PDA

View Full Version : Het Blok bedankt Piano, Filosoof, Neruda en consoorten


Spolpoel
13 juni 2004, 19:28
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

de pipo
13 juni 2004, 19:39
Amuseer jullie nog eens voor 5 jaar in de opositie zou ik zo zeggen.

Hingis
13 juni 2004, 20:57
Ulder Brusselse droom kunnen jullie dat op ulder buik schrijven... Den Blok maakt geen winst in Brussel :lol:

lustige lezer
13 juni 2004, 21:00
Amuseer jullie nog eens voor 5 jaar in de opositie zou ik zo zeggen.

oppostie is niet minderwaardig, ik heb kiever dat ze oppostie bedrijven dan regeren.

Herman Desmedt ©HD
13 juni 2004, 21:01
Ulder Brusselse droom kunnen jullie dat op ulder buik schrijven... Den Blok maakt geen winst in Brussel :lol:

Het Blok heeft in Brussel grove en opzichtige fouten gemaakt.
Bovendien hebben de Brusselaars dat door.

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 21:02
Amuseer jullie nog eens voor 5 jaar in de opositie zou ik zo zeggen.

oppostie is niet minderwaardig, ik heb kiever dat ze oppostie bedrijven dan regeren.

Waarom eigenlijk? (serieus gemeende vraag)

lustige lezer
13 juni 2004, 21:04
omdat ze dan toch niet de kans krijgen en omdat ze totaal geen ervaring hebben. Ze moeten eerst de kans krijgen om samen te praten met ander partijen te praten over oplossingen enzo om wat ervaring op te doen. Maar van het moment dat dat gebeurd is het geloof ik gedana met VB "bedreiging".

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 21:06
omdat ze dan toch niet de kans krijgen en omdat ze totaal geen ervaring hebben. Ze moeten eerst de kans krijgen om samen te praten met ander partijen te praten over oplossingen enzo om wat ervaring op te doen. Maar van het moment dat dat gebeurd is het geloof ik gedana met VB "bedreiging".

Ai pardon, u bent geen blokstemmer?

lustige lezer
13 juni 2004, 21:06
Ulder Brusselse droom kunnen jullie dat op ulder buik schrijven... Den Blok maakt geen winst in Brussel :lol:

VB ging af, maar het FN groeit en die zijn nog rechtser als ik goed gehoord heb.

lustige lezer
13 juni 2004, 21:08
omdat ze dan toch niet de kans krijgen en omdat ze totaal geen ervaring hebben. Ze moeten eerst de kans krijgen om samen te praten met ander partijen te praten over oplossingen enzo om wat ervaring op te doen. Maar van het moment dat dat gebeurd is het geloof ik gedana met VB "bedreiging".

Ai pardon, u bent geen blokstemmer?

jawel, maar geen fanatiekeling. Europees ben ik geen VB, ook niet op gemeentelijk vlak. Het VB heeft gewoon enkele punten die dringend moeten worden behandeld, worden die behandeld door andere partuijen, dan ga ik naar die andere partijen.

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 21:10
Ai pardon, u bent geen blokstemmer?

jawel, maar geen fanatiekeling. Europees ben ik geen VB, ook niet op gemeentelijk vlak. Het VB heeft gewoon enkele punten die dringend moeten worden behandeld, worden die behandeld door andere partuijen, dan ga ik naar die andere partijen.

Hmm, dat is voor het eerst dat ik een Blokstemmer niet fanatiek hoor zijn. Tja, jammer dat ik u niet heb kunnen overhalen een andere partij te stemmen. Ik ga echt door de grond van deze uitslag.

Vlaanderen Boven
13 juni 2004, 21:11
Het lijk van Piano hangt nu ergens in een zolder...

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 21:11
Overigens: je stemt Blok maar wil niet ze regeren maar in de oppostitie blijven. Is wel een lichte vorm van ironie vind ik.

lustige lezer
13 juni 2004, 21:13
Overigens: je stemt Blok maar wil niet ze regeren maar in de oppostitie blijven. Is wel een lichte vorm van ironie vind ik.

Misschien, ik stem op bepaalde programmapunten, niet echt op de partij ... U moogt uw eigen besluiten trekken, ik vind het correct.

lustige lezer
13 juni 2004, 21:16
Hmm, dat is voor het eerst dat ik een Blokstemmer niet fanatiek hoor zijn. Tja, jammer dat ik u niet heb kunnen overhalen een andere partij te stemmen. Ik ga echt door de grond van deze uitslag.

U had me niet kunnen overtuigen, de overige aprtijen hadden het moeten doen door de problemen aan te pakken of gemeend beloven dat ze er iets aan gingen doen. Maar ze hebben nog niks geleerd van de vooruitgang van het VB, eigen schuld. Hopelijk leren ze het nu, maar ik betwijfel het gezien de reacties. Al heb ik toch 2 inteligente reacties gehoord :)

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 21:19
Hmm, dat is voor het eerst dat ik een Blokstemmer niet fanatiek hoor zijn. Tja, jammer dat ik u niet heb kunnen overhalen een andere partij te stemmen. Ik ga echt door de grond van deze uitslag.

U had me niet kunnen overtuigen, de overige aprtijen hadden het moeten doen door de problemen aan te pakken of gemeend beloven dat ze er iets aan gingen doen. Maar ze hebben nog niks geleerd van de vooruitgang van het VB, eigen schuld. Hopelijk leren ze het nu, maar ik betwijfel het gezien de reacties. Al heb ik toch 2 inteligente reacties gehoord :)

Ach weet je? Wat de politieke partijen nu voor respons hebben zal me aan mijn reet roesten. Politiek is geen spelletje. Je stemt niet voor een partij die de vreemdelingen de schuld geven van alle ellende in belgie. Die een foto de wereld in helpt waar een kind naar de hemel wijst gelijk als de Hitlergroet. (ja sorry blokkers maar de vergelijking ligt er diubbeldik bovenop).
Daar ben ik pissed van. Ik woon in een land waar de mensen eerst en vooral aan zichzelf denken en dat vind ik schandalig. Dat is echt waar een groot schandaal.

Tegendradigaard
13 juni 2004, 21:57
Astenblief zeg dus ge beweert eigenlijk dat verwijzen naar nazi symbolen stemmenwinst zou opleveren ???

da geloofde toch zelf nie he ?

lyot
13 juni 2004, 22:00
Astenblief zeg dus ge beweert eigenlijk dat verwijzen naar nazi symbolen stemmenwinst zou opleveren ???

da geloofde toch zelf nie he ?

neen, hij bedoelt dat zelfs met dergelijke impliciete verwijzingen bij de modale kiezer van het VB nog niet eens een 'lichtje' gaat branden..

thePiano
13 juni 2004, 22:02
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Graag gedaan, ik hou van duidelijkheid.

P. Coeman: "De blokuitslag... 1.000.000 verloren stemmen, dat moet je verdienen, iedere verkiezing..."

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 22:15
Astenblief zeg dus ge beweert eigenlijk dat verwijzen naar nazi symbolen stemmenwinst zou opleveren ???

da geloofde toch zelf nie he ?

neen, hij bedoelt dat zelfs met dergelijke impliciete verwijzingen bij de modale kiezer van het VB nog niet eens een 'lichtje' gaat branden..

geheel correct met een kanttekening is dat hij een zij is...:-)
Kijk tegendradigaard, het verbaast me ongelofelijk dat mensen die link niet leggen. het blok left het er zo dik bovenop: de jeugdbeweging van het blok en de Hitlerjugend, de slogans, de foto's: hoe komt het dat nog 1/4 van de bevolking voor het blok stemt?

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 22:17
Astenblief zeg dus ge beweert eigenlijk dat verwijzen naar nazi symbolen stemmenwinst zou opleveren ???

da geloofde toch zelf nie he ?

Zeg gewetensvraagje: gij zijt een tegenstemmer nietwaar? Door nu achter het Blok te blijven staan schaart u zich achter een kwart van de bevolking. Misschien is dat niet tegen genoeg en wordt het voor u nu tijd om weer tegen te zijn: tegen de massa, tegen het blok.
Deal?
:-)

ingenious
13 juni 2004, 22:25
volgens mij zijn er een hoop mesen die zoals lustige lezer op het blok stemmen, maar ze niet in de regering willen. ik ken er toch veel. ze redenren dat door het cordon ze sowieso in de oppositie blijven, en ze daar problemen kunnen aankaarten.

reden te meer dus om ze in de oppositie te houden.

George
13 juni 2004, 22:34
omdat ze dan toch niet de kans krijgen en omdat ze totaal geen ervaring hebben. Ze moeten eerst de kans krijgen om samen te praten met ander partijen te praten over oplossingen enzo om wat ervaring op te doen. Maar van het moment dat dat gebeurd is het geloof ik gedana met VB "bedreiging".
De enige constante van het blok is dat ze geen toegevingen willen doen, dat er niet gepraat kan worden en dat het inmiddels achterhaalde 70 puntenprogramma daarin de leidraad is.

George
13 juni 2004, 22:38
volgens mij zijn er een hoop mesen die zoals lustige lezer op het blok stemmen, maar ze niet in de regering willen. ik ken er toch veel. ze redenren dat door het cordon ze sowieso in de oppositie blijven, en ze daar problemen kunnen aankaarten.

reden te meer dus om ze in de oppositie te houden.
Mij goed maar als ze dat wat lang aanhouden kunnen ze hier of daar wel eens een absolute meerderheid kunnen halen en dan is het hek van de dam.

Karel Hendrik
13 juni 2004, 22:46
1 op 4 Vlamingen heeft vandaag op het Blok gestemd. Dat is een vaststelling en ook niet meer dan dat.
Blijkbaar is dit echter nog niet genoeg. Een aantal mensen zien nog altijd niet in dat er een probleem is. Er is volgens hen geen probleem, de kiezers zijn gewoon verkeerd bezig.
Goed, dan zal het Blok wel moeten groeien tot die mensen wel inzien dat er een probleem is.
En steek de schuld dan maar weer op anderen. Astenblieft mensen: hebt u mest in uw ogen? Daar is maar een oplossing voor: meer mestkevers laten aanrukken.

Herman Desmedt ©HD
13 juni 2004, 22:53
1 op 4 Vlamingen heeft vandaag op het Blok gestemd. Dat is een vaststelling en ook niet meer dan dat.
Blijkbaar is dit echter nog niet genoeg. Een aantal mensen zien nog altijd niet in dat er een probleem is. Er is volgens hen geen probleem, de kiezers zijn gewoon verkeerd bezig.
Goed, dan zal het Blok wel moeten groeien tot die mensen wel inzien dat er een probleem is.
En steek de schuld dan maar weer op anderen. Astenblieft mensen: hebt u mest in uw ogen? Daar is maar een oplossing voor: meer mestkevers laten aanrukken.

Zorg voor een regering op Vlaams niveau dat
- zich niet bezig houdt met regelneverij, stoelendans, nepdossiers maar met de ECHTE problemen.
- dat initiatieven neemt tot werkgelegenheid in plaats van dure olympische dromen.
- dat de redenen van de verzuring probeert aan te pakken.
- dat aan de Vlaamse toekomst werkt. (Bijvoorbeeld een beleid dat innovatie stimuleert en infrastructuur mee laat financieren door de belanghebbende bedrijven).

Met andere woorden zorg dat er minder redenen tot protest zijn en het VB zal zienderogen wegsmelten.

Karel Hendrik
13 juni 2004, 23:06
@Herman Desmedt

Wat u schrijft klopt volledig. Ik heb vandaag trouwens mijn protest op twee manieren verwoord:
a. door te weigeren mij stem uit te brengen op de Europese verkiezingen
b.door voor het eerst in mijn leven een stem uit te brengen op het Blok bij de Vlaamse verkiezingen. Reden: ik vertik het nog mijn stem te geven aan partijen die de democratie elke dag iets meer wurgen.
En aangezien het Blok niet mee aan de koord mag trekken neem ik geen enkel risico door op het Blok te stemmen, integendeel, men zal er nog voor zorgen dat de 1,25€ die met mijn stem tegen mijn wil automatisch naar het Blok gaat, er nooit zal terechtkomen wegens uitsluiting uit de partijfinanciering, zodat de 1,25€ nooit zal uitgegeven worden.

lustige lezer
13 juni 2004, 23:09
Mooi geredeneerd. Als het blok ooit aande macht zou kunne komen zou het ook mijn stem verliezen. Dat doet ik nu al op gemeentelijk en europese vlak.

Astenblieft mensen
14 juni 2004, 07:50
@Herman Desmedt

Wat u schrijft klopt volledig. Ik heb vandaag trouwens mijn protest op twee manieren verwoord:
a. door te weigeren mij stem uit te brengen op de Europese verkiezingen
b.door voor het eerst in mijn leven een stem uit te brengen op het Blok bij de Vlaamse verkiezingen. Reden: ik vertik het nog mijn stem te geven aan partijen die de democratie elke dag iets meer wurgen.
En aangezien het Blok niet mee aan de koord mag trekken neem ik geen enkel risico door op het Blok te stemmen, integendeel, men zal er nog voor zorgen dat de 1,25€ die met mijn stem tegen mijn wil automatisch naar het Blok gaat, er nooit zal terechtkomen wegens uitsluiting uit de partijfinanciering, zodat de 1,25€ nooit zal uitgegeven worden.


Weet je wat het is? de mense is ontevreden en zolang als dat duffe Vlaams Blok de positie behoudt van het Leger des Heils voor de graag gewillige opvangbruger die pruilend in zijn en haar handje roept dat het echt niet meer zo gaat... zo lang zal het blok triomfen halen over de kop van een ander. IEdereen roept maar dat het zo niet langer kan. WAT kan er eigenlijk zo niet langer? Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?
En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.

ingenious
14 juni 2004, 08:06
Weet je wat het is? de mense is ontevreden en zolang als dat duffe Vlaams Blok de positie behoudt van het Leger des Heils voor de graag gewillige opvangbruger die pruilend in zijn en haar handje roept dat het echt niet meer zo gaat... zo lang zal het blok triomfen halen over de kop van een ander. IEdereen roept maar dat het zo niet langer kan. WAT kan er eigenlijk zo niet langer? Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?
En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.

ik vraag mij dat ook af. ok, het loopt niet perfect. maar kom, we leven in een welvarende regio, onze economie heeft geen recessie gekend (onze buurlanden wel), hebben de beste sociale zekerheid (de enige reden waarom we zoveel belastingen betalen),...

soms denk ik dat al die zwartkijkers in een ander vlaanderen wonen.

Astenblieft mensen
14 juni 2004, 09:00
Weet je wat het is? de mense is ontevreden en zolang als dat duffe Vlaams Blok de positie behoudt van het Leger des Heils voor de graag gewillige opvangbruger die pruilend in zijn en haar handje roept dat het echt niet meer zo gaat... zo lang zal het blok triomfen halen over de kop van een ander. IEdereen roept maar dat het zo niet langer kan. WAT kan er eigenlijk zo niet langer? Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?
En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.

ik vraag mij dat ook af. ok, het loopt niet perfect. maar kom, we leven in een welvarende regio, onze economie heeft geen recessie gekend (onze buurlanden wel), hebben de beste sociale zekerheid (de enige reden waarom we zoveel belastingen betalen),...

soms denk ik dat al die zwartkijkers in een ander vlaanderen wonen.

Fieuw, het doet me deugd om op deze maandagochtend eens een redelijke tevreden mens te treffen. Ik ben het met je eens, het gaat zo slecht nog niet hier. Ik ben zelf Nederlandse en zelfs daar gaat het belachelijk goed al heb ik mijn vrienden en mij incluis de afgelopen jaren zien vechten voor werk omdat het economisch slecht ging. Dat is geheel en al ook aan onszelf te wijten: we worden lui. We zijn gewend aan veel dingen en we vinden dat we overal recht op hebben. ergens is dat zeker zo, maar de vanzelfsprekendheid dat we mogen zeggen wie hier wel en waar niet hoort is iets waar we eens over na moeten gaan denken. Blijkbaar steekt niet iedereen zo ineen.
Belgie is nog welvarender dan nederland (behalve dan in het rottige openbaar vervoer), zeker op het vlak van de sociale voorzieningen. En belgie is samen met Nederland een van de rijkste landen van de wereld. Hoe kort moet je kopke zijn als je dan nog gaat roepen om meer???

Sufragette
14 juni 2004, 09:39
idd, goeie vraag.
Als de verzuring bij de mensen aan de basis ligt voor het steeds verder stijgen van de stemmen van het Vlaams Blok, wat ligt er dan aan de basis van die verzuring?
We hebben het trouwens gister avond en vannacht gezien dat de algemene tendens in Europa is dat de mensen de regeringspartijen afstraffen. Het is dus in feite overal hetzelfde, wat bewijst dat het gros van het volk niets anders doet dan zeuren, klagen en zagen, maar zelf nooit met een constructief alternatief komt aandraven..

Tegendradigaard
14 juni 2004, 09:43
De verzuring ligt aan de oorzaak van het succes van het Vlaams Blok.

Te oordelen aan de hoge graad van verzuring die ik zag bij het kopstukkendebat bij 6 van de 7 mensen staat de toekomst van het Vlaams Blok er goed voor

Astenblieft mensen
14 juni 2004, 09:46
De verzuring ligt aan de oorzaak van het succes van het Vlaams Blok.

Te oordelen aan de hoge graad van verzuring die ik zag bij het kopstukkendebat bij 6 van de 7 mensen staat de toekomst van het Vlaams Blok er goed voor

Nee dat ben ik niet met je eens. Vertel mij nu eens: wat is er zo verschrikkelijk aan Belgie? heb nog altijd geen antwoord.

Ibeke
14 juni 2004, 09:58
Ulder Brusselse droom kunnen jullie dat op ulder buik schrijven... Den Blok maakt geen winst in Brussel :lol:

Heb jij de uitslagen al eens bekeken?

ingenious
14 juni 2004, 10:05
Fieuw, het doet me deugd om op deze maandagochtend eens een redelijke tevreden mens te treffen. Ik ben het met je eens, het gaat zo slecht nog niet hier. Ik ben zelf Nederlandse en zelfs daar gaat het belachelijk goed al heb ik mijn vrienden en mij incluis de afgelopen jaren zien vechten voor werk omdat het economisch slecht ging. Dat is geheel en al ook aan onszelf te wijten: we worden lui. We zijn gewend aan veel dingen en we vinden dat we overal recht op hebben. ergens is dat zeker zo, maar de vanzelfsprekendheid dat we mogen zeggen wie hier wel en waar niet hoort is iets waar we eens over na moeten gaan denken. Blijkbaar steekt niet iedereen zo ineen.
Belgie is nog welvarender dan nederland (behalve dan in het rottige openbaar vervoer), zeker op het vlak van de sociale voorzieningen. En belgie is samen met Nederland een van de rijkste landen van de wereld. Hoe kort moet je kopke zijn als je dan nog gaat roepen om meer???

ja vlamingen zijn nu eenmal snel verontwaardigd en denken altijd dat ze iets te kort komen. ze zien enkel wat ze niet hebben, in plaats van wat wat ze wel hebben. het glas is altijd halfleeg. steve stevaert zou alle vlamingen eens gratis een roos brilletje moeten geven!

Tegendradigaard
14 juni 2004, 10:10
Problemen in Belgie :

De PS-maffia
De transferten naar Wallonie
Hoge belastingsdruk
Te veel sociale lasten
Criminaliteit
Vervolging van politieke tegenstanders
Uitzonderingswetten om politieke tegenstanders hun centen af te nemen
Regeringen die zich meer bezighouden met het bestrijden van een politieke tegenstander dan met het besturen van het land
Proberen van afnemen van burgerrechten van politieke tegenstanders
Het niet meer vrij en ongestoord kunnen uiten van je mening hoe lelijk die ook moge zijn

Een kleine greep wat mij hier vooral stoort in dit land

Bobbie
14 juni 2004, 10:15
Weet je wat het is?.....
Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?

Lijkt me duidelijk:
- degenen die in hun werk opgejaagd worden (vooral, misschien uitsluitend de privé sector) raken gestresseerd. De enorme verkoop van geneesmiddelen en de stijging van het aantal zelfmoorden zijn daar indicaties van.
- de meeste mensen willen nog altijd een job hoor. Job = hoger inkomen en als je kijkt hoe veel essentiële zaken (huizen, gronden, huurprijzen) ontstellend veel duurder/hoger geworden zijn dan is dat zelfs een noodzaak. Velen zetten daardoor de stap naar criminaliteit.
- criminaliteit is tov 'vroeger (1970 bvb)' enorm toegenomen bij ongeveer gelijk blijvende bevolking. Velen beweren dat dat subjectief is maar rond de feiten kun je niet: de massale oprichting van buurt informatie netwerken (BIN's) zijn een direct gevolg van feiten. De recente massale politie-acties eveneens. Overal staan borden 'hier waakt de politie' of iets in die trant. Meestal rondtrekkende uit de ex Oostbloklanden afkomstige bendes. Het gaat dus zover dat de politie, niettegenstaande België - meen ik het grootste aantal agenten/zoveel inwoners heeft van heel de EU - het niet kan afhandelen. Kijk ook naar de massale groei van de beveiligingssector. Investeren in beveiliging is een door de verzekeringen opgelegde eis geworden. Het aantal camera's in België is exponentieel toegenomen. Zelfs privé bewakingsfirma's, die ingehuurd kunnen worden worden almaar talrijker. Bendes overvallen honderden bedrijven voor ze gevat worden. Het gestolene stroomt weg uit België. En de straffen hebben geen afschrikkingseffect.

Dit zijn allemaal extra kosten voor de mensen. We zijn 'rijk' ja, maar die extra kosten worden NIET meegerekend in het bepalen van 'rijk' zijn (de koopkracht).


En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.
Ofwel zegt u dat het Vlaams Blok niks aan de werkloosheid wilt doen ofwel zegt u dat niemand er iets wil aan doen. (en met iets doen bedoel ik maatregelen)
Hoe dan ook: elke partij wil de werkloosheid aanpakken maar dat kan maar op een lange termijn manier door de reden ervoor (via loonlasten) aan te pakken: de te grote omvang en barslechte werking van de overheid. Dat moet betaald worden door de privé sector.
Ik heb gezien dat dat in diverse topics hier al aangehaald werd dus erop ingaan is onnodig.
Probleem nu is dat, voor degenen die het beleid uitmaken, dit een onbespreekbaar onderwerp is. Maar de kiezer beseft het ook en dat is het probleem (voor dat beleid uiteraard). 't Vlaams Blok doet eigenlijk niks meer dan van langs de kant staan roepen en dat is dus gemakkelijk. Maar ze hebben zich zo in een kwetsbare uitgangspositie gemaneuvreerd. Daarmee bedoel ik: van zodra ze deel uitmaken van de macht zullen ze zeer sterk afgerekend worden op de resultaten.

En dat is waar ik naartoe wil gaan hier maar ook het uiteindelijk het doel van mijn tekst: er is een reële kans dat, door die grote dreiging van electorale afstraffing, de wil èn de macht om iets te doen aan die overheid wel eens bij één en dezelfde partij gaat komen te liggen.
En dat zal zorgen voor de aanpak van de vermelde problemen en op termijn de ontevredenheid bij de kiezer wegnemen.
En daarna vind ik het fair te zeggen dat het Vlaams Blok daarin de cruciale rol gespeeld heeft.

Tzuvar Raemborr
14 juni 2004, 10:16
Fieuw, het doet me deugd om op deze maandagochtend eens een redelijke tevreden mens te treffen. Ik ben het met je eens, het gaat zo slecht nog niet hier. Ik ben zelf Nederlandse en zelfs daar gaat het belachelijk goed al heb ik mijn vrienden en mij incluis de afgelopen jaren zien vechten voor werk omdat het economisch slecht ging. Dat is geheel en al ook aan onszelf te wijten: we worden lui. We zijn gewend aan veel dingen en we vinden dat we overal recht op hebben. ergens is dat zeker zo, maar de vanzelfsprekendheid dat we mogen zeggen wie hier wel en waar niet hoort is iets waar we eens over na moeten gaan denken. Blijkbaar steekt niet iedereen zo ineen.
Belgie is nog welvarender dan nederland (behalve dan in het rottige openbaar vervoer), zeker op het vlak van de sociale voorzieningen. En belgie is samen met Nederland een van de rijkste landen van de wereld. Hoe kort moet je kopke zijn als je dan nog gaat roepen om meer???

ja vlamingen zijn nu eenmal snel verontwaardigd en denken altijd dat ze iets te kort komen. ze zien enkel wat ze niet hebben, in plaats van wat wat ze wel hebben. het glas is altijd halfleeg. steve stevaert zou alle vlamingen eens gratis een roos brilletje moeten geven!

Neen dank u, liever mijn geld naar het Blok dan dat er "gratis" brilletjes van besteld worden bij een bevriende firma met een productiekost van 1 euro en een prijs van 20 het stuk. Cfr spaarlampen.

filosoof
14 juni 2004, 12:49
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

75 % van de kiezers gegijzeld door 25%? NOOIT!!
zoals Yves Desmet ooit schreef:
"Als je niks zegt, winnen ze
"Als je hen gelijk geeft winnen ze zeker
"Als je erop basht winnen ze ook
"Als het dan toch geen verschil maakt wat ik doe, voel ik me beter als ik erop bash... :BIG:

Stratcat
14 juni 2004, 12:58
idd, goeie vraag.
Als de verzuring bij de mensen aan de basis ligt voor het steeds verder stijgen van de stemmen van het Vlaams Blok, wat ligt er dan aan de basis van die verzuring?
We hebben het trouwens gister avond en vannacht gezien dat de algemene tendens in Europa is dat de mensen de regeringspartijen afstraffen. Het is dus in feite overal hetzelfde, wat bewijst dat het gros van het volk niets anders doet dan zeuren, klagen en zagen, maar zelf nooit met een constructief alternatief komt aandraven..

Yep, waarom laten we het volk eigenlijk nog stemmen? Het grootste gedeelte is toch te stom, egoïstisch en verwend om te snappen dat de elite het met de mensen goed voor heeft.
Alles voor het volk, niets door het volk!

Stratcat
14 juni 2004, 13:01
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

75 % van de kiezers gegijzeld door 25%? NOOIT!!
zoals Yves Desmet ooit schreef:
"Als je niks zegt, winnen ze
"Als je hen gelijk geeft winnen ze zeker
"Als je erop basht winnen ze ook
"Als het dan toch geen verschil maakt wat ik doe, voel ik me beter als ik erop bash... :BIG:

Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Maar daarvoor moet Desmet wel uit zijn ivoren toren komen.

filosoof
14 juni 2004, 13:01
idd, goeie vraag.
Als de verzuring bij de mensen aan de basis ligt voor het steeds verder stijgen van de stemmen van het Vlaams Blok, wat ligt er dan aan de basis van die verzuring?
We hebben het trouwens gister avond en vannacht gezien dat de algemene tendens in Europa is dat de mensen de regeringspartijen afstraffen. Het is dus in feite overal hetzelfde, wat bewijst dat het gros van het volk niets anders doet dan zeuren, klagen en zagen, maar zelf nooit met een constructief alternatief komt aandraven..

Yep, waarom laten we het volk eigenlijk nog stemmen? Die lastigaards zijn toch te stom, egoïstisch en verwend om te snappen dat de elite het met hen goed voor heeft.
Als verkiezingen iets veranderden dan waren ze al lang afgeschaft :mrgreen:

maar:
de Vexille schreef:
Is de Vlaming dan een racist? Neen... De Vlaming kiest uit een winkel waar slechts één product in de etalage ligt dat een oplossing claimt te bieden voor de problemen die hij aanvoelt.

Problemen die hij aanvoelt omdat de publiciteitscampagne van dat éne "product" al jaren enkel daarover spreekt, en over niets anders!
Werkloosheid?
Sociale zekerheid?
Pensioenen?
Huisvesting?
Volksgezondheid?
Koopkracht?
Onderwijs?
Verkeersveiligheid?
Begroting?
Europa?
Eén van de beste landen van de wereld om te wonen?
Je vrouw op straat aframmelen?
Een andere vrouw met peuter aframmelen?
Politiek bedrijven op straat met je vuisten?
Zedenfeiten met minderjarigen?
Drugsdealen?
Vier mensen neerschieten?
Familie uitmoorden in Schaarbeek?
Brandstichting?
Allemaal géén enkel belang,
Maar zes lawaaierige Marokaantjes op een tram of op een plein, d�*t is een [b]DRAMA, (maar 't zijn vooral géén racisten!!)
Tunnelvisie dan?

Sufragette
14 juni 2004, 13:03
idd, goeie vraag.
Als de verzuring bij de mensen aan de basis ligt voor het steeds verder stijgen van de stemmen van het Vlaams Blok, wat ligt er dan aan de basis van die verzuring?
We hebben het trouwens gister avond en vannacht gezien dat de algemene tendens in Europa is dat de mensen de regeringspartijen afstraffen. Het is dus in feite overal hetzelfde, wat bewijst dat het gros van het volk niets anders doet dan zeuren, klagen en zagen, maar zelf nooit met een constructief alternatief komt aandraven..

Yep, waarom laten we het volk eigenlijk nog stemmen? Het grootste gedeelte is toch te stom, egoïstisch en verwend om te snappen dat de elite het met de mensen goed voor heeft.
Alles voor het volk, niets door het volk!


Ja, waarom ga jij eigenlijk nog stemmen dan he?! :wink:

Tegendradigaard
14 juni 2004, 13:06
Ik vind dat ze het moeten veranderen. Ze hebben nu al zoveel wetten aangepast dat ze binnenkort het blok kunnen verbieden.
Nu moeten ze enkel nog op zoek gaan naar correcte kiezers die op bevel het juiste bolleke rood maken.
Maar net zoals bij het proces kunnen ze gewoon blijven proberen tot ze eindelijk kiezers vinden die het regime hun goesting geven.

Sam
14 juni 2004, 13:06
Overigens: je stemt Blok maar wil niet ze regeren maar in de oppostitie blijven. Is wel een lichte vorm van ironie vind ik.

Ik zie niet anders dan uitnodigingen van het blok, als de anderen daar niet willen op in gaan.. is dit niet de fout van het Blok!

filosoof
14 juni 2004, 13:07
75 % van de kiezers gegijzeld door 25%? NOOIT!!
zoals Yves Desmet ooit schreef:
"Als je niks zegt, winnen ze
"Als je hen gelijk geeft winnen ze zeker
"Als je erop basht winnen ze ook
"Als het dan toch geen verschil maakt wat ik doe, voel ik me beter als ik erop bash... :BIG:

Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Maar daarvoor moet Desmet wel uit zijn ivoren toren komen.
Zo redeneerde duitse kanselier ook toen hij Hitler in de regering opnam in 1933: we hebben het resultaat gezien! :roll:

Stratcat
14 juni 2004, 13:07
Yep, waarom laten we het volk eigenlijk nog stemmen? Die lastigaards zijn toch te stom, egoïstisch en verwend om te snappen dat de elite het met hen goed voor heeft.
Als verkiezingen iets veranderden dan waren ze al lang afgeschaft :mrgreen:



Als je dat werkelijk vindt, zou je je in het voortaan beter laten je als grote verdediger van de democratie op te werpen.

filosoof
14 juni 2004, 13:08
Als verkiezingen iets veranderden dan waren ze al lang afgeschaft :mrgreen:



Als je dat werkelijk vindt, zou je je in het voortaan beter laten je als grote verdediger van de democratie op te werpen.
Gewoon om te tonen dat ik jouw taal ook ken..

Stratcat
14 juni 2004, 13:08
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Maar daarvoor moet Desmet wel uit zijn ivoren toren komen.
Zo redeneerde duitse kanselier ook toen hij Hitler in de regering opnam in 1933: we hebben het resultaat gezien! :roll:

:sleeping:

Sinds wanneer beslissen Desmet :lol: of jij :rofl: over de regeringsvorming?

Over resultaat gesproken: gezien wat de FPO gedaan heeft?

Distel
14 juni 2004, 13:09
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Maar daarvoor moet Desmet wel uit zijn ivoren toren komen.
Zo redeneerde duitse kanselier ook toen hij Hitler in de regering opnam in 1933: we hebben het resultaat gezien! :roll:

Zo redeneerden ze in Oostenrijk blijkbaar ook. Welke resultaten hebben we daar ook alweer gezien?

De geschiedenis herhaalt zich alleen maar wanneer het sommigen goed uitkomt...

filosoof
14 juni 2004, 13:12
Zo redeneerde duitse kanselier ook toen hij Hitler in de regering opnam in 1933: we hebben het resultaat gezien! :roll:

:sleeping:

Sinds wanneer beslissen Desmet :lol: of jij :rofl: over de regeringsvorming?

Over resultaat gesproken: gezien wat de FPO gedaan heeft?
En jij?

De eerste jaren deed Hitler ook niets, behalve zijn structuren uitbouwen en versterken

Stratcat
14 juni 2004, 13:12
Als je dat werkelijk vindt, zou je je in het voortaan beter laten je als grote verdediger van de democratie op te werpen.
Gewoon om te tonen dat ik jouw taal ook ken..

Ach ja, jij denkt dat ik anarchist ben omwille van mijn nickname.

Aandoenlijk...

Stratcat
14 juni 2004, 13:17
:sleeping:

Sinds wanneer beslissen Desmet :lol: of jij :rofl: over de regeringsvorming?


En jij?

Niet goed gelezen, filo.


Over resultaat gesproken: gezien wat de FPO gedaan heeft?

De eerste jaren deed Hitler ook niets, behalve zijn structuren uitbouwen en versterken

Ja, Haider heeft de structuur van de FPO uitgebouwd en versterkt de voorbije jaren, dat is aan het resultaat van gisteren goed te zien.

Distel
14 juni 2004, 13:21
:sleeping:

Sinds wanneer beslissen Desmet :lol: of jij :rofl: over de regeringsvorming?

Over resultaat gesproken: gezien wat de FPO gedaan heeft?
En jij?

De eerste jaren deed Hitler ook niets, behalve zijn structuren uitbouwen en versterken

Ja, wacht maar tot dat vreselijke Blok haar ware gelaat zal laten zien. Dewinter krijgt tijdens de staatsgreep het opperbevel over onze 3 C-130s en onze vijfeneenhalve tank, en slaagt erin na 4 maand intensief voedselpaketten te droppen Monaco in te nemen. De plannen liggen ongetwijfeld al klaar.

Guderian
14 juni 2004, 13:23
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Guderian
14 juni 2004, 13:25
Ulder Brusselse droom kunnen jullie dat op ulder buik schrijven... Den Blok maakt geen winst in Brussel :lol:


Fout! Het Vlaams Blok boekt alweer mooie vooruitgang in Brussel. Kijk naar de resultaten.

De stelling dat het VB zou streven naar een blokkade van de Brusselse instellingen is NOOIT door het VB zelf geponeerd, maar wel door politieke tegenstanders en de pers, die blijkbaar hun eigen leugen gaan geloven zijn.

Guderian
14 juni 2004, 13:28
Amuseer jullie nog eens voor 5 jaar in de opositie zou ik zo zeggen.

Uiteraard, en het zal voor de VB'ers ook zeer amusant worden want de nieuwe Vlaamse regering zal uit minstens 4 partijen moeten bestaan (CD&V + NVA + SP.a + Spirit + Groen! OFWEL CD&V + NVA + VLD + Vivant + Groen!) :lol: Dat wordt een schietkraam voor het VB!

filosoof
14 juni 2004, 13:34
En jij?

Niet goed gelezen, filo.



De eerste jaren deed Hitler ook niets, behalve zijn structuren uitbouwen en versterken

Ja, Haider heeft de structuur van de FPO uitgebouwd en versterkt de voorbije jaren, dat is aan het resultaat van gisteren goed te zien.

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Haider fouten maakte, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een worst case scenario dan dromend optimisme...

Distel
14 juni 2004, 13:37
Niet goed gelezen, filo.



Ja, Haider heeft de structuur van de FPO uitgebouwd en versterkt de voorbije jaren, dat is aan het resultaat van gisteren goed te zien.

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Haider fouten maakte, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een worst case scenario dan dromend optimisme...

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Hitler een oorlogszuchtige dictatuur begon, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een realistisch scenario dan dromend pessimisme...

Waar mogen we ons dan trouwens wel concreet aan verwachten met Dewinter?

filosoof
14 juni 2004, 13:39
Weet je wat het is?.....
Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?

Lijkt me duidelijk:
- degenen die in hun werk opgejaagd worden (vooral, misschien uitsluitend de privé sector) raken gestresseerd. De enorme verkoop van geneesmiddelen en de stijging van het aantal zelfmoorden zijn daar indicaties van.
- de meeste mensen willen nog altijd een job hoor. Job = hoger inkomen en als je kijkt hoe veel essentiële zaken (huizen, gronden, huurprijzen) ontstellend veel duurder/hoger geworden zijn dan is dat zelfs een noodzaak. Velen zetten daardoor de stap naar criminaliteit.
- criminaliteit is tov 'vroeger (1970 bvb)' enorm toegenomen bij ongeveer gelijk blijvende bevolking. Velen beweren dat dat subjectief is maar rond de feiten kun je niet: de massale oprichting van buurt informatie netwerken (BIN's) zijn een direct gevolg van feiten. De recente massale politie-acties eveneens. Overal staan borden 'hier waakt de politie' of iets in die trant. Meestal rondtrekkende uit de ex Oostbloklanden afkomstige bendes. Het gaat dus zover dat de politie, niettegenstaande België - meen ik het grootste aantal agenten/zoveel inwoners heeft van heel de EU - het niet kan afhandelen. Kijk ook naar de massale groei van de beveiligingssector. Investeren in beveiliging is een door de verzekeringen opgelegde eis geworden. Het aantal camera's in België is exponentieel toegenomen. Zelfs privé bewakingsfirma's, die ingehuurd kunnen worden worden almaar talrijker. Bendes overvallen honderden bedrijven voor ze gevat worden. Het gestolene stroomt weg uit België. En de straffen hebben geen afschrikkingseffect.

Dit zijn allemaal extra kosten voor de mensen. We zijn 'rijk' ja, maar die extra kosten worden NIET meegerekend in het bepalen van 'rijk' zijn (de koopkracht).


En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.
Ofwel zegt u dat het Vlaams Blok niks aan de werkloosheid wilt doen ofwel zegt u dat niemand er iets wil aan doen. (en met iets doen bedoel ik maatregelen)
Hoe dan ook: elke partij wil de werkloosheid aanpakken maar dat kan maar op een lange termijn manier door de reden ervoor (via loonlasten) aan te pakken: de te grote omvang en barslechte werking van de overheid. Dat moet betaald worden door de privé sector.
Ik heb gezien dat dat in diverse topics hier al aangehaald werd dus erop ingaan is onnodig.
Probleem nu is dat, voor degenen die het beleid uitmaken, dit een onbespreekbaar onderwerp is. Maar de kiezer beseft het ook en dat is het probleem (voor dat beleid uiteraard). 't Vlaams Blok doet eigenlijk niks meer dan van langs de kant staan roepen en dat is dus gemakkelijk. Maar ze hebben zich zo in een kwetsbare uitgangspositie gemaneuvreerd. Daarmee bedoel ik: van zodra ze deel uitmaken van de macht zullen ze zeer sterk afgerekend worden op de resultaten.

En dat is waar ik naartoe wil gaan hier maar ook het uiteindelijk het doel van mijn tekst: er is een reële kans dat, door die grote dreiging van electorale afstraffing, de wil èn de macht om iets te doen aan die overheid wel eens bij één en dezelfde partij gaat komen te liggen.
En dat zal zorgen voor de aanpak van de vermelde problemen en op termijn de ontevredenheid bij de kiezer wegnemen.
En daarna vind ik het fair te zeggen dat het Vlaams Blok daarin de cruciale rol gespeeld heeft.

De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR

Distel
14 juni 2004, 13:43
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR

En met de kiesdrempel, kartelvormingen, en het proces tegen het Blok, komt dat scenario steeds dichterbij. Allemaal om de democratie te beschermen natuurlijk.

filosoof
14 juni 2004, 13:51
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Misschien moeten ze enkel om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen om met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?

lustige lezer
14 juni 2004, 13:55
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?

U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.

icerulez
14 juni 2004, 13:58
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR


toch even correctie aanbrengen, om een dictatuur te hebben moet je de 3 machten in handen hebben (inrichtende, uitvoerende en wetgevende) en voor zover ik weet is dit niet mogelijk in belgie.

luc broes
14 juni 2004, 14:05
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.
Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.
Spolpoel, het VB IS de grootste partij!

icerulez
14 juni 2004, 15:17
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?

U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.

Het VB moet 51% hebben vooraleer ze au sérieux moeten worden genomen. Geen enkele partij denkt eraan om met het blok samen te gaan (en als ze dat toch doen worden ze resoluut afgestraft), dat is net het cordon, de schrijftelijke bevestiging van wat alle partijen denken. Dus vooraleer het blok in de regering komt zullen ze nog fer mogen stijgen. Vergeet niet dat er noch altijd mogelijkheden bestaan, zoals minderheidsregering of gewoon herstemmingen. De bevolking zal ooit inzien dat het geen zin heeft om op het VB te stemmen, ze komen toch nooit aan de macht, en waarom niet, omdat onze maatschapij geen intollerante partijen tolereert. Het moment dat VB toch in een regeringt komt, is het om zeep met belgie, dat voorspel ik je nu al, want die 70% die nu niet op het blok stemt, wil het blok niet, ons land zal chaos zijn, en dat is het laatste wat we nu kunnen gebruiken.

filosoof
15 juni 2004, 01:05
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR


toch even correctie aanbrengen, om een dictatuur te hebben moet je de 3 machten in handen hebben (inrichtende, uitvoerende en wetgevende) en voor zover ik weet is dit niet mogelijk in belgie.
gezien het reeds gebruikte geweld acht ik ze geen zier te goed om een stap verder tegaan, eens ze hun structuren verder uitgebouwd zullen hebben: de kernen bestaan reeds en heten VMO, Kosmos en andere soortgelijke organisaties. Sommigen werden verboden maar bestaan in het buitenland, met zetel in het buitenland en bureel in België

filosoof
15 juni 2004, 01:17
Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Haider fouten maakte, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een worst case scenario dan dromend optimisme...

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Hitler een oorlogszuchtige dictatuur begon, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een realistisch scenario dan dromend pessimisme...

Waar mogen we ons dan trouwens wel concreet aan verwachten met Dewinter? herlees de éérste versie van het 70-puntenplan, herinner je de uitspraken van Dewinter en Annemans dat zij niets te zien wilden hebben met de UVRM...
herinner je je de uitspraak van Dewinter dat hij tov het 70-puntenprogramma een bocht van 360 ° gemaakt had :roll: een inside joke op niveau lager middelbaar...
Er is zoveel in de "rijke geschiedenis" van het ZB...
Alle zgn "privéhistories" die de laatste weken bovenkwamen..
Alle georganiseerde vechtpartijen..

NEE, dank je, d�*�*r moet ik niets van...

filosoof
15 juni 2004, 01:24
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?

U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.
Mensen die zich niet willen scharen achter het extremisme van een minderheid dus...

Thor
15 juni 2004, 02:51
Mensen die zich niet willen scharen achter het extremisme van een minderheid dus...
Filo,
ik doe het niet graag maar ik moet je gelijk geven:ik heb het VB onderschat en ze zijn idd gevaarlijker dan ik dacht. :oops:
Ik ben me rot geschrokken van de verkiezingsuitslag.
Maar of we ze nog kunnen negeren????
Of we laten ze meeregeren,en hopen dat ze zichzelf opknopen,of we gaan ze een handje helpen bij hun "zelfmoord".....

Distel
15 juni 2004, 09:08
Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Hitler een oorlogszuchtige dictatuur begon, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een realistisch scenario dan dromend pessimisme...

Waar mogen we ons dan trouwens wel concreet aan verwachten met Dewinter? herlees de éérste versie van het 70-puntenplan, herinner je de uitspraken van Dewinter en Annemans dat zij niets te zien wilden hebben met de UVRM...
herinner je je de uitspraak van Dewinter dat hij tov het 70-puntenprogramma een bocht van 360 ° gemaakt had :roll: een inside joke op niveau lager middelbaar...
Er is zoveel in de "rijke geschiedenis" van het ZB...
Alle zgn "privéhistories" die de laatste weken bovenkwamen..
Alle georganiseerde vechtpartijen..

NEE, dank je, d�*�*r moet ik niets van...

Maar daarmee weten we nog steeds niet waar we ons concreet mogen verwachten, mocht het Blok ooit aan de macht komen.

Tegendradigaard
15 juni 2004, 11:15
Die vraag zal wel nooit een antwoord krijgen denk ik Distel.
Wat verwijzingen naar een bepaalde periode in het verleden maar echt concreet...

X_MAN
15 juni 2004, 14:02
Maar toch bedankt ! :wink:

headinajar
15 juni 2004, 15:22
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Precies of heel Vlaanderen leest dit forum. :roll:

Distel
15 juni 2004, 16:10
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Precies of heel Vlaanderen leest dit forum. :roll:

Dat staat er helemaal niet.