PDA

View Full Version : De kaarten hebben nog nooit zo duidelijk gelegen


Cynicus
13 juni 2004, 20:52
Laatst bijgewerkt op: 21:37, 13/06/2004.
Getelde bureaus: 4229 / 4421 (95.65%)

Zetelverdeling
De zetelverdeling kan nog veranderen tot de stemopneming volledig is.

Totaal: 124 leden

Lijst Zetels 2004 Verschil
CD&V NVA 35 +5
VLAAMS BLOK 32 +10
VLD Vivant 25 -2
sp.a-spirit 25 +6
GROEN! 6 -6
UF 1 0
http://verkiezingen2004.belgium.be/nl/vla/seat/seat_etop.html

De mensen hebben overduidelijk Paars-groen weggestemd. Uit de voorlopige zetelverdeling blijkt dat er slechts één tweepartijencoalitie mogelijk is, nl. CD&V/NVA en Vlaams Blok. Bovendien zou een dergelijke coalitie een winnaarscoalitie zijn. Iedere andere coalitie zou een grove belediging zijn van de kiezers.

Fribre
13 juni 2004, 20:54
Willen in coalitie met het Blok:

CD&V: NEEN
N-VA: NEEN
Spirit: NEEN
Vld: NEEN
Groen!: NEEN
Vivant: NEEN

justme
13 juni 2004, 20:55
Laatst bijgewerkt op: 21:37, 13/06/2004.
Getelde bureaus: 4229 / 4421 (95.65%)

Zetelverdeling
De zetelverdeling kan nog veranderen tot de stemopneming volledig is.

Totaal: 124 leden

Lijst Zetels 2004 Verschil
CD&V NVA 35 +5
VLAAMS BLOK 32 +10
VLD Vivant 25 -2
sp.a-spirit 25 +6
GROEN! 6 -6
UF 1 0
http://verkiezingen2004.belgium.be/nl/vla/seat/seat_etop.html

De mensen hebben overduidelijk Paars-groen weggestemd. Uit de voorlopige zetelverdeling blijkt dat er slechts één tweepartijencoalitie mogelijk is, nl. CD&V/NVA en Vlaams Blok. Bovendien zou een dergelijke coalitie een winnaarscoalitie zijn. Iedere andere coalitie zou een grove belediging zijn van de kiezers.

Neen, iedere coalitie die een meerderheid heeft (uiteraard), betekent dat meer dan 50% van het volk zijn partij in de regering heeft, en is een bevestiging van de wil van de kiezers. Hoewel paars-groen nu toch wel een belediging zou zijn :lol:

justme
13 juni 2004, 20:56
misschien moeten VLD of SP nog een zetelke meer halen, en dan kan de CD&V met één van hen een coalitie vormen , samen met UF :lol:

Astenblieft mensen
13 juni 2004, 20:56
Laatst bijgewerkt op: 21:37, 13/06/2004.
Getelde bureaus: 4229 / 4421 (95.65%)

Zetelverdeling
De zetelverdeling kan nog veranderen tot de stemopneming volledig is.

Totaal: 124 leden

Lijst Zetels 2004 Verschil
CD&V NVA 35 +5
VLAAMS BLOK 32 +10
VLD Vivant 25 -2
sp.a-spirit 25 +6
GROEN! 6 -6
UF 1 0
http://verkiezingen2004.belgium.be/nl/vla/seat/seat_etop.html

De mensen hebben overduidelijk Paars-groen weggestemd. Uit de voorlopige zetelverdeling blijkt dat er slechts één tweepartijencoalitie mogelijk is, nl. CD&V/NVA en Vlaams Blok. Bovendien zou een dergelijke coalitie een winnaarscoalitie zijn. Iedere andere coalitie zou een grove belediging zijn van de kiezers.


Ik ben op dit moment ongelofelijk gelukkig met mijn Nederlandse nationaliteit. Dit gaat de dikke vette ondergang van dit kleine landje betekenen (dat nog kleiner wordt als het aan het Blok ligt...) voor het buitenland is het nu al een schandaal. Goe, ik ga hier dikke emmers stront over mij heen krijgen, ik zou zeggen: kom maar op.
Begin maar te lachen, roep maar van zie je wel: ik ben blij, echt blij dat in Nederland de PvdA weer zo goed als gelijk is geeindigd als het CDA.

sante een ieder

lustige lezer
13 juni 2004, 20:56
Vergeet niet dat SPa ook zetels heeft gewonnen tov vorige vlaamse verkiezing. De democratie eist niet dat de grootste partijen het land besturen, maar door een meerderheid van volksvertegenwoordigers van het volk!

Gorefest
13 juni 2004, 21:03
Vergeet niet dat SPa ook zetels heeft gewonnen tov vorige vlaamse verkiezing. De democratie eist niet dat de grootste partijen het land besturen, maar door een meerderheid van volksvertegenwoordigers van het volk!
Hadden ze toen al een kartel?

Seba
13 juni 2004, 21:29
Willen in coalitie met het Blok:

CD&V: NEEN
N-VA: NEEN
Spirit: NEEN
Vld: NEEN
Groen!: NEEN
Vivant: NEEN

het zal toch moeten hoor. IS het niet nu,d an groeit het Blok ngo door en wordt eht helemaal al te gek. Het Blok heeft nu de grootste fractie (meeste aantal zetels) in het Vlaams parlement. Leterme moet op zijn minst spreken met het Blok, hij kan niet anders

Dies
13 juni 2004, 22:03
Leterme moet op zijn minst spreken met het Blok, hij kan niet anders
Louter en alleen al omwille van strategische redenen, met het oog op de toekomst, zou hij een gesprek dienen aan te knopen met het Vlaams Blok. Een coalitie hoeven ze er dan zelfs geeneens mee aan te gaan, maar het is een absolute noodzaak om het Vlaams Blok weg te halen uit die politieke isolatie en om die demonisering (die enkel en alleen in het voordeel van het Vlaams Blok speelt) van het Vlaams Blok een einde toe te roepen.

Verhofstadthater
13 juni 2004, 22:08
@Seba en Dies: proficiat, jullie beginnen het te leren. Je ziet waarvoor zo'n sterke vooruitgang toch goed kan zijn he.

Uiteraard moet men niet zomaar regeren met het Blok omdat die zoveel stemmen heeft gehaald, maar PRATEN in een democratie moet je altijd kunnen. Hoewel... het water is nog een beetje te diep. Misschien moeten de anderen nog wat meer slaag krijgen. De ogen van Leterme toonden nog iets te veel haat. Misschien dat die pinten van vanavond hem wel deugd doen. In elk geval... mijn stelling is bevestigd.

Dies
13 juni 2004, 22:17
@Seba en Dies: proficiat, jullie beginnen het te leren. Je ziet waarvoor zo'n sterke vooruitgang toch goed kan zijn he.
Ik voer al 10 jaar lang hetzelfde betoog, het enige dat u dus eventueel hoeft te prijzen is mijn consequentie.

Alvader
13 juni 2004, 22:20
Laatst bijgewerkt op: 21:37, 13/06/2004.
Getelde bureaus: 4229 / 4421 (95.65%)

Zetelverdeling
De zetelverdeling kan nog veranderen tot de stemopneming volledig is.

Totaal: 124 leden

Lijst Zetels 2004 Verschil
CD&V NVA 35 +5
VLAAMS BLOK 32 +10
VLD Vivant 25 -2
sp.a-spirit 25 +6
GROEN! 6 -6
UF 1 0
http://verkiezingen2004.belgium.be/nl/vla/seat/seat_etop.html

De mensen hebben overduidelijk Paars-groen weggestemd. Uit de voorlopige zetelverdeling blijkt dat er slechts één tweepartijencoalitie mogelijk is, nl. CD&V/NVA en Vlaams Blok. Bovendien zou een dergelijke coalitie een winnaarscoalitie zijn. Iedere andere coalitie zou een grove belediging zijn van de kiezers.


Begin maar te lachen, roep maar van zie je wel: ik ben blij, echt blij dat in Nederland de PvdA weer zo goed als gelijk is geeindigd als het CDA.


Ja, Sinterklaas spelen, zoals de Sossen, is altijd populair bij de idioten.