PDA

View Full Version : Onderwijs


suqar_7loe
12 juni 2011, 09:51
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Ganzenbordfan
12 juni 2011, 10:51
Weg met die personenwagen! :cheer:

suqar_7loe
12 juni 2011, 10:58
Weg met die personenwagen! :cheer:

Weg met ganzenbordfans :cheer:

Nee serieus, ik vind dat echt niet kunnen. Het openbaar vervoer kan ik niet nemen want anders ben ik 3u onderweg. Bus nemen naar 't stad vandaar een trein nemen, daarna een bus nemen naar de gemeente waar ik werk en vandaar nog een 20minuten stappen. Onmogelijk dus.

Ganzenbordfan
12 juni 2011, 11:09
Weg met ganzenbordfans :cheer:

Nee serieus, ik vind dat echt niet kunnen. Het openbaar vervoer kan ik niet nemen want anders ben ik 3u onderweg. Bus nemen naar 't stad vandaar een trein nemen, daarna een bus nemen naar de gemeente waar ik werk en vandaar nog een 20minuten stappen. Onmogelijk dus.

Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.

Cynara Cardunculus
12 juni 2011, 11:15
Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.
hier ga ik echt niet mee akkoord.

In het onderwijs wordt er amper rekening gehouden met de woonplaats van de leerkracht.
Ik ken iemand die (toen er nog vast benoemd werd) jarenlang gewoon op 10 km van de vaste school waar ze werkte woonde. Geen enkel probleem.

toen werd het onderwijs "hervormd" en moest haar job worden ingenomen door iemand anders en werd zij gere___________ (onbegrijpelijk woord, zoals gewoonlijk in het ambtenarenjargon).
Kortom: ze werd in drie scholen aangesteld: 50 km van huis, 40 km van huis en 30 km van huis (driehoek, niet éénrichting). De uren waren grandioos: 1 uur in de verste school, twee uren niksdoen, 2 uren in één van de andere scholen, en dan terug naar de verste school.
Wie woont er te ver?

suqar_7loe
12 juni 2011, 13:07
Over welke afstand spreken we?

Het is gewoon een structureel probleem. Mensen wonen te ver van hun werk en mensen hun werk ligt verspreid over de gigantische uitgesmeerde drol van lintbebouwing die we Vlaanderen noemen.

Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Sfax
12 juni 2011, 16:21
^En waarom zou dat het probleem van uw werkgever moeten zijn?

Los van het feit dat je eerst zegt dat het enkel op maandag en vrijdag is, om er nadien dagelijks van te maken, los van het feit dat je blijkbaar verder terug moet rijden dan dat je uberhaupt heen moet rijden: 77km * 20 dagen is 1540km. Dat is, afhankelijk van welke wagen je hebt, 1,5 �* 2 tanks. Dat kost je zelfs met de huidige prijzen zelfs geen 200€. Als jij 300€ �* 400€ per maand tankt, dan wil dan domweg zeggen dat je veel rondtuft (en gezien je woon-werkafstanden, dat je serieus voor jezelf wat rondtuft ook). Wat zit je dan te klagen?

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:25
^En waarom zou dat het probleem van uw werkgever moeten zijn?

Los van het feit dat je eerst zegt dat het enkel op maandag en vrijdag is, om er nadien dagelijks van te maken, los van het feit dat je blijkbaar verder terug moet rijden dan dat je uberhaupt heen moet rijden: 77km * 20 dagen is 1540km. Dat is, afhankelijk van welke wagen je hebt, 1,5 �* 2 tanks. Dat kost je zelfs met de huidige prijzen zelfs geen 200€. Als jij 300€ �* 400€ per maand tankt, dan wil dan domweg zeggen dat je veel rondtuft (en gezien je woon-werkafstanden, dat je serieus voor jezelf wat rondtuft ook). Wat zit je dan te klagen?

De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Rekenen is niet mijn sterkste vak. Nou ja, 37km of 40km wat maakt het uit.

Ik had geen zin om hier alle scholen te bespreken waar ik sta dus ik gaf een voorbeeld van waar ik maandag en vrijdag sta. Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.

Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.

hurricane
12 juni 2011, 16:34
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!


Gaat het dan niet stilaan tijd worden om je job(s) eens opnieuw te bekijken en/of iets anders te zoeken ? Of dichter bij je werk te gaan wonen ?
Je gaat toch ook geen job in Nederland zoeken en blijven wonen in Brussel ?

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:39
Gaat het dan niet stilaan tijd worden om je job(s) eens opnieuw te bekijken en/of iets anders te zoeken ? Of dichter bij je werk te gaan wonen ?
Je gaat toch ook geen job in Nederland zoeken en blijven wonen in Brussel ?
Onmogelijk, ik werk graag waar ik nu sta! :x

Sfax
12 juni 2011, 16:43
De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Ik had geen zin om hier te bespreken waar ik dagelijks ga werken. Ik dacht dus van het over 1 school te hebben.

Twee volle tanks kosten mij zowat 160€�*180€ en daarmee doe ik zowat 2000km. Jij zit dus, gezien je kost van 300€�*400€ op maandbasis aan meer dan 4000km. Als je op maandag en vrijdag slechts 77km doet, dan wil dat zeggen dat je je andere dagen meer dan 282km per dag doet, en dat enkel voor school gezien het feit dat je over die 300�*400 klaagt gerelateerd aan je woon-werk verplaatsing. I don't buy that :-D.

Again: wat zit je te klagen als je zelf zoveel rontuft?

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:46
Twee volle tanks kosten mij zowat 160€�*180€ en daarmee doe ik zowat 2000km. Jij zit dus, gezien je kost van 300€�*400€ op maandbasis aan meer dan 4000km. Als je op maandag en vrijdag slechts 77km doet, dan wil dat zeggen dat je je andere dagen meer dan 282km per dag doet, en dat enkel voor school gezien het feit dat je over die 300�*400 klaagt gerelateerd aan je woon-werk verplaatsing. I don't buy that :-D.

Again: wat zit je te klagen als je zelf zoveel rontuft?
Mijn auto verbruikt inderdaad veel. En toch tank ik zoveel.

Kijk, ik heb geen zin in een discussie over onze tank. Ik vraag me gewoon af waarom de vakbond niks doet. We betalen die mensen toch om ons te verdedigen. Waarom krijgen de meesten een vergoeding en onderwijzers niet? Pure discriminatie.

Sfax
12 juni 2011, 16:46
En wat betreft je update:

Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.

Misschien ware het dan niet slecht dat je je eigen kijkers ook eens gebruikt om te lezen wat er staat snoes. Ik geef immers letterlijk aan dat je jezelf tegenspreekt in wat je eerst zegt en wat nadien.


Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.

Dat ga ik inderdaad doen. Moet je maar niet komen janken dat het allemaal zoveel kost als je voor eigen rekening zoveel rondrijdt :D. Wil je niet dat anderen je zever doorlichten, post het dan in eerste instantie niet.

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:48
En wat betreft je update:



Misschien ware het dan niet slecht dat je je eigen kijkers ook eens gebruikt om te lezen wat er staat snoes. Ik geef immers letterlijk aan dat je jezelf tegenspreekt in wat je eerst zegt en wat nadien.



Dat ga ik inderdaad doen. Moet je maar niet komen janken dat het allemaal zoveel kost als je voor eigen rekening zoveel rondrijdt :D. Wil je niet dat anderen je zever doorlichten, post het dan in eerste instantie niet.
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?

Sfax
12 juni 2011, 16:49
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?

Moest het enkel over 37km versus 40km zijn, dan had ik niet eens de moeite gedaan te reageren. Jij post echter dat je 300 tot 400€ uitgeeft per maand aan tankbeurten. Rij je met een tank rond of zo?

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:51
Moest het enkel over 37km versus 40km zijn, dan had ik niet eens de moeite gedaan te reageren. Jij post echter dat je 300 tot 400€ uitgeeft per maand aan tankbeurten. Rij je met een tank rond of zo?
Neen, ik rijd niet met een tank rond.

Sfax
12 juni 2011, 16:53
Dan zou ik dringend eens naar de garage gaan; dergelijk verbruik is niet normaal...

Cynara Cardunculus
12 juni 2011, 16:54
Als je zo'n groot verbruik hebt zou het best wel lonen om een andere auto aan te schaffen. Dat de werkgever je km niet vergoed heeft daar niks mee te maken, dat is gewoonlijk toch een vast bedrag/km.

Maar ik dacht dat elke werknemer toch vergoed werd voor zijn woon/werk afstand? De afstand in vogelvlucht tot de verste werkplaats geloof ik. Maar misschien is dit voor ambtenaren (wat leerkrachten toch zijn?) niet het geval.

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:56
Als je zo'n groot verbruik hebt zou het best wel lonen om een andere auto aan te schaffen. Dat de werkgever je km niet vergoed heeft daar niks mee te maken, dat is gewoonlijk toch een vast bedrag/km.

Maar ik dacht dat elke werknemer toch vergoed werd voor zijn woon/werk afstand? De afstand in vogelvlucht tot de verste werkplaats geloof ik. Maar misschien is dit voor ambtenaren (wat leerkrachten toch zijn?) niet het geval.
Blijkbaar is dat alleen voor leerkrachten niet zo.

suqar_7loe
12 juni 2011, 16:57
Dan zou ik dringend eens naar de garage gaan; dergelijk verbruik is niet normaal...
Was ik van plan.

Fredo
12 juni 2011, 20:12
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Je hebt toch een loon om die uitgaven te dekken?

Geef eens een reden waarom daar nog een extra vergoeding zou moeten tegenover staan?

Another Jack
12 juni 2011, 20:14
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Vraag het eens aan uw vakbondsafgevaardigde.

Tavek
12 juni 2011, 20:21
Onmogelijk, ik werk graag waar ik nu sta! :x

Ga er dichter bij wonen.

Tavek
12 juni 2011, 20:22
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?

lol ik doe 170 km per dag en ik tank voor 240 euro per maand....

Get a new car :D

artisjok
12 juni 2011, 20:37
Als je zo'n groot verbruik hebt zou het best wel lonen om een andere auto aan te schaffen. Dat de werkgever je km niet vergoed heeft daar niks mee te maken, dat is gewoonlijk toch een vast bedrag/km.

Maar ik dacht dat elke werknemer toch vergoed werd voor zijn woon/werk afstand? De afstand in vogelvlucht tot de verste werkplaats geloof ik. Maar misschien is dit voor ambtenaren (wat leerkrachten toch zijn?) niet het geval.

De meeste werknemers (afhankelijk van hun PC en overeenkomstig CAO) worden vergoed aan het tarief van een treinabonnement.

artisjok
12 juni 2011, 20:42
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Dit is een probleem voor veel leerkrachten vooral indien ze een vak onderwijzen waarvan de leerlingen weinig uren per week krijgen.

Kaart het eens aan bij je vakbond. Het kost je extra tijd en extra verplaatsingskosten.

suqar_7loe
12 juni 2011, 21:20
Dit is een probleem voor veel leerkrachten vooral indien ze een vak onderwijzen waarvan de leerlingen weinig uren per week krijgen.

Kaart het eens aan bij je vakbond. Het kost je extra tijd en extra verplaatsingskosten.

Heb ik gedaan. Ik heb contact opgenomen met de roden. En een andere collega van mij met de blauwen. Beiden zeggen dat we alles uit ons eigen zak moeten betalen.

Nou ja, mn collega kreeg vorige jaar een dikke 1700 euro terug van de belastingen. Blijkbaar kan ze alles binnenbrengen bij haar boekhouder. Misschien toch maar eens een boekhouder onder handen nemen...

suqar_7loe
12 juni 2011, 21:24
lol ik doe 170 km per dag en ik tank voor 240 euro per maand....

Get a new car :D
Oké, ik denk dat ik mijn rekeningafschriften eens opnieuw ga bekijken. Ik zal me wel vergist hebben.

Mijn auto heb ik sinds februari dus aan die auto zal het waarschijnlijk niet liggen. Ik zal gewoon verkeerd gekeken hebben. Alleszins mijn auto verbruikt veel, dat is een feit.

Savatage
12 juni 2011, 21:29
Heb ik gedaan. Ik heb contact opgenomen met de roden. En een andere collega van mij met de blauwen. Beiden zeggen dat we alles uit ons eigen zak moeten betalen.

Nogal logisch he, in het onderwijs krijgen ze al voordelen langs alle kanten.

Nou ja, mn collega kreeg vorige jaar een dikke 1700 euro terug van de belastingen. Blijkbaar kan ze alles binnenbrengen bij haar boekhouder. Misschien toch maar eens een boekhouder onder handen nemen...

Ja, als je dan toch al bezig bent met gekke uitgaves te doen kan je ineens ook nog een boekhouder in dienst nemen voor 2 of 3 getallen extra in te vullen op je belastingsaangifte ...

Via google kom je ook al verder daarmee.

suqar_7loe
12 juni 2011, 21:31
Je hebt toch een loon om die uitgaven te dekken?

Geef eens een reden waarom daar nog een extra vergoeding zou moeten tegenover staan?
Ja, alle werknemers hebben een loon, duh. Maar het is niet de bedoeling dat ge als werknemer meer afgeeft dan ontvangt. Zelfs een illegaal brengt meer binnen dan een werknemer de dag van vandaag.

Vorige maand mocht ik bijna 600 euro dokken voor de milieutaks (weet ik veel hoe zo'n belasting heet). Deze maand mocht ik 500 euro dokken voor mijn autoverzekering. En reken daar de tank bij en andere uitgaven. Ik vind dat ik verdomme toch wel het recht heb om te klagen als ik alleen maar moet afdokken en niks terug krijg.

artisjok
12 juni 2011, 21:33
Heb ik gedaan. Ik heb contact opgenomen met de roden. En een andere collega van mij met de blauwen. Beiden zeggen dat we alles uit ons eigen zak moeten betalen.

Nou ja, mn collega kreeg vorige jaar een dikke 1700 euro terug van de belastingen. Blijkbaar kan ze alles binnenbrengen bij haar boekhouder. Misschien toch maar eens een boekhouder onder handen nemen...

Ja, wettelijk gezien moet je alles uit je eigen zak betalen.
Maar de vakbond kan dat toch eens voorleggen bij de volgende onderhandelingen.
Iemand die alle lessen op 1 school kan geven heeft minder kosten en tijdverlies dan iemand die van de ene school naar de andere moet rond crossen.

p.s. Om je belastingbrief optimaal in te vullen heb je geen dure boekhouder nodig. Je km's kan je aan een vast tarief inbrengen onder beroepskosten. De laptop die je koopt kan je ook inbrengen. Je moet wel zorgen dat je meer beroepskosten kan bewijzen dan de forfaitaire beroepskosten. Met tax-on-web kan je simuleren wat het voordeligst is.

suqar_7loe
12 juni 2011, 21:37
Nogal logisch he, in het onderwijs krijgen ze al voordelen langs alle kanten.
Jij onderschat de job. Noem zo eens enkele voordelen die wij bezitten?

En kom niet af met de vakanties hé. Want tijdens de vakantie verbeter ik mijn toetsen/taken, ontwikkel ik didactisch materiaal om de lessen boeiend te houden, ben ik verplicht aanwezig te zijn op elke vergadering, dien ik mijn lesvoorbereiding te maken... en ga zo maar door.



Ja, als je dan toch al bezig bent met gekke uitgaves te doen kan je ineens ook nog een boekhouder in dienst nemen voor 2 of 3 getallen extra in te vullen op je belastingsaangifte ...

Via google kom je ook al verder daarmee.
Ah ja?

suqar_7loe
12 juni 2011, 21:39
Vraag het eens aan uw vakbondsafgevaardigde.

Heb ik gedaan en die heeft gezegd dat men geen recht heeft op een vergoeding binnen het onderwijs.

Another Jack
12 juni 2011, 22:41
Heb ik gedaan en die heeft gezegd dat men geen recht heeft op een vergoeding binnen het onderwijs.

Neen, zo is dat.
De slimme in het verhaal is diegene die naast zijn school woont.

Dajjal
12 juni 2011, 22:45
Ik vind dat ik verdomme toch wel het recht heb om te klagen als ik alleen maar moet afdokken en niks terug krijg.

Welkom in de Belgische middenklasse.

Savatage
12 juni 2011, 22:55
Jij onderschat de job. Noem zo eens enkele voordelen die wij bezitten?

- Geen slecht loon
- Massa's vakantie i.v.g. met gewone werknemers
- Vroeger op pensioen

En kom niet af met de vakanties hé. Want tijdens de vakantie verbeter ik mijn toetsen/taken, ontwikkel ik didactisch materiaal om de lessen boeiend te houden, ben ik verplicht aanwezig te zijn op elke vergadering, dien ik mijn lesvoorbereiding te maken... en ga zo maar door.

Je staat dan ook niet van 09.00 tot 18.00 ononderbroken voor een klaslokaal, je hebt tussendoor nog tal van uren om dat verbeterwerk te doen. In juli, augustus, de kerstvakantie, paasvakantie, ... zal er trouwens niet veel voorbereid/verbeterd worden.

Ah ja?

Ja.

Savatage
12 juni 2011, 23:07
Ja, alle werknemers hebben een loon, duh. Maar het is niet de bedoeling dat ge als werknemer meer afgeeft dan ontvangt.

Dat zal dan ook wel niet het geval zijn he. Anders kan je net zo goed die job opzeggen.

Zelfs een illegaal brengt meer binnen dan een werknemer de dag van vandaag.

Met dank aan de multicul.

Vorige maand mocht ik bijna 600 euro dokken voor de milieutaks (weet ik veel hoe zo'n belasting heet). Deze maand mocht ik 500 euro dokken voor mijn autoverzekering. En reken daar de tank bij en andere uitgaven. Ik vind dat ik verdomme toch wel het recht heb om te klagen als ik alleen maar moet afdokken en niks terug krijg.

Die kosten zal je dan ook wel niet elke maand hebben. Anders op zoek gaan naar alternatieve vervoermiddelen.

suqar_7loe
12 juni 2011, 23:17
Neen, zo is dat.
De slimme in het verhaal is diegene die naast zijn school woont.
Dat is zo maar wij bepalen zelf niet waar we werken hé.

(Btw: mooie schermafbeelding)

suqar_7loe
12 juni 2011, 23:30
- Geen slecht loon
- Massa's vakantie i.v.g. met gewone werknemers
- Vroeger op pensioen
Wat mijn loon betreft mag ik niet klagen. Maar van dat loon geeft ge veel weg om op uw werkplaats te geraken. Dat is nu net mijn punt. Je bepaalt tenslotte zelf niet waar je werkt. Ik kan scholen weigeren maar op het einde van de rit zul je toch een keuze moeten maken.

We hebben inderdaad meer vakanties maar voor vele leerkrachten zijn dat slechts overuren die geklopt worden hoor. Ik heb hierboven al eens geschreven dat men tijdens de vakanties veel werk dient voor te bereiden. Behalve tijdens de zomervakantie natuurlijk. Althans ge doet als leerkracht een beurtenrol om leerlingen in te schrijven.

Sinds dit jaar heb ik er ook een BLO school bijgenomen. Ik kan u verzekeren dat ge zo een vakantie wel kunt gebruiken na al die agressie en vernederingen die ge soms moet ondergaan op het werk. Dat even terzijde.



Je staat dan ook niet van 09.00 tot 18.00 ononderbroken voor een klaslokaal, je hebt tussendoor nog tal van uren om dat verbeterwerk te doen. In juli, augustus, de kerstvakantie, paasvakantie, ... zal er trouwens niet veel voorbereid/verbeterd worden.
Ik heb geen uren pauze hoor. Kopiëren, toezicht houden, kinderen helpen oversteken, individuele gesprekken voeren met kinderen, overleggen met de directie, vergaderingen, ... dat hoort er ook bij hoor.

giserke
12 juni 2011, 23:33
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Je hebt net bij de rest van de overheid, een forfetaire vergoeding, ofwel je abonnement voor bus en trein.

Natuurlijk zijn er leerkrachten die in verschillende scholen les geven, waardoor ze een auto nodig hebben.
Dit kun je oplossen met uw belastingsaangifte.
Net zoals je uw labtop en boeken kunt afschrijven als beroepskosten ;-)

suqar_7loe
12 juni 2011, 23:35
Dat zal dan ook wel niet het geval zijn he. Anders kan je net zo goed die job opzeggen.
Ik mag inderdaad niet klagen. Maar ik stoor me gewoon aan het feit dat men anderen vergoedt en onderwijzers niet.


Met dank aan de multicul.
Dat heeft niets met de multiculturele samenleving te maken.


Die kosten zal je dan ook wel niet elke maand hebben. Anders op zoek gaan naar alternatieve vervoermiddelen.
Die maak ik inderdaad niet elke maand, wel om de paar maanden.

suqar_7loe
12 juni 2011, 23:39
Je hebt net bij de rest van de overheid, een forfetaire vergoeding, ofwel je abonnement voor bus en trein.

Natuurlijk zijn er leerkrachten die in verschillende scholen les geven, waardoor ze een auto nodig hebben.
Dit kun je oplossen met uw belastingsaangifte. ;-)
Als leerkracht krijg je inderdaad het bedrag van je trein-en busticket volledig terug betaald. Ik heb dus echt geen zin om 3 uur te reizen om op mn werk te geraken.

Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed :evil:

Woetse
13 juni 2011, 06:00
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.

hurricane
13 juni 2011, 06:18
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.

Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.

Another Jack
13 juni 2011, 08:06
Dat is zo maar wij bepalen zelf niet waar we werken hé.

(Btw: mooie schermafbeelding)

Wel waar je woont.
Dat is als tijdelijke niet eenvoudig, eenmaal benoemd kan er weinig gebeuren.

Cynara Cardunculus
13 juni 2011, 08:09
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.

Dus jij vindt het normaal dat je baas opdraait voor een benzine-slikkende auto uit de jaren stillekes?

artisjok
13 juni 2011, 08:28
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.

Wanneer je in meerdere scholen les geeft, kan je toch niet in de buurt van alle scholen gaan wonen.

Indien ik naast mijn werk ga wonen; woont mijn man ver van zijn werk.
Hoe los je dat op?

Cynara Cardunculus
13 juni 2011, 10:00
Als leerkracht krijg je inderdaad het bedrag van je trein-en busticket volledig terug betaald. Ik heb dus echt geen zin om 3 uur te reizen om op mn werk te geraken.

Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed :evil:

je krijgt dat bedrag toch ook als je geen gebruik maakt van het openbaar vervoer neem ik aan?

suqar_7loe
13 juni 2011, 10:02
je krijgt dat bedrag toch ook als je geen gebruik maakt van het openbaar vervoer neem ik aan?

Neen, je krijgt justekes geen cent terug.

suqar_7loe
13 juni 2011, 10:03
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.

Dat vind ik dus ook.

Cynara Cardunculus
13 juni 2011, 10:06
Dat vind ik dus ook.

nochtans is het meer lucratief een oude naftzuipende wagen te verkopen en te vervangen door een klein nieuwer model, zodat u geen 400 euro/maand aan benzine moet betalen, dan te blijven rondrijden met die energieslurper.

Het is niet het probleem van de werkgever als je met een Pontiac uit de jaren vijftig komt aangesleurd, er bestaan basisbedragen per km.

Maar ik vind uiteraard wel dat indien je geen gebruik kan maken van openbaar vervoer, de alterntieve km prijs wel moet betaald worden.

suqar_7loe
13 juni 2011, 10:07
Wel waar je woont.
Dat is als tijdelijke niet eenvoudig, eenmaal benoemd kan er weinig gebeuren.
Ik werk in verschillende gemeenten en steden dus dan vraag ik me af in welke stad of gemeente ik moet gaan wonen. De enige optie die overblijft is me in Gent te vestigen, aangezien ik werk voor die provincie. Maar als ik vanuit Gent (centraal) naar het werk moet gaan blijft het toch zo'n 40km afstand die ik dagelijks moet afleggen.

suqar_7loe
13 juni 2011, 10:12
nochtans is het meer lucratief een oude naftzuipende wagen te verkopen en te vervangen door een klein nieuwer model, zodat u geen 400 euro/maand aan benzine moet betalen, dan te blijven rondrijden met die energieslurper.

Het is niet het probleem van de werkgever als je met een Pontiac uit de jaren vijftig komt aangesleurd, er bestaan basisbedragen per km.

Maar ik vind uiteraard wel dat indien je geen gebruik kan maken van openbaar vervoer, de alterntieve km prijs wel moet betaald worden.

Het openbaar vervoer is gewoon niet haalbaar. Een bus nemen vanuit mijn gemeente naar Sint-Niklaas, dan een trein nemen vandaar naar gemeente en dan vandaar een bus nemen naar de gemeente waar mijn school ligt. En eenmaal daar aangekomen mag ik nog eens een 20minuten naar het werk koeren om op tijd aan te komen. Zo een leerkracht die dagelijks te laat komt is niet echt een voorbeeld voor de leerlingen vind ik. Hier komt dan nog eens bij dat ik dan tegen 5u moet opstaan om tegen 8u op school te staan. Neen dank je, zoiets houd ik geen week vol mij kennende.

Another Jack
13 juni 2011, 10:58
Ik werk in verschillende gemeenten en steden dus dan vraag ik me af in welke stad of gemeente ik moet gaan wonen. De enige optie die overblijft is me in Gent te vestigen, aangezien ik werk voor die provincie. Maar als ik vanuit Gent (centraal) naar het werk moet gaan blijft het toch zo'n 40km afstand die ik dagelijks moet afleggen.

Probeer je lesopdracht te beperken tot 2 scholen.
Slik niet steeds wat directies en inspecties je voorschuiven.

Karel Martel B
13 juni 2011, 11:04
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Hey is dankzij de vakbond dat je loon zo laag is: er moeten allemaal doppers mee betaald worden.

lombas
13 juni 2011, 11:18
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Zeg dat je met de fiets gaat werken en rijf die vergoeding maar binnen.

;-)

lombas
13 juni 2011, 11:19
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.

En wat als je werkt in een stad waar je helemaal niet wil wonen?

En vroeger is dood. Toen stierven de kinderen aan tbc.

suqar_7loe
13 juni 2011, 12:47
Probeer je lesopdracht te beperken tot 2 scholen.
Ik mag al blij zijn dat ik momenteel op 3 scholen sta (in mijn provincie). Vorig jaar stond ik op 4 scholen (in verschillende provincies) zonder de scholen erbij te rekenen waar ik moest vervangen.

Slik niet steeds wat directies en inspecties je voorschuiven.
Dat doe ik ook niet. Maar als ge wilt werken dan moet ge pakken wat er te pakken valt als onderwijzer. Ik kan moeilijk op mijn gat blijven zitten en doppen tot er een job vrijkomt in mijn gemeente. Overigens, ik mag er niet aan denken van in het Waasland tussen al die bekrompen mensen te werken.

suqar_7loe
13 juni 2011, 12:49
Zeg dat je met de fiets gaat werken en rijf die vergoeding maar binnen.

;-)

Fietsen van Sint-Niklaas naar Gent. Ik zie me dat al zeggen hoor :lol:

Wat die vergoeding betreft van het openbaarvervoer: ik moet dat ook kunnen bewijzen he. Toen ik in Mechelen stond moest ik iedere maand mn treintickets afgeven.

Another Jack
13 juni 2011, 18:04
Ik mag al blij zijn dat ik momenteel op 3 scholen sta (in mijn provincie). Vorig jaar stond ik op 4 scholen (in verschillende provincies) zonder de scholen erbij te rekenen waar ik moest vervangen.


Dat doe ik ook niet. Maar als ge wilt werken dan moet ge pakken wat er te pakken valt als onderwijzer. Ik kan moeilijk op mijn gat blijven zitten en doppen tot er een job vrijkomt in mijn gemeente. Overigens, ik mag er niet aan denken van in het Waasland tussen al die bekrompen mensen te werken.

Wat is er mis met mensen uit het Waasland?

Savatage
13 juni 2011, 18:29
Wat mijn loon betreft mag ik niet klagen. Maar van dat loon geeft ge veel weg om op uw werkplaats te geraken. Dat is nu net mijn punt. Je bepaalt tenslotte zelf niet waar je werkt. Ik kan scholen weigeren maar op het einde van de rit zul je toch een keuze moeten maken.

Veel onderwijzend personeel werkt in de school van hun eigen gemeente/stad. Het zal maar een minderheid zijn die echt ver moeten pendelen.

Ik heb geen uren pauze hoor. Kopiëren, toezicht houden, kinderen helpen oversteken, individuele gesprekken voeren met kinderen, overleggen met de directie, vergaderingen, ... dat hoort er ook bij hoor.

Ook in juli, augustus, de kerstvakantie, de paasvakantie, krokusverlof, ... ? Bij mijn weten zijn de schoolgebouwen dan gesloten.

Savatage
13 juni 2011, 18:33
Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed :evil:

Die verzekeraar heeft daar dan ook niets mee te maken he :-)

Je vraagt aan je tuinman ook niet om de elektricteit te leggen in je huis, of je laat je poetsvrouw ook geen nieuw dak leggen he. Een verzekeringsagent dient voor de verzekeringen.

Verwacht u alvast maar aan een fikse rekening voor die boekhouder.

Savatage
13 juni 2011, 18:35
Neen, je krijgt justekes geen cent terug.

Dat is ook maar normaal. Als je een bedrijfswagen krijgt, krijg je ook geen kosten voor het openbaar vervoer terugvergoed.

Savatage
13 juni 2011, 18:36
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.

Even uit nieuwsgierigheid: lag die job dan ook in de plaats waar je vandaan kwam? Of ben je echt ver moeten verhuizen voor die job (+- 70-80 km)?

suqar_7loe
13 juni 2011, 18:39
Veel onderwijzend personeel werkt in de school van hun eigen gemeente/stad. Het zal maar een minderheid zijn die echt ver moeten pendelen.
Dat is wel waar.



Ook in juli, augustus, de kerstvakantie, de paasvakantie, krokusverlof, ... ? Bij mijn weten zijn de schoolgebouwen dan gesloten.

De schoolgebouwen sluiten niet voor leerkrachten. Ik kan buiten en binnen wanneer ik maar wil. De meeste leerkrachten hebben een sleutel van het gebouw en een code om het alarm uit te schakelen.

lombas
13 juni 2011, 18:55
Fietsen van Sint-Niklaas naar Gent. Ik zie me dat al zeggen hoor :lol:

Wat die vergoeding betreft van het openbaarvervoer: ik moet dat ook kunnen bewijzen he. Toen ik in Mechelen stond moest ik iedere maand mn treintickets afgeven.

Toch niet zo zot? Een collega van me woont in Aalst maar fietst naar Brussel (bij goed weer).

suqar_7loe
13 juni 2011, 19:02
Wat is er mis met mensen uit het Waasland?
Niet veel. Ik vind Gentenaars gewoon veel aangenamer om mee samen te werken. Gentenaars zijn doorgaans vele toleranter, ruimdenkender en verdraagzamer dan een waaslander. Zeg dat ik het u gezegd heb. Dat is mijn conclusie nadat ik zowat overal in Vlaanderen heb gestaan ;-)

suqar_7loe
13 juni 2011, 19:04
Hey is dankzij de vakbond dat je loon zo laag is: er moeten allemaal doppers mee betaald worden.
Wie gaat die doppers dan uitbetalen? Ik zou toch ook graag geld ontvangen mocht ik ooit doppen.

suqar_7loe
13 juni 2011, 19:07
Die verzekeraar heeft daar dan ook niets mee te maken he :-)

Je vraagt aan je tuinman ook niet om de elektricteit te leggen in je huis, of je laat je poetsvrouw ook geen nieuw dak leggen he. Een verzekeringsagent dient voor de verzekeringen.

Verwacht u alvast maar aan een fikse rekening voor die boekhouder.

Die verzekeraar vult eigenlijk jaarlijks mijn belastingbrief in. Ja, wie gaat het anders doen? Ik heb het zelf nog nooit gedaan/geprobeerd.

Als die boekhouder zn werk goed doet, dan ben ik tevreden. Mijn collega kreeg een rekening van ongeveer 300 euro toen ze met haar belastingbrief naar de boekhouder stapte.

suqar_7loe
13 juni 2011, 19:10
Toch niet zo zot? Een collega van me woont in Aalst maar fietst naar Brussel (bij goed weer).

Zotte, ik zie me al fietsen zenne. Tegen de middagspeeltijd ben ik nog niet aangekomen :-D

Fietsen van Aalst naar Brussel? Is dat een grap of ben je nu serieus?

suqar_7loe
13 juni 2011, 19:11
Dat is ook maar normaal. Als je een bedrijfswagen krijgt, krijg je ook geen kosten voor het openbaar vervoer terugvergoed.Ik vind het niet normaal dat ik geen vergoeding krijg. En al zeker niet als ge eigenlijk verplicht wordt van heel ver van thuis te gaan werken.
Als een ander vergoed wordt, dan vind ik dat leerkrachten dat recht ook moeten hebben.

artisjok
13 juni 2011, 20:13
Veel onderwijzend personeel werkt in de school van hun eigen gemeente/stad. Het zal maar een minderheid zijn die echt ver moeten pendelen.
Waar haal jij dit vandaan?


Ook in juli, augustus, de kerstvakantie, de paasvakantie, krokusverlof, ... ? Bij mijn weten zijn de schoolgebouwen dan gesloten.
Dan weet jij dat niet goed.

suqar_7loe
13 juni 2011, 20:27
Waar haal jij dit vandaan?
Als ik even naar mijn collega's kijk. Dan wonen de meeste klasleerkrachten in de gemeente waar de school ligt. Ofwel een buurgemeente (of bestaat dat woord niet?)

Bijzondere leerkrachten komen van verder meestal.

artisjok
13 juni 2011, 20:37
Als ik even naar mijn collega's kijk. Dan wonen de meeste klasleerkrachten in de gemeente waar de school ligt. Ofwel een buurgemeente (of bestaat dat woord niet?)

Bijzondere leerkrachten komen van verder meestal.

Jij bedoelt met bijzondere leerkrachten, de leerkrachten godsdienstleer, zedenleer, LO, tekenen, geschiedenis, aardrijkskunde,...?
De leerkrachten waarvan de leerlingen niet veel uren les krijgen per week.
De leerkrachten die op verschillende scholen les geven om aan hun uren te geraken.

suqar_7loe
13 juni 2011, 20:42
Jij bedoelt met bijzondere leerkrachten, de leerkrachten godsdienstleer, zedenleer, LO, tekenen, geschiedenis, aardrijkskunde,...?
De leerkrachten waarvan de leerlingen niet veel uren les krijgen per week.
De leerkrachten die op verschillende scholen les geven om aan hun uren te geraken.

Dat bedoel ik ja.

lombas
13 juni 2011, 21:54
Zotte, ik zie me al fietsen zenne. Tegen de middagspeeltijd ben ik nog niet aangekomen :-D

Fietsen van Aalst naar Brussel? Is dat een grap of ben je nu serieus?

Nope, de mens is blijkbaar coureur in zijn vrije tijd en staat graag enkele uurtjes vroeger op.

Dus jij kan dat even goed zeggen. Betaald niet veel maar geeft toch ietwat korting aan de pomp.

;-)

Trixie
13 juni 2011, 21:58
Dat is wel waar.





De schoolgebouwen sluiten niet voor leerkrachten. Ik kan buiten en binnen wanneer ik maar wil. De meeste leerkrachten hebben een sleutel van het gebouw en een code om het alarm uit te schakelen.

Dit kan ik beamen; ik heb tot over 4 jaar ook in een school gewerkt. Leraren/leraressen hebben idd. een sleutel van het schoolgebouw .
Bij ons in de school was het doodnormaal dat bv. in de grote vakantie(zomervakantie) kleuterjuffen/leraars met hun sleutel binnenkwamen om hun klas te herinrichten/verfraaien/schilderen. Ook tijdens de zgn vakanties zijn die mensen steeds in de weer om te zorgen dat hun klasje steeds tip-top in orde is.

AdrianHealey
14 juni 2011, 12:27
Zijn jullie nu serieus aan het klagen dat je niet betaald wordt om op je werk te geraken?

suqar_7loe
14 juni 2011, 15:41
Zijn jullie nu serieus aan het klagen dat je niet betaald wordt om op je werk te geraken?

Ja.

fox
14 juni 2011, 16:17
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!


Als ik 300 euro reken en 23 werkdagen en daarenboven nog eens de huidige maximumprijs voor benzine reken, dan verbruikt u 11 liter per 100 km. Misschien moet u eens een wagen aanschaffen die minder verbruikt.

Eigenzinnig
14 juni 2011, 16:21
De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Rekenen is niet mijn sterkste vak. Nou ja, 37km of 40km wat maakt het uit.

Ik had geen zin om hier alle scholen te bespreken waar ik sta dus ik gaf een voorbeeld van waar ik maandag en vrijdag sta. Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.

Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.

Je hebt je alweer laten ontmaskeren als een dramaqueen die niet verlegen is om haar gelijk te krijgen door schromelijk te overdrijven...


Het gaat niet over 10 of 20 % overdrijving ik rij dagelijks 88km en tank maximaal 150 euro in de maand met een grote middenklasser.(diesel)

suqar_7loe
14 juni 2011, 16:23
Als ik 300 euro reken en 23 werkdagen en daarenboven nog eens de huidige maximumprijs voor benzine reken, dan verbruikt u 11 liter per 100 km. Misschien moet u eens een wagen aanschaffen die minder verbruikt.

Ik vind dat ik dat niet moet. Ik rijd graag met mijn wagen en overigens ben ik tevreden over de kwaliteit van mijn wagen. Ik ga geen andere wagen aanschaffen omdat men weigert van leerkrachten te vergoeden en anderen wel. Dat is gewoon niet fair.

Bon, was is eigenlijk een wagen die weinig verbruikt?

fox
14 juni 2011, 16:25
Ik vind dat ik dat niet moet. Ik rijd graag met mijn wagen en overigens ben ik tevreden over de kwaliteit van mijn wagen.

Bon, was is eigenlijk een wagen die weinig verbruikt?

Met een tank van 50 liter haal ik gemiddeld net geen 1000 km. Je hoeft van mij ook helemaal geen auto te nemen die minder verbruikt, maar kom dan niet klagen dat je 300 euro spendeert om 1500 km te overbruggen.

Maar soit, een vaste km vergoeding is wel logisch eigenlijk. Toen ik nog geen bedrijfswagen had bedroeg die 5 cent per km. Je zou dus 75 euro terugzien op maandbasis, wat je netto dus nog altijd 225 euro zou kosten met dank aan je slurper.

suqar_7loe
14 juni 2011, 16:26
Je hebt je alweer laten ontmaskeren als een dramaqueen die niet verlegen is om haar gelijk te krijgen door schromelijk te overdrijven...


Het gaat niet over 10 of 20 % overdrijving ik rij dagelijks 88km en tank maximaal 150 euro in de maand met een grote middenklasser.(diesel)
Wat u doet mijn beste kan me gestolen worden. Ik stel een vraag, niet meer of minder. Ik heb geen nood aan gezever. Ga iemand anders gaan uitschelden.

suqar_7loe
14 juni 2011, 16:27
Met een tank van 50 liter haal ik gemiddeld net geen 1000 km. Je hoeft van mij ook helemaal geen auto te nemen die minder verbruikt, maar kom dan niet klagen dat je 300 euro spendeert om 1500 km te overbruggen.
Misschien kun je ook even op mijn vraag antwoorden. Neem het me niet kwalijk maar ik ga af op een automerk en niet op het verbruik van een auto (zoals de meeste vrouwen denk ik). Nu vraag ik nogmaals: wat is een auto die weinig verbruikt?

fox
14 juni 2011, 16:28
Dat is ook maar normaal. Als je een bedrijfswagen krijgt, krijg je ook geen kosten voor het openbaar vervoer terugvergoed.


Ik heb een bedrijfswagen, maar toch ga ik met de trein werken en wordt dat voor het grootste stuk terugbetaald.

Eigenzinnig
14 juni 2011, 16:29
Wat u doet mijn beste kan me gestolen worden. Ik stel een vraag, niet meer of minder. Ik heb geen nood aan gezever. Ga iemand anders gaan uitschelden.

Het onderwijzend personeel is gekend voor zijn 'gejammer' en 'gedramatiseer' en voor zijn flauwe excuses om de 3 maanden vakantie en de halve werkdagen te kunnen nuanceren...

Je omgang met kritiek is hopeloos...

suqar_7loe
14 juni 2011, 16:33
Het onderwijzend personeel is gekend voor zijn 'gejammer' en 'gedramatiseer' en voor zijn flauwe excuses om de 3 maanden vakantie en de halve werkdagen te kunnen nuanceren...

Je omgang met kritiek is hopeloos...
Dat is waar. Ik kan soms niet omgaan met kritiek en voel me heel snel aangevallen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik me laat uitschelden voor dramaqueen door een vent!

Wat een versleten veralgemening. Komaan, het is toch normaal dat ik me vragen stel bij het feit dat ik niet vergoed word voor de kilometers die ik afleg. Dat is toch hopelijk niet veel gevraagd?

Ge klinkt trouwens net als die socialist die ik aan de telefoon kreeg. Man, wat mag die gast blij zijn dat hij niet voor mij stond of ik had in zn sossengezicht gespuwd.

Eigenzinnig
14 juni 2011, 16:40
Dat is waar. Ik kan soms niet omgaan met kritiek en voel me heel snel aangevallen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik me laat uitschelden voor dramaqueen door een vent!

Wat een versleten veralgemening. Komaan, het is toch normaal dat ik me vragen stel bij het feit dat ik niet vergoed word voor de kilometers die ik afleg. Dat is toch hopelijk niet veel gevraagd?

Ge klinkt trouwens net als die socialist die ik aan de telefoon kreeg. Man, wat mag die gast blij zijn dat hij niet voor mij stond of ik had in zn sossengezicht gespuwd.

Er had gewoon iemand uw brandstofberekening even nagerekend en u hebt die persoon voor verrot uitgescholden, dus u hebt weinig te verwijten op dat vlak..

En wat die sos betreft...'bijt niet in de hand die u voedert' 8-)

En wat het verbruik betreft..koop u een fatsoenlijke wagen ipv de standaard antieke bmw voor allochtonen..;-)

Tavek
14 juni 2011, 16:41
Dat is waar. Ik kan soms niet omgaan met kritiek en voel me heel snel aangevallen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik me laat uitschelden voor dramaqueen door een vent!

Wat een versleten veralgemening. Komaan, het is toch normaal dat ik me vragen stel bij het feit dat ik niet vergoed word voor de kilometers die ik afleg. Dat is toch hopelijk niet veel gevraagd?

Ge klinkt trouwens net als die socialist die ik aan de telefoon kreeg. Man, wat mag die gast blij zijn dat hij niet voor mij stond of ik had in zn sossengezicht gespuwd.

Verplaatsingen van en naar het werk worden beschouwd als prive verplaatsingen. Verplaatsingen voor de school in kader van bvb lesopdrachten moeten vergoed worden. Dat zijn dienstverplaatsingen.

Je kan die kilometers wel inbrengen tegen 0.15 cent per kilometer in vak 1258 dacht ik. Dat kan oplopen op een heel jaar en toch fors wat euros opleveren.

suqar_7loe
14 juni 2011, 17:04
En wat die sos betreft...'bijt niet in de hand die u voedert' 8-)
Owja, word ik dan gevoed door socialisten? En door wie word jij gevoed eigenlijk?

En wat het verbruik betreft..koop u een fatsoenlijke wagen ipv de standaard antieke bmw voor allochtonen..;-)

Ik bepaal zelf wel watvoor wagen ik me aanschaf. Ik heb uw advies niet nodig wat dat betreft.

Wat mijn afkomst te maken heeft met deze discussie ontgaat me volledig. U bent gewoon slecht van wil. Misschien moet je gewoon niet meer reageren in de draden die ik open. U begint toch alleen maar te zeiken over moslims, allochtonen en Marokkanen. Ook al hebben dezen totaal niets met de draad te maken. Het lot van de eeuwig verzuurde Vlaamse moslimbasher.

suqar_7loe
14 juni 2011, 17:08
Verplaatsingen van en naar het werk worden beschouwd als prive verplaatsingen. Verplaatsingen voor de school in kader van bvb lesopdrachten moeten vergoed worden. Dat zijn dienstverplaatsingen.

Je kan die kilometers wel inbrengen tegen 0.15 cent per kilometer in vak 1258 dacht ik. Dat kan oplopen op een heel jaar en toch fors wat euros opleveren.

Ahzo. Ik geef die km's in als ik naar een vergadering moet. Bij verplaatsingen naar een andere school geef ik ze nooit in.

Bedankt voor je info, Tavek!

Eigenzinnig
14 juni 2011, 17:10
Verplaatsingen van en naar het werk worden beschouwd als prive verplaatsingen. Verplaatsingen voor de school in kader van bvb lesopdrachten moeten vergoed worden. Dat zijn dienstverplaatsingen.

Je kan die kilometers wel inbrengen tegen 0.15 cent per kilometer in vak 1258 dacht ik. Dat kan oplopen op een heel jaar en toch fors wat euros opleveren.
niet echt tenzij je meer dan 100km/dag aflegt is de forfaitaire vergoeding meestal hoger..dus even 'uitproberen bij tax-on-web bv. wat het voordeligste is..

Tavek
14 juni 2011, 17:13
Ahzo. Ik geef die km's in als ik naar een vergadering moet. Bij verplaatsingen naar een andere school geef ik ze nooit in.

Bedankt voor je info, Tavek!

Denk dat naar een andere school niet geldt als dienstverplaatsing. Dat is ook weer woon-werk verkeer in princiepe.

Wel als je idd naar een vergadering moet, of naar een opleiding, of de bus van een schoolreis achterna rijdt....en die vergoedingen zijn behoorlijk dacht ik.

Je kan aftrekken van de belastingen: 0.15 c/km, je rente op de lening die je voor je auto hebt, en eventueel reparaties als je kan aantonen dat je auto voor het overgrote deel gebruikt wordt voor woon-werk verkeer.

pakt dat je 40 km van je werk woont. Ik denk dat je dan 2400 euro kan inbrengen voor die 80 km heen en terug voor 40 weken/5 dagen per week in een jaar. Dat is behoorlijk meer als het forfait en kan je wel een mooie teruggave opleveren.

Tavek
14 juni 2011, 17:14
niet echt tenzij je meer dan 100km/dag aflegt is de forfaitaire vergoeding meestal hoger..dus even 'uitproberen bij tax-on-web bv. wat het voordeligste is..

Dat valt mee.

Ma doet 80 (h/t) per dag en de aftrek tegen 0.15 is echt voordeliger.

Tavek
14 juni 2011, 17:16
Overigens, als je je job als leerkracht fatsoenlijk wilt doen, dan ga je die 3 maand verlof ook gebruiken om je lessen voor te bereiden. Ik ken er een aantal die augustus al opofferen voor experimentjes uit te werken, de cursussen te schrijven, toetsen op te stellen.....maar die hebben dan door het jaar ook minder stress.

Eigenzinnig
14 juni 2011, 17:20
Dat valt mee.

Ma doet 80 (h/t) per dag en de aftrek tegen 0.15 is echt voordeliger.
Ik doe er 88 h/t en neem de forfaitaire vergoeding sinds kort omdat ik gemerkt heb dat dat een (beetje) voordeliger is..gecontroleerd door verschillende ingaves online te laten uitrekenen met tax-on-web...

suqar_7loe
14 juni 2011, 17:28
Overigens, als je je job als leerkracht fatsoenlijk wilt doen, dan ga je die 3 maand verlof ook gebruiken om je lessen voor te bereiden. Ik ken er een aantal die augustus al opofferen voor experimentjes uit te werken, de cursussen te schrijven, toetsen op te stellen.....maar die hebben dan door het jaar ook minder stress.

2 maanden bedoel je.

Dat is ook zo. Als ik mn lessen goed voorbereid de dag voor ik naar het werk vertrek voel ik me doorgaans veel beter dan als ik op school aankom en geen tijd heb gehad om mijn lesvoorbereiding en cursus te maken.

Ik heb me voorgenomen om 2 weken op verlof te gaan. Voor de rest was ik inderdaad van plan om mijn leerplan van de lagere school volledig uit te werken en wat extra didactisch materiaal te maken, lokaal opnieuw inrichten, materiaal uitpakken,... Wat het bijzonder lager onderwijs betreft wil ik graag wat extra bijscholingen volgen. Ik weet soms gewoon niet hoe ik me moet gedragen wanneer een leerling me een mep verkoop tegen het gezicht. Tijd zal ik te kort komen dat weet ik nu al. En ondertussen maar beweren dat wij niks doen in het onderwijs...

Eigenzinnig
14 juni 2011, 17:32
Overigens, als je je job als leerkracht fatsoenlijk wilt doen, dan ga je die 3 maand verlof ook gebruiken om je lessen voor te bereiden. Ik ken er een aantal die augustus al opofferen voor experimentjes uit te werken, de cursussen te schrijven, toetsen op te stellen.....maar die hebben dan door het jaar ook minder stress.
Opofferen ? :lol:
Het wettelijk verlof is 20 werkdagen voor een fulltime job..

Komkom dat zelfdidactisch voorbereidend gedoe heb je na een paar jaar niet meer nodig als je een min of meer vaste dienstregeling hebt..

AdrianHealey
14 juni 2011, 17:59
Ja.

Jezus Christus; er zijn weners in de wereld. :/

artisjok
14 juni 2011, 19:32
Met een tank van 50 liter haal ik gemiddeld net geen 1000 km. Je hoeft van mij ook helemaal geen auto te nemen die minder verbruikt, maar kom dan niet klagen dat je 300 euro spendeert om 1500 km te overbruggen.
Verbruik je dat op de autosnelweg of in stad?
Scholen liggen niet langs de autosnelweg.

Maar soit, een vaste km vergoeding is wel logisch eigenlijk. Toen ik nog geen bedrijfswagen had bedroeg die 5 cent per km. Je zou dus 75 euro terugzien op maandbasis, wat je netto dus nog altijd 225 euro zou kosten met dank aan je slurper.
Uiteraard is een km vergoeding logisch.

artisjok
14 juni 2011, 19:38
Jezus Christus; er zijn weners in de wereld. :/

Ja, er zijn weners in de wereld, en er zijn mensen die terecht "klagen" in deze wereld.

AdrianHealey
14 juni 2011, 19:45
Ja, er zijn weners in de wereld, en er zijn mensen die terecht "klagen" in deze wereld.

En wenen over het feit dat hij niet betaald wordt om op zijn werk te geraken valt onder de eerste categorie.

Ik heb echt een wtf moment. Dat mensen dat nog maar durven te eisen is ongelooflijk.

artisjok
14 juni 2011, 19:49
En wenen over het feit dat hij niet betaald wordt om op zijn werk te geraken valt onder de eerste categorie.

Ik heb echt een wtf moment. Dat mensen dat nog maar durven te eisen is ongelooflijk.

Waarom?

AdrianHealey
14 juni 2011, 20:40
Waarom?

Waarom niet?

Als je meer wilt van je werkgever dan je huidige voordelen, onderhandel met hem. Dat een halszaak maken voor de vakbonden... Het gaat hier niet over slavenarbeid op de werkvloer, he. Jezus Christus.

Waarom zou iemand betaald 'moeten' worden voor zijn woon/werkverkeer? Als ge dat afgedwongen krijgt in het contract met uw werkgever; des te beter voo rjou. Maar noodzakelijk (of wenselijk) lijkt me dat niet.

artisjok
14 juni 2011, 20:57
Waarom niet?

Als je meer wilt van je werkgever dan je huidige voordelen, onderhandel met hem. Dat een halszaak maken voor de vakbonden... Het gaat hier niet over slavenarbeid op de werkvloer, he. Jezus Christus.

Waarom zou iemand betaald 'moeten' worden voor zijn woon/werkverkeer? Als ge dat afgedwongen krijgt in het contract met uw werkgever; des te beter voo rjou. Maar noodzakelijk (of wenselijk) lijkt me dat niet.

Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.
Het betreft niet enkel woon-werk verkeer; maar ook werk-werk verkeer.

daiwa
14 juni 2011, 21:08
Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.
.

Toch niet, ook pesters op het werk mogen dat doen om hun terecht ontslag aan te vechten.

Savatage
14 juni 2011, 21:35
Ik heb een bedrijfswagen, maar toch ga ik met de trein werken en wordt dat voor het grootste stuk terugbetaald.

P&G was het zeker, niet?

Die zullen vrijgeviger zijn dan mijn werkgever ...

Savatage
14 juni 2011, 21:39
Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.

Neen, als je gewone werknemers martelt op de werkvloer of ze systematisch (sexueel) vernedert en hun leven verziekt mag je ook naar de vakbond gaan als de werkgever moeilijk doet. Onlangs kreeg zo'n extreme pester nog een dikke som geld van zijn werkgever dankzij de vakbond.

Tavek
14 juni 2011, 22:32
2 maanden bedoel je.

Dat is ook zo. Als ik mn lessen goed voorbereid de dag voor ik naar het werk vertrek voel ik me doorgaans veel beter dan als ik op school aankom en geen tijd heb gehad om mijn lesvoorbereiding en cursus te maken.

Ik heb me voorgenomen om 2 weken op verlof te gaan. Voor de rest was ik inderdaad van plan om mijn leerplan van de lagere school volledig uit te werken en wat extra didactisch materiaal te maken, lokaal opnieuw inrichten, materiaal uitpakken,... Wat het bijzonder lager onderwijs betreft wil ik graag wat extra bijscholingen volgen. Ik weet soms gewoon niet hoe ik me moet gedragen wanneer een leerling me een mep verkoop tegen het gezicht. Tijd zal ik te kort komen dat weet ik nu al. En ondertussen maar beweren dat wij niks doen in het onderwijs...

Netjes.

Ik hoop dat je een mooie schoolcarriere kan uitbouwen. Zo te horen verdien je het !

Tavek
14 juni 2011, 22:33
Opofferen ? :lol:
Het wettelijk verlof is 20 werkdagen voor een fulltime job..

Komkom dat zelfdidactisch voorbereidend gedoe heb je na een paar jaar niet meer nodig als je een min of meer vaste dienstregeling hebt..

Ik geef ook regelmatig les (unief) en ik kan u verzekeren dat er wel wat meer bij te kijken komt.

AdrianHealey
15 juni 2011, 09:33
Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.
Het betreft niet enkel woon-werk verkeer; maar ook werk-werk verkeer.

Werk werk verkeer wordt al vergoed...

artisjok
15 juni 2011, 14:21
Werk werk verkeer wordt al vergoed...

Niet voor leerkrachten die zich van de ene school naar de andere moeten verplaatsen.

giserke
15 juni 2011, 14:28
Niet voor leerkrachten die zich van de ene school naar de andere moeten verplaatsen.

Ik heb een 2 les gegeven na mijn studies op 3 scholen.
De km kreeg ik volledig afgetrokken via de belastingaangifte.

AdrianHealey
15 juni 2011, 15:01
Niet voor leerkrachten die zich van de ene school naar de andere moeten verplaatsen.

Dat is dan ook geen verkeer voor het werk, maar het verkeer tussen 2 jobs. Als ik van het café naar het restaurant ga, wordt dat ook niet vergoed. En terecht.

JustSmile
15 juni 2011, 15:13
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Zoveel? Pff!

artisjok
15 juni 2011, 18:05
Dat is dan ook geen verkeer voor het werk, maar het verkeer tussen 2 jobs. Als ik van het café naar het restaurant ga, wordt dat ook niet vergoed. En terecht.

Dat is werk-werk verkeer.

Eigenzinnig
15 juni 2011, 18:06
Ik geef ook regelmatig les (unief) en ik kan u verzekeren dat er wel wat meer bij te kijken komt.
En ik kan u verzekeren dat er veel beroepen zijn in de privaatsector waar men je leert 'zwemmen' door je gewoonweg in het water te kieperen zonder boe of ba, omdat men geen tijd wil verspillen aan degelijke trainingen en opleidingen..

Tavek
15 juni 2011, 20:13
En ik kan u verzekeren dat er veel beroepen zijn in de privaatsector waar men je leert 'zwemmen' door je gewoonweg in het water te kieperen zonder boe of ba, omdat men geen tijd wil verspillen aan degelijke trainingen en opleidingen..

Dan moeten die prive ondernemingen niet komen zagen als er een lange leercurve zit op de prestaties van hun personeel en dus veel tijd en geld verloren gaat.

Maar zoals al gesteld in een andere draad: ik heb het niet op die "stevige poten self made men" bedrijven. Ik associeer me daar niet mee.

AdrianHealey
15 juni 2011, 21:13
Dat is werk-werk verkeer.

En het is redelijk absurd dat dat vergoed zou moeten worden. Maar goed; als je het van je werkgever krijgt, des te beter, he.

Nunt
16 juni 2011, 08:08
Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.
Het betreft niet enkel woon-werk verkeer; maar ook werk-werk verkeer.

Ge krijgt toch een loon? Als uw werkgever liever uw 'vergoeding' voor kilometers betaald via uw loon dan via een apart postje, dat maakt toch niet uit?

Gsm-vergoedingen, auto-vergoedingen, kledings-vergoedingen, zijn allemaal een vorm van loon. Maakt toch niet uit hoe we dat noemen?

In feite vind je gewoon je loon te laag. Dan moet je maar onderhandelen met je werkgever en hem ervan overtuigen dat je meer waard bent dan dat hij je betaalt. Doet hij dat niet, dan kunt ge een andere job zoeken. Vind je er geen? Dan word je maar zelfstandige. Maar waarschijnlijk is het zo dat je als zelfstandige veel minder aangenaam werk en minder goed betaald werk zal doen dan als je als werknemer doet.

Als je werkgever veel beter voor jou zorgt dan je dat zelf zou kunnen, kan je dat moeilijk slavenarbeid noemen.

Demosthenes
16 juni 2011, 09:48
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Ge moet voor uzelf uitmaken of de kosten opwegen tegen de opbrengsten ,en, als dat niet het geval is ,zoek dan ander werk hé.
De school zal wel onmiddellijk iemand anders vinden hoor, maak u geen zorgen ,tenzij u wiskunde geeft voor de richting Latijn-Wiskunde en dat in de laatste 2 jaren .Maar mocht dat laatste het geval zijn , dan zou u niet moeten rondrijden. :-D

daiwa
16 juni 2011, 16:17
Neen, als je gewone werknemers martelt op de werkvloer of ze systematisch (sexueel) vernedert en hun leven verziekt mag je ook naar de vakbond gaan als de werkgever moeilijk doet. Onlangs kreeg zo'n extreme pester nog een dikke som geld van zijn werkgever dankzij de vakbond.


Waar vakbonden al niet goed voor zijn.

artisjok
17 juni 2011, 07:05
Ge krijgt toch een loon? Als uw werkgever liever uw 'vergoeding' voor kilometers betaald via uw loon dan via een apart postje, dat maakt toch niet uit?

Gsm-vergoedingen, auto-vergoedingen, kledings-vergoedingen, zijn allemaal een vorm van loon. Maakt toch niet uit hoe we dat noemen?

In feite vind je gewoon je loon te laag. Dan moet je maar onderhandelen met je werkgever en hem ervan overtuigen dat je meer waard bent dan dat hij je betaalt. Doet hij dat niet, dan kunt ge een andere job zoeken. Vind je er geen? Dan word je maar zelfstandige. Maar waarschijnlijk is het zo dat je als zelfstandige veel minder aangenaam werk en minder goed betaald werk zal doen dan als je als werknemer doet.

Als je werkgever veel beter voor jou zorgt dan je dat zelf zou kunnen, kan je dat moeilijk slavenarbeid noemen.

Ik vind mijn loon niet te laag.
Als ik me moet verplaatsen van de ene werkplaats naar de andere betaalt mijn werkgever die kosten integraal, en wordt ik doorbetaald. (mijn werkuren lopen door)
Dat heeft de vakbond afgedwongen voor ALLE werknemers. (waar ik werk)

fox
21 juni 2011, 12:26
Ik geef ook regelmatig les (unief) en ik kan u verzekeren dat er wel wat meer bij te kijken komt.


Dat geloof ik best. Maar als je bijvoorbeeld al 10 jaar leraar Aardrijkskunde bent kan ik me niet voorstellen dat je nog bijster veel werk hebt aan je lesvoorbereidingen. Volgens mij hebben leraars absoluut niet te klagen over de verhouding werk/verlof. Dit gezegd zijnde, ik zou voor geen geld ter wereld voor een klas willen staan.

Tavek
23 juni 2011, 17:54
Dat geloof ik best. Maar als je bijvoorbeeld al 10 jaar leraar Aardrijkskunde bent kan ik me niet voorstellen dat je nog bijster veel werk hebt aan je lesvoorbereidingen. Volgens mij hebben leraars absoluut niet te klagen over de verhouding werk/verlof. Dit gezegd zijnde, ik zou voor geen geld ter wereld voor een klas willen staan.

Een feit, maar goed, fatsoenlijke evaluaties en een semi vast contract zou al veel doen: als ge goed werkt is er werk en inkomenszekerheid, zijn de prestaties slecht kan je net ontslaan worden zoals de prive.

Scholen gaan niet falliet gelijk bedrijven.

Savatage
25 juni 2011, 14:14
Een feit, maar goed, fatsoenlijke evaluaties en een semi vast contract zou al veel doen: als ge goed werkt is er werk en inkomenszekerheid, zijn de prestaties slecht kan je net ontslaan worden zoals de prive.

Scholen gaan niet falliet gelijk bedrijven.

Een groot voordeel van privatisering van het onderwijs.

Another Jack
3 juli 2011, 18:53
Een groot voordeel van privatisering van het onderwijs.

Als het onderwijs geprivatiseerd was zou jij hier niet op het net azen op een kot van max. 300 euro.

Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen.

Savatage
3 juli 2011, 20:00
Als het onderwijs geprivatiseerd was zou jij hier niet op het net azen op een kot van max. 300 euro.

Het gros van de koten/studio's/kamers die verhuurd worden hun prijzen staan daar los van. Als het onderwijs hier geprivatiseerd wordt gaan die prijzen niet drastisch wijzigen (ze zouden waarschijnlijk dalen door een daling van het totaal aantal studenten).

Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen.

Als ik hier niet systematisch half mijn loon moest afstaan om allerhande overheidspersoneel te onderhouden had ik veel meer luxe. Het zou me verbazen mocht jij nog in de MacDonalds terecht kunnen met je cv.

Another Jack
3 juli 2011, 20:34
Het gros van de koten/studio's/kamers die verhuurd worden hun prijzen staan daar los van. Als het onderwijs hier geprivatiseerd wordt gaan die prijzen niet drastisch wijzigen (ze zouden waarschijnlijk dalen door een daling van het totaal aantal studenten).



Als ik hier niet systematisch half mijn loon moest afstaan om allerhande overheidspersoneel te onderhouden had ik veel meer luxe. Het zou me verbazen mocht jij nog in de MacDonalds terecht kunnen met je cv.

Dat je geen geld zou overhebben, nog niet voor een armtierig kot.
Je zou je schulden moeten terugbetalen en daarom zou je terug bij mama moeten gaan wonen.

Dat is mijn punt.

Savatage
3 juli 2011, 20:41
Dat je geen geld zou overhebben, nog niet voor een armtierig kot.
Je zou je schulden moeten terugbetalen en daarom zou je terug bij mama moeten gaan wonen.

In de USA doet geen kat dat met mijn (of een ander) diploma, dat is daar binnen de korste keren terugverdiend als de overheid je loon niet zo zot zit te belasten. Daar moeten ze dan ook geen leger aan ambtenaren en werklozen onderhouden.

Dat is mijn punt.

Ik had je simplistische visie al door bij je eerste reactie hoor, jacky. Voor iemand die denkt dat elke CEO met een slipjas rondloopt en sigaren rookt in zijn poolhouse verbaast dergelijk simplisme me niet.

Another Jack
3 juli 2011, 20:57
In de USA doet geen kat dat met mijn (of een ander) diploma, dat is daar binnen de korste keren terugverdiend als de overheid je loon niet zo zot zit te belasten. Daar moeten ze dan ook geen leger aan ambtenaren en werklozen onderhouden.



Ik had je simplistische visie al door bij je eerste reactie hoor, jacky. Voor iemand die denkt dat elke CEO met een slipjas rondloopt en sigaren rookt in zijn poolhouse verbaast dergelijk simplisme me niet.

Ja, leve de USA.

Mogen CEO's daar eigenlijk roken, in hun eigen poolhouse?

AdrianHealey
3 juli 2011, 23:04
Als het onderwijs geprivatiseerd was zou jij hier niet op het net azen op een kot van max. 300 euro.

Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen.

Jouw strijd tegen de idee van de afschaffing van het publiek onderwijs is schattig, maar toch wel enorm naïef te noemen.

Zelf leerkracht?

From_Vlaanderen
3 juli 2011, 23:17
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Fietsvergoeding mens.
0,21 cents per kilometer (niet belast), of zelf meer.

Trouwens "werken":lol:.

Another Jack
4 juli 2011, 06:32
Jouw strijd tegen de idee van de afschaffing van het publiek onderwijs is schattig, maar toch wel enorm naïef te noemen.

Zelf leerkracht?

Jouw wereldvreemdheid is iets minder schattig, maar toch ook wel naïef te noemen.
Over privatisering van het onderwijs bestaat geen maatschappelijk draagvlak.

Neen, ik ben geen leerkracht.

Ik heb wel kinderen, echte, geen conceptuele op papier revolutionair klinkende slogans waar geen hond een boodschap aan heeft.

giserke
4 juli 2011, 07:47
Een feit, maar goed, fatsoenlijke evaluaties en een semi vast contract zou al veel doen: als ge goed werkt is er werk en inkomenszekerheid, zijn de prestaties slecht kan je net ontslaan worden zoals de prive.

Scholen gaan niet falliet gelijk bedrijven.

Dat is idd het grootste probleem in het onderwijs: het contract van de startende leerkracht.

Den Bal
4 juli 2011, 09:18
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.

Tussen 1995 en 2003 ben ik zo al 3 keer verhuist. Telkens als mijn sociaal leven (lees vrienden maken/ vereniging) iets of wat op plooi was werd ik doot mijn werkgever gemuteerd.
Ik wil maar zeggen, soms heb je hetzelf niet in de hand (tenzij ander werk zoeken maar dan spelen er weer andere zaken zoals leeftijd.)

AdrianHealey
4 juli 2011, 23:09
Jouw wereldvreemdheid is iets minder schattig, maar toch ook wel naïef te noemen.
Over privatisering van het onderwijs bestaat geen maatschappelijk draagvlak.

Neen, ik ben geen leerkracht.

Ik heb wel kinderen, echte, geen conceptuele op papier revolutionair klinkende slogans waar geen hond een boodschap aan heeft.

Het klopt: voor de privatisering van het onderwijs bestaat geen draagvlak.

Dat neemt niet weg dat je agressieve houding naïef en schattig is. Het bestrijden - aanvallen, zonder het argument te begrijpen - zonder dat het, zoals je zelf zegt, maatschappelijk relevant is.

Kleine ongekende waarheid: het publiek onderwijs is er niet gekomen omdat de 'onderklasse' geen onderwijs had. Het publiek onderwijs is er gekomen omdat de 'onderklasse' wel onderwijs had.

Spijtig dat je denkt dat je kinderen op school houden het beste is. Een zoveelste slachtoffer van de dwang van de inertie en het status quo. Of misschien is dat wel zo. Maar spijtig dat je er bij neerlegt dat het ook zo hoeft te zijn. Ondanks al het empirisch bewijs. Maar ja; dat is wereldvreemd. Wie heeft er bewijs nodig als hij vooroordelen heeft, he.

Another Jack
5 juli 2011, 06:44
Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?

Ik ben benieuwd...

En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool.
Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders.

giserke
5 juli 2011, 07:44
Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?

Ik ben benieuwd...

En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool.
Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders.

Het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder privéscholen.
Is dat het vrijonderwijs, of scholen waar de leerkrachten volledig worden betaald door de ouders?

Another Jack
5 juli 2011, 08:37
Het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder privéscholen.
Is dat het vrijonderwijs, of scholen waar de leerkrachten volledig worden betaald door de ouders?

Volledig door ouders betaald.

guido 007
5 juli 2011, 08:40
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Gratis openbaar vervoer.

guido 007
5 juli 2011, 08:40
Weg met ganzenbordfans :cheer:

Nee serieus, ik vind dat echt niet kunnen. Het openbaar vervoer kan ik niet nemen want anders ben ik 3u onderweg. Bus nemen naar 't stad vandaar een trein nemen, daarna een bus nemen naar de gemeente waar ik werk en vandaar nog een 20minuten stappen. Onmogelijk dus.

Degenen die in het onderwijs staan hebben tijd genoeg.

giserke
5 juli 2011, 08:51
Volledig door ouders betaald.

Tja, daar ben ik geen voorstander van.
Maar je kunt wel niet verbieden dat scholen met privégeld worden opgericht, zolang ze beantwoorden aan de officiele eindtermen.

De minimum kriteria moet wel voor iedereen dezelfde zijn. This te zeggen hoog. Zowel voor het gemeenschapsonderwijs, vrijonderwijs en privéonderwijs.
Als die laatste niet erkend worden door de overheid, moeten die leerlingen maar een examen afleggen voor de middenjury.

guido 007
5 juli 2011, 09:29
2 maanden bedoel je.

Dat is ook zo. Als ik mn lessen goed voorbereid de dag voor ik naar het werk vertrek voel ik me doorgaans veel beter dan als ik op school aankom en geen tijd heb gehad om mijn lesvoorbereiding en cursus te maken.

Ik heb me voorgenomen om 2 weken op verlof te gaan. Voor de rest was ik inderdaad van plan om mijn leerplan van de lagere school volledig uit te werken en wat extra didactisch materiaal te maken, lokaal opnieuw inrichten, materiaal uitpakken,... Wat het bijzonder lager onderwijs betreft wil ik graag wat extra bijscholingen volgen. Ik weet soms gewoon niet hoe ik me moet gedragen wanneer een leerling me een mep verkoop tegen het gezicht. Tijd zal ik te kort komen dat weet ik nu al. En ondertussen maar beweren dat wij niks doen in het onderwijs...

Wij beweren dat niet, wij stellen dat vast.
Ben jarenlang leesmoeder geweest, ik ken de lagere school van binnen en van buiten.

Another Jack
5 juli 2011, 09:30
Wij beweren dat niet, wij stellen dat vast.
Ben jarenlang leesmoeder geweest, ik ken de lagere school van binnen en van buiten.

Die kinderen moeten nogal pret gehad hebben.

guido 007
5 juli 2011, 09:30
2 maanden bedoel je.

Dat is ook zo. Als ik mn lessen goed voorbereid de dag voor ik naar het werk vertrek voel ik me doorgaans veel beter dan als ik op school aankom en geen tijd heb gehad om mijn lesvoorbereiding en cursus te maken.

Ik heb me voorgenomen om 2 weken op verlof te gaan. Voor de rest was ik inderdaad van plan om mijn leerplan van de lagere school volledig uit te werken en wat extra didactisch materiaal te maken, lokaal opnieuw inrichten, materiaal uitpakken,... Wat het bijzonder lager onderwijs betreft wil ik graag wat extra bijscholingen volgen. Ik weet soms gewoon niet hoe ik me moet gedragen wanneer een leerling me een mep verkoop tegen het gezicht. Tijd zal ik te kort komen dat weet ik nu al. En ondertussen maar beweren dat wij niks doen in het onderwijs...

Paasverlof, kerstverlof, kokusverlof, herfstverlof, groot verlof = 3,5 maand.

Another Jack
5 juli 2011, 10:39
Paasverlof, kerstverlof, kokusverlof, herfstverlof, groot verlof = 3,5 maand.

En dan vinden ze tijdens hun lesuren nog een onnozelaar die onbezoldigd komt voorlezen en zichzelf "leesmoeder" noemt.

Onderschat die schooljuffrouwen niet!

giserke
5 juli 2011, 10:43
Paasverlof, kerstverlof, kokusverlof, herfstverlof, groot verlof = 3,5 maand.

This toch altijd gemakkelijk oordelen over iets waar je zelf niet in zit en denken dat je het weet. :roll:

Another Jack
5 juli 2011, 10:46
This toch altijd gemakkelijk oordelen over iets waar je zelf niet in zit en denken dat je het weet. :roll:

Guido speelt graag de underdog, hij denkt steeds dat alle anderen boeiender werk hebben, minder hard werken en meer verdienen.

Soms heb ik het vermoeden dat dit wel eens zou kunnen kloppen...

guido 007
5 juli 2011, 11:16
Die kinderen moeten nogal pret gehad hebben.

Wat wil je hiermee zeggen?
Ik kan er toch ook niets aan doen dat een directeur geen verschil kent tussen leesvaders en leesmoeders.

guido 007
5 juli 2011, 11:17
En dan vinden ze tijdens hun lesuren nog een onnozelaar die onbezoldigd komt voorlezen en zichzelf "leesmoeder" noemt.

Onderschat die schooljuffrouwen niet!

Dat deed ik niet voor de juffen maar voor de kinderen.

guido 007
5 juli 2011, 11:17
This toch altijd gemakkelijk oordelen over iets waar je zelf niet in zit en denken dat je het weet. :roll:

A, ik weet niet wanneer er schoolvakanties zijn?

guido 007
5 juli 2011, 11:18
Guido speelt graag de underdog, hij denkt steeds dat alle anderen boeiender werk hebben, minder hard werken en meer verdienen.

Soms heb ik het vermoeden dat dit wel eens zou kunnen kloppen...

Toch niet, ik heb een zeer boeiend en goedbetaald werk.

giserke
5 juli 2011, 11:22
A, ik weet niet wanneer er schoolvakanties zijn?

Jij denkt dat schoolvakanties = niet werken voor school.
Daar vergis je je lelijk.

Bieselke
5 juli 2011, 14:32
OK, leerkrachten hebben geen 3.5 maand daadwerkelijke vakantie op een jaar. Maar nu ook niet doen of ze zoveel opofferen van die vakantie. Als ge een keer als leerkracht uw cursussen op orde hebt (laat pakweg de eerste drie jaar buiten beschouwing), dan valt het heus wel mee. Verbeterwerk valt goed op te vangen tijdens de overige uren eens het grote pak lesvoorbereidingen verdwijnt. En 'lokaaltje inrichten' is al helemaal belachelijk, als ge daar twee dagen in t groot verlof aan pottert, hebt ge al traag gewerkt.

Mijn zus is zopas tijdens volle examenperiode verhuisd, dus t zal nog wel meevallen. Niet dat dit een aanval is op leerkrachten, maar minimaliseer de voordelen die je hebt niet telkens. Ik zie de voordelen heel goed, maar het zou toch niks voor mij zijn. Ieder zn meug, he.

(en uiteraard is er een groot verschil tussen 'goeie' en 'tamme' leerkrachten)

artisjok
5 juli 2011, 15:32
Paasverlof, kerstverlof, kokusverlof, herfstverlof, groot verlof = 3,5 maand.

Voor de leerlingen is dat allemaal verlof, niet voor de leerkrachten.

AdrianHealey
5 juli 2011, 17:37
Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?

Ik ben benieuwd...

En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool.
Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders.

Dat bestaat.

Telt data van voor de massale opkomst van het publiek onderwijs? Of is die niet significant?

AdrianHealey
5 juli 2011, 17:41
Volledig door ouders betaald.

Privé scholen zijn (vandaag de dag/voornamelijk) overigens in hetzelfde bedje ziek als vele publieke scholen. Dat is ook logisch; privé scholen zijn maar legaal binnen een bepaald denken over wat intellectuele opvoeding is: het idee van de school: het aanleren van afhankelijkheid, onkritisch denken, het aanvaarden dat anderen uw mogelijkheden beoordelen en labelen, kiezen wat jij wel en niet mag nastreven en zo veel meer leuke zaken die we allemaal tof en goed vinden en goed praten met retoriek die het volledig omgekeerde is van wat er effectief bereikt en nagestreefd wordt.

:cheer:

Een kleine inleiding. (http://www.informationliberation.com/?id=11375)

Maar goed; als je tevreden bent met je schoolsysteem: wees dan blij. Het is niet allemaal kommer en kwel. Zelfs een systeem dat in de kern rot is kan (redelijke, comperatieve) resultaten leveren op basis van individuen die uitzonderlijke prestaties leveren. Maar het kweekt voornamelijk negatieve, anti-humane houdingen.

Another Jack
5 juli 2011, 20:51
Dat bestaat.

Telt data van voor de massale opkomst van het publiek onderwijs? Of is die niet significant?

Niet significant, niet actueel, niet relevant en niet representatief.
Dat is het zo ongeveer...

Another Jack
5 juli 2011, 20:56
Ik heb ooit in een Haitiaanse taxichauffeur ontmoet. In zijn land was (is?) geen publiek onderwijs.
Hij moest zijn 4 kinderen intellectueel juist zien in te schatten want hij er kon er maar één laten studeren, de rest moest maar rondlummelen en zien werk te vinden.

Kan jij je voorstellen welke verpletterend verantwoordelijkheid dat ene kind draagt?
Kan jij je voorstellen hoe de drie anderen zich moeten gevoeld hebben?

Alienation
6 juli 2011, 00:24
Ik heb ooit in een Haitiaanse taxichauffeur ontmoet. In zijn land was (is?) geen publiek onderwijs.
Hij moest zijn 4 kinderen intellectueel juist zien in te schatten want hij er kon er maar één laten studeren, de rest moest maar rondlummelen en zien werk te vinden.

Kan jij je voorstellen welke verpletterend verantwoordelijkheid dat ene kind draagt?
Kan jij je voorstellen hoe de drie anderen zich moeten gevoeld hebben?

Vreselijk. Misschien opgeven voor adoptie hier? ;)

AdrianHealey
6 juli 2011, 00:40
Ik heb ooit in een Haitiaanse taxichauffeur ontmoet. In zijn land was (is?) geen publiek onderwijs.
Hij moest zijn 4 kinderen intellectueel juist zien in te schatten want hij er kon er maar één laten studeren, de rest moest maar rondlummelen en zien werk te vinden.

Kan jij je voorstellen welke verpletterend verantwoordelijkheid dat ene kind draagt?
Kan jij je voorstellen hoe de drie anderen zich moeten gevoeld hebben?

Nee; en ik ben blij dat ik dat niet kan.

Het probleem in Haïti is niet het gebrek aan het gigantische welvaartsdistrubitie concept van publiek onderwijs - van geld van de productieve bevolking naar een onproductieve bureaucratie, voor alle duidelijkheid - maar welvaart tout court. Vast en zeker dat ze daar ook geen deftig publiek onderwijs, bancair systeem of supermarkten hebben. Geen reden om die zaken te nationaliseren.

AdrianHealey
6 juli 2011, 00:40
Niet significant, niet actueel, niet relevant en niet representatief.
Dat is het zo ongeveer...

Voila; jouw dogma geïllustreerd. :cheer:

guido 007
6 juli 2011, 04:44
Verbruik je dat op de autosnelweg of in stad?
Scholen liggen niet langs de autosnelweg.


Uiteraard is een km vergoeding logisch.

Gemiddeld is gemengd verbruik.

Je bent dus akkoord dat die snelheidsbeperkingen, hobbels, drempels en ... een meerverbruik teweeg brengen?

Is genoteerd.

guido 007
6 juli 2011, 04:44
Toch niet, ook pesters op het werk mogen dat doen om hun terecht ontslag aan te vechten.

De grootste pesters waren vakbondsmensen.

guido 007
6 juli 2011, 04:45
Netjes.

Ik hoop dat je een mooie schoolcarriere kan uitbouwen. Zo te horen verdien je het !

Je gaat haar toch niet geloven zeker?

guido 007
6 juli 2011, 04:47
Zoveel? Pff!

Idd

guido 007
6 juli 2011, 04:48
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

Ik hoop dat je geen wiskunde geeft :lol:

guido 007
6 juli 2011, 04:49
De andere dagen leg ik een grotere afstand af.

Rekenen is niet mijn sterkste vak. Nou ja, 37km of 40km wat maakt het uit.

Ik had geen zin om hier alle scholen te bespreken waar ik sta dus ik gaf een voorbeeld van waar ik maandag en vrijdag sta. Dat stond ook duidelijk in mijn post maar ge hebt natuurlijk wel kijkers nodig om te lezen wat er staat.

Dus u gaat me hier even de les komen spellen en vertellen hoeveel ik tank en wat mijn persoonlijk verbruik is? Ga toch met iemand anders zn voeten rammelen jongen.

Je bent aan het morren maar hebt geen zin om het allemaal juist uit te leggen.
Ik denk dat je hier gewoon aan het jokken bent.

guido 007
6 juli 2011, 04:50
Onmogelijk, ik werk graag waar ik nu sta! :x

Klaag dan niet.

guido 007
6 juli 2011, 04:52
Mijn auto verbruikt inderdaad veel. En toch tank ik zoveel.

Kijk, ik heb geen zin in een discussie over onze tank. Ik vraag me gewoon af waarom de vakbond niks doet. We betalen die mensen toch om ons te verdedigen. Waarom krijgen de meesten een vergoeding en onderwijzers niet? Pure discriminatie.

Waarom zou de vakbond iets moeten doen omdat jouw wagen veel verbruikt?

Ik zou zeggen koop een nieuwe, zoiets met ECO gedoens, je krijgt veel korting en later zal blijken dat het een zeer goede investering was.

Klagen, klagen, klagen en zelf schuldig zijn.

guido 007
6 juli 2011, 04:55
Welke zever. Wat maakt het nu uit, of ik nu 37km doe of 40km. Een mens kan er toch eens naast zitten, niet?

Het komt niet erg geloofwaardig over, het komt zelfs leugenachtig over.
Als je al niet tot 37 kan tellen, dan denk ik dat je je ook niet kan tellen als je de tankbonnetjes aan het samentellen bent.

guido 007
6 juli 2011, 04:56
Was ik van plan.

Moet je daar de vakbond voor inschakelen?
Ik begrijp er niets meer van.

guido 007
6 juli 2011, 04:57
Ik mag inderdaad niet klagen. Maar ik stoor me gewoon aan het feit dat men anderen vergoedt en onderwijzers niet.



Dat heeft niets met de multiculturele samenleving te maken.



Die maak ik inderdaad niet elke maand, wel om de paar maanden.

Ik stoor me aan het feit dat onderwijzers een ambtenarenstatuut hebben en ik niet.

guido 007
6 juli 2011, 04:57
Als leerkracht krijg je inderdaad het bedrag van je trein-en busticket volledig terug betaald. Ik heb dus echt geen zin om 3 uur te reizen om op mn werk te geraken.

Dat zal ik in het vervolg doen ja. Ik ga een boekhouder nemen vanzodra ik mn belastingbrief ontvang. Mijn verzekeraar, de prutser doet zijn werk duidelijk niet goed :evil:

Een werknemer krijgt zelfs nog minder terugbetaald.

guido 007
6 juli 2011, 04:59
Ik vraag mij toch af hoeveel dat bepaalde mensen hier verdienen hoor. "Koop dan een zuinigere auto", precies of dat is iets wat je op 1 2 3 aanschaft.

Het is trouwens toch niet meer dan gerechtvaardigd om je onkosten die je maakt om naar je werk te rijden terugvraagt. Bij mijn weten moet werk geld opbrengen en niet het omgekeerde.

En de werknemers in de privé, die het hele zootje moeten betalen? Die krijgen een zeerr kleine vergoeding (niet genoeg voor het openbaar vervoer). Zij krijgt tenminste haar trein- en buskosten terugbetaald.

guido 007
6 juli 2011, 05:01
nochtans is het meer lucratief een oude naftzuipende wagen te verkopen en te vervangen door een klein nieuwer model, zodat u geen 400 euro/maand aan benzine moet betalen, dan te blijven rondrijden met die energieslurper.

Het is niet het probleem van de werkgever als je met een Pontiac uit de jaren vijftig komt aangesleurd, er bestaan basisbedragen per km.

Maar ik vind uiteraard wel dat indien je geen gebruik kan maken van openbaar vervoer, de alterntieve km prijs wel moet betaald worden.

Waarom?

guido 007
6 juli 2011, 05:02
Het openbaar vervoer is gewoon niet haalbaar. Een bus nemen vanuit mijn gemeente naar Sint-Niklaas, dan een trein nemen vandaar naar gemeente en dan vandaar een bus nemen naar de gemeente waar mijn school ligt. En eenmaal daar aangekomen mag ik nog eens een 20minuten naar het werk koeren om op tijd aan te komen. Zo een leerkracht die dagelijks te laat komt is niet echt een voorbeeld voor de leerlingen vind ik. Hier komt dan nog eens bij dat ik dan tegen 5u moet opstaan om tegen 8u op school te staan. Neen dank je, zoiets houd ik geen week vol mij kennende.

Jij hebt dus een probleem dat anderen moeten oplossen?

guido 007
6 juli 2011, 05:03
Ik mag al blij zijn dat ik momenteel op 3 scholen sta (in mijn provincie). Vorig jaar stond ik op 4 scholen (in verschillende provincies) zonder de scholen erbij te rekenen waar ik moest vervangen.


.

Ja want rekenen is niet je sterkste kant.

artisjok
6 juli 2011, 07:00
Ik stoor me aan het feit dat onderwijzers een ambtenarenstatuut hebben en ik niet.

Je gaat dus akkoord om alles te nationaliseren.
Is genoteerd.

artisjok
6 juli 2011, 07:01
Een werknemer krijgt zelfs nog minder terugbetaald.

Dat hangt er van af onder welk paritair comité die werknemer werkt.

artisjok
6 juli 2011, 07:05
En de werknemers in de privé, die het hele zootje moeten betalen? Die krijgen een zeerr kleine vergoeding (niet genoeg voor het openbaar vervoer). Zij krijgt tenminste haar trein- en buskosten terugbetaald.

Ik werk in de privé en krijg alle openbaar vervoerskosten terugbetaald. Fietsvergoeding wordt ook betaald.
En wanneer ik me van de ene werkplaats naar de andere verplaats, wordt ik voor de reistijd ook doorbetaald.

Another Jack
6 juli 2011, 07:09
Voila; jouw dogma geïllustreerd. :cheer:

Waar heb jij het in godsnaam over?

Another Jack
6 juli 2011, 07:11
Ik stoor me aan het feit dat onderwijzers een ambtenarenstatuut hebben en ik niet.

En gisteren was je nog perfect tevreden met je job?

Another Jack
6 juli 2011, 07:39
Nee; en ik ben blij dat ik dat niet kan.

Het probleem in Haïti is niet het gebrek aan het gigantische welvaartsdistrubitie concept van publiek onderwijs - van geld van de productieve bevolking naar een onproductieve bureaucratie, voor alle duidelijkheid - maar welvaart tout court. Vast en zeker dat ze daar ook geen deftig publiek onderwijs, bancair systeem of supermarkten hebben. Geen reden om die zaken te nationaliseren.

Jij bent blij dat er in een gezin maar één kind kan studeren??

Jouw analyse kan aan onze taxichauffeur zijn reet roesten, hij leeft in de werkelijkheid.

Ik vind ze zelf beschamend: "Het probleem is welvaart" 8O
Ja hallo, dat wisten we niet!

Openbaar, kosteloos onderwijs zou een mensenrecht moeten zijn, mensen moeten dat eisen van hun politieke verantwoordelijken, dat is pas een echte aanzet voor meer welvaart.

freelancer
6 juli 2011, 11:21
Ik werk in de privé en krijg alle openbaar vervoerskosten terugbetaald. Fietsvergoeding wordt ook betaald.
En wanneer ik me van de ene werkplaats naar de andere verplaats, wordt ik voor de reistijd ook doorbetaald.

Is de RSZ een privé-onderneming geworden? 8O

artisjok
6 juli 2011, 11:24
Is de RSZ een privé-onderneming geworden? 8O
Hoe kom je daar bij?
Ik werk niet bij de RSZ.

Kodo Kodo
6 juli 2011, 14:07
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats.

Als de overheid je kilometers gaat subsidiëren, verhelpt dat het financiële aspect van jouw probleem op korte termijn. Op lange termijn is het echter in iedereens nadeel, want de leerkrachten die in de scholen van jouw gemeente staan, kunnen op die manier gemakkelijk van 17 of 20 of 40 of 80 km verderop blijven komen, zodat jij dicht bij huis geen werk vindt.

Wat de overheid wél kan doen, is ophouden, de mensen het verhuizen te bemoeilijken door nog steeds veel te hoge "schrijfkosten" op de verkoop van vastgoed. Maar ja, die inkomsten heeft de overheid wel nodig als ze van alles moet subsidiëren, zoals vervuilend en overbodig woon-werk-verkeer dat ervoor zorgt dat werknemers minder ontspannen op het werk aankomen of minder tijd hebben om hun werk grondig te doen, of ambulances voor de verkeersslachtoffers.

AdrianHealey
6 juli 2011, 14:55
Jij bent blij dat er in een gezin maar één kind kan studeren??

Jouw analyse kan aan onze taxichauffeur zijn reet roesten, hij leeft in de werkelijkheid.

Ik vind ze zelf beschamend: "Het probleem is welvaart" 8O
Ja hallo, dat wisten we niet!

Openbaar, kosteloos onderwijs zou een mensenrecht moeten zijn, mensen moeten dat eisen van hun politieke verantwoordelijken, dat is pas een echte aanzet voor meer welvaart.

Je blinde haat is, wel ja, blind. Je slaagt er zelfs niet meer in een mening accuraat voor te stellen.

Another Jack
6 juli 2011, 15:38
Je blinde haat is, wel ja, blind. Je slaagt er zelfs niet meer in een mening accuraat voor te stellen.

Wat is er niet accuraat genoeg?
Ik vertrek vanuit een concreet voorbeeld.

En jij stelt: het is door het gebrek aan welvaart.
Dan begin ik te geloven dat voor sommigen inderdaad ons publiek onderwijssysteem niet gewerkt heeft.

AdrianHealey
6 juli 2011, 17:31
Wat is er niet accuraat genoeg?
Ik vertrek vanuit een concreet voorbeeld.

En jij stelt: het is door het gebrek aan welvaart.
Dan begin ik te geloven dat voor sommigen inderdaad ons publiek onderwijssysteem niet gewerkt heeft.

Een deel van jouw voorstelling van wat ik zei was verkeerd. Ik zie immers niet dat ik blij ben dat maar 1 kind onderwijs kon volgen, maar dat ik blij ben dat ik die situatie mij niet kan inbeelden.

En euhm... als je gaat ontkennen dat het probleem van de taxi chauffeur niet 'publiek onderwijs' is maar welvaart tout court, dan vraag ik me toch af wie er hier zit te dromen. Haïti heeft geen probleem van een gebrek aan (publiek) onderwijs, maar een gebrek aan welvaart om onderwijs mogelijk te maken. Eerst welvaartsstijgingen, dan pas onderwijs. (Vermits (formeel) onderwijs nauwelijks invloed heeft op de totale welvaart en voornamelijk een consumptiegoed is, natuurlijk.)

Je stelling dat 'kosteloos, publiek onderwijs' een weg naar welvaart is, is, voor alle duidelijk, volledig verkeerd. Want er bestaat niet zoiets als 'kosteloos' publiek onderwijs; 'kosteloos, publiek onderwijs' is een gigantische kost voor de samenleving in zijn geheel - i.e. belastingen - om een gigantische massa bureaucraten, leerkrachten en controleurs te betalen die zelf nauwelijks iets bijdragen aan de welvaartscreatie in dat land. Dat is dus alleen maar mogelijk als er al grote welvaart is. Dat is de evidentie zelve.

Another Jack
6 juli 2011, 17:34
Neen, Adriaan:
Eerst onderwijs, welvaart volgt.

AdrianHealey
6 juli 2011, 17:42
Neen, Adriaan:
Eerst onderwijs, welvaart volgt.

...ik sta werkelijk perplex.

Gelukkig dat die mythe in de grote mensenwereld al is achterhaald.

Het Westen is niet rijk geworden omdat we onze kinderen in scholen hebben gestoken. Het Westen heeft kinderen in scholen kunnen steken omdat we rijk zijn geworden.

Het probleem in de derde wereld is niet 'gebrek aan informatie'. Het probleem in derde wereld is kapitaalsinvesteringen, een kleine fractie daarvan is 'human' (intellectual) capital. Dat klopt. Maar denken dat publiek onderwijs - de 12 jaar straf die we al onze kinderen aandoen om informatie zonder verband te leren op commando, bepaald door een elite uit de hoofstad, gebeoordeeld op hun capaciteiten vis a vis elkaar (en vooral versus de middelmatigen) - een 'weg' uit armoede is, is onmogelijk te begrijpen.

Gelukkig dat dat dan ook geen deel is van het debat.

En, natuurlijk, het meest duidelijke punt nog eens herhalen: intellectuele opvoeding en scholen zijn niet hetzelfde. In zoverre dat intellectuele opvoeding nodig is - wat nodig is, maar in relatief beperkte mate - heb je daar geen onderwijssysteem nodig zoals de 12 jaar straf die wij onze kinderen aandoen.

From_Vlaanderen
6 juli 2011, 23:35
Waarom zou de vakbond iets moeten doen omdat jouw wagen veel verbruikt?

Ik zou zeggen koop een nieuwe, zoiets met ECO gedoens, je krijgt veel korting en later zal blijken dat het een zeer goede investering was.

Klagen, klagen, klagen en zelf schuldig zijn.

Zo is dat, die eco toestanden zijn dankzij de staat best goedkoop.
Maar verdorie, nu met mijn tankkaart kan ik helemaal geen afscheid meer nemen van mijn 4x4.

neutron
7 juli 2011, 21:50
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 �* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!

zeer juist,

en dat u het openbaar vervoer zou moeten nemen is belachelijk,
alsof de bussen of treinen rijden, aangepast aan uw uurrooster :-(

en dan kan het gebeuren dat je vanaf het station nog een half uur te voet naar de school moet gaan

Wij willen terugbetaling van de vervoerskosten

www.neutr-on.be

neutron
7 juli 2011, 22:02
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?



denkt u dat de traditionele vakbonden gaan tussenkomen?

weet u nog niet dat die hun leden niet steunen?

aan de top zit een select clubje gewoon hun eigenbelangen te verdedigen,
leden laten ze gewoon in de kou staan

In de kamers van Beroep gebruikt men Stasipraktijken,
leerkrachten maken geen schijn van kans,
met medeplichtigheid van de vakbonden die er tussen zitten

www.neutr-on.be

Pericles
8 juli 2011, 08:18
denkt u dat de traditionele vakbonden gaan tussenkomen?

weet u nog niet dat die hun leden niet steunen?

aan de top zit een select clubje gewoon hun eigenbelangen te verdedigen,
leden laten ze gewoon in de kou staan

In de kamers van Beroep gebruikt men Stasipraktijken,
leerkrachten maken geen schijn van kans,
met medeplichtigheid van de vakbonden die er tussen zitten

www.neutr-on.be

Als u daar niet mee akkoord bent , dan zoeken ze wel een leerkracht die dichterbij woont, er zijn er genoeg, men kan u onmiddellijk vervangen. .
Tenzij natuurlijk indien u wiskunde geeft aan de laatste twee jaren van de Latijn-Wiskunde , dan komen ze u desnoods met een taxi ophalen .
Dat zijn nu eenmaal de wetten van de economie .

neutron
8 juli 2011, 19:37
Als u daar niet mee akkoord bent , dan zoeken ze wel een leerkracht die dichterbij woont, er zijn er genoeg, men kan u onmiddellijk vervangen. .
Tenzij natuurlijk indien u wiskunde geeft aan de laatste twee jaren van de Latijn-Wiskunde , dan komen ze u desnoods met een taxi ophalen .
Dat zijn nu eenmaal de wetten van de economie .

beste,

één leerkracht op de twee stapt binnen de vijf jaar uit het onderwijs

waarom? desorganisatie, slechte werkomstandigheden, geen materiaal, onbekwame directies, geen boeken, agressie, geen waardering

Scherven A. Mok
9 juli 2011, 07:57
...ik sta werkelijk perplex.

Gelukkig dat die mythe in de grote mensenwereld al is achterhaald.

Het Westen is niet rijk geworden omdat we onze kinderen in scholen hebben gestoken. Het Westen heeft kinderen in scholen kunnen steken omdat we rijk zijn geworden.

Het probleem in de derde wereld is niet 'gebrek aan informatie'. Het probleem in derde wereld is kapitaalsinvesteringen, een kleine fractie daarvan is 'human' (intellectual) capital. Dat klopt. Maar denken dat publiek onderwijs - de 12 jaar straf die we al onze kinderen aandoen om informatie zonder verband te leren op commando, bepaald door een elite uit de hoofstad, gebeoordeeld op hun capaciteiten vis a vis elkaar (en vooral versus de middelmatigen) - een 'weg' uit armoede is, is onmogelijk te begrijpen.

Gelukkig dat dat dan ook geen deel is van het debat.

En, natuurlijk, het meest duidelijke punt nog eens herhalen: intellectuele opvoeding en scholen zijn niet hetzelfde. In zoverre dat intellectuele opvoeding nodig is - wat nodig is, maar in relatief beperkte mate - heb je daar geen onderwijssysteem nodig zoals de 12 jaar straf die wij onze kinderen aandoen.


Zou het niet kunnen dat het zoals bij de kip en het ei is ? Ze zijn (dienen) samen (te) geëvolueerd (evolueren). Welvaart zonder onderwijs bestaat niet, onderwijs zonder welvaart bestaat niet. Complementair of hoe heet dat.

AdrianHealey
9 juli 2011, 09:04
Zou het niet kunnen dat het zoals bij de kip en het ei is ? Ze zijn (dienen) samen (te) geëvolueerd (evolueren). Welvaart zonder onderwijs bestaat niet, onderwijs zonder welvaart bestaat niet. Complementair of hoe heet dat.

Dat klopt in een zeer beperkte mate. Basiselementen van lezen, schrijven en rekenen zijn natuurlijk handig. Een meer 'geavanceerde' economie kan wat meer fysici, ingenieus en boekhouders gebruiken dan een agrarische samenleving. Maar het is dat niet dat ik aanval.

Het idee van publiek onderwijs - 12 jaar lang 'algemeen' onderwijs, waarbij ge ongeveer 35 uur per week kwijt zijt aan het volgen van lessen door het politieke proces bepaalt enzovoort - is wat ik bekritiseer. De toegevoegde waarde daarvan is in het beste geval betwijfelenswaardig.

Het is ook niet nodig om het zo in te richten.

En dan hebben we natuurlijk nog het probleem dat (hoger) onderwijs voornamelijk een signaalfunctie heeft; met als gevolg dat er gewoon geld in pompen zoals we nu doen helemaal geen echt positief effect heeft. (Private voordelen, sociale kost.)

Pericles
10 juli 2011, 10:02
beste,

één leerkracht op de twee stapt binnen de vijf jaar uit het onderwijs

waarom? desorganisatie, slechte werkomstandigheden, geen materiaal, onbekwame directies, geen boeken, agressie, geen waardering

Dat geldt voor alle sectoren , of denk je misschien dat iedereen die in het verzekeringswezen begint , daarin blijft , dat iedereen die in het bankwezen begint daarin blijft enz...
Mistevredenheid kan allerlei oorzaken hebben
Slechte collega's , niet tevreden met het loon enz...
Soms is het gewoon omwille van het feit dat men de job niet aankan.
Ik kan u garanderen , in het verzekeringswezen (sector die ik goed ken) is het verloop minstens zo groot.

neutron
10 juli 2011, 16:14
Dat geldt voor alle sectoren , of denk je misschien dat iedereen die in het verzekeringswezen begint , daarin blijft , dat iedereen die in het bankwezen begint daarin blijft enz...
Mistevredenheid kan allerlei oorzaken hebben
Slechte collega's , niet tevreden met het loon enz...
Soms is het gewoon omwille van het feit dat men de job niet aankan.
Ik kan u garanderen , in het verzekeringswezen (sector die ik goed ken) is het verloop minstens zo groot.

misschien omdat er veel denken: "hier ga ik eens rap rijk worden";

maar de concurrentie is er zeer groot,
dus de taart zal verdeeld moeten worden,
alleen de sterken overleven het;
de anderen, meestal nieuwelingen worden misbruikt door de grote kantoren

Pericles
11 juli 2011, 11:47
misschien omdat er veel denken: "hier ga ik eens rap rijk worden";

maar de concurrentie is er zeer groot,
dus de taart zal verdeeld moeten worden,
alleen de sterken overleven het;
de anderen, meestal nieuwelingen worden misbruikt door de grote kantoren

Mogelijk ,maar waarom zou de selectie in het onderwijs milder moeten zijn .
Ik ken u niet en ik heb bijgevolg geen redenen om aan uw capaciteiten te twijfelen , dus begrijp mij niet verkeerd .
Maar de ervaring leert mij (ik heb een zoon van 15 en een dochter van 14 ) dat tal van regenten het vak dat ze geven niet of onvoldoende beheersen.
Mijn dochter moest o.a. voor de laatste examens vraagstukken kunnen oplossen i.v.m . atmosferische en hydrostatische druk , ze zijn daar een volle maand mee bezig geweest en ze verstond er de ballen van . Ik heb haar dat op 30 minuten uitgelegd en met succes .
Dan stel ik mij toch de vraag of de man die dat vak gaf daar wel op zijn plaats zat. :roll:

neutron
11 juli 2011, 14:34
je hebt regenten en je hebt nu eenmaal licentiaten,
daar zit verschil tussen

daarbij heb je tegenwoordig veel leerkrachten die andere vakken moeten geven omdat de scholen niemand anders kunnen vinden
bvb leerkrachten Nederlands die ook Frans of Latijn of Wiskunde moeten geven,
ze doen dat zo goed mogelijk, maar niet zeer goed;

en zo is de cirkel rond

ik zeg dus niet dat de selectie milder moet zijn, maar dat de arbeidsvoorwaarden moeten verbeteren,
anders zal de kwaliteit nog verder naar beneden gaan,
waardoor nog meer goede leerkrachten afhaken,
dan moet men weer allerlei kunstgrepen gaan vinden om leerkrachten te vinden,
dan gaat de kwaliteit weer achteruit,
enz.
En door het slechte beleid van de vorige ministers van onderwijs en de huidige
en door het geldtekort van de regering zal de kwaliteit blijven achteruit gaan;

maar hetzelfde fenomeen heb je ook bij Justitie

neutron
11 juli 2011, 14:36
Mogelijk ,maar waarom zou de selectie in het onderwijs milder moeten zijn .
Ik ken u niet en ik heb bijgevolg geen redenen om aan uw capaciteiten te twijfelen , dus begrijp mij niet verkeerd .
Maar de ervaring leert mij (ik heb een zoon van 15 en een dochter van 14 ) dat tal van regenten het vak dat ze geven niet of onvoldoende beheersen.
Mijn dochter moest o.a. voor de laatste examens vraagstukken kunnen oplossen i.v.m . atmosferische en hydrostatische druk , ze zijn daar een volle maand mee bezig geweest en ze verstond er de ballen van . Ik heb haar dat op 30 minuten uitgelegd en met succes .
Dan stel ik mij toch de vraag of de man die dat vak gaf daar wel op zijn plaats zat. :roll:


het onderwijs zoekt nog goede leerkrachten :-)
je kan solliciteren via de VDAB, sector onderwijs

Pericles
12 juli 2011, 07:27
het onderwijs zoekt nog goede leerkrachten :-)
je kan solliciteren via de VDAB, sector onderwijs

Nee dank u , ik blijf in het verzekeringswezen , ook al hangt mij dat ook wel eens de keel uit.
Mensen die bij mij hun belastingsbrief komen deponeren één week voordat die ten laatste moet binnen zijn , terwijl ik daar helemaal niet in gespecialiseerd ben.
Men heeft mij zelfs al meermaals gevraagd de documenten ter aangifte van een nalatenschap in te vullen omdat men te gierig was daarvoor een notaris te betalen. Ik wordt zelfs meermaals verondersteld te bemiddelen in echtscheidingen of dikwijls geconsulteerd als een soort van psychiater bij huwelijksproblemen.:roll:

Maar kom , los van dit alles gaat het er mij mij toch niet in dat bepaalde regenten , die toch hun volledig ASO hebben afgemaakt en hogere studies hebben gedaan om les te geven , soms niet in staat zijn de stof te beheersen van de lagere jaren ASO , al betreft het een vak dat niet hun specialiteit is . Als je je daar een paar weken op toelegt , ken je dat toch wel zeker . Is het dan luiheid of gemakzucht ?

neutron
12 juli 2011, 15:34
Nee dank u , ik blijf in het verzekeringswezen , ook al hangt mij dat ook wel eens de keel uit.
Mensen die bij mij hun belastingsbrief komen deponeren één week voordat die ten laatste moet binnen zijn , terwijl ik daar helemaal niet in gespecialiseerd ben.
Men heeft mij zelfs al meermaals gevraagd de documenten ter aangifte van een nalatenschap in te vullen omdat men te gierig was daarvoor een notaris te betalen. Ik wordt zelfs meermaals verondersteld te bemiddelen in echtscheidingen of dikwijls geconsulteerd als een soort van psychiater bij huwelijksproblemen.:roll:

Maar kom , los van dit alles gaat het er mij mij toch niet in dat bepaalde regenten , die toch hun volledig ASO hebben afgemaakt en hogere studies hebben gedaan om les te geven , soms niet in staat zijn de stof te beheersen van de lagere jaren ASO , al betreft het een vak dat niet hun specialiteit is . Als je je daar een paar weken op toelegt , ken je dat toch wel zeker . Is het dan luiheid of gemakzucht ?

een lerkracht heeft nooit gedaan en het zou u verwonderen hoeveel desorganisatie er in het onderwijs is,
dat is dan ook de reden waarom zoveel leerkrachten weggaan.

Denk maar niet dat Smet het zal oplossen, ook de koepels niet, zij weten niet (of willen niet weten) hoe erbarmelijk het op de werkvloer is,

zij zitten gezellig, hoog en droog, in hun ivoren toren te overdenken hoe goed ze wel zijn

www.neutr-on.be

Pericles
12 juli 2011, 19:39
een lerkracht heeft nooit gedaan en het zou u verwonderen hoeveel desorganisatie er in het onderwijs is,
dat is dan ook de reden waarom zoveel leerkrachten weggaan.

Denk maar niet dat Smet het zal oplossen, ook de koepels niet, zij weten niet (of willen niet weten) hoe erbarmelijk het op de werkvloer is,

zij zitten gezellig, hoog en droog, in hun ivoren toren te overdenken hoe goed ze wel zijn

www.neutr-on.be

Ik heb daar misschien een verkeerd beeld van, maar als je 10 , 20 jaar dezelfde vakken geeft , moet je thuis de lessen toch niet meer voorbereiden.

neutron
12 juli 2011, 20:31
Ik heb daar misschien een verkeerd beeld van, maar als je 10 , 20 jaar dezelfde vakken geeft , moet je thuis de lessen toch niet meer voorbereiden.

als je nederlands geeft misschien niet,
maar technische vakken, rechten, wetenschappen, veranderen zoveel dat je elk jaar opnieuw moet beginnen

en zoals ik al zei, het is vooral de desorganisatie en de agressie die velen doen afhaken

Pericles
12 juli 2011, 21:07
als je nederlands geeft misschien niet,
maar technische vakken, rechten, wetenschappen, veranderen zoveel dat je elk jaar opnieuw moet beginnen

en zoals ik al zei, het is vooral de desorganisatie en de agressie die velen doen afhaken

Agressie ?
Agressie van wie ? Van de leerlingen ?
In de school waar mijn kinderen gaan moet een leerling toch geen agressief gedrag vertonen , want dan vliegt hij of zij buiten.
En in wetenschappen geven ze op humaniora niveau al misschien wel 50 jaar dezelfde stof.
De natuurkunde , de wiskunde en de scheikunde die mijn kinderen krijgen is precies dezelfde als die ik , ondertussen meer dan 25 jaar geleden kreeg .
Op nog hoger niveau zal dat wel anders zijn uiteraard, maar daar hebben we het niet over , dacht ik.

neutron
13 juli 2011, 00:13
dat lijkt een goede school

ik hoop dat je al eens van agressie gehoord hebt,

want als je sommige verhalen hoort,
bvb van de SITO 5 van antwerpen of van de Wollemarkt in Mechelen

als ze de stoute lln daar buiten gooien komen ze in Everberg terecht

giserke
13 juli 2011, 01:04
Ik heb daar misschien een verkeerd beeld van, maar als je 10 , 20 jaar dezelfde vakken geeft , moet je thuis de lessen toch niet meer voorbereiden.

Sommige vakken zoals Nederlands talen en godsdienst niet nee.
Maar wetenschappelijke en technische en toegepaste vakken zoals boekhouden, fiscaliteit, informatica enz... is andere koek.
En het bijkomend probleem is dat die mensen niet meer in de praktijk staan.
Zij zijn aan zichzelf overgeleverd om de nodige kennis te verwerven.
Zij hebben ook te maken met collega's die voor dezelfde materie/ kennis pakken meer verdienen in bedrijven. Zeker voor informatica en ingenieurs.

Wel ik denk dat zij met 40u/ week niet toe komen.

Het is toch altijd makkelijk de rekening te maken van anderen.
Vooral als je niet weet waarvan je spreekt.
Het gras is altijd groener aan de overkant.

Pericles
13 juli 2011, 07:27
Sommige vakken zoals Nederlands talen en godsdienst niet nee.
Maar wetenschappelijke en technische en toegepaste vakken zoals boekhouden, fiscaliteit, informatica enz... is andere koek.
En het bijkomend probleem is dat die mensen niet meer in de praktijk staan.
Zij zijn aan zichzelf overgeleverd om de nodige kennis te verwerven.
Zij hebben ook te maken met collega's die voor dezelfde materie/ kennis pakken meer verdienen in bedrijven. Zeker voor informatica en ingenieurs.

Wel ik denk dat zij met 40u/ week niet toe komen.

Het is toch altijd makkelijk de rekening te maken van anderen.
Vooral als je niet weet waarvan je spreekt.
Het gras is altijd groener aan de overkant.

Elk beroep evolueert.
Toch stel ik vast dat mijn kinderen precies dezelfde wiskunde , natuurkunde en scheikunde krijgen als ik kreeg nu meer dan 25 jaar geleden.
De basis van deze vakken is toch niet veranderd en in de humaniora wordt niet meer dan deze basis gegeven . Het Nederlands heeft volgens mij meer wijzigingen ondergaan, gezien de regelmatig terugkerende drang de spellingsregels te veranderen.
Voor de wetenschappen hebben ze in ieder geval nog niets gezien , wat ik destijds niet gekregen heb.
Ik maak niemand zijn rekening , ik stel alleen maar het bovenvermelde vast.
Ik kan wel begrijpen dat het geen lachertje moet zijn om in bepaalde BSO scholen les te geven omdat grote delen van het publiek daar manifest tegen hun zin zit en niet de intentie heeft wat dan ook te leren.

Another Jack
13 juli 2011, 08:42
dat lijkt een goede school

ik hoop dat je al eens van agressie gehoord hebt,

want als je sommige verhalen hoort,
bvb van de SITO 5 van antwerpen of van de Wollemarkt in Mechelen

als ze de stoute lln daar buiten gooien komen ze in Everberg terecht

Een verhaal!!
Een verhaal!!
:cheer:

Bieselke
14 juli 2011, 12:16
Mijn zus heeft op SITO5 gestaan in Antwerpen en ja dat is geen lievekinnekes-school, maar van aggressie ten opzichte van leerkrachten heb ik toch nog nooit iets gehoord. (Ondertussen is ze daar nu wel een 3-tal jaar wel weg)

neutron
14 juli 2011, 13:48
Een verhaal!!
Een verhaal!!
:cheer:

Hebt u nog nooit van agressie in het onderwijs gehoord?

Another Jack
14 juli 2011, 13:51
Hebt u nog nooit van agressie in het onderwijs gehoord?

Veel over gehoord wel.
Maar steeds als ik een concreet voorbeeld vraag, krijg ik de volle laag.:cry:

AdrianHealey
16 juli 2011, 01:06
Hebt u nog nooit van agressie in het onderwijs gehoord?

Een collega van mij is op haar (ander) werk bij de nek gegrepen en heeft een stoel naar haar gekregen in de klas.

Leerling is niet van school gestuurd.

robby h
18 augustus 2011, 16:27
Bepaalde leerkrachten beheersen inderdaad niet hun materie. Maar ik zou het nu niet veralgemenen. Ik ken veel regenten die toch proberen veel op te zoeken en dat proberen over te brengen naar de leerlingen.

Als een leerling iets na een volledig trimester niet begrijpt, moet verder gekeken worden. Een klas bestaat immers uit meer dan één leerling. Een leerling moet de materie ook herhalen, want met de lesmomenten zelf is het niet voldoende.

De school betaalt mij de kilometers terug die ik doe om bij te scholen. Het woon-werkverkeer is voor mijn rekening, maar vind ik persoonlijk niet erg omwille van de beperkte kilometers.

Scherven A. Mok
14 september 2012, 09:52
Als ik terug kijk naar mijn jonge jaren : de uniforme klassen, de redelijk opgevoede jongeren, de slechts langzaam veranderende leerprogramma's, ... en dat vergelijk met waar jonge leerkrachten nu voor staan, kan ik niet anders dan tot het volgende besluit komen : halveer de pensioenen van de babyboomleerkrachten en gebruik dat geld om meer en beter betaalde leerkrachten te bekostigen om in de veel moeilijkere situatie te werken.

Nynorsk
14 september 2012, 10:11
Blijkbaar is dat alleen voor leerkrachten niet zo.

Ik heb nog nooit een job gehad dat m'n autoverbruik vergoed werd (wel verplaatsingen tijdens de werkuren, niet de verplaatsing van en naar m'n werkplaats). Wel altijd fietsvergoeding en gratis openbaar vervoer van en naar 't werk.

AnarchoChristophe
14 september 2012, 20:22
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?

Ik heb jaren les gehad van een leerkracht die elke dag met de auto kwam en werkelijk nog geen halve kilometer van school woonde. Daarom niet. Enfin, waarschijnlijk niet, maar het zou een goede reden zijn.

Boduo
29 november 2012, 16:51
Ik heb jaren les gehad van een leerkracht die elke dag met de auto kwam en werkelijk nog geen halve kilometer van school woonde. Daarom niet. Enfin, waarschijnlijk niet, maar het zou een goede reden zijn.

Zeker NIET !
Terecht.
De km vergoeding in het onderwijs is geen "vergoeding" maar een aalmoes.