PDA

View Full Version : Vlaamsche Leeuw


Pieterjan
11 juli 2002, 09:13
Heft aan en zingt uit vollen borst:

De Vlaamse Leeuw

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen zolang één Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.


De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan.
De legerbenden sneven: een volk zal nooit vergaan .
De vijand trekt te velde omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede: de Vlaamse Leeuw is daar!

Zij zullen hem niet temmen zolang één Vlaming leeft,
zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft,
zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

helenah
11 juli 2002, 16:22
had toch iets meer feest verwacht moet ik bekennen...
gisteren in gent zaten de terrasjes op de graslei wel vol voor de lasershow, maar ik vond het daar niet drukker dan anders.
vandaag al ongeveer 40km met de auto afgelegd en welgeteld 3 vlaggen zien uithangen.
oorzaak kan ook gezocht worden, denk ik, dat dit voor veel werknemers een gewone werkdag blijft, ondanks eerder hoopvolle beloftes.


nu wat niet is kan nog komen. :wink:

Pieterjan
11 juli 2002, 17:08
Zoals gezegd op het middagjournaal, de meeste feesten beginnen pas in de vroege vooravond. Daarnet ben ik naar het centrum geweest (in Roeselare) en ik moet zeggen, het ziet er veel belovend uit.

Pieterjan
11 juli 2002, 19:13
http://www.crwflags.com/fotw/images/b/be-vlg.gif


http://www.crwflags.com/fotw/images/f/fr-flndr.gif



Kent iemzand het verschil tussen beiden vlaggen? Vanuit historisch oogpunt. Kleine quizvraag voor onze flaminganten!

Truder
13 juli 2002, 07:25
Heft aan en zingt uit vollen borst:

De Vlaamse Leeuw

Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen zolang één Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.


De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan.
De legerbenden sneven: een volk zal nooit vergaan .
De vijand trekt te velde omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede: de Vlaamse Leeuw is daar!

Zij zullen hem niet temmen zolang één Vlaming leeft,
zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft,
zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.


Je bent de helft vergeten. :wink:

Pieterjan
13 juli 2002, 17:00
Je bent de helft vergeten. :wink:


Alle begin is moeilijk en goed begonnen is al half gewonnen. Zodus neem ik daar vrede mee.

Thomas Hx
19 juli 2002, 13:59
http://www.crwflags.com/fotw/images/b/be-vlg.gif


http://www.crwflags.com/fotw/images/f/fr-flndr.gif



Kent iemzand het verschil tussen beiden vlaggen? Vanuit historisch oogpunt. Kleine quizvraag voor onze flaminganten!

-Ge zijt nog nen leeuw vergeten, den belgische, ik wil er even over uitwijken dat de leeuw met de rode tong inprincipe de belgische leeuw is, belgische is een beetje overdreven. Maar dat was het wapenschild van Brabant en bij mijn weten is waals brabant waals. En in die tijd, was brabant in omvang veel groter als nu. daarvan zijn dus ook de driekleurige vlag van gekomen: rood geel en zwart.

thomas

EENDRACHT MAAKT MACHT

Knuppel
19 juli 2002, 14:05
http://www.crwflags.com/fotw/images/b/be-vlg.gif


http://www.crwflags.com/fotw/images/f/fr-flndr.gif



Kent iemzand het verschil tussen beiden vlaggen? Vanuit historisch oogpunt. Kleine quizvraag voor onze flaminganten!

-Ge zijt nog nen leeuw vergeten, den belgische, ik wil er even over uitwijken dat de leeuw met de rode tong inprincipe de belgische leeuw is, belgische is een beetje overdreven. Maar dat was het wapenschild van Brabant en bij mijn weten is waals brabant waals. En in die tijd, was brabant in omvang veel groter als nu. daarvan zijn dus ook de driekleurige vlag van gekomen: rood geel en zwart.

thomas

EENDRACHT MAAKT MACHT

"Waals" Brabant? Geen wonder dat er een "Belgische" Vlaamse leeuw moest en zou komen...

jan breydel
16 augustus 2002, 13:33
Je bent de helft vergeten. :wink:


Alle begin is moeilijk en goed begonnen is al half gewonnen. Zodus neem ik daar vrede mee.


Er mag dan misschien wel wat aan ontbreken... Maar toch leuk dat er nog iemand de moeite doet om het Lied der Vlamingen op dit forum te zetten!

Supe®Staaf
16 augustus 2002, 13:39
Je bent de helft vergeten. :wink:


Alle begin is moeilijk en goed begonnen is al half gewonnen. Zodus neem ik daar vrede mee.


Er mag dan misschien wel wat aan ontbreken... Maar toch leuk dat er nog iemand de moeite doet om het Lied der Vlamingen op dit forum te zetten!
Zal ik eventjes onze belgische nationale hymne hier ten beste geven, of zijn daar erge bezwaren tegen?

Pieterjan
16 augustus 2002, 14:03
Zal ik eventjes onze belgische nationale hymne hier ten beste geven, of zijn daar erge bezwaren tegen?


Ga vooral uw gang, en dan maar hopen dat de moderator eindelijk het heft in handen neemt en u en uw ip van deze site bant.
Ik stel voor naar Elba, waar het steeds zonnig is en waar een prachtig onderkomen staat. Zo doet u niet eens de moeite om terug te keren.

Een tweede mogelijkheid is dat u deze hymne niet publiceert. Dan zien wij dit op een overwinning. Blijkbaar heeft dit forum u dan toch iets bijgebracht.

Mag ik u erop wijzen moest u van plan zijn een Nederlandstalige versie van de belgische nationale hymne hier te plaatsen dat deze nooit officieel kan zijn. Volgens mijn weten bestaat er nog steeds geen officiële Nederlandstalige Brabançonne.
Weet er trouwens iemand de afkomst van het woord Brabançonne (moest dit fout geschreven zijn, zet de verbeterde versie er dan maar bij).

Vriendelijke Groeten

jan breydel
16 augustus 2002, 14:25
Ten eerste: Brabançonne is juist geschreven!!

Ten tweede: Waarom het ding eigenlijk "brabançonne" heet?
Ik heb er geen idee van! (letterlijk vertaald "de Brabantse").
Het zal waarschijnlijk wel ergens een historische verklaring hebben. Indien ik ze vind zal ik ze wel op het forum plaatsen! :onfire:

Supe®Staaf
16 augustus 2002, 14:50
Een tweede mogelijkheid is dat u deze hymne niet publiceert. Dan zien wij dit op een overwinning. Blijkbaar heeft dit forum u dan toch iets bijgebracht.
Goed dan Pieterjan.

Ik onthoud mij van publicatie, zij het onder bedreiging. :?

Ik gun iedereen, en zeker jou, van harte zijn (pyrhus)overwinning. :(
Gefeliciteerd met het muilkorven van een andersdenkend (mede?)mens. :cry:

Waar ik minder kwistig moet omspringen met felicitaties, is aangaande uw kennis i.v.m. de officiële nederlandstalige versie van de Brabançonne. Ze bestaat weldegelijk. Maar goed, je lust er geen pap van, en onder druk van dergelijke cultuurbarbarij moet zelfs Superstaaf® al eens een stapje terugzetten. Ik weiger nu zelfs obstinaat van een link ernaar te posten. :evil:

_____________________
<marquee>http://www.animaties.net/vlag29.gif"Voor vorst voor VRIJHEID en voor recht (o.a. VAN MENINGSUTING!)"</marquee>

Supe®Staaf
16 augustus 2002, 14:51
Ten eerste: Brabançonne is juist geschreven!!

Ten tweede: Waarom het ding eigenlijk "brabançonne" heet?
Ik heb er geen idee van! (letterlijk vertaald "de Brabantse").
Het zal waarschijnlijk wel ergens een historische verklaring hebben. Indien ik ze vind zal ik ze wel op het forum plaatsen! :onfire:
De Brabantse omwenteling..........

Knuppel
16 augustus 2002, 22:30
Een tweede mogelijkheid is dat u deze hymne niet publiceert. Dan zien wij dit op een overwinning. Blijkbaar heeft dit forum u dan toch iets bijgebracht.
Goed dan Pieterjan.

Ik onthoud mij van publicatie, zij het onder bedreiging. :?

Ik gun iedereen, en zeker jou, van harte zijn (pyrhus)overwinning. :(
Gefeliciteerd met het muilkorven van een andersdenkend (mede?)mens. :cry:

Waar ik minder kwistig moet omspringen met felicitaties, is aangaande uw kennis i.v.m. de officiële nederlandstalige versie van de Brabançonne. Ze bestaat weldegelijk. Maar goed, je lust er geen pap van, en onder druk van dergelijke cultuurbarbarij moet zelfs Superstaaf® al eens een stapje terugzetten. Ik weiger nu zelfs obstinaat van een link ernaar te posten. :evil:

_____________________
<marquee>http://www.animaties.net/vlag29.gif"Voor vorst voor VRIJHEID en voor recht (o.a. VAN MENINGSUTING!)"</marquee> Komaan Staaf! Publiceer die nederlandse tekst ter gelegenheid van de "brabantse omwenteling" maar gauw! Zo leer ik hem ook nog eens. Die van de Vlaamse leeuw ken ik al lang. Uit welke omstandigheden is die Vlaamse leeuw trouwens gegroeid en waarom zou ik die tekst wél kennen en de "brabançonne" niet?

Ik ken dankzij jou al één regel: voor vorst en voor vrijheid van meningsuiting.....voor iedereen....

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 08:09
Komaan Staaf! Publiceer die nederlandse tekst ter gelegenheid van de "brabantse omwenteling" maar gauw! Zo leer ik hem ook nog eens. Die van de Vlaamse leeuw ken ik al lang. Uit welke omstandigheden is die Vlaamse leeuw trouwens gegroeid en waarom zou ik die tekst wél kennen en de "brabançonne" niet?

Ik ken dankzij jou al één regel: voor vorst en voor vrijheid van meningsuiting.....voor iedereen....
Neen :!:
Staaf is boos. :evil:
Hij wil en durft de tekst niet publiceren, uit angst voor verbanning. 8O
Ik kom hem jou ten gepasten tijde persoonlijk in het oor fluisteren. :idea:
Contacteer me maar via P(rivate) M(ail), MSN-Messenger Service, of op [email protected]. :wink:

Pieterjan
17 augustus 2002, 10:15
Hij wil en durft de tekst niet publiceren, uit angst voor verbanning. 8O
Ik kom hem jou ten gepasten tijde persoonlijk in het oor fluisteren. :idea:
Contacteer me maar via P(rivate) M(ail), MSN-Messenger Service, of op [email protected]. :wink:


Waar is de tijd van de rebelse Staaf :?:
Staaf die zich niet gewonnen gaf :!:
Staaf die zijn tegenstander de grond in argumenteerde :!:
Staaf die in zake populariteit zijn meedere niet kende :!:
Waar is de tijd van SuperStaaf :?:

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 15:34
Waar is de tijd van de rebelse Staaf :?:
Staaf die zich niet gewonnen gaf :!:
Staaf die zijn tegenstander de grond in argumenteerde :!:
Staaf die in zake populariteit zijn meedere niet kende :!:
Waar is de tijd van SuperStaaf :?:
Zijn tijd is nog niet eens zó voorbij als die van de vlaamsche leeuw. :twisted:
Als ik mijn analyse van die partituur eens plaatste, zou je merken dat de Superstaaf® nog lang niet dood is, terwijl dat lijkje al een tijdje bij Rendac had moeten verwerkt zijn. :twisted:

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 17:06
Maar ik wens niemand te bruskeren!

Pieterjan
17 augustus 2002, 17:13
Wel eens Superstaaf: Speciaal voor u!


Omdat mijn sympathie voor u groeit met de posting!



Belgisch Volkslied: Tekst + Geluid (http://www.nspv.be/vlaamsel.htm)

De Karaokeversie, voor plezier thuis en daarbuiten!

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 17:43
Wel eens Superstaaf: Speciaal voor u!


Omdat mijn sympathie voor u groeit met de posting!



Belgisch Volkslied: Tekst + Geluid (http://www.nspv.be/vlaamsel.htm)

De Karaokeversie, voor plezier thuis en daarbuiten!

