PDA

View Full Version : Duchâtelet (Vivant) Haalt onzin uit (reactie op Vl. Blok)


Sam
13 juni 2004, 17:42
Okay, dit moet echt wel de hoogdag zijn qua onzin uitkramen.

Volgens Duchâtelet (Vivant) hebben de mensen een politieke afkeer gekregen en zijn die mensen de foert-stemmers die het Blok omhoog hebben gebracht.

Naar mijn bescheiden mening moet ik vaststellen dat de foert-stemmers blaco stemmen, blanco is immers een verloren stem, deze gaat niet naar de meerderheidspartij.

Vervolgens zegt Duchâtelet (Vivant) over het verlies van VLD diit (hij maakte de vergelijking met voetbal)

In het Voetbal als men tijdens het seizoen de coach en de spelers vervangt, en toch een goed resultaat bahaalt... dan is dat geen probleme, in de politiek ligt het anders, daar kijken de mensen niet naar het resultaat maar na de vervangingen.

Maar ik de heer Duchâtelet (Vivant) eraan herinneren dat de VLD heeft moeten inboeten dankzij haar wanbeleid.

Op de vraag of ) wou verder gaan met de VLD zei hij: We zullen zien wat de toekomst brengt.


Dus m.a.w. Ander en beter,

conclusie: MINI-partij Vivant gebruikt andere partijen !

lustige lezer
13 juni 2004, 18:32
Constant beledigen ze VB-stemmers, ze hebben het nog niet begrepen he. Die VB-stemmers zijn mensen!! En dikwijls niet zo idioot als ze denken.

airplane fan
13 juni 2004, 18:33
mee eens.

Max
13 juni 2004, 18:52
Neen , je moet de nuance maken tussen foert stemmers en anti-establishment (wat bedoelt is met anti-politiek).

Een foertstemmer stemt blanco.

De anti-establishment stemmer stemt zeker niet blanco , want die weet dat dat een stem voor de meerderheid is.


Dus VB heeft zéér veel anti-establisment stemmers , komende van bv. NVA en VLD.

Alvader
13 juni 2004, 19:28
Neen , je moet de nuance maken tussen foert stemmers en anti-establishment (wat bedoelt is met anti-politiek).

Een foertstemmer stemt blanco.

De anti-establishment stemmer stemt zeker niet blanco , want die weet dat dat een stem voor de meerderheid is.


Dus VB heeft zéér veel anti-establisment stemmers , komende van bv. NVA en VLD.

Dus alle andere partijen vertegenwoordigen dan het "establishment" ? Da's dan toch een establishment met heel veel interne tegenstellingen.

Max
13 juni 2004, 19:36
Neen , je moet de nuance maken tussen foert stemmers en anti-establishment (wat bedoelt is met anti-politiek).

Een foertstemmer stemt blanco.

De anti-establishment stemmer stemt zeker niet blanco , want die weet dat dat een stem voor de meerderheid is.


Dus VB heeft zéér veel anti-establisment stemmers , komende van bv. NVA en VLD.

Dus alle andere partijen vertegenwoordigen dan het "establishment" ? Da's dan toch een establishment met heel veel interne tegenstellingen.

Het huidig establishment is : CD&V , VLD , SPA , GROEN
Anti-politiek stemmen of anti-establishment stemmen is : VB , MDP , PVDA , ... Allezja , alle partijen waar de establishment partijen 'nooit' mee zouden samenwerken.

Ik schrijf 'nooit' in aanhalingstekens want lang gaan ze da ni volhouden.

Descartes Jr
13 juni 2004, 19:48
CD&V heeft vooral de antipolitiek geproclameerd. En hierdoor het VB wind in de zeilen gegeven.

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat CD&V met het VB samen het Vlaams mandaat zou opnemen.

Da's de beste garantie om er na de volgende verkiezingen weer vanaf te zijn.

CD&V, kom nu niet klagen : neem uw verantwoordelijkheid op !

Seba
13 juni 2004, 20:24
CD&V heeft vooral de antipolitiek geproclameerd. En hierdoor het VB wind in de zeilen gegeven.

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat CD&V met het VB samen het Vlaams mandaat zou opnemen.

Da's de beste garantie om er na de volgende verkiezingen weer vanaf te zijn.

CD&V, kom nu niet klagen : neem uw verantwoordelijkheid op !

Descartes Junior, een beetje eigenkritiek zou geen kwaad kunnen. De federale premier werpt zichzelf als dubbele schijnkandidaat op als het boegbeeld van de Vlaamse campagne. Diezelfde federale premier hoor ik dan daarstraks op tv zeggen dat men het onderscheid had moeten maken tussen eht federale en Vlaamse niveau. De hele nieuwe kieswet, de dubbele mandaten, de opvolgers, de kiesdrempel, d�*t is anti-politiek, en daar zijn CD&V en NVA de enigsten die consequent tegegestemd hebben

straddle
13 juni 2004, 20:34
Constant beledigen ze VB-stemmers, ze hebben het nog niet begrepen he. Die VB-stemmers zijn mensen!! En dikwijls niet zo idioot als ze denken.

Hier ben ik het absoluut mee eens! De klassieke politieker wil het maar niet begrijpen hé. Verder negeren, verder ontkennen, verder beledigen, dat doen ze. Het zal niet helpen.

Heb je prof. Vermeersch zijn geblaas gehoord? De moraalfilosoof heeft geen verklaring voor de blok winst, en begint dan maar weer op de blok stemmers te kappen. Het is de schuld van de kiezers... de "Vlamingen moeten beschaamd zijn" is zijn uitspraak... wat een gezeik toch...

oriana
13 juni 2004, 21:01
De anti-establishment stemmer stemt zeker niet blanco , want die weet dat dat een stem voor de meerderheid is.

Ten eerste ken ik veel mensen die een foert-stem hebben uitgebracht op het vlaams blok, zelfs hier op 't forum hebben een aantal dat toch gezegd?
Ten tweede dacht ik niet dat blanco-stemmen bij de meerderheid worden bijgeteld, dat is echt toch wel een misvatting volgens mij.

Bobbie
13 juni 2004, 21:43
Duchatelet heeft nog altijd 1000 keer meer zinniger zaken gezegd dan onzinnige hoor. Kerel is geen politicus dus weet hij niet bijster veel van wat er allemaal beloofd, gezegd en gedaan werd. Maar qua inhoud (oplossingen) kan heel de VLD samen waarschijnlijk niet tippen aan hem.

lyot
13 juni 2004, 21:55
Constant beledigen ze VB-stemmers, ze hebben het nog niet begrepen he. Die VB-stemmers zijn mensen!! En dikwijls niet zo idioot als ze denken.

Hier ben ik het absoluut mee eens! De klassieke politieker wil het maar niet begrijpen hé. Verder negeren, verder ontkennen, verder beledigen, dat doen ze. Het zal niet helpen.

Heb je prof. Vermeersch zijn geblaas gehoord? De moraalfilosoof heeft geen verklaring voor de blok winst, en begint dan maar weer op de blok stemmers te kappen. Het is de schuld van de kiezers... de "Vlamingen moeten beschaamd zijn" is zijn uitspraak... wat een gezeik toch...

vond het zo gek nog niet wat Vermeersch vertelde.. De dingen die hij vertelde zijn feiten.. Zie het geneuzel van Dewinter omtrent de vraag of hij het 70 puntenprogramma afzwoer of niet...Ik blijf erbij dat die partij een Januskop heeft, en het Vlaamse volk alleen maar laat zien wat hen uitkomt, terwijl het zijn ware aard verbergt.. De indicaties daartoe zijn legio, alleen moet het allemaal mooi verpakt worden, teneinde zoveel mogelijk kiezers te lijmen.. En natuurlijk vallen veel mensen voor het simplisme dat het VB naar voren schuift (alsof het oplossingen voor de hedendaagse maatschappijqproblemen zou leveren..Gaat het immers zoveel beter in Oostenrijk nadat extreem rechts er de kans kreeg enkele jaren te regeren ?) ..Daarom vind ik 't goed dat mensen als Vermeersch refereren aan de werkelijke aard van 't Blok.. 't kan niet genoeg gezegd worden..

Max
13 juni 2004, 22:07
Hier ben ik het absoluut mee eens! De klassieke politieker wil het maar niet begrijpen hé. Verder negeren, verder ontkennen, verder beledigen, dat doen ze. Het zal niet helpen.

Heb je prof. Vermeersch zijn geblaas gehoord? De moraalfilosoof heeft geen verklaring voor de blok winst, en begint dan maar weer op de blok stemmers te kappen. Het is de schuld van de kiezers... de "Vlamingen moeten beschaamd zijn" is zijn uitspraak... wat een gezeik toch...

vond het zo gek nog niet wat Vermeersch vertelde.. De dingen die hij vertelde zijn feiten.. Zie het geneuzel van Dewinter omtrent de vraag of hij het 70 puntenprogramma afzwoer of niet...Ik blijf erbij dat die partij een Januskop heeft, en het Vlaamse volk alleen maar laat zien wat hen uitkomt, terwijl het zijn ware aard verbergt.. De indicaties daartoe zijn legio, alleen moet het allemaal mooi verpakt worden, teneinde zoveel mogelijk kiezers te lijmen.. En natuurlijk vallen veel mensen voor het simplisme dat het VB naar voren schuift (alsof het oplossingen voor de hedendaagse maatschappijqproblemen zou leveren..Gaat het immers zoveel beter in Oostenrijk nadat extreem rechts er de kans kreeg enkele jaren te regeren ?) ..Daarom vind ik 't goed dat mensen als Vermeersch refereren aan de werkelijke aard van 't Blok.. 't kan niet genoeg gezegd worden..


Dat ze dan aan het volk bewijzen dat het Vlaams Blok geen oplossing biedt en ze aan de macht laten deelnemen. Zoals in Oostenrijk waar FPO inelkaar gevallen is, zoals in Nederland waar LPF geimplodeerd is. Neen , hier demoniseren , negeren en banaliseren ze de kiezer en voeren ze stalinistische praktijken uit met het rechtsysteem en de democratie.

Zolang ze niet aan de macht deelneemt , zal het VB blijven stijgen tot ze misschien ooit wel eens aan de 50 geraakt en dan hebben ze de absolute macht.

Alvader
13 juni 2004, 22:25
Constant beledigen ze VB-stemmers, ze hebben het nog niet begrepen he. Die VB-stemmers zijn mensen!! En dikwijls niet zo idioot als ze denken.

Hier ben ik het absoluut mee eens! De klassieke politieker wil het maar niet begrijpen hé. Verder negeren, verder ontkennen, verder beledigen, dat doen ze. Het zal niet helpen.

Heb je prof. Vermeersch zijn geblaas gehoord? De moraalfilosoof heeft geen verklaring voor de blok winst, en begint dan maar weer op de blok stemmers te kappen. Het is de schuld van de kiezers... de "Vlamingen moeten beschaamd zijn" is zijn uitspraak... wat een gezeik toch...

Het probleem met deze "intellectuelen" is dat ze eens een onderscheid moeten maken tussen ETHIEK en POLITIEK. Ze willen scheiding van Kerk en Staat, maar voeren hun nieuwe "moraliserende kerk" met hun tot dogma's verheven waarden in.

Herman Desmedt ©HD
13 juni 2004, 22:41
CD&V heeft vooral de antipolitiek geproclameerd. En hierdoor het VB wind in de zeilen gegeven.

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat CD&V met het VB samen het Vlaams mandaat zou opnemen.

Da's de beste garantie om er na de volgende verkiezingen weer vanaf te zijn.

CD&V, kom nu niet klagen : neem uw verantwoordelijkheid op !

Dat anti-politiek proclameren heeft eraan bijgedragen, maar is lang niet het doorslaggevende:

Denk je dat de mensen vergeten zijn dat voor het aantreden van huidig paars 200000 jobs en nog andere dingen beloofd werden ?
Denk je dat de mensen vergeten zijn dat dit paars in plaats van de crisis aan te pakken 8 maand lang heeft zitten touwtrekken over het migrantenstemrecht en dat daarna alleen nog aandacht ging naar de jongste verkiezingen ?
Enz. enz.

Er zijn een pak mensen die lang niet zo vergeetachtig en kortzichtig zijn, en het bovendien niet pikken dat ze voor idioten worden aanzien door politici. Dat zijn alvast een aanzienlijk deel van die proteststemmers !

oriana
13 juni 2004, 22:57
Dat anti-politiek proclameren heeft eraan bijgedragen, maar is lang niet het doorslaggevende:

Denk je dat de mensen vergeten zijn dat voor het aantreden van huidig paars 200000 jobs en nog andere dingen beloofd werden ?

Nu heel eerlijk, dat was hun belofte bij het aantreden op 18 mei 2003, hoewel ik niet VLD gestemd heb, ik ga hun pas hierop afrekenen in 2007. Op een jaar tijd k�*n dat volgens mij niet verwezenlijkt worden.

Denk je dat de mensen vergeten zijn dat dit paars in plaats van de crisis aan te pakken 8 maand lang heeft zitten touwtrekken over het migrantenstemrecht

Hiermee ben ik het met je eens, hoewel ik vóór gemeentelijk stemrecht ben voor migranten (heb zelf een aantal jaren in Nederland gewoond en daar is het vanzelfsprekend dat je deel uitmaakt van die gemeenschap dus mee beslissingsrecht hebt) had dit niet op zo'n manier moeten gebeuren. Die periode was een politieke karikatuur en chapeau voor De Gucht die (ondanks niet mijn overtuiging) het standpunt van zijn achterban wilde blijven verdedigen.

en dat daarna alleen nog aandacht ging naar de jongste verkiezingen ? Enz. enz.

't Was erg hé? Van alle debatten waren er weinige waar een beetje inhoud bij kwam kijken, iedereen (buiten Groen!) kapte maar op de andere.

Er zijn een pak mensen die lang niet zo vergeetachtig en kortzichtig zijn, en het bovendien niet pikken dat ze voor idioten worden aanzien door politici. Dat zijn alvast een aanzienlijk deel van die proteststemmers !
Ik denk méér proteststemmen dan vele blokkers hier op 't forum willen/kunnen toegeven.

jammer :cry:

Werkslaaf
13 juni 2004, 23:03
Och, zat deze avond aan tafel met mensen die op de VLD hadden gestemd. En constant het Vlaams Blok afbreken.

Toen ik vroeg of ze het Vlaams Blok programma kennen: euheuheuh...

Tja...

En toen ik ze vroeg 1 extreem punt van het VB-programma te vernoemen begonnen ze te lullen over de erkenning van de islam.

Hallo-o, als dat al extreem is, daar liggen heel wat andere partijen ook over in de knop, hoor.

Ik heb gemerkt dat héél wat mensen die heftig tegen het VB reageren gewoon TOTAAL NIET WETEN WAAROVER ZE PRATEN!

Alvader
13 juni 2004, 23:16
Och, zat deze avond aan tafel met mensen die op de VLD hadden gestemd. En constant het Vlaams Blok afbreken.

Toen ik vroeg of ze het Vlaams Blok programma kennen: euheuheuh...

Tja...

En toen ik ze vroeg 1 extreem punt van het VB-programma te vernoemen begonnen ze te lullen over de erkenning van de islam.

Hallo-o, als dat al extreem is, daar liggen heel wat andere partijen ook over in de knop, hoor.

Ik heb gemerkt dat héél wat mensen die heftig tegen het VB reageren gewoon TOTAAL NIET WETEN WAAROVER ZE PRATEN!

Systematische demonisering van een volksgroep . Klinkt bekend !

oriana
13 juni 2004, 23:31
Och, zat deze avond aan tafel met mensen die op de VLD hadden gestemd. En constant het Vlaams Blok afbreken.

Toen ik vroeg of ze het Vlaams Blok programma kennen: euheuheuh...

Tja...

En toen ik ze vroeg 1 extreem punt van het VB-programma te vernoemen begonnen ze te lullen over de erkenning van de islam.

Hallo-o, als dat al extreem is, daar liggen heel wat andere partijen ook over in de knop, hoor.

Ik heb gemerkt dat héél wat mensen die heftig tegen het VB reageren gewoon TOTAAL NIET WETEN WAAROVER ZE PRATEN!

Ik neem jouw uitdaging wel aan hoor, ik kén het programma, het VOLLEDIGE programma welteverstaan, inclusief het 70 puntenplan.
Heb hier elders op het forum reeds alle punten aangehaald die racistisch waren, 69 maar liefst.
Dus kom maar op... geef jij mij eens het bewijs dat het VB niét racistisch is.

Werkslaaf
13 juni 2004, 23:33
Ach, dwaas. het 70-puntenplan is al ettelijke jaren verleden tijd.

Of kom je subiet ook af met verhalen over Hittler en de Duitsers.

Doe normaal.

oriana
13 juni 2004, 23:53
Ach, dwaas. het 70-puntenplan is al ettelijke jaren verleden tijd.
Of kom je subiet ook af met verhalen over Hittler en de Duitsers. Doe normaal.

Wie is hier nu de dwaas ?

31 maart 2004 in De Standaard in een debat met Karel De Gucht (VLD) over 'Het Plan': "Ik zweer niets af, ik bied voor niets mijn verontschuldigingen aan. Veel politici veranderen rapper van opinie dan van overhemd, ik niet. Ik heb alles gezegd in volle verantwoordelijkheid."
"We hebben in dit verband inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden." Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.

vertrek van punt A - maak een bocht van 360° - waar kom je dan uit ?
juist - terug bij punt A !

Een uitspraak van Anke Vermeersch op 24 mei 2004 hier op 't forum :

"Destijds had het 70 punten plan zijn verdienste en niet allerminst omdat het eindelijk de discussie over het vreemdelingenbeleid opende.
Het 70 puntenplan is naar de prullenmand verwezen in 2000, het jaar waarin ik lid werd van het Vlaams blok.. moet er nog zand zijn?
Ja inderdaad wij wijzigen van koers maar het einddoel van de reis blijft hetzelfde".

Terug punt A, weet je nog ?
Je moet mij niet geloven hoor, maar toch wel the big man himself ? En hare majesteit miss België?

Informeer jezelf toch maar eens eerst.
Nu jouw bewijzen dat ze NIET racistisch zijn, puur ontkennen en mij uitschelden voor dwaas is weinig constructief en nog minder overtuigend :-)

Jazeker
14 juni 2004, 00:20
CD&V heeft vooral de antipolitiek geproclameerd. En hierdoor het VB wind in de zeilen gegeven.

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat CD&V met het VB samen het Vlaams mandaat zou opnemen.

Da's de beste garantie om er na de volgende verkiezingen weer vanaf te zijn.

CD&V, kom nu niet klagen : neem uw verantwoordelijkheid op !

Het Vlaams Kartel had een programma voor de Vlaamse regering. De VLD heeft de boel vergiftigd door in de campagne de federale 'verwezenlijkingen' te bewieroken en de premier in te zetten als boegbeeld. Ook na het resultaat waren ze zo arrogant om iedereen de schuld te geven behalve henzelf.

ingenious
14 juni 2004, 00:27
Dat ze dan aan het volk bewijzen dat het Vlaams Blok geen oplossing biedt en ze aan de macht laten deelnemen. Zoals in Oostenrijk waar FPO inelkaar gevallen is, zoals in Nederland waar LPF geimplodeerd is. Neen , hier demoniseren , negeren en banaliseren ze de kiezer en voeren ze stalinistische praktijken uit met het rechtsysteem en de democratie.

Zolang ze niet aan de macht deelneemt , zal het VB blijven stijgen tot ze misschien ooit wel eens aan de 50 geraakt en dan hebben ze de absolute macht.

door de lpf een kans te geven mee te regeren heeft nederland maanden zonder regering gezeten! en dit in een periode van economische crisis. daar bedank ik voor!

oriana
14 juni 2004, 00:42
Dat ze dan aan het volk bewijzen dat het Vlaams Blok geen oplossing biedt en ze aan de macht laten deelnemen. Zoals in Oostenrijk waar FPO inelkaar gevallen is, zoals in Nederland waar LPF geimplodeerd is. Neen , hier demoniseren , negeren en banaliseren ze de kiezer en voeren ze stalinistische praktijken uit met het rechtsysteem en de democratie.

Zolang ze niet aan de macht deelneemt , zal het VB blijven stijgen tot ze misschien ooit wel eens aan de 50 geraakt en dan hebben ze de absolute macht.

door de lpf een kans te geven mee te regeren heeft nederland maanden zonder regering gezeten! en dit in een periode van economische crisis. daar bedank ik voor!

Daar ben ik het ook mee eens, trouwens, nu is ons imago reeds geschaad in het buitenland aangaande extreem-rechts. Stel dat die dan nog mee in de regering zouden zitten?
Funest voor onze economie, daar ben ik zeker van.

*wijziging was een dt-fout editing, ik kan het niet hebben dat ik er schrijf.

big bad wolf
14 juni 2004, 07:14
wie maakt zich nu drok om wat dat geval zegt? het is sinds 1991 dat er keer op keer een zwarte zondag kwam voor de democratie, keer op keer spraken de gevestigde politici hun afkeer op het 'groeiende racisme' in Vlaanderen, en keer op keer weigeren ze de stem van een steeds grotere bevolkingsgroep te aanhoren.

vergeet het gekende spreekwoord niet: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Descartes Jr
14 juni 2004, 12:56
CD&V heeft vooral de antipolitiek geproclameerd. En hierdoor het VB wind in de zeilen gegeven.

Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat CD&V met het VB samen het Vlaams mandaat zou opnemen.

Da's de beste garantie om er na de volgende verkiezingen weer vanaf te zijn.

CD&V, kom nu niet klagen : neem uw verantwoordelijkheid op !

Descartes Junior, een beetje eigenkritiek zou geen kwaad kunnen. Hol�*, ik ben niet de verdediger van Verhofstadt of VLD. Ik ben hen dankbaar om ook te willen oog hebben voor het Vivant-programma. That's all.

Mijn bemerking heeft trouwens niks vandoen met één partij in het bijzonder maar met een globale vaststelling in het algemeen omtrent de houding van CD&V in de kiesstrijd (afrekening, inbreken, niet inbreken, ...)

Wat mij betreft : laat CD&V het nu maar opknappen met het VB. Zijn we over 4 jaar ineens helemaal af van dat sluipend gif. 't Heeft lang genoeg geduurd.

muishond
15 juni 2004, 18:31
Mijn laatste bijdrage want ik ben al dat geleuter beu.

Als er zoveel proteststemmen bij het VB zitten en dat hoor ik nu al 15jaar
waarom zijn de kiezers van het VB danook het trouwste volgens vele
opiniepeilingen.

Het VB wint elke verkiezing ( 12 in een rij) omdat zij een programma kunnen aanbieden dat een werkelijk alternatief is voor vele gestelde
problemen. De andere partijen beloven maar en slikken doodgewoon alles in na de verkiezingen.

Het VB is verder een goed gestructureerde en georganizeerde partij met
veel idealisme.

Ze hebben verder ook een paar unieke programmapunten zoals de
Vlaamse onafhankelijkheid, afschaffing van de monarchie, een gezond gezinsbeleid enz enz enz enz.

De roep is nu : Laat ze regeren!

Wel ja! Waarschijnlijk zullen ze dan bewijzen hoe het gedaan moet worden.

Geef ze een kans!
aambieden

Cyperken
15 juni 2004, 18:34
Vlaams Blok-stemmers zijn geen foertstemmers maar mensen die een afkeer hebben voor het foert-beleid van paars!

Seba
15 juni 2004, 18:34
Descartes Junior, een beetje eigenkritiek zou geen kwaad kunnen. Hol�*, ik ben niet de verdediger van Verhofstadt of VLD. Ik ben hen dankbaar om ook te willen oog hebben voor het Vivant-programma. That's all.

Mijn bemerking heeft trouwens niks vandoen met één partij in het bijzonder maar met een globale vaststelling in het algemeen omtrent de houding van CD&V in de kiesstrijd (afrekening, inbreken, niet inbreken, ...)

Wat mij betreft : laat CD&V het nu maar opknappen met het VB. Zijn we over 4 jaar ineens helemaal af van dat sluipend gif. 't Heeft lang genoeg geduurd.

en hoe si eht Vivant-verhaaltje afgelopen? Juistja, geen regeringsdeelname, zelfs geen verkozenen?

Max
15 juni 2004, 19:37
Hol�*, ik ben niet de verdediger van Verhofstadt of VLD. Ik ben hen dankbaar om ook te willen oog hebben voor het Vivant-programma. That's all.

Mijn bemerking heeft trouwens niks vandoen met één partij in het bijzonder maar met een globale vaststelling in het algemeen omtrent de houding van CD&V in de kiesstrijd (afrekening, inbreken, niet inbreken, ...)

Wat mij betreft : laat CD&V het nu maar opknappen met het VB. Zijn we over 4 jaar ineens helemaal af van dat sluipend gif. 't Heeft lang genoeg geduurd.

en hoe si eht Vivant-verhaaltje afgelopen? Juistja, geen regeringsdeelname, zelfs geen verkozenen?

Dat zegt meer over de Vlaamse kiezers dan over vivant :mrgreen: