PDA

View Full Version : 63% TEGEN Vlaamse onafhankelijkheid !!!


Master Yoda
7 juni 2004, 10:02
Peiling bij panel van 1.000 Vlamingen


Zijn Walen voor Vlamingen een blok aan het been?

57 procent vindt van niet
41 procent zegt ja
2 procent heeft geen mening.


Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

63 procent zegt neen
35 procent zegt ja
2 procent heeft geen mening

(Bron : VRTKIES.NET)


Meest verassend is dat zelfs bij de blok-kiezers meer dan de helft tegen Vlaamse Onafhankelijkheid is.

FT
7 juni 2004, 10:24
Het is niet omdat ze met veel fout zitten, dat ze het juist hebben. Ik vermoed dat U het zelfde denkt over de 20% VB-stemmers.

muys
7 juni 2004, 10:31
het is toch al heel wat meer dan die 6% die de bub laat uitschijnen

Steenbok66
7 juni 2004, 10:52
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

Olivier
7 juni 2004, 11:56
Was het niet zo dat vooral bij de neen stemmers (tegen vl onaf) vooral de jongeren en studenten terug te vinden waren.

Aan hun is de toekomst....

Everytime
7 juni 2004, 12:00
Het probleem is dat de meeste mensen helemaal geen interesse voor politiek hebben. En die komen natuurlijk nog altijd met dezelfde argument "België is al zo klein". Ze beseffen niet dat Vlaanderen en Wallonië in feit twee totaal andere landen zijn. Zelfs mijn vader die Franstalig is, die nu in Vlaanderen woont en die helemaal niet nationalist is, heeft het gevoel dat wij in twee totaal andere werelden leven. Mijn vader heeft ook in Brussel en in Wallonië geleefd, hij kan dus uit ervaring spreken. En hij beschouwt al Vlaanderen als een land. Het gaat in dit geval niet over nationalisme maar wel over een vaststelling. Wat weten nog de Vlamingen over wat in Wallonië gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Nederland. Wat weten de Walen over wat in Vlaanderen gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Frankrijk.

Dat zijn feiten die niemand kan ontkennen.

Everytime
7 juni 2004, 12:04
Was het niet zo dat vooral bij de neen stemmers (tegen vl onaf) vooral de jongeren en studenten terug te vinden waren.

Aan hun is de toekomst....

Dat is misschien wat de VRT zegt maar geloof mij, ik werd al met jonge Vlaams-Nationalisten geconfronteerd. Bovendien, als de jongeren echt geen interesse hebben in Vlaamse Onafhankelijkheid, wat vinden we bij de VNJ, TAK, Voorpost, enz...........?

vrijevlaming
7 juni 2004, 12:15
Het probleem is dat de meeste mensen helemaal geen interesse voor politiek hebben. En die komen natuurlijk nog altijd met dezelfde argument "België is al zo klein". Ze beseffen niet dat Vlaanderen en Wallonië in feit twee totaal andere landen zijn. Zelfs mijn vader die Franstalig is, die nu in Vlaanderen woont en die helemaal niet nationalist is, heeft het gevoel dat wij in twee totaal andere werelden leven. Mijn vader heeft ook in Brussel en in Wallonië geleefd, hij kan dus uit ervaring spreken. En hij beschouwt al Vlaanderen als een land. Het gaat in dit geval niet over nationalisme maar wel over een vaststelling. Wat weten nog de Vlamingen over wat in Wallonië gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Nederland. Wat weten de Walen over wat in Vlaanderen gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Frankrijk.

Dat zijn feiten die niemand kan ontkennen.

idd, zo is het.

Bovendien, als je de studie bekijkt die onlangs uitgekomen is rond de poltieke interesses van jeugd weet je genoeg. Ik vind 35% akkoord op zo'n drastische en ongenuanceerde vraagstelling eigenlijk wel veel. Ik had eerder rond de 25 verwacht of zo.

Als ik op café of zo vertel dat ik vlaams-nationalist ben, krijg ik eerst de clichézever naar mijne kop. Maar als ik dan ten gronde uitleg waarom ik dat ben, dan zijn er veel die bijdraaien. Bijna iedereen verstaat mijn keuze dan, en een groot deel kan er zelfs mee akkoord gaan. Maar het probleem is nog altijd dat die uitleg waarom Vlaanderen beter op eigen benen staat, niet aankomt bij 90% van de mensen. Een andere studie toont dit trouwens aan: bij mensen die de politiek heel nauwgezet volgen en weten hoe de vork in de steel zit is het aandeel vlaamsvoelenden merkelijk groter.

FT
7 juni 2004, 12:17
Was het niet zo dat vooral bij de neen stemmers (tegen vl onaf) vooral de jongeren en studenten terug te vinden waren.

Aan hun is de toekomst....

Dat kan wel ergens kloppen. Het is me ook al opgevallen dat de meeste Vlaams-nationalisten hun mening hierover gevormd of bijgestuurd hebben toen ze gingen werken (in de echte wereld kwamen).

Calle
7 juni 2004, 12:18
Was het niet zo dat vooral bij de neen stemmers (tegen vl onaf) vooral de jongeren en studenten terug te vinden waren.

Aan hun is de toekomst....

Laat ze eerst maar eens opgroeien , het zal snel veranderen.

Zelfs op de politieschool is het schrijnend.

De waaltjes krijgen elke keer een nieuwe bus als ze ergens naartoe moeten, de vlamingkjes moeten met een ouwe aftandse bus van het leger mee.

De waaltjes mogen altijd eerst onder de douches na de sporttrainingen, de vlamingkjes braaf wachten.

De waalse instructeurs vertikken het van nederlands te spreken, terwijl de vlaamse instructeurs les geven aan vlamingen en walen.

Resultaat : een halve klas afgestudeerde politieagenten die op 13 juni op de N-VA gaan stemmen.

België04
7 juni 2004, 12:30
:roll:
Die enquete lijkt me allesbehalve wetenschappelijk.

100% VLAMING
7 juni 2004, 16:08
vorig jaar was 65% tegen een onafhankelijk Vlaanderen.
Dit jaar 63%

Alle twee cijfers van de VRT

Dus als we nog 7 jaar door gaan staan we gelijk :wink:

Vlaanderen Boven
7 juni 2004, 16:33
Was het niet zo dat vooral bij de neen stemmers (tegen vl onaf) vooral de jongeren en studenten terug te vinden waren.

Aan hun is de toekomst....

Een paar jaar geleden was ik ook niet voor een onafhankelijk Vlaanderen. Maar naarmate ik opgroeide, mijn zichtveld zich uitbreidde en ik in contact kwam met zinnige mensen, werd ik meer en meer overtuigd. En ik ben nog maar 18. De toekomst is aan mij en Vlaanderen!

kempenaar
7 juni 2004, 17:35
:roll:
Die enquete lijkt me allesbehalve wetenschappelijk.

Deze VRT enquete is wel wetenschappelijk verantwoord.

35% voor onafhankelijkheid, onomwonden zonder verdere verduidelijking
is een succes! ( dit zijn 2.100.000 mensen !!! )

63% tegen Vlaamse onafhankelijkheid... hierin zitten unitaristen, federalisten, confederalisten....

Ook niet zo "vast" dus!

Tot spijt van wie het benijd, de Vlaamse staat is niet ver af.

Patriot!
7 juni 2004, 17:38
Tenzij de flaminganten uitsterven tegen dan... de goede Belgen zitten immers (en dat is begrijpelijk) bij de jongeren :twisted:

Vlaamse Leeuw
7 juni 2004, 19:17
Tenzij de flaminganten uitsterven tegen dan... de goede Belgen zitten immers (en dat is begrijpelijk) bij de jongeren :twisted:

Ik ben 21 - en dus een jongere - en ben een Vlaming!

Patriot!
7 juni 2004, 19:44
Tenzij de flaminganten uitsterven tegen dan... de goede Belgen zitten immers (en dat is begrijpelijk) bij de jongeren :twisted:

Ik ben 21 - en dus een jongere - en ben een Vlaming!


U behoort tot een minderheid, mijn beste :wink:

Vlaamse Leeuw
7 juni 2004, 19:54
Ik ben 21 - en dus een jongere - en ben een Vlaming!


U behoort tot een minderheid, mijn beste :wink:

Haha! Ik denk het niet.

Kim
7 juni 2004, 21:08
Laat me een ding duidelijk stellen, mijn beste.

Het resultaat dat u haalt met de verkiezingen is niet enkel het resultaat van de N-VA, maar grotendeels dat van de CD&V. N-VA is in de minderheid qua stemmen in het kartel. Ik wil hier dus nergens lezen: N-VA haalde ...%! 8)

CD&V heeft nog altijd veel meer kiezers dan N-VA ooit zal hebben.

instromaniac
7 juni 2004, 21:49
M'n beste, ik zou niet te veel zeggen, want over BUB wordt niet eens gesproken in de media.

Dat er weinig jongeren Vlaams-nationalist zijn durf ik geloven. Dat er weinig belgicist zijn zal ook zo zijn. De reden is heel simpel; het zijn beide politieke idealen en de jongeren tegenwoordig liggen niet wakker van zo'n zaken.
Nu, ik ben zelf maar 20, dus ik ben ook een jonge nationalist. Vroeger had ik een totaal verschillende mening maar door m'n studies en interesse voor politiek is er veel veranderd.
Ik ken ook dat gevoel dat je in een café niet vlug moet zeggen dat je Vlaams-nationalist bent. Ik deed het ooit eens in klas, en een paar begonnen al met verwijten naar m'n hoofd te gooien, dat ik een extremist ben, onverdraagzaam, noem maar op.
Een goede vriend van mij had ook af en toe kritiek op m'n mening. Net zoals de meeste mensen groeide hij op met het idee dat Vlaams-nationalisme staat voor onverdraagzaamheid, fascisme, conservatisme, enz. Toen ik hem uitlegde waarom ik Vlaams-nationalist ben geworden begreep hij me maar al te goed.

De VU realiseerde zich dit voor een stuk juist voor de splitsing. Veel leden realiseerden zich dat het Vlaams-nationalisme nogal droog en conservatief overkomt bij veel jongeren, en daar hebben ze ook iets aan proberen doen. Spijtig genoeg gingen sommigen een brug te ver op dat vlak.

Ik weet niet meer in welke topic, maar iemand had een post gezet i.v.m. een onderzoek naar het stemgedrag tijdens de verkiezingen van '99 door de KUL (niet zeker). Die studie toonde dat VU/ID21 verhoudingsgewijs het hoogste aantal kiezers tussen de 18 en 25 had.

downloads_be
7 juni 2004, 22:48
Dat 63% tegen een Vlaamse onafhankelijkheid is wil niet zo veel zeggen, we gaan immers toch naar een groot Europa en of we daarin nu Belg of Vlaming zijn kan volgens mij een groot aantal mensen niet schelen.

België04
7 juni 2004, 22:57
Mooi, laat ons dan een referendum organiseren.

Energy52
8 juni 2004, 00:21
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

Rustig aan verzuurde medemens. Uit de stemtest bleek 60% vd VB-kiezers Vlaams-nationalistisch, waarschijnlijk aangevuld met nog een hoop confederalisten. En dan nog,wat een veralgemening en discriminatie.

En het is zoals Everytime zegt, mensen kennen helaas bitter weinig van politiek.

Maar ja, sans rancune...

Tantist
8 juni 2004, 08:16
Mooi, laat ons dan een referendum organiseren.

Een? Neenee, laat ons maar het referendum institutionaliseren, zodat iedereen een referendum kan starten, over de begroting, over het migrantenstemrecht, over milieutaksen, en ja: ook over België.

En daar knelt nu net het schoentje. De PS -nog altijd de machtigste partij in België- is radicaal tegen, omdat dit de toekomst van België in gevaar zou kunnen brengen. Elio Di Rupo, Jean-Claude van Cauwenberghe, Claude Eerdekens, Frédéric Delcor (onbekend voor de Vlamingen, maar die leidt de studiedienst),... hebben al uitspraken gedaan in die richting.

Blijkbaar is men toch niet al te zeker dan, of niet? :mrgreen:

Bovendien is de scheiding van de geesten zich aan het voltrekken. Vlamingen en Walen kennen nauwelijks iets van elkaar af, en interesseren zich niet meer in elkaars politiek. Men voelt zich zelfs meer aangetrokken tot de Nederlanders dan tot de Walen.

Dat vertaalt zich voorlopig echter niet in louter positieve polls. Blijkbaar is de stap van de scheiding de geesten naar een reële scheiding nog niet gezet, of zijn de polls besmet met een publication bias (dat men enkel de resultaten publiceert die de opdrachtgever zou wensen).

Referenda kunnen de mensen met de neus op de feiten drukken, dat er in Wallonië een heel andere visie is op de staat en het beleid. Geen verkeerde visie, maar niet onze visie. En dat vreest die PS nu net. Dus geen referenda... Ironisch dat juist belgicisten daarmee staan te zwaaien dus. :lol:

Steenbok66
8 juni 2004, 09:23
Het probleem is dat de meeste mensen helemaal geen interesse voor politiek hebben. En die komen natuurlijk nog altijd met dezelfde argument "België is al zo klein". Ze beseffen niet dat Vlaanderen en Wallonië in feit twee totaal andere landen zijn. Zelfs mijn vader die Franstalig is, die nu in Vlaanderen woont en die helemaal niet nationalist is, heeft het gevoel dat wij in twee totaal andere werelden leven. Mijn vader heeft ook in Brussel en in Wallonië geleefd, hij kan dus uit ervaring spreken. En hij beschouwt al Vlaanderen als een land. Het gaat in dit geval niet over nationalisme maar wel over een vaststelling. Wat weten nog de Vlamingen over wat in Wallonië gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Nederland. Wat weten de Walen over wat in Vlaanderen gebeurt? Niets, ze kijken liever richting Frankrijk.

Dat zijn feiten die niemand kan ontkennen.

dan kan ik je als in Limburg levende Waal vertellen dat je vader er niet veel van afweet of niet zegt wat hij echt denkt...

buiten wat extremisten van beider kanten kunnen de meeste Walen en Vlamingen aan de taalgrens het goed met mekaar vinden...

en in Wallonië zijn er minder "Frankrijk-fans" dan wat sommigen menen te moeten beweren... men is geïnteresseerd in wat er zich daar afspeelt... maar ertoe behoren???.... neen helemaal niet...
in het NL-talig gedeelte van België zijn de meeste mensen zelfs niet geïnteresseerd van wat er in Nederland gebeurt, laat staan ertoe te behoren...

en voor de rest is het industriebekken in verval meer bezig met het in stand houden van de verzorgingsstaat en zijn de meer landelijke Luxemburg, Namen, Condroz en Zuid-Henegouwen precies zoals hier in de landelijke streken nogal autarchisch aangelegd...

dat is ook een perceptie, gebaseerd op observatie van meer dan 60 jaar door een perfecte tweetalige observator die leest en luistert naar wat er aan beide kanten gebeurt...

Steenbok66
8 juni 2004, 09:30
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

Rustig aan verzuurde medemens. Uit de stemtest bleek 60% vd VB-kiezers Vlaams-nationalistisch, waarschijnlijk aangevuld met nog een hoop confederalisten. En dan nog,wat een veralgemening en discriminatie.

En het is zoals Everytime zegt, mensen kennen helaas bitter weinig van politiek.

Maar ja, sans rancune...

hahahaha... ik verzuurd? Een goeie mop...
ik ben een levenslustige senior... niet zoals azijnpisser Bourgeois en ander nostalisten van de voor hun goeie VNV en SS'erstijd...

en ik observeer de Vlaamse beweging al van in de jaren 40-50, waar er eerst de VVU was, die vernaderde in eerst VU, daarna uiteenviel in VB en VU, waar dan het een heleboel kopstukken het afstapten naar andere partijen, dan uiteenviel in VU en Spirit, dan buiten VB bijna in mist opging... tot de azijnpisser het NVA oprichte en de VU verdween...

het enige vuurwerk van de Vlaams Nationalisten komt van media shows en zich in de kijker kloppen, etc...

"wait and see"....

ook "sans rancune" hoor...

Pelgrim
8 juni 2004, 09:49
Tenzij de flaminganten uitsterven tegen dan... de goede Belgen zitten immers (en dat is begrijpelijk) bij de jongeren :twisted:

Ik merk nochtans dat de meeste flamingenten net jonge mensen zijn, waar de oudere generaties zich reeds hebben laten verleiden opgenomen te worden in het establishment.

Zijn het niet die ouwe meekes die telkens de royalty boekskes gaan halen?

Steenbok66
8 juni 2004, 10:09
Tenzij de flaminganten uitsterven tegen dan... de goede Belgen zitten immers (en dat is begrijpelijk) bij de jongeren :twisted:

Ik merk nochtans dat de meeste flamingenten net jonge mensen zijn, waar de oudere generaties zich reeds hebben laten verleiden opgenomen te worden in het establishment.

Zijn het niet die ouwe meekes die telkens de royalty boekskes gaan halen?

daarom stond het gemeenteplein te Genk enkele weken geleden vol kindjes met driejkeurige papieren vlagjes te zwaaien en brachten de jongeren van het "Centrum Bethanië" een wervelende breakdance-show voor Mathilleke en haar gevolg...
buiten wat ouw matantekkes toch heel veel jonge dames in het publiek... de mannen waren uiteraard gaan werken...

Pelgrim
8 juni 2004, 10:14
ah.
1: hoevéél volk was daar?
2: kindekes hebben geen eigen politieke mening dus kan je die niet meetellen.
3: was er gratis drank en een show of zoiets?

Distel
8 juni 2004, 10:17
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

De "stemmers omdat ze moeten stemmen" zal u m.i. vooral bij de SP.A en de CD&V vinden. Bij het Blok zitten denk ik eerder de mensen die willen stemmen, om te laten horen dat ze niet tevreden zijn met het gevoerde beleid.

Meteen ook de reden waarom het stemrecht op zich laat wachten, lijkt mij.

Steenbok66
8 juni 2004, 11:44
ah.
1: hoevéél volk was daar?
2: kindekes hebben geen eigen politieke mening dus kan je die niet meetellen.
3: was er gratis drank en een show of zoiets?

zoals dat gratis braadfeest bij het VB zeker.... :wink:

Steenbok66
8 juni 2004, 11:47
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

De "stemmers omdat ze moeten stemmen" zal u m.i. vooral bij de SP.A en de CD&V vinden. Bij het Blok zitten denk ik eerder de mensen die willen stemmen, om te laten horen dat ze niet tevreden zijn met het gevoerde beleid.

Meteen ook de reden waarom het stemrecht op zich laat wachten, lijkt mij.

als je wat buiten de "invloedsfeer" van het VB aan de mensen vraagt waarom ze VB stemmen... dan is het antwoord.... zomaar... hoe kunnen wij anders de boel in het honderd sturen...
prachtige motivatie, voorwaar.... :wink:

Pelgrim
8 juni 2004, 11:48
ah.
1: hoevéél volk was daar?
2: kindekes hebben geen eigen politieke mening dus kan je die niet meetellen.
3: was er gratis drank en een show of zoiets?

zoals dat gratis braadfeest bij het VB zeker.... :wink:

tiens, gratis braadfeest? Voor die ene keer dat ze eens iets goed doen, mis ik dat toch wel zeker... :(

Kim
8 juni 2004, 12:13
Zijn het niet die ouwe meekes die telkens de royalty boekskes gaan halen?

Belgicisme is niet gelijk aan royalisme!

Ik ken genoeg Vlaams Blokkers die diezelfde royaltyboekjes gaan halen hoor!

Groot Bakkes
8 juni 2004, 12:22
och, ik heb het altijd gezegd, enkel 1/3 van de VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn racisten en stemmers omdat ze moeten stemmen...

De peiling zei eigenlijk dat 4 op 10 blokkers tegen onafhankelijkheid is. dat geeft dus een meerderheid PRO.

Groot Bakkes
8 juni 2004, 19:29
daarom stond het gemeenteplein te Genk enkele weken geleden vol kindjes met driejkeurige papieren vlagjes te zwaaien


Ja, het is natuurlijk zo dat kindjes van 10 jaar BIJZONDER geïnteresseerd zijn in politiek, alle partijprogramma's voorlezen aan seniele oma en opa, op familiefeesten debatten tussen Guy Verhofstadt en Jean-Luc Dehaene modereren, alle columns van Yves Desmet verslinden etc. :roll:
De Belgische beweging heeft toekomst! (NOT!)

en brachten de jongeren van het "Centrum Bethanië" een wervelende breakdance-show voor Mathilleke en haar gevolg...

Omdat je aan iemand een optreden geeft ga je akkoord met het al dan niet hoge democratische gehalte van de monarchie. Die gasten worden gewoon betaald door de stad Genk om Mathilde te begroeten. Punt uit!

buiten wat ouw matantekkes toch heel veel jonge dames in het publiek... de mannen waren uiteraard gaan werken...

Voor wat gaat men kijken? Voor de breakdance of voor de prinses?

Rr00ttt
8 juni 2004, 22:24
Ik vind dat een bemoedigend cijfer. Maak van de vraag 'vindt u dat vlaanderen onafhankelijk moet worden als er niet onmiddelijk iets gedaan wordt aan de transfers en de taalwetten gerespecteerd worden?' en je zit over de helft.

Trouwens voor zover ik het las was de meerderheid van de VB-kiezers voorstander in tegenstelling van wat hier gezegd werd.

België04
9 juni 2004, 00:20
Ik vind dat een bemoedigend cijfer. Maak van de vraag 'vindt u dat vlaanderen onafhankelijk moet worden als er niet onmiddelijk iets gedaan wordt aan de transfers en de taalwetten gerespecteerd worden?' en je zit over de helft.

Trouwens voor zover ik het las was de meerderheid van de VB-kiezers voorstander in tegenstelling van wat hier gezegd werd.

40% tegenstanders. Overigens was deze hele enquete zeer tendentieus, hetgeen een professor van de ULB de volgende dag meteen gezegd heeft.

Pelgrim
9 juni 2004, 09:25
Belgicisme is niet gelijk aan royalisme!

Ik ken genoeg Vlaams Blokkers die diezelfde royaltyboekjes gaan halen hoor!

Aangezien ik geen vlaams blokker ben hou ik me ook niet bezig met wat die lezen. Het is trouwens al eerder gezegd geweest dat bepaalde rechtse vlaams blokkers geen probleem hebben met monarchie op zich. Uiteraard niet want dat past perfect binnen een rechts-autoritaire ideologie, maar dat terzijde.

Belgicisme is niet gelijk aan royalisme. Uiteraard niet, maar in Belgique kunnen die twee niet zonder elkaar. De monarchie (en het hele establishment van vriendjespolitiek daarrond) is het enige dat België samenhoud. En de monarchie bestaat ook alleen maar bij de gratie van Belgique.

kempenaar
9 juni 2004, 09:54
Ik vind dat een bemoedigend cijfer. Maak van de vraag 'vindt u dat vlaanderen onafhankelijk moet worden als er niet onmiddelijk iets gedaan wordt aan de transfers en de taalwetten gerespecteerd worden?' en je zit over de helft.

Trouwens voor zover ik het las was de meerderheid van de VB-kiezers voorstander in tegenstelling van wat hier gezegd werd.

40% tegenstanders. Overigens was deze hele enquete zeer tendentieus, hetgeen een professor van de ULB de volgende dag meteen gezegd heeft.

Tendentieus... het eerste wat ik er van hoor, was die professor Bplus lid toevallig?

De peiling is wetenschappelijk verantwoord, uitgevoerd bij 1000 Vlamingen. En als zelfs een Waalse krant in 1996 op 34,5 % uitkomt .... is dat ook tendentieus dan?

Kim
9 juni 2004, 10:31
Uit wat zou u afleiden de professor lid is van B-Plus? Elke professor die het niet eens is met een "Vlaamse" stelling of die een peiling in twijfel trekt is volgens u dus lid van B-Plus? 8)

Was het maar waar! :wink:

kempenaar
9 juni 2004, 12:14
Uit wat zou u afleiden de professor lid is van B-Plus? Elke professor die het niet eens is met een "Vlaamse" stelling of die een peiling in twijfel trekt is volgens u dus lid van B-Plus? 8)

Was het maar waar! :wink:

't is een vraag hé, geen vaststelling. :fadein:
Ik lees trouwens ook niet waarom die prof. het een tendentieus gegeven zou vinden.

België04
9 juni 2004, 12:43
40% tegenstanders. Overigens was deze hele enquete zeer tendentieus, hetgeen een professor van de ULB de volgende dag meteen gezegd heeft.

Tendentieus... het eerste wat ik er van hoor, was die professor Bplus lid toevallig?

De peiling is wetenschappelijk verantwoord, uitgevoerd bij 1000 Vlamingen. En als zelfs een Waalse krant in 1996 op 34,5 % uitkomt .... is dat ook tendentieus dan?

Nee, geen lid van bplus. Hij wees erop dat het niet ging om een peiling doorheen de dwarsdoorsnede van de bevolking, maar ik heb niet alles gehoord van wat hij zegde.

Stubaf.
9 juni 2004, 14:15
hahahaha... ik verzuurd? Een goeie mop...

Nee hoor. Je bent een slaapverwekkende azijnpisser die altijd dezelfde plaat oplegt.

ik ben een levenslustige senior...

Tja, toegeven zal je het nooit natuurlijk. Ik heb al levenslustigere opgezette dieren gezien. Een senior, dat ben je ja. Een saai exemplaar dan nog.

niet zoals azijnpisser Bourgeois en ander nostalisten van de voor hun goeie VNV en SS'erstijd...

Lap, je kant het ook nooit verstoppen, hé? Altijd weer dezelfde grijsgedraaide plaat. Ja, je straalt gewoon levenslust uit, ongeveer zoveel als Gargamel :lol:

http://www.salamaleico.blogger.com.br/gargamel.jpg

en ik observeer de Vlaamse beweging al van in de jaren 40-50, waar er eerst de VVU was, die vernaderde in eerst VU, daarna uiteenviel in VB en VU, waar dan het een heleboel kopstukken het afstapten naar andere partijen, dan uiteenviel in VU en Spirit, dan buiten VB bijna in mist opging... tot de azijnpisser het NVA oprichte en de VU verdween...

Ja ja, de NVA-website lezen kan iedereen lezen. Wat wil je nu zeggen? De Vlaamse beweging is een huis met vele kamers die niet noodzakelijkerwijze overeen komen? Ja, vertel ons nog eens iets "nieuws" ... :roll: De levendigheid van het Vlaams-nationalisme staat wel in schil contrast tot jouw soort overbodige brompotten. Je gaat hier weg, schijn je te impliceren? Ga gerust.

het enige vuurwerk van de Vlaams Nationalisten komt van media shows en zich in de kijker kloppen, etc...

Huh? 'k Heb nog nooit een nationalist gezien die in z'n kwisje of iets anders mocht meedoen. Niet dat we daar treurig om moeten zijn. Maar langs de andere kant versta ik niet welk punt je wil maken. Dus in jouw bekrompen mottenballenwereld berust alle inhoud op media-shows? Wel beste, neemt gij rustig nog een koeksken uit uwen trommel met vergeelde prentekes van de koning en la reine, ga rustig neerzitten, het einde is voor u in zicht.

"wait and see"....

Op wat? Op de opening van jouw eenmans-rariteitenkabinet?

Burry
9 juni 2004, 15:42
Laat me een ding duidelijk stellen, mijn beste.

Het resultaat dat u haalt met de verkiezingen is niet enkel het resultaat van de N-VA, maar grotendeels dat van de CD&V. N-VA is in de minderheid qua stemmen in het kartel. Ik wil hier dus nergens lezen: N-VA haalde ...%! 8)

CD&V heeft nog altijd veel meer kiezers dan N-VA ooit zal hebben.

Ik kom uit een tsjeeven nest rond Roeselare (bedienden, lmandbouwers, wat arbeiders, leerkachten in de familie...) en geloof me, die gewone tsjeeven die niet bejaard of half belegen zijn, vinden zich redelijk Vlaams gezind. En in praktijk zijn ze meer Vlaams gezind dan ze zichzelf zouden noemen of beseffen. En wie daar een bvba-tje heeft, is al helemaal niet zo voor de transfers naar Wallonië.

Foundation
9 juni 2004, 16:52
Een panel van 1000 Vlamingen... representatief voor ruwweg 6 miljoen?

Sorry mensen, daar zal een stevigere fout op zitten dan slechts 2 procentjes... Het maakt immers zeer veel uit hoé de enquete is uitgevoerd, en bij hoeveel mensen van welke leeftijd.

