PDA

View Full Version : kunnen wij ooit ophouden met moorden?


the_dude
28 juli 2011, 12:55
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Strijd_in_Libie/110728_Libie_Navo_Klacht

een werkende mens uit Libië heeft klacht ingediend tegen de navo wegens het moorden van zijn vrouw en kinderen.
Volgens mij een goede evolutie, we gaan toch ooit moeten ophouden met het verzinnen van redenen om mensen af te knallen gewoon omdat het ene groepje machthebbers meer macht wil dan een ander groepje.

Kodo Kodo
28 juli 2011, 13:11
Spreek voor jezelf; ik ben altijd een fel tegenstander van ingrijpen in Libië geweest en vind dat even misdadig als de Libiërs zelf. Maar niemand heeft naar mijn mening gevraagd. Dus mij zul je niet horen zeggen: "Ik heb besloten, vanaf vandaag op te houden met moorden."

De vraag is volgens mij: "Hoelang zullen wij nog dulden dat onze machthebbers ons negéren; hoelang zullen wij nog wachten alvorens DIRECTE DEMOCRATIE te eisen."

Met een referendum kun je geen andere landen de oorlog verklaren. Voor oorlog is bij de bevolking geen meerderheid te vinden. Hadden de nazi's referenda gehouden, dan moest de eerste Jood nog naar Auschwitz vertrekken. Dan zouden de nazi's ook niet lang aan de macht gebleven zijn. Want een volk dat écht mag stemmen, is een volk dat discussieert en nadenkt, en een volk dat discussieert en nadenkt heeft wel wat anders om het hoofd dan oorlogje voeren.

Alienation
7 augustus 2011, 01:38
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Strijd_in_Libie/110728_Libie_Navo_Klacht

een werkende mens uit Libië heeft klacht ingediend tegen de navo wegens het moorden van zijn vrouw en kinderen.
Volgens mij een goede evolutie, we gaan toch ooit moeten ophouden met het verzinnen van redenen om mensen af te knallen gewoon omdat het ene groepje machthebbers meer macht wil dan een ander groepje.

Waarlijk hartverscheurend.

Zijn vrouw EN KINDEREN. Echt hartverscheurend....

Jantje
7 augustus 2011, 01:48
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Strijd_in_Libie/110728_Libie_Navo_Klacht

een werkende mens uit Libië heeft klacht ingediend tegen de navo wegens het moorden van zijn vrouw en kinderen.
Volgens mij een goede evolutie, we gaan toch ooit moeten ophouden met het verzinnen van redenen om mensen af te knallen gewoon omdat het ene groepje machthebbers meer macht wil dan een ander groepje.

Eerst en vooral gaat het hier enkel over een advocaat die hoopt veel geld te verdienen aan een reeds verloren proces.
Want België is niet bevoegd om de NATO te berechten, noch haar buitenlandse militairen die een opdracht uitvoeren in opdracht van de VN.
België kan trouwens zelfs haar eigen militairen niet vervolgen als deze geen persoonlijke fouten heeft gemaakt en iemand in het buitenland een vergoeding toewijzen te betalen door de NATO.

Op de vraag of de mens ooit zal stoppen andere de doden is het antwoord; nee.

eno2
7 augustus 2011, 01:59
En wat nu?

Ik ben nog niet begonnen met moorden...

Alienation
7 augustus 2011, 02:05
En wat nu?

Ik ben nog niet begonnen met moorden...

Ik heb vandaag nog gemoord.
En dat zweer ik op al dat me lief is, ik kon het eerder niet. Maar nu wel.
Ik reed op de N60 en ik zie een beest spartelen.
Ik stel mij op de "pechstrook" en loop dat beest tegemoet.
Ik doe een kakzakske van mijn hond rond mijn hand, ik zet mijn voet op zijn lijfke (zonder te duwen) en draai die kop 270°.
Kunt gij geloven dat da beest nog ademde na zijne kop te draaien? Nochtans een kleine klak gehoord.
Ik heb dan maar met mijn hiel op het hoofdje van dat konijntje geduwd om het uit zijn lijden te verlossen.
Beest was er sowieso aan en lag te spartelen uit leed in het warme weer.

Ik heb dat lijden verkort. Voelde me er niet goed bij, maar het is iets dat ik moest ondergaan. Het lot zeg maar.
De volgende keer breek ik de nek niet en stamp ik het van de eerste keer op de schedelpan.

En toeval treft, dik/klein jaar geleden (ben slecht met tijd) trof ik nog eens een dier aan op die weg, maar had ik de moed niet het uit het lijden te verlossen.

En dit verhaal is echt gebeurd, ik zweer het je op alles dat me lief is.

suqar_7loe
7 augustus 2011, 02:06
Waarlijk hartverscheurend.

Zijn vrouw EN KINDEREN. Echt hartverscheurend....
Inderdaad. Zo'n praktijken zijn gewoon niet meer menselijk.

Alienation
7 augustus 2011, 02:11
Inderdaad. Zo'n praktijken zijn gewoon niet meer menselijk.

Nochtans is het "normaal" in oorlog. Maar verdorie, je moet je vrouw en kinderen maar eens verliezen. Wat voor haat moet zoiets niet scheppen? En dat die man nog via eerlijke wegen zijn recht wil behalen getuigt van pure rechtschapenheid.
Ik heb echt alle lof en respect voor die man.

suqar_7loe
7 augustus 2011, 02:34
Nochtans is het "normaal" in oorlog. Maar verdorie, je moet je vrouw en kinderen maar eens verliezen. Wat voor haat moet zoiets niet scheppen? En dat die man nog via eerlijke wegen zijn recht wil behalen getuigt van pure rechtschapenheid.
Ik heb echt alle lof en respect voor die man.
Dat is waar. De verleiding zou toch groot zijn zo'n paar westerse vijanden dood te steken als ze uw leven ruïneren door uw kind en vrouw van het leven te beroven. Waren er trouwens politieke partijen die tegen een interventie waren? Ik meen gelezen te hebben dat de groenen voor waren. Dit was dan ook de laatste keer dat ik op die partij gestemd heb.

lombas
7 augustus 2011, 09:31
Dat is waar. De verleiding zou toch groot zijn zo'n paar westerse vijanden dood te steken als ze uw leven ruïneren door uw kind en vrouw van het leven te beroven. Waren er trouwens politieke partijen die tegen een interventie waren? Ik meen gelezen te hebben dat de groenen voor waren. Dit was dan ook de laatste keer dat ik op die partij gestemd heb.

Waarom moeten het volgens jou Westerse vijanden zijn?

De Libische rebellen (marionet of niet) zijn geen Westerlingen...

Turkije, Jordanië, Qatar, VAE, ... zijn geen Westerlingen?

Snerror
7 augustus 2011, 09:47
Waarom moeten het volgens jou Westerse vijanden zijn?

De Libische rebellen (marionet of niet) zijn geen Westerlingen...

Turkije, Jordanië, Qatar, VAE, ... zijn geen Westerlingen?

In Suqar haar ogen is het allemaal Westers vs Islam.

kameleon
7 augustus 2011, 09:54
Dat is waar. De verleiding zou toch groot zijn zo'n paar westerse vijanden dood te steken als ze uw leven ruïneren door uw kind en vrouw van het leven te beroven.

Bin Laden liet zich niet doen.

eno2
7 augustus 2011, 10:00
Ik ben geïnteresseerd in moordlust.

Of ge die ondervonden hebt en in welke mate.

En hoe ge die overwonnen hebt en hoe.


(Of hoeveel en welke slachtoffers ge gemaakt hebt. Forum is anoniem, profiteer ervan, niet teveel stoefen aub, en pas op, ge moogt niemand aanzetten hetzelfde te doen, het gaat hier eigenlijk over moordlust overwinnen)

Deze draad inspireerde mij tot deze post en ik ga er een afzonderlijk draadje van maken in Maatschappij...

Snerror
7 augustus 2011, 10:04
Zoek een vrouw en maak kinderen.

MAX BAUER
7 augustus 2011, 10:15
Selectieve verontwaardiging zoals van slechte gewoonte.:lol:

Jantje
7 augustus 2011, 10:16
Ik ben geïnteresseerd in moordlust.

Of ge die ondervonden hebt en in welke mate.

En hoe ge die overwonnen hebt en hoe.


(Of hoeveel en welke slachtoffers ge gemaakt hebt. Forum is anoniem, profiteer ervan, niet teveel stoefen aub, en pas op, ge moogt niemand aanzetten hetzelfde te doen, het gaat hier eigenlijk over moordlust overwinnen)

Deze draad inspireerde mij tot deze post en ik ga er een afzonderlijk draadje van maken in Maatschappij...

Nu, in onze maatschappij worden mensen opgevoed met een angst voor de dood en voor het doden.
Soms gaat dit zo ver, dat mensen bang zijn geworden en het niet meer over hun hart kunnen krijgen een terminaal ziek dier dat afziet van de pijn te laten inslapen.
In sommige gevallen gaat het zelfs zo ver, dat men het doden van voedseldieren zelfs een misdaad noemt.
Maar het doden van andere uit zelfbehoud, macht of wraak is een natuurlijk gegeven voor de mens.
Onze maatschappij kijkt trouwens vol afschuw naar de beelden van een bom die een volwassen oude vrouw dood, maar steelt ondertussen het voedsel van miljoenen kinderen zonder er zelfs bij stilte staan dat ze daarmee die kinderen de dood injaagt.
De vraag is dus meer, ben je een passieve stille moordenaar of ben je een actieve moordenaar?

Alienation
7 augustus 2011, 10:36
Dat is waar. De verleiding zou toch groot zijn zo'n paar westerse vijanden dood te steken als ze uw leven ruïneren door uw kind en vrouw van het leven te beroven. Waren er trouwens politieke partijen die tegen een interventie waren? Ik meen gelezen te hebben dat de groenen voor waren. Dit was dan ook de laatste keer dat ik op die partij gestemd heb.

Soms kunnen we niet onderuit onze internationale afspraken. Dat is jammer.
Europa mag eens meer "NEEN" durven zeggen. Maar Frankrijk trok hier het voortouw. Er is iets groter aan de hand dan men ons laat zien in de media.
Afwachten geblazen.
Ik betreur de oorlog ten zeerste en wens als belastingbetaler onze mannen terug uit oorlogggebieden die BE niet opstartte, en die BE nooit bedreigde. Maar nu dus wel.

Moest het om mijn gezin gaan, ik zou flippen en nog erger nieuws halen dan Breivik.

Snerror
7 augustus 2011, 10:39
Soms kunnen we niet onderuit onze internationale afspraken. Dat is jammer.
Europa mag eens meer "NEEN" durven zeggen. Maar Frankrijk trok hier het voortouw. Er is iets groter aan de hand dan men ons laat zien in de media.
Afwachten geblazen.
Ik betreur de oorlog ten zeerste en wens als belastingbetaler onze mannen terug uit oorlogggebieden die BE niet opstartte, en die BE nooit bedreigde. Maar nu dus wel.

Moest het om mijn gezin gaan, ik zou flippen en nog erger nieuws halen dan Breivik.

:lol:

Alienation
7 augustus 2011, 10:49
:lol:

I have huuuuuuuuuuuuuge hang over! Forgive me

smiley
7 augustus 2011, 10:57
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Strijd_in_Libie/110728_Libie_Navo_Klacht

een werkende mens uit Libië heeft klacht ingediend tegen de navo wegens het moorden van zijn vrouw en kinderen.
Volgens mij een goede evolutie, we gaan toch ooit moeten ophouden met het verzinnen van redenen om mensen af te knallen gewoon omdat het ene groepje machthebbers meer macht wil dan een ander groepje.

Die gaat hoogst waarschijnlijk de zaak verliezen aangezien zoiets niet met opzet is gebeurd. In WWII hebben gealieerde bombardementen tienduizenden Belgische burgerslachtofers geeist (zoals in leuven en in het Antwerpse). De nabestaanden van die Belgen hebben de Amerikanen niet voor de rechter gesleept. Zij wisten dat dit niet opzettelijk was. Het eigenlijke doelwit was het station (leuven) maar de bommen legden hele woonwijken plat in plaats van het station. De Belgen zagen de Amerikanen ook niet aan als bezetters of moordenaars maar als bevrijders. Voor een moslim is het westen zowiezo altijd de boeman. Khadaffis troepen moorden zo veel burgerslachtoffers en dit keer met opzet, maar daar kraait geen haan naar. Het was notabene om de troepen van khadafi te stoppen (bijna hadden ze de laatste grote stad in het oosten bereikt) dat de navo begonnen is met die te bestoken met bommen. Troepen kan men nu eenmaal niet zonder geweld stoppen. Het is niet het westen dat de oorlog in libie is begonnen. Het is ook niet het westen dat de oorlog tegen het moslimterrorisme is begonnen. De islam (van 'profeet' mohammed) heeft de oorlog verklaard, is de oorlog begonnen in een hernieuwde poging om overal in de wereld de islamitische soort van vrede (islamstaat) te bewerkstelligen, en willen vandaag gewoon de klus afmaken die zij in de 7de eeuw waren opgestart en waar werelwijde moslimterreur een onderdeel van is.

De Islam is met het zwaard verspreid
De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
Nahed Selim

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=7519