PDA

View Full Version : Weg met VLD, en dank aan Daems


airplane fan
13 juni 2004, 18:17
Nog even vlug Mr Verhofstadt voor u vertrekt.
Wilt u even Dhr Daems nog danken voor het verdwijnen van Sabena, en dat met het gehoffen glas bij en met de Zwitsers. Hij heeft er veel gezinnen mee verbrand. Levenslang.

Ciao.

airplane fan
13 juni 2004, 18:30
Nog vergeten,
Ook dank aan Mevr. Vervotte van de CD&V voor haar geslaagde reddingsakties als vakbondsinterface. Ze heeft duidelijk door dit faillisement een lift opwaarts gekregen.

airplane fan
13 juni 2004, 18:47
Blijkbaar geen symphatisanten.

boer_bavo
14 juni 2004, 09:10
Ik ben sympathisant van Daems. Hij is erin geslaagd om maatschappij die de belastingbetaler veel geld kost te vervangen door een winstgevende maatschappij met goedkopere vluchten.

Ik hoopte dat hij hetzelfde met de post en de nmbs zou doen.

airplane fan
14 juni 2004, 10:44
En dat noemt u een oplossing. Je moest eens weten hoeveel cash er naar die zwitsers is gegaan, welke uw Daemske nog niet heeft teruggekregen hoor. Het is duidelijk dat je niet op de hoogte bent. En het is niet door de werknemers dat Sabena bankroet is gegaan, wel door een veel te lakse overheid die jaren heeft getollereerd dat Sabena verlies maakte. Doe je dat als een hoofdaandeelhouder???Hun verzntwoordelijkheden zijn nooit genomen.En wij maar bijdragen als werknemers, iedere keer opnieuw van ons loon afstaan. Jaren en jaren aan één stuk. Wie heeft deze verrijking geiind? Misschien wel Daems en Vervotte, want op de mooie villafoto van de krant destijds, pronkt hij trots als een verlosser van het kwaad.

De zwitsers zijn nog steeds op het toneel. Wij al veel veel minder. En laat dat gedachtengoed van die nieuwe maatschappij ook maar vallen, want winst??? het is maar pure vekeerde hypothese. Jammer voor al die mooie jobs en vooral voor de breuk in deze ex-familie.

boer_bavo
14 juni 2004, 19:35
En dat noemt u een oplossing.
Het faillissement was inderdaad de enige oplossing. De grootste fout die gemaakt is is het faillissement zo lang uitstellen.

airplane fan
14 juni 2004, 22:48
Ik had het kunnen weten. Ofwel ben je een rijke zak die gewetenloos over lijken gaat en zich niet kan inleven in het leed dat duizenden gezinnen lijden onder de val van het Sabena. En daarvoor kan ik hopen dat het u ooit zelf zou overkomen, liefst met uw spaarpotje niet genoeg gevuld om te kunnen rentenieren. U ben een typerend voorbeeld van de incompetentie inzake het dossier, en dankzij uw marjonet Daems, betalen niet de belastingsbetalers de schuld meer, maar wel de ex-werknemers. Dat doordat jullie clan een maffieuse bende witteboordcriminelen zijn die gewetenloos de levensdroom van de simpele werknemer stuk maken.
Proficiat met uw houding. Laten we hopen dat je ooit die andere diepte kant ook eens mee maakt, en herinner je dan even dit stukje zogezegd zijnde nietszeggende tekst. De pijn zal je wel ervaren, tenminste als je nog ergens wat menselijkheid hebt.

boer_bavo
15 juni 2004, 11:22
Ik ben geen rijke zak. Ik ben student en leef grotendeels op kosten van de staat. Ik zie echter niet in waarom de staat geld moet geven aan een luchtvaartmaatschappij, terwijl alle andere luchtvaartmaatschappijen geld moeten geven aan de staat.
Moest vliegen met Sabena beduidend goedkoper zijn zou je nog kunnen argumenteren dat het goed was voor de mensen die het vliegtuig nemen.
SN Brussels Airlines is echter ook goedkoper dan Sabena, dus dat gaat ook niet op.
Ik vind niet dat met het geld van onze overheid lege/halflege vliegtuigen moeten de lucht in gestuurd worden. Dat was de realiteit. En ook de zwitsers die van de vrijgevigheid van de overheid geprofiteerd hebben; Tja, als een bedrijf slecht geleid wordt gaat het failliet, omdat het niet kan concurreren met bedrijven die goed geleid worden. Dat zorgt voor welvaart. In de Sovjetunie gingen bedrijven niet failliet. Het resultaat is bekend.

airplane fan
16 juni 2004, 16:34
Voila, ik was dus op het goede spoor. Een student die gaat oordelen over de perikelen en de wanbestuurstoestanden van Sabena, een firma waar ik meer aan verbonden was dan jij. Het feit dat je zo oordeelt uit een positie waarvan de belastingsbetaler jouw leventje nog betaald, is totaal misplaatst en zou je als groentje nog heel wat moeten leren alvorens je te mengen in zulke dilemma's. De top van het destijdse Sabena werd geplaatst door onze regering, en werd door de hoofdaandeelhouder ingestemt met een bewust senario het doek te laten vallen. Onze crupuleuze regering gaf geen zier om al die doodgewone burgers die erin tewerkgesteld waren, maar waar zij diegenen waren die de spaarpotten bleven vullen (tegen beter weten in). Jij die nog in de boekjes zat te bladeren, heeft geen benul wat het is tot 17% van je loon te zien verdwijnen, en dus geeft het je amper recht om erover te oordelen. Het slecht bestuur waar je naar verwijst, werd en dat werd het altijd in de loop van de jaren, gezet door de staat. Dus.... de hoofdaandeelhouders waren diegenen die de incompetentie droegen, en altijd zullen blijven dragen in dit dossier. Misschien kun je er een eindejaarsthema van maken, en leer eruit. Lees eerst even het boek van Steven Decraene, Peter Denruyter, en Geert Sciot : onder "De crash van Sabena. Het zal je al ( met de nodige wil objectief te willen blijven) een veel beter zicht geven op wat die werknemer onbewust heeft moeten doorstaan.
Doe je huiswerk veel grondiger en kom dan even terug discuteren.
[/url]

Prien G.
16 juni 2004, 16:55
geeeuw

ouwe koeien niet uit de gracht halen

marijke
16 juni 2004, 16:58
En nu kan Leterme op 5 minuten de problemen rond Halle-Vilvoorde oplossen.. Tenminste dat heeft hij toch beweerd niwaar ?
En ook de werkloosheid gaat hij oplossen,(de eerste stappen zijn daarvoor al gezet.. zo veel mogelijk mensen buitengooïen) :D :) :( :? :oops: :cry:

Josjie
16 juni 2004, 17:20
Ik denk dat je hier Leterme met een zeker Duchatelet verwisselt marijke. Die wil de helft van de bevolking werkloos maken om zo nieuwe banen te kunnen creëren...

airplane fan
16 juni 2004, 17:22
geeeuw

ouwe koeien niet uit de gracht halen

Wel Prien,

Het is nog niet vegeten door duizenden ex sabeniens. Hun kiesgedrag zal er niet om gelogen hebben.
Ouwe koeien???? er zijn er vandaag nog steeds die geen werk hebben na deze VLD misdaad.

Knipp
16 juni 2004, 18:55
Ik denk dat je hier Leterme met een zeker Duchatelet verwisselt marijke. Die wil de helft van de bevolking werkloos maken om zo nieuwe banen te kunnen creëren...

Wordt Duchatelet nu ook al gedemoniseerd ? :lol:

doornroosje
16 juni 2004, 19:20
geeeuw

ouwe koeien niet uit de gracht halen

Wel Prien,

Het is nog niet vegeten door duizenden ex sabeniens. Hun kiesgedrag zal er niet om gelogen hebben.
Ouwe koeien???? er zijn er vandaag nog steeds die geen werk hebben na deze VLD misdaad.

Ge zit hier nog niet lang he,aan uw aantal post te lezen,hier zitten veel jonge gasten ,die ofwel nog studeren ,ofwel ,geen werk hebben na hun studies.
Zij krijgen nu te horen dat na al hun inspanningen en studies er niet voldoende werk is voor hun ,en die onder hen die toch werk vinden,krijgen nu te horen dat ze zullen moeten werken tot hun 65,geen al te prettige vooruitzichten voor onze iongeren.
Dus volgens hen moeten de verlieslatende openbare diensten zo snel mogelijk weg of geprivatiseerd worden,want zij denken dat ze pensioenen voor de ouderen gaan moeten betalen,en dat er later voor hun niks overblijft.
Tot zover dus de solidariteit van de jongeren onder ons.
Dat daarbij ook vele duizenden jobs voor jonge mensen verloren gaan,daar denken ze waarschijnlijk niet aan.
En dat er dan duizenden werkelozen bijkomen ,zal hun ook worst wezen,die verliesposten moeten weg punt uit!
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van onze jonge leeuwen,en er zal weer geroepen worden weg met de sossen,maar ik trek het mij niet aan.
Want ik ben nu eenmaal sociaal!

Josjie
16 juni 2004, 21:14
Ik denk dat je hier Leterme met een zeker Duchatelet verwisselt marijke. Die wil de helft van de bevolking werkloos maken om zo nieuwe banen te kunnen creëren...

Wordt Duchatelet nu ook al gedemoniseerd ? :lol:

Heb daar ooit keer een chatsessie met meegemaakt... Dien vent demoniseert zijn eigen... Hij heeft ideën die volgens mij gevaarlijker zijn dan die van het blok... En een antwoord wil em niet geven, gewoon nog meer rond de pot draaien dan andere politici...

Prien G.
17 juni 2004, 08:52
geeeuw

ouwe koeien niet uit de gracht halen

Wel Prien,

Het is nog niet vegeten door duizenden ex sabeniens. Hun kiesgedrag zal er niet om gelogen hebben.
Ouwe koeien???? er zijn er vandaag nog steeds die geen werk hebben na deze VLD misdaad.

grrr dat gezeik altijd van die "Sabeniens" :evil:

er gaan elke dag tientallen bedrijven over de kop , die mensen komen ook op straat te staan hoor , wordt daar zoveel tamtam over gemaakt , ba nee

waarom denken jullie dat je wat meer bent dan een ander , me dunkt dat er genoeg in die bodemloze put gepompt is

aapje
17 juni 2004, 09:02
Het was niet meer dan normaal dat Sabena failliet is verklaard. Was dit de schuld van de werknemers van Sabena? Nee, natuurlijk niet! Het was de fout van meer dan 20 jaar slecht bestuur. En daar had de VLD bitter weinig mee te maken.

Maar de onderneming had grote schulden gemaakt, kostte daarbij de staat enorm veel geld en dat was een onhoudbare situatie. Er was iets structureel mis met het bedrijf en de enige oplossing is dan het faillissement.

Het was een tikkende tijdbom en Daems heeft ze onschadelijk gemaakt. Dat er zoveel mensen zonder werk vielen is een tegenvaller. Maar daarvoor heeft Belgie het sociale vangnet.

Bedrijven die niet rendabel zijn moeten sluiten of herstructureerd worden, zo simpel is het. Op de korte termijn is dit misschien pijnlijk, maar op lange termijn plukt iedereen daar de vruchten van.

Stijn Ram
17 juni 2004, 09:05
Nog vergeten,
Ook dank aan Mevr. Vervotte van de CD&V voor haar geslaagde reddingsakties als vakbondsinterface. Ze heeft duidelijk door dit faillisement een lift opwaarts gekregen.

vakbondsinterFARCE bedoel je zeker?

Steenbok66
17 juni 2004, 09:07
Nog even vlug Mr Verhofstadt voor u vertrekt.
Wilt u even Dhr Daems nog danken voor het verdwijnen van Sabena, en dat met het gehoffen glas bij en met de Zwitsers. Hij heeft er veel gezinnen mee verbrand. Levenslang.

Ciao.

wat een zever.... het rampakkoord met de Zwitsers dateert van de tijd van Dehaene...
de bodemloze put Sabena stamt uit 45 jaar CVP bewind....
het feit dat het debacle versneld werd komt van de vakbonden die steeds maar bleven eisen... madammeke Vervotte, overigens een schoon kind die sommige dingen mooi kan zeggen, kon daar wel niet aan doen maar de vroegere politiekers van CVP en ander kunnen, de vakbonden die steeds maar eisen en voor een scheet in een fles staakten...
maar ja het geheugen van de mensen is kort...

en trouwens, nu is er een maatschappij opgericht die efficient werkt, goed loopt, toekomst heeft, etc... dus...
de pilotenschool bloeit weer, de technische diensten geraken uit het dal, de profiteurs onder het personeel zijn geëlimineerd, de goei nieuw aangeworven personeelsleden stijgen in aantal...
precies zoals Kempische Steenkoolmijnen, Cockerill-Sambre en andere bodemloze putten die mosten gesloten worden... moest ook Sabena bij gebrek aan wil om te saneren, verdwijnen...

maar zoals de buur die VB stemt omdat iemand iedere morgen in zijn berm pist en dat VB beloofd heeft sluikstorten (bermpissen = sluikstorten :wink: ) te doen verdwijnen???
en zo zijn er nog een hoop onnozelaars die hier maar om het even wat posten....

als veel CVP'ers gewerkt hadden lijk Daems, dan was ons land met veeeeeeeellll minder schuld opgezadeld geweest....

maar ja, hier komen onzin uitkramen... da's makkelijker dan nadenken en zich informeren...

Stijn Ram
17 juni 2004, 09:09
Ik ben sympathisant van Daems. Hij is erin geslaagd om maatschappij die de belastingbetaler veel geld kost te vervangen door een winstgevende maatschappij met goedkopere vluchten.

Ik hoopte dat hij hetzelfde met de post en de nmbs zou doen.

Er zijn honderden piloten die werkloos zijn nog, honderden piloten die als seizoensarbeider in Italie, Mauritius, Bahamas werken met contractjes van 6 maand, geen enkele werkzekerheid, en die moeten zo hun gezin onderhouden, ver van huis, zonder vast werk.

En nu gaat SN nieuwe jonge piloten opleiden in de pilotenschool?
Dat is een pure misdaad!
Waar is Vervotte nu? Moet ze dat niet gaan bestrijden?
ah nee, ze loopt nu ook mee met Leterme, Daems, Deklucht en andere
nietsnutten en opportunisten.

SN is een regelrechte schande.

LEVE VLM

Steenbok66
17 juni 2004, 09:16
Ik had het kunnen weten. Ofwel ben je een rijke zak die gewetenloos over lijken gaat en zich niet kan inleven in het leed dat duizenden gezinnen lijden onder de val van het Sabena. En daarvoor kan ik hopen dat het u ooit zelf zou overkomen, liefst met uw spaarpotje niet genoeg gevuld om te kunnen rentenieren. U ben een typerend voorbeeld van de incompetentie inzake het dossier, en dankzij uw marjonet Daems, betalen niet de belastingsbetalers de schuld meer, maar wel de ex-werknemers. Dat doordat jullie clan een maffieuse bende witteboordcriminelen zijn die gewetenloos de levensdroom van de simpele werknemer stuk maken.
Proficiat met uw houding. Laten we hopen dat je ooit die andere diepte kant ook eens mee maakt, en herinner je dan even dit stukje zogezegd zijnde nietszeggende tekst. De pijn zal je wel ervaren, tenminste als je nog ergens wat menselijkheid hebt.

de zogenaamde rijke zakken zijn mensen die door hun ondernemingszin de wereld rechthouden... voor ondernemersschap zorgen en daardoor zorgen dat de meeste mensen het hier te lande en in de omgeving het goed hebben...
de communisten en andere supercollectivisten die "de wereld van de werkman" voorstaan hebben nog nooit langdurende werkgelegenheid in stand gehouden...
de syndicaten moeten er zijn en hebben een belangrijke rol te spelen, maar ze tellen onder hun leden ook een hoop profiteurs... zie maar het hier aangeklaagde syndicale Wallonië... een verzorgingsmaatschappij bedoeld voor mensen die het ongelik hebben uit de boor te vallen, maar ook een hele trits mensen met enkel rechten en geen plichten...
hier wordt nu zo vaak gezegd dat de hard werkende NL-talige in België moet opdraaiene voor de luie F-talige in België...
awel.... da's nu het uitschot van de maatschappij waar de door jou verguisde ondernemers en hun ijveriige werknemers onder te lijden hebben...
man toch, of vrouw... je hersenmassa is waarschijnlijk niet wel gebruikt...
die hersenmassa produceert onzin in de duizendste macht...