Groot Bakkes
9 juni 2004, 19:38
Een panel van 1000 Vlamingen... representatief voor ruwweg 6 miljoen?


Dan kan je alle peilingen gaan ontkennen.

Stef Leeuwenhart
10 juni 2004, 09:38
Met cijfertjes kan er altijd gegocheld worden. Een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid die zal het enige onweerlegbare percentage tonen van voor- en tegenstanders.

circe
10 juni 2004, 10:35
De peilingen over het stemrecht waren toch niet representatief? Is er hier nog iemand die gelooft wat de Vooringenomen Rode Televisie nog zegt? Ik ben zelfs gestopt om naar die verkiezingsshows te kijken, de kots komt mijn strot uit als ik Farah zie debiel zitten wezen.

big bad wolf
10 juni 2004, 13:00
Ik merk nochtans dat de meeste flamingenten net jonge mensen zijn, waar de oudere generaties zich reeds hebben laten verleiden opgenomen te worden in het establishment.

Zijn het niet die ouwe meekes die telkens de royalty boekskes gaan halen?

daarom stond het gemeenteplein te Genk enkele weken geleden vol kindjes met driejkeurige papieren vlagjes te zwaaien en brachten de jongeren van het "Centrum Bethanië" een wervelende breakdance-show voor Mathilleke en haar gevolg...
buiten wat ouw matantekkes toch heel veel jonge dames in het publiek... de mannen waren uiteraard gaan werken...

geef je die kleine mannen nu een tricolor, een vlaamse leeuw of een vlaggeke van Bellewaerde, ze zullen er wel mee staan wapperen..

ander voorbeeldje rond Vlaamse hypocrisie: de eindejaarsconference van Geert Hoste is al jaren een kijkcijferkanon waar iedereen hartelijk meelacht met zijn moppen over Albert & co, maar als Albert of een ander uit dat nest ergens langskomt, staat daar ook altijd een hele meute met die afgrijselijke tricolors te zwaaien

Pelgrim
10 juni 2004, 13:13
We leven dan ook in cynische tijden. Al meermaals meegemaakt: mensen gaan naar de blokbusters in de cinema kijken, om nadien hartelijk te lachen over hoe stom die film eigenlijk wel was. Ik noem dat het fc de kampioeneneffect: we kijken er naar (enfin, ik toch ni) omdat het onnozel is.

Iskander
10 juni 2004, 14:39
Zijn het niet die ouwe meekes die telkens de royalty boekskes gaan halen?

Belgicisme is niet gelijk aan royalisme!

Ik ken genoeg Vlaams Blokkers die diezelfde royaltyboekjes gaan halen hoor!

Belgicisme is inderdaad niet gelijk aan royalisme.
Ik ben tegen het koningshuis (verspilling van geld, niet democratisch etc.) maar voor een eengemaakt België :)

TC
10 juni 2004, 17:43
Peiling bij panel van 1.000 Vlamingen.

Waar zijn die peilingen gehouden ? in den hof van elio ?


(Bron : VRTKIES.NET).

Dat zegt genoeg natuurlijk.

kempenaar
10 juni 2004, 22:59
Belgicisme is niet gelijk aan royalisme!

Ik ken genoeg Vlaams Blokkers die diezelfde royaltyboekjes gaan halen hoor!

Belgicisme is inderdaad niet gelijk aan royalisme.
Ik ben tegen het koningshuis (verspilling van geld, niet democratisch etc.) maar voor een eengemaakt België :)

proficiat voor deze moedige keuze :wink:

Foundation
11 juni 2004, 21:34
Misschien kunt u een status quo van de monarchie aanvaarden, als u bij ons eventueel terecht wilt ?

www.belgischeunie.be

Jan van den Berghe
11 juni 2004, 21:38
Misschien kunt u een status quo van de monarchie aanvaarden, als u bij ons eventueel terecht wilt ?


De Blubbers zijn weer aan het hengelen... :lol:

Foundation
11 juni 2004, 22:10
We staan steeds open voor nieuwe krachten.

U ongetwijfeld ook.

Patriot!
11 juni 2004, 22:29
We staan steeds open voor nieuwe krachten.

U ongetwijfeld ook.


In het Vlaams Blok zitten meer royalisten dan bij ons republikeinen! :lol: