PDA

View Full Version : Maingain roept Vanackere op tot collaboratie


Bokkenreyder
15 augustus 2011, 01:19
Ollieke kan het niet laten. In een reactie op de uitspraken van Stefan Vanackere die vrijdag in de pers verschenen, speelt hij de bal terug.
'Zal de Cd&V zich van standpunten van de N-VA kunnen distanciëren en het minderhedenverdrag door de Vlaamse regering kunnen laten ratificeren?" zo vraagt hij zich af. Hij vergeet dat de N-VA nog altijd in de Vlaamse regering zit. Bovendien gooit hij nu al terug één van eisen van de franstaligen terug op tafel die Di Rupo slinks aan zijn nota had toegevoegd en waarvan overeengekomen was om ze te encommissioneren om Beke over de streep te trekken om aan de onderhandelingstafel te verschijnen. Niets daarvan dus: Ollie haalt ze nu al terug boven.
Bovendien ziet hij wel iets in een wetenschappelijke benadering van een uitbreiding van Brussel, zoals Vanackere zich eerder deze week stoemelings had laten ontvallen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1304458/2011/08/13/Maingain-Kan-CD-V-afstand-nemen-van-N-VA-stellingen.dhtml


Het komt echt nooit meer goed!
De CD&V zit in de fuik en kan er alleen nog uit met onherstelbare schade!
Eigen schuld, dikke bult! :evil:

fonne
15 augustus 2011, 09:44
Ollieke kan het niet laten. In een reactie op de uitspraken van Stefan Vanackere die vrijdag in de pers verschenen, speelt hij de bal terug.
'Zal de Cd&V zich van standpunten van de N-VA kunnen distanciëren en het minderhedenverdrag door de Vlaamse regering kunnen laten ratificeren?" zo vraagt hij zich af. Hij vergeet dat de N-VA nog altijd in de Vlaamse regering zit. Bovendien gooit hij nu al terug één van eisen van de franstaligen terug op tafel die Di Rupo slinks aan zijn nota had toegevoegd en waarvan overeengekomen was om ze te encommissioneren om Beke over de streep te trekken om aan de onderhandelingstafel te verschijnen. Niets daarvan dus: Ollie haalt ze nu al terug boven.
Bovendien ziet hij wel iets in een wetenschappelijke benadering van een uitbreiding van Brussel, zoals Vanackere zich eerder deze week stoemelings had laten ontvallen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1304458/2011/08/13/Maingain-Kan-CD-V-afstand-nemen-van-N-VA-stellingen.dhtml


Het komt echt nooit meer goed!
De CD&V zit in de fuik en kan er alleen nog uit met onherstelbare schade!
Eigen schuld, dikke bult! :evil:

"le petit chose" zoals Beke in Walenland wordt genoemd, zal de prestaties van Marianne Thyssen in het niet doen zinken. Recht boenk de kiesdrempel onder.

speurneus
15 augustus 2011, 10:02
'Zal de Cd&V zich van standpunten van de N-VA kunnen distanciëren en het minderhedenverdrag door de Vlaamse regering kunnen laten ratificeren?" zo vraagt hij zich af. Hij vergeet dat de N-VA nog altijd in de Vlaamse regering zit.

:
Hoe kan dat nu? In een ander item zei je dat de NVA in het cordon zit?

speurneus
15 augustus 2011, 10:04
"le petit chose" zoals Beke in Walenland wordt genoemd,
le petit chose??? Dat is zelfs geen Frans Fonne. Weer uit je fantasierijke duim gezogen?

Bokkenreyder
15 augustus 2011, 10:10
Hoe kan dat nu? In een ander item zei je dat de NVA in het cordon zit?

Federaal cordon! Peeters is verstandiger dan al de rest van de CD&V: hij wil vooalsnog de Vlaamse coalitie niet opblazen en hij weet verdomd goed waroom: hij wil een 'uitweg' behouden. De vraag is hoelang Peeters nog aan de druk zal weerstaan om N-VA opzij te zetten, moest men een federale regering in mekaar kunnen haspelen! Het scebnario hiervoor is al lang geschreven of denk dat O-VLD dan braafjes de huidige Vlaamse coalitie zal laten betijen? En dan heb ik het nog niet over het 'revanchisme' van de kroko's van SP.a en CD&V! :evil:

stuyckp
15 augustus 2011, 10:15
le petit chose??? Dat is zelfs geen Frans Fonne. Weer uit je fantasierijke duim gezogen?

Toch wel : het kleine ding.

Bokkenreyder
15 augustus 2011, 10:20
Toch wel : het kleine ding.

Of dat prutsventje dat we in één hap gaan opslokken!:evil:

fonne
15 augustus 2011, 10:28
le petit chose??? Dat is zelfs geen Frans Fonne. Weer uit je fantasierijke duim gezogen?

Le Petit Chose (http://levif.rnews.be/fr/news/actualite/belgique/wouter-beke-le-petit-chose-cache-bien-son-jeu/article-1195082010035.htm).

Als redacteur bij LeVif moet ik wel vanalles uit mijn duim zuigen. Want de feiten en argumenten zijn altijd in tegenstelling met mijn missie:twisted:

Pelgrim
15 augustus 2011, 15:12
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

SDG
15 augustus 2011, 15:44
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

'En de Franstaligen dan? Kijk maar eens wat die zoal op het forum van Le Soir schrijven blablabla...'

Zucht
15 augustus 2011, 16:08
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

Ik denk eerder dat ze blij zijn dat OM de onderhandelingen vakkundig laat ontsporen nog voor ze begonnen zijn.

fonne
15 augustus 2011, 16:16
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

Hysterie? Hoe kom je erbij. We staan met zijn allen te applaudisseren voor Olivierke. En als straks de besprekingen mislukken krijgt hij een staande ovatie voor zijn diensten geleverd aan de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Raymond.De.Koninck
15 augustus 2011, 17:43
Bij de Cd&v zitten ze de voorbij dagen zwaar te brainstormen hoe ze hun schade kunnen limiteren. Ik wens ze weinig succes, ze hebben me zwaar teleurgesteld.

Shadowke
15 augustus 2011, 18:19
Bij de Cd&v zitten ze de voorbij dagen zwaar te brainstormen hoe ze hun schade kunnen limiteren. Ik wens ze weinig succes, ze hebben me zwaar teleurgesteld.

ze kunnen enkel nog de schade limiteren door voluit de Vlaamse kaart te kiezen en de N-VA te steunen.
dit geldt ook voor de andere Vlaamse partijen!

EddyBal
15 augustus 2011, 19:36
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

Vraag algauw de Nederlandse nationaliteit aan. Anders zal je daar eeuwig moeten op wachten. En dan hoef je je niet druk te maken om een land dat eigenlijk nooit het jouwe was.

Pericles
15 augustus 2011, 19:39
Toch wel : het kleine ding.

Het is une chose dacht ik. ;-)

Yarisken
15 augustus 2011, 19:56
Maingain zegt eens iets en het is weer hysterie alom bij de stoere Vlaamse leeuwen.

Triestig volk. :/

Lol wij zijn superblij dat we Maingain hebben :-). Voor mij heeft die meer gedaan voor de vlaamse zaak dan BDW of iemand anders.
Ik hou echt van die vent, die laat tenminste open en bloot zien waar het de franstaligen om te doen is. Maingain op TV zijn weer 10k stemmen voor de nationalisten.

matthias999
15 augustus 2011, 20:01
Die man mag van mij ook een standbeel krijgen, Met maingain aan tafel is er tenminste nog hoop op dat de onderhandelingen op de klippen zullen lopen.

stab
15 augustus 2011, 20:44
le petit chose??? Dat is zelfs geen Frans Fonne. Weer uit je fantasierijke duim gezogen?Fonne zuigt niets uit zijn duim : Le petit chose is een werk van Daudet, in mijn tijd (lang geleden) verplichte lectuur Franse les in de humaniora.

fonne
15 augustus 2011, 21:40
Het is une chose dacht ik. ;-)

Ja, maar dat neemt niet weg dat 'LE petit chose' nu de koosnaam is van Beekske bij de Franstalige onderhandelaars.

stuyckp
15 augustus 2011, 21:43
Ja, maar dat neemt niet weg dat 'LE petit chose' nu de koosnaam is van Beekske bij de Franstalige onderhandelaars.

En volgens sommigen een groot staatsman in wording.
Ik krijg de kriebels van het woord "staatsman".
Hoe zou dat toch komen.

matthias999
15 augustus 2011, 22:22
En volgens sommigen een groot staatsman in wording.
Ik krijg de kriebels van het woord "staatsman".
Hoe zou dat toch komen.

Hopelijk plooit Beke niet en durft hij de stekker eruit te trekken...

Xenophon
15 augustus 2011, 22:25
Hopelijk plooit Beke niet en durft hij de stekker eruit te trekken...

Peeters zal met de vuist op tafel slaan, "het moet nu maar eens gedaan zijn met ons Belgiscistisch profitariaat, we worden Vlaams!"

Svennies
15 augustus 2011, 22:36
Peeters zal met de vuist op tafel slaan, "het moet nu maar eens gedaan zijn met ons Belgiscistisch profitariaat, we worden Vlaams!"

Proest.....:lol:

Bokkenreyder
15 augustus 2011, 22:41
Peeters zal met de vuist op tafel slaan, "het moet nu maar eens gedaan zijn met ons Belgiscistisch profitariaat, we worden Vlaams!"

Hij zal Beke bij zijn flapoortje trekken en tussen zijn tanden door sissen:"Wouterken, gij se stout ventje! Dacht ge het weer beter te weten! Vooruit, den hoek in en op je knieën 500 maal schrijven:"Ik mag dat ander Markske niet blindelings volgen als hij raaskalt."":-D:evil: