PDA

View Full Version : Zetelverdeling Europa (Nederlands kiescollege)


Fribre
14 juni 2004, 01:25
N-VA: 1
Bourgeois Geert (wordt opgevolgd door Brepoels Frieda, N-VA)

SP.A: 3
De Vits Mia (SP.A)
Van Lancker Anne (SP.A)
El Khadraoui Saïd (SP.A)

Spirit: 0

VLD: 3
Verhofstadt Guy (wordt opgevolgd door Sterckx Dirk, VLD)
De Gucht Karel (VLD)
Neyts Annemie (VLD)

VB: 3
Vanhecke Frank (VB)
Claeys Philip (VB)
Dewinter Filip (VB)

Groen!: 1
Staes Bart (Groen!)
Vivant: 0

justme
14 juni 2004, 01:52
N-VA: 1
Bourgeois Geert (wordt opgevolgd door Brepoels Frieda, N-VA)

SP.A: 3
De Vits Mia (SP.A)
Van Lancker Anne (SP.A)
El Khadraoui Saïd (SP.A)

Spirit: 0

VLD: 3
Verhofstadt Guy (wordt opgevolgd door Sterckx Dirk, VLD)
De Gucht Karel (VLD)
Neyts Annemie (VLD)

VB: 3
Vanhecke Frank (VB)
Claeys Philip (VB)
Dewinter Filip (VB)

Groen!: 1
Staes Bart (Groen!)
Vivant: 0

u vergeet:

CD&V: 3
Dehaene Jean-Luc (650.000 voorkeurstemmen !)
Thyssen Marianne
Belet Ivo

big bad wolf
14 juni 2004, 07:32
ik vind het enkel spijtig dat de opmars van het Vlaams Blok zich niet zo stevig heeft kunnen doorzetten op Europees gebied, zodat we 4 zetels zouden halen, jammer, maar dat kan de vreugde van de 10 extra zetels in Vlaanderen zeker niet temmen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Fribre
14 juni 2004, 07:34
In het Europees Parlement heeft het Blok nog gene poot uitgestoken, en dat zal het ook niet doen... Maar daar liggen jullie kiezers niet van wakker... :roll:

ingenious
14 juni 2004, 07:36
vlaanderen stuurt volgens mij een heel pak bekwame mensen naar europa!

waarom zou het blok minder vooruitgaan op europees niveau? feit is wel dat ze daar weinig kunnen doen, aangezien ze in geen grote fractie zitten.

big bad wolf
14 juni 2004, 08:10
In het Europees Parlement heeft het Blok nog gene poot uitgestoken, en dat zal het ook niet doen... Maar daar liggen jullie kiezers niet van wakker... :roll:

zevert trouwens ook nie over iets waar je geen benul van hebt. Koen Dillen en Philip Claeys zijn de nummers 2 en 4 op de lijst van meest actieve Vlamingen in Europa, terwijl zij zich slechts 1 jaar hebben kunnen profileren in Europa. Zoals je zelf ook wel weet wordt het Vlaams Blok niet ondersteund door een fractie, wat enkel kan door de groei van het rechts-nationalisme in Europa. Je zult zelf wel zien wat het Vlaams Blok kan realiseren eens ze een fractie vormen binnen Europa.

james
14 juni 2004, 08:13
VB: 3
Vanhecke Frank (VB)
Claeys Philip (VB)
Dewinter Filip (VB)

stuurt VB van hecke en Dewinter naar europa??

big bad wolf
14 juni 2004, 08:40
VB: 3
Vanhecke Frank (VB)
Claeys Philip (VB)
Dewinter Filip (VB)

stuurt VB van hecke en Dewinter naar europa??
Ik denk dat Van Hecke in de senaat zal blijven, of in het Vlaamse Parlement zal zetelen, Europese afgevaardigde zal alleszins Philip Claeys zijn, en waarschijnlijk gevolgd door Marie-Rose Morel en Hilde De Lobel

Griffin
14 juni 2004, 08:41
stuurt VB van hecke en Dewinter naar europa??
Ik denk dat Van Hecke in de senaat zal blijven, of in het Vlaamse Parlement zal zetelen, Europese afgevaardigde zal alleszins Philip Claeys zijn, en waarschijnlijk gevolgd door Marie-Rose Morel en Hilde De Lobel

Volgens De Winter moeten ze daar toch geen kloten doen in het Europese parlement? :)

justme
14 juni 2004, 13:19
ik vind het enkel spijtig dat de opmars van het Vlaams Blok zich niet zo stevig heeft kunnen doorzetten op Europees gebied, zodat we 4 zetels zouden halen, jammer, maar dat kan de vreugde van de 10 extra zetels in Vlaanderen zeker niet temmen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jullie DOEN niets in Europa

jullie zijn niet eens lid van een Europese Familie

+ duidelijk gisteren in kopstukkendebat: Dewinter kent de WERKING van Europa niet

james
14 juni 2004, 13:24
stuurt VB van hecke en Dewinter naar europa??
Ik denk dat Van Hecke in de senaat zal blijven, of in het Vlaamse Parlement zal zetelen, Europese afgevaardigde zal alleszins Philip Claeys zijn, en waarschijnlijk gevolgd door Marie-Rose Morel en Hilde De Lobel
dus gewoon van hecke opgevoerd als schijnkandidaat om toch maar niet te veel verschil te merken tussen vlaams en europees?