PDA

View Full Version : Potentiële criminelen?


big bad wolf
10 juni 2004, 13:20
onlangs hebt u verkondigd dat Vlaams Blokkiezers mensen zijn met een crimineel verleden en een potentieel criminele toekomst.

op welke punten kunt u deze stelling staven, en indien u dit niet kunt, hoort u dan niet in te gaan op het verzoek tot verontschulding van Frank Van Hecke, zoals het een moralistische partij past?

pope
10 juni 2004, 14:01
onlangs hebt u verkondigd dat Vlaams Blokkiezers mensen zijn met een crimineel verleden en een potentieel criminele toekomst.

op welke punten kunt u deze stelling staven, en indien u dit niet kunt, hoort u dan niet in te gaan op het verzoek tot verontschulding van Frank Van Hecke, zoals het een moralistische partij past?

Vind ik ook.
Als 40-jarige huisvader en IT-developer met een zoon in het hoger humaniora en een vrouw met een verantwoordelijke functie in een grote supermarktketen vind ik het helemaal niet leuk beschouwd te worden als potentiële crimineel. Hoe oppervlakkig deze beschuldiging ook is, het werkt kwetsend voor hardwerkende, eerlijke mensen.

bernard
10 juni 2004, 14:30
Het is toch duidelijk
dat het VB een fascistische partij is
Zie de banden van Karel Dillen met Nazis
Zie het feit dat zelfs Van Hecke in zijn familie
mensen heeft die bij de SS waren
Hoeveel blokkers zijn er al veroordeeld ?
en dan heb ik het niet alleen over de
schiet partij onlangs (1 dode ; 3 zwaar gekwetsen)
de drugdealer
de kloppartij (rechterhand van Dewinter)
dit zijn geen gewone leden, nee doorwinterde Blokkers
Maar het ergste voorbeeld is Roeland Raes
Uit het Blok gezet (ze konden niet anders) hij ontkende de Holocust
Zeg nu nog dat er geen criminelen rondlopen bij het blok,,,,,,,,,,

big bad wolf
10 juni 2004, 15:11
Het is toch duidelijk
dat het VB een fascistische partij is
Zie de banden van Karel Dillen met Nazis
Zie het feit dat zelfs Van Hecke in zijn familie
mensen heeft die bij de SS waren
Hoeveel blokkers zijn er al veroordeeld ?
en dan heb ik het niet alleen over de
schiet partij onlangs (1 dode ; 3 zwaar gekwetsen)
de drugdealer
de kloppartij (rechterhand van Dewinter)
dit zijn geen gewone leden, nee doorwinterde Blokkers
Maar het ergste voorbeeld is Roeland Raes
Uit het Blok gezet (ze konden niet anders) hij ontkende de Holocust
Zeg nu nog dat er geen criminelen rondlopen bij het blok,,,,,,,,,,

Wat is dat jouw stelling? Aan iedereen die een gevangenisstraf uitzit vragen voor welke partij hij is, en dan die partij beboeten of zo? Het Vlaams Blok heeft consequent de mandatarissen buitengezet die zich schuldig bevonden aan je voorbeelden 1, 2 en 4.

En wat Rob Verreycken betreft: de vrouw werd het hoederecht ontnomen van haar kinderen (wat al niet zomaar gebeurt), kreeg een straatverbod voor thuis en school van de kinderen, en heer haar (ex-)echtgenoot met traangas bewerkt, dat lijken me op zijn minst verzachtende omstandigheden. Zelf vind ik het schandalig dat een banale echtelijke ruzie door politiek en media zo wordt opgeklopt als zielig excuus om het Vlaams Blok andermaal in een kwaad daglicht te stellen.

Eén van de strijdpunten is amnestie voor collaborateurs uit WO II: deze mensen hebben van het toenmalige Franse en anti-Vlaamse bewind al zware celstraffen of zelfs de doodstraf gekregen (om August Borns als bekendste voorbeeld te noemen). Is het werkelijk nodig om na 60 jaar deze mensen nog steeds door het slijk te halen, enkel voor het nastreven van hun idealen? Velen weigeren blijkbaar te beseffen dat er een onderscheid is tussen de velen die met de Nieuwe Orde van het Derde Rijk sympathiseerden en/of gingen meestrijden aan het Oostfront, en de weinigen die actief meededen aan de jodenvervolging. Dit is nix meer dan een kortzichtige visie van vele politici die de hete adem van het Vlaams Blok in hun nek voelen, en dan maar met modder gaan smijten (denk ook maar aan de urban legends dat de partij vrouwonvriendelijk, homofoob, racistisch, of tegen het stakingsrecht en de vakbonden zou zijn).
Ik heb in dat lijstje bewust racistisch opgenomen. Racisme is volgens mij een opzettelijke negatieve discriminatie op basis van ras of geloof, zonder een concrete argumentatie. Als een persoon of een partij standpunten inneemt die mogelijks niet door bepaalde minderheidsgroepen geapprecieerd worden, en kan daar concrete bewijzen voor op tafel leggen, dan doet deze persoon/partij niet aan discriminatie, maar aan politiek.

bernard
10 juni 2004, 15:23
Inderdaad na 60 jaar zijn ze nog altijd nazi
Lees maar eens in de Humo over de ss-leden
Die mensen en hun familie stemmen allemaal
blok
En ze weten verdomd goed genoeg waarom
Als ze kunnenn zouden ze het allemaal nog een keertje
overdoen
Rob Verreycken heeft al verschillende mensen aangevallen
(waaronder een politie-fotograaf)
En dit was allemaal om politieke redenen, niks prive

Salubrio
10 juni 2004, 19:41
Beste pope,

Dat u een brave huisvader bent, een hardwerkend burger en een respectabel voorbeeld voor iedereen hier aanwezig, daar twijfelt niemand aan. Maar de droevige realiteit is dat u zich wel degelijk in slecht gezelschap bevindt: vrouwafrossers, drugdealers en moordenaars. Frank Vanhecke heeft op één week tijd twee gemeenteraadsleden uit de partij moeten schoppen. Daar kan geen andere partijvoorzitter aan tippen. Het is trouwens niet de eerste keer dat vlaams Blokkers in opspraak komen.

Nu zegt u misschien dat er ook van andere partijen politici in opspraak komen. Er is een subtiel verschil. De Blok-schandalen hebben een primitief gewelddadig karakter en raken de kern van het eigen partijprogramma. Partijgenoten die zich inlaten met drugshandel, schietpartijen of de mishandeling van gezinsleden, staan haaks op het law-and-orderimago. En nu we toch over wetteloosheid bezig zijn: zit het hele Vlaams Blok tegenwoordig niet in de illegaliteit, met die recente veroordeling?

Vindt u de slogan 'Minder misdaad, meer Vlaanderen' tegenwoordig ook niet zwaar ironisch klinken?

Overigens kreeg ik overlaatst een bijzonder interessante peiling onder ogen, uitgevoerd bij bijna 2000 mensen (en iedereen die ooit statistiek gestudeerd heeft, weet dat dat een relevant resultaat geeft). De vraag was als volgt:

Op welke partij zou u NOOIT stemmen?

- Vlaams Blok 58,86%
- Groen! 8,61%
- SP.A-Spirit 8,16%
- VLD-Vivant 6,98%
- PVDA 5,85%
- CD&V-N-VA 4,84%

- (Andere 6,70%)

Nou. Het lijkt erop dat, mochten we allen niet alleen een voor-stem, maar ook een tegenstem zouden kunnen uitbrengen, men over het vlaams Blok niet eens zou spreken.

--S--


Excuus dat ik u uit uw dromen haal: 800.000 mensen kunnen wel degelijk mis zijn. Tijdens WOII waren het er zelfs nog een pak meer.

ingenious
10 juni 2004, 22:30
Overigens kreeg ik overlaatst een bijzonder interessante peiling onder ogen, uitgevoerd bij bijna 2000 mensen (en iedereen die ooit statistiek gestudeerd heeft, weet dat dat een relevant resultaat geeft). De vraag was als volgt:

Op welke partij zou u NOOIT stemmen?

- Vlaams Blok 58,86%
- Groen! 8,61%
- SP.A-Spirit 8,16%
- VLD-Vivant 6,98%
- PVDA 5,85%
- CD&V-N-VA 4,84%

- (Andere 6,70%)

Nou. Het lijkt erop dat, mochten we allen niet alleen een voor-stem, maar ook een tegenstem zouden kunnen uitbrengen, men over het vlaams Blok niet eens zou spreken.

--S--


Excuus dat ik u uit uw dromen haal: 800.000 mensen kunnen wel degelijk mis zijn. Tijdens WOII waren het er zelfs nog een pak meer.

ik begrijp eigenlijk nier dat zo'n studie nog nooit op grote schaal werd uitgevoerd. het zou het cordon sanitair rechtvaardigen. dan kunnen eindelijk die discussies over het cordon stoppen.

door wie werd de studie die je vermeld uitgevoerd?

big bad wolf
11 juni 2004, 06:50
Frank Vanhecke heeft op één week tijd twee gemeenteraadsleden uit de partij moeten schoppen. Daar kan geen andere partijvoorzitter aan tippen. Het is trouwens niet de eerste keer dat vlaams Blokkers in opspraak komen.

Nu zegt u misschien dat er ook van andere partijen politici in opspraak komen. Er is een subtiel verschil. De Blok-schandalen hebben een primitief gewelddadig karakter en raken de kern van het eigen partijprogramma. Partijgenoten die zich inlaten met drugshandel, schietpartijen of de mishandeling van gezinsleden, staan haaks op het law-and-orderimago.

als er 3 personen zijn (waarvan 1 incident in huiselijke sfeer wat serieus opgeblazen werd door de media) op 800 mandatarissen, ruim 13.000 actieve leden, en honderdduizenden sympathisanten, lijkt me dit een percentage waar andere partijen enkel van kunnen dromen, of is iedereen al de agusta- en dassaultaffaire, de obussenkwestie, of het milieuboxendossier vergeten? Men kan het Vlaams Blok op geen schandalen betrappen, dus misbruikt men dan maar elke misstap van een Vlaams Blokker.

En nu we toch over wetteloosheid bezig zijn: zit het hele Vlaams Blok tegenwoordig niet in de illegaliteit, met die recente veroordeling?
Als de politici speciaal de grondwet moeten wijzigen om een politieke partij uit te schakelen, is dit geen democratie, maar een bananenrepubliek, en heeft dit vonnis voor mij geen wettelijke kracht. Als ik een voorstel tot wetswijziging zou indienen om bv. alle blondjes gerechterlijk te laten vervolgen, omdat ik liever brunettes zie, is dit even grote onzin.

Vindt u de slogan 'Minder misdaad, meer Vlaanderen' tegenwoordig ook niet zwaar ironisch klinken?
Vind u het bv. niet ironisch dat Delcroix voor miljarden gefraudeerd heeft, en jarenlang ongemoeid is gelaten?
Het Vlaams Blok heeft hierbij zijn verantwoordelijkheid opgenomen en de beide heren uit de partij gezet, zoals het hoort.

Overigens kreeg ik overlaatst een bijzonder interessante peiling onder ogen, uitgevoerd bij bijna 2000 mensen (en iedereen die ooit statistiek gestudeerd heeft, weet dat dat een relevant resultaat geeft). De vraag was als volgt:

Op welke partij zou u NOOIT stemmen?

- Vlaams Blok 58,86%
- Groen! 8,61%
- SP.A-Spirit 8,16%
- VLD-Vivant 6,98%
- PVDA 5,85%
- CD&V-N-VA 4,84%

- (Andere 6,70%)

Nou. Het lijkt erop dat, mochten we allen niet alleen een voor-stem, maar ook een tegenstem zouden kunnen uitbrengen, men over het vlaams Blok niet eens zou spreken.
(...)
Excuus dat ik u uit uw dromen haal: 800.000 mensen kunnen wel degelijk mis zijn. Tijdens WOII waren het er zelfs nog een pak meer.

een peiling heeft geen waarde zonder bronvermelding. Als ik voor het partijhoofdkwartier van de PS dergelijke enquête zou uitvoeren, zou er waarschijnlijk een nog hoger percentage anti-blokkers uit de bus komen, in Antwerpen vertegenwoordigt het Vlaams Blok 1 stemmer op 3. Zijn deze mensen dan allemaal verkeerd bezig? Nee, ze zijn het decennialange kiezersbedrog van de laatste regeringen beu.

Na WO II werden Vlaams-Nationalisten door de opkomst van de communisten massaal opgesloten en geëxecuteerd. Zoals Hermann Göring het al verkondigde: de geallieerde troepen zouden beter samen met Duitsland de communisten bestreden hebben, kijk zelf maar op een geschiedkundige kaart hoe omvangrijk de invloedssfeer was van het communisme.
Als ik zie dat onder Hitler Duitsland op een paar jaar tijd een welvarende wereldmacht geworden is, terwijl Stalin zijn volk uithongerde, kleineerde en al zijn welvaart afnam ter verheerlijking van zichzelf, mag je voor jezelf es de rekening maken welke van beide extreme bestuursvormen toch nog de betere was.

Yves Leterme
11 juni 2004, 07:02
Ik sprak over Vlaams Blok mandatarissen en niet over Vlaams Blok kiezers.
We kunnen - gelet op een aantal feiten - niet om de feitelijke vaststelling heen dat meer dan bij andere partijen het Vlaams Blok problemen heeft met mandatarissen die gewelddadig zijn.
Dit heeft mijns inziens te maken met de gebruikte retoriek: "klop er op, zet ze allemaal buiten, ..."
Dergelijke retoriek gebruiken wij als CD&V niet. Geweld is voor ons geen oplossing. Vanuit deze visie proberen wij zoveel mogelijk Vlaamse kiezers te overtuigen dat wij voor een positief alternatief voor het huidige beleid kunnen zorgen.

Ballekes
11 juni 2004, 08:11
Het is toch erg sterk dat een VLD-schepen die in zijn tuin met een wapen "speelt"... (waarbij een KIND betrokken was) wat een verantwoord gedrag... uiteindelijk zo goed als vrijuit gaat. Daarentegen, een VB mandataris die benadert wordt in privesfeer door zijn ex - waar reeds gerechterlijke maatregelen genomen werden omtrent het huwelijk, ref het straatverbod, ref het hoederecht - en aangevallen wordt met verboden wapens... Wel, die mandataris moet hardhandig aangepakt ? Ik zie de bomen niet meer door het bos hoor.

Is dit een voorbeeld van "alle belgen gelijk voor de wet" ?

Dit kan toch niet langer de houding zijn van de zichzelf respecterende politici.

Hoe kunnen jullie deze "persvrijheid" toelaten ? Ik ben van mening dat je het Blok moet klein krijgen op een serieuze manier, met andere woorden door debatten op politieke basis. Maar neen, de heren politici van de zichzelf democratisch noemende partijen moeten perse meewerken aan het mediacircus en er alles bijsleuren wat maar enigzins nadelig zou kunnen uitdraaien voor het Blok. Flauw hoor ! Ik die dacht dat er onder politici ook nog waardige mensen waren, die zich niet lieten gebruiken en meelopen met het hoopje ongeregeld uit de Wetstraat dat er niet voor terugdeinst om termen als "Rob Klop" in de mond te nemen... Over neutraliteit en sereniteit gesproken... Wacht maar tot jou vrouw voor je neus staat met wat traangas...

Het is heel jammer dat de vermeende aggresiviteit van de VB-mandatarissen steeds boven gehaald moet worden; maar over andere politiekers die al eens een tik uitdelen, of te snel rijden, of eender wat uithalen... daar moet asap de mantel der liefde overheen... Blijkbaar zijn jullie dus niet in staat om andere dingen aan te klagen, ik dacht dat er genoeg stof tot debat zat in het programma van het Blok.

Je mag dan wel DENKEN dat je een positief alternatief aanbiedt, op 13 juni zullen we het weten hé... Maar ja, als de regerende partijen op voorhand al zeggen, "beste kiezer, ik sta op de lijst maar ga niet zetelen, t is maar om stemmen voor de partij te halen, want ja, anders zou het blok wel eens kunnen doorstoten... Dus, je bent eigenlijk gewaarschuwd, we gaan gewoon door met jullie "in 't zak te zetten" Dan zijn we dus fout bezig hoor. Wat denken jullie, dat alle burgers achterlijk zijn ? Not !

Voor alle duidelijkheid, ik stem niet op het Blok, ik heb het wel moeilijk met de vaak overdreven reacties tegen het Blok... Laat ze eens regeren en na één legislatuur schiet er van gans het Blok niks over... En ja, dan kunnen jullie nadien gerust hun programma inpikken zonder blozen.

De Groeten.

muys
11 juni 2004, 08:32
Ik sprak over Vlaams Blok mandatarissen en niet over Vlaams Blok kiezers.
We kunnen - gelet op een aantal feiten - niet om de feitelijke vaststelling heen dat meer dan bij andere partijen het Vlaams Blok problemen heeft met mandatarissen die gewelddadig zijn.
Dit heeft mijns inziens te maken met de gebruikte retoriek: "klop er op, zet ze allemaal buiten, ..."
Dergelijke retoriek gebruiken wij als CD&V niet. Geweld is voor ons geen oplossing. Vanuit deze visie proberen wij zoveel mogelijk Vlaamse kiezers te overtuigen dat wij voor een positief alternatief voor het huidige beleid kunnen zorgen.

en wat gaat u dan zeggen over die cd&v schepen uit ninove die veroordeeld werd voor pedofilie en niet eens uit de partij werd gezet, dit gebeurde pas na niet afhoudende druk van de publieke opinie. toen waren jullie er plots wel voorstander van om het gehele gerechtelijke apparaat zijn werk te laten doen voor over iemand te oordelen

muys
11 juni 2004, 15:49
Ik sprak over Vlaams Blok mandatarissen en niet over Vlaams Blok kiezers.
We kunnen - gelet op een aantal feiten - niet om de feitelijke vaststelling heen dat meer dan bij andere partijen het Vlaams Blok problemen heeft met mandatarissen die gewelddadig zijn.
Dit heeft mijns inziens te maken met de gebruikte retoriek: "klop er op, zet ze allemaal buiten, ..."
Dergelijke retoriek gebruiken wij als CD&V niet. Geweld is voor ons geen oplossing. Vanuit deze visie proberen wij zoveel mogelijk Vlaamse kiezers te overtuigen dat wij voor een positief alternatief voor het huidige beleid kunnen zorgen.

en wat gaat u dan zeggen over die cd&v schepen uit ninove die veroordeeld werd voor pedofilie en niet eens uit de partij werd gezet, dit gebeurde pas na niet afhoudende druk van de publieke opinie. toen waren jullie er plots wel voorstander van om het gehele gerechtelijke apparaat zijn werk te laten doen voor over iemand te oordelen

graag een antwoord hierop van de heer leterme

ingenious
11 juni 2004, 20:01
een peiling heeft geen waarde zonder bronvermelding. Als ik voor het partijhoofdkwartier van de PS dergelijke enquête zou uitvoeren, zou er waarschijnlijk een nog hoger percentage anti-blokkers uit de bus komen, in Antwerpen vertegenwoordigt het Vlaams Blok 1 stemmer op 3. Zijn deze mensen dan allemaal verkeerd bezig? Nee, ze zijn het decennialange kiezersbedrog van de laatste regeringen beu.


ik ken veel antwerpse blokaanhangers die zeggen dat ze wel nooit aan de macht mogen komen. ze moeten, volgens hun logica, sterk zijn in de oppositie, maar niet regeren.

Salubrio
11 juni 2004, 20:11
Laat ons niet vergeten dat over één cordon nooit wordt gesproken: datgene dat het Vlaams Blok tussen zichzelf en de andere partijen optrekt.

"Laat ons niet vergeten dat het cordon sanitair voor ons ook positieve aspecten heeft", zegt Wim Verreycken. "Het bevestigt immers voor de kiezer de duidelijke scheidingslijn die er bestaat tussen de sleurpartijen en het Vlaams Blok."

Frank Vanhecke: "Hoe meer cordon, hoe liever. Hoe duidelijker de scheidingslijn tussen het Vlaams Blok enerzijds en de stinkende beerputten anderzijds, hoe liever."

Filip Dewinter: "Het Vlaams Blok heeft er alle belang bij om zoveel mogelijk afstand te bewaren van de traditionele partijen. Op een moment dat de burger politiek uitspuwt, zou het strategisch weinig verstandig zijn toenadering te zoeken tot welke partij dan ook."

Ik kon zelf zo snel geen bronbevestiging krijgen voor deze citaten, maar ik vond ze tekenend, en daarom wil ik ze u niet onthouden.

--S--

ingenious
11 juni 2004, 20:14
Het is toch erg sterk dat een VLD-schepen die in zijn tuin met een wapen "speelt"... (waarbij een KIND betrokken was) wat een verantwoord gedrag... uiteindelijk zo goed als vrijuit gaat. Daarentegen, een VB mandataris die benadert wordt in privesfeer door zijn ex - waar reeds gerechterlijke maatregelen genomen werden omtrent het huwelijk, ref het straatverbod, ref het hoederecht - en aangevallen wordt met verboden wapens... Wel, die mandataris moet hardhandig aangepakt ? Ik zie de bomen niet meer door het bos hoor.

Is dit een voorbeeld van "alle belgen gelijk voor de wet" ?

Dit kan toch niet langer de houding zijn van de zichzelf respecterende politici.

er is wel een groot verschil hé. die vld-er maakte een fout, maar het ging wel degelijk om een accident! zeer tragisch, maar die man had niet de bedoeling iemand schade te berokkenen. dat kan van de vb incidenten niet gezegd worden.


Je mag dan wel DENKEN dat je een positief alternatief aanbiedt, op 13 juni zullen we het weten hé... Maar ja, als de regerende partijen op voorhand al zeggen, "beste kiezer, ik sta op de lijst maar ga niet zetelen, t is maar om stemmen voor de partij te halen, want ja, anders zou het blok wel eens kunnen doorstoten... Dus, je bent eigenlijk gewaarschuwd, we gaan gewoon door met jullie "in 't zak te zetten" Dan zijn we dus fout bezig hoor. Wat denken jullie, dat alle burgers achterlijk zijn ? Not !

het blok is de kampioen van de schijnkandidaten. de grote tenoren zijn vorig jaar allemaal verkozen in het federale parlement. nu staan ze zowel op de vlaamse als europese lijst.



Voor alle duidelijkheid, ik stem niet op het Blok, ik heb het wel moeilijk met de vaak overdreven reacties tegen het Blok... Laat ze eens regeren en na één legislatuur schiet er van gans het Blok niks over... En ja, dan kunnen jullie nadien gerust hun programma inpikken zonder blozen.


in nederland heeft men dit gedaan met de lijst pim fortuin. het gevolg? van regeren kwam niets in huis, er moesten nieuwe verkiezingen komen, nederland werd maandelang niet bestuurd. dit wil ik in belgie niet meemaken. er zijn aanwijzingen dat de economie terug op gang komt, laten we dit niet verpesten door een experiment. [/quote]

Andy Valgaerts
11 juni 2004, 20:30
Vind het wel grappig dat wanneer een vrouw in elkaar getimmerd wordt men dit herleid tot opgeblazen door de media, en dan het excuus van dat traangas, de dag dat ge eens goed bespoten wordt in uw gezicht zult ge merken dat iemand in elkaar timmeren het laatste is waar ge het eerste halfuur zult aan denken, dus zoveel zal hij er niet van gekregen hebben, iets wat men van zen ex-vrouw niet kunnen zeggen!

Bobke
11 juni 2004, 22:46
Vind het wel grappig dat wanneer een vrouw in elkaar getimmerd wordt men dit herleid tot opgeblazen door de media, en dan het excuus van dat traangas, de dag dat ge eens goed bespoten wordt in uw gezicht zult ge merken dat iemand in elkaar timmeren het laatste is waar ge het eerste halfuur zult aan denken, dus zoveel zal hij er niet van gekregen hebben, iets wat men van zen ex-vrouw niet kunnen zeggen!
Het zou dus ook niet verstandig zijn om te wachten tot uw tegenstander de gelegenheid heeft een busje traangas in uw gezicht spuit vooraleer in te grijpen.