PDA

View Full Version : Bezoek van de Patriarch van Moskou, van de Russisch Orthodoxe Kerk, aan Syrië


Nr.10
29 november 2011, 01:37
Kirill bezocht het Patriarchaat van Antiochië maar had daarnaast nog verschillende ontmoetingen.

Hassoun zegt het volgende aan Kirill:
(...) “There are those in the Western world who seem to wink at the removal of Christians from the region, to give over power in the Arab world to religious extremists. If they carry out their plans here, of necessity, they’ll turn to you next… in Chechnya and Tajikistan… I know what ideas they’re exporting to that region now, and how they’re trying to artificially create a climate of hostility towards Russia” (Hassoun, top Sunni cleric in Syria)
Geheel terzijde. Wat staat hen in de weg om daaraan toe te voegen: "de volgende haltes worden Mollahbeek en Borgerokko"?
(...) According to Sheikh Hassoun, today, there are more than a million dead, four million orphans, and two million widows in Iraq. “The circles I’ve mentioned plan to provoke and incite the states bordering Russia”, he added. He expressed the hope that President Medvedev and Prime Minister Putin “would come to Syria post-haste” in order not only to protect Syria, but also to protect Russia. “If Syria falls to pieces, then, they’ll start the same thing in Turkey, and, ultimately, they’ll move towards Russia. (Hassoun, top Sunni cleric in Syria)

bron (http://02varvara.wordpress.com/2011/11/14/%E2%80%9Cin-antioch-they-were-first-called-christians%E2%80%9D-patriarch-kirill%E2%80%99s-visit-to-syria-and-the-patriarchate-of-antioch/)
14 nov 2011
Bij een bezoek van de Patriarch van Moskou Kirill van de Russisch Orthodoxe Kerk aan het Patriarchaat van Antiochië.

Nr.10
29 november 2011, 11:23
.

tomm
1 december 2011, 13:46
Rusland heeft een traditionele rol van beschermer van de orthodoxe christenen in de Balkan en het Midden-Oosten.

Vito
1 december 2011, 14:31
Rusland heeft een traditionele rol van beschermer van de orthodoxe christenen in de Balkan en het Midden-Oosten.

It's a dirty job, but someone has to do it.

Nr.10
1 december 2011, 20:37
Christianity spread throughout the world out of Syria (through the missionary work of Apostle St Paul)
De apostel Paulus, vader van ons Christendom.

tomm
1 december 2011, 22:40
Het Westen zit niet in met de christenen in het midden-oosten. Liever verkopen ze de zaak uit voor Saudische oliedollars.

porpo
1 december 2011, 22:47
De twee stomme Syrische top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zullen ook verdreven worden, het is een kwestie van de tijd. Dit is de boodschap van vrije Syriërs:
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/277008_155092927903522_6681163_n.jpg

Souria (Syrië) 7ourra (vrij) Hassoun wa (en) Bouti berra (wegwijzen)

La (nee) Li (voor) al-gawana (verraders).

Nr.10
1 december 2011, 22:54
De twee stomme Syrische top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zullen ook verdreven worden, het is een kwestie van de tijd. Dit is de boodschap van vrije Syriërs:
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/277008_155092927903522_6681163_n.jpg

Souria (Syrië) 7ourra (vrij) Hassoun wa (en) Bouti berra (wegwijzen)

La (nee) Li (voor) al-gawana (verraders).
Extremisten maken misbruik van de gastvrijheid hier om hun boodschap van haat te verspreiden.

Asielzoeker, het is beter dat u dit land verlaat.

Nr.10
1 december 2011, 23:00
Het Westen zit niet in met de christenen in het midden-oosten. Liever verkopen ze de zaak uit voor Saudische oliedollars.
Da's het verhaal van Byzantium helemaal opnieuw. Venetië zat toen in de rol van Wall Street (en z'n Saoudi-puppets) nu.

De inwoners van Byzantium lieten alle kernsectoren beheren door Venetië. Op termijn leidt dit naar de ondergang.

porpo
1 december 2011, 23:12
Extremisten maken misbruik van de gastvrijheid hier om hun boodschap van haat te verspreiden.

Asielzoeker, het is beter dat u dit land verlaat.
Asielzoeker en haat zaaien? Heb je ooit iets te zeggen buiten persoonlijke aanvallen?

En waarom zou ik het land verlaten? En waarom gebruik jij "beter"? Is dat een bedreiging?

tomm
1 december 2011, 23:24
De twee stomme Syrische top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zullen ook verdreven worden, het is een kwestie van de tijd. Dit is de boodschap van vrije Syriërs:
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/277008_155092927903522_6681163_n.jpg

Souria (Syrië) 7ourra (vrij) Hassoun wa (en) Bouti berra (wegwijzen)

La (nee) Li (voor) al-gawana (verraders).

Ze zijn niet extreem genoeg, ze zijn immers tegen vervolging van christenen. Ook alle gematigde soennieten zullen, samen met Alewieten, christenen en andere "Kaffers" vervolgd en vermoord worden door de extremisten die U en het Westen steunt en aan de macht wil brengen.

Om een of andere reden wil het Westen in de Arabische wereld islamistische regimes aan de macht brengen.

Hopelijk lukt het hen niet, maar ik vrees ervoor, SyriË staat vrij geïsoleerd in de regio en Iran, Rusland en China zijn veraf. Ze zullen Syrië economisch proberen te wurgen en de terroristen volop wapens leveren. Bovendien zal het Inquisitie verlengstuk van de westerse politiek, internationaal tribunaal geheten, waarschijnlijk Assad aanklagen, net als alle leiders die niet strak aan de lijband van het Westen lopen.

Anderzijds leveren Rusland en Iran volop wapens aan Syrië om de rebellie de kop in te drukken en eventueel een buitenlandse aggressie het hoofd te kunnen bieden.

tomm
1 december 2011, 23:27
Da's het verhaal van Byzantium helemaal opnieuw. Venetië zat toen in de rol van Wall Street (en z'n Saoudi-puppets) nu.

De inwoners van Byzantium lieten alle kernsectoren beheren door Venetië. Op termijn leidt dit naar de ondergang.

Toen wilde de paus eerst en vooral het oosterse christendom treffen en pas in de tweede plaats de Islam. Venetië wilde gewoon geld maken en een vervelende concurrent uit de weg ruimen.

Nu wil de VS in de eerste plaats een bondgenoot van Iran en rusland uit de weg ruimen, en in de tweede plaats een strategische greep op de regio krijgen.

porpo
1 december 2011, 23:35
Ze zijn niet extreem genoeg. Ook alle gematigde soennieten zullen, samen met Alewieten, christenen en andere "Kaffers" vervolgd en vermoord worden door de extremisten die U en het Westen steunt.

Om een of andere reden wil het Westen in de Arabische wereld islamistische regimes aan de macht brengen.
U herhaalt hier de verzinsels van Assadshuis. Assad idioot en zijn zionistische fascistische regime en zijn honden (zoals die achterlijke Hassoun) doen aan bangmakerij, dezelfde methode die de VS gebruikt heeft om oorlog in Afghanistan en Irak goed te praten.

In de oppositie heb je alle Syriërs; vuile leugenaars zijn het die er beweren dat de oppositie extremisten zijn!

Het westen wilt niemand aan de macht brengen. De westerse machtsystemen, en dit zijn niet alle westerlingen natuurlijk, werken pragmatisch. En feit dat er buitenlandse agenda's en eigen belangen in het spel zitten is meer dan duidelijk maar liever turks dan paaps. Liever westerse monopolie bedrijven, die nuttige producten en diensten voor alle mensen wereldwijd produceren, die er willen profiteren dan een massamoordenaar die burgers, vrouwen, kindjes en vee plat bombardeert.

tomm
1 december 2011, 23:54
porpo

U herhaalt hier de verzinsels van Assadshuis. Assad idioot en zijn zionistische fascistische regime en zijn honden (zoals die achterlijke Hassoun) doen aan bangmakerij, dezelfde methode die de VS gebruikt heeft om oorlog in Afghanistan en Irak goed te praten.

Assad krijgt een westers embargo op z'n dak, net als Saddam.

Overigens interessant dat U Assad een "zionist" noemt, dat belooft voor de relaties tussen Israel en syrië onder het nieuwe regime...


In de oppositie heb je alle Syriërs; vuile leugenaars zijn het die er beweren dat de oppositie extremisten zijn!

dus de herald tribune en tal van onafhankelijke journalisten en analysten zijn leugenaars betaald door Assad?


Het westen wilt niemand aan de macht brengen. De westerse machtsystemen, en dit zijn niet alle westerlingen natuurlijk, werken pragmatisch. En feit dat er buitenlandse agenda's en eigen belangen in het spel zitten is meer dan duidelijk maar liever turks dan paaps. Liever westerse monopolie bedrijven, die nuttige producten en diensten voor alle mensen wereldwijd produceren, die er willen profiteren dan een massamoordenaar die burgers, vrouwen, kindjes en vee plat bombardeert.

Dus U wil liever door het Westen gekoloniseerd worden dan een onafhankelijke leider als Assad. Dat vloekt dan wel met uw islamistische dromen. Of misschien niet, neem Saudi Arabië, islamistisch maar toch een trouwe slaaf van de VS, dat is waarschijnlijk uw ideaalbeeld. Het mijne NIET.

Hou ze dom en achterlijk, dan zijn ze volgzamer, is de politiek van de VS in de islamitizsche wereld sinds decennia. Deze politiek leidde wel tot uitspattingen als al-quaida maar dat zijn de paar hersencellen van de gemiddelde Amerikaan ondertussen al weer vergeten, en is het business as usual tussen de Saudische tirannenfamilie en de grote VS-bedrijven.

porpo
2 december 2011, 00:07
Zijn systeem handelt nu zionistisch en daarom noem ik het zo. Ik beweer niet dat Assad een zionist is want daarmee zou ik hem excommuniceren en volgens mijn geloof, en vooral hoe ik begrijp en bedrijf, mag dit NIET. Als ik eraan doe, en ik weet wat het hart en geweten en verstand van Assad niet, dan loop ik de risico om zelf niet-moslim te zijn.

Welke journalisten zijn dat die er beweren dat de oppositie sunni-extremiStisch is? Sinds wanneer is de meerderheid in eender welk land extremistisch?? U beledigt de mensheid he tomm!! En waar gaan ze al die liberalen en linksen en seculieren en nationalisten en gematigden en christenen plaatsen? De Syrische christelijke surfers waren de EERSTE die er een anti-Assad pro-revolutie facebook pagina lanceerden:
http://ar-ar.facebook.com/SyrianChristians

Wakker worden en geloof niet in de verzinsels van assadshuis, Iran, Hezbollah, China en Rusland A.U.B! Doe A.U.B uw ogen klein beetje open, en A.U.B laat uw verstand klein beetje draaien. !!

Ja en Ja en Ja en nog eens JA, liever kolonialisme van grote westerse industrieën, die alle mensen met hun bedenkingen en producten en diensten dienen, dan een massamoordenaar die onschuldige ongewapende revolutionairen, burgers, vrouwen, kinderen, bejaarde, vee en eigendommen van revolutionairen bombardeert. Dit is realisme en U mag van mij idealistisch denken en handelen; dat is Uw keuze!

tomm
2 december 2011, 00:15
Zijn systeem handelt nu zionistisch en daarom noem ik het zo. Ik beweer niet dat Assad een zionist is want daarmee zou ik hem excommuniceren en volgens mijn geloof, en vooral hoe ik begrijp en bedrijf, mag dit NIET. Als ik eraan doe, en ik weet wat het hart en geweten en verstand van Assad niet, dan loop ik de risico om zelf niet-moslim te zijn.

Welke journalisten zijn dat die er beweren dat de oppositie sunni-extremiStisch is? Sinds wanneer is de meerderheid in eender welk land extremistisch?? U beledigt de mensheid he tomm!! En waar gaan ze al die liberalen en linksen en seculieren en nationalisten en gematigden en christenen plaatsen? De Syrische christelijke surfers waren de EERSTE die er een anti-Assad pro-revolutie facebook pagina lanceerden:
http://ar-ar.facebook.com/SyrianChristians

Wakker worden en geloof niet in de verzinsels van assadshuis, Iran, Hezbollah, China en Rusland A.U.B! Doe A.U.B uw ogen klein beetje open, en A.U.B laat uw verstand klein beetje draaien. !!

Ja en Ja en Ja en nog eens JA, liever kolonialisme van grote westerse industrieën, die alle mensen met hun bedenkingen en producten en diensten dienen, dan een massamoordenaar die onschuldige ongewapende revolutionairen, burgers, vrouwen, kinderen, bejaarde, vee en eigendommen van revolutionairen bombardeert. Dit is realisme en U mag van mij idealistisch denken en handelen; dat is Uw keuze!

een bron die U niet kunt beschuldigen van enige Assad-gezindheid:


http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/syrian-tanks-troops-fire-on-protest-strongholds-in-homs/2011/11/03/gIQAgVBbiM_story.html


Many of those killed belonged to Assad’s minority Alawite sect, which dominates most of the senior positions in the security forces, according to Homs residents and activists.

Some activists in Homs attempted to downplay the sectarian bloodshed, accusing the Syrian regime of stealing bodies and planting them to cast into disrepute the protest movement and to justify a continued assault on the Sunni neighborhoods where the protest movement has taken hold.

But others said that the killings were real and that they signified the gravity of the divide that has opened between pro-regime members of the Alawite and Christian minorities and the Sunni majority since the uprising began.


A harrowing sectarian war has spread across the Syrian city of Homs this month, with supporters and opponents of the government blamed for beheadings, rival gangs carrying out tit-for-tat kidnappings, minorities fleeing for their native villages, and taxi drivers too fearful of drive-by shootings to ply the streets.

Related
New Phase for Syria in Attacks on Capital (November 21, 2011)
Connect With Us on Twitter
Follow @nytimesworld for international breaking news and headlines.


The New York Times
Homs was the site of some of the earliest protests in Syria.
Enlarge This Image

Agence France-Presse — Getty Images
Images from videos reportedly shot in Homs in recent weeks and uploaded to YouTube: here, a bound corpse.
Enlarge This Image

Agence France-Presse — Getty Images
Military vehicles in a video uploaded to YouTube.
As it descends into sectarian hatred, Homs has emerged as a chilling window on what civil war in Syria could look like, just as some of Syria’s closest allies say the country appears to be heading in that direction. A spokesman for the Syrian opposition last week called the killings and kidnappings on both sides “a perilous threat to the revolution.” An American official called the strife in Homs “reminiscent of the former Yugoslavia,” where the very term “ethnic cleansing” originated in the 1990s.

“Over the past couple of weeks, we’ve seen sectarian attacks on the rise, and really ugly sectarian attacks,” the Obama administration official said in Washington.

Here it is not so much a fight between armed defectors and government security forces, or protesters defying a crackdown. Rather, the struggle in Homs has dragged the communities themselves into a battle that residents fear, even as they accuse the government of trying to incite it as a way to divide and rule the diverse country.

Fear has become so pronounced that, residents say, Alawites wear Christian crosses to avoid being abducted or killed when passing through the most restive Sunni neighborhoods, where garbage has piled up in a sign of the city’s dysfunction.

“It is so sad that we reached this point,” said a Syrian priest who lives in Lebanon but maintains close relations with people in Homs, in particular the Christian community.

Mohammed Saleh is a 54-year-old Alawite in Homs. A communist, he was a political prisoner for 12 years and was released in 2000. In an interview, he said that insurgents stopped a minivan carrying factory employees last Sunday, asked the Christians and Sunnis to leave and then kidnapped 17 Alawites. Enraged, the families of the Alawites went into the streets, randomly kidnapping Sunnis after demanding their identification.

“They know your sect by your family name,” he said.

“My cousin was kidnapped, and he was a civilian Alawite,” said a dissident activist from the Alawite neighborhood of Al Zahra in Homs, where locales are often largely segregated by sect. “He was found killed and his head was chopped off.”

The activist, who gave a pseudonym, Abu Ali, said his relatives text message each other with the license plate of the taxis they take. They call each other when they arrive. He said his brother, a taxi driver, no longer dares to take to the streets.

Another Sunni activist in Homs played down the strife, saying Alawites were kidnapped only in retaliation and denying that insurgents had beheaded anyone.
http://www.nytimes.com/2011/11/20/world/middleeast/in-homs-syria-sectarian-battles-stir-fears-of-civil-war.html?pagewanted=all

porpo
2 december 2011, 00:22
Dat is iets totaal anders. FSA kennen de posities en weten dat er in bepaalde steden, zoals Homs, de alawieten het te zeggen hebben in het systeem van Assadshuis.

In uw bron lees ik nog altijd niet dat extremisten dé revolutionairen zijn.

tomm
2 december 2011, 00:31
Dat is iets totaal anders. FSA kennen de posities en weten dat er in bepaalde steden, zoals Homs, de alawieten het te zeggen hebben in het systeem van Assadshuis.

In uw bron lees ik nog altijd niet dat extremisten dé revolutionairen zijn.

Iemands hoofd afkappen zou ik nu toch niet direct vreedzaam en onschuldig noemen... dat is nochtans hoe U de rebellen beschrijft.

In de bron staat dat milities aan de kant van de opstandelingen wel degelijk ook onschuldige mensen vermoorden, naast uiteraard militairen en mensen die het regime steunen.

tomm
2 december 2011, 00:40
Syria's mosaic of ethnicities and religions makes it especially susceptible to such concerns. Supporters of the Assad regime frequently cite fractured neighbors Lebanon and Iraq both as examples of the havoc wreaked by sectarian strife. The regime has played on this line and has been particularly successful in drawing Syria's minorities – Christians and Alawites – to its side.

“They are just rural troublemakers, the government should carry on trying to end this even if it means more deaths,” says one Christian woman, a university graduate from Damascus's Old City.

Regime warnings of a sectarian backlash against Assad's Alawite sect has rallied the predominantly Alawite security forces to his side. Detainees report sectarian insults from Alawite guards while others say Alawite friends are scared of "being sent back to the mountains," the ancestral home of the sect, if violence breaks out.

While some of Syria's 1.7 million Kurds have taken to the street, others fear rule by a Sunni Arab majority were Assad to fall.

http://www.csmonitor.com/World/Middle-East/2011/0914/Why-many-Syrians-still-support-Assad/(page)/2

porpo
2 december 2011, 00:43
Nee want ik maak nog altijd een onderscheid tussen:
1) FSA
2) individuen die uit wraak handelen omdat Assad idioot hun moeders en vrouwen en kinderen met dikke kogels heeft gescheurd
3) revolutionairen en
4) burgers

Deze laatste groep (4) zijn geen revolutionairen maar ze zijn ook niet tegen de revolutionairen en komen ook massaal op straat protesteren, niet om de val van het systeem te eisen maar om te protesteren tegen de fascistische wandaden van ba'this.

Indien Assad idioot niet op die manier reageerde en probeerde bijvoorbeeld slechts traangas te gebruiken en dergelijke, de kopstukken van de revolutie in de gevangenis opsluiten, dan zou ik niet tegen Assad zijn want Syrië, naast Iran, is het enigste vrije land in de regio.

Ik zou ook niet tegen hem zijn moesten de revolutionairen geweld gebruiken en hij reageert met geweld tegen die bepaalde revolutionairen.

Ik ben geen ideoloog en ik handel / denk niet idealistisch.

Nu dat hij zo fascistisch zionistisch handelt ben ik van mening verandert. Het land is niet vrij, het land is een schurkenstaat, en het systeem moet verwijderd worden, liefst vandaag dan morgen nog!

tomm
2 december 2011, 00:51
http://cdn1.spiegel.de/images/image-288020-panoV9free-cjjf.jpg


Syrische orthodoxe priesters in Damascus.

Many of Syria's 2.5 million Christians are supporting President Bashar Assad amidst ongoing protests in the country. They prefer a brutal dictator who guarantees the rights of religious minorities to the uncertain future that Assad's departure would bring. The president is exploiting their fears of Islamists for his own ends.

The rebellion against him was just a few days old when Syrian dictator Bashar Assad summoned his country's Christian leaders to the presidential palace in northwestern Damascus. Syrian Orthodox Patriarch Ignatius came. He is 78 years old and critically ill, but still a powerful figure. Bishops and archbishops representing Catholics, Armenians, Aramaeans and Assyrians were also present. In total, there were a dozen religious leaders, representing around 2.5 million Syrian Christians.

Christian neighborhoods and villages, meanwhile, have remained largely quiet, with no large demonstrations and little chanting or graffiti critical of the regime. Instead, there is silence. Or, worse still, expressions of open loyalty to the regime.

"President Assad is a very cultured man," says Gregorios Elias Tabé, 70, the Syrian Catholic archbishop of Damascus. He calls all the media liars and the demonstrators nothing but terrorists. Every Sunday, he preaches at St. Paul's Chapel on the southeastern edge of Damascus' old town, which takes its name from the Apostle Paul, said to have escaped from the city here 2,000 years ago. Syria's Christian congregations are among the oldest in the world, and the archbishop would like them to continue to exist for many years to come -- which gives him a reason to take Assad's side.

"We're a nation of 23 million," Tabé says, "and no law can ever satisfy everyone. That's true in every country -- there are always 10 percent who are sacrificed." It's a state of affairs he can accept, as long as Christians aren't the segment of the population being sacrificed.

From the archbishop's perspective, it's possible to live well in Syria. The president guarantees religious minorities' rights, Christians are allowed to practice their faith freely and churches are protected. Assad generally hands out important government and army posts to members of his own group, the Alawis, but Christians also hold a number of senior positions in important institutions such as the presidential guard and intelligence services. The head of the country's central bank is a Christian, as is the new defense minister. Many Christians belong to the ranks of the privileged within the system, and few have yet dared to take the step of joining the opposition, not when they are held so closely in the president's embrace.

Assad not only allows Christians influence, he also fans their greatest fears: Islamists, Sharia law and the prospect of burning churches. The bishops would probably prefer a brutal dictator who lets them pray in peace than the Islamist Muslim Brotherhood, who would demand a share of power in a Syria without Assad.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,800450,00.html

ondanks een massale haatcampagne in de westerse pers tegen Assad, kunnen ze toch niet ontkennen dat de christenen, shiiten en gematigde soennieten achter hem steun.

porpo
2 december 2011, 00:51
En probeer niet met copy/past te verzinnen dat de revolutionairen en betogers extremisten - van één bepaalde etniciteit, religie, stroming, ideologie of provincie - zijn; dat gaat u echt niet vinden, buiten verzinsels van Rusland, China, Iran, Hamas, Hezbollah en Assad idioot.

tomm
2 december 2011, 00:54
Nee want ik maak nog altijd een onderscheid tussen:
1) FSA
2) individuen die uit wraak handelen omdat Assad idioot hun moeders en vrouwen en kinderen met dikke kogels heeft gescheurd
3) revolutionairen en
4) burgers

Deze laatste groep (4) zijn geen revolutionairen maar ze zijn ook niet tegen de revolutionairen en komen ook massaal op straat protesteren, niet om de val van het systeem te eisen maar om te protesteren tegen de fascistische wandaden van ba'this.

Indien Assad idioot niet op die manier reageerde en probeerde bijvoorbeeld slechts traangas te gebruiken en dergelijke, de kopstukken van de revolutie in de gevangenis opsluiten, dan zou ik niet tegen Assad zijn want Syrië, naast Iran, is het enigste vrije land in de regio.

Ik zou ook niet tegen hem zijn moesten de revolutionairen geweld gebruiken en hij reageert met geweld tegen die bepaalde revolutionairen.

Ik ben geen ideoloog en ik handel / denk niet idealistisch.

Nu dat hij zo fascistisch zionistisch handelt ben ik van mening verandert. Het land is niet vrij, het land is een schurkenstaat, en het systeem moet verwijderd worden, liefst vandaag dan morgen nog!

De berichten dat Assad op onschuldige burgers schoot komen van de opstandelingen zelf, en van de machten die hen steunen.

Nee, de reden waarom er zoveel doden vielen is omdat er en burgeroorlog gaande is, zo simpel is het.

porpo
2 december 2011, 00:56
Laffe geesten heb jij ook. Die achterlijke priesters en die domme top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zijn allemaal honden van Assadshuis.

Vrije Syriërs, van alle politieke en etnische en culturele achtergronden, oftewel de grootste meerderheid, zijn allemaal tegen Assadhuis. Het is een feit en de straten van grote steden getuigen dagelijks.

Copy/past zal daar niets aan doen veranderen.

Hetgeen u in Google zoekt en vindt kan u ook vinden als u "pro" door "anti", en omgekeerd, laat vervangen. Te simpel.

porpo
2 december 2011, 00:58
De berichten dat Assad op onschuldige burgers schoot komen van de opstandelingen zelf, en van de machten die hen steunen.

Nee, de reden waarom er zoveel doden vielen is omdat er en burgeroorlog gaande is, zo simpel is het.
Leugens van asadshuis !!

tomm
2 december 2011, 01:10
Laffe geesten heb jij ook. Die achterlijke priesters en die domme top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zijn allemaal honden van Assadshuis.

Vrije Syriërs, van alle politieke en etnische en culturele achtergronden, oftewel de grootste meerderheid, zijn allemaal tegen Assadhuis. Het is een feit en de straten van grote steden getuigen dagelijks.

Copy/past zal daar niets aan doen veranderen.

Hetgeen u in Google zoekt en vindt kan u ook vinden als u "pro" door "anti", en omgekeerd, laat vervangen. Te simpel.

op internet vind je zowel bewijzen van anti- als pro-assad sentimenten bij de bevolking. Wie hoeveel steun heeft weten we niet. Wat wel overal terugkomt is dat de meeste christenen en Alemieten Assad steunen, en veel sunni's de opstandelingen.

jij kunt wel zeggen dat het leugens zijn, ik baseer mij op de gebrekkige informatie uit verschillende bronnen waarover ik beschik.

porpo
2 december 2011, 01:22
We weten het wel. De bewijzen op het internet hebben een waarde wanneer ze overeenstemmen met de getuigenissen en gebeuren op de dagelijkse Syrische straten.

Assadshuis is bezig met massamoord en dit is een feit. Ideologische oogkleppen moet je gewoon durven te verwijderen om in staat te zijn die feiten in te zien. Het is simpel.

Spring out the box please!

tomm
2 december 2011, 01:31
We weten het wel. De bewijzen op het internet hebben een waarde wanneer ze overeenstemmen met de getuigenissen en gebeuren op de dagelijkse Syrische straten.

Assadshuis is bezig met massamoord en dit is een feit. Ideologische oogkleppen moet je gewoon durven te verwijderen om in staat te zijn die feiten in te zien. Het is simpel.

Spring out the box please!

Ik heb geen enkele onafhankelijke bron die dat kan bevestigen. Niets dan geruchten. Volgens de Assad kant gaat het over een gewapende minderheid. Ook dat kan niet bevestigd worden door onafhankelijke bronnen. We tasten in het duister. Wat ik wel zeker weet is dat de VS, de Golfstaten, en het Westen, van de gelegenheid gebruik maken om af te rekenen met deze bondgenoot van Iran. En daar hoort natuurlijk een propagandaoorlog in de pers bij.

porpo
2 december 2011, 01:39
Er zijn onafhankelijke bronnen, waarom niet?
1) Gewoon logisch nadenken.
2) Lid worden van facebook pagina's van alle Syrische politieke ideologische culturele en etnische kleuren; daar collega's condoleren omdat hun vrienden, familieleden, buren of kennissen vandaag het slachtoffers van massamoordenaar zijn.

Aljazeera en Alarabiyya overdrijven dus niet serieus nemen in alles.
Iraanse media verzint.
Westerse machtige media overdrijft en af en toe in bepaalde passages pogen ze objectief te zijn opdat ze niet opvallen.
Media van Rusland, China en Assadshuis moet je helemaal niet serieus nemen.

In de rest van jouw reactie heb je gelijk. Wij weten dat allemaal maar ja denk aan mijn andere reactie "liver turks dan paaps".

tomm
2 december 2011, 02:15
Er zijn onafhankelijke bronnen, waarom niet?
1) Gewoon logisch nadenken.
2) Lid worden van facebook pagina's van alle Syrische politieke ideologische culturele en etnische kleuren; daar collega's condoleren omdat hun vrienden, familieleden, buren of kennissen vandaag het slachtoffers van massamoordenaar zijn.

Aljazeera en Alarabiyya overdrijven dus niet serieus nemen in alles.
Iraanse media verzint.
Westerse machtige media overdrijft en af en toe in bepaalde passages pogen ze objectief te zijn opdat ze niet opvallen.
Media van Rusland, China en Assadshuis moet je helemaal niet serieus nemen.

In de rest van jouw reactie heb je gelijk. Wij weten dat allemaal maar ja denk aan mijn andere reactie "liver turks dan paaps".

Facebook een objectieve media? weet je nog toen het arme lesbische Syrische schaap miljoenen volgelingen had met haar blog waarin ze haar confrontaties met het regime beschrijft? Bleek een Amerikaan te zijn van middelbare leeftijd... iedereen kan alles op facebook plaatsen, niet eens zeker dat die mensen SyriËrs zijn...


Aljazeera en alarabiya zijn spreekbuizen van de respectieve tirannenfamilies die het land waar ze gevestigd zijn overheersen. Misschien subtieler dan andere spreekbuizen, maar daar komt het uiteindelijk toch op neer.

Westerse media zijn voornamelijk spreekbuizen van de regering of private belangengroepen, zoals bvb het concern van ultrazionist Murdoch.

freelancer
2 december 2011, 13:25
Facebook een objectieve media? weet je nog toen het arme lesbische Syrische schaap miljoenen volgelingen had met haar blog waarin ze haar confrontaties met het regime beschrijft? Bleek een Amerikaan te zijn van middelbare leeftijd... iedereen kan alles op facebook plaatsen, niet eens zeker dat die mensen SyriËrs zijn...


Aljazeera en alarabiya zijn spreekbuizen van de respectieve tirannenfamilies die het land waar ze gevestigd zijn overheersen. Misschien subtieler dan andere spreekbuizen, maar daar komt het uiteindelijk toch op neer.

Westerse media zijn voornamelijk spreekbuizen van de regering of private belangengroepen, zoals bvb het concern van ultrazionist Murdoch.

Inderdaad... Linkse en vooral communische media zijn daarentegen de spreekbuizen van de burgers... :rofl:

porpo
2 december 2011, 14:07
Facebook een objectieve media? weet je nog toen het arme lesbische Syrische schaap miljoenen volgelingen had met haar blog waarin ze haar confrontaties met het regime beschrijft? Bleek een Amerikaan te zijn van middelbare leeftijd... iedereen kan alles op facebook plaatsen, niet eens zeker dat die mensen SyriËrs zijn...
Dat is mogelijk en de vraag is of het waarschijnlijk is.
Er zijn, zoals ik zei, meerdere groepen van alle achtergronden, hebben tienduizenden volgelingen en praten platte Syrisch samen het Arabisch. KAns dat die allemaal verzinsels zijn is wel degelijk te klein.

Aljazeera en alarabiya zijn spreekbuizen van de respectieve tirannenfamilies die het land waar ze gevestigd zijn overheersen. Misschien subtieler dan andere spreekbuizen, maar daar komt het uiteindelijk toch op neer.
Waarschijnlijk komt het daar uiteindelijk op neer. Qatarese Aljazeera en Saudische Alarabiyya zou je inderdaad niet in alles geloven want ze overdrijven regelmatig en hebben heel veel gefabriceerd over wat er in Libië gebeurde (allemaal blootgelegd door een facebook groep van Libische islamisten), daarom kijk ik ook altijd naar de debatten die ze uitzenden omdat ze tegenstrijdige en verschillende fronten uitnodigen. Nieuwsbericht aan de andere hand is een ander verhaal, ook al geven ze altijd de kans aan zpwem de pro's als anti's en kanten om uit te spreken, maar ergens zit er een psychologisch spel achter.

Westerse media zijn voornamelijk spreekbuizen van de regering of private belangengroepen, zoals bvb het concern van ultrazionist Murdoch.
Niet altijd want de (quasi) onafhankelijke media werkt pragmatisch en voor hun: objectiviteit = kijkcijfers. Ik bedoel is het al dan niet verbieden van abortus het grootste en belangrijkste probleem in de VS? Do keep them busy with things they will be busy with it and things they like.

porpo
2 december 2011, 14:08
Inderdaad... Linkse en vooral communische media zijn daarentegen de spreekbuizen van de burgers... :rofl:
Links en communisme zijn ook westers hé!! ;)

Ik lees vaak op verschillende sites van verschillende politieke fronten en geloof het of niet, ik vind lsp (socialisme.be) en pvda.be een pak objectiever.

tomm
2 december 2011, 14:44
porpo;

Dat is mogelijk en de vraag is of het waarschijnlijk is.
Er zijn, zoals ik zei, meerdere groepen van alle achtergronden, hebben tienduizenden volgelingen en praten platte Syrisch samen het Arabisch. KAns dat die allemaal verzinsels zijn is wel degelijk te klein.

Was het internet in Syrië niet gecensureerd?
Alleszins op internet vind je alles, van hardleerse zionisten en nazi's tot noord-korea en al-quaida vereerders en alles daartussen.



Waarschijnlijk komt het daar uiteindelijk op neer. Qatarese Aljazeera en Saudische Alarabiyya zou je inderdaad niet in alles geloven want ze overdrijven regelmatig en hebben heel veel gefabriceerd over wat er in Libië gebeurde (allemaal blootgelegd door een facebook groep van Libische islamisten), daarom kijk ik ook altijd naar de debatten die ze uitzenden omdat ze tegenstrijdige en verschillende fronten uitnodigen. Nieuwsbericht aan de andere hand is een ander verhaal, ook al geven ze altijd de kans aan zpwem de pro's als anti's en kanten om uit te spreken, maar ergens zit er een psychologisch spel achter.

dat klopt, ze laten alle partijen aan het woord maar om een of andere manier stellen ze de vragen zodanig dat een partij zich moet verdedigen. Bovendien is ook de keuze van de geinterviewde erg belangrijk. Tijdesn de libië crisis zag ik bijna niemand die khadafi vertegenwoordigde of verdedigde, noch op westerse zenders noch op al jazeera.

Niet altijd want de (quasi) onafhankelijke media werkt pragmatisch en voor hun: objectiviteit = kijkcijfers. Ik bedoel is het al dan niet verbieden van abortus het grootste en belangrijkste probleem in de VS? Do keep them busy with things they will be busy with it and things they like.[/

oh maar ze hebben wel degelijk een politieke agenda. De koude oorlog lijkt bvb. nooit ten einde te zijn en wat je hoort over de sovjet-unie stemt nog altijd niet overeen met hoe de meeste socjet-russen dit ervaarden. Veel Russen geloven dus geen woord van wat er in de westerse media gezegd wordt.

