ;)

Ben wel bang voor de toekomst van Egypte en Tunesië.
Als de moslims daar beginnen....

Jij ook al islamofoob? Volgens Wisord en Arti en zeker volgens Suqar_7loe kan je niks beters overkomen.

Tejokus
28 januari 2011, 18:44
Jij ook al islamofoob? Volgens Wisord en Arti en zeker volgens Suqar_7loe kan je niks beters overkomen.

Die mensen willen vrijheid en gelijkheid, werk enz.
Geen dictaturen.

solidarnosc
28 januari 2011, 18:47
Iets zegt mij dat die niet zelf naar t klein kasteelke gaat moeten gaan, ... ;-)

Direct met ne limo naar een slaapzaal van t leger, of erger naar een kamer in den Hilton aan 500 euro per dag...

Kunnen we hem in ruil voor kost en inwoon niet aanstellen tot koninklijk bemiddelaar. Er is een openstaande vacature.

E. Gidius
28 januari 2011, 18:50
Kunnen we hem in ruil voor kost en inwoon niet aanstellen tot koninklijk bemiddelaar. Er is een openstaande vacature.

Ik vind dit geen lachespel.

Als Belgique vindt dat types als Moebarak hier asiel verdienen, dan zegt dat op de eerste plaats alles over Belgique en zijn regime. Zelfs de Fransen hebben Ben Ali niet toegelaten.

brother paul
28 januari 2011, 18:50
Kunnen we hem in ruil voor kost en inwoon niet aanstellen tot koninklijk bemiddelaar. Er is een openstaande vacature.

denk je dat hij rijp is voor een democratie ?

E. Gidius
28 januari 2011, 18:53
denk je dat hij rijp is voor een democratie ?

"Belgisch bemiddelaar" en "democratie" in één zin?

Misschien is een corrupt dictator als Moebarak idd wel de geknipte man voor een corrupt, ondemocratisch land.

Max van Dietschland
28 januari 2011, 19:39
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

Die zionistische slippendrager mag uitgeleverd worden op de Gaza strook voor mijn part.

Max van Dietschland
28 januari 2011, 19:41
Ik denk dat hij zal vluchten naar Saoudie-Arabië of één van die kleine oliesjeik staatjes.

Hopelijk slaat de revolutie over naar alle seculiere dictators aldaar.

Europa is voor de Heilige Kerk, Noord-Afrika en het Midden-Oosten is voor de Islam !

Another Jack
28 januari 2011, 19:57
Die mensen willen vrijheid en gelijkheid, werk enz.
Geen dictaturen.

Dat wilden ze aanvankelijk ook in Iran toen ze de Sjah omverwierpen.
Ik beoordeel de angst voor een recuperatie van de radicalen als gegrond.

Tejokus
28 januari 2011, 20:01
Dat wilden ze aanvankelijk ook in Iran toen ze de Sjah omverwierpen.
Ik beoordeel de angst voor een recuperatie van de radicalen als gegrond.

Is ook mijn vrees.

Max van Dietschland
28 januari 2011, 21:24
Dat wilden ze aanvankelijk ook in Iran toen ze de Sjah omverwierpen.
Ik beoordeel de angst voor een recuperatie van de radicalen als gegrond.

Na Iran, nu Egypte (Islam) en dan Vlaanderen (Katholieke Kerk) aub !

Dionysus
28 januari 2011, 21:28
Na Iran, nu Egypte (Islam) en dan Vlaanderen (Katholieke Kerk) aub !

Ik zal één van de eersten zijn om uw belachelijke katholieke revolutie neer te slaan. :lol:

solidarnosc
28 januari 2011, 22:07
"Belgisch bemiddelaar" en "democratie" in één zin?

Misschien is een corrupt dictator als Moebarak idd wel de geknipte man voor een corrupt, ondemocratisch land.

Volgens een Duits en Zwitserse studie staat België op de derde plaats qua democratisch gehalte ter wereld.

E. Gidius
29 januari 2011, 00:01
Volgens een Duits en Zwitserse studie staat België op de derde plaats qua democratisch gehalte ter wereld.

:rofl:

den dinges
29 januari 2011, 00:12
Ik denk dat hij zal vluchten naar Saoudie-Arabië of één van die kleine oliesjeik staatjes.

Hopelijk slaat de revolutie over naar alle seculiere dictators aldaar.

Europa is voor de Heilige Kerk, Noord-Afrika en het Midden-Oosten is voor de Islam !

En daarna elkaar tijdens kruistochten en jihads gaan uitroeien zeker ?:roll:

den dinges
29 januari 2011, 00:17
Dat wilden ze aanvankelijk ook in Iran toen ze de Sjah omverwierpen.
Ik beoordeel de angst voor een recuperatie van de radicalen als gegrond.

Gisteren een islamietische chef, die al jaren in Engeland in asiel leefde op TV gezien : hij verklaarde dat hij terug ging naar Tunesiê nu, het volk had hem nodig. Zelf vond hij zich te oud voor een leidinggevende functie in de nieuwe regering, maar de jongere leden van zijn groep moesten er wel deel van uitmaken volgens hem...
Khomeini vroeger jaren was in asiel in Frankrijk, en kleerde terug naar Iran na het afzetten van de Shah, met de gevolgen die men kent...

den dinges
29 januari 2011, 00:20
Ik zal één van de eersten zijn om uw belachelijke katholieke revolutie neer te slaan. :lol:
Katolieke revolutie ? Wie gaat op de barricades staan ? De Chiro ? Zij aan zij met pedopriesters, en gepensioneerde CVP-stemmers ?:roll:

Pelgrim
29 januari 2011, 00:40
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

Die kerel verdient het gelyncht te worden zodra die hier landt.

Den Ardennees
29 januari 2011, 01:37
je kan zeggen wat je wil, maar hij zal tenminste geen leefloontrekker worden

Flanelcondoom
29 januari 2011, 01:39
Dat goud mag em wel hier laten.
Wel opletten dat de sossen der niet met gaan lopen.

In het verleden zijn er toch al meerdere dictators naar België gevlucht? Congolezen etc?

Bokassa ging in Frankrijk wonen omdat het de verplichtingen waren van het Legioen.

Den Ardennees
29 januari 2011, 01:48
Bokassa ging in Frankrijk wonen omdat het de verplichtingen waren van het Legioen.

???

solidarnosc
29 januari 2011, 02:20
???

Bokasse was officier in het vreemdelingenlegion. Hij heeft nog gevochten in Vietnam voor de Fransen.

Den Ardennees
29 januari 2011, 02:23
Bokasse was officier in het vreemdelingenlegion. Hij heeft nog gevochten in Vietnam voor de Fransen.

Okee, dat was me niet bekend. Wat er ook van zij: ik kan moeilijk geloven dat in de late jaren '70 het Legioen zijn wil nog kon opleggen in de Franse politiek. Vergeet niet dat na de putsch van Algiers in 1961 het 1ste bataljon para's van het Vreemdelingenlegioen werd ontbonden wegens "een gevaar voor de democratie", de rest van het Legioen zal het daarna wel begrepen hebben dat ze braafjes moeten gehoorzamen aan de regering in Parijs.

solidarnosc
29 januari 2011, 02:32
Okee, dat was me niet bekend. Wat er ook van zij: ik kan moeilijk geloven dat in de late jaren '70 het Legioen zijn wil nog kon opleggen in de Franse politiek. Vergeet niet dat na de putsch van Algiers in 1961 het 1ste bataljon para's van het Vreemdelingenlegioen werd ontbonden wegens "een gevaar voor de democratie", de rest van het Legioen zal het daarna wel begrepen hebben dat ze braafjes moeten gehoorzamen aan de regering in Parijs.

Nja het zal wellicht een excuus zijn geweest. De Fransen hebben hem als ik me niet vergis zal afgezet. Voor de rest is het gekend dat het legioen zorg draagt voor haar oud-soldaten maar een villa aan de rand van Parijs zal wellicht zelfs voor hen een stap te ver zijn.;-)

Another Jack
29 januari 2011, 09:15
Bokasse was officier in het vreemdelingenlegion. Hij heeft nog gevochten in Vietnam voor de Fransen.

Alleen Fransmannen kunnen (konden) officier worden in het vreemdelingenlegioen.

E. Gidius
29 januari 2011, 10:51
Die kerel verdient het gelyncht te worden zodra die hier landt.

Bah... ik zou hem eerder meteen beroven van die metalen koffertjes die hij meebrengt. Daarna mag hij gerust ergens een rustig leventje gaan leiden in de getto's van Molenbeek of Sint-Gillis.

Pelgrim
29 januari 2011, 11:33
Bah... ik zou hem eerder meteen beroven van die metalen koffertjes die hij meebrengt. Daarna mag hij gerust ergens een rustig leventje gaan leiden in de getto's van Molenbeek of Sint-Gillis.

Wil jij dat de mensen van Molenbeek of Sint-Gillis aandoen? :-(

den dinges
29 januari 2011, 11:54
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

Uitleveren aan de Egyptenaren. Gerechtigheid moet geschieden.
Wat het goud betreft ...Welk goud ? Moebarak had helemaal geen goud bij zich ?!?

den dinges
29 januari 2011, 12:00
Wil jij dat de mensen van Molenbeek of Sint-Gillis aandoen? :-(

Als Moebarak zonder geld in Molenbeek of een dergelijk allochtonengetto moet gaan overleven, zal hij niet oud worden vermoed ik...

azery1
29 januari 2011, 12:05
Ik ben al 70 jaar vluchteling in mijn eigen belgie (politie, belastingen, oncorrecte notarissen, inspecteurs met valse verslagen, ....NOG IETS???

Den Ardennees
29 januari 2011, 12:33
Alleen Fransmannen kunnen (konden) officier worden in het vreemdelingenlegioen.

dat klopt, maar als ik me niet vergis, is het mogelijk dat buitenlanders die voortreffelijk dienen in het Legioen, de Franse nationaliteit verwerven, en op die manier dan wel kunnen opklimmen tot officier.

Dionysus
29 januari 2011, 18:28
Katolieke revolutie ? Wie gaat op de barricades staan ? De Chiro ? Zij aan zij met pedopriesters, en gepensioneerde CVP-stemmers ?:roll:

Ik denk dat dat wel neerkomt op een "belachelijke revolutie", zoals ik geschreven heb. :-D

Another Jack
29 januari 2011, 18:31
dat klopt, maar als ik me niet vergis, is het mogelijk dat buitenlanders die voortreffelijk dienen in het Legioen, de Franse nationaliteit verwerven, en op die manier dan wel kunnen opklimmen tot officier.

Dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat Bokassa niet in het vreemdelingenlegioen gediend heeft.

Nynorsk
29 januari 2011, 18:32
je kan zeggen wat je wil, maar hij zal tenminste geen leefloontrekker worden

ja, die vindt meteen werk hier. in een kebabzaak ofzo.

Another Jack
29 januari 2011, 18:44
Ik ben al 70 jaar vluchteling in mijn eigen belgie (politie, belastingen, oncorrecte notarissen, inspecteurs met valse verslagen, ....NOG IETS???

Meer zelfs, je bent al 70 jaar de domste vluchteling.
Ene die nog steeds niet doorheeft dat vluchtelingen 'vluchten'.

Nynorsk
29 januari 2011, 18:45
lol!

Pelgrim
29 januari 2011, 18:51
Ik ben al 70 jaar vluchteling in mijn eigen belgie (politie, belastingen, oncorrecte notarissen, inspecteurs met valse verslagen, ....NOG IETS???

en ben je ook in elkaar geslagen, gefolterd, de mond gesnoerd? Afgedreigd? Hebben ze je partijen zitten verbieden, je kranten verbieden, je vakbonden buiten wet stellen, je organisaties verbieden? Hebben ze je verboden te betogen, en tanks op je af gestuurd als je het toch deed?

Europese Vlaming
29 januari 2011, 18:57
Jij ook al islamofoob? Volgens Wisord en Arti en zeker volgens Suqar_7loe kan je niks beters overkomen.

’Arabieren zullen tirannen verdrijven’

De onrust in Egypte zal zich over het hele Midden-Oosten verspreiden en Arabieren zullen hun ’tirannieke’ leiders, bondgenoten van de Verenigde Staten, verdrijven. Dat heeft Hammam Saeed, de leider van de machtige Jordaanse Moslimbroederschap zaterdag gezegd.http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110129_021


Probleem is dat dit soort crapuul het machtsvacuum kan dichten. Herriner je wat er in Iran gebeurde toen de door de VS-gesteunde dictators (De Sjahs) van de macht verdreven werden?

Misschien moet je eens naar het nieuws kijken om de relatie tussen Iran en het westen te analyseren.

Ander probleem is dat al deze dictators door Westerse landen in het zadel werden/worden gehouden, de revolutie zou dus antiwesterse gevolgen kunnen hebben (kijk maar naar Frankrijk en de dictator van Tunesië)

Den Ardennees
29 januari 2011, 20:02
ja, die vindt meteen werk hier. in een kebabzaak ofzo.

"bij Hosni" :thumbsup:

Derk de Tweede
29 januari 2011, 20:55
Vooralsnog zit hij nog gewoon in Egypte.

suqar_7loe
29 januari 2011, 23:20
Jij ook al islamofoob? Volgens Wisord en Arti en zeker volgens Suqar_7loe kan je niks beters overkomen.

En wie ben jij?

den dinges
29 januari 2011, 23:31
Dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat Bokassa niet in het vreemdelingenlegioen gediend heeft.

Bokassa was de zoon van een stamhoofd dat in opstand kwam tegen de Franse koloniale macht en daarbij het leven liet. Bokassa leidde sindsdien een arme jeugd als wees. Hij werd door missionarissen opgevoed en katholiek gedoopt. Op 18-jarige leeftijd werd hij beroepsmilitair in het Franse leger en vocht in het leger van de Vrije Fransen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Als militair raakte hij in de ban van generaal Charles de Gaulle die hij, evenals keizer Napoleon Bonaparte zijn hele leven kinderlijk bewonderde.

Na de oorlog vocht hij als militair van het Franse leger in Indochina (Vietnam, Laos en Cambodja) en in Algerije. Hij bereikte de rang van kapitein en was één van de hoogste Afrikaanse officieren in het Franse leger.

Terug in zijn geboorteland diende hij in het leger van de Centraal-Afrikaanse Republiek (1958-1964). Hij was de neef van de premier Barthélemy Boganda en de president David Dacko. In 1962 werd hij als kolonel chef van de generale staf van het Centraal-Afrikaans leger.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jean-B%C3%A9del_Bokassa

Men spreekt hier inderdaad niet over het Vreemdelingen Legioen. Hij was wél officier, maar blijkbaar was kapitein wel het hoogste dat een Afrikaan kon bereiken in het Franse leger...

den dinges
29 januari 2011, 23:33
Vooralsnog zit hij nog gewoon in Egypte.

Het word daar toch warm precies..

louis1949
30 januari 2011, 04:45
en ben je ook in elkaar geslagen, gefolterd, de mond gesnoerd? Afgedreigd? Hebben ze je partijen zitten verbieden, je kranten verbieden, je vakbonden buiten wet stellen, je organisaties verbieden? Hebben ze je verboden te betogen, en tanks op je af gestuurd als je het toch deed?

ik vind dat die vluchtelingen als ze in belgie arriveren er allemaal goed uit zien na die verschrikkingen die jij op noemt te hebben meegemaakt , beetje veel overdreven zekers?

Another Jack
30 januari 2011, 08:15
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jean-B%C3%A9del_Bokassa

Men spreekt hier inderdaad niet over het Vreemdelingen Legioen. Hij was wél officier, maar blijkbaar was kapitein wel het hoogste dat een Afrikaan kon bereiken in het Franse leger...

Ja, in het Franse leger.
Solidarnosc beweerde dat hij in het vreemdelingenlegioen gezeten had.
En neen, beiden hebben niets met mekaar gemeen.

driewerf
30 januari 2011, 08:54
Jij ook al islamofoob? Volgens Wisord en Arti en zeker volgens Suqar_7loe kan je niks beters overkomen.

hmm hm

Hopelijk slaat de revolutie over naar alle seculiere dictators aldaar.

Europa is voor de Heilige Kerk, Noord-Afrika en het Midden-Oosten is voor de Islam !
Hopelijk kan de Hezbollah nu snel de macht grijpen in Libanon ook. Het zal daar nog leuk worden rond Israël. :twisted:

Tijd dat het Moslimbroederschap de macht overneemt en de samenwerking aangaat met Hamas.

manta
30 januari 2011, 10:59
en ben je ook in elkaar geslagen, gefolterd, de mond gesnoerd? Afgedreigd? Hebben ze je partijen zitten verbieden, je kranten verbieden, je vakbonden buiten wet stellen, je organisaties verbieden? Hebben ze je verboden te betogen, en tanks op je af gestuurd als je het toch deed?

Partijen vervolgen??? Mensen die in mekaar worden geslagen??? Dreigementen???Verbod tot betogen??? Organisaties verbieden ???
Ja , klinkt wel belgisch... De staat waarin de tanks zich bevinden zal eerder maken dat ze vragen om ze mee in gang te duwen maar toch...

-Jo-
30 januari 2011, 16:09
Wow mannen
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110128_030

nu hebben we eindelijk eens een echte politieke vluchteling ze.
we gaan wel het vel niet verkopen voor de beer geschoten is, maar als dit waar is, is het de eerste die de echte status van politieke vluchteling verdient.

Moebarak is een knechtje van de Amerikanen. Het is een dictator die op geen enkel moment een visie laat staan een beleid had tot het verbeteren van het lot van de meerderheid van z'n onderdanen, noch visie op de grootsheid van Egypte en de Arabische wereld. In een land waar ooit mensen als Nasser de dienst uitmaakten, zijn profiterende dwergen als Moebarak gewoon vuiligheid die beter ook zo worden behandeld.

stropke
30 januari 2011, 16:41
Vooralsnog zit hij nog gewoon in Egypte.
Laat em daar blijven astenblief!
Kan hij misschine nie in zo een driehoeks bugalow (pyramide) gaan wonen? Staan er genoeg van.