PDA

View Full Version : Is de trend gezet, Vlaams Blok grote overwinnaar en CD&V


Sam
13 juni 2004, 14:18
Na 3 voorlopige uitslagen , zien we al evenveel keer grote winst voor het Blok. Ook winst voor CD&V.

Kunnen de anderen nog iets doen? of is de tret nu al gezet?

Jouw mening,

Ik weet heus wel dat dit zeer vroege uitslagen zijn... maar lijkt valt me op dat er 3 x hetzelfde werd getoont.

herr fritz
13 juni 2004, 14:22
In ieder geval laat de kiezer weten dat ze die linkse, liberale, progressieve en multikulturele kanker moe is.

Distel
13 juni 2004, 14:23
Het is nog veel te vroeg om al conclusies te trekken.

FMisplon
13 juni 2004, 14:25
Discussiëren over uitslagen in verkiezingsforum...
Topic verplaatst

lustige lezer
13 juni 2004, 14:27
Het is een beetje voorbarig denk ik, maar ik denk dat CD&V het hardst op vooruit zullen gaan, het VB ook. Sp status quo, Groen +-5%, VLD --> 0X

Anonymous
13 juni 2004, 14:32
Eens checken naar de last-minute tickets. 8O :wink:

Anonymous
13 juni 2004, 14:32
Eens checken naar de last-minute tickets. 8O :wink: Voor alle zekerheid. 8) :wink:

Burry
13 juni 2004, 14:36
Het zijn inderdaad nog maar steeds enkele bureau's en dus zeer rudimentair...

MAAR alle bureau's die we nu al kennen leveren telkens een afgetekende eerste plaats voor het Vlaams kartel en dan het Blok die samen met sp.a strijdt om de tweede plaats, VLD gaat af. Dit lijkt dan wel echt de tendens.

Martine Tanghe zei net: volgend jaar werden die eerste tellingen alleen maar verder bevestigd.

abramis brama
13 juni 2004, 14:39
Een trend is al niet meer te ontkennen :

Oppositie wint enorm
vLD verliest enorm

En d�*t zal niet meer veranderen. :mrgreen:

Burry
13 juni 2004, 14:40
West-Vlaanderen komt er aan... :D

abramis brama
13 juni 2004, 14:46
En hoe ? :o

De ENE grote winnaar lijkt me al bekend. :D

Riksken
13 juni 2004, 14:48
West-Vlaanderen komt er aan... :D
Goed werk van de collega's uit Brugge. FCB olé olé

benji
13 juni 2004, 14:54
Ondanks alle hetzé en haatcampagne Vlaams Blok GROTE WINNAAR!!!!
yeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa

:lol: :lol:

Beer
13 juni 2004, 14:54
Waar is Brugge veilig leefbaar?

Fribre
13 juni 2004, 14:57
Ondanks alle hetzé en haatcampagne Vlaams Blok GROTE WINNAAR!!!!
yeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa

:lol: :lol:

CD&V/N-VA is de grote winnaar!

to de resultaten '03 (dus CD&V + N-VA!)

Poperinge +8.6%
Tongeren +7.1%
Wetteren +5.0
...

Maus
13 juni 2004, 14:59
Ik hoop NIET dat de trend is gezet ...

Sloeg bijna achterover van de resultaten van Heist, zeker toen ik hoorde dat Nijlen hiertoe gerekend wordt (ik dacht dat wij, ik woon in Nijlen, dichter bij Lier lagen en dus daar belanden in het kanton :) ) ...

3/28 bureau's geteld en Blok +/- 28 % ==> laten we dus hopen dat in de overige 25 bureau's de mensen meer verstand hadden!

lustige lezer
13 juni 2004, 15:13
Zo, VB'ers zijn dom, van discriminatie en vooroordelen gesproken.

justme
13 juni 2004, 15:15
Na 3 voorlopige uitslagen , zien we al evenveel keer grote winst voor het Blok. Ook winst voor CD&V.

Kunnen de anderen nog iets doen? of is de tret nu al gezet?

Jouw mening,

Ik weet heus wel dat dit zeer vroege uitslagen zijn... maar lijkt valt me op dat er 3 x hetzelfde werd getoont.


HALLO, dit zijn KLEINE UITSLAGEN


bekijk eens HEEL VLAANDEREN


http://uitslagen.vrtkies.net/vrtkies_master/default/uitslagen_vlaanderen/vlaamse_raad_raad_vlaamse-raad/index.html


Vlaams Blok + 1% voorlopig !
Grote winaar is Groen : + 5.4% :? :? :?

lustige lezer
13 juni 2004, 15:19
Ik twijfel toch aan die cijfers zalla, dat komt niet overeen met hetgaan wat ik hier hoor.

Master Yoda
13 juni 2004, 15:19
Groen! lijkt DE grote winnaar te worden !

Gaan zo ongeveer overal fors vooruit !

PAARS-GROEN II in de maak dan ?

Let's hope so !

Burry
13 juni 2004, 15:20
HALLO, dit zijn KLEINE UITSLAGEN


bekijk eens HEEL VLAANDEREN


http://uitslagen.vrtkies.net/vrtkies_master/default/uitslagen_vlaanderen/vlaamse_raad_raad_vlaamse-raad/index.html


Vlaams Blok + 1% voorlopig !
Grote winaar is Groen : + 5.4% :? :? :?

Nog even wachten op die globale vergelijkingen, die percentages in dalen enzo, kan nog niet kloppen hoor :-)

justme
13 juni 2004, 15:22
Ik twijfel toch aan die cijfers zalla, dat komt niet overeen met hetgaan wat ik hier hoor.

tochwel

komt er op neer dat ge resultaten van enkele kantonnekes niet zomaar mag extrapoleren... ge moet heel de kluts samengooien

Pd
13 juni 2004, 15:24
Wel raar dat elke partij heeft verloren en enkel groen erop vooruit is gegaan tov vorig jaar...
groen +7% winst... da heb ik nog in geen enkele gemeente appart gezien
vind het ook maar rare cijfers

benji
13 juni 2004, 15:31
De eikels hier hebben het nog steeds niet door ...hoe meer haat jullie spuien tegen het blok ,hoe meer de mensen blok stemmen ,ze hebben namelijk méér bang van jullie haat tegenover het blok ,dan dat ze van het blok bang hebben ........dat is wat ik overal hoor ,dus gevaarlijke sukkels ,doe zo verder!! :wink:

Kim
13 juni 2004, 15:33
Totdat die mensen gaan beseffen waar jullie werkelijk voor staan... :twisted:

Maar ja, spijt komt meestal te laat...

Celebfin
13 juni 2004, 15:38
Het goede resultaat cvan Groen! is zeer positief nieuws.
Kben vooral verbaad dat de SPa zo zwaar verliest.

benji
13 juni 2004, 15:38
Totdat die mensen gaan beseffen waar jullie werkelijk voor staan... :twisted:

Maar ja, spijt komt meestal te laat...

pffff ja wij zijn allemaal dom ,want het blok gaat de wereld aanvallen zenne pffff idioot

justme
13 juni 2004, 15:39
Het goede resultaat cvan Groen! is zeer positief nieuws.
Kben vooral verbaad dat de SPa zo zwaar verliest.

dat komt door Groen hé

Kim
13 juni 2004, 15:39
Totdat die mensen gaan beseffen waar jullie werkelijk voor staan... :twisted:

Maar ja, spijt komt meestal te laat...

pffff ja wij zijn allemaal dom ,want het blok gaat de wereld aanvallen zenne pffff idioot

Als het Blok ooit aan de macht komt in Antwerpen, dan verhuis ik! Ik wil niet onder zo'n bekrompen en egoïstisch regime leven!

benji
13 juni 2004, 15:44
pffff ja wij zijn allemaal dom ,want het blok gaat de wereld aanvallen zenne pffff idioot

Als het Blok ooit aan de macht komt in Antwerpen, dan verhuis ik! Ik wil niet onder zo'n bekrompen en egoïstisch regime leven!

Van mij mag u nu al vertrekken ,u bent het die verzuurd is en verbitterd!

Kim
13 juni 2004, 15:45
Ik ben niet verzuurd en zeker niet verbitterd (als dat zo zou zijn, dan zou ik absoluut niets met politiek te maken willen hebben).

k9
13 juni 2004, 15:52
Na 3 voorlopige uitslagen , zien we al evenveel keer grote winst voor het Blok. Ook winst voor CD&V.

Kunnen de anderen nog iets doen? of is de tret nu al gezet?

Jouw mening,

Ik weet heus wel dat dit zeer vroege uitslagen zijn... maar lijkt valt me op dat er 3 x hetzelfde werd getoont.


HALLO, dit zijn KLEINE UITSLAGEN


bekijk eens HEEL VLAANDEREN


http://uitslagen.vrtkies.net/vrtkies_master/default/uitslagen_vlaanderen/vlaamse_raad_raad_vlaamse-raad/index.html


Vlaams Blok + 1% voorlopig !
Grote winaar is Groen : + 5.4% :? :? :?
Je moet tellen tov 99 niet 03 . 03 waren federale verkiezingen.

De voorlopige tussenstand voor vlaanderen (5.5% van de stemmen geteld) :

VLD/vivant -1%
SPA/spitit -3%
CD&V/NVA -2%
GROEN -1%
VB +2%
BUB +0.5%
LSP +0.5%
MDP +1%
SOLIDA +1%

Kim
13 juni 2004, 15:54
Van mij mag u nu al vertrekken ,u bent het die verzuurd is en verbitterd!

Iedereen die het dus niet met u en uw partij eens is, is dus verzuurd en verbitterd? Goed om weten! 8)

justme
13 juni 2004, 15:54
Je moet tellen tov 99 niet 03 . 03 waren federale verkiezingen.

De voorlopige tussenstand voor vlaanderen (5.5% van de stemmen geteld) :



JA en NEEN

u weet, in 2003 is paars beloond, en Groen afgestraft (FEDERAAL)
Nu zie je dat Groen zich hersteld, en Paars terugvalt (VLAAMS)

Vlaams en Federaal is inderdaad niet hetzelfde, MAAR ge moogt die effecten niet ontkennen. De partijen zijn dezelfde... en toch opmerkelijk dat op Vlaams niveau het blok minder stemmen haalt dan op federaal :?

Maus
13 juni 2004, 15:57
Als het Blok ooit aan de macht komt in Antwerpen, dan verhuis ik! Ik wil niet onder zo'n bekrompen en egoïstisch regime leven!

Van mij mag u nu al vertrekken ,u bent het die verzuurd is en verbitterd!

Dus iedereen die het niet eens is met u (en hier iets over zegt), moet buiten ... Dit begint op Hitler-toestanden te lijken!

lustige lezer
13 juni 2004, 16:00
Dus iedereen die het niet eens is met u (en hier iets over zegt), moet buiten ... Dit begint op Hitler-toestanden te lijken!

Nu niet belachelij beginnen te doen he :roll:

k9
13 juni 2004, 16:01
JA en NEEN

u weet, in 2003 is paars beloond, en Groen afgestraft (FEDERAAL)
Nu zie je dat Groen zich hersteld, en Paars terugvalt (VLAAMS)

Vlaams en Federaal is inderdaad niet hetzelfde, MAAR ge moogt die effecten niet ontkennen. De partijen zijn dezelfde... en toch opmerkelijk dat op Vlaams niveau het blok minder stemmen haalt dan op federaal :?

Nee je kan niet vergelijken. Mensen stemmen anders federaal dan vlaams dan europees . Je moet vergelijken met 99'.

justme
13 juni 2004, 16:02
Nee je kan niet vergelijken. Mensen stemmen anders federaal dan vlaams dan europees . Je moet vergelijken met 99'.

haha, tuurlijk stemmen ze niet helemaal zelfde

maar er is geen zo'n verschil hoor ;)

Die afstraffing van groen vorige keer, of vld nu, zou er gekomen zijn los van het feit of het vlaams of federaal was, niet naïef doen hé ;)

benji
13 juni 2004, 16:07
lekker zo'n flesje koele champagne!!! :lol: 8)

k9
13 juni 2004, 16:09
13% geteld (5%)

VLD/vivant -1.5% (-1%)
SPA/spitit -3.3% (-3%)
CD&V/NVA -3.5% (-2%)
GROEN -1% (-0.5%)
VB +2.6% (+2%)
BUB +1.5% (+1.5%)
LSP +0.4% (+0.5%)
MDP +0.8% (+1%)
SOLIDA +0.8% (+1%)

k9
13 juni 2004, 16:11
haha, tuurlijk stemmen ze niet helemaal zelfde

maar er is geen zo'n verschil hoor ;)

Die afstraffing van groen vorige keer, of vld nu, zou er gekomen zijn los van het feit of het vlaams of federaal was, niet naïef doen hé ;)

Nee dat is onzin dezelfde onzin als negeren dat het nu kartels zijn bijvoorbeeld.

Vele mensen stemmen anders voor verschillende verkiezingen. Had het in 03 deze verkiezingen geweest dan was de uitslag toen anders geweest je kan dus niet vergelijken.

justme
13 juni 2004, 16:13
Nee dat is onzin dezelfde onzin als negeren dat het nu kartels zijn bijvoorbeeld.

Vele mensen stemmen anders voor verschillende verkiezingen. Had het in 03 deze verkiezingen geweest dan was de uitslag toen anders geweest je kan dus niet vergelijken.

yeah right :roll: :roll: :roll:

Dus afstraffing van Agelev vorig keer was geen waar omdat het federaal was.

En Groen hun campagne nu om de partij te laten voortbestaan na vorig jaar was dus ook zever, omdat er - 1999 indachtig - geen gevaar was

:roll:

right

:roll:

Devi8
13 juni 2004, 16:15
Als het Blok ooit aan de macht komt in Antwerpen, dan verhuis ik! Ik wil niet onder zo'n bekrompen en egoïstisch regime leven!

Neem dan misschien Iran en zet uwe kerstboom nu al voor het raam. Ge hebt dan nog genoeg tijd om hier politiek asiel aan te vragen.

k9
13 juni 2004, 16:29
Nee dat is onzin dezelfde onzin als negeren dat het nu kartels zijn bijvoorbeeld.

Vele mensen stemmen anders voor verschillende verkiezingen. Had het in 03 deze verkiezingen geweest dan was de uitslag toen anders geweest je kan dus niet vergelijken.

yeah right :roll: :roll: :roll:

Dus afstraffing van Agelev vorig keer was geen waar omdat het federaal was.

Dat is onzin en dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat het verschillend is . Er zijn mensen die federaal op SPA stemmen en voor de vlaamse regering groen stemmen daaruit volgt dat je niet kan vergelijken .

Of ga jij hier beweren dat iedereen net hetzelfde stemt voor gelijk welke verkiezingen?

Ph trouwens het is een leuke verkiezingstactiek om de zielige uit te hangen en de mensen aan te spreken om de partij te redden omdat ze dreigt verloren te gaan. Denk je dat ze dat bij groen niet weten? :roll:

Kijk eens hoeveel stemmen ze halen, de partij was nooit in gevaar, dat ze dat jou konden doen geloven spreekt over jou, naief misschien?

justme
13 juni 2004, 16:40
Kijk eens hoeveel stemmen ze halen, de partij was nooit in gevaar, dat ze dat jou konden doen geloven spreekt over jou, naief misschien?

:? Mij doen ze dat niet geloven, ik stem daar nooit voor :?
Maar heb genoeg mensen daarom weten zeggen voor groen te kiezen nu... omdat ze zich baseren op 2003 ;)

k9
13 juni 2004, 16:45
:? Mij doen ze dat niet geloven, ik stem daar nooit voor :?


Maar heb genoeg mensen daarom weten zeggen voor groen te kiezen nu... omdat ze zich baseren op 2003 ;)

Maakt niet uit dat je er niet voor stemt je geloofde het toch.

Die mensen zijn dus in de groen propaganda getrapt.

benji
13 juni 2004, 16:48
Vlaams Blok word de 2de grootste partij van Vlaanderen hahahahahaha

verzetstrijder666
13 juni 2004, 16:59
ja tvalt er aan te zien da de vlamingen collaborateurs waren den tijde van de nazis, eens een nazi altyd een nazi he, da mee dat naziblok zo hard groeit!!!

Lordrazer
13 juni 2004, 17:01
Mooi zo
De vlaming heeft gesproken, ze willen duidelijk een meer rechste regering. Paars heeft afgedaan.
En het Vlaams Blok haalt zijn 12de overwinning op rij 8)

lustige lezer
13 juni 2004, 17:03
ja tvalt er aan te zien da de vlamingen collaborateurs waren den tijde van de nazis, eens een nazi altyd een nazi he, da mee dat naziblok zo hard groeit!!!

DUs jij hebt ook niets geleerd uit de winst van VB :roll:
Wat je nu uitkraamt is onzin...

la libreto
13 juni 2004, 17:21
een overwinning is pas een overwinning als u de tegenstanders helemaal verpletterd vlaams blok.

Maar jullie krijgen proteststemmen en de mensen kennen de ware aard niet van jullie partij. Een stelletje volksmenners die een bussel maretakken aanrijkt aan het volk met daarin een sikkel en wie de sikkel niet heeft gezien voelt zich verraden.

Een chance dat men de reportage die donderdagavond op La Une te zien was niet op de Nederlandstalige zenders van ons land niet getoond heeft want menig mensje dat leeft in het noordelijk deel van dit land zou zijn ogen opgetrokken hebben voor wat jullie partij staat. Het is het samengaan van Karel Dillen, betrokken bij onfrisse praktijken in WO2, zijn partij en nog een andere nationalistische partij wat ik niet echt goedkeur. Ik voel me vooreerst een belg en een vlamaing wat is dat? Omschrijf me eens het gevoel van Vlaming zijn. Dit krijgt in de wereld een negatieve bijklank. En de Vlaamse Beweging voor wat staat deze nog. De federalisatie ja dat moet er komen. Tot wat heeft nationalisme geleid in de Balkan regio? Haat tov van je buur willen we dan een wereld creeëren vol haat dan is het niet beter dan in het grote land over de plas waar havikken alles bepalen.

Als het Vlaamse Blok aan de macht komt ben ik een politiek vluchteling want dan vrees ik voor mijn eigen vrijheid en voel ik me dan niet meer veilig. Ik voel me op dit moment zeer veilig en dat meer blauw op de straat moet er niet komen wel efficiënt omspringen met de middelen die we hebben. Want na meer blauw op straat komen de controleposten, avondklok,... Klint bekend in de oren bij mij.
Garandeerd mer blauw op straat de 10milj belgen zich veiliger voelen? De regering stuurt aan op individualisme wat al met zich meebrengt dat je de mensen in je omgeving niet kent cfr zomerhitte en doden vorig jaar.

benji
13 juni 2004, 17:55
vlaams blok is de grootste eigenlijk ,want ze zijn niet in een cartel!!!
CD&V zijn 2 partijen trek dus een pecent of 5 van de NVA af en wat zien we dan ? ...Ja Vlaams Blok is DE partij !!!
Tot spijt van wie het beneid :roll: :roll: :lol: schollekes.........hahahahahahahaha

Kim
13 juni 2004, 19:29
Als het Blok ooit aan de macht komt in Antwerpen, dan verhuis ik! Ik wil niet onder zo'n bekrompen en egoïstisch regime leven!

Neem dan misschien Iran en zet uwe kerstboom nu al voor het raam. Ge hebt dan nog genoeg tijd om hier politiek asiel aan te vragen.

Als ik zou verhuizen, dan zou ik in Wallonië gaan wonen. 8)