PDA

View Full Version : Visjnu is forummer van de [vul hier tijdseenheid naar keuze in]


Voltian
28 februari 2011, 09:32
Hoeveel keer per maand eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?

Hoe oud ben je?

Wat doe je in het dagelijks leven om centjes te verdienen (indien van toepassing)?

getrouwd?/kindjes?

In welke kleur zijn uw keuken en wc geverfd?

Ben je Hindu?

Beste fictieboek aller tijden?


(veel plezier! ;-))

Voltian
28 februari 2011, 09:32
(foutje)

Firestone
28 februari 2011, 09:50
:cheer:

Laarzen of teensletsen?

Hoe lang houdt Khadafi nog stand?

Wie is je favoriete acteur?

Wie is je favoriete actrice?

In wat voor kleren loop je rond? (Op het werk, privé, ...)

Doe je aan het sport? Zo ja, welke?

Wie heeft JF Kennedy vermoord?

Heb je Zeitgeist bekeken?

Lig je wakker van de communautaire problemen in België?

Wie wordt de volgende eerste minister van België?

Wat heb je op dit forum bijgeleerd?

Hoe omschrijf je Helena Blavatsky in drie zinnen?

Krijg ik nog 1 weekje om mijn keuken en WC te schilderen? ;)Zijn de schilderwerken klaar?
Zo ja, wanneer kan je bij ons beginnen? :mrgreen:

Visjnu
28 februari 2011, 14:19
Hoeveel keer per maand eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?
Tegenwoordig rond de 3 a 4 keer per maand. Toen ik vroeger dicht bij een frituur woonde was dat wekelijks.

Mijn lievelingssaus is andalouse.


Hoe oud ben je?

28


Wat doe je in het dagelijks leven om centjes te verdienen (indien van toepassing)?
IT security


getrouwd?/kindjes?
nee/nee


In welke kleur zijn uw keuken en wc geverfd?
De keuken is gedeeltelijk "Vanille". WC is nog niet geverfd :(
Witte gedeelte van de keuken is ook nog niet klaar :(


Ben je Hindu?

Ik zie mijzelf niet als Hindoe.



Beste fictieboek aller tijden?

Uiteraard "Il pendolo di Foucault" van Umberto Eco


(veel plezier! ;-))
Bedankt :)

bgf324
28 februari 2011, 15:58
Favoriete bier?
Waarom?
Hetero/bi/homo/lesbo?

Voltian
28 februari 2011, 19:31
Waar woon je?

Leukste stad in België/wereld (waarom)?

Leukste vakantiebestemming?

Werk je in het buitenland?/zou je in het buitenland willen werken?

Wat brengt u op dit forum?

Ben je hacker? (geweest?)

Welke internationale politieke gebeurtenis heeft op u als 28-jarige het meeste indruk gemaakt?

Voltian
28 februari 2011, 19:32
IT security


Kunt ge dat een beetje toelichten? :-)

Trixie
28 februari 2011, 21:53
-Wat is je lievelingsmuziek?
-Wat vind je van onze koning?
-Maat van je schoenen?
-Welke studies heb je gedaan?

Visjnu
1 maart 2011, 10:19
Laarzen of teensletsen?
Om zelf te dragen, zeker en vast niet teensletsen.

Om naar te kijken, liever mooie laarzen dan mooie teensletsen. Voor teensletsen is mijn mening meestal neutraal, terwijl ik over de esthetiek van laarzen veel sneller een sterke opinie heb.


Hoe lang houdt Khadafi nog stand?

Ik vrees dat dat nog wel eens weken kan duren.


Wie is je favoriete acteur?
Wie is je favoriete actrice?

Ik vind casting veel belangrijker dan de persoon op zich. Adewale Akinnuoye-Agbaje is bijvoorbeeld fantastisch als Adebisi in de serie Oz, maar meestal middelmatig in andere rollen. Hetzelfde voor bijvoorbeeld Val Kilmer als Doc Holiday in Tombstone of Gunny Hartman.

Als ik dan toch per se enkele Hollywood namen moet geven: Leonardo diCaprio vind ik een erg onderschatte acteur, Lucy Liu is fascinerend en Natalie Portman droeg een 50$ jurk op de Pre-Oscar party.


In wat voor kleren loop je rond? (Op het werk, privé, ...)

Casual: Meestal jeans of gelijkaardige broek, T-shirt, Timberlands in de winter/All Stars in de zomer.

Zowel op het werk als privé. Tenzij voor speciale gelegenheden.


Doe je aan het sport? Zo ja, welke?

Denksport? :oops:

Ik ben wel te vinden voor basket/floorball/zaalvoetbal, maar ik heb niet echt de gelegenheid om dat vaak te doen. Regelmatig sporten staat voorlopig nog op mijn TODO-list.


Wie heeft JF Kennedy vermoord?

Ik zelf, onder andere. Meermaals.
http://www.cool.com.au/computers-technology/personal-computers/jfk-reloaded-revisited-20060414256/


Heb je Zeitgeist bekeken?

Ik heb het bekeken, tot ik merkte dat het onder andere gebruik maakt van het werk van Jordan Maxwell, die ik nog herkende van zijn brilliante theorien als: "Dalai Lama" klinkt als "Dei Lamb", dus de "Dalai Lama" en het "Agnus Dei" zijn hetzelfde!!!111

Ik heb dus maar een heel klein stukje gezien ;)


Lig je wakker van de communautaire problemen in België?

Totaal niet, ik merk daar in het dagelijkse leven niets van. Wat niet wil zeggen dat ik er geen belang aan hecht, aangezien ik in democratische verantwoordelijkheid geloof.


Wie wordt de volgende eerste minister van België?

Volgens Wolfram Alpha komt er geen meer.


Wat heb je op dit forum bijgeleerd?

Om documentaires die Jordan Maxwell citeren te vermijden.

Ik leer dagelijks bij. De beste discussies zijn voor mij deze die me enthousiast maken om te beginnen googlen en dingen bij te leren.


Hoe omschrijf je Helena Blavatsky in drie zinnen?

That Blavatsky woman started it.
She was a nice old bag of tricks.
A. E. has been telling some yankee interviewer that you came to him in the small hours of the morning to ask him about planes of consciousness.


Zijn de schilderwerken klaar?

Neee :oops:


Zo ja, wanneer kan je bij ons beginnen? :mrgreen:
Was er geen FVDW-regel die bepaalde dat er per post maar een maximum aantal vragen gesteld mag worden? ;)

Visjnu
1 maart 2011, 10:46
Favoriete bier?
Waarom?
Hetero/bi/homo/lesbo?

- Duchesse de Bourgogne
- Heerlijke combinatie van zoete en zure smaken. Een beetje vergelijkbaar met een Geuze, maar complexer.
- Hetero

Dronkoers
1 maart 2011, 10:56
Tegenwoordig rond de 3 a 4 keer per maand. Toen ik vroeger dicht bij een frituur woonde was dat wekelijks.



:lol:

Visjnu
1 maart 2011, 10:59
:lol:

Die wekelijks slaat enkel op het bezoek aan een frituur, niet het eten van frieten in het algemeen. ;)

Dronkoers
1 maart 2011, 11:05
Die wekelijks slaat enkel op het bezoek aan een frituur, niet het eten van frieten in het algemeen. ;)

Het klonk in ieder geval leuk ;-)

Ben je trouwens aan aangenaam cafémakker? :-D

En wat heb je tegen teensletsen bij vrouwen? :evil:

Visjnu
1 maart 2011, 11:10
Waar woon je?
Op dit ogenblik voorlopig regio Utrecht.


Leukste stad in België/wereld (waarom)?

Antwerpen (high five, Firestone!). Combinatie van historie, cultuur, trendyness en veeel lekker eten :)


Leukste vakantiebestemming?

Bij goed weer (overdag zonnig, 's nachts sneeuw), het noorden van Italie.


Werk je in het buitenland?/zou je in het buitenland willen werken?

Ja.


Wat brengt u op dit forum?

Vooral het subforum "Godsdienst en Levensovertuiging". Belgische commentaar op actua vind ik ook vaak interessant. Als ik zin heb, de forumquiz.


Ben je hacker? (geweest?)
Bedoel je iemand die op onconventionele wijze problemen oplost? Welja.


Welke internationale politieke gebeurtenis heeft op u als 28-jarige het meeste indruk gemaakt?
911 en de gevolgen.
Meer dichtbij de moord op Pim Fortuyn.

Firestone
1 maart 2011, 11:45
Vooral het subforum "Godsdienst en Levensovertuiging".Hoe goed is je kennis van de verschillende "Abrahamitische" religies?

Kom je uit een religieus nest?

Je ziet jezelf niet als Hindoe, maar heb je speciale interesse in hindoeïsme of andere Oosterse levensbeschouwingen?

and now for something completely different:

Wat is je favoriete komische tv reeks?

Firestone
1 maart 2011, 12:20
Een vraag die Pieke ooit stelde:

Denk je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten?

Pieke
1 maart 2011, 13:22
denk je dat de mensheid volwassen genoeg is om om te gaan met genetische modificatie en ruimtekolonisatie?

Is climate change iets waarover we ons zorgen moeten maken?

Worden we binnenkort geconfronteerd met zelfbewuste computers? Verdienen deze dan rechten? Zo ja, welke?

Wanneer was je de laatste keer ontroerd? en waarom?

volg je de rede of het gevoel wanneer je een beslissing neemt?

Voltian
1 maart 2011, 15:34
Ben je een gamer?

Speel je schaak?

Hoe bevalt het u plant te zijn?

roger verhiest
1 maart 2011, 15:50
Hoe zien de "andere" hindoes U ?

Ga je al eens naar de tempel in Wilrijk ?

Tot welke "kaste" behoor je ?

Visjnu
1 maart 2011, 20:27
Kunt ge dat een beetje toelichten? :-)

Het is eigenlijk zeer algemeen; alles wat te maken heeft met de beveiliging (confidentiality, integrity, availability) van informatie. Uiteraard in het bijzonder deze die op computersystemen bewaard wordt.

Het soort opdrachten dat ik krijg is zeer gevarieerd, maar ik focus me wel eerder op de technische/ICT kant en minder op bvb. auditing. Met fysische beveiliging heb ik bijna niets te maken.

Visjnu
1 maart 2011, 21:03
-Wat is je lievelingsmuziek?
Zeer gevarieerd. Ik ben echter wel heel extreem in mijn mening over muziek. Ongeveer 90% vind ik ronduit slecht, maar als een nummer mij bevalt, kan het mij wel enorm raken. Ik heb dan ook helemaal geen lievelingsgenre en maar een paar artiesten waar ik meer dan 1 nummer goed van vind.


Paar voorbeelden: Marilyn Manson, Skunk Anansie, moderne Chinese folkmuziek (a la Sa Ding Ding), klassieke muziek (genre Adagio in G Minor van Giazotto),...


-Wat vind je van onze koning?

Beetje triestig figuur, zo moeten leven onder een glazen stolp. Heel het concept monarchie doet mij zo anachronistisch aan, dat ik er eigenlijk eerder het gevoel bij krijg het over een sprookjesfiguur te hebben.


-Maat van je schoenen?

43 zoiets, hangt er van af.


-Welke studies heb je gedaan?
MSc in computer science
MSc in information security technology

Visjnu
1 maart 2011, 21:29
Ben je trouwens aan aangenaam cafémakker? :-D

Zou je het zien zitten om een ganse avond te lullen over of het een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten? ;)

Het hangt er bij mij sterk van af. Als ik mij op mijn gemak voel en er een 'klik' is, dan wel. Ik ben echter niet in staat tot smalltalk en naar het schijnt laat ik het erg goed merken wanneer ik een gesprek met iemand niet boeiend vind, dus het is er met mij ofwel op, ofwel serieus onder ;)


En wat heb je tegen teensletsen bij vrouwen? :evil:
Zolang ze mij niet verplichten ook teensletsen te dragen, heb ik er niets tegen.

Visjnu
2 maart 2011, 08:28
Hoe goed is je kennis van de verschillende "Abrahamitische" religies?
Bwah, behoorlijk. Vooral het Christendom. Historische kritiek en de geschiedenis van deze religies in het bijzonder vind ik erg interessant.


Kom je uit een religieus nest?

Redelijk, maar niet fanatiek. Religie was bij ons thuis wel nooit echt een gespreksonderwerp. Als kind ben ik nog een tijdje elke week mee naar de mis gemoeten, maar met de jaren werden mijn ouders minder en minder kerkelijk.

Als 6-7 jarige, sprak ik er wel eens over met mijn zus. Ik herinner me dat we toen het concept van een God wel aannemelijk vonden, maar dat we toch sterk onze twijfels hadden over de historiciteit van wat men ons er over vertelde en de zin van de rituele handelingen er rond.


Je ziet jezelf niet als Hindoe, maar heb je speciale interesse in hindoeïsme of andere Oosterse levensbeschouwingen?
Alle religies en levensbeschouwingen interesseren mij, inclusief, maar niet in het bijzonder, oosterse. Als ik toch 1 oosterse levensbeschouwing er uit moet pikken, dan is het waarschijnlijk het taoisme (de filosofische kant, niet het volksgeloof). Dat 'werkt' vrij goed voor mij, zonder dat ik er echt de culturele achtergrond voor heb.


and now for something completely different:
Wat is je favoriete komische tv reeks?
Monty Py... Op dit ogenblik waarschijnlijk toch wel 'The Big Bang Theory' en 'IT Crowd' (iets anders verwacht? ;) ). In Vlaanderen, nog steeds 'Buiten de Zone'.

Visjnu
2 maart 2011, 09:32
Een vraag die Pieke ooit stelde:
Denk je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten?

Dat hangt ervan af wat je met "verklaren" bedoelt. Ik sta niet negatief tegenover de mogelijkheid om door middel van wetenschappelijke concepten, morele begrippen te modelleren. Hieruit kunnen waarschijnlijk nuttige inzichten verworven worden.

Een "great unified theory of morality" lijkt me echter onmogelijk. Essentieel gaat moraal over wat wel en niet goed is, een begrip dat echter ondefinieerbaar en niet vertaalbaar is naar een wetenschappelijk concept. De argumentatie daarover uit de Principia Ethica van Moore, is naar mijn mening nog niet weerlegd. Een volledig "moraal" van 0 opbouwen vanuit de wetenschap lijkt me dan ook onmogelijk.

Ik ben wel sterk voorstander van Gould's stelling over de Nonoverlapping Magisteria, waarbij het domein waarin religie/levensovertuigingen zinvol is, simpelweg niets te maken het met het domein van de wetenschappen en vice versa. Echter, ik denk niet dat we onze taal moeten laten beslissen over wat wel en niet tot een bepaald magisterium behoort. Het is dus niet omdat we iets een "moreel begrip" noemen dat het daarom per se tot het domein van religie/levensovertuigingen behoord, dat is een linguistic fallacy. Geen van beide domeinen kan naar mijn mening moraal op deze manier monopoliseren.

Onder bepaalde premissen (bijvoorbeeld: maximaliseer de hoeveelheid geluk) vallen morele kwesties misschien wel op te lossen, maar ik denk niet dat dit ook maar enig nut heeft in het dagelijkse leven. Het spel 4-op-een-rij kan je vertalen naar wetenschappelijke concepten en gaan uitrekenen. De kwestie van wat de "beste" zet is, is voor dit spel zelfs opgelost: als je als speler 1 geen fouten maakt, dan win je altijd. Het probleem is echter dat de premisse die hier gehanteerd wordt, het doel van het spel is het behalen van een 4-op-een-rij, slechts geldig is binnen het domein van de regels van het spel. Binnen het domein van de ervaringswereld van de spelers is echter het amusement het belangrijkste doel. Een 4-op-een-rij speler wil namelijk zelf zijn zet bepalen en niet een computer dat laten beslissen, hoewel dit laatste volgens het wetenschappelijke model hem of haar juist dichter bij het zogenaamde doel zou brengen.

Firestone
2 maart 2011, 09:39
IT securityDan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?

Voltian
2 maart 2011, 09:42
Dan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?

lol

Visjnu
2 maart 2011, 20:42
denk je dat de mensheid volwassen genoeg is om om te gaan met genetische modificatie en ruimtekolonisatie?
Nee, ik denk dat we die volwassenheid nog moeten aanleren.


Is climate change iets waarover we ons zorgen moeten maken?

Ik denk dat we er allemaal wel rekening mee moeten houden. Het probleem is echter veel te complex om het als individu in zijn geheel op te lossen, zich er te veel zorgen over maken zou in mijn geval enkel maar tot frustratie leiden en dat zou niet erg constructief zijn.


Worden we binnenkort geconfronteerd met zelfbewuste computers?

Niet zonder paradigmaverschuiving. Ik geloof er in ieder geval niet in.


Verdienen deze dan rechten? Zo ja, welke?

Ik vind niet dat wij onze rechten verdienen enkel maar omdat we van vlees gemaakt zijn. ;)


Wanneer was je de laatste keer ontroerd? en waarom?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=5336313&postcount=4018 ;)


volg je de rede of het gevoel wanneer je een beslissing neemt?
Ik volg vooral de rede, maar hou daarbij rekening met mijn gevoel.

Visjnu
2 maart 2011, 20:54
Ben je een gamer?
Ik speel wel games, maar niet fanatiek genoeg om echt een "gamer" genoemd te kunnen worden. Het enige spel waar ik op dit ogenblik echt naar uitkijk is http://www.swtor.com/, voor de rest volg ik die scene niet echt.

Speel je schaak?
Ik ken de regels van schaak, maar speel het zeer zelden. Ik heb een compulsie dat al mijn schaakstukken symetrisch moeten staan, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn schaakprestaties.


Hoe bevalt het u plant te zijn?
Om mezelf te quoten: "De positieve kant is dat het een kick geeft om "mooie oplossingen" te verzinnen en implementeren. De negatieve kant is de frustratie bij het communiceren van die ideeen en redeneringen. Het is moeilijk te bepalen of iemand echt mijn redenering begrijpt en interessant vind of gewoon maar fatisch zit te knikken."

Visjnu
2 maart 2011, 21:10
Hoe zien de "andere" hindoes U ?
Hoezo "andere" hindoes?


Ga je al eens naar de tempel in Wilrijk ?

Volgens mij is dat een Jain tempel, maar nog nooit geweest.


Tot welke "kaste" behoor je ?
Een van de minder bekendere:

Mitgard
2 maart 2011, 21:13
Speel je pc spellen?

Mitgard
2 maart 2011, 21:13
Vind je Star Wars leuke films?

Mitgard
2 maart 2011, 21:23
(a la Sa Ding Ding)

http://www.youtube.com/watch?v=HP1FoZpdNtM

Schoon!
Er overvalt mij bovendien een vurig verlangen naar bami pangang.
Bij jullie ook?

Visjnu
2 maart 2011, 22:02
Dan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?

Nee. Een wachtwoord wordt doorgaans op een systeem opgeslagen als een hash, wat berekend wordt door het wachtwoord, in zijn geheel als bit string, als input te gebruiken voor een cryptografische hashfunctie. Het is zowel onmogelijk om uit die hash een enkel character van het wachtwoord te gaan bereken, als om uit die hash te berekeken of een bepaald character in het wachtwoord voorkomt.

Zo een jackpot password cracker zou kunnen werken moesten wachtwoorden opgeslagen worden door elk karakter afzonderlijk te gaan hashen, maar zo slecht zijn security systemen in de praktijk meestal niet ;)

Visjnu
2 maart 2011, 22:07
Speel je pc spellen?
Buiten "Civilization Revolution" op iPhone, speel ik enkel pc spellen.

Visjnu
2 maart 2011, 22:11
Vind je Star Wars leuke films?
Redelijk, ze zijn in ieder geval vrij ontspannend.

Ik ben echter meer te vinden voor het Extended Universe (al zit daar ook wel rommel tussen). Vooral het pc spel "Knights of the Old Republic" van BioWare heeft mijn fan gemaakt, maar ondertussen heb ik ook zeer goede Star Wars comics ontdekt.

Visjnu
2 maart 2011, 22:15
http://www.youtube.com/watch?v=HP1FoZpdNtM
De meeste mensen vinden die versie het beste, maar persoonlijk ben ik meer voor de chinese: http://www.youtube.com/watch?v=iz0NXUyOOEQ

Dit vind ik ook mooi, maar minder toegankelijk: http://www.youtube.com/watch?v=rskYFQ5UZmU


Schoon!
Er overvalt mij bovendien een vurig verlangen naar bami pangang.
Bij jullie ook?
Mijn mexicaans ligt nog op mijn maag :-(

Firestone
2 maart 2011, 22:19
Wanneer was je de laatste keer ontroerd? en waarom?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=5336313&postcount=4018 ;):oops:Nee. Een wachtwoord wordt doorgaans op een systeem opgeslagen als een hash, wat berekend wordt door het wachtwoord, in zijn geheel als bit string, als input te gebruiken voor een cryptografische hashfunctie. Het is zowel onmogelijk om uit die hash een enkel character van het wachtwoord te gaan bereken, als om uit die hash te berekeken of een bepaald character in het wachtwoord voorkomt.

Zo een jackpot password cracker zou kunnen werken moesten wachtwoorden opgeslagen worden door elk karakter afzonderlijk te gaan hashen, maar zo slecht zijn security systemen in de praktijk meestal niet ;)Oef, een pak van mijn hart!

Meer algemeen, wat vind je van de naïeve wijze waarop informatica in films en series wordt weergegeven (bijvoorbeeld het gemak waarmee de helden zelfs vijandige systemen met elkaar kunnen laten communiceren)?

Visjnu
3 maart 2011, 09:06
:oops:Oef, een pak van mijn hart!
Je geheimen liggen in de veilige handen van de Wiskunde ;)


Meer algemeen, wat vind je van de naïeve wijze waarop informatica in films en series wordt weergegeven (bijvoorbeeld het gemak waarmee de helden zelfs vijandige systemen met elkaar kunnen laten communiceren)?
Ik begrijp dat het cinematografisch vaak niet zo interessant is om wat getokkel op computers te tonen, zolang het mijn immersie maar niet te veel verstoort, ben ik er daarom vrij tolerant voor. Het ergste zijn scenes waarin men per se bepaalde dingen grafisch wil voorstellen, de hacker die een systeem binnendringt door polygonen neer te schieten enzovoort. Maar eigenlijk is dit eerder een voorbeeld van hoe het mij stoort wanneer filmmakers het publiek als idioten behandelen, eerder dan dat het mij stoort dat dit een foute weergave zou zijn.

Films krijgen wel bonuspunten voor dit soort scenes: http://nmap.org/movies.html

Firestone
3 maart 2011, 11:10
Is het je al gelukt van een Internetforum verbannen te worden?
Zo ja, voor welke virtuele misdaad?

Zal je een iPad 2 kopen (of krijgen)? Waarom wel/niet?

Welke Internetfenomeen van de laatste jaren heeft je totaal verrast?

Met welke auto rij je?

Beleg je in beleggingsfondsens, aandelen, obligaties, opties, futures, CDO, ...?

Welke zijn de drie belangrijkste verschillen tussen werken in Nederland en werken in België?

Hoe realistisch schat je de plannen voor een unie tussen Vlaanderen en Nederland in?

Welke talen spreek je?

Mitgard
3 maart 2011, 16:35
Zul je op 17 maart naar de winkel rennen voor Assassin's Creed Brotherhood?

Mitgard
3 maart 2011, 17:04
Kende je dit nummer al?

http://www.youtube.com/watch?v=pA5_TBfA9pA

Visjnu
3 maart 2011, 21:54
Is het je al gelukt van een Internetforum verbannen te worden?
Zo ja, voor welke virtuele misdaad?
Nog nooit van een Internetforum.

Zal je een iPad 2 kopen (of krijgen)? Waarom wel/niet?
Voorlopig heb ik er geen nood aan, maar zodra mijn netbook het niet meer doet, misschien wel. Op die moment ga ik pas beginnen met te vergelijken wat er op de markt is.

Ik kan ook ergens bij een klant terechtkomen die iPadtjes uitdeelt, dus wie weet :)


Welke Internetfenomeen van de laatste jaren heeft je totaal verrast?

Razendsnelle opkomst van streaming video met YouTube.
Plotselinge populariteit WikiPedia.
Cablegate.


Met welke auto rij je?

Ik heb voorlopig nog geen rijbewijs en rij dus vooral rond met trein en bus :oops:

Maar in België heb ik een VW Polo'tje staan om te oefenen.


Beleg je in beleggingsfondsens, aandelen, obligaties, opties, futures, CDO, ...?

Ik zelf niet.


Welke zijn de drie belangrijkste verschillen tussen werken in Nederland en werken in België?
Ik heb nooit echt voor een lange periode in België gewerkt, dus ik kan dat niet goed vergelijken.

Zonder in cliché's te vervallen, heb ik maar twee verschillen gevonden:

a) Het eten tijdens de lunchpauze ;)
b) Volgens een van mijn huidige klanten de manier waarop ze liegen: Een Nederlander liegt om gelijk te krijgen en zijn idee er door te drukken. Een Belg liegt door te doen alsof hij akkoord met je gaat om dan stiekem het idee te kunnen torpederen.


Hoe realistisch schat je de plannen voor een unie tussen Vlaanderen en Nederland in?
Ik vrees weinig realistisch. Beiden hebben een toch wel erg verschillende politieke cultuur.


Welke talen spreek je?
Engels en Nederlands vlot.
Frans redelijk, maar ik krijg maar erg weinig de kans om het te gebruiken en het is daardoor serieus verwaterd.

Verder notie van verschillende andere talen, maar kan niet echt zeggen dat ik ze "spreek".

Visjnu
4 maart 2011, 18:48
Zul je op 17 maart naar de winkel rennen voor Assassin's Creed Brotherhood?
Ziet er goed uit, maar ik blijf toch game cold turkey tot The Old Republic ;)

Op zich vind ik dit soort games wel leuk, maar ik word er wat zenuwachtig van en kan mij er niet echt mee ontspannen.

Visjnu
4 maart 2011, 18:59
Kende je dit nummer al?

http://www.youtube.com/watch?v=pA5_TBfA9pA

Had het nog nooit gehoord, thanks. Ik ga nog meer muziek van Trinh Cong Son opzoeken.

Firestone
7 maart 2011, 14:32
Je moet met een dame naar een wat feestelijk gebeuren, en jij mag haar (voor de gelegenheid gratis) outfit kiezen, maar wel uit dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4020188&postcount=111158), dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=5339043&postcount=23780) of dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4020256&postcount=111159).

Wat kies je?

Visjnu
7 maart 2011, 19:18
Je moet met een dame naar een wat feestelijk gebeuren, en jij mag haar (voor de gelegenheid gratis) outfit kiezen, maar wel uit dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4020188&postcount=111158), dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=5339043&postcount=23780) of dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4020256&postcount=111159).

Wat kies je?

Ik zou er een paar uitkiezen en haar deze laten passen. Nadien kies ik wel de outfit uit die haar het beste staat. ;-) Zoiets moet je aan zien.

Op de foto's vind ik echter dat de rechtse outfit op de volgende foto er het mooist uitkomt: http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=78841&d=1299224575 .

De meest rechtse outfit op de volgende foto is ook mooi en waarschijnlijk gaan de meeste dames daar beter mee staan: http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=78838&d=1299224530 . Ik vind wel dat het voor een feestelijk gebeuren een opvallend juweel vraagt en misschien andere schoenen.

Firestone
7 maart 2011, 20:55
Ik zou er een paar uitkiezen en haar deze laten passen. Nadien kies ik wel de outfit uit die haar het beste staat. ;-) Zoiets moet je aan zien.

Op de foto's vind ik echter dat de rechtse outfit op de volgende foto er het mooist uitkomt: http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=78841&d=1299224575 .

De meest rechtse outfit op de volgende foto is ook mooi en waarschijnlijk gaan de meeste dames daar beter mee staan: http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=78838&d=1299224530 . Ik vind wel dat het voor een feestelijk gebeuren een opvallend juweel vraagt en misschien andere schoenen.:thumbsup: (forumquizmisvorming)

Die laatste zou ik ook hebben gekozen (en inderdaad, eerst passen natuurlijk).

Firestone
9 maart 2011, 10:05
Voor zover ik de huidige stand van de fysica begrijp is reizen naar de toekomst in principe mogelijk.

Stel nu dat er iemand verschijnt die beweert dat hij een tijdsreiziger uit (bijvoorbeeld) de 15de eeuw is. Hoe kunnen we deze bewering testen en uitmaken of ie de waarheid spreekt of een charlatan is?

Reizen naar het verleden is (voor zover ik het begrijp) niet mogelijk.
Maar als zuivere gedachte-oefening, hoe zou jij dit aanpakken?

Stel je bent in staat om in de tijd te reizen.

Je gaat op bezoek bij Leonardo Da Vinci.

Wat neem je mee om de goede man te overtuigen dat je echt uit de toekomst komt?

(Wat je niet kan doen is hem naar het heden meebrengen.)

Voltian
9 maart 2011, 13:15
Heb je een facebook/linkedin/twitter(/???)-account?

Is IT echt uw ding, of ben je "erin verzeild geraakt"?

Van welke bands heb je in 2010 een live optreden meegemaakt?

Vanwaar uw interesse in "moderne Chinese folkmuziek"?

Welke manier van reizen heeft uw voorkeur? (van rugzak tot strand; alleen of in groep;...)

Wat is verste dat je ooit van huis bent geweest?

Heb je groene vingers?

Hoe zou je je politieke oriëntatie omschrijven?

Bestaat de vrije wil?

Zou je graag kinderen willen (+licht toe :-))

Welke knappe dame(s?) zouden u wel eens een nachtje gezelschap mogen houden?

Visjnu
9 maart 2011, 20:14
Voor zover ik de huidige stand van de fysica begrijp is reizen naar de toekomst in principe mogelijk.

Stel nu dat er iemand verschijnt die beweert dat hij een tijdsreiziger uit (bijvoorbeeld) de 15de eeuw is. Hoe kunnen we deze bewering testen en uitmaken of ie de waarheid spreekt of een charlatan is?

Dat lijkt me identiek aan een authenticatieprobleem, waarbij men dient na te gaan of iemand daadwerkelijk is wie hij beweert te zijn. De 3 manieren waarop dit bewezen kan worden, kunnen ook toegepast worden op de tijdsreiziger:

- De kennis van de tijdsreiziger: We kunnen niet verwachten dat de tijdsreiziger de volledige wetenschappelijke kennis van die tijd bezit. Het lijkt me daarom vruchtbaarder hem te ondervragen over triviale zaken zoals plaatsnamen, gerechten, talen,... Hoewel dit fraude niet uitsluit, is dit voor ons erg eenvoudig om te verifieren en daarom geschikt om de charlatans aan de linkerkant van de Bell Curve er toch al uit te halen. Iemand van de 15e eeuw gaat waarschijnlijk ook bepaalde vaardigheden bezitten die wij niet meer hebben.

- De bezittingen van de tijdsreiziger: We zouden in de eerste plaats de kledij van de tijdreiziger kunnen bestuderen: Onderzoeken of de weeftechniek consistent is met deze van de 15e eeuw, de materialen bestuderen, de geografische oorsprong van de materialen achterhalen en nakijken of dit consistent is met eventuele handelsroutes, de chemische samenstelling van gebruikte verven analyseren, etc etc...

- De persoonlijke eigenschappen van de tijdsreiziger: DNA, het afweersysteem, littekens (misschien afkomstig van 15e-eeuwse geneeskundige praktijken), de tanden, maaginhoud,...


Reizen naar het verleden is (voor zover ik het begrijp) niet mogelijk.
Maar als zuivere gedachte-oefening, hoe zou jij dit aanpakken?

Wat neem je mee om de goede man te overtuigen dat je echt uit de toekomst komt?

Moderne wiskundeboeken natuurlijk :)

Pieke
10 maart 2011, 09:19
heeft socialisme een toekomst?

wat is de werkelijke rol van sociale netwerksites bij de opstanden in het M-O?

Rachmaninoff of Tsjaikovski?

hoe moet er gereageerd worden op pseudowetenschappelijke claims/discussies?

Hoe belangrijk is het placebo-effect? En valt zoiets te plaatsen binnen een louter materialistisch wereldbeeld?

Is de maan hol?

Je krijgt de mogelijkheid om met het eerste koloniale ruimteschip naar Mars mee te gaan. De terraforming is er op kruissnelheid gekomen en tegen dat je er aan komt kan je er zonder bescherming rondlopen. Ga je mee?

Firestone
10 maart 2011, 09:26
- De persoonlijke eigenschappen van de tijdsreiziger: DNA, het afweersysteem, littekens (misschien afkomstig van 15e-eeuwse geneeskundige praktijken), de tanden, maaginhoud,... DNA?
Kan men aan het DNA van een mens ongeveer bepalen wanneer hij leefde?
Moderne wiskundeboeken natuurlijk :)Lucky Leonardo! :-)

Een collega of vriend spreekt je aldus aan:" Visjnu, dat geloof je nooit, je MOET dit Youtube-filmpje ABSOLUUT eens bekijken!!!", waarna hij je een link geeft naar typische Pindariaanse onzin (holle maan, perpetuum mobile, ...).
Wat doe je? Probeer je hem deze onzin met rede uit het hoofd te praten (zo ja, hoe?), of schakel je over naar een meteorologische discussie?

Een andere collega of vriendin valt je geregeld lastig met jouw horoscoop. Hoe ga je daarmee om?

Als we even veronderstellen dat de wereld n�* 21/12/2012 alsnog bestaat, is de kans groot dat in 2013 een aantal van de 2012-doemdenkers zullen proberen aan te tonen dat 2012 toch "speciaal" was.
Welke benchmark kunnen we verzinnen om deze beweringen te toetsen?

IT securityDoe je aan onlinebankieren?
Koop je geregeld spullen,reizen, ... op het Internet?

Visjnu
10 maart 2011, 15:17
Heb je een facebook/linkedin/twitter(/???)-account?


- Ik heb een Facebook account, maar maak er niet echt actief gebruik van.
- Van LinkedIn maak ik wel echt gebruik
- Twitter is absoluut niets voor mij


Is IT echt uw ding, of ben je "erin verzeild geraakt"?

Ik ben er op mijn 6 jaar in verzeild geraakt.


Van welke bands heb je in 2010 een live optreden meegemaakt?

Geen enkele, maar ik zou ook van niet veel bands een live optreden willen meemaken. Ik heb enkel een beetje spijt dat ik Skunk Anansie gemist heb.


Vanwaar uw interesse in "moderne Chinese folkmuziek"?

Ik heb daar geen bijzondere interesse in. Ik voel niet veel voor muziekstijlen of muziek in het algemeen, mij interesseren enkel de bepaalde individuele muziekstukken/nummers die mij raken.


Welke manier van reizen heeft uw voorkeur? (van rugzak tot strand; alleen of in groep;...)
Twee manieren:
a) Goed hotel met veel luxe en lekker eten, elke dag een paar uurtjes snowboarden, veel luieren op de terrasjes naast de piste, gluhwein,...
b) Alleen of met twee rondtrekken in een bepaalde streek zonder echt een vaste planning. Niet "backpacken", maar het hoeft ook niet heel luxueus te zijn. On the fly via Internet hotelletjes boeken: Als ze tegenslaan gewoon verder trekken, vallen ze mee de logies verlengen. Zo vrij, ongebonden en flexibel mogelijk een bepaalde streek ervaren dus.


Wat is verste dat je ooit van huis bent geweest?

Dat moet ofwel in Thailand geweest zijn, ofwel in Californië.


Heb je groene vingers?
Totaal niet, al vind ik het concept van een eigen kruidentuin wel fascinerend.


Hoe zou je je politieke oriëntatie omschrijven?

Centristisch en pragmatisch.


Bestaat de vrije wil?

Het probleem met die vraag is het woordje 'vrij', dat in ons gangbaar taalgebruik slechts in een bepaalde context en als de tegenhanger van
een bepaalde perceptie van onvrijheid lijkt te bestaan. In de context van een gevangene die wordt vrijgelaten, staat vrij bijvoorbeeld voor de toestand van "niet in de gevangenis zitten". Vrijheid in de absolute zin, is een concept dat ons begripsvermogen overstijgt en waarvan de stelling of het wel of niet bestaat betekenisloos is. Hetzelfde geldt dan tevens voor het begrip vrije wil.

We kunnen echter vrije wil ook heel concreet gaan definieren, bijvoorbeeld als de eigenschap om te handelen zonder dat het theoretisch mogelijk is dat deze handeling voorspeld kan worden. In die zin denk ik dat vrije wil inderdaad bestaat. Vooral het feit dat we dingen kunnen begrijpen en een betekenis geven lijkt me dit aan te tonen. Wij werken niet 1-dimensionaal, zoals een computer die input krijgt, deze verwerkt en dan op basis van deze input handelt. Aan alle input (informatie) die wij binnenkrijgen wordt tevens een betekenis gegeven, wat ons een extra dimensie aan vrijheid in handelen geeft. We kunnen dan wel meer en meer leren over hoe onze hersenen werken en hoe we evolutionair geprogrammeerd zijn om bepaalde handelingen te verrichten, maar aangezien we in staat zijn te begrijpen wat daar de betekenis van is, hebben we steeds de vrijheid om te beslissen om niet volgens onze zogenaamde natuur te handelen. Veel mensen lijken te redeneren dat we door het bestuderen van hoe de hersenen werken, het domein van de vrije wil steeds kleiner en kleiner wordt, maar ik denk juist het omgekeerde. Hoeveel te meer kennis van onze onvrijheid, hoeveel te vrijer we uiteindelijk worden.


Zou je graag kinderen willen (+licht toe :-))

Ja, maar op zijn tijd. Ik zou er echter eerder voor kiezen om nooit kinderen te krijgen dan om kinderen te moeten opvoeden in suboptimale condities.


Welke knappe dame(s?) zouden u wel eens een nachtje gezelschap mogen houden?


Ach, verras me maar.

Heftruck
10 maart 2011, 15:22
Gedachten ivm de singulariteit en transhumanistisch denken in het algemeen?

Visjnu
11 maart 2011, 09:37
heeft socialisme een toekomst?
De term lijkt me pluriform genoeg om mee te kunnen evolueren met de tijdsgeest. Ik denk dat er altijd wel groepen zullen zijn die zich er mee zullen kunnen identificeren.


wat is de werkelijke rol van sociale netwerksites bij de opstanden in het M-O?
Ik zie in sociale netwerksites wel een rol als katalysator weggelegd. Op Internet (zowel hier als daar) durven mensen toch sneller dingen posten dan dat ze deze luidop zouden durven verkondigen op straat en dat zorgde misschien voor een sneeuwbaleffect. Waarschijnlijk speelden ze ook een rol bij de mobilisatie en organisatie van de betogers.

Wel denk ik dat we voorzichtig moeten zijn om niet te goedgelovig te zijn over de rol van sociale netwerksites. Voor verschillende bedrijven en thinktanks is het namelijk commercieel erg interessant om deze websites een voorname rol toe te bedelen. De ware rol gaat waarschijnlijk daardoor pas later duidelijk worden.


Rachmaninoff of Tsjaikovski?

Ik ben van geen van beide eigenlijk fan. Tsjaikovski krijg echter bonuspunten voor het gebruik van veldartillerie als muziekinstrument ;)


hoe moet er gereageerd worden op pseudowetenschappelijke claims/discussies?
Hangt natuurlijk grotendeels af van de context en de motivatie waarom een bepaalde pseudowetenschappelijke claim gemaakt wordt. Als een goede discussie reeds op gang is en plotseling verstoord wordt door een of andere vreemde bewering, dan kan dit waarschijnlijk best gewoon genegeerd worden.

Als je zin zou hebben om er je energie in te steken, is een vraaggesprek misschien wel de meest geschikte manier van aanpakken. Vragen waarom men in bepaalde stellingen gelooft en niet in bepaalde alternatieven.

Belangrijk lijkt het me ook onderscheid te maken tussen twee soorten pseudowetenschappelijke claims. Enerzijds crackpot science (de maan is hol), anderzijds gewoon bad science (fMRI scans bewijzen dat slapeloosheid gelukkig maakt).


Hoe belangrijk is het placebo-effect? En valt zoiets te plaatsen binnen een louter materialistisch wereldbeeld?
Ik ben niet bekwaam om het klinisch belang van het placebo-effect te beoordelen, maar ik kan mij inbeelden dat het gebruik er van erg nuttig kan zijn voor statistisch onderzoek m.b.t. de werking (of het niet werken) van bepaalde geneesmiddelen en -wijzen.

Ik verdedig niet zo graag een louter materialistisch wereldbeeld, maar ik kan wel enkele theoriën verzinnen om het hierin te plaatsen. Ziekteverschijnselen dienen gedeeltelijk om te signaleren dat er iets mis gaat en dat actie moet worden ondernomen. Zodra een placebo wordt ingenomen, worden de hersenen wijsgemaakt dat dit gedaan wordt en is er geen nood meer aan deze signalisatie. Dus ja, als je uitleg slechts plausibel moet zijn en niet noodzakelijk moet berusten op feiten, dan valt dat zeker te plaatsen.


Is de maan hol?

Onmogelijk. Het reusachtige ruimtekanon aan de achterkant van de maan heeft uiteraard een veel stabielere ondergrond nodig.


Je krijgt de mogelijkheid om met het eerste koloniale ruimteschip naar Mars mee te gaan. De terraforming is er op kruissnelheid gekomen en tegen dat je er aan komt kan je er zonder bescherming rondlopen. Ga je mee?
Aangezien de ping tussen Mars en de servers van The Old Republic (http://www.swtor.com/) hier op aarde reusachtig moet zijn, vrees ik dat ik dit voorlopig toch aan me voorbij moet laten gaan.

Firestone
11 maart 2011, 10:00
Wie heeft JF Kennedy vermoord?Ik zelf, onder andere. Meermaals.
http://www.cool.com.au/computers-technology/personal-computers/jfk-reloaded-revisited-20060414256/

Is de maan hol?Onmogelijk. Het reusachtige ruimtekanon aan de achterkant van de maan heeft uiteraard een veel stabielere ondergrond nodig.
Zalige voorbeelden van droge humor. :-)
Hoe werkt dat irl? Kijken de mensen soms vreemd naar jou als je zo'n grapje op hen loslaat?

De Grauwe heeft helemaal gelijk en Paul ook. Liever belasting op olie x3 met een verlaging van arbeidsbelasting tot een budgetneutrale uitkomst.Ben je het eens met deze stelling van Voltian? Waarom wel/niet?

Wat de Belgische kerncentrales betreft, welke optie verkies je?
- dicht in 2015
- dicht in 2025
- nog langer in werking blijven als dat technisch kan
- er moeten nieuwe kerncentrales gebouwd worden

Wat is de laatste betoging waar je aan deelnam?

Visjnu
12 maart 2011, 13:46
DNA?
Kan men aan het DNA van een mens ongeveer bepalen wanneer hij leefde?

Voor zover ik weet niet rechtstreeks, maar je kan er wel allerlei informatie uit halen om bepaalde claims te staven. Als onze tijdreiziger beweert de geniale tijdreizende vader van Columbus te zijn, dan zouden we zijn DNA kunnen vergelijken met de overblijfselen van zijn zonen Diego en Christopher. Zou ineens ook verklaren waar Christopher het idee vandaan kreeg om zijn reis te maken (Iemand hier goed in het monteren van YouTube filmpjes? ;) )

Anderzijds zou het ook gebruikt kunnen worden om te vergelijken met wat we weten over migratiegolven. Als uit zijn DNA blijkt dat onze 15e eeuwse tijdsreiziger inheems-amerikaanse voorouders heeft, dan zou dat de geloofwaardigheid van zijn claim toch enigszinds aantasten.


Lucky Leonardo! :-)

Dan kan hij misschien ook eindelijk de plannen van die helicopter en tank die de vorige tijdreiziger achtergelaten heeft uitvoeren.


Een collega of vriend spreekt je aldus aan:" Visjnu, dat geloof je nooit, je MOET dit Youtube-filmpje ABSOLUUT eens bekijken!!!", waarna hij je een link geeft naar typische Pindariaanse onzin (holle maan, perpetuum mobile, ...).
Wat doe je? Probeer je hem deze onzin met rede uit het hoofd te praten (zo ja, hoe?), of schakel je over naar een meteorologische discussie?
Hangt vooral af van mijn respect voor die persoon. Als ik hem of haar als een weldenkend, aangenaam persoon beschouw, dan ga ik er waarschijnlijk hierover wel in discussie mee. Eigenlijk hangt het van te veel factoren af om echt een eenduidig antwoord te geven op deze vraag.


Een andere collega of vriendin valt je geregeld lastig met jouw horoscoop. Hoe ga je daarmee om?
Dat zou mij niet echt snel storen aangezien ik dat meer als entertainment aanvoel. Waarschijnlijk zou ik het wel niet zo leuk vinden moest hij/zij op basis van die horoscoop mij beginnen te vertellen wat ik wel of niet moet doen. Ik vrees dat ik dan nogal sarcastisch ga reageren.


Als we even veronderstellen dat de wereld n�* 21/12/2012 alsnog bestaat, is de kans groot dat in 2013 een aantal van de 2012-doemdenkers zullen proberen aan te tonen dat 2012 toch "speciaal" was.
Welke benchmark kunnen we verzinnen om deze beweringen te toetsen?

"The difference between genius and stupidity is that genius has its limits"


Doe je aan onlinebankieren?
Koop je geregeld spullen,reizen, ... op het Internet?
Ja en vrij geregeld.

Visjnu
14 maart 2011, 11:50
Gedachten ivm de singulariteit en transhumanistisch denken in het algemeen?
Ik zal proberen te vermijden hier een essay neer te schrijven en het vrij oppervlakkig houden. Met singulariteit neem ik aan dat je het moment bedoelt waarop de mens in staat zou zijn een intelligentie te scheppen die deze van de mens overtreft. Ik vrees dat ik toch vrij sceptisch sta tegenover het idee dat dit in de (nabije) toekomst zou gebeuren.

Allereerst moeten we ons afvragen wat er hier juist bedoeld wordt met intelligentie. De bewering gaat dat na de singulariteit het voor de mens onmogelijk wordt om de technologische vooruitgang te modelleren en voorspellen. Intelligentie lijkt in deze context dus eerder voor creativiteit te staan dan voor de mogelijkheid om snel en gronding bepaalde specifieke problemen op te lossen.

Het argument voor de singulariteit steunt echter op een exponentiële technologische vooruitgang: machines worden krachtiger en complexer.... dus ook intelligenter. Dat is op zich niet per se onwaar, maar naar mijn mening gaat het hier om een geheel ander soort van intelligentie dan de creative intelligentie uit de vorige paragraaf. De ganse argumentatie hieromheen lijkt me daarom niet echt relevant voor het principe van de singulariteit. Ik zie geen reden om te geloven dat extra complexiteit en rekenkracht plotseling op een magische manier er voor gaat zorgen dat een machine ineens creatief wordt.

Neem bijvoorbeeld een schaakprogramma. Het is op zich geen foute stelling om te beweren dat deze steeds intelligenter worden doordat computers krachtiger en algoritmes verbeterd worden. Het hoogtepunt van deze ontwikkeling is echter een schaakprogramma dat al na 1 zet "schaak!" roept, niet een schaakprogramma dat plots nieuwe regels gaat verzinnen om schaken leuker te maken.

Als mens zijn we vrij goed in het conceptualiseren, ontwikkelen en gebruiken van instrumenten om bepaalde problemen op te lossen. Dit wil echter niet zeggen dat we automatisch ook goed zouden zijn in het bouwen van creatief intelligente machines. Misschien leidt de ontwikkeling van dit soort machines eerder tot iets dat wegens de complexiteit en onvoorspelbaarheid plots voor het menselijk brein totaal onbruikbaar en onmogelijk om verder te ontwikkelen wordt, dan dat het plots tot iets zou leiden dat intelligenter is dan de mens.

Dan geloof ik eerder in de verbetering van de menselijke intelligentie zelf, een symbiose van mens en machine.

Het algemene idee achter Transhumanisme lijkt me niet nieuw. De mens die zijn natuur overstijgt, dat is reeds een thema dat in Genesis 2 voorkomt. Het lijkt me erg veel overeenkomsten te hebben met religies en dat bedoel ik helemaal niet pejoratief. Wel lijkt het me niet gezond om hierin al te fanatiek te zijn (net zoals bij religie).

Visjnu
16 maart 2011, 08:17
Zalige voorbeelden van droge humor. :-)
Hoe werkt dat irl? Kijken de mensen soms vreemd naar jou als je zo'n grapje op hen loslaat?
Bwah, dat valt mee. Maar ik kom irl pas los als ik mij bij iemand of in een bepaalde groep mensen comfortabel genoeg voel. Meestal kennen ze mij dan wel goed genoeg.


Ben je het eens met deze stelling van Voltian? Waarom wel/niet?

Gedeeltelijk wel, al vraag ik me af hoe je gaat vermijden dat mensen gewoon de grens oversteken om de olie spotgoedkoop in het buitenland te kopen? Ik heb echter geen uitgesproken mening hierover, het is mijn vakgebied niet en ik ben onvoldoende bekend met de feiten.


Wat de Belgische kerncentrales betreft, welke optie verkies je?
- dicht in 2015
- dicht in 2025
- nog langer in werking blijven als dat technisch kan
- er moeten nieuwe kerncentrales gebouwd worden

Persoonlijk zou ik voor het bouwen van nieuwe, veilige, kerncentrales gaan. Misschien dat het upgraden van de huidige kerncentrales ook een mogelijkheid is, maar daar durf ik me niet over uitspreken aangezien ik geen idee heb wat dat juist concreet zou inhouden.

De exploitant van de kerncentrale zou wel verplicht kunnen worden een bepaald percentage van de winst aantoonbaar te investeren in alternatieve energie zodat de impuls blijft bestaan om ook dit verder te ontwikkelen en verbeteren.

Wat is de laatste betoging waar je aan deelnam?
Ik neem niet deel aan betogingen. Buiten dat ik daar de tijd niet voor heb, hou ik niet zo van grote menigten.