PDA

View Full Version : Syrië dumpt containers met lijken in Middellandse Zee


Antoon
26 mei 2011, 09:08
... en de gruwel blijft maar doorgaan ...


http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/5/1/12/media_xl_4205427.jpg?20110525174202
© reuters

Syrische veiligheidsdiensten stoppen lijken van opposanten van het regime in containers en laten die in de Middellandse Zee zinken. Dat hebben enkele Syriërs in Istanboel tegen functionarissen van de Turkse justitie gezegd. De circa dertig jonge Syriërs die in het buitenland wonen, willen bij justitie in Istanboel een klacht wegens volkerenmoord indienen tegen de Syrische president Bashar al-Assad en 58 anderen.

De veiligheidsdiensten zouden in het afgelopen weekeinde vanuit de haven van Latakia containers met lijken in kleine schepen van de marine naar zee hebben gevaren. Daar zouden ze de containers dan tot zinken hebben gebracht. Er zouden ook ooggetuigen zijn van deze gebeurtenis. Het regime zou zo voorkomen dat er massagraven worden ontdekt, zoals in de opstandige regio Deraa.

De oppositie stelt dat er achtduizend mensen worden vermist sinds de massale protesten begonnen in maart. De regering van president Assad heeft de protesten al meermaals met harde hand neergeslagen. (belga/sg)

bron (http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-in-Midden-Oosten/article/detail/1269804/2011/05/25/Syrie-dumpt-containers-met-lijken-in-Middellandse-Zee.dhtml)

patrickve
26 mei 2011, 09:10
Dit moet aangevochten worden voor het internationaal tribunaal van Den Haag, want het gaat regelrecht in tegen het dumpen van afval in de internationale wateren.
8O :lol:

morte-vivante
26 mei 2011, 09:40
Propaganda?

Hebben ze meer bewijs dan het woord van "de oppositie"?

donzigschaap
26 mei 2011, 12:58
Vooral zeer raar dat dit artikel niet in het Engels bestaat. Ik vond althans niets op Google buiten wat Nederlandse en Vlaamse kranten, waarvan we gewoon zijn dat ze al het internationaal nieuws kopiëren van Engelstalige agentschappen.

Dit had overigens ook in de al bestaande draad over Syrië kunnen gepost worden.

Derk de Tweede
30 mei 2011, 19:27
Wat mij opvalt.
Stel dat Israel hetzelfde had gedaan ?
Dan.............vul zelf maar in.

Derk de Tweede
30 mei 2011, 20:13
Dan stemde de VS haar veto in.

Dat denk ik dus van niet.

Antoon
31 mei 2011, 08:38
Waar zijn die containers? Zonder bewijzen is dat een opwarmertje om het volk warm te krijgen voor een nieuw oorlogje.

Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?

morte-vivante
31 mei 2011, 08:39
Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?

propaganda dus

Cynara Cardunculus
31 mei 2011, 09:24
Met of zonder containers, Assad laat zijn leger daar elke dag mensen afslachten.

Of hebt u daar ook niets van gezien?

Is er ergens een volledige bodycount per land te vinden met de slachtoffers van de arabische lente?

Antoon
31 mei 2011, 16:03
Het ging over containers met lijken dumpen op zee. Ik vind daar nergens sporen van, of serieuse bronnen. Misschien will de oppositie zo buitenlandse hulp verkrijgen om het regime te verdrijven. Tot dusver leugens, lijkt me.

Oh maar om aandacht te hebben hoeven ze niets uit te vinden hoor. Genoeg materiaal, zoals bijvoorbeeld dit:

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/203572_202038843174689_1837128_n.jpg
...........klik hier............. (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1271270/2011/05/28/Syriers-trekken-straat-op-voor-gefolterde-13-jarige.dhtml)

Antoon
31 mei 2011, 23:18
Dat maakt het containerverhaal nog niet waar. Anders had je het mijn persoonlijk Syrisch propaganda draadje moeten noemen.