In de VS is het minder subtiel echter, kanalen als fox zijn zuivere propaganda.

porpo
4 december 2011, 03:59
Ja sorry, je hebt gelijk. Pragmatisch zijn en tegelijk een politieke agenda hebben is eigenlijk geen tegenstrijdigheid.

Iemand in terrein van verdediging blokkeren is een van de psychische trucjes waarop ik doelde. Je doet het hier ook: je probeert met alle middelen de bronnen die assadsoorlogmisdaad laten zien ontkennen, al die duizenden video's via verschillende kanalen en calls en rapporten, zodat ik alleen maar moet verdedigen en verdedigen. Wij kunnen niet tegen Qatarese aljazeera - een Egyptische moslimgeleerde noemt het ganzira (zeug) ipv jazeera :) - en Saudische alarabiyya zijn maar tegelijk dezelfde methode gebruiken. Beetje eerlijk kan geen kwaad. ;)

Khaddafi beter dan in VS opgetogen leden in de regering met een 'moslimbroederschap'-show in de politieke sfeer? Jawel.

Vrije Ba'th Syrië beter dan een nieuw bondgenoot van imperialisten naast Golf? Jawel.

Ik ga akkoord en ik geef het toe en ik heb het meermaals toegegeven, maar wij zijn mensen en wij hebben geweten. De mensen bombarderen omdat ze een beetje willen uitspreken over politieke en economische zaken (helemaal NIET ideologisch, blijf maar ba'th en blijf maar groen boek, interesseert mij niet, maar ik wil iets zeggen, ik wil dat mijn land vooruit gaat en ik wil weten waarom khaddafihuis en assadshuis de economische keizers in het land zijn, dat is alles) ?! Ga me a.u.b niet zeggen dat ze dat van plan waren maar niemand wou luisteren!

Dat is geen excuus, waarom?

1) Geef de buitenlandse, Europese, Arabische, Russische, Amerikaanse, zuid-Amerikaanse, Chinese, onafhankelijke, humanitaire, christelijke, islamitische, communistische, liberale, Turkse, internationaal-organisatorische en andere pers de vrijheid en bescherming om binnen te komen en alles te filmen en rapporteren en doorvertellen wat er gebeurt zodat mensen kunnen filteren en vergelijken en analyseren wanneer er tegenstrijdigheden worden verteld. Waarom verbieden en vervolgen en alle media van alle achtergronden en landen weigeren?

2) Je kan het met lichte wapens zoals traangas voor MAANDEN volhouden om de revolutie, indien het niet terecht is, de kop in te drukken. Waarom gelijk met wapens en pantservoertuigen en bommen en raketten starten?

3) 40 jaar Khaddafihuis en 40 jaar assadshuis aan de macht geeft geen gevoel dat ze met hun beloofde hervormingen iets kunnen schieten. Niets binnen 40 jaren, geen enkel stapje, absoluut niets, geeft geen hoop om tijdelijke beloftes, onder een drukke sfeer ontstaan uit een Arabische politieke klimaat van lente, serieus te nemen.

4) Bedreig het volk niet en vertel ze op eerste toespraak dat je een maand of drie tijd nodig hebt om over hun te begrijpen eisen na te denken. Zoek iemand die je heel goed kent en die gaat jouw groen boek en ba'th denken verder voortzetten. Daarmee geef jij een hoop, het volk gaat geloven dat ze toch iets kunnen bereiken, het psychisch gezond en optimistisch, wanneer dat een symbool opstapt. Een symbool opstappen betekende voor Egyptenaren heel heel veel terwijl Mubarek maar een symbool was en het systeem was er nog altijd en zal er nog altijd en voor lang blijven met machthebbers en bepaalde instituten en invloeden van zoveel jaren in alle sectoren.

tomm
4 december 2011, 14:40
porpo

Khaddafi beter dan in VS opgetogen leden in de regering met een 'moslimbroederschap'-show in de politieke sfeer? Jawel.

Vrije Ba'th Syrië beter dan een nieuw bondgenoot van imperialisten naast Golf? Jawel.

Ik ga akkoord en ik geef het toe en ik heb het meermaals toegegeven, maar wij zijn mensen en wij hebben geweten. De mensen bombarderen omdat ze een beetje willen uitspreken over politieke en economische zaken (helemaal NIET ideologisch, blijf maar ba'th en blijf maar groen boek, interesseert mij niet, maar ik wil iets zeggen, ik wil dat mijn land vooruit gaat en ik wil weten waarom khaddafihuis en assadshuis de economische keizers in het land zijn, dat is alles) ?! Ga me a.u.b niet zeggen dat ze dat van plan waren maar niemand wou luisteren!

De betogers wilden geen hervormingen, ze willen de val van het regime.

Ik weet wel dat die regimes verre van perfect zijn, veel corruptie en zo, maar anderzijds zijn ze dammen tegen het islamisme, belangrijke bondgenoten voor de palestijnen, en kun je niet zeggen dat de levensstandaard slecht was.

Als de betogers echt alleen hervormingen wilden, zoals in marokko, was een compromis zeker mogelijk.

1) Geef de buitenlandse, Europese, Arabische, Russische, Amerika, anse, zuid-Amerikaanse, Chinese, onafhankelijke, humanitaire, christelijke, islamitische, communistische, liberale, Turkse, internationaal-organisatorische en andere pers de vrijheid en bescherming om binnen te komen en alles te filmen en rapporteren en doorvertellen wat er gebeurt zodat mensen kunnen filteren en vergelijken en analyseren wanneer er tegenstrijdigheden worden verteld. Waarom verbieden en vervolgen en alle media van alle achtergronden en landen weigeren?

voor zover ik weet zijn journalisten niet verboden in heel Syrië, enkel daar waar een burgeroorlog woedt. Bvb. Robert Fisk was onlangs nog in Damascus.
Journalisten uit "bevriende landen" (bvb. Iran) krijgen wel toegang tot Syrië.

Zoals in JoegoslaviË wordt het nog gemakkelijker een propagandaoorlog te voeren met journalisten op de grond. Je toont beelden van schreiende kinderen, verwoeste huizen, etc. (zonder het leed van de tegenpartij te tonen).

Wat wel heel intelligent zou zijn is het systeem van "embedded" journalisten over te nemen. Bevriende Journalisten die op pad gaan met het leger, zoals de VS in Irak. Het leger kiest wie waar mee op pad gaat, op die manier krijgt de kijker automatisch sympathie voor de militairen.


2) Je kan het met lichte wapens zoals traangas voor MAANDEN volhouden om de revolutie, indien het niet terecht is, de kop in te drukken. Waarom gelijk met wapens en pantservoertuigen en bommen en raketten starten?

Als de tegenpartij gewapend is heb je niet veel keuze.
Bovendien kun je de geschiedenis niet vergeten. Vader Assad had ook te maken met een islamistische gewapende opstand in Homs. Hij koos toen met succes voor de harde aanpak, de ijzeren vuist.



3) 40 jaar Khaddafihuis en 40 jaar assadshuis aan de macht geeft geen gevoel dat ze met hun beloofde hervormingen iets kunnen schieten. Niets binnen 40 jaren, geen enkel stapje, absoluut niets, geeft geen hoop om tijdelijke beloftes, onder een drukke sfeer ontstaan uit een Arabische politieke klimaat van lente, serieus te nemen.

Assad beloofde nochtans vrije verkiezingen, een andere grondwet werd aangenomen, de oppositie mocht legaal beginnen werken, het monopoli van de baath-partij werd opgegeven etc.



4) Bedreig het volk niet en vertel ze op eerste toespraak dat je een maand of drie tijd nodig hebt om over hun te begrijpen eisen na te denken. Zoek iemand die je heel goed kent en die gaat jouw groen boek en ba'th denken verder voortzetten. Daarmee geef jij een hoop, het volk gaat geloven dat ze toch iets kunnen bereiken, het psychisch gezond en optimistisch, wanneer dat een symbool opstapt. Een symbool opstappen betekende voor Egyptenaren heel heel veel terwijl Mubarek maar een symbool was en het systeem was er nog altijd en zal er nog altijd en voor lang blijven met machthebbers en bepaalde instituten en invloeden van zoveel jaren in alle sectoren.[/

probleem is dat Syrië niet echt een militair regime heeft. Mubarak was slechts het symbolische hoofd van het regime, het leger had de echte macht.
In Syrië, net als in Libië, staat of valt alles met de leidersfiguur. Moest Assad geruild worden voor een andere baathist, die dicht bij het regime staat, ik denk niet dat de betogers daar genoegen mee zouden nemen.

porpo
4 december 2011, 22:57
Alles wijst erop dat de revolutionairen overal eerst hervormingen wouden; opstappen van leiders en het systeem was een reactie op bloedige aanpak van het systeem tegen de opstandelingen die de hervormingen wouden. Zo is het overal begonnen. Liedjes die Ben Ali, Saleh Ali, Mubarek, Khaddafi, Assad, Anwar Maliki en Bashir hebben over islamisme, islamisten, radicalen, islamitische emiraten, AQ enz. waren hun gemeenschappelijke taal die ze daar sinds de val van 't kalifaat aan het zingen zijn , dus dat is niets nieuw.

De pers in Syrië geniet van noch vrijheid/toegang noch bescherming; ik bedoel natuurlijk niet bepaalde individuen in zeer bijzondere omgevingen. Verleen iedereen en tegenstrijdige media toegang en dan gaan we zelf kunnen begrijpen wat er gebeurt. Dat gebeurt niet, in Egypte wel, maar later probeerde ze het ook te verbieden, en zonder succes.

In Iran moet je luisteren naar analisten en journalisten die tegen het Iraanse regime zijn, dan pas ga je echt begrijpen wat er in Syrië aan de gang is, anders betekent een Duits, Russisch of Iraans individu op een pleintje ergens in onbewoonbare zuiden van een stadje NIKS.

Beloftes maken nadat je gedurende 40 jaren aan de macht niets deed + vervolgingen + liegen over de revolutie en standaard liedje zingen (radicale islamisten en emiraat) + uiteindelijk geweld gebruiken leidt tot een dode weg: geen geloofwaardigheid.

Assad is arrogant zoals een roker die weet dat roken schadelijk is. Die kon altijd een oplossing bedenken, maar hij gelooft in geweld, en wie in geweld gelooft maakt meer woede dus meer revolutionairen en uiteindelijk krijg je geweld terug en het kan altijd tot een burgeroorlog leiden (militaire coup Algerije 1990 tegen de islamisten die verkiezingen toen wonnen). Het is nu anno 2012 en communicatie mogelijkheden die er nu zijn kunnen een andere 1990 doen vermijden. Bewapen die revolutionairen en binnen max. een jaar is heel het systeem en haar honden weg.

Nr.10
5 december 2011, 01:07
De berichten dat Assad op onschuldige burgers schoot komen van de opstandelingen zelf, en van de machten die hen steunen.

Nee, de reden waarom er zoveel doden vielen is omdat er en burgeroorlog gaande is, zo simpel is het.
Het doel van NAVO GCC Al-Qaeda is nu: "we willen burgeroorlog".

NAVO GCC Al-Qaeda krijgen geen no-fly zone van Rusland en China.

OK, dan burgeroorlog. Turkije zet z'n grondgebied hiervoor volledig open.

Nr.10
5 december 2011, 22:57
:roll:De twee stomme Syrische top moslimgeleerden Hassoun en Bouti zullen ook verdreven worden, het is een kwestie van de tijd. Dit is de boodschap van vrije Syriërs:
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/277008_155092927903522_6681163_n.jpg

Souria (Syrië) 7ourra (vrij) Hassoun wa (en) Bouti berra (wegwijzen)

La (nee) Li (voor) al-gawana (verraders).
Extremisten maken misbruik van de gastvrijheid hier om hun boodschap van haat te verspreiden.

Asielzoeker, het is beter dat u dit land verlaat.
De 21-jarige zoon van Grootmoefti Hassoun van Syrië werd op 2 oktober 2011 doodgeschoten door "onbekenden".

Hij viel in een hinderlaag (samen met een professor in de geschiedenis) nabij de Universiteit van Aleppo, waar hij studeerde. Een gerichte moord.

Grootmoefti Hassoun is de hoogste religieuze moslimautoriteit in Syrië.

Nr.10
6 december 2011, 02:15
Openingspost:
Kirill bezocht het Patriarchaat van Antiochië maar had daarnaast nog verschillende ontmoetingen.

Hassoun zegt het volgende aan Kirill:
(...) “There are those in the Western world who seem to wink at the removal of Christians from the region, to give over power in the Arab world to religious extremists. If they carry out their plans here, of necessity, they’ll turn to you next… in Chechnya and Tajikistan… I know what ideas they’re exporting to that region now, and how they’re trying to artificially create a climate of hostility towards Russia” (Hassoun, top Sunni cleric in Syria)
Geheel terzijde. Wat staat hen in de weg om daaraan toe te voegen: "de volgende haltes worden Mollahbeek en Borgerokko"?
(...) According to Sheikh Hassoun, today, there are more than a million dead, four million orphans, and two million widows in Iraq. “The circles I’ve mentioned plan to provoke and incite the states bordering Russia”, he added. He expressed the hope that President Medvedev and Prime Minister Putin “would come to Syria post-haste” in order not only to protect Syria, but also to protect Russia. “If Syria falls to pieces, then, they’ll start the same thing in Turkey, and, ultimately, they’ll move towards Russia. (Hassoun, top Sunni cleric in Syria)

bron (http://02varvara.wordpress.com/2011/11/14/%E2%80%9Cin-antioch-they-were-first-called-christians%E2%80%9D-patriarch-kirill%E2%80%99s-visit-to-syria-and-the-patriarchate-of-antioch/)
14 nov 2011
Bij een bezoek van de Patriarch van Moskou Kirill van de Russisch Orthodoxe Kerk aan het Patriarchaat van Antiochië.
Uit een andere topic:
Met 24% Salafisten wordt het toch nog gezellig in Egypte. Als ze mogen meeregeren met 36% nu nog gematigde Moslimbroeders dan zal dat de mogelijkheden om de economie te doen groeien de kop indrukken. Volgens de voorspellingen zal het resultaat zijn een paar jaar van forse armoe en ellende en een volkomen isolement van Egypte, totdat de baardmannen snappen dat de ideologie daarvan de oorzaak is en ze de islamitische verlichting uitvinden.

Het worden leerzame jaren voor de Egyptenaren. Dat rijmt, dus het zal wel kloppen. ;-)
Moslimbroeders en neosalafisten winnen aan terrein onder de Brusselse jeugd.

bron (http://ludosannen.spa.openminds.be/groen-n-sociaal/islamisering-en-rolmodellen-een-commentaar.html)
23 sep 2011
Ludo Sannen

Nr.10
6 december 2011, 02:24
Zij worden bijna integraal gefinancierd door Saoedi-Arabië. In ruil beloven ze jongeren een makkelijke oplossing voor hun problemen.

bron (http://ludosannen.spa.openminds.be/groen-n-sociaal/islamisering-en-rolmodellen-een-commentaar.html)
23 sep 2011
Ludo Sannen

tomm
6 december 2011, 03:27
De 21-jarige zoon van Grootmoefti Hassoun van Syrië werd op 2 oktober 2011 doodgeschoten door "onbekenden".

Hij viel in een hinderlaag (samen met een professor in de geschiedenis) nabij de Universiteit van Aleppo, waar hij studeerde. Een gerichte moord.

Grootmoefti Hassoun is de hoogste religieuze moslimautoriteit in Syrië.

vermoord door die onschuldige, pacifistische betogers

tomm
6 december 2011, 13:05
Dozens dead in Syrian city after kidnappings

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/12/201112603542930304.html

In Homs, dat door de gewapende oppositie bezet wordt, werden talloze aanhangers van Assad, christenen en Alewieten vermoord door doodscommando's.

tomm
6 december 2011, 13:14
porpo

Alles wijst erop dat de revolutionairen overal eerst hervormingen wouden; opstappen van leiders en het systeem was een reactie op bloedige aanpak van het systeem tegen de opstandelingen die de hervormingen wouden. Zo is het overal begonnen. Liedjes die Ben Ali, Saleh Ali, Mubarek, Khaddafi, Assad, Anwar Maliki en Bashir hebben over islamisme, islamisten, radicalen, islamitische emiraten, AQ enz. waren hun gemeenschappelijke taal die ze daar sinds de val van 't kalifaat aan het zingen zijn , dus dat is niets nieuw.

In Egypte was de pers vrij.

In Syrië gaan ze er terecht van uit dat dit toch maar zou misbruikt worden om over heel Syrië de propaganda van de opstandelingen te laen weerklinken, "radio mille collines".

Overigens in Rusland financierd de VS en EU anti-putin zenders alsook "onafhankelijke" kiesmonitoren. Stel dat Rusland dat in het Westen zou doen, het hek zou van de dam zijn...




Beloftes maken nadat je gedurende 40 jaren aan de macht niets deed + vervolgingen + liegen over de revolutie en standaard liedje zingen (radicale islamisten en emiraat) + uiteindelijk geweld gebruiken leidt tot een dode weg: geen geloofwaardigheid.

De oppositie bestaat ook grotedeels uit islamisten, en iedereen weet dat ze aan de macht komen als het regime valt, dat deel van de oveheidspropaganda klopt alvast. Daarna geloof ik ook dat Turkije, Qatar, Saudi ArabiË, Frankrijk, de vS en Groot-Brittannië de oppositie bewapenen en geld geven.



Assad is arrogant zoals een roker die weet dat roken schadelijk is. Die kon altijd een oplossing bedenken, maar hij gelooft in geweld, en wie in geweld gelooft maakt meer woede dus meer revolutionairen en uiteindelijk krijg je geweld terug en het kan altijd tot een burgeroorlog leiden

Geweld was het enige dat het regime kon redden van de extremisten, net als in Algerije begin jaren 90.

Het is nu anno 2012 en communicatie mogelijkheden die er nu zijn kunnen een andere 1990 doen vermijden. Bewapen die revolutionairen en binnen max. een jaar is heel het systeem en haar honden weg.[/

in dat geval stel ik voor het regime te bewapenen, waar Rusland en Iran volop mee bezig zijn, om de door het buitenland bewapende terroristen te verslaan en levenslang te laten wegrotten in de kerkers.

Met de niet-bewapende niet-islamistische oppositie kan daarna een deal gemaakt worden over hervormingen en eventueel vrije verkiezingen, zoals gebeurde in algerije.

Nr.10
9 februari 2012, 02:27
Syria’s Christians stand by Assad (http://theorthodoxchurch.info/blog/news/2012/02/syrias-christians-stand-by-assad/)
7 feb 2012
(...) in Christian homes around the country the prevailing sentiment is one of relief rather than delight — they link the survival of the Assad regime to their own.

Nr.10
9 februari 2012, 02:33
Religie in Syrië: bron (http://spiritualityireland.org/blog/index.php/2012/02/syrians-in-fear-of-sectarian-war/)

(aanklikken om te vergroten)

Nr.10
2 augustus 2012, 13:43
Zij worden bijna integraal gefinancierd door Saoedi-Arabië. In ruil beloven ze jongeren een makkelijke oplossing voor hun problemen.

bron (http://ludosannen.spa.openminds.be/groen-n-sociaal/islamisering-en-rolmodellen-een-commentaar.html)
23 sep 2011
Ludo Sannen
Hier dus, niet ginder. Ludo Sannen aan het woord, het is geen rechtse die het zegt.

Nr.10
2 augustus 2012, 13:51
Putin Blessed by Patriarch Kirill / Патриарх благословит Путина (http://www.youtube.com/watch?v=6E_TgRPByPo)
upload 8 mei 2012
(fig.: Patriarch Kirill van de Russisch Orthodoxe Kerk)

Nr.10
5 augustus 2012, 19:15
Een vlaming uit Brugge die in Syrië verblijft getuigt over de z'n verblijf in het klooster van "St. James the Persian" (een heilige binnen de Orthodexe Kerk), op 15 km van de grens met Libanon.
Alex - Monastery of St James the Mutilated (Syria) (http://www.youtube.com/watch?v=WT1dRoWYEIw&feature=player_embedded)
Geüpload door deirmaryakub op 29 sep 2011

Nr.10
5 augustus 2012, 21:53
Priester Daniël Maes getuigenis (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/08/05/priester-daniel-getuigt/)
5 augustus 2012
... moordende buitenlandse agressie ...

... neen, hierover geen woord, dat waren zogezegd maar ‘complottheorieën’ die verzonnen waren. En nu wordt plots gemeld dat er fanatieke moslimstrijders in Syrië vechten, afkomstig uit zowat gans de wereld, ook uit België, tot de tanden gewapend en getraind door Al Qaeda! En verder wordt nu openlijk gezegd dat Amerika miljoenen dollars geeft om de ‘oppositie’ te steunen en de ontwrichting van Syrië alsnog klaar te krijgen (heel oud nieuws, want Amerika geeft al vanaf 1995 miljoenen dollars om de Syrische regering ten val te brengen).

Nr.10
14 augustus 2012, 22:55
Dozens dead in Syrian city after kidnappings

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2011/12/201112603542930304.html

In Homs, dat door de gewapende oppositie bezet wordt, werden talloze aanhangers van Assad, christenen en Alewieten vermoord door doodscommando's.
Libanonisering is nu gegarandeerd.
Sectaire moordpartijen.
Dit is wat de joods/zionistische lobby wil.
Ter voorbereiding van de aanval op Iran.

Nr.10
30 juni 2013, 23:27
Kirill bezocht het Patriarchaat van Antiochië maar had daarnaast nog verschillende ontmoetingen.
Russisch-Orthodoxe patriarch vraagt gebed voor Syrië (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013/06/30/russisch-orthodoxe-patriarch-vraagt-gebed-voor-syrie/)
30 juni 2013
Kerknet/Fides
Patriarch Kyrill II van Moskou laat in de Russisch-orthodoxe kerken een bijzondere collecte houden voor de Syrische bevolking, die gebukt gaat onder de burgeroorlog. “Moslims en christenen leefden op deze Bijbelse gronden eeuwenlang in vrede samen. Vandaag worden heiligdommen en kerken geplunderd en worden christenen vervolgd en niet zelden gemarteld en gedood.”

Salah
1 juli 2013, 02:51
Zeer interessant wat de ontvoerde Gregorios Yohanna Ibrahim, de aartsbisschop van de Syrisch-orthodoxe Kerk van Antiochië in Aleppo, Syrië te vertellen heeft.

De Christenen zijn absoluut niet tevreden met het feit dat Assad het land naar de vernieling rijd, winkels en scholen en zo voort sluit. Hijzelf noemt het een corrupt regime en de revolutie is gegrond. Ook de meeste kerkleiders in Syrië hun houding is gewijzigd na de vele slachtingen.

Christenen hebben vooral geen uitgesproken mening. Dat wil absoluut niet zeggen dat ze achter Assad staan. Ze willen vrede en stabiliteit. Natuurlijk zijn er die hards, die openlijk strijden met het regime. Er zijn er ook die openlijk tegen het regime strijden. En hun leven met de moslims op de grond is praktisch ongewijzigd.

Ik vermoed dat het regime achter zijn ontvoering zit, om angst tussen de Christenen te zaaien en de sectarische kaart te trekken. Moge ze hem snel vrijlaten.

http://www.youtube.com/watch?v=cdnYwP19fb4

tomm
1 juli 2013, 07:39
Zeer interessant wat de ontvoerde Gregorios Yohanna Ibrahim, de aartsbisschop van de Syrisch-orthodoxe Kerk van Antiochië in Aleppo, Syrië te vertellen heeft.

De Christenen zijn absoluut niet tevreden met het feit dat Assad het land naar de vernieling rijd, winkels en scholen en zo voort sluit. Hijzelf noemt het een corrupt regime en de revolutie is gegrond. Ook de meeste kerkleiders in Syrië hun houding is gewijzigd na de vele slachtingen.

Christenen hebben vooral geen uitgesproken mening. Dat wil absoluut niet zeggen dat ze achter Assad staan. Ze willen vrede en stabiliteit. Natuurlijk zijn er die hards, die openlijk strijden met het regime. Er zijn er ook die openlijk tegen het regime strijden. En hun leven met de moslims op de grond is praktisch ongewijzigd.

Ik vermoed dat het regime achter zijn ontvoering zit, om angst tussen de Christenen te zaaien en de sectarische kaart te trekken. Moge ze hem snel vrijlaten.

http://www.youtube.com/watch?v=cdnYwP19fb4

Mooi stukje Amerikaanse propaganda. Natuurlijk staan de meeste christenen achter Assad. Zonder Assad komt het "Kalifaat", zoals U het zo mooi uitdrukt, en dat is niet in het belang van de christenen.

Salah
1 juli 2013, 07:49
Mooi stukje Amerikaanse propaganda. Natuurlijk staan de meeste christenen achter Assad. Zonder Assad komt het "Kalifaat", zoals U het zo mooi uitdrukt, en dat is niet in het belang van de christenen.

Nu noem je hem een Amerikaanse verrader, heel geloofwaardig.

De val van Assad is niet in het belang van Rusland, zal je bedoelen, islamofoob.

Rusland zou er beter aan doen om met de moslims te onderhandelen ipv in een zinkend schip te investeren.

tomm
1 juli 2013, 08:10
Nu noem je hem een Amerikaanse verrader, heel geloofwaardig.

De val van Assad is niet in het belang van Rusland, zal je bedoelen, islamofoob.

Rusland zou er beter aan doen om met de moslims te onderhandelen ipv in een zinkend schip te investeren.

Assad is een moslim, dus ja Rusland onderhandelt met moslims.

Uw link is een duidelijk staaltje Amerikaanse propaganda. Natuurlijk heb je christenen die tegen Assad zijn, maar dat is duidelijk een kleine minderheid en dat weet je ook wel.

De christenen hadden in Syrië een erg goede, zelfs gepriviligeerde positie onder Assad. Onder de islamisten zulen ze hoogstens getolereerd worden.

Kerken en christenen worden volop aangevallen door de "rebellen", talloze kerken werden reeds vernietigd. Kerken horen immers niet thuis in het Kalifaat dat U wil... in Saudi Arabië zijn kerken zelfs verboden.

Salah
1 juli 2013, 08:13
Assad is een moslim, dus ja Rusland onderhandelt met moslims.

Uw link is een duidelijk staaltje Amerikaanse propaganda. Natuurlijk heb je christenen die tegen Assad zijn, maar dat is duidelijk een kleine minderheid en dat weet je ook wel.

De christenen hadden in Syrië een erg goede, zelfs gepriviligeerde positie onder Assad. Onder de islamisten zulen ze hoogstens getolereerd worden.

Kerken en christenen worden volop aangevallen door de "rebellen", talloze kerken werden reeds vernietigd. Kerken horen immers niet thuis in het Kalifaat dat U wil... in Saudi Arabië zijn kerken zelfs verboden.

Assad is geen moslim.

Dat lijkt me eerder het werk van Assad tuig. Kerken horen daar zeker bij, ze mogen er zelfs bijbouwen.

vlijmscherp
1 juli 2013, 08:16
Assad is geen moslim.

Dat lijkt me eerder het werk van Assad tuig. Kerken horen daar zeker bij, ze mogen er zelfs bijbouwen.

ah, is Assad geen moslim??

tomm
1 juli 2013, 08:32
Assad is geen moslim.

Dat lijkt me eerder het werk van Assad tuig. Kerken horen daar zeker bij, ze mogen er zelfs bijbouwen.

Assad is een Alewiet, volgens de meeste definities zijn dat moslims, zelfs al vinden sommige soennitische extremisten van niet.

Waarom dan worden zoveel kerken vernietigd door de rebellen?

Salah
1 juli 2013, 08:36
Assad is een Alewiet, volgens de meeste definities zijn dat moslims, zelfs al vinden sommige soennitische extremisten van niet.

Waarom dan worden zoveel kerken vernietigd door de rebellen?

Assad is een gangster en anti-moslim. Hij heeft vele moskeeën opzettelijk vernietigd, zelfs een die dateert van uit de 8ste eeuw.

Dat is uw bewering dat dat door rebellen gebeurd, het zou ook kunnen zijn dat betaalde Assad gangsters dat doen.

tomm
1 juli 2013, 08:41
Assad is een gangster en anti-moslim. Hij heeft vele moskeeën opzettelijk vernietigd, zelfs een die dateert van uit de 8ste eeuw.

Dat is uw bewering dat dat door rebellen gebeurd, het zou ook kunnen zijn dat betaalde Assad gangsters dat doen.

Er zijn talloze onafhankelijke bronnen die melden dat rebellen, vooral Al-Nusra maar ook wel FSA, kerken vernietigen in Syrië.

Assad is niet anti-moslim, hij is anti-fundamentalistisch. Bewijs is dat veel geestelijken, ook soennieten, nog steeds achter Assad staan. Een ervan werd enkele maanden geleden in een terroristische aanslag om het leven gebracht. http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2013/04/09/A-video-proves-Bouti-was-assassinated-by-gunfire-not-explosion-.html

Salah
1 juli 2013, 08:45
Er zijn talloze onafhankelijke bronnen die melden dat rebellen, vooral Al-Nusra maar ook wel FSA, kerken vernietigen in Syrië.

Assad is niet anti-moslim, hij is anti-fundamentalistisch. Bewijs is dat veel geestelijken, ook soennieten, nog steeds achter Assad staan. Een ervan werd enkele maanden geleden in een terroristische aanslag om het leven gebracht. http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2013/04/09/A-video-proves-Bouti-was-assassinated-by-gunfire-not-explosion-.html

Whatever, die Syrische Sunni clerics worden omgekocht om zulke zever te verkopen.

tomm
1 juli 2013, 08:51
Whatever, die Syrische Sunni clerics worden omgekocht om zulke zever te verkopen.

Omgekocht? Assad heeft geen Saudische en Amerikaanse miljarden $ achter zich.

Het is gewoon een feit dat ook veel soennieten Assad steunen. De openlijke steun van deze soennitische geestelijke was daar een bewijs van en daarom werd hij vermoord door de terroristen.

Salah
1 juli 2013, 09:06
Omgekocht? Assad heeft geen Saudische en Amerikaanse miljarden $ achter zich.

Het is gewoon een feit dat ook veel soennieten Assad steunen. De openlijke steun van deze soennitische geestelijke was daar een bewijs van en daarom werd hij vermoord door de terroristen.

Nee, maar wel bakken Iraanse. Dat is daar geen bewijs van, Sunni's werden altijd en overal gediscrimineerd, gemarteld, en vermoord bij willekeur. Daar is wel bewijs van. Oa, de massamoord op 30.000 man tijdens een revolte 20 jaar terug. Een niet gewapende revolte wel te verstaan.

Salah
1 juli 2013, 09:09
Assad is niet anti-moslim, hij is anti-fundamentalistisch.

Zijn geheime dienst werkte nauw samen met Al Qaeda in Irak nochtans.

Another Jack
1 juli 2013, 10:27
Zijn geheime dienst werkte nauw samen met Al Qaeda in Irak nochtans.

Terwijl hij diezelfde Al Qaeda in eigen land bestrijdt?

Raar...

Salah
1 juli 2013, 10:40
Terwijl hij diezelfde Al Qaeda in eigen land bestrijdt?

Raar...

De meeste begon hij wel te vermoorden als ze terugkwamen. Maar tot 2008 was zijn steun goed gekend. Daarmee dat Al Nusra de best vechtende militie is, ze kennen de security apparatus en zwakke plekken van het regime zeer goed. Bovendien zijn er zelfs binnen dat apparatus die voor Al Nusra werken. Het regime koopt er zelfs olie van.

tomm
1 juli 2013, 22:59
Nee, maar wel bakken Iraanse. Dat is daar geen bewijs van, Sunni's werden altijd en overal gediscrimineerd, gemarteld, en vermoord bij willekeur. Daar is wel bewijs van. Oa, de massamoord op 30.000 man tijdens een revolte 20 jaar terug. Een niet gewapende revolte wel te verstaan.

Dat was natuurlijk wel een gewapende revolte.

Iran kan financieel niet opwegen tegen de VS en Saudi Arabië, dat weet je ook wel. De meerderheid van de ministers in de regering van Assad zijn soennieten, ook Assad's vrouw is soenniet. Enkel islamisten die gewapend in opstand komen worden vermoord en misschien wel gemarteld, niet DE soennieten.

tomm
1 juli 2013, 23:03
Terwijl hij diezelfde Al Qaeda in eigen land bestrijdt?

Raar...

Het zou misschien wel kunnen, de vijand van de vijand is m'n vriend, is het gezegde in het Midden-Oosten.

Maar Iran heeft al-quaida alvast nooit gesteund, in tegendeel, nog voor 9/11, toen de Taliban nog de steun van de Amerikanen genoten, was er bijna een oorlog uitgebroken tussen Iran en Al-Quaida.

De Amerikanen hebben de voorlopers van Al-Quaida met de paplepel grootgemaakt in Afghanistan in de jaren 80, hen gesteund in de jaren 90 toen ze probeerden Centraal-Azië en Tsjetsjenië te destabiliseren, vanaf eind jaren 90 werden ze de vijand. Nu zijn er verschillende indicaties dat de Amerikanen Al-Quaida opnieuw steunen in Irak, tegen het pro-Iraanse bewind dat ze ten andere zelf aan de macht gebracht hebben, en in Syrië en Libië staan (stonden) ze aan dezelfde kant.

Nr.10
4 augustus 2013, 05:56
De Russisch-orthodoxe Kerk schenkt 1,3 miljoen euro voor de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië. Via het orthodoxe patriarchaat van Antiochië in Damascus worden dekens, matrassen, voedsel en toiletgerei verstrekt aan noodlijdenden. De som werd vorig weekend samengebracht tijdens een collecte in alle Russische kerken, op vraag van patriarch Kyrill van Moskou.

15 Orthodoxe kerkleiders waarschuwden vorige week voor het verdwijnen van het christendom in de regio, waar zich de bronnen van het geloof bevinden. “De tragedie in Syrië dreigt te leiden tot het verdwijnen van het christendom. Die trend dreigt zich ook te doen gelden in de buurlanden. Dat zou een ramp voor de beschaving zijn. Wij moeten het verdwijnen van het christendom in de regio van het Midden-Oosten bestrijden.”

BRON (http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2013/08/04/paus-roept-christenen-en-moslims-op-tot-wederzijds-respect/)
Patriarch Kyrill van Moskou.