PDA

View Full Version : Klopt dit ????


skaldis
13 juni 2004, 23:13
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement

Rr00ttt
13 juni 2004, 23:14
Zou best kunnen. Was het u nog niet bekend dat een waalse stem veel meer waard is dan een vlaamse als het op zetels aankomt? Dat geldt eveneens voor federale verkiezingen btw :)

lustige lezer
13 juni 2004, 23:15
Mja, in België is het allemaal maar raar geregeld. De Wale hebben in verhouding meer macht als ik me niet vergis.

Bobbie
13 juni 2004, 23:16
Ik meen te weten dat ze in Wallonië de kinderen als totaal mee laten tellen (de volledige bevolking dus).

Werkslaaf
13 juni 2004, 23:28
Woaaaaah, er wordt nog iemand wakker.

Waarom denkt ge dat er zoveel Vlaams Blok kiezers zijn?

Da's al jaar en dag zo, vriendeke. Inderdaad, de Vlamingen WORDEN ECHT GEDISCRIMINEERD door de Walen.

En zoals SS insinueert, met "praten" met de Walen gaan we dat niet veranderen, hoor.

justme
14 juni 2004, 02:07
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement


:roll: Houd eens rekeningen met het effectief aantal inwoners in Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc... of maak voor mij part Vlaanderen En Wallonië onafhankelijk... er zullen nogal wat verschillen bestaan denk ik als ge alles herrekend hé




Allez, neem nu Groot-Hertogdom Luxemburg.... die hebben 6 zetels ... Dit is meer dan de helft van wallonië, en iets minder dan de helft van vlaanderen ? Maar ik meen dat Lux veeel minder inwoners heeft??


Een land met 450.000 inwoners mag dus 6 zetels leveren ... HALLO? Dit is meer dan de PS er krijgt ! Dit is meer dan de CD&V er krijgt !


Got the point ?

denk nog eens na anders, 't zal deugd doen

big bad wolf
14 juni 2004, 07:44
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement


:roll: Houd eens rekeningen met het effectief aantal inwoners in Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc... of maak voor mij part Vlaanderen En Wallonië onafhankelijk... er zullen nogal wat verschillen bestaan denk ik als ge alles herrekend hé




Allez, neem nu Groot-Hertogdom Luxemburg.... die hebben 6 zetels ... Dit is meer dan de helft van wallonië, en iets minder dan de helft van vlaanderen ? Maar ik meen dat Lux veeel minder inwoners heeft??


Een land met 450.000 inwoners mag dus 6 zetels leveren ... HALLO? Dit is meer dan de PS er krijgt ! Dit is meer dan de CD&V er krijgt !


Got the point ?

denk nog eens na anders, 't zal deugd doen

of m.a.w. België is mislukt als democratisch land.

hoog tijd om als Vlamingen onze rechten op te eisen!

james
14 juni 2004, 08:02
:roll: Houd eens rekeningen met het effectief aantal inwoners in Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc... of maak voor mij part Vlaanderen En Wallonië onafhankelijk... er zullen nogal wat verschillen bestaan denk ik als ge alles herrekend hé




Allez, neem nu Groot-Hertogdom Luxemburg.... die hebben 6 zetels ... Dit is meer dan de helft van wallonië, en iets minder dan de helft van vlaanderen ? Maar ik meen dat Lux veeel minder inwoners heeft??


Een land met 450.000 inwoners mag dus 6 zetels leveren ... HALLO? Dit is meer dan de PS er krijgt ! Dit is meer dan de CD&V er krijgt !


Got the point ?

denk nog eens na anders, 't zal deugd doen

of m.a.w. België is mislukt als democratisch land.

hoog tijd om als Vlamingen onze rechten op te eisen!

dan zijn er veel mislukte landen hoor. portugal heeft net als belgie recht op 24 zetels, en met ongeveer hetzelfde aantal inwoners. nederland met een 5tal miljoen inwoners meer heeft slecht 3 zetels meer dan belgie.
als de walen bevoordeeld zijn tov ons wat moeten we dan zeggen tegen de duitstalige? daar zijn 15.000 stemmen genoeg voor een zetel in het europees parlement.

John Stufflebeam
14 juni 2004, 08:02
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement


:roll: Houd eens rekeningen met het effectief aantal inwoners in Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc... of maak voor mij part Vlaanderen En Wallonië onafhankelijk... er zullen nogal wat verschillen bestaan denk ik als ge alles herrekend hé




Allez, neem nu Groot-Hertogdom Luxemburg.... die hebben 6 zetels ... Dit is meer dan de helft van wallonië, en iets minder dan de helft van vlaanderen ? Maar ik meen dat Lux veeel minder inwoners heeft??


Een land met 450.000 inwoners mag dus 6 zetels leveren ... HALLO? Dit is meer dan de PS er krijgt ! Dit is meer dan de CD&V er krijgt !


Got the point ?

denk nog eens na anders, 't zal deugd doen

Een reden te meer voor onafhankelijkheid

Vlaanderen, als deelstaat van België heeft recht op 14 Europese zetels.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal 18-20 zetels krijgen in het Europese parlement

John Stufflebeam
14 juni 2004, 08:04
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement


:roll: Houd eens rekeningen met het effectief aantal inwoners in Nederland, Duitsland, Frankrijk, etc... of maak voor mij part Vlaanderen En Wallonië onafhankelijk... er zullen nogal wat verschillen bestaan denk ik als ge alles herrekend hé




Allez, neem nu Groot-Hertogdom Luxemburg.... die hebben 6 zetels ... Dit is meer dan de helft van wallonië, en iets minder dan de helft van vlaanderen ? Maar ik meen dat Lux veeel minder inwoners heeft??


Een land met 450.000 inwoners mag dus 6 zetels leveren ... HALLO? Dit is meer dan de PS er krijgt ! Dit is meer dan de CD&V er krijgt !


Got the point ?

denk nog eens na anders, 't zal deugd doen

Overigens niet relevant: alle Europese landen -behalve België - geven hun grootste partijen de meeste zetels. Daar gaat deze discussie om: "waarom doet belgië dat niet?"

james
14 juni 2004, 08:07
Overigens niet relevant: alle Europese landen -behalve België - geven hun grootste partijen de meeste zetels. Daar gaat deze discussie om: "waarom doet belgië dat niet?"

omdat je dan moet werken met nationale kiescolleges. dat zou echte democratie zijn. over het ganse land dezelfde lijsten.

big bad wolf
14 juni 2004, 08:30
of m.a.w. België is mislukt als democratisch land.

hoog tijd om als Vlamingen onze rechten op te eisen!

dan zijn er veel mislukte landen hoor. portugal heeft net als belgie recht op 24 zetels, en met ongeveer hetzelfde aantal inwoners. nederland met een 5tal miljoen inwoners meer heeft slecht 3 zetels meer dan belgie.
als de walen bevoordeeld zijn tov ons wat moeten we dan zeggen tegen de duitstalige? daar zijn 15.000 stemmen genoeg voor een zetel in het europees parlement.

Ieder volk heeft recht op een stem in Europa, net zoals de Basken of de Catalanen in Spanje, de Welshmen of de Schotten in Groot-Brittannië, of de Lappen in de Scandinavische landen: ieder moet toch minstens gehoord kunnen worden, als elk van deze volkeren minstens 1 zetel kunnen krijgen in Europa, kan ook de problematiek eigen voor hun volk op tafel gooien. Maar de onevenredig grote vertegenwoordiging van Wallonië kan gewoon niet door de beugel.

justme
14 juni 2004, 13:13
Ieder volk heeft recht op een stem in Europa, net zoals de Basken of de Catalanen in Spanje, de Welshmen of de Schotten in Groot-Brittannië, of de Lappen in de Scandinavische landen: ieder moet toch minstens gehoord kunnen worden, als elk van deze volkeren minstens 1 zetel kunnen krijgen in Europa, kan ook de problematiek eigen voor hun volk op tafel gooien. Maar de onevenredig grote vertegenwoordiging van Wallonië kan gewoon niet door de beugel.


Maak Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk, en ge krijgt OOK een verschil in aantal stemmen tov. aantal zetels.

Nogmaals luxemburg: 450.000 inwoners, ik weet niet juist hoeveel kiesgerechtigden => 6 zetels.

Wallonië: PS: 600.000 stemmen: 3 zetels

Vlaanderen: CD&V/NVA : > 1.000.000 stemmen : 4 zetels
Jean-Luc op zijn eentje : 600.000 stemmen (dubbel zoveel als heel Lux. samen) : 1 zetel :lol:

Onafhankelijk of niet, Wallonië zal als KLEINER land altijd bevoordeeld worden om representatief te kunnen zijn !!

FT
14 juni 2004, 13:15
Het vlaams blok met een miljoen stemmen haalt 1 zetel minder dan de ps met 600000 stemmen in het europees parlement

Dat klopt, maar in het Brusselse parlement bijvoorbeeld, zijn de Vlamingen dan weer over vertegenwoordigd.

Airke
14 juni 2004, 13:18
Iedereen weet toch dat Elio Di Rupo met zijn PS de echte macht heeft in Belgie !!!!!

Knuppel
14 juni 2004, 13:22
Iedereen weet toch dat Elio Di Rupo met zijn PS de echte macht heeft in Belgie !!!!!

En waarom.
Waalse stemmen wegen zwaarder dan Vlaamse.
In een land zoals België is dat nu eenmaal democratisch.