Josjie
17 juni 2004, 23:16
er gaan elke dag tientallen bedrijven over de kop , die mensen komen ook op straat te staan hoor , wordt daar zoveel tamtam over gemaakt , ba nee


De enige reden dat daar zoveel tam tam rond wordt gemaakt is doordat met het faillisement van die grote bedrijven de sociale zekerheid plots TE belast zou worden. Er gaan elke dag bedrijven over de kop, grote en kleine... En die grote die krijgen begeleiding naar het zoeken van een baan... Bij de gewone mens komt dat over als voortrekkerij... Waarom zijn die mensen uit dat groot bedrijf beter als uit dat klein bedrijf? Maar betaal keer 5 mensen een werkloosheidsuitkering, of betaal er keer 5000 diezelfde werkloosheidsuitkering... Ge zout voor minder tam tam maken...

Bobke
18 juni 2004, 00:23
er gaan elke dag tientallen bedrijven over de kop , die mensen komen ook op straat te staan hoor , wordt daar zoveel tamtam over gemaakt , ba nee


De enige reden dat daar zoveel tam tam rond wordt gemaakt is doordat met het faillisement van die grote bedrijven de sociale zekerheid plots TE belast zou worden. Er gaan elke dag bedrijven over de kop, grote en kleine... En die grote die krijgen begeleiding naar het zoeken van een baan... Bij de gewone mens komt dat over als voortrekkerij... Waarom zijn die mensen uit dat groot bedrijf beter als uit dat klein bedrijf? Maar betaal keer 5 mensen een werkloosheidsuitkering, of betaal er keer 5000 diezelfde werkloosheidsuitkering... Ge zout voor minder tam tam maken...
Iedereen krijgt begeleiding bij het zoeken naar een baan, of zo zou het toch moeten zijn.
Grote bedrijven moeten ook volgens de regels werken, kleine zijn iets moeilijker te controleren op zwartwerk.
’t Is maar een mogelijke verklaring hé.

TomB
18 juni 2004, 04:33
Voila, ik was dus op het goede spoor. Een student die gaat oordelen over de perikelen en de wanbestuurstoestanden van Sabena, een firma waar ik meer aan verbonden was dan jij. Het feit dat je zo oordeelt uit een positie waarvan de belastingsbetaler jouw leventje nog betaald, is totaal misplaatst en zou je als groentje nog heel wat moeten leren alvorens je te mengen in zulke dilemma's. De top van het destijdse Sabena werd geplaatst door onze regering, en werd door de hoofdaandeelhouder ingestemt met een bewust senario het doek te laten vallen. Onze crupuleuze regering gaf geen zier om al die doodgewone burgers die erin tewerkgesteld waren, maar waar zij diegenen waren die de spaarpotten bleven vullen (tegen beter weten in). Jij die nog in de boekjes zat te bladeren, heeft geen benul wat het is tot 17% van je loon te zien verdwijnen, en dus geeft het je amper recht om erover te oordelen. Het slecht bestuur waar je naar verwijst, werd en dat werd het altijd in de loop van de jaren, gezet door de staat. Dus.... de hoofdaandeelhouders waren diegenen die de incompetentie droegen, en altijd zullen blijven dragen in dit dossier. Misschien kun je er een eindejaarsthema van maken, en leer eruit. Lees eerst even het boek van Steven Decraene, Peter Denruyter, en Geert Sciot : onder "De crash van Sabena. Het zal je al ( met de nodige wil objectief te willen blijven) een veel beter zicht geven op wat die werknemer onbewust heeft moeten doorstaan.
Doe je huiswerk veel grondiger en kom dan even terug discuteren.
[/url]

Straffe stoten, ik ben dezelfde mening als Bavo toegedaan en ik werk elke dag aan vliegtuigen.

Ge moet mij eens uitleggen waarom een bedrijf dat jaar na jaar verlies maakt en geen diensten levert aan de maatschappij die goedkoper zijn als de privesector, moet blijven bestaan?

Ik kan begrijpen dat ge er persoonlijk misschien slecht vanaf zijt gekomen bij het faillissement, maar dat mag geen reden zijn om een nuchtere kijk te hebben op de zaak.

TomB
18 juni 2004, 04:37
Ik ben sympathisant van Daems. Hij is erin geslaagd om maatschappij die de belastingbetaler veel geld kost te vervangen door een winstgevende maatschappij met goedkopere vluchten.

Ik hoopte dat hij hetzelfde met de post en de nmbs zou doen.

Er zijn honderden piloten die werkloos zijn nog, honderden piloten die als seizoensarbeider in Italie, Mauritius, Bahamas werken met contractjes van 6 maand, geen enkele werkzekerheid, en die moeten zo hun gezin onderhouden, ver van huis, zonder vast werk.

En nu gaat SN nieuwe jonge piloten opleiden in de pilotenschool?
Dat is een pure misdaad!
Waar is Vervotte nu? Moet ze dat niet gaan bestrijden?
ah nee, ze loopt nu ook mee met Leterme, Daems, Deklucht en andere
nietsnutten en opportunisten.

SN is een regelrechte schande.

LEVE VLM

Voor de piloten heb ik het minste sympathie van al de ontslagen die gevallen zijn. Die mannen kregen gedurende hun hele loopbaan de rode loper uitgerold. Ik kan begrijpen dat het nogal een cultuurschok moet zijn voor die mannen om in de priveluchtvaart aan de slag te moeten. By the way, ik heb 2 klanten die een team PIC/SIC van Sabena hebben aangenomen om te vliegen. Ze hebben ze allemaal moeten laten gaan voor dezelfde reden: Te hoge verwachtingen en te weinig werklust. Nu ben ik ervan overtuigd dat er ook goeie mensen bij Sabena zaten, maar die hebben nu allemaal al terug werk.

De enige schande bij Sabena is dat de mensen die afgedankt zijn nog een serieuze bonus hebben gekregen bij het afscheid, dat was nergens voor nodig, mensen die ergens anders bij een failliet bedrijf betrokken zijn, krijgen niets.

TomB
18 juni 2004, 04:39
O en: Daems krijgt volgende keer mijn voorkeurstem, om u plezier te doen.

TomB
18 juni 2004, 04:41
Wel Prien,

Het is nog niet vegeten door duizenden ex sabeniens. Hun kiesgedrag zal er niet om gelogen hebben.
Ouwe koeien???? er zijn er vandaag nog steeds die geen werk hebben na deze VLD misdaad.

Ge zit hier nog niet lang he,aan uw aantal post te lezen,hier zitten veel jonge gasten ,die ofwel nog studeren ,ofwel ,geen werk hebben na hun studies.
Zij krijgen nu te horen dat na al hun inspanningen en studies er niet voldoende werk is voor hun ,en die onder hen die toch werk vinden,krijgen nu te horen dat ze zullen moeten werken tot hun 65,geen al te prettige vooruitzichten voor onze iongeren.
Dus volgens hen moeten de verlieslatende openbare diensten zo snel mogelijk weg of geprivatiseerd worden,want zij denken dat ze pensioenen voor de ouderen gaan moeten betalen,en dat er later voor hun niks overblijft.
Tot zover dus de solidariteit van de jongeren onder ons.
Dat daarbij ook vele duizenden jobs voor jonge mensen verloren gaan,daar denken ze waarschijnlijk niet aan.
En dat er dan duizenden werkelozen bijkomen ,zal hun ook worst wezen,die verliesposten moeten weg punt uit!
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van onze jonge leeuwen,en er zal weer geroepen worden weg met de sossen,maar ik trek het mij niet aan.
Want ik ben nu eenmaal sociaal!

Ge moogt er fier op zijn dat ge het profitariaat verdedigt. Ik ben helemaal geen student, noch ben ik steenrijk. Ik heb me nooit gesyndiceerd (zelfs niet bij de onafhankelijke) en ik heb me nooit ingeschreven als werkzoekende. Moesten wat meer mensen de handen uit de mouwen steken in plaats van op de anderen te rekenen, het zou veel beter gaan met Belgie.

doornroosje
18 juni 2004, 09:14
Ge zit hier nog niet lang he,aan uw aantal post te lezen,hier zitten veel jonge gasten ,die ofwel nog studeren ,ofwel ,geen werk hebben na hun studies.
Zij krijgen nu te horen dat na al hun inspanningen en studies er niet voldoende werk is voor hun ,en die onder hen die toch werk vinden,krijgen nu te horen dat ze zullen moeten werken tot hun 65,geen al te prettige vooruitzichten voor onze iongeren.
Dus volgens hen moeten de verlieslatende openbare diensten zo snel mogelijk weg of geprivatiseerd worden,want zij denken dat ze pensioenen voor de ouderen gaan moeten betalen,en dat er later voor hun niks overblijft.
Tot zover dus de solidariteit van de jongeren onder ons.
Dat daarbij ook vele duizenden jobs voor jonge mensen verloren gaan,daar denken ze waarschijnlijk niet aan.
En dat er dan duizenden werkelozen bijkomen ,zal hun ook worst wezen,die verliesposten moeten weg punt uit!
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van onze jonge leeuwen,en er zal weer geroepen worden weg met de sossen,maar ik trek het mij niet aan.
Want ik ben nu eenmaal sociaal!

Ge moogt er fier op zijn dat ge het profitariaat verdedigt. Ik ben helemaal geen student, noch ben ik steenrijk. Ik heb me nooit gesyndiceerd (zelfs niet bij de onafhankelijke) en ik heb me nooit ingeschreven als werkzoekende. Moesten wat meer mensen de handen uit de mouwen steken in plaats van op de anderen te rekenen, het zou veel beter gaan met Belgie.

Daarom dat er ongeveer 700 falingen zijn per maand onder de zelfstandigen?
Of moet men die mensen dan ook geen sociaal vangnet geven
ZE steken eerst ongeveer 25000 euro om te mogen starten in hun zaak,dan nog enkele 100000enden om hun zaak uit te bouwen en als het tegenslaagd zitten ze met een faling.weg geld,weg toekomstdromen.
Proficiat al zij die het redden,maar kijk toch niet neer op zij die het niet avonturen om zelfstandige te worden.
Wat zou er gebeuren denk je,als iedereen hier zomaar zijn goesting zou doen,ontslagen naar willekeur in de prive en in de overheid,en dan geen uitkeringen meer,wat wilt ge er hier van maken zeg een derde wereldland.
Of mag er alleen eten op tafel komen bij zij die gelukt zijn in het leven?
En dat u niet gesindyceerd bent daar bent u vrij in,net zoals ik vrij was om
hoofdafgevaardigde van de vakbond te zijn en coordinator voor het jobcenter,en daar was ik fier op om dat ik daar mensen kon helpen,net zoals u waarschijnlijk fier bent op wat u in uw leven bereikt hebt.

vriendelijke groeten

airplane fan
18 juni 2004, 09:59
wat heeft het aantal posts nu te maken met uw stelling? Is dat een criteria om boven de kaap van de 100 te komen alvorens men serieus wordt genoemen? En wat betreft die studenten, wel... laat ze direct de realiteit maar eens voelen, wat de boekskes zijn wat anders dan de praktijk hoor. Zij die tegenwoordig studeren voor manager, hebben de trend dat hun visie de enkele juiste is, en dus coaching sessies zijn een training op manipulatietechnieken. Waarom zou een politus, of een manager nu persé moeten luisteren naar een bediende of arbeider? Meestal blijven managers maar max 5 jaar in een positie om er dan de springplank op te gaan. Als dat een goed beleid is? En alsmaar meer zijn die managers jonger en jonger, en stappen ze de scholen buiten met een gevoel alsof ze het gemaakt hebben, terwijl daar nu echt hun examen begint in het omzetten van hun aangeleerde technieken in de praktijk. Een bedrijf dat wil slagen heeft een breedspectrum manager nodig, en niet ééntje die monogaam bestuurd. Het aftasten van de werkvloeren is een normale dagelijkse must, maar ach wat kan het hen inderdaad schelen dat er door hun slecht beleid eventjes 100-en gezinnen mee verkapt worden. Er moesten boetes voor bestaan.

doornroosje
18 juni 2004, 10:06
wat heeft het aantal posts nu te maken met uw stelling? Is dat een criteria om boven de kaap van de 100 te komen alvorens men serieus wordt genoemen? En wat betreft die studenten, wel... laat ze direct de realiteit maar eens voelen, wat de boekskes zijn wat anders dan de praktijk hoor. Zij die tegenwoordig studeren voor manager, hebben de trend dat hun visie de enkele juiste is, en dus coaching sessies zijn een training op manipulatietechnieken. Waarom zou een politus, of een manager nu persé moeten luisteren naar een bediende of arbeider? Meestal blijven managers maar max 5 jaar in een positie om er dan de springplank op te gaan. Als dat een goed beleid is? En alsmaar meer zijn die managers jonger en jonger, en stappen ze de scholen buiten met een gevoel alsof ze het gemaakt hebben, terwijl daar nu echt hun examen begint in het omzetten van hun aangeleerde technieken in de praktijk. Een bedrijf dat wil slagen heeft een breedspectrum manager nodig, en niet ééntje die monogaam bestuurd. Het aftasten van de werkvloeren is een normale dagelijkse must, maar ach wat kan het hen inderdaad schelen dat er door hun slecht beleid eventjes 100-en gezinnen mee verkapt worden. Er moesten boetes voor bestaan.

IK wilde u er alleen opmerkzaam op maken dat men hier regelmatig raar reageerd,op bepaalde stellingen.
Voor de rest heeft natuurlijk iedereen zijn eigen mening,al kan ik de uwe hierboven wel bijtreden.

vriendelijke groeten

airplane fan
18 juni 2004, 10:15
dan had ik dat mis verstaan.
Met excuses.

airplane fan
18 juni 2004, 10:22
Wel Prien,

Het is nog niet vegeten door duizenden ex sabeniens. Hun kiesgedrag zal er niet om gelogen hebben.
Ouwe koeien???? er zijn er vandaag nog steeds die geen werk hebben na deze VLD misdaad.

grrr dat gezeik altijd van die "Sabeniens" :evil:

er gaan elke dag tientallen bedrijven over de kop , die mensen komen ook op straat te staan hoor , wordt daar zoveel tamtam over gemaakt , ba nee

waarom denken jullie dat je wat meer bent dan een ander , me dunkt dat er genoeg in die bodemloze put gepompt is

Wel vriendje,
Als die andere mensen in al die andere getroffen bedrijven hun kopje dan zo nodig willen laten hangen, dan is dat hun oprechte keuze. En beste pinokkio, het gaat eigenlijk nu niet echt meer over die "zeikende sabenien", maar veel mensen, oa u, weet niet hoe de politiek met de personeelsleden hun KL.T.N heeft gespeeld. Uit dit bedrijf, met het management en met de politiek kan men zware conclusies trekken, mar dan moet je wel de inhoud kennen hoor.
En dan nog dit.... als het toch gezeik is, reageer dan op andere forumitems, zodat u deze oninteressante tekst niet hoeft te lezen.

airplane fan
18 juni 2004, 10:25
Het was een tikkende tijdbom en Daems heeft ze onschadelijk gemaakt. Dat er zoveel mensen zonder werk vielen is een tegenvaller. Maar daarvoor heeft Belgie het sociale vangnet.

Tot op vandaag beste, zijn er mensen die van jouw sociaal vangnet nog geen euro gezien hebben.Zo sociaal is dat. En de 20 jaren bestuur ervoor, mag ik nogmaals herhalen dat de staat al die tijd hoofdaandeelhouder is geweest, met dus een wegkijkende politiek besturing.

airplane fan
18 juni 2004, 10:30
Voila, ik was dus op het goede spoor. Een student die gaat oordelen over de perikelen en de wanbestuurstoestanden van Sabena, een firma waar ik meer aan verbonden was dan jij. Het feit dat je zo oordeelt uit een positie waarvan de belastingsbetaler jouw leventje nog betaald, is totaal misplaatst en zou je als groentje nog heel wat moeten leren alvorens je te mengen in zulke dilemma's. De top van het destijdse Sabena werd geplaatst door onze regering, en werd door de hoofdaandeelhouder ingestemt met een bewust senario het doek te laten vallen. Onze crupuleuze regering gaf geen zier om al die doodgewone burgers die erin tewerkgesteld waren, maar waar zij diegenen waren die de spaarpotten bleven vullen (tegen beter weten in). Jij die nog in de boekjes zat te bladeren, heeft geen benul wat het is tot 17% van je loon te zien verdwijnen, en dus geeft het je amper recht om erover te oordelen. Het slecht bestuur waar je naar verwijst, werd en dat werd het altijd in de loop van de jaren, gezet door de staat. Dus.... de hoofdaandeelhouders waren diegenen die de incompetentie droegen, en altijd zullen blijven dragen in dit dossier. Misschien kun je er een eindejaarsthema van maken, en leer eruit. Lees eerst even het boek van Steven Decraene, Peter Denruyter, en Geert Sciot : onder "De crash van Sabena. Het zal je al ( met de nodige wil objectief te willen blijven) een veel beter zicht geven op wat die werknemer onbewust heeft moeten doorstaan.
Doe je huiswerk veel grondiger en kom dan even terug discuteren.
[/url]

Straffe stoten, ik ben dezelfde mening als Bavo toegedaan en ik werk elke dag aan vliegtuigen.

Ge moet mij eens uitleggen waarom een bedrijf dat jaar na jaar verlies maakt en geen diensten levert aan de maatschappij die goedkoper zijn als de privesector, moet blijven bestaan?

Ik kan begrijpen dat ge er persoonlijk misschien slecht vanaf zijt gekomen bij het faillissement, maar dat mag geen reden zijn om een nuchtere kijk te hebben op de zaak.

Heer TomB
Hebt ge erin gewerkt?
Hebt je het realistische boek gelezen?
Waarschijnlijk niet..... anders besef je wat politiek gedaan heeft.
De werknemers en duizenden met mij blijven de duppe.

doornroosje
18 juni 2004, 10:37
Het was een tikkende tijdbom en Daems heeft ze onschadelijk gemaakt. Dat er zoveel mensen zonder werk vielen is een tegenvaller. Maar daarvoor heeft Belgie het sociale vangnet.

Tot op vandaag beste, zijn er mensen die van jouw sociaal vangnet nog geen euro gezien hebben.Zo sociaal is dat. En de 20 jaren bestuur ervoor, mag ik nogmaals herhalen dat de staat al die tijd hoofdaandeelhouder is geweest, met dus een wegkijkende politiek besturing.

Zoals men de problemen bij Sabena heeft laten rotten,en nu wil steken op de (luie werknemers)volgens velen,zo laat men ook de problemen rotten bij de post , de nmbs enz...
Nochtans zijn die nu in handen van prive managers die het tij moesten keren,maar dat blijkbaar gaat dat ook niet van vandaag op morgen.
IK zie daar nog hetzelfde gebeuren als bij Sabena,met dezelfde schrijnende toestanden.

airplane fan
18 juni 2004, 10:53
als men steeds opnieuw van onder aan de ladder hebt geloofd in de toekomst van dat bedrijf door een deel van het loon af te staan, jaar na jaar verwacht je toch wat de zogenaamde hoogwaardige bestuursleden en politiekers een toekomst. Welk bedrijf dan ook. Het mijn was nu ja, het Sabena. Voor al diegenen die het moe zijn de naam weer te horen, hetzij zo. Het gebeurd inderdaad dagelijks dat een kleine of een grotere onderneming over de kop gaat, maar een vergelijk maken dat er luierikken tussen zaten is wel echt makelijk. Op de 12000 werknemers zullen er inderdaad zulke profiteurs aanwezig geweest zijn. Ook zij zijn verantwoordelijk voor het faillisement. En dat inderdaad de syndicalen niet altijd zo goed werk geleverd hebben zal ook wel kloppen, maar je mag er niet bij vergeten dat na de zoveelste daad van wantrouwen vanuit het management / politiek, het geduld van mensen op raakt. Er zijn er die inderdaad zichzelf veel vragen mogen stellen, maar de vraag blijft bij zij die steeds met de goede attitude hebben gewerkt waar al dat afgestane loon tot gediend heeft. Mocht ik dat op een rekening gezet hebben, dan had ik al een aardige spaarboek, vervangend aan de uitkering van faillissementskas.

doornroosje
18 juni 2004, 11:01
als men steeds opnieuw van onder aan de ladder hebt geloofd in de toekomst van dat bedrijf door een deel van het loon af te staan, jaar na jaar verwacht je toch wat de zogenaamde hoogwaardige bestuursleden en politiekers een toekomst. Welk bedrijf dan ook. Het mijn was nu ja, het Sabena. Voor al diegenen die het moe zijn de naam weer te horen, hetzij zo. Het gebeurd inderdaad dagelijks dat een kleine of een grotere onderneming over de kop gaat, maar een vergelijk maken dat er luierikken tussen zaten is wel echt makelijk. Op de 12000 werknemers zullen er inderdaad zulke profiteurs aanwezig geweest zijn. Ook zij zijn verantwoordelijk voor het faillisement. En dat inderdaad de syndicalen niet altijd zo goed werk geleverd hebben zal ook wel kloppen, maar je mag er niet bij vergeten dat na de zoveelste daad van wantrouwen vanuit het management / politiek, het geduld van mensen op raakt. Er zijn er die inderdaad zichzelf veel vragen mogen stellen, maar de vraag blijft bij zij die steeds met de goede attitude hebben gewerkt waar al dat afgestane loon tot gediend heeft. Mocht ik dat op een rekening gezet hebben, dan had ik al een aardige spaarboek, vervangend aan de uitkering van faillissementskas.

IK hoop voor u dat ge ondertussen anderwerk gevonden hebt,of vergis ik mij?

airplane fan
18 juni 2004, 11:54
Ja, ik heb ander werk. Zoals één van de replikanten uit dit forum opmerkt zullen het de NIET luierikken zijn die al terug aan de slag zijn. Gelukkig komt er bij mij brood op de plank, en hebben mijn nieuwe collega's veel begrip gehad nadat ik één en ander van dat verleden heb verteld.
Ik klaag dus niet, maar het dossier Sabena is een werkelijke schande van wat politiekers achter de schermen hebben gedaan.

boer_bavo
18 juni 2004, 19:36
Heer TomB
Hebt ge erin gewerkt?
Hebt je het realistische boek gelezen?
Waarschijnlijk niet..... anders besef je wat politiek gedaan heeft.
De werknemers en duizenden met mij blijven de duppe.
De politiek is schuldig? Daems heeft de politiek buitengeschot en nu is er een maatschappij die wél rendabel is en goedkopere vluchten aanbiedt. De politiek is nu buiten. Je zou blij moeten zijn.

Het Skill Effect
18 juni 2004, 19:39
Heer TomB
Hebt ge erin gewerkt?
Hebt je het realistische boek gelezen?
Waarschijnlijk niet..... anders besef je wat politiek gedaan heeft.
De werknemers en duizenden met mij blijven de duppe.
De politiek is schuldig? Daems heeft de politiek buitengeschot en nu is er een maatschappij die wél rendabel is en goedkopere vluchten aanbiedt. De politiek is nu buiten. Je zou blij moeten zijn.

Laten we dansen op een kerkhof! :roll: :evil:

boer_bavo
18 juni 2004, 19:39
Daarom dat er ongeveer 700 falingen zijn per maand onder de zelfstandigen?
Of moet men die mensen dan ook geen sociaal vangnet geven
ZE steken eerst ongeveer 25000 euro om te mogen starten in hun zaak,dan nog enkele 100000enden om hun zaak uit te bouwen en als het tegenslaagd zitten ze met een faling.weg geld,weg toekomstdromen.
Proficiat al zij die het redden,maar kijk toch niet neer op zij die het niet avonturen om zelfstandige te worden.
Wat zou er gebeuren denk je,als iedereen hier zomaar zijn goesting zou doen,ontslagen naar willekeur in de prive en in de overheid,en dan geen uitkeringen meer,wat wilt ge er hier van maken zeg een derde wereldland.

Het is niet verwonderlijk dat er zoveel falingen zijn bij zelfstandigen als de overheid zo hoog belast om enkele mensen bij Sabena, de Post, de NMBS een luilekkerleventje te geven. Van de Post en de NMBS is dat nog te begrijpen. Je kan nog argumenteren dat die een service bieden die de privé niet biedt (de vele couriersbedrijven en Dillen en Le Jeune Cargo voor het spoor buiten beschouwing gelaten). Maar Sabena deed dat niet. Geenenkele meerwaarde. Ik zou ook spijt hebben als mijn werkgever failliet ging. Maar ik zie het niet gebeuren. Het bedrijf is immers in goede handen. Het is niet in staatshanden.

doornroosje
18 juni 2004, 20:49
Daarom dat er ongeveer 700 falingen zijn per maand onder de zelfstandigen?
Of moet men die mensen dan ook geen sociaal vangnet geven
ZE steken eerst ongeveer 25000 euro om te mogen starten in hun zaak,dan nog enkele 100000enden om hun zaak uit te bouwen en als het tegenslaagd zitten ze met een faling.weg geld,weg toekomstdromen.
Proficiat al zij die het redden,maar kijk toch niet neer op zij die het niet avonturen om zelfstandige te worden.
Wat zou er gebeuren denk je,als iedereen hier zomaar zijn goesting zou doen,ontslagen naar willekeur in de prive en in de overheid,en dan geen uitkeringen meer,wat wilt ge er hier van maken zeg een derde wereldland.

Het is niet verwonderlijk dat er zoveel falingen zijn bij zelfstandigen als de overheid zo hoog belast om enkele mensen bij Sabena, de Post, de NMBS een luilekkerleventje te geven. Van de Post en de NMBS is dat nog te begrijpen. Je kan nog argumenteren dat die een service bieden die de privé niet biedt (de vele couriersbedrijven en Dillen en Le Jeune Cargo voor het spoor buiten beschouwing gelaten). Maar Sabena deed dat niet. Geenenkele meerwaarde. Ik zou ook spijt hebben als mijn werkgever failliet ging. Maar ik zie het niet gebeuren. Het bedrijf is immers in goede handen. Het is niet in staatshanden.

Daar zit inderdaad een hele boel waarheid in!