U probeert gans de gruwel uit Syrië in een hoekje weg te werken met het belachelijk aandringen naar een nieuwsfeit waar u geen bewijzen voor hebt gehad. Maar het doet niet af aan de realiteit.

Feit is en blijft, en dat is de essentie, dat de zowel in Syrië als in gans de Arabische wereld de zogenaamde 'lente' aan het uitdraaien is tot een ongekend bloedige nachtmerrie. Het containerverhaal is daar een enkel stukje van.

Dit is geen propaganda, dit is gewoon realiteit. Indien u niet tegen hard nieuws en foto's kunt, klik dan niet op onderstaande foto ...

http://static2.hln.be/static/photo/2011/1/2/7/20110531205852/media_xl_4215322.jpg (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1272757/2011/05/31/Gruwelijk-doodgemartelde-Hamza-symbool-Syrisch-verzet.dhtml)

Antoon
1 juni 2011, 08:10
Israel erbij sleuren gaat in dit geval niet lukken. Tal van Arabische dictators die op dit moment de bui zien hangen proberen dit ook (hebben dat altijd al gedaan). Tot zover uw statement "Ik blijf ontopic" ...

Maar het verandert niets aan het verhaal : nagenoeg alle Arabische bevolkingen hebben genoeg van de decennia dictatuur, oppressie, foltering, moord en massa-opsluiting van hun burgers en snakken naar vrijheid en democratie. Het ironische van dit verhaal is dat ze eigenlijk een maatschappij naar Israel's model wensen :-D .

Het triestig gedeelte van het verhaal is dat de Arabische dictators geen moer geven om hun bevolkingen en ze gewoon afslachten met de hoop dat dit hen in het zadel houdt. En zelfs in de landen waar oude leiders hebben moeten wijken blijkt er niet veel te veranderen.

Met andere woorden : het lijkt er meer en meer op dat de opstand van de Arabische bevolking alleen maar tot veel massamoorden en ander gruwel leidt, om uiteindelijk met dezelfde middeleeuwse maatschappijen en bloedige regimes opgescheept te blijven.

Zielig verhaal.


Wat betreft de body dumping : het verhaal is in eerste instantie getweet door verschillende bronnen, en slechts door een beperkt aantal media overgenomen wegens tekort aan bewijs. Ik meldde het omdat de Vlaamse pers dit wel heeft meegegeven en nooit ontkend. Maar het nieuws stond ook bijvoorbeeld in de Nederlandse Pers : volkstkrant (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4936/VK-Dossier-Onrust-in-het-Midden-Oosten/article/detail/2437326/2011/05/25/Oppositie-Syrie-Regime-dumpt-lijken-in-zee.dhtml)

De reden waarom het nieuws enige geloofwaardigheid heeft (wat niet betekent dat het bewezen is ) is dat dit niet de eerste keer gebeurt door de brutale overheid in Syrie. De Reform Party of Syria (oppositie) heeft reeds in 2008 gevraagd naar een onderzoek naar het verdrinken van jonge Syrische tegenstanders: bron (http://reformsyria.org/latest/call-to-investigate-the-drowning-of-scores-of-syrian-youths)

En ten laatste : http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=68631

Antoon
1 juni 2011, 08:42
En ten laatste dus ....het is echt niet nodig om op de pianist te schieten en mij te verwijten dat ik dit verhaal meld, want zelfs uw Islamietische vrienden hebben hetzelfde verhaal geplaatst op een Nederlandstalige Islamietische forum : http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=68631

Piero
1 juni 2011, 10:16
Dit moet aangevochten worden voor het internationaal tribunaal van Den Haag, want het gaat regelrecht in tegen het dumpen van afval in de internationale wateren.
8O :lol:

Je bent ziek Patrickve

Antoon
1 juni 2011, 16:31
Omdat dat op een islamitisch forum verschijnt maakt het dat niet meer waar.

Heb ik nooit geschreven, leer lezen.

Ik schiet niet op de pianist, maar het slecht gefabcriceerd lied.

Op het echte lied zie ik u in ieder geval niet veel schieten.

Hoe zielig.

Vandaag weer eens 20 onschuldige burgers afgeslacht in Syrië. Bah!

Antoon
1 juni 2011, 16:53
Ik schiet daar wel op, maar het topic gaat over een vermeend massacre met 8000 vermisten die dan in containers in zee zouden beland zijn. Daar doe ik niet aan mee.

En zoals ik al zei stelt uw selectieve verontwaardiging geen reet voor. Het is zielig.

Er staat nergens geschreven dat er 8000 lijken in een container zijn gedumpt. Maar opnieuw, om dit te begrijpen moet u leren lezen.

U schiet nauwelijks op de massamoorden die vandaag in Syrië en elders in de Arabische wereld dagdagelijkse kost zijn. Van selectieve verontwaaridiging gesproken. Uw verontwaardiging is enkel omwille van het feit dat er over deze slachtingen wordt bericht. Niet plezant als het vriendjes zijn natuurlijk.

Mijn selectiviteit in deze draad is misschien dat het teveel gaat over de gruwel in Syrië, terwijl ze ongeveer in gans de Arabische wereld plaatsvinden.


BTW: ik hoef van u geen geloofwaardigheidslabel te krijgen, de verontwaardiging en het ongeloof over zoveel moorden en slachtingen van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen in de Arabische wereld, niet in het minst in Syrië, kan u overal ter wereld zien en lezen.

Dit was overigens het laatste antwoord op uw loze verwijten, ik zal mij eerder concentreren op het zoveel mogelijk tonen van de onmenselijkheid van deze achterhaalde maatschappijvormen en de gruwelijke taferelen die ze reeds heel lang met zich meesleuren.

Antoon
2 juni 2011, 13:31
De Syrische oppositie heeft het moeilijk, vooral vanwege de zeer brutale aanpak van de Syrische overheid die maar blijft doorgaan met moorden, folteren en aanvallen op ganser dorpen en steden. Spijtig genoeg is de oppositie ook verdeeld over een aanpak, sommigen willen absoluut geen buitenlandse inmenging.

Het is te hopen dat massamoordenaar Assad en zijn regime vallen, want zo'n gruwel kan niet blijven doorgaan.

bron (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1052385/syrische-oppositie-vecht-om-overeind-te-blijven.aspx)

Het Oosten
2 juni 2011, 15:18
... en de gruwel blijft maar doorgaan ...


http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/5/1/12/media_xl_4205427.jpg?20110525174202
© reuters



bron (http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-in-Midden-Oosten/article/detail/1269804/2011/05/25/Syrie-dumpt-containers-met-lijken-in-Middellandse-Zee.dhtml)

Wat mij hier erg ontgoochelt, is dat we nergens door Europa of door Amerika van enige strafmaatregel horen tegen Syrië. Waarschijnlijk heeft het land te weinig olie en loont het de moeite niet om het regime daar omver te werpen. Wat een schijnheiligheid allemaal.

respublica
2 juni 2011, 17:34
Ik schaam me als ik zulke foto's zie:
http://www.presidentassad.net/images/Al_Assad_2009_Pictures/Bashar_Al_Assad_Sarkozy_13_11_2009_1.jpg

Deze opstanden bewijzen nogmaals dat de echte vijanden van de Arabieren niet Israël of de Joden zijn, maar de regimes in hun landen.

smiley
2 juni 2011, 22:11
Simpel: wat erna komt is een islamitisch bewind.

Jij zal dat wel ok vinden zo. Allah hakbar !

tomm
3 juni 2011, 00:45
Wat mij hier erg ontgoochelt, is dat we nergens door Europa of door Amerika van enige strafmaatregel horen tegen Syrië. Waarschijnlijk heeft het land te weinig olie en loont het de moeite niet om het regime daar omver te werpen. Wat een schijnheiligheid allemaal.

Ten eerste zijn dat onze zaken niet, ten tweede heeft Syrië machtige vrienden zoals Turkije en Rusland, ten derde heeft het Westen ook niet ingegrepen in Bahrein dus zou het zeer hypocriet zijn in te grijpen in syrië, ten vierde is het niet zeker dat de oppositie het volk vertegenwoordigt. Moest dat echt zo zijn had het leger al lang de kant van het volk gekozen. In Libië zie je bvb; dat een deel van het volk de kant van khadafi kiest, no matter what. Het westen kiest met andere woorden partij in een burgeroorlog, nooit een goede zaak.

Francientje
3 juni 2011, 09:06
Meneer is tegen de democratische meerderheid? Meneer houd liever de massamoordenaar in het gareel? Ziekelijke mens.

Het ambetante voor jou is natuurlijk dat 'Islamitische' bewinden ook niet
vies zijn van massamoorden én erger. De talibans zijn daar een schitterend
voorbeeld van. Wat er in Iran links en rechts gebeurt , wat Hamas uitvoert tegen eigen mensen in de naam van God, wat de Islamisten in Algerije uitspoken zijn andere voorbeelden.
Ik zwijg nog over de 'Islamitische ' rechtspraak in Saudi Arabie.
Het probleem met bewinden die denken dat ze mogen spreken en beslissen en interpreteren in de naam van een Opperwezen is dat ze daartoe niet het minste recht hebben. Hoe komt gelijk wie er eigenlijk bij dat hij de waarheid
in pacht heeft?
Democratie, zei je? Maar democratie houdt dus wel in dat er regelmatig
vrij gestemd hoort te worden. En dat persoonlijke vrijheden worden
gerespecteerd. En verdedigd.

Herr Flick
3 juni 2011, 11:20
Wat doet je denken van niet?

Obama, ... ik heb zo de indruk dat de Israelisch hem niet goed liggen...

Herr Flick
3 juni 2011, 11:25
propaganda dus

Assad is geen brave jongen, hij hoort in de top 5 van meest geflipte dictators van de afgelopen decenia thuis.

Ik denk dat Khadaffi dan nog een koorknaapje is vergeleken met die zot, die er wel al een goeie 20 jaar in slaagt uit de Westerse media weg te blijven, maar daarom niet minder geflipt is als zijn andere collega dictators.

En samen met die toeter uit Iran misschien wel de sterkste macht in de regio.

Herr Flick
3 juni 2011, 11:33
Meneer is tegen de democratische meerderheid? Meneer houd liever de massamoordenaar in het gareel? Ziekelijke mens.

Puur technisch gezien vrees ik dat de mensen daar inderdaad beter af zijn met een Assad, dan met de zoveelste Ajatolah die hen dan wel op een andere manier met hun pietje gaat hebben.

Herr Flick
3 juni 2011, 11:36
Ten eerste zijn dat onze zaken niet, ten tweede heeft Syrië machtige vrienden zoals Turkije en Rusland, ten derde heeft het Westen ook niet ingegrepen in Bahrein dus zou het zeer hypocriet zijn in te grijpen in syrië, ten vierde is het niet zeker dat de oppositie het volk vertegenwoordigt. Moest dat echt zo zijn had het leger al lang de kant van het volk gekozen. In Libië zie je bvb; dat een deel van het volk de kant van khadafi kiest, no matter what. Het westen kiest met andere woorden partij in een burgeroorlog, nooit een goede zaak.

Voilla, zo is het,

Hoe dat ze zo stoem zijn geweest om in Libie in te grijpen, ... Khadaffi had de boel weer bijna zo goed als onder controle, ...

Er zijn er daar ondertussen niet alleen veel voor niks gestorven, Sarkozy' heeft nog altijd niet wat hij wil. Had hij een deal gesloten met Khadaffi was onze ollie ondertussen al weer een paar eurocent gezakt.

Antoon
3 juni 2011, 14:39
Ondertussen gaan Syrië gewoon voort met haar misdaden. Vandaag weer tientallen mensen vermoord, onder andere in de stad Hama, op dezelfde plaats waar papa Assad indertijd zonder blikken of blozen zo'n slordige 20.000 burgers heeft uitgemoord.

respublica
3 juni 2011, 18:18
Ik kan me niet ontdoen van de overtuiging dat de houding van links inzake deze regimes vaak hypocriet geweest is. Meestal hebben linkse groeperingen het Midden-Oosten herleid tot de Irak-oorlog en het Palestijns conflict (waarbij Amerika en Israël de grote boemannen waren). Wanneer men het dan toch over die vreselijke dictaturen had, was dat enkel als aanval op het Westen, dat deze regimes dikwijls steunde. De levensomstandigheden van de Arabieren waren m.a.w. niet de eerste prioriteit van links. Dat zie je ook als je kijkt hoe uiterst links de acties in Libië veroordeelt. Het imperialistische Westen mag zich niet mengen in het Midden-Oosten, zelfs al kan het Westen veel goeds doen.

Nu, de houding van rechts is misschien nog erger, zeker in de VS. Rechts verdedigt al te vaak het Westen, ook al voeren de Westerse staten een immoreel buitenlands beleid. Ik sta achter alle Westerse idealen, maar ik voel me heus niet verplicht om het beleid van individuele staten daarom goed te praten. Waarom 'vrijheid' in Irak maar niet in Sauoudi-Arabië of Bahrein? Waarom een interventie in Libië en niet in Syrië? Kan men niet gewoon toegeven dat strategische motieven meer spelen dan idealistische vrijheidsidealen, in plaats van hypocriet over vrijheid te spreken zoals Obama?

Frankenstein
4 juni 2011, 06:20
Ondertussen gaan Syrië gewoon voort met haar misdaden. Vandaag weer tientallen mensen vermoord, onder andere in de stad Hama, op dezelfde plaats waar papa Assad indertijd zonder blikken of blozen zo'n slordige 20.000 burgers heeft uitgemoord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Syria

The population of Syria is 74% Sunni Muslim, with a 13% Shia and Alawite Muslim population, 10% Christian and 3% Druze. Since the 1960s, Alawite military officers have tended to dominate the country's politics. Some 90% of the population is Muslim, which includes Arabs, Kurds, Circassians, and others, while some 10% are Christians, which includes Arabs, Assyrians/Syriacs, and Armenians. Ethnic minorities include Kurdish, Assyrian/Syriac, Armenian, Turkmen, and Circassian populations.

Die mensen die de straat opgaan behoren voornamelijk tot de Sunnies, Christenen hebben alle reden om dat juist niet te doen, zie Irak. Maw papa Assad heeft goed werk afgeleverd destijds, er had nog wel een nul bij dat genoemde getal in Hamza gekunt.

Laya
4 juni 2011, 12:59
Iedereen gaat maar voort op wat men hoort in de Belgische media. Met welke bron? Op Radio 2 en 1 hoor ik 'een mensenrechtenorganisatie in Syrië'. Welke mensenrechtenorganisatie?
Maar is er hier iemand die het nieuws volgt op de Syrische TV? Al Jazeera? Waarschijnlijk niet.
Klein voorbeeldje van gisteren: op de Syrische staatszender laat men beelden zien van betogingen in verschillende steden. Als commentaar zegt men erbij dat er 'beperkte betogingen' zijn. Geminimaliseerd dus. Even later op Al Jazeera: 'De Syrische regering ontkent dat er betogingen zijn'. Minimaliseren en ontkennen zijn nog steeds niet hetzelfde, toch?

De vader van de jongen van 13 die vermoord is, was bij Assad, op uitnodiging, die heeft hem beloofd dat hij de schuldigen voor zijn dood zal opsporen en straffen, dat hij de dode jongen ziet als zijn eigen zoon. Als die vader er zo van overtuigd is dat Assad daar iets mee te maken heeft zou hij dan op zijn uitnodiging ingegaan zijn? Ik zeer zeker niet. Een arts heeft ook verklaard dat de vlekken die te zien waren op het lichaam van de jongen tekenen van ontbinding zijn, volgens de oppositie zijn het tekenen van marteling.

Beelden van betogingen op tv, mensen schreeuwen leuzen dat ze vrijheid willen, democratie. Door de reporter wordt dat vertaald dat ze het aftreden van de president willen.

In het begin van de opstanden:
Mensen verklaren dat ze zagen hoe men bloed uit kannen verspreidden op straat. Om achteraf te laten zien waar mensen door de regeringstroepen neergeschoten waren?
Er zijn dode soldaten: de regering zegt dat betogers op hen schieten en zij terugschieten, de oppositie zegt dat het soldaten waren die zich tegen het regime keerden en andere soldaten schoten hen daarom neer. Wie spreekt de waarheid?
Betogers worden neergeschoten door mannen in burgerkleding vanuit een witte pick-up truck. Volgens de oppositie zijn het soldaten, volgens de regering waren het geen soldaten.
Wie moeten we geloven?

Ik ben met een Syriër getrouwd, die volgt de media op de voet, via verschillende kanalen behalve die van hier, die zijn veel te eenzijdig.
Gisteren belde hij naar zijn familie, zijn moeder vertelde dat er betogingen waren in hun omgeving. Voor Assad. Niet tegen. Die zijn er ook, iets van gezien in onze media?

Er is dinsdag door Assad een algemene amnestie aangekondigd, zelfs voor moslimbroeders waarvoor lidmaatschap eigenlijk gelijk is aan doodstraf.

Als ik op onze tv en radio berichten hoor neem ik die dus met een korreltje zout. Men gaat zeer ver aan BEIDE kanten. De meeste Syriërs willen verandering, absoluut. Maar alles wat mis gaat op Assad schuiven, die trouwens nog maar 11 jaar president is en niet almachtig, is misschien toch wat overdreven.
Syrië heeft trouwens 21 miljoen inwoners. Ik zou dat toch verwachten dat ze wat massaler en op meer plaatsen op straat zouden komen.

Wat ik verder nog hoor is dat de opstanden vooral geregisseerd worden door Syriërs die al vele jaren niet meer in hun land wonen. Vanuit Turkije bijvoorbeeld. En dat de bevolking, als er dan toch iemand anders aan de macht moet komen, die mannen niet wil. Ze willen mensen die begaan zijn met hun land, niet diegenen die het jaren geleden de rug hebben toegekeerd.


Ik steun geen van beide kanten, ik ben geen Syrische, ik ben ginder nog nooit geweest, zie nergens betrouwbare informatie en ik ga geen mening vormen aan de hand van de bronnen die hier in de media worden genoemd. Het enige wat ik weet dat het er aan beide kanten niet zuiver aan toegaat en dat de overgrote meerderheid van de bevolking liefst heeft dat de 'rust' gewoon terugkeert... ze vonden het vroeger niet denderend maar nu zeker niet beter.

morte-vivante
6 juni 2011, 08:55
(...)Ik steun geen van beide kanten, ik ben geen Syrische, ik ben ginder nog nooit geweest, zie nergens betrouwbare informatie en ik ga geen mening vormen aan de hand van de bronnen die hier in de media worden genoemd. Het enige wat ik weet dat het er aan beide kanten niet zuiver aan toegaat en dat de overgrote meerderheid van de bevolking liefst heeft dat de 'rust' gewoon terugkeert... ze vonden het vroeger niet denderend maar nu zeker niet beter.

één van de weinige wijze posts in deze draad. Waarvoor dank.

Herr Flick
7 juni 2011, 12:07
Ik kan me niet ontdoen van de overtuiging dat de houding van links inzake deze regimes vaak hypocriet geweest is. Meestal hebben linkse groeperingen het Midden-Oosten herleid tot de Irak-oorlog en het Palestijns conflict (waarbij Amerika en Israël de grote boemannen waren). Wanneer men het dan toch over die vreselijke dictaturen had, was dat enkel als aanval op het Westen, dat deze regimes dikwijls steunde. De levensomstandigheden van de Arabieren waren m.a.w. niet de eerste prioriteit van links. Dat zie je ook als je kijkt hoe uiterst links de acties in Libië veroordeelt. Het imperialistische Westen mag zich niet mengen in het Midden-Oosten, zelfs al kan het Westen veel goeds doen.

Nu, de houding van rechts is misschien nog erger, zeker in de VS. Rechts verdedigt al te vaak het Westen, ook al voeren de Westerse staten een immoreel buitenlands beleid. Ik sta achter alle Westerse idealen, maar ik voel me heus niet verplicht om het beleid van individuele staten daarom goed te praten. Waarom 'vrijheid' in Irak maar niet in Sauoudi-Arabië of Bahrein? Waarom een interventie in Libië en niet in Syrië? Kan men niet gewoon toegeven dat strategische motieven meer spelen dan idealistische vrijheidsidealen, in plaats van hypocriet over vrijheid te spreken zoals Obama?

De VS doet het voor de olie,

Frankrijk, Duitsland doet het voor de vette contracten, die ze in allerlei mogelijke projecten kunnen binnenhalen...

De UK en al de rest zitten dan nog eens met het Suez kanaal, dat ten alle prijzen open moet blijven...

En de Chinezen loeren ook al naar de olie en de vette contracten, en het Suez kanaal...

Ondertussen blijven die arabieren, hun Koran lezen, en laten ze liever Westerse ingenieurs komen om de boel op te lossen ipv hun eigen volk deftig op te leiden en zelf de handen uit de mouwen te steken...

Ze hebben in dit verhaal allemaal boter op hun hoofd, en het bewijs daarvoor is Israel, want die zitten ook zonder water, maar die slagen er wel in om hun akkers te bevloeien, technologie uit te vinden, en dingen te produceren en te verkopen. Ja ze krijgen wel wat meer hulp van de VS, maar met al het geld dat SA, Irak , Iran etc... in al die tijd al verdient heeft aan Olie, hadden ze meer kunnen doen dan een ski hal in het midden van de woestijn neerpoten, heel de regio had welvarend kunnen zijn.

filosoof
7 juni 2011, 12:28
Propaganda?

Hebben ze meer bewijs dan het woord van "de oppositie"?Onmogelijk.

Rook...vuur...Timisoara...

filosoof
7 juni 2011, 12:31
Jij zal dat wel ok vinden zo. Allah hakbar !Jij toch zeker: indien je niet meer op moslims kon kappen zou je naar de kookuitzendingen op VT4 moeten kijken om je tijd door te brengen.

Macchiavelli
7 juni 2011, 13:09
Apropos het misdadige Syrische régime:

Washington DC, June 5, 2011. The Reform Party of Syria has learned today, from intelligence sources close to the Assad regime in Lebanon, that Syrians storming through the Golan Height next to the Quneitra crossing are Syrian farmers who have migrated in recent years from the drought-stricken northeast Syria to the south. Estimates put the number at 250,000 impoverished migrants.

Information received cite the regime has paid hundreds of these farmers $1,000 each to show-up and $10,000 to their families should any of them succumb to Israeli fire. In Syria, an average salary is about $200 a month and to these impoverished farmers, such a one-time sum can keep them economically afloat for six months.

Such tactic was used in the past by another defunct Ba'ath Party in Iraq, under Saddam Hussein, to pay Intifada-driven Palestinians the sum of $25,000 to their next-of-kin should they die throwing stones. That measure had a worldwide impact and it seems the Assad regime is using the same play from a twin playbook.

http://reformsyria.org/syrian-opposition/rps-statement-concerning-the-assad-stompers-of-the-golan-heights

Met deze ronduit smerige taktieken snijdt het mes voor Assad & Co aan twee kanten. Enerzijds wordt de aandacht enigzins afgeleid van de eigen wandaden en anderzijds krijgt men hierdoor de steun en sympathie van moslims en anderen die niets liever willen dan Israël van de kaart vegen en Israël van allerlei misdaden betichten.

manta
7 juni 2011, 13:19
... en de gruwel blijft maar doorgaan ...

bron (http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-in-Midden-Oosten/article/detail/1269804/2011/05/25/Syrie-dumpt-containers-met-lijken-in-Middellandse-Zee.dhtml)

Er staat niet bij wat voor containers het zouden zijn ...
Alle gewone zeecontainers zijn zelfs via internet te volgen op nummer en prefix (en dat zijn er veel), als er daar ooggetuigen zijn zullen die nummers ook wel doorgegeven worden, wat het makkelijk maakt om te zien of die verdwenen zijn of niet ...

tomm
8 juni 2011, 11:47
Moslimbroeders woordvoerders van de opstandelingen in Syrië. (wat iedereen natuurlijk al lang wist). Voor de christenen, Allewieten, andere minderheden en niet-fundamentalistische moslims ziet het er niet zo goed uit als het regime zou vallen in Syrië.

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/06/2011685648824776.html

Herr Flick
9 juni 2011, 10:18
Moslimbroeders woordvoerders van de opstandelingen in Syrië. (wat iedereen natuurlijk al lang wist). Voor de christenen, Allewieten, andere minderheden en niet-fundamentalistische moslims ziet het er niet zo goed uit als het regime zou vallen in Syrië.

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/06/2011685648824776.html

Inderdaad, ... dat is de reden, waarom we die ziekelijke dictators eigenlijk beter in het gareel houden, Kadafi included...

Hoe erg het ook is, het alternatief is nog veel erger vrees ik.

Jozef Ostyn
9 juni 2011, 10:20
Moslimbroeders woordvoerders van de opstandelingen in Syrië. (wat iedereen natuurlijk al lang wist). Voor de christenen, Allewieten, andere minderheden en niet-fundamentalistische moslims ziet het er niet zo goed uit als het regime zou vallen in Syrië.

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/06/2011685648824776.html

Gelukkig dat Syrië onder het huidige regime zo'n paradijs is, nietwaar?

giserke
9 juni 2011, 10:32
Ik schiet daar wel op, maar het topic gaat over een vermeend massacre met 8000 vermisten die dan in containers in zee zouden beland zijn. Daar doe ik niet aan mee.

En zoals ik al zei stelt uw selectieve verontwaardiging geen reet voor. Het is zielig.

Zeg je nu dat die gruweldaden niet gebeuren?
Dat het bericht van die doodgemartelde jongen niet waar is?
Dat Syrische en Libische leiders vrijuit gaan?

tomm
9 juni 2011, 23:20
Gelukkig dat Syrië onder het huidige regime zo'n paradijs is, nietwaar?

paradijs is het zeker niet. Maar welk land is wel een paradijs?

Jozef Ostyn
10 juni 2011, 10:23
paradijs is het zeker niet. Maar welk land is wel een paradijs?

Vraag het eens aan de mensen die wegvluchten uit Syrië.

manta
10 juni 2011, 11:09
Vraag het eens aan de mensen die wegvluchten uit Syrië.

Waarschijnlijk zullen die "belgië" antwoorden... :?

Derk de Tweede
10 juni 2011, 11:15
Dan zwijgen de Antonen. En worden er geen fotos van lijken getoond toen ze 2 dagen geleden Syriers brutaal afslachten op Syrisch grondgebied.

Ik denk dat er in 6 maanden meer Syriërs het leven hebben gelaten door toedoen van Assad dan er Syrische burgers zijn gedood door Israeliërs.
Wat mij verder opvalt het grote zwijgen van de anders zo wild om zich heen slaande semi-linkse anti-Israël figuren.

Derk de Tweede
10 juni 2011, 11:16
paradijs is het zeker niet. Maar welk land is wel een paradijs?

De Democratische Republiek van Korea. :roll:

Jozef Ostyn
10 juni 2011, 14:53
Waarschijnlijk zullen die "belgië" antwoorden... :?

Voorlopig zitten ze in Turkije. Denk persoonlijk wel dat zij op dit moment nog hopen om spoedig te kunnen terugkeren.