De vooravond was beloftevol.
Hoogzomer, maar reeds volrijp, zo fluisterde het door mijn rustige geest.
Aroma's die nog volop "vakantie! vakantie!" in zich droegen, maar toch al de fijne melancholie van 'pourriture noble' aankondigden, kwamen me speels de neus verheugen.
Een gouden zon, die haar helwitte scherpte reeds gemilderd had, hield probleemloos elke gedachte aan winterjassen en neusloop op oneindige afstand.
Een lichte Riessling, met gecompliceerde, geraffineerde zuurstructuren, en een mateloos lange en boeiende afdronk, lag geduldig te profiteren van de aangename temperatuur in mijn koelkast.
Met gerust gemoed, zonder de aandrang te voelen om me nodeloos nuttig te maken, kon ik er op toezien, hoe mijn fraaigebouwde wederhelft met kraakverse garnalen worstelde, om ze pantserloos tussen bloedrode tomaten neer te vleien.
Zelfs de tedere handgeklopte mayonnaise gaf geen aanleiding tot hoofdbrekens.

En dan, op dit sublieme moment, krijg ik de hierboven aangehaalde posting in mijn fijnbesneden aangezicht gegooid.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat.

http://digilander.iol.it/Accnasio/smileys/vomit.gifAnother, bucket!!!!!! http://digilander.iol.it/Accnasio/smileys/vomit.gif

Je hebt jezelf een kwaaie sjaitaan uitgezocht Pieterjan.
De analyse van het deuntje van je luizeleeuw volgt nu onvermijdelijk.
Mijn muzikale bistouri wordt geslepen.
Ik hou niet van het gezagsargument, maar als je mijn profiel naleest, dan besef je wel: "Be prepared" (®The Lion King)

Linus
18 augustus 2002, 09:57
De vooravond was beloftevol.
Hoogzomer, maar reeds volrijp, zo fluisterde het door mijn rustige geest.
Aroma's die nog volop "vakantie! vakantie!" in zich droegen, maar toch al de fijne melancholie van 'pourriture noble' aankondigden, kwamen me speels de neus verheugen.
Een gouden zon, die haar helwitte scherpte reeds gemilderd had, hield probleemloos elke gedachte aan winterjassen en neusloop op oneindige afstand.
Een lichte Riessling, met gecompliceerde, geraffineerde zuurstructuren, en een mateloos lange en boeiende afdronk, lag geduldig te profiteren van de aangename temperatuur in mijn koelkast.
Met gerust gemoed, zonder de aandrang te voelen om me nodeloos nuttig te maken, kon ik er op toezien, hoe mijn fraaigebouwde wederhelft met kraakverse garnalen worstelde, om ze pantserloos tussen bloedrode tomaten neer te vleien.
Zelfs de tedere handgeklopte mayonnaise gaf geen aanleiding tot hoofdbrekens.

En dan, op dit sublieme moment, krijg ik de hierboven aangehaalde posting in mijn fijnbesneden aangezicht gegooid.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat.

http://digilander.iol.it/Accnasio/smileys/vomit.gifAnother, bucket!!!!!! http://digilander.iol.it/Accnasio/smileys/vomit.gif

Je hebt jezelf een kwaaie sjaitaan uitgezocht Pieterjan.
De analyse van het deuntje van je luizeleeuw volgt nu onvermijdelijk.
Mijn muzikale bistouri wordt geslepen.
Ik hou niet van het gezagsargument, maar als je mijn profiel naleest, dan besef je wel: "Be prepared" (®The Lion King)

Superstaaf, mijn dierbare muzikant, poëet, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat, ook al kan de nationale hymne mij even weinig boeien als de Vlaamse, ook al zijn er andere vrouwen in mijn leven dan Mathilde, ik jou bij deze toch als compagnon de route wil beschouwen! Boor de laaghartige de grond in, zodat we samen een rondedansje op zijn hoofd kunnen placeren.

Linus

Pieterjan
18 augustus 2002, 12:07
Superstaaf, mijn dierbare muzikant, poëet, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat, ook al kan de nationale hymne mij even weinig boeien als de Vlaamse, ook al zijn er andere vrouwen in mijn leven dan Mathilde, ik jou bij deze toch als compagnon de route wil beschouwen! Boor de laaghartige de grond in, zodat we samen een rondedansje op zijn hoofd kunnen placeren.

Linus


Zo beste 'partners in crime'. Om een andere groot Vlaams muzikant te citeren: "op het lichtend pad, het verkeerde spoor". Klaag na het splitsen van uw dierbaar België niet! Kom achteraf niet aangedraafd met de typische constataties: "Ich habe es nicht gewüsst".
Als opvattingen als de uwe gelden als een representatief beeld voor de Vlaamse muzikant en poëziewereld dan valt het niet te verwonderen dat die sector naar de haaien gaat. Mét of zonder "Tien om te zien".
Superstaaf, de dubbele reïncarnatie van Nonkel Bob en Tante Terry.
De voortrekker van al wat fout is. De vijand van menig vriend van mij. De verafschuwer van het goudgele pintje. Aanbidder van de koninklijke seut.
SuperSlaaf, knielt voor Laken!



P.S. Leven Bob Davidse en Terry Van Ginderen eigenlijk nog?

Linus
19 augustus 2002, 10:10
Superstaaf, mijn dierbare muzikant, poëet, mag ik van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat, ook al kan de nationale hymne mij even weinig boeien als de Vlaamse, ook al zijn er andere vrouwen in mijn leven dan Mathilde, ik jou bij deze toch als compagnon de route wil beschouwen! Boor de laaghartige de grond in, zodat we samen een rondedansje op zijn hoofd kunnen placeren.

Linus


Zo beste 'partners in crime'. Om een andere groot Vlaams muzikant te citeren: "op het lichtend pad, het verkeerde spoor". Klaag na het splitsen van uw dierbaar België niet! Kom achteraf niet aangedraafd met de typische constataties: "Ich habe es nicht gewüsst".
Als opvattingen als de uwe gelden als een representatief beeld voor de Vlaamse muzikant en poëziewereld dan valt het niet te verwonderen dat die sector naar de haaien gaat. Mét of zonder "Tien om te zien".
Superstaaf, de dubbele reïncarnatie van Nonkel Bob en Tante Terry.
De voortrekker van al wat fout is. De vijand van menig vriend van mij. De verafschuwer van het goudgele pintje. Aanbidder van de koninklijke seut.
SuperSlaaf, knielt voor Laken!



P.S. Leven Bob Davidse en Terry Van Ginderen eigenlijk nog?

Beste Pieterjan,

laat ik het maar duidelijk stellen: gezwets over nationalisme (Belgische dan wel Vlaamse) is niet aan mij besteed. Het koningshuis interesseert me alleen als ik ze terugvind op een doos koekjes (en dan alleen als 't lekkere zijn).

Mijn sympathie gaat in deze echter wel naar Superstaaf. Niet omdat ik het altijd met hem eens ben, zelfs niet omdat ik het nu met hem eens ben, niet omdat ik een collega-muzikant ben, niet omdat hj een poëet zou zijn, maar om de laaghartige manier waarop hij hier wordt behandeld door de medewerkers van deze site:

Ga vooral uw gang, en dan maar hopen dat de moderator eindelijk het heft in handen neemt en u en uw ip van deze site bant.

Laag, vind je niet? Ik denk dat velen hier het met mij eens zijn, ook degenen die alle dagen hun degens kruisen met Superstaaf en die wat betreft opinie mijlenver van hem verwijderd zijn.

Linus

Supe®Staaf
19 augustus 2002, 22:51
Ga vooral uw gang, en dan maar hopen dat de moderator eindelijk het heft in handen neemt en u en uw ip van deze site bant.

Laag, vind je niet? Ik denk dat velen hier het met mij eens zijn, ook degenen die alle dagen hun degens kruisen met Superstaaf en die wat betreft opinie mijlenver van hem verwijderd zijn.

Linus
Waarde Linus,
PJ bedoelt het als grapje hoor.
Hij lokt me graag uit mijn tent, en binnen een paar weken zal hij ook beter de juiste toon treffen, zodat zijn bedoelingen voor iedereen duidelijk worden. Hijvraagt zelfs vaak eens via mess of PM of hij niet te ver gaat, dus hij heeft geenszins de bedoeling om mij eraf te (laten) gooien. Het is een spelletje.
Ik spaar hem dan ook, omdat hij het goed meent, maar een analyse van de vlaamsche leeuw komt er zeker aan, en die zal niet mals zijn, maar eerst wil ik nu nog twee muziekloze weekjes........ :wink:
Vele groeten

Pieterjan
19 augustus 2002, 23:09
Inderdaad Linus,

Zoals Superstaaf het reeds in de groep wierp hebben wij geen zo'n slechte relatie als we hier laten uitschijnen.
Toen hij me privé liet weten dat hij gisteren koorts had en rilde als de beesten dan was ik er als de kippen bij om hem een sjaal en muts aan te reiken.
Ik vind hem een bovenste beste kerel en vraag hem inderdaad geregeld of ik niet te ver ga. Steeds heeft hij geantwoord: "ik heb een brede rug". Ik verwacht een dezer dagen nog een snedige repliek terug.
Sommige mensen nemen zichzelf nu eenmaal niet altijd au serieux. Aan zij die dit wel doen kan ik de "SuperStaaf-¨Pieterjan" introduceren. 6 dagen Aalst en vervolgens 6 Roeselare. Dat zijn eerst 6 dagen van volledige onthouding en devoot bestaan om dan over te gaan naar 6 dagen van uitspattingen en excessen. Een aanrader.
De B-dagtrip staat in de NMBS-brochure!


Aan Superstaaf: hier moest eens een eind aankomen. Vreemd dat ze zich het eerst tegen mij kanten. Begrijpen wie begrijpe kan!!! En veel beterschap :wink:

Thomas Hx
20 augustus 2002, 09:48
aaaaah , ik dacht dat het om een ruzieke ging, ik moei mij intervolg niemeer zene. Hehehehehehee, intervolg doe ik wa mee ;-).

thomas

Knuppel
25 augustus 2002, 19:57
Je hebt jezelf een kwaaie sjaitaan uitgezocht Pieterjan.
De analyse van het deuntje van je luizeleeuw volgt nu onvermijdelijk.
Mijn muzikale bistouri wordt geslepen.
Ik hou niet van het gezagsargument, maar als je mijn profiel naleest, dan besef je wel: "Be prepared" (®The Lion King)



En terwille van wie of wat gaat onze leeuwenkoning®, alias kwaaie sjaitaan, onze Vlaamse leeuw met een muzikale analyse de grond inboren? Terwille van Matilleke, haar man, schoonpa en hun schoon nageslacht? Of is het uit goedertierenheid tegenover het "kleine" Belgische volkske dat zich zo vreselijk laat vangen aan het totale onding dat hun Vlaams volkslied heet, waar de "Vlaamse" ex.minister van cultuur al vanaf wilde en dat door de Vlaamse vieze-minister-president te min werd bevonden om het tijdens de Vlaamse "feestdag" op 11 juli mee te zingen?

Welaan dan Lion King, doe er jouw schepje bovenop. We weten wie je daar het meeste plezier mee zult doen. Succes verzekerd...

Knuppel
25 augustus 2002, 20:30
"De vooravond was beloftevol.
Hoogzomer, maar reeds volrijp, zo fluisterde het door mijn rustige geest.
Aroma's die nog volop "vakantie! vakantie!" in zich droegen, maar toch al de fijne melancholie van 'pourriture noble' aankondigden, kwamen me speels de neus verheugen.
Een gouden zon, die haar helwitte scherpte reeds gemilderd had, hield probleemloos elke gedachte aan winterjassen en neusloop op oneindige afstand.
Een lichte Riessling, met gecompliceerde, geraffineerde zuurstructuren, en een mateloos lange en boeiende afdronk, lag geduldig te profiteren van de aangename temperatuur in mijn koelkast.
Met gerust gemoed, zonder de aandrang te voelen om me nodeloos nuttig te maken, kon ik er op toezien, hoe mijn fraaigebouwde wederhelft met kraakverse garnalen worstelde, om ze pantserloos tussen bloedrode tomaten neer te vleien.
Zelfs de tedere handgeklopte mayonnaise gaf geen aanleiding tot hoofdbrekens.

En dan, op dit sublieme moment, krijg ik de hierboven aangehaalde posting in mijn fijnbesneden aangezicht gegooid.

Argeloos, bijna automatisch-gedachteloos, vol onschuldig vertrouwen in de medemens, open ik de ingebedde link. Wat me dan overkomt: O tempora, o mores. Erger verschrikking dan de stad Troje met Odysseus' paard moest ondergaan. In een paniekreflex grijp ik nog naar Normogastril, Gaviscon, Rennie, en andere lapmiddelen voor de maag van de exuberante gastronoom, maar het mag niet baten, alle hulp komt te laat. "

Tot hier mag ik het smaken. Meer zelfs, ik val er als een baksteen voor!
Grote klasse is dit Superstaaf! En ik méén het!!!

Ik maak me dus geen illusies over de komende wraakanalyse van ons Vlaamse volkslied. Ze zal zonder twijfel moordend zijn! Misschien help je zijn andere ondergravers wel om het te helpen opdoeken en vervangen door één dat geen Vlaams-nationalist ooit zal willen zingen.Geen nood echter. Dat zijn immers maar 20% Belgen of één derde van de Belgische Vlamingen. Laat d�*t dus de minste van je zorgen wezen. Help ons, norm�*le Vlamingen, zodat we een muzikaal en literair estetisch verantwoord Vlaams volkslied krijgen waar wij, Belgen, trots op kunnen zijn! Weg met dat minderwaardige, oubollige en vooral, vlaams-nationalistische gedoe! Op naar de tijd van de trotse, Belgische onder-daan die dol van vreugde en passie zijn, aan de moderne tijdsgeest aangepaste, lijflied zingen mag! Leve onze toekomstige, Vlaamse Brabançonne!!!

Supe®Staaf
26 augustus 2002, 19:07
@Knuppel.
't Is al goed.
Ik laat de vlaamse leeuw rustig 'inslapen'.
Zing maar rustig verder het onzingbare 'lied', zonder ooit precies te weten waarom het steeds ontaard in onesthetisch gebrul.
Ik heb niet echt behoefte om 'zegepralend te grijnzen op 's vijands trillend lijk'
Het lijkje van Karel Miry's deuntje ligt eerder te waggelen in zijn vergevorderde ontbinding dan dat het nog trilt. Zo passé is het al, zowel muzikaal als inhoudelijk als symbolisch. Daar hoeft geen doodschop meer bovenop. Die wordt wel gegeven op de ijzerweide door de 'massa' vlamingen die steeds meer 'groeit' naar het nulpunt toe. Er is geen reanimeren meer aan.

Pieterjan
28 augustus 2002, 09:56
Wanneer komt die scherpe veroordeling op musicaal vlak nu eindelijk eens naar boven mijn beste SuperStaaf. Vol ongeduld wil ik je hierover raadplegen en met enkele pennetrekken alsmede de grond inboren. Laat me niet te lang op mijn honger zitten. Mijn maag begint te brullen als de leeuw!!!

Supe®Staaf
28 augustus 2002, 10:11
Wanneer komt die scherpe veroordeling op musicaal vlak nu eindelijk eens naar boven mijn beste SuperStaaf. Vol ongeduld wil ik je hierover raadplegen en met enkele pennetrekken alsmede de grond inboren. Laat me niet te lang op mijn honger zitten. Mijn maag begint te brullen als de leeuw!!!
Ach Pieterjan,
Heeft het zin?
Ik las Knuppels' berichtje waarin ze er niet aan twijfelt dat ik het liedje vakkundig zou vermoorden, het leeuwtje uitbenen, fileren, en vermalen, en in één grote hap opslokken.
Heeft het zin om met een gespecialseerde analyse vol verwijzingen naar traités die je toch niet in je kast hebt, een intellectueel-muzikale misdaad te plegen?
Heeft het zin om na te trappen op een bloedeloos levenloos lijkje?

Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is. Neem je dit op mijn gezag aan, of wil je er echt dat resempje argumenten incluis verwijzingen op nalezen? Argumenten waar ik dan nog een verklarende woordenlijst moet aan toevoegen, waarschijnlijk zonder dat het veel verduidelijkt.........
'Zing' maar met gerust gemoed uw lijflied, zonder dat ik de giftige angel van het 'weten' in uw vlaamsche jongensziel boor. :wink:

Pieterjan
28 augustus 2002, 10:15
Wel zoals ik al gezen heb ik een van uw vorige zeldzame postings, vind je K3 best te pruimen. Dus stel ik het volgende voor. Laat de liedjesschrijvers van K3 ook een Vlaamse Leeuw componeren. Zo hebben we er twee en komt alles voor iedereen in orde.

esha
28 augustus 2002, 10:18
Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is.

Vandaar dat tienduizenden vlot de Vlaamse Leeuw kunnen zingen, maar amper een handjevol rozebalettenbezoekers den Brave Zeun kunnen uitstamelen. En dan geraken ze meestal nog niet verder dan "O vaderland onze ezel kan ni schij-ijten"

Supe®Staaf
28 augustus 2002, 11:09
Mijn eindconclusie zou luiden dat het zowel op melodisch, harmonisch, als ritmisch vlak een onzingbare miskleun is.

Vandaar dat tienduizenden vlot de Vlaamse Leeuw kunnen zingen, maar amper een handjevol rozebalettenbezoekers den Brave Zeun kunnen uitstamelen. En dan geraken ze meestal nog niet verder dan "O vaderland onze ezel kan ni schij-ijten"
TheClavecimbel,
Kom gerust je tekort aan kennis in deze aanvullen in mijn Aalsterse enclave van vrede en muzikale harmonie.
Ik leer je compleet gratis onze nationale hymne feilloos uitvoeren.
Breng uit eerlijke schaamte een fles GlennFarclas mee. :P

esha
28 augustus 2002, 11:13
Ik ken mijn drie nationale hymnes feilloos van buiten, m'n beste. Zowel De Vlaamse Leeuw als het Wilhelmus als Die Stem van Suid-Afrika.

Daarenboven breng ik U eveneens feilloos Der er et yndigt land



Der er et yndigt land,
Det står med brede bøge
Nær salten østerstrand;
Det bugter sig i bakke, dal,
Det hedder gamle Danmark,
Og det er Frejas sal.
Der sad i fordums tid
De harniskklædte kæmper,
Udhvilede fra strid;
Så drog de frem til fjenders mén,
Nu hvile deres bene
Bag højens bavtasten.

Det land endnu er skønt,
Thi blå sig søen bælter,
Og løvet står så grønt;
Og ædle kvinder, skønne mø'r,
Og mænd or raske svende
Bebo de danskes øer.

Hil drot og fædreland!
Hil hver en danneborger,
Som virker, hvad han kan!
Vort gamle Danmark skal bestå,
Så længe bøgen spejler
Sin top i bølgen blå.



In ruil voor een fles Lagavullin Double Matured mag U eens leerling komen spelen :-)

Supe®Staaf
28 augustus 2002, 11:25
In ruil voor een fles Lagavullin Double Matured mag U eens leerling komen spelen :-)
Ik vrees dat ik die eerst zal moeten soldaat maken, vooraleer in staat te zijn dergelijk koeterwaals te reproduceren. :?

Pieterjan
28 augustus 2002, 13:45
Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...

Supe®Staaf
28 augustus 2002, 22:03
Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.

Knuppel
30 augustus 2002, 23:43
Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.

Ik moet zeggen, dat Aalsters dialect is vééééééééééél leuker dan koeterwaals en voil wolsje liekens, istnie Claveknutbel? (ovazoeiet...)

Pieterjan
30 augustus 2002, 23:57
Ik moet zeggen, dat Aalsters dialect is vééééééééééél leuker dan koeterwaals en voil wolsje liekens, istnie Claveknutbel? (ovazoeiet...)



Ik heb gelezen en opgezocht maar nergens gevonden. Ik heb een sji'iet gezien, een islam'iet, maar nog steeds geen ovazoe'iet. Welke woordenboek hanteren jullie?

Supe®Staaf
31 augustus 2002, 07:04
Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.

Ik moet zeggen, dat Aalsters dialect is vééééééééééél leuker dan koeterwaals en voil wolsje liekens, istnie Claveknutbel? (ovazoeiet...)
Amai, Knuppel!!!!
Waar volg jij bijles?

Knuppel
1 september 2002, 15:53
Ik dacht even dat dit nu het befaamde Aalsterse dialect was...
Mobbaniet maaneken!
Dès gin Oiljsters.
Tes e voil lieken in 't wolsj ovazoeiet.

Ik moet zeggen, dat Aalsters dialect is vééééééééééél leuker dan koeterwaals en voil wolsje liekens, istnie Claveknutbel? (ovazoeiet...)
Amai, Knuppel!!!!
Waar volg jij bijles?

BIJ-les???

Jan van den Berghe
7 september 2002, 12:29
De leeuwenvlag die door de Vlaamse Gemeenschap als officiële vlag werd afgekondigd, gaat terug op het schild en banier van de Vlaamse graven naar het einde van de 18e eeuw. Toen was er rood bijgevoegd aan klauwen, tong en soms ook wel eens aan het geslacht van de leeuw (inderdaad!).

In de Middeleeuwen had schild en banier van de Vlaamse graven slechts twee kleuren: zwart en keel (eigenlijk goud). In die zin is de tweekleurige leeuw gebruikt door Vlaamsgezinden allerhande de oudste vorm. Dat was niet zo toevallig, daar volgens de toenmalige heraldische regels twee kleuren slechts voorbehouden was voor heel belangrijke heren. En ja, de graaf van Vlaanderen was niet zomaar een graafje, maar een van de machtigste peers (pairs) van het Franse koninkrijk.

Dat het zwart en keel is, is nu niet zo toevallig. Dit zijn immers ook de keizerlijke kleuren, waardoor de Vlaamse graaf aldus zijn onafhankelijkheidsstreven tegenover de Franse koning heraldisch wilde tonen.

Hoogstwaarschijnlijk is de Leeuw uit Brabant gekomen, of uit Engeland. De uitleg als zou het van de moslims komen is een fabeltje dat ondertussen zijn beste tijd heeft gehad.


De Brabantse leeuw is natuurlijk geel op zwart. De Limburgse rood.

De Belgische vlag wordt verkeerlijk soms beschouwd als de Brabantse kleuren. DIT IS EVENWEL NIET JUIST. De Belgische vlag is eigenlijk een hernemen van de oude zgz. vlag van de Brabantse Omwenteling waarbij de toenmalige vorstendommen van de Zuidelijke Nederlanden hun hoofdkleuren combineerden. Vlaanderen had zwart, Brabant geel en Limburg rood. Naar oud gebruik werden die HORIZONTAAL geordend.

Supe®Staaf
7 september 2002, 12:40
De leeuwenvlag die door de Vlaamse Gemeenschap als officiële vlag werd afgekondigd, gaat terug op het schild en banier van de Vlaamse graven naar het einde van de 18e eeuw. Toen was er rood bijgevoegd aan klauwen, tong en soms ook wel eens aan het geslacht van de leeuw (inderdaad!).
Dus die rode klauwen, tong (en eventueel fallus) is dus GEEN Belgische inbreng?
Ik meende dit reeds eerder gehoord te hebben, maar had er geen bron voor om het luidkeels uit te schruwelen. :wink:

PS hier ging het over het liedje. :wink:

Jan van den Berghe
7 september 2002, 12:53
Juist. Die rode klauwen hebben niets, maar ook niets met België te maken.

In Frans-Vlaanderen hebben ze niet teruggegrepen naar de oudste vorm (wij deden dat door dichter Rodenbach die de tweekleurige leeuw weer introduceerde), maar heeft men de 18e eeuwse banier blijven gebruiken tot op de dag van vandaag.

Onlangs was ik in Boeschepe en daar wapperde fier een driekleurige Vlaamse Leeuw ALS HOOFDVLAG aan het gemeentehuis (en het was niet die gestyleerde van de Vlaamse Gemeenschap!).

Trouwens, de wafelijzerpolitiek van het Belgique de papa indachtig zou men dan ook zwarte nagels aan de Waalse haan hebben moeten toevoegen... :wink:

Knuppel
11 september 2002, 10:07
Juist. Die rode klauwen hebben niets, maar ook niets met België te maken.

Het is dus toeval dat de Vlaamse leeuw dezelfde drie kleuren heeft dan de Belgische driekleur?

In Frans-Vlaanderen hebben ze niet teruggegrepen naar de oudste vorm (wij deden dat door dichter Rodenbach die de tweekleurige leeuw weer introduceerde), maar heeft men de 18e eeuwse banier blijven gebruiken tot op de dag van vandaag.

Frans-Vlaanderen? Ook toeval zeker?


Onlangs was ik in Boeschepe en daar wapperde fier een driekleurige Vlaamse Leeuw ALS HOOFDVLAG aan het gemeentehuis (en het was niet die gestyleerde van de Vlaamse Gemeenschap!).

Alles behalve wat aan de Vlaamse gemeenschap doet denken dus?

Trouwens, de wafelijzerpolitiek van het Belgique de papa indachtig zou men dan ook zwarte nagels aan de Waalse haan hebben moeten toevoegen... :wink

Die zijn niet zo gek als de Vlamingen ...

Knuppel
11 september 2002, 12:22
Foutje
Missing
Wrong
List test

Passed!

Oeps, ik moet oppassen met rode wijn 's middags :oops:

Otto
28 september 2002, 09:33
http://www.wazamar.org/images/wpn-bel.jpg
de belgische leeuw
http://www.wazamar.org/images/wpn-ned.jpg
de nederlandse leeuw
http://www.wazamar.org/images/wpn-lux.jpg
de luxemburgse leeuw

Een ander verschil is dat de nederlandse leeuw kan bewegen.

http://www.dutchlion.nl/images/wapen_leeuw.gif

Otto
17 oktober 2002, 10:50
Dan is dit probleem ook weer uit de wereld, het bewijs dat vlaanderen niet het alleenrecht op de leeuw heeft, de leeuw dat toch het dier "de Leo Belgica" "De Leeuw de Lage landen", die Belgie, Nederland en Luxemburg
(lees de Nederlanden) verbindt.

Otto
23 oktober 2002, 23:14
ik vraag me wel af waarom de vlaamse leeuw geen zwaard draagt? Vast en zeker om de hulpeloze situatie van de vlamingen te kenschetsen.

Maatschappelijk_axident
24 oktober 2002, 17:49
ik vraag me wel af waarom de vlaamse leeuw geen zwaard draagt? Vast en zeker om de hulpeloze situatie van de vlamingen te kenschetsen.

Misschien omdat Vlamingen ook zonder wapens ver kunnen komen, dit naar analogie met japanse gevechtsporten, zoals karate en judo (dat laatste is toch alleszins iets waar Vlamingen goed in zijn) :wink:

Knuppel
24 oktober 2002, 18:18
Ik denk dat Otto de politieke machteloosheid van de Vlamingen in dit land in gedachten had. :wink:

Maatschappelijk_axident
24 oktober 2002, 18:52
tja, da wil ik best geloven, al denk ik niet dat het op een ander veel beter is. En ik heb de (wie weet ijdele) hoop dat de Vlamingen nog altijd assertief zijn en op straat komen als ze zich té hard benadeelt voelen :wink:

Knuppel
24 oktober 2002, 20:22
tja, da wil ik best geloven, al denk ik niet dat het op een ander veel beter is. En ik heb de (wie weet ijdele) hoop dat de Vlamingen nog altijd assertief zijn en op straat komen als ze zich té hard benadeelt voelen :wink:

Je bedoelt dat er in andere landen ook zo'n enorme geldstromen zijn van (toevallig) die ene a-solidaire en rascistische taalgroep naar de andere, veel meer verdraagzame en humane? En dat elke andere bevolking dat normaal vindt?

Denk je dat veel Vlamingen dit WETEN ook al voelen ze het (nog) niet?

In massa op straat komen zal alleszins niet rap meer gebeuren na de witte mars. Het klootjesvolk heeft veel te goed ervaren dat zelfs zo'n massa volk niets in beweging krijgt in dit land. En het was nog voorspeld ook. :(

Maatschappelijk_axident
24 oktober 2002, 23:14
Ach knuppel, op deze moment is de vlaming a-politiek, ze doen wat ze willen, veel gebeurt er toch niet en gestraft wordt er amper, dus waarom gaan zeveren. Die geldstroom, die komt enkel door het blok in het nieuws, dus zijn er velen die het niet willen geloven door het cordon-sanitair + ze denken toch van, tja, men geld ben ik toch kwijt. Het egoïsme leeft ten top zou ik zeggen, maar ik ben er wel zeker van dat als het té erg wordt, dwz vanaf dat wij nog meer bevolen worden, dat de vlaming er dan wel iets aan zal veranderen. De witte mars heeft weinig verandering gebracht, ma is wel een bewijs dat de vlaming kan, want onmiddellijk erna werd er veel voorgesteld, enkel door niet vol te houden is er niets veranderd. DWZ, als het moet kan het, en ik geloof best dat er genoeg zijn die dat ook denken.

Knuppel
24 oktober 2002, 23:52
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan. :(

Maatschappelijk_axident
25 oktober 2002, 12:57
hmmz, mogelijkerwijs heb je volledig gelijk. Maar wat ik tegenwoordig rondom mij merk, lijkt me toch iets anders. De vlaming is a-politiek en egoïstisch, maar vanaf dat hij zich beknot voelt in zijn vrijheden (nu kan zowat alles, of het nu legaal is of niet, dus waarom zich iets van die politiekers en/of geldstromen aantrekken), dan denk ik dat je nog kan verschieten. Een slapende leeuw is nog geen dode :wink:

Knuppel
25 oktober 2002, 13:03
hmmz, mogelijkerwijs heb je volledig gelijk. Maar wat ik tegenwoordig rondom mij merk, lijkt me toch iets anders. De vlaming is a-politiek en egoïstisch, maar vanaf dat hij zich beknot voelt in zijn vrijheden (nu kan zowat alles, of het nu legaal is of niet, dus waarom zich iets van die politiekers en/of geldstromen aantrekken), dan denk ik dat je nog kan verschieten. Een slapende leeuw is nog geen dode :wink:

Ik zie anders bitter weinig verschil tussen slapen en dood zijn.
Hopelijk krijg je ook eens gelijk...
en laten de doden en de slapenden ons nog eens ooit verschieten...

Maatschappelijk_axident
25 oktober 2002, 13:05
pff, of ik gelijk krijg, dat maakt me momenteel weinig uit. Het enige wat ik probeer te verwoorden is dat de huidige vlaming toch kan doen wat hij wil, dus waarom gaan protesteren, met de kans op meer repressie achteraf.

VL
28 oktober 2002, 19:21
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.

De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL

Knuppel
28 oktober 2002, 20:13
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.

De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL

Ooit dacht ik ook dat Schiltz en Anciaux klauwende, "Vlaamse" leeuwen waren.

In verband met Lambermont weet ik dat Geert Bourgeois nog tot de laatste minuut met Karel de Gucht 'onderhandelde' over 'verfijningen' van het Lambermontakkoord zoals het toen op tafel lag. De morgen van de tegenbetoging te Gent, op die fameuze 6de mei, (ik was er ook) vertelde Frieda Brepoels mij nog dat de "bende van vier" wel in Gent zou aanwezig zijn maar NIET zou mee opstappen in de betoging. Blijkbaar was er echter zoveel onverwachte respons op deze betoging dat Bourgeois zijn koudwatervrees overwon, zijn onderhandeling met De Gucht vergat en besloot het er dan maar op te wagen. Heel moedig van die man om opnieuw aan te sluiten bij de verzuchtingen van de Vlaamse beweging. Vlaamse beweging die echter hopeloos verdeeld is omdat er nu eenmaal twee Vlaams-nationalistische partijen zijn die elkaars bloed kunnen drinken. Zolang dat zo is zal geen van hen nog op de daadwerkelijke steun van Knuppel kunnen rekenen.

Moi
29 oktober 2002, 13:34
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.

De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL

Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen :lol:

Patriot!
29 oktober 2002, 14:08
Vlaamse Leeuw?
Verlos dat stervende dier toch uit zijn lijden!

Knuppel
29 oktober 2002, 15:11
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.

De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL

Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen :lol:

Ken je Anciaux persoonlijk? Bourgeois? Ik vermoed van niet, anders zou je wel meer verschillen hebben opgemerkt dan de kunst van het bleiten van de ene en het ontbreken daarvan bij de andere.

Geeft je ook eens het ledenaantal van de andere partijen en de ratio daarvan per Vlaming?

Nog beter, leg me eens uit waarom wij, Vlamingen, zo verdeeld zijn en daarom altijd weer de duimen moeten leggen tegen de belgische patriotten.
Neen, neen, ik heb niet gezegd dat het alleen jouw schuld is!

VL
29 oktober 2002, 15:47
Ooit dacht ik ook dat Schiltz en Anciaux klauwende, "Vlaamse" leeuwen waren.

In verband met Lambermont weet ik dat Geert Bourgeois nog tot de laatste minuut met Karel de Gucht 'onderhandelde' over 'verfijningen' van het Lambermontakkoord zoals het toen op tafel lag. De morgen van de tegenbetoging te Gent, op die fameuze 6de mei, (ik was er ook) vertelde Frieda Brepoels mij nog dat de "bende van vier" wel in Gent zou aanwezig zijn maar NIET zou mee opstappen in de betoging. Blijkbaar was er echter zoveel onverwachte respons op deze betoging dat Bourgeois zijn koudwatervrees overwon, zijn onderhandeling met De Gucht vergat en besloot het er dan maar op te wagen. Heel moedig van die man om opnieuw aan te sluiten bij de verzuchtingen van de Vlaamse beweging. Vlaamse beweging die echter hopeloos verdeeld is omdat er nu eenmaal twee Vlaams-nationalistische partijen zijn die elkaars bloed kunnen drinken. Zolang dat zo is zal geen van hen nog op de daadwerkelijke steun van Knuppel kunnen rekenen.


Maar hij heeft er wel tegengestemd hé. En dat de twee Vlaams-nationalistisch partijen elkaar bloed drinken. Het is vrij moeilijk om overeen te komen met een partij waarvan het gedachtengoed naar mijn bescheiden mening iets te racistisch is, en te onrealistisch. We moeten daarvoor toch niet samenspannen met het Blok zeker? Onze eigenheid verloochenen? Nee, dank je.

VL
29 oktober 2002, 15:50
Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen

Bourgeois zal niet bleiten. Hij IS Anciaux gewoon niet. Hij is tegen die emocratie, tegen het spelprogrammapolitiek. Denk eerst eens na voor je met stront naar Bourgeois' kop smijt!

De CD&V heeft zo'n 90.000 leden, VLD 70.004 (die 4 van spirit erbij) SP.A 32.001 (+Anciaux), Blok 18.000, N-VA 11.000

Wat een ongelooflijke verschillen toch (N-VA is één jaar oud)

VL

VL
29 oktober 2002, 15:55
Vlaamse Leeuw?
Verlos dat stervende dier toch uit zijn lijden!

.... en maak Vlaanderen onafhankelijk!!!!!

Patriot!
29 oktober 2002, 15:58
Helaas jongen... het karkas van die leeuw heeft vrijwel alle steun van de bevolking verloren...

VL
29 oktober 2002, 16:49
Maar Patriot toch. Vind jij dat België meer te bieden heeft dan Vlaanderen? Vind je de monarchie nu echt zo fantastisch democratisch.

Weet jij wat een Belg is? Ik niet hoor. Als je een definitie weet (als die bestaat tenminste), wil je dan zo vriendelijk zijn om die mij te bezorgen?

Dank, goed vriend :?

Patriot!
29 oktober 2002, 17:00
Eerst en vooral, VL, raad ik u aan mijn naam correct te schrijven.
Het is Patriot en niet Patriot.
Ik hoop dat U het nu onthoudt. Dank U.

Een definitie van een Belg? Een Belg is een persoon levend in het gebied dat men België noemt, en die de Belgische Nationaliteit heeft.
Is er dan een betere definitie voor een 'vlaming'?

VL
29 oktober 2002, 17:08
Een definitie van een Belg? Een Belg is een persoon levend in het gebied dat men België noemt, en die de Belgische Nationaliteit heeft.
Is er dan een betere definitie voor een 'vlaming'?

Ja hoor zonder probleem.

Een Vlaming is een persoon die in Vlaanderen leeft, die de Vlaamse taal spreekt en die zich geintegreerd heeft in de publieke Vlaamse cultuur.

Al wat vollediger hé!!

Patriot!
29 oktober 2002, 17:13
Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.

Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat??

VL
29 oktober 2002, 19:38
Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.

Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat??

Wat is in hemelsnaam DE Belgisch cultuur? Als je me dat eens wil zeggen. Vlamingen en Walen verschillen nogal qua opvattingen daarover hoor. Net zoals de mentaliteit van Vl en WL nogal verschilt. Vl passen zich veel gemakkelijker aan als ze in Wallonië zijn, Walen doen dat niet als ze in Vlaanderen zijn...

Hèhè, DE Belgische cultuur...

Patriot!
29 oktober 2002, 20:16
Zo, is er een verschil tussen de "vlaamse" en de "waalse" cultuur?
Daar geloof ik niet in.
En zelfs als dat zo zou zijn, cultuur is toch een bevoegdheid van de gemeenschappen? Wij hebben nooit gezegd dat we die wilden afschaffen!
Andere opvattingen? Ja, natuurlijk!
Walen willen immers een slechte economie, hoge werkloosheid, en een slechtwerkende justitie!

Linus
30 oktober 2002, 11:29
Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.

Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat??

Wat is in hemelsnaam DE Belgisch cultuur? Als je me dat eens wil zeggen. Vlamingen en Walen verschillen nogal qua opvattingen daarover hoor. Net zoals de mentaliteit van Vl en WL nogal verschilt. Vl passen zich veel gemakkelijker aan als ze in Wallonië zijn, Walen doen dat niet als ze in Vlaanderen zijn...

Hèhè, DE Belgische cultuur...

En wat mag de Vlaamse cultuur dan wel zijn? Lijkt mij eerlijk gezegd even onzinnig als de Belgische cultuur...

Linus

Moi
30 oktober 2002, 12:58
Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen

Bourgeois zal niet bleiten. Hij IS Anciaux gewoon niet. Hij is tegen die emocratie, tegen het spelprogrammapolitiek. Denk eerst eens na voor je met stront naar Bourgeois' kop smijt!

De CD&V heeft zo'n 90.000 leden, VLD 70.004 (die 4 van spirit erbij) SP.A 32.001 (+Anciaux), Blok 18.000, N-VA 11.000

Wat een ongelooflijke verschillen toch (N-VA is één jaar oud)

VL

Dat zijn ratio's van 9x, 7x, 3x en iets minder dan 2x. Van de laatste durft dan ook niemand lid te worden en zijn de cijfers dan ook niet representatief. Ik vind die verschillen toch wel groot hoor.
Wist je er meer Lommel-supporters zijn dan N-VA leden? En wat dan te zeggen van Anderlechtsupporters? 2x zoveel! Constant for president! :lol: :lol: :lol:

VL
30 oktober 2002, 15:18
U vergelijkt appels met peren, Moi. Want er zijn meer Limburgers dan CD&V-ers, meer Knacklezers dan VLD-ers, meer vegetariërs dan Blokkers,...

Dan zijn nog eens argumenten hé...

Probeer die maar eens te weerleggen!!!

VL

Pieterjan
30 oktober 2002, 15:18
Fantastisch om te zien dat een item die ik zelf lang geleden nog geïntroduceerd heb nog steeds gloeiend 'hot' is. Blijkbaar is dit een heet hangijzer waarin mijn waarde woordengoochelaar SuperStaaf nog steeds de bovenhand in probeert te halen. Natuurlijk zal zijn strijd tevergeefs zijn. Want de werkelijkheid overtreft toch steeds de fictie.

VL
30 oktober 2002, 15:19
... Vlaanderen mijn land...

Moi
30 oktober 2002, 15:32
U vergelijkt appels met peren, Moi. Want er zijn meer Limburgers dan CD&V-ers, meer Knacklezers dan VLD-ers, meer vegetariërs dan Blokkers,...

Dan zijn nog eens argumenten hé...

Probeer die maar eens te weerleggen!!!

VL

Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.

VL
30 oktober 2002, 15:35
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.

Wat meteen uw, excuseer het woord, idiote denkwijze typeert. Niet de INHOUD is belangrijk, maar wel de VERPAKKING. Personen worden belangrijker dan standpunten. Alleen show-mensen zullen nog verkozen raken, wat ze ook zeggen!

U bent echt fantastisch bezig Moi!!!

VL

Moi
30 oktober 2002, 16:12
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.

Wat meteen uw, excuseer het woord, idiote denkwijze typeert. Niet de INHOUD is belangrijk, maar wel de VERPAKKING. Personen worden belangrijker dan standpunten. Alleen show-mensen zullen nog verkozen raken, wat ze ook zeggen!

U bent echt fantastisch bezig Moi!!!

VL

Geertje heeft evenveel inhoud als een lege doos, Constant heeft evenveel inhoud als een doos met een voetbal in. Beide zullen verkozen worden op grond van hun verpakking. Dit neemt echter niet weg dat er ook een pak personen verkozen worden op grond van hun inhoud!

Supe®Staaf
30 oktober 2002, 16:51
Blijkbaar is dit een heet hangijzer waarin mijn waarde woordengoochelaar SuperStaaf nog steeds de bovenhand in probeert te halen.
Ik zwijg hier al bladzijdenlang.
Ik hoef de bovenhand niet te halen.
Ik kijk gewoon vanop eenzame belgische unitaristische hoogte neer op jullie beknepen, kruideniersachtige, separatistische gewriemel en gekronkel omwille van een fictieve schamele Euro meer.
Mijn vaderland is één en ondeelbaar, unique et indivisible.
LEVE BELGIE
VIVE LA BELGIQUE
ES LEBE BELGIEN
Natuurlijk zal zijn strijd tevergeefs zijn. Want de werkelijkheid overtreft toch steeds de fictie.
Denk je?
Kijk maar naar mijn medestanders op volgende link:

http://users.skynet.be/royal/BU.html

Pieterjan
30 oktober 2002, 23:09
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.


Een heleboel fouten in 1 zinnetje, mijn beste.

1. ALS moet zijn AEL
2. Constant mag dus met kleine c
3. 'hij' moet 'het' worden
4. 'als Geertje' moet 'dan Geert' worden

Blijkbaar gaan ze er hier niet op vooruit sinds mijn 'tijdelijk' vertrek.

Pieterjan
30 oktober 2002, 23:22
Ik zwijg hier al bladzijdenlang.

Fijn!


Ik hoef de bovenhand niet te halen.

Klinkt als muziek in de oren!


Ik kijk gewoon vanop eenzame belgische unitaristische hoogte neer op jullie beknepen, kruideniersachtige, separatistische gewriemel en gekronkel omwille van een fictieve schamele Euro meer.
Mijn vaderland is één en ondeelbaar, unique et indivisible.


De enige spankracht voor het artificieel samenhouden van dit apenland zijn de gekroonde apen. Daar zijn we het met z'n allen mee eens. Wel beste SuperStaaf, wees niet bevreesd en klik door!!!

http://www.hoe.lang.nog.be/postkaart/card.cgi


Toch veel beter dan die (letterlijk) oogverblindende site. Uit ethisch oogpunt is dit dus wat men noemt webshit.

Knuppel
30 oktober 2002, 23:53
Oef! Matilleke als gekroonde chimpansee. Superstaaf zal in een gorillarazernij ontsteken als hij de apenstreek van Pieterjan ziet, denk ik... 8)

Pieterjan
30 oktober 2002, 23:54
Moest de vorige link niet lukken, dan zal u hier meer resultaat boeken.

http://www.splits.nu/postkaart

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 08:08
Moest de vorige link niet lukken, dan zal u hier meer resultaat boeken.

http://www.splits.nu/postkaart
Eventjes plakken wat ik op Pieterjans eerste link te zien kreeg:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Ik zie dat jouw internetrustpauze geen 'reculer pour mieux sauter' geweest is. :roll:
Ik mag blijkbaar rustig op beide belgische oren slapen. 8)
Zelfs de tweede link vermag niet te tornen aan mijn gemoedsrust, laat staan mijn toorn op te wekken. :P

Blijven trainen PieterJan............. :wink:

Pieterjan
31 oktober 2002, 12:07
Ik zie dat jouw internetrustpauze geen 'reculer pour mieux sauter' geweest is. :roll:
Ik mag blijkbaar rustig op beide belgische oren slapen. 8)
Zelfs de tweede link vermag niet te tornen aan mijn gemoedsrust, laat staan mijn toorn op te wekken. :P

Blijven trainen PieterJan............. :wink:


Wel beste Superstaaf,

ik had reeds mijn eerste link gepost toen ik door had dat deze waarschijnlijk nergens heen zou leiden. Ik kon natuurlijk nog een wijziging aanbrengen, maar mijn trots hield mij tegen. U zou me er namelijk van kunnen beschuldigen dat het een poging was om een dt-fout of iets dergelijks te maskeren. Een tweede posting leek me de aangewezen manier om geen onrust te veroorzaken. :angel:

Als zelfs de tweede link u geen spasmen laat veroorzaken dan is voor mij alle plezier vervlogen. Het jammerlijke van de zaak is dat het separtistische 'kwaad' niet langer zichtbaar is. Het sluimert nu in mijn zachtaardige gemoed om ooit met een ongeziene explosieve kracht zich aan de buitenwereld te tonen. Wees gewaarschuwd, gij belgicistisch demoon.

Moi
31 oktober 2002, 13:39
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.


Een heleboel fouten in 1 zinnetje, mijn beste.

1. ALS moet zijn AEL
2. Constant mag dus met kleine c
3. 'hij' moet 'het' worden
4. 'als Geertje' moet 'dan Geert' worden

Blijkbaar gaan ze er hier niet op vooruit sinds mijn 'tijdelijk' vertrek.

Het gaat hier wel degelijk over Constant van den Anderlecht en niet over Jahjah. Daarenboven blijft Geertje altijd Geertje.

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 14:12
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.


Een heleboel fouten in 1 zinnetje, mijn beste.

1. ALS moet zijn AEL
2. Constant mag dus met kleine c
3. 'hij' moet 'het' worden
4. 'als Geertje' moet 'dan Geert' worden

Blijkbaar gaan ze er hier niet op vooruit sinds mijn 'tijdelijk' vertrek.

Het gaat hier wel degelijk over Constant van den Anderlecht en niet over Jahjah. Daarenboven blijft Geertje altijd Geertje.
Ik kon PieterJans' grapje wél smaken, maar wanneer hij van geertje een Geert wil maken, gaat hij te ver. Dat grenst aan wansmaak.

:twisted: :twisted: :twisted:

Moi
31 oktober 2002, 14:24
Ik wil alleen maar zeggen dat ALS Constant zou opkomen, hij een pak meer stemmen zou krijgen als Geertje in z'n hele leven.


Een heleboel fouten in 1 zinnetje, mijn beste.

1. ALS moet zijn AEL
2. Constant mag dus met kleine c
3. 'hij' moet 'het' worden
4. 'als Geertje' moet 'dan Geert' worden

Blijkbaar gaan ze er hier niet op vooruit sinds mijn 'tijdelijk' vertrek.

Het gaat hier wel degelijk over Constant van den Anderlecht en niet over Jahjah. Daarenboven blijft Geertje altijd Geertje.
Ik kon PieterJans' grapje wél smaken, maar wanneer hij van geertje een Geert wil maken, gaat hij te ver. Dat grenst aan wansmaak.

:twisted: :twisted: :twisted:

Ik had eerst niet door dat het een grap was, maar ik ben dan ook een Limburger (waarvoor m'n excuses).
Maar Geertje blijft Geertje

VL
31 oktober 2002, 16:02
Maar kinderen toch...

Als Geertje Geertje blijft, dan denk ik dat je in juni nogal grote ogen zult trekken, als Geertje plots Geert wordt. Het Vlaams-nationalisme leeft, wat al jullie statistieken en opiniepeilingen ook mogen zeggen. En vooral: de sereniteit in de politiek leeft (enkel bij de N-VA). Ze menen het serieus.

En dat kan je van de rest niet zeggen!!!

VL

Patriot!
31 oktober 2002, 16:16
Inderdaad... het vl-nat leeft (nog even) verder in de politiek, maar bij het volk is het reeds enkele jaren dood en begraven.
Binnenkort zal dit ook wel voelbaar zijn in de politiek.

Patriot!
31 oktober 2002, 16:18
Wees gerust, ik zal op de begrafenis van de Vlaamse Leeuw zijn, uit respect voor wat die allemaal gedaan heeft voor de Nederlandstalige Belgen.
Helaas is ie na de eerste wereldoorlog wat ontspoord, en dat zal hem uiteindelijk fataal worden :(

VL
31 oktober 2002, 16:30
Dan hebben wij geluk dat er weer een nieuwe nietszeggende en onbenullige partij op de voorgrond treedt in alle kranten en nieuwsuitzendingen! De BUB!!!

Zijn massaal aantal leden en sympathisanten is het bewijs dat België leeft als nooit tevoren!

(en nu ben ik gaan kotsen)

Knuppel
31 oktober 2002, 16:31
Ik had eerst niet door dat het een grap was, maar ik ben dan ook een Limburger (waarvoor m'n excuses).


Ik ben ook Limburger en schaam me daar in geen geval voor. :evil:
Moet ik me nu ook excuseren :?:

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 16:32
(en nu ben ik gaan kotsen)
Weeral een fraai bewijs van het vlaamse pluralisme en een niet mis te verstane uiting van de open geest hier te lande. :roll:

VL
31 oktober 2002, 16:34
Daar (aan dat kotsen) kan ik niets doen hoor! Het is gewoon sterker dan mezelf! Ik ben dan ook niet gewoon tegennatuurlijke dingen uit te kramen. Vandaar mijn lichamelijke reactie daarop. Niets meer en niets minder!

Joshua
31 oktober 2002, 17:37
Het bewijs van belgisch pluralisme zie ik in het cordon sanitaire.

VL
31 oktober 2002, 18:38
...het cordon dat een tegengesteld effect heeft trouwens. Menner Dillen schreef in z'n boek zelfs dat het cordon het Blok groot gemaakt heeft.

De traditionele partijen zouden beter eens naar zichzelf kijken, want daar ligt het succes van het Vlaams Blok!

Patriot!
31 oktober 2002, 19:42
(Uit de Standaard)

"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."

VL
31 oktober 2002, 19:45
Wat meteen wil zeggen: Vlaanderen wordt nooit onafhankelijk.

België draait fantastisch en werkt!!!

Knuppel
31 oktober 2002, 19:57
Als Vlaanderen aan de kop staat voor zijn onderwijs, zouden wij (bijgevolg de best onderwezen Vlamingen) die "studie" van de UCL wel vertrouwen? :roll:
Behalve voor wat die "toegeving" aan Vlaanderen betreft, natuurlijk... :lol:

Pieterjan
31 oktober 2002, 20:43
Ik had eerst niet door dat het een grap was, maar ik ben dan ook een Limburger (waarvoor m'n excuses).
Maar Geertje blijft Geertje


Geertje is echt wel Geert, ik heb het namelijk aan de lijve mogen ondervinden. :wink:

VL
31 oktober 2002, 21:55
Als Vlaanderen aan de kop staat voor zijn onderwijs, zouden wij (bijgevolg de best onderwezen Vlamingen) die "studie" van de UCL wel vertrouwen?
Behalve voor wat die "toegeving" aan Vlaanderen betreft, natuurlijk...


Nog zoiets, Vlaanderen staat qua onderwijs aan de top, Wallonië bengelt ergens achteraan. (En om het geliefde argument van de belgiscisten te gebruiken) Wat gebeurt er dan in godsnaam met het geld van de Vlamingen dat naar de Walen stroomt?

Knuppel
31 oktober 2002, 22:21
Als Vlaanderen aan de kop staat voor zijn onderwijs, zouden wij (bijgevolg de best onderwezen Vlamingen) die "studie" van de UCL wel vertrouwen?
Behalve voor wat die "toegeving" aan Vlaanderen betreft, natuurlijk...


Nog zoiets, Vlaanderen staat qua onderwijs aan de top, Wallonië bengelt ergens achteraan. (En om het geliefde argument van de belgiscisten te gebruiken) Wat gebeurt er dan in godsnaam met het geld van de Vlamingen dat naar de Walen stroomt?

Ze zeggen er hun eigen onderwijs mee te betalen....


Pffffffffffft... hopelijk worden ze nu rap wat slimmer want veel schijnen ze er niet mee te leren...

VL
31 oktober 2002, 22:24
Ze zeggen er hun eigen onderwijs mee te betalen....

:lol: :lol: :lol:

Supe®Staaf
1 november 2002, 00:29
Geertje is echt wel Geert, ik heb het namelijk aan de lijve mogen ondervinden. :wink:
Geachte Heren Moderatoren,
Kan bovenstaande repliek niet naar één van de homo-topics verplaatst worden?

Pieterjan
1 november 2002, 01:09
Geachte Heren Moderatoren,
Kan bovenstaande repliek niet naar één van de homo-topics verplaatst worden?


De jacht op wat heterofiel en wat homofiel is, is blijkbaar nog steeds niet gesloten. Als in tijden van inquisitie zal men weldra (history repeats) komen aandraven met: homo's zinken en hetero's niet.

Wanneer ik u zeg dat ik het aan de lijve heb mogen ondervinden, dan bedoel ik dat Geert Bougeois tijdens een tumulueze omstandigheid in al zijn mannelijkhied tegen me aangeschurkt stond. Enige sexuele geaardheid valt uit dergelijke omstandigheid dan ook moeilijk af te leiden.

Moderators, ik heb nu wel volgend voorstel, waarbij ik SuperStaaf bedank voor de aanzet. Als er overtredingen gesignaleerd worden ten opzichte van de geaardheid (daarom niet onmiddellijk discriminatie) dan eis ik dat er een keuze ingevoegd wordt, laat ons in deze omstandigheid niet langer een blauwe kaart uitdelen maar de roze trekken.

VL
1 november 2002, 10:41
Tja, Staafje springt op alles hé. Hoe dubbelzinniger hoe beter, want dan hoeft hij niet met serieuze argumenten naar boven te komen (hij zou ze toch niet vinden)

Supe®Staaf
1 november 2002, 11:13
Tja, Staafje springt op alles hé. Hoe dubbelzinniger hoe beter, want dan hoeft hij niet met serieuze argumenten naar boven te komen (hij zou ze toch niet vinden)
't Is hier koetjes en kalfjes, remember!

Ik citeer even de moderatoren inzake de opzet van dit forum:

Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin u over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.
Trouwens als je uit mijn mond iets serieus wil horen, laat het dan over iets anders gaan dan over het weinig ernstige bedrijf waarvoor politiek staat. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen belangwekkende zaken in ontdekken, tenzij dat het een mooie aanzet is tot levendige en emotionele discussie. :wink:

Knuppel
1 november 2002, 12:06
Tja, Staafje springt op alles hé. Hoe dubbelzinniger hoe beter, want dan hoeft hij niet met serieuze argumenten naar boven te komen (hij zou ze toch niet vinden)
't Is hier koetjes en kalfjes, remember!

Ik citeer even de moderatoren inzake de opzet van dit forum:

Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin u over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.
Trouwens als je uit mijn mond iets serieus wil horen, laat het dan over iets anders gaan dan over het weinig ernstige bedrijf waarvoor politiek staat. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen belangwekkende zaken in ontdekken, tenzij dat het een mooie aanzet is tot levendige en emotionele discussie. :wink:

Daar schaar ik me volledig achter, Superstaaf. :)

VL
1 november 2002, 16:43
Is dit daarom de reden om hier te zeveren zoveel je wil?

Ok, komt in orde in het vervolg!!!

Knuppel
1 november 2002, 16:50
Is dit daarom de reden om hier te zeveren zoveel je wil?

Ok, komt in orde in het vervolg!!!

Welkom in ons zeverclubje VL! :D :D :D

VL
1 november 2002, 16:59
Dank u voor de uitnodiging. Kweet niet als ik veel zal komen.

Supe®Staaf
1 november 2002, 20:36
Dank u voor de uitnodiging. Kweet niet als ik veel zal komen.
Zijn vlaamsnationalisten dan zo bloedernstig de klok rond?
Weeral een reden om me niet achter hun objectieven te scharen.
:lol: :lol: :lol:

VL
1 november 2002, 20:40
Zijn vlaamsnationalisten dan zo bloedernstig de klok rond?
Weeral een reden om me niet achter hun objectieven te scharen

Ik vertegenwoordig de Vlaams-nationalisten niet. Ik ben er gewoon één. Dat was mijn eigen bescheiden mening.

Pieterjan
2 november 2002, 12:45
Zo zie je maar hoe de N-VA'ers ijveren voor de diversiteit in het politieke landschap!!!

VL
2 november 2002, 12:59
Zo zie je maar hoe de N-VA'ers ijveren voor de diversiteit in het politieke landschap!!!

Dat is nog eens gesproken zie!

Pieterjan
2 november 2002, 13:57
En dan hebben we nog geen daden kunnen euhm........doen!

VL
2 november 2002, 20:06
De N-VA heeft wel al daden kunnen doen hoor! Meewerken aan betogingen zoals op 29 september: paars-groen slaat Vlaanderen bont en blauw. En heel veel wetsvoorstellen!!!

We doen wel degelijk dingen!

Pieterjan
3 november 2002, 00:56
Je hebt volledig gelijk, maar ik bedoelde wel degelijk zaken verwezenlijken in een verkozen functie, want pas dan worden veranderingen aanvaard!!!

VL
3 november 2002, 19:23
Dan is het inderdaad wat gemakkelijker dan in de oppositie!

Moi
5 november 2002, 12:56
Maar kinderen toch...

Als Geertje Geertje blijft, dan denk ik dat je in juni nogal grote ogen zult trekken, als Geertje plots Geert wordt. Het Vlaams-nationalisme leeft, wat al jullie statistieken en opiniepeilingen ook mogen zeggen. En vooral: de sereniteit in de politiek leeft (enkel bij de N-VA). Ze menen het serieus.

En dat kan je van de rest niet zeggen!!!

VL

Dat bedoel ik dus met zever in pakskes.

Knuppel
5 november 2002, 13:17
Maar kinderen toch...

Als Geertje Geertje blijft, dan denk ik dat je in juni nogal grote ogen zult trekken, als Geertje plots Geert wordt. Het Vlaams-nationalisme leeft, wat al jullie statistieken en opiniepeilingen ook mogen zeggen. En vooral: de sereniteit in de politiek leeft (enkel bij de N-VA). Ze menen het serieus.

En dat kan je van de rest niet zeggen!!!

VL

Dat bedoel ik dus met zever in pakskes.

Lees er je eigen postings eens op na, Moi, en het zal je duidelijk worden wie er niet alleen de grootste onzin vertelt maar ook wie met een levensgroot haatprobleem zit.

VL
5 november 2002, 14:27
En de naam is:............ -spanning alom-............



----------MOI----------!!!!!!!!!!!

VL
6 november 2002, 14:26
Oh ja, wat ik vergat te zeggen:

LEVE VLAANDEREN

Anonymous
8 november 2002, 20:59
vlaanderen deel van HET GROTE NIEUWE DERDE RIJK DER DUITSERS tegen de joden :)

VL
8 november 2002, 21:03
Ik hoop dat je nu ofwel extreem dronken bent, ofwel ongelooflijk uit je nek kletst ofwel krankzinnig bent...

Anonymous
8 november 2002, 21:12
laat diene nazi toch doen, recht op vrije meningsuiting, weet je.
Maar ja, tis wel geschift en grof om zo iets te doen.
voor mij blijft mijn enige hoop: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK met wie in regering of hoe, das allemaal eender. Ik wil vlaming zijn.

VL
8 november 2002, 21:26
laat diene nazi toch doen, recht op vrije meningsuiting, weet je.
Maar ja, tis wel geschift en grof om zo iets te doen.
voor mij blijft mijn enige hoop: VLAANDEREN ONAFHANKELIJK met wie in regering of hoe, das allemaal eender. Ik wil vlaming zijn.

Aanzetten tot haat en xenofobie is strafbaar in dit land. Ik vind het democratisch gehalte van dat wat hij zegt heel wat minder dan hem van dit forum te smijten.

En wat je zegt over Vlaanderen. Je hebt gelijk, gelijk met wie, alleen, zie je met de huidige regering Vlaanderen onafhankelijk worden?

Ik niet, helaas.

vlaams blok
8 november 2002, 21:31
de vlaamse onafhankelijkheid kan enkel door medebestuur van het VB worden gerealiseerd. dit is toch de enige (grote) partij die er vierkant achter staat...

VL
8 november 2002, 21:35
Maar is het nog hun hoofddoel? Of komt het op de achtergrond te staan. Verdrongen door hun migrantenbeleid?

vlaams blok
8 november 2002, 21:38
neen hoor, het Vlaams belang komt vooraan in hun verlanglijstje, maar je weet even goed als mij dat de laatste jaren de immigratie een probleem is geweest. en daarom kwam het VB zozeer in de "spotlights" maar dan wel zeer negatief, wat ik ten zeerste betreur.

VL
8 november 2002, 21:42
Dat is waar. In negatieve zin...

Vanaf de dag dat het Blok die standpunten verlaat, zie ik de onafhankelijkheid (het doel van elke Vlaming) heel rap komen, samen met de N-VA en hopelijk zijn de andere partijen dan ook al wat geevolueerd in Vlaamse zin.

VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

Patriot!
9 november 2002, 10:37
Als het Blok die standpunten verlaat stemt er geen kat meer op.

Supe®Staaf
9 november 2002, 14:54
Vanaf de dag dat het Blok die standpunten verlaat, zie ik de onafhankelijkheid (het doel van elke Vlaming) heel rap komen
Correctie: het doel van plusminus één vlaming op tien.

Pieterjan
9 november 2002, 15:00
Vlamingen pas op!!!

Het SuperStavisme is in optocht!!! Behold the danger!!!

VL
9 november 2002, 20:50
Pieterjan toch.

Geen kat die Superstaaf gelooft. Misschien ergens een weggekommerd dement oudje in een gesticht voor krankzinnige ex-gedetineerden. Maar verder? Ik denk het niet hoor!!!

Supe®Staaf
10 november 2002, 09:33
Geen kat die Superstaaf gelooft. Misschien ergens een weggekommerd dement oudje in een gesticht voor krankzinnige ex-gedetineerden.
Mijn publiek van dementerende oudjes staat beeldig met hun tricolore vlagje in de bibberende handjes hoor.
Veel meer ad rem dan de wél toerekeningsvatbare onozelaars die zich door de bevlaggingsmannen van Ivan Mertens een tandeloze leeuw in de pollen laten draaien.
Staan die eventjes voor joker.
:twisted: :twisted: :twisted:

Truder
10 november 2002, 10:11
Als het Blok die standpunten verlaat stemt er geen kat meer op.


Hahahahaha Dat is goed.
Dus het Vlaams Blok heeft 613.399 stemmers louter en alleen om haar migranten standpunten????

Whoehahahahaha zou het dan toch niet kunnen zijn dat er migranten problemen zijn en dat ze zwaar miskent worden door onze Belzieke denkende medemens? Als we jou redenering volgen, en er stemmen zoveel mensen op een partij die dagdagelijks uitgescholden wordt, waarvan de de stemmers door partijvoorzitters uitgescholden voor mestkevers en dergelijke, ondanks deze demonisering nog één van de grootste partijen kunnen worden......

Wel dan wordt het hoog tijd dat ge uw tricolore vlag gebruikt om de prut uit uw ogen te wrijven want dan ligt de schuld bij jullie.

Nu het Vlaams Blok heeft een uitgebreider programma dan dat die paar haatstokers willen doen laten geloven, men licht er maar één puntje uit en dat vergroot men tot in het absurde.

VL
10 november 2002, 13:19
Veel meer ad rem dan de wél toerekeningsvatbare onozelaars die zich door de bevlaggingsmannen van Ivan Mertens een tandeloze leeuw in de pollen laten draaien.
Staan die eventjes voor joker.


Het verschil met je demente vriendinnetjes is dat wij nog weten wat we doen en wat we in onze handen hebben. Die van jullie weten en beseffen niet met wat voor een onding ze staan te zwaaien.

België barst.

Supe®Staaf
10 november 2002, 21:38
Het verschil met je demente vriendinnetjes is dat wij nog weten wat we doen en wat we in onze handen hebben. Die van jullie weten en beseffen niet met wat voor een onding ze staan te zwaaien.
Ben jij wel 100% zeker waarmee je staat te zwaaien?
Doe eens een gooi om het uit te leggen.
Daarna zal ik je mijn visie op jouw symbool eens posten, zo het je interesseert.

VL
11 november 2002, 12:47
Mijn visie is vrij simpel.

De redenen waarom ik Vlaams-nationalist ben.Waarom ik me meer Vlaming voel dan Belg. De eeuwenlange strijd van de Vlamingen om hun taal te mogen hebben. De verdrukking van de Franstalige overheersers. De ontvoogdingsstrijd van de Vlamingen.

Daarom. Omdat je die strijd niet met één beslissing ongedaan maakt. Door weer voor België te kiezen.

Supe®Staaf
11 november 2002, 19:00
Mijn visie is vrij simpel.
Ik zou jouw visie eerder kwalificeren met een woord dat er héél goed op lijkt. :wink:

De redenen waarom ik Vlaams-nationalist ben.Waarom ik me meer Vlaming voel dan Belg. De eeuwenlange strijd van de Vlamingen om hun taal te mogen hebben.
Hoeveel eeuwen strijd je zelf reeds mee?
Toon mij eens de littekens die dergelijke lange strjid reeds op jouw corpus achterlieten.
Je kan vrijelijk je taal hanteren, er onderwijs in genieten, er boeken, pamfletten, forum-artikels in schrijven..... waar is uw probleem????

De verdrukking van de Franstalige overheersers.
Zeg mij hun namen, en ik kom ze hoogstpersoonlijk uit uw nederige stulp verjagen.

De ontvoogdingsstrijd van de Vlamingen.
De strijd is al lang gestreden. Nostalgie is geen reden om nationalist te zijn.
Als je wil vechten koop dan een fan-kaart van Standard Liège.

Daarom. Omdat je die strijd niet met één beslissing ongedaan maakt. Door weer voor België te kiezen.
België is inderdaad misschien nog veel te goed en te genereus voor vernietigers, separatisten en secessisten zoals jij.

VL
11 november 2002, 19:49
Nee Superstaaf. Ik heb geen enkel lichamelijk letsel. Maar velen zijn voor Vlaanderen gesneuveld. Meer dan er Belgen gesneuveld zijn ooit.

En daar heb ik respect voor. Respect voor zij die hebben gemaakt dat we nu Vlaams spreken, dat jongeren naar een Vlaamse Gentse universiteit kunnen, dat de grondwet en andere wetten ook officieel in het Vlaams worden opgesteld.

Daarvoor!

Supe®Staaf
11 november 2002, 19:55
Nee Superstaaf. Ik heb geen enkel lichamelijk letsel. Maar velen zijn voor Vlaanderen gesneuveld. Meer dan er Belgen gesneuveld zijn ooit.
Gelooft gij echt dat een geestelijk gezond mens voor zijn land wil sneuvelen?
Met de dood voor ogen kan elke vorm van patriottisme vlaams, belgisch of kazakstaans, aan je reet roesten.

En daar heb ik respect voor. Respect voor zij die hebben gemaakt dat we nu Vlaams spreken, dat jongeren naar een Vlaamse Gentse universiteit kunnen, dat de grondwet en andere wetten ook officieel in het Vlaams worden opgesteld.

Daarvoor!
Wees dan content met wat je hebt, en stop met uw en mijn land te proberen halveren!

VL
11 november 2002, 19:58
Ik kan het ook minder interpretabel stellen: velen hebben er alles aan gedaan om Vlaanderen Vlaams te krijgen.

Anarcho
26 november 2002, 17:33
Als ik hier de pleidooien lees, vind ik het jammer dat er maar weinig argumentatie aan te pas komt.

Ik zal de discussie maar eens opstarten.

Beste Belgicisten - Belgische Nationalisten - Anti-Vlaams-nationalisten - enz...

Vertel mij eens waarom België moet blijven bestaan? Vertel mij eens wat de meerwaarde is van België voor de democratie? Waarom vinden jullie het zelfbeschikkingsrecht van een gemeenschap - volk - natie (of hoe je het ook wil noemen) ondergeschikt aan de macht van een staat (bespaar mij historische argumentatie aub)? Wat is het nut van het driecompromissenstelsel alla België: eerst in Vlaanderen en Wallonië --> dan in België ---> en dan in Europa... Wat hebben jullie toch tegen directe democratie waarin overbodige niveaus worden afgeschaft? Wat is er democratisch aan het koningshuis? Op welk non-discriminatieprincipe is de exclusieve solidariteit die Wallonië van Vlaanderen eist gebaseerd? Hebben ze misschien schrik dat als Vlaanderen 10 miljard euro stort in het Europees solidariteitsfonds dat er van dit geld geen euro naar Wallonië gaat? Wat is er democratisch aan een Vlaamse - Waalse minister die zijn stemmen niet haalt uit Wallonië - Vlaanderen maar toch zijn mening kan opdringen aan Wallonië - Vlaanderen? Waarom zijn jullie zo negatief over seperatisme --> Is België niet zelf ontstaan uit seperatisme (en dan nog wel vanuit een franstalige, katholieke en kapitaalkrachtige elite als reactie onder andere tegen de vernederlandsing)? Of was deze afscheuring voor jullie een democratisch volksbeweging (laat me niet lachen!)?

U antwoord maar op één van die vragen. Zelf te kiezen uiteraard...

met vriendelijke groeten,

Lorenzo Valla :scatter:

Pirenne
26 november 2002, 19:15
Zeg Lorenzo, ik ben geen belgicist maar wens wel te antwoorden op één van deze vragen.
Je stelt dat België zelf is ontstaan is uit separatisme, en dan nog wel vanuit een franstalige, katholieke en kapitaalkrachtige elite. Wel, dat van dat separatisme is waar, de rest is flauwekul. Geheel België heeft zich afgescheurd van Nederland, en zowel Vlamingen als Walen hadden een (min of meer) gelijk aandeel, of je dat nu wilt of niet. De opvatting dat de Belgische Revolutie een franstalige revolutie was tegen de vernederlandsing is een mythe die in het leven is geroepen door de Waalse Bewegeging. Dat de meeste Belgen toen katholiek was, daar kan je ook niet omheen. Trouwens, wat heeft een flamingant tegen katholieken? En dat alleen een elite achter de revolutie stond is ook al een leugen, heel het Belgische volk kwam in opstand tegen Willelm I. Ieder had natuurlijk zijn eigen motieven: de burgerij wilde inspraak, de katholieken wilden meer vrijheid en het volk had honger. Dat er aan het lot van de arbeiders na 1830 niet veel veranderd is, is spijtig, maar dit wil nog niet zeggen dat ze zijn bedrogen. Zij zagen de Hollandse overheersing als de oorzaak van hun ellende, en hebben die dan ook overwonnen.

Dus: de afscheuring was wel degelijk een democratische volksbeweging.

Pirenne
26 november 2002, 19:33
Trouwens, deze discussie ging oorspronkelijk over de "Vlaamse Leeuw".
In het begin van deze discussie beweerde iemand dat er geen officiële Nederlandstalige versie van de Brabaçonne bestaat en dat de "Vlaamse Leeuw" dus veel geloofwaardiger is. Ik moet die persoon teleurstellen: er bestaat weldeglijk een officiële Nederlanstalige versie van de Brabaçonne. Meer nog, de originele tekst is in het Nederlands, de Franstalige versie is een vertaling uit het Nederlands.
De Brabaçonne ontstond tijdens de opstand in Brussel, als anti-Hollands strijdlied. Later werd de tekst nog herschreven, ik denk door de Fransman Jenneval. De naam Brabaçonne verwijst naar de plaats waar de revolutie plaatsvond en naamgeving is analoog met o.a. de Marseillaise (ook ontstaan als soldatenstrijdlied). Eigenlijk had het lied "Bruxelloise" moeten heten, maar er bestond al een lied met die naam.

In ieder geval, ik weet ook niet helemaal correct de ontstaansgeschiedenis van de Brabaçonne maar het is wel een zeer volks lied, dat spontaan is ontstaan uit verzet tegen de Nederlandse overheersing. Het is ahw de achtergrondmuziek bij de revolutie. Het contrast met de "Vlaamse Leeuw" is groot. De "Vlaamse Leeuw" werd pas in de 19de eeuw geschreven, op de melodie van de "Fiere Deutsche Rein". Hier gaat het dus helemaal niet om een spontaan volkslied, eerder om een lied dat vele eeuwen na de Guldensporenslag door de Vlaamse kleinburgerij in het leven werd geroepen om Vlaams-nationalistische gevoelens aan te wakkeren.

VL
27 november 2002, 13:31
Er is maar één écht Volkslied:


Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Wee hem, de onbezonnen', die vals en vol verraad,
De Vlaamse Leeuw komt strelen en trouweloos hem slaat.
Geen enkle handbeweging die hij uit 't oog verliest:
En voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op's vijands trillend lijk.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.



Vlaamse groeten, VL

Supe®Staaf
27 november 2002, 14:10
Tekstueel lijkt me dit eerder bloeddorstig, geëxalteerd, bombastisch, uit de tijd.........
Muzikaal kan ik het nog beter afkraken, maar ik wil niet te technisch worden.......... :wink:

Mits de nodige vergoeding maak ik probleemloos een vlot zingbaar ding met naar wens alle emoties die erin passen besloten, maar Bertansjo zit niet meer in een positie om daarvoor voldoende financiën uit te trekken.
Jullie zullen het moeten blijven doen met het huidige gedrocht: onzingbaar door de opeenvolging van moeilijke kwint en kwartafstanden, té uitgestrekte tessituur, krampachtig frans, dubbelgepunteerd ritme, saaie harmonische basis, thetische woorden op de halve cadensen wat een mooie muzikale afronding van de frasen in de weg staat. Ook het omgekeerde verschijnsel: cadensen met een toonsprong in de superius, waar de tekst dan anderzijds wel tot neerleggen noopt, draagt niet bij tot fraaie uitvoering door amateur noch prof.
Misschien eens een goede uitvoering van de Brabançonne auditief consumeren? Het nationaal orkest van België heeft een fraaie versie, en ook het koninklijk groot harmonieorkest van de gidsen voert het aanvaardbaar uit...............

VL
27 november 2002, 17:15
De Brabaçonne? Van welk land is me dat nu weer?

Pirenne
27 november 2002, 17:40
Van welk land denk je? In elk geval niet van Vlaanderen, want dat is niet eens een land.

Vlaanderen barst!

VL
27 november 2002, 17:45
Hoe kan Vlaanderen nu barsten??? Vlaanderen is één. Wat je van België niet kan zeggen!!! Eendracht maakt macht??? Laat me niet lachen!


VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!!!!


BELGIE BELAST VLAANDEREN

Pirenne
27 november 2002, 17:58
Vlaanderen barst! Kempen onafhankelijk!
Stop de geldstromen binnen Vlaanderen, de discriminatie van het Kempens en de Kempense cultuur. De Kempen en Oost- en West-Vlaanderen hebben duidelijk een andere cultuur en geschiedenis. Daarom: Vlaamse vrienden, laat ons scheiden!

Een concreet programma van de Kempense onafhankelijkheidsbeweging is op komst.

ZELFBESTUUR VOOR DE KEMPEN !!!!
:arrow: www.blijvensplitsen.com


tiens, separatistje spelen is precies minder moeilijk dan ik dacht :wink:

Supe®Staaf
27 november 2002, 18:40
Hoe kan Vlaanderen nu barsten??? Vlaanderen is één. Wat je van België niet kan zeggen!!! Eendracht maakt macht??? Laat me niet lachen!
Wie lacht er het hardst, wanneer hij de 'eenheid' aanschouwt tussen de verschillende separatistische strekkingen (op dit forum een paar fraaie staaltjes VB vs. N-VA) :?: :lol: :twisted:

Supe®Staaf
27 november 2002, 18:43
De Brabaçonne? Van welk land is me dat nu weer?
Van uw echte vaderland, vermeld op uw identiteitskaart: BELGIË

:P 8) :twisted:

Knuppel
27 november 2002, 19:26
Tekstueel lijkt me dit eerder bloeddorstig, geëxalteerd, bombastisch, uit de tijd.........
Muzikaal kan ik het nog beter afkraken, maar ik wil niet te technisch worden.......... :wink:

Mits de nodige vergoeding maak ik probleemloos een vlot zingbaar ding met naar wens alle emoties die erin passen besloten, maar Bertansjo zit niet meer in een positie om daarvoor voldoende financiën uit te trekken.
Jullie zullen het moeten blijven doen met het huidige gedrocht: onzingbaar door de opeenvolging van moeilijke kwint en kwartafstanden, té uitgestrekte tessituur, krampachtig frans, dubbelgepunteerd ritme, saaie harmonische basis, thetische woorden op de halve cadensen wat een mooie muzikale afronding van de frasen in de weg staat. Ook het omgekeerde verschijnsel: cadensen met een toonsprong in de superius, waar de tekst dan anderzijds wel tot neerleggen noopt, draagt niet bij tot fraaie uitvoering door amateur noch prof.
Misschien eens een goede uitvoering van de Brabançonne auditief consumeren? Het nationaal orkest van België heeft een fraaie versie, en ook het koninklijk groot harmonieorkest van de gidsen voert het aanvaardbaar uit...............

maar ik wil niet te technisch worden.......... :wink:

Lieve hemel! Wat is dit dan? Het gebazel van een leek?
Ik twijfel er geen seconde aan dat je weet waarover je het hebt en ik val van bewondering bijna van mijn stoel maar laat me toch maar ons eigen Vlaams "gedrocht" houden. Het is nu eenmaal ons volkslied zoals het is en blijkbaar hebben niet veel Vlamingen moeite om, wat jij hierboven zo muziektechnisch beschrijft, te kwelen.

Geniet jij maar rustig verder van de Brabançonne uitgevoerd door een Belgisch nationaal en een Koninklijk harmonieorkest.

Patriot!
27 november 2002, 21:07
Pirenne, ik begrijp u.
Als rasecht Kempenaar kan ik mij ook onmogelijk "vlaming" voelen.
Maar laat ons niet te ver gaan. Laat ons beginnen met federalisme te eisen!
Dan confederalisme, en daarna uiteindelijk onafhankelijkheid.
Dit alles in de zeer redelijke tijdspanne van 3 jaar.

:D

Moi
28 november 2002, 12:21
Er is maar één écht Volkslied:


Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw,
Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw.
Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan.
De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar.
Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Wee hem, de onbezonnen', die vals en vol verraad,
De Vlaamse Leeuw komt strelen en trouweloos hem slaat.
Geen enkle handbeweging die hij uit 't oog verliest:
En voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op's vijands trillend lijk.

Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft,
Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.



Vlaamse groeten, VL

Volkslied?
Stop de bevuiling van dit forum!

VL
28 november 2002, 12:56
Aan Pirenne.

Blijven splitsen? Nee, je ridiculiseert het allemaal. We moeten streven naar een zo groot mogelijke eenheid. Voor het gebied waarin we leven is dat Vlaanderen. En niet België.

Aan Moi.

Het forum bevuilen? Ik verrijk het. Ik breng u een eenheid gevoel mee. Wij Vlamingen, beste vriend. U zou er fier op moeten zijn dat je de Vlaamse Leeuw voorgeschoteld krijgt!

Aan Superstaaf.

Officieel staat op m'n identiteiskaart Belg. De enige leugen die er op staat...

Supe®Staaf
28 november 2002, 13:21
Aan Superstaaf.

Officieel staat op m'n identiteiskaart Belg. De enige leugen die er op staat...
Ga je dan vlug regulariseren.
Profiteer van de snel-belg wet.
Of staat je pc vanwaarop je opereert in een andere staat dan dit leuke land?
Of heb jij niet het geluk om in België geboren te zijn?

Ik zal er rekening mee houden, en je niet meer zo hard aanpakken. Allochtonen mogen al eens gespaard blijven. Wel uw best doen om te integreren en een flinke belg te worden hoor! En uw perfide separatistische ideeën niet aan de brave mensen alhier proberen op te solferen, of Superstaaf® komt 's nachts aan je bedstee spoken. In outfit zoals op de avatar. :wink:

Knuppel
28 november 2002, 13:59
Aan Superstaaf.

Officieel staat op m'n identiteiskaart Belg. De enige leugen die er op staat...
Ga je dan vlug regulariseren.
Profiteer van de snel-belg wet.
Of staat je pc vanwaarop je opereert in een andere staat dan dit leuke land?
Of heb jij niet het geluk om in België geboren te zijn?

Ik zal er rekening mee houden, en je niet meer zo hard aanpakken. Allochtonen mogen al eens gespaard blijven. Wel uw best doen om te integreren en een flinke belg te worden hoor! En uw perfide separatistische ideeën niet aan de brave mensen alhier proberen op te solferen, of Superstaaf® komt 's nachts aan je bedstee spoken. In outfit zoals op de avatar. :wink:


:D Kom je dan ook bij mij spoken want in denk er nét zo over als VL! :D

:lol: Ik kom wel terugspoken, hé!:lol:

Zonder te zeggen in welke outfit dat zal zijn... :wink:

Pirenne
28 november 2002, 19:49
Aan VL:

Jij zegt dat we moeten streven naar een zo groot mogelijke eenheid, maar dat dit enkel kan in Vlaanderen en niet in België. Waarom dat zo is, daar zeg jij niks over. Daarom kan ik- met evenveel argumenten (namelijk 0)- stellen dat er binnen de Kempen moet gestreefd worden naar een zo groot mogelijke eenheid, niet binnen Vlaanderen.

Ik ridiculiseer misschien wel, maar dit heeft een reden. Zo toon ik namelijk hoe gemakkelijk het is om nationalist te spelen.

Supe®Staaf
28 november 2002, 20:00
:D Kom je dan ook bij mij spoken want in denk er nét zo over als VL! :D

:lol: Ik kom wel terugspoken, hé!:lol:

Zonder te zeggen in welke outfit dat zal zijn... :wink:
Kom maar spoken.
Wikkel je bij voorkeur in een tricolore drapeau.
Voor alle zekerheid: in rood geel zwart, de kleuren van mijn hart.

Wacht vooral niet tot Aalst onafhankelijk is. :P

Knuppel
28 november 2002, 20:38
Aan VL:

Jij zegt dat we moeten streven naar een zo groot mogelijke eenheid, maar dat dit enkel kan in Vlaanderen en niet in België. Waarom dat zo is, daar zeg jij niks over. Daarom kan ik- met evenveel argumenten (namelijk 0)- stellen dat er binnen de Kempen moet gestreefd worden naar een zo groot mogelijke eenheid, niet binnen Vlaanderen.

Ik ridiculiseer misschien wel, maar dit heeft een reden. Zo toon ik namelijk hoe gemakkelijk het is om nationalist te spelen.

Met een zo groot mogelijk eenheid "niet" binnen Vlaanderen bedoel je vast de eenheid binnen België.
Die is onmogelijk met haaien van politici van het kleinste landsdeel die er kampioenen in zijn de grootste hap uit de staatskas in te pikken , die altijd méér geld willen voor het minste dat de anderen vragen maar die daar nooit iets deftigs tegenover willen zetten, integendeel. Een hap en een snap en tegenwringerijen bij de vleet, dat is hun specialiteit.
Als je denkt dat er eeuwig "eenheid" van een land mogelijk is tussen twee totaal verschillende mentaliteiten waarvan de ene het normaal is gaan vinden dat er kan geparasiteerd worden op de andere, dan moet je dringend een beetje psychologie gaan studeren. Sommigen hebben dat blijkbaar nodig om een beetje normaal te kunnen redeneren.

Pirenne
28 november 2002, 21:14
Blijkbaar vind jij het normaal om de inwoners van twee verschillende landsgebieden te herleiden tot "mentaliteiten". Die cursus psychologie kan je best wel zelf geruiken. :lol:

Knuppel
28 november 2002, 21:40
Blijkbaar vind jij het normaal om de inwoners van twee verschillende landsgebieden te herleiden tot "mentaliteiten". Die cursus psychologie kan je best wel zelf geruiken. :lol:


Met het ruiken van het verschil in mentaliteit heb ik geen probleem. :lol:

Pirenne
28 november 2002, 21:47
Misschien ruikt u wel aan de verkeerde mensen. :lol:

Knuppel
29 november 2002, 06:59
Misschien ruikt u wel aan de verkeerde mensen. :lol:

:lol: :lol: :lol:

VL
29 november 2002, 19:04
Dan komen hier de argumenten, Pirenne.

België is niet één om de eenvoudige reden dat er een te duidelijk verschil is tussen Vlaming en Waal. Op cultureel, religieus, politiek,... vlak. U ridiculiseert om aan te tonen dat het gemakkelihjk is om nationalist te spelen. Ik BEN nationalist. En het heeft geen zin om in mijn geval Izegem onafhankelijk te laten verklaren omdat de gemeenschappelijke kenmerken met Vlaanderen groter zijn dan die tussen elke Izegemnaar.

Nog moeilijker dan je dacht hé!

Patriot!
26 januari 2005, 06:56
1. Officiële tekst

"O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,
Wees ons doel in arbeid en in strijd.
Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
Wees immer u zelf en ongeknecht,
Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. (x3)"

De rechtvaardige rechter
26 januari 2005, 10:14
1. Officiële tekst

"O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,
Wees ons doel in arbeid en in strijd.
Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
Wees immer u zelf en ongeknecht,
Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. (x3)"


Klote lied

Vlaams-nationalist
27 januari 2005, 22:31
Klote lied
Idd, afschuwelijk. Bij mij gaat de TV direct uit als dit gepeeld wordt.

De rechtvaardige rechter
27 januari 2005, 22:57
Idd, afschuwelijk. Bij mij gaat de TV direct uit als dit gepeeld wordt.
Ik zet gewoon op iets anders en geloof mij als ze dat spelen is echt het slechtste tv programa goed.

Vlaams-nationalist
27 januari 2005, 22:58
Ik zet gewoon op iets anders en geloof mij als ze dat spelen is echt het slechtste tv programa goed.
Klopt, dan kijk ik met plezier naar Big Brother e.d. :lol: