PDA

View Full Version : Coveliers & Dedecker naar Vlaams Blok ?


Airke
15 juni 2004, 09:27
Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.

Yann
15 juni 2004, 09:32
Dat ze maken dat ze uit de VLD zijn!!! Het Vlaams Blok is de partij die bij hen past. GROTE KUIS IN DE VLD!

ingenious
15 juni 2004, 09:34
het vlaams blok zou ze wel met open armen ontvangen denk ik.

Yann
15 juni 2004, 09:36
Alvorens Coveliers naast Morel wilt zitten, zal hij wel eerst even zijn tanden moeten poetsen.

Luddo
15 juni 2004, 09:39
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!

Antoon
15 juni 2004, 09:39
Dat ze maken dat ze uit de VLD zijn!!! Het Vlaams Blok is de partij die bij hen past. GROTE KUIS IN DE VLD!

Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst. :wink:

Yann
15 juni 2004, 09:40
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!

Uiteraard. Een rotte appel is niet voedzaam.

Yann
15 juni 2004, 09:41
Dat ze maken dat ze uit de VLD zijn!!! Het Vlaams Blok is de partij die bij hen past. GROTE KUIS IN DE VLD!

Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst. :wink:

Ik ben altijd VLD'er geweest, totdat die clowns van een Coveliers, Quicky, Vankrunkelsven, Dedecker... erbij kwamen.

Antoon
15 juni 2004, 09:43
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!

Uiteraard. Een rotte appel is niet voedzaam.

BTW : Deze keer is Coveliers niet opgekomen bij de verkiezingen. Maar is het jou nooit opgevallen dat een Coveliers op zijn eentje gemiddeld meer stemmen haalt dan heel dat BUB-clubje samen ooit van zou kunnen dromen? :D

Steenbok66
15 juni 2004, 09:43
heel goeie opruiming...
daar horen die onnozelaars thuis....
en daar mogen zij stemmen bij halen....

en de VLD?
beter kleiner maar goed, dan groter en met dat soort blazen...
er zal wel schoonschip gemaakt worden...

bij de afgang van het blok binnen enkele jaren gaan zij dan mee....

gisteren nog een nieuwe blok kiezer ontmoet...
omdat er af en toe een voorbijganger in zijn berm komt pissen...
maar ja, die berm ligt er verwaarloosd bij...
toen ik hem zegde dat hij misschien die struiken wat moest inkorten en zijn berm verzorgen zoals de hele buurt dat doet...
antwoorde hij: "het blok gaat iets aan het sluikstorten doen, hebben ze beloofd..."...
weeral iets bijgeleerd: "bermpissen is sluikstorten"
en het alternatief voor de andere partijen gaat dat verbieden en uit de wereld ruimen....
na ja.... zowel onterechte als misschien sommige terechte misnoegdheden gaan door Dewinter, Annemans en co uitgeroeid worden....
dan is er geen 70- maar 7777-punten programma nodig...

hopelijk leef ik lang genoeg om dat allemaal te zien realiseren...
en dan worden zwarte en pikzwarte zondagen ineens lilla-rose zondagen...

Yann
15 juni 2004, 09:44
Uiteraard. Een rotte appel is niet voedzaam.

BTW : Deze keer is Coveliers niet opgekomen bij de verkiezingen. Maar is het jou nooit opgevallen dat een Coveliers op zijn eentje gemiddeld meer stemmen haalt dan heel dat BUB-clubje samen ooit van zou kunnen dromen? :D

Daarmee dat hij deze keer niet opgekomen is. Hij heeft het te bont gemaakt. Het �*s een rotte appel.

Antoon
15 juni 2004, 09:49
BTW : Deze keer is Coveliers niet opgekomen bij de verkiezingen. Maar is het jou nooit opgevallen dat een Coveliers op zijn eentje gemiddeld meer stemmen haalt dan heel dat BUB-clubje samen ooit van zou kunnen dromen? :D

Daarmee dat hij deze keer niet opgekomen is. Hij heeft het te bont gemaakt. Het �*s een rotte appel.

Toch niet. Er zijn veel federale mandatarissen die niet zijn opgekomen voor deze regionale verkiezingen.

Ik denk dat de grote schuldige van dit debacle De Gucht is, en hij is trouwens ook al een stukje op een zijspoor gezet.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij Verhofstadt. Een van de slechtste Eerste-Minister sinds de tweede wereldoorlog.

Hopelijk sturen ze hem naar Europa, dan zijn wij er van af. Spijtig genoeg moeten de Europeanen hem ook niet. :(

Antoon
15 juni 2004, 09:51
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.

Yann
15 juni 2004, 10:05
Daarmee dat hij deze keer niet opgekomen is. Hij heeft het te bont gemaakt. Het �*s een rotte appel.

Toch niet. Er zijn veel federale mandatarissen die niet zijn opgekomen voor deze regionale verkiezingen.

Ik denk dat de grote schuldige van dit debacle De Gucht is, en hij is trouwens ook al een stukje op een zijspoor gezet.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij Verhofstadt. Een van de slechtste Eerste-Minister sinds de tweede wereldoorlog.

Hopelijk sturen ze hem naar Europa, dan zijn wij er van af. Spijtig genoeg moeten de Europeanen hem ook niet. :(

De Europeanen moeten hem niet??? Hij staat in de top drie!!! En de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt niet bij Verhofstadt, maar bij de partijvoorzitter. En dan heb ik het niet over Sterckx, maar over De Gucht.

camaris
15 juni 2004, 10:06
Zouden Coveliers en Dedecker, als ze dan toch willen een statement maken, niet gewoon Beysen achternahuppelen. Mij lijkt dit eerder te gebeuren dan op de kar van het Blok te springen.
Ze verliezen hier wel hun geliefde zeteltjes mee (maar als ze naar het Blok lopen zullen ze ook nog een paar jaar moeten wachten om verkozen te worden), maar ze zouden zo wel hun signaal kunnen geven aan de VLD.

Is het trouwens niet eerder Guy, die een beetje gas moet terugnemen, en andere mensen ook eens mee laten beslissen?

Yann
15 juni 2004, 10:09
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.

Je vergelijkt een politieker met een neutraal persoon. Dat is niet eerlijk. Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.

Royalisme kent trouwens een opgang in Europa. Het republikeinse Frankrijk heeft onlangs het hart van de vermoordde Lodewijk XVI laten onderzoeken door een Leuvense professor, waarna het een eervolle staatsbegrafenis kreeg. De professor had met DNA testen bewezen dat het hart wel degelijk van Louis XVI was. Duizenden mensen verzamelden zich aan de kerk, en riepen: vive le roi!

Yann
15 juni 2004, 10:18
Matilde staat op nummer 1 van Europa's populairste royals. Zo berichtte het magazine Point De Vue onlangs. Ze laat daarmee Maxima en consoorten ver achter zich.

Hetgeen het koningshuis aan dotaties krijgt is nog niets vergeleken met wat een racistische Vlaamse partij aan overheidsgeld krijgt. Als ik moest kiezen, dan wist ik het wel.

Hetgeen nu in Frankrijk gebeurt toont aan dat monarchiën nog niet zo'n Middelleeuwse instellingen zijn, zoals de Vlaams Nationalisten beweren.

Spijt komt immers altijd te laat.

Antoon
15 juni 2004, 10:22
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.

Je vergelijkt een politieker met een neutraal persoon. Dat is niet eerlijk.

Ah nee? Het gaat wel om een neutraal franskiljon die 11 miljoen van ons geld krijgt, jaarlijks, om niks te kloten. Ik heb wel compassie omwille van het feit dat hij eerder onbekwaam lijkt om ook maar iets te doen. Maar dan moet hij maar met zijn dikke kont gaan aanschuiven bij het ocmw of bij VDAB.

Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.

Ik weet dat de vrije meningsuiting in dit land moeilijker wordt met de dag, maar voorlopig kan ik blijven zeggen dat ik deze franskiljonse klungelinge familie niet moet hebben als koninklijke familie.


Royalisme kent trouwens een opgang in Europa. Het republikeinse Frankrijk heeft onlangs het hart van de vermoordde Lodewijk XVI laten onderzoeken door een Leuvense professor, waarna het een eervolle staatsbegrafenis kreeg. De professor had met DNA testen bewezen dat het hart wel degelijk van Louis XVI was. Duizenden mensen verzamelden zich aan de kerk, en riepen: vive le roi!

:lol: :lol: :lol:

Wel grappig, maar even belachelijk.

Afijn, zoals ik eerder schreef maakt de voorlopige populariteit van Albert de Laatste geen verschil uit. De Saks et Cobourgs kunnen nog een tijdje blijven bestaan als folkloristische attactie. En zolang de bevolkingen dat wensen kunnen de onafhankelijke landen Vlaanderen en Wallonië een stukje blijven doorbetalen. Maar ook dat gaat wegebben.

Yann
15 juni 2004, 10:25
En wie gaat dat onafhankelijk Vlaanderen voor u regelen?? Cd&v - n-va??? :lol:

En het stuk over Louis XVI kan voor u grappig lijken, doch het is werkelijkheid.

camaris
15 juni 2004, 10:29
Als ze Leopold I opgraven en bewijzen dat zijn hart van hem is, gaat u dan ook aan de kerk "Vive le roi!" staan roepen? (In deze of in een andere van de twee landstalen?)

Patriot!
15 juni 2004, 10:29
Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.


Ja! Zuiver de VLD! Ik ben altijd sympathisant van de VLD geweest, en deze verkiezingen meer dan ooit omdat die idioten nu moest zwijgen. Dat ze maar op hun ander gaan met hun separatistisch circus!

Yann
15 juni 2004, 10:31
Als ze Leopold I opgraven en bewijzen dat zijn hart van hem is, gaat u dan ook aan de kerk "Vive le roi!" staan roepen? (In deze of in een andere van de twee landstalen?)

Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!

En voor mijn part hoeft er geen begrafenis te zijn om Vive Le Roi te roepen. (of Leve De Koning)

camaris
15 juni 2004, 10:41
Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!

Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...

Yann
15 juni 2004, 10:44
Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!

Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...

Moest dit dat zijn, dan zou dat niet meer moeten. :roll:

Het is niet smerig van de Fransen, om een staatsbegrafenis te houden. Ze doen het zeker niet voor de eer (!!!), en ook niet voor de technologie. Het was trouwens een Leuvense, of als je wilt, een Vlaamse professor die hen daarbij moest helpen.

Antoon
15 juni 2004, 10:51
En wie gaat dat onafhankelijk Vlaanderen voor u regelen?? Cd&v - n-va??? :lol:

Het is niet iets wat je zomaar regelt. Zoals ik reeds een paar keer heb geschreven is de separatie tussen Walen en Vlamingen gewoon reeds jaren aan de gang. De politieke families zijn uit elkaar, het politiek landschap is totaal verschillend, het ene volk kent nagenoeg niets van de cultuur van het ander volk, zelfs over de platte televisiecultuur kennen de Vlamingen en de Walen niets over elkaar. Een aantal staatshervormingen hebben reeds plaatsgehad, en verdere hervormingen zullen vroeg of laat volgen. Binnen de vakbonden beginnen ook de Walen en de Vlamingen van elkaar te vervreemden (op dit moment is dat het duidelijkst bij het Christelijke vakbond), zeg maar dat het natuurlijk proces reeds lang aan de gang is en dat je vroeg of laat een separatie krijgt zoals dat tussen de Tjechen en de Slovaken is gebeurd.





En het stuk over Louis XVI kan voor u grappig lijken, doch het is werkelijkheid.

Het kan zo zijn dat een aantal mensen is komen kijken naar dit folkloristisch gebeuren, maar het maakt het gebeuren niet minder lachwekkend. Maar kom, de Saks et Cobourg familieleden lopen hier ook rond als monsieur Hulot, hé?

camaris
15 juni 2004, 10:53
Als ze het niet voor de eer doen, kan u mij dan uitleggen waarom wel?
(Ik heb in mijn vorige post reeds het -voor een begrafenis ongelukkig gekozen woord- "spectakel" aangehaald...)
Waarom zou die Leuvense professor juist het hart van Lodewijk dezoveelste hebben onderzocht denkt u? Omdat hij koningsgezind was? Omdat dit een prangend probleem was in de Franse politiek?
Volgens mij gewoon om een beetje media-aandacht rond zijn onderzoek te krijgen... als hij gewoon DNA-onderzoek rond het hart van Jan Modaal had gedaan was het nooit op deze wijze in de media gekomen.

Van mij mogen de Fransen gerust staatsbegrafenissen houden, maar het dit pleit toch niet voor de monarchie?
Mijn punt was gewoon dat u met die stelling over het hart van Lodwelijk een argument pro-monarchie zoekt, dat ik niet zie.
Daarom mijn reactie dat het misschien "smerig" is een koning te begraven, en de republiek gewoon verder te zetten. (republiek en koning rijmen niet zoals u ook wel zal weten.)

Airke
15 juni 2004, 10:54
Och wat dat koningshuis betreft, die zijn ook allemaal liberaal.
En wie denkt ge dat die extra veiligheidsagenten heeft mogen betalen aan het kiesbureau in Tervuren waar onze dierbare princes Claire als bijzitter mocht gaan zitten, de Vlaamse belastingsbetaler natuurlijk.

En Le Roi in Frankrijk? Die heeft het daar zo bond gemaakt dat ze hem hebben weggeveegt, de macht bij één persoon leggen is niet slim.
Ze zijn in Frankrijk veel beter af met hun president. En een persoon zoals Chirac geniet veel meer aanzien van mij dan een achterlijk koningshuis.

Airke
15 juni 2004, 11:01
Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...

Moest dit dat zijn, dan zou dat niet meer moeten. :roll:

Het is niet smerig van de Fransen, om een staatsbegrafenis te houden. Ze doen het zeker niet voor de eer (!!!), en ook niet voor de technologie. Het was trouwens een Leuvense, of als je wilt, een Vlaamse professor die hen daarbij moest helpen.

Frankrijk heeft dan wel al een eeuwenoude geschiedenis ook e,
Belgie is een goeie 170 jaar geleden in elkaar gestoken en ze zijn dan maar ne koning gaan zoeken in duitsland of oostenrijk. De enige koning die tot nu toe wat heeft betekend voor Belgie is LEOPOLD II

boer_bavo
15 juni 2004, 11:04
Als Coveliers uit de VLD wordt gezet is het gedaan met de VLD. Ik zie dan niet in wat de bestaansreden van die partij dan nog is. Tenzij ze een flauw afkooksel van D66 willen worden.

Patriot!
15 juni 2004, 11:06
Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he :D

dominatrix
15 juni 2004, 11:13
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.
Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.


Je kan hieromtrent beweren wat je wil, er is maar 1 manier om te ontdekken of jouw 'Belgen' nog wel effectief een kongshuis willen:Een volksraadpleging!!! En ik denk als jouw 'Belgen' wisten voor wat een koningshuis staat en hoe nutteloos het is dat het resultaat jou wel eens heel somber zou kunnen maken. Het is misschien nog geen slecht gedacht om zoiets te organiseren... Bindend dan... zijn we opeens van dat toneelgezelschap af :P

lievendr
15 juni 2004, 13:33
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!inderdaad. iets te dissident voor het Blok denk ik :D

en ook te libertair. die mannen gaan nooit naar het Blok.

Spolspoel & Besmett
15 juni 2004, 13:38
Als ik mij niet vergis heeft Coveliers toen hij afgezet werd als fractieleider van VLD dat hij niet naar het VB zou gaan. Ik dacht dit intervieuw in HLN stond. Ik denk dat het VB beter af zonder hem.

Knuppel
15 juni 2004, 13:46
Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he :D

Daar moet je niet aan twijfelen! Coveliers is namelijk ooit Vlaams-nationalist geweest. En dat blijven nu eenmaal gevaarlijke gekken. :lol: :lol: :lol:

Antoon
15 juni 2004, 13:48
Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he :D

Daar moet je niet aan twijfelen! Coveliers is namelijk ooit Vlaams-nationalist geweest. En dat blijven nu eenmaal gevaarlijke gekken. :lol: :lol: :lol:

Alleszins gevarlijk voor de nostalgische unionisten alla Patriot, ocharme. En gek zijn we allemaal een beetje, niet?

Hingis
15 juni 2004, 13:59
Wat ik weet over De Decker is dat hem een hekel heeft aan Wallonië en Walen in het algemeen. Hij zou toch goed passen bij het Vlaams Blok.

doornroosje
15 juni 2004, 14:02
Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst. :wink:

Ik ben altijd VLD'er geweest, totdat die clowns van een Coveliers, Quicky, Vankrunkelsven, Dedecker... erbij kwamen.


De vld dat is een apekot
De grootste aap die staat vanvoor
En slaagt de maat met t'stokske voor. rarara?

Filip Van Looy
15 juni 2004, 14:28
In de VLD is plaats voor ieders mening, en die mag geuit worden.
Totdaar is niets verkeerds.
Ik begrijp echter de kruisvaart van deze solotripper niet.
Zijn ontgoocheling na zijn afzetting als fractievoorzitter begrijp ik echter wel. Moet deze nu van die aard zijn dat hij ook de partij schade wil berokkenen, dan is dit laag bij de grond.
Tijdens en na deze campagne heb ik van hem niets constructiefs gehoord
Als hij een man van eer is, dan stapt hij op.
Deze zure appel moet hij dan ook maar doorbijten. Naar waar hij gaat zal ons een worst wezen. Bij de Liberale alliantie is voor ondergravers van het liberale gedachtengoed geen plaats.
Met azijn vangt men geen vliegen, dus stoppen met de verzuring binnen en buiten de partij, of ophoepelen.
Maar neen dat durft hij niet (hij is nog niet vergeten wat Beysen overkomen is)
De liberaal die voor zo'n zeikerd stemt kan het onmogelijk goed met de partij menen.
Ik wens hem dan ook veel succes bij het Blok, al heeft men het daar ook zeer moeilijk met solotrippers meen ik.

Antoon
15 juni 2004, 14:35
Bij de Liberale alliantie is voor ondergravers van het liberale gedachtengoed geen plaats.

De Liberale alliantie?

Knuppel
15 juni 2004, 15:00
Daardoor groeit die 'alliantie' dan ook gelijk kool.

Filip Van Looy
15 juni 2004, 15:05
Ja toontje, dat partijke dat verkozen heeft deze verkiezingen niet op te komen om de liberalen niet nog meer te verdelen.
Blijkt achteraf ook een vergissing te zijn.
Een aantal liberale kiezers hadden dan wel een rechts alternatief gehad
tussen VLD en Blok, wat nu jammerlijk niet het geval was.
Ward Beysen rukt zich de weinige haren uit zijn hoofd nu hij
a) niet welkom is bij het blok
b) hij de VLD de rug heeft toegekeerd
c) zijn eigen mooi ideaal (liberaal appel) heeft opgeblazen door goedmenende rechts liberalen de deur te wijzen
Er was niets verkeerd met zijn visie dat er plaats was voor een rechts alternatief dat noch extreem, noch links ging aanleunen.
De weg die hij bewandelde nadien was spijtig genoeg de verkeerde
Waarschijnlijk hadden zij in deze context wel een of meerdere zetels kunnen bemachtigen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.

Antoon
15 juni 2004, 15:49
Ja toontje, dat partijke dat verkozen heeft deze verkiezingen niet op te komen om de liberalen niet nog meer te verdelen.
Blijkt achteraf ook een vergissing te zijn.
Een aantal liberale kiezers hadden dan wel een rechts alternatief gehad
tussen VLD en Blok, wat nu jammerlijk niet het geval was.
Ward Beysen rukt zich de weinige haren uit zijn hoofd nu hij
a) niet welkom is bij het blok
b) hij de VLD de rug heeft toegekeerd
c) zijn eigen mooi ideaal (liberaal appel) heeft opgeblazen door goedmenende rechts liberalen de deur te wijzen
Er was niets verkeerd met zijn visie dat er plaats was voor een rechts alternatief dat noch extreem, noch links ging aanleunen.
De weg die hij bewandelde nadien was spijtig genoeg de verkeerde
Waarschijnlijk hadden zij in deze context wel een of meerdere zetels kunnen bemachtigen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.

Is Liberale alliantie de partij van die linke brusselaar (ex-VLD) die Verhofstadt beschuldigde van het niet terugbetalen van een persoonlijke lening of zo?

lievendr
15 juni 2004, 16:05
Ja toontje, dat partijke dat verkozen heeft deze verkiezingen niet op te komen om de liberalen niet nog meer te verdelen.
Blijkt achteraf ook een vergissing te zijn.
Een aantal liberale kiezers hadden dan wel een rechts alternatief gehad
tussen VLD en Blok, wat nu jammerlijk niet het geval was.
Ward Beysen rukt zich de weinige haren uit zijn hoofd nu hij
a) niet welkom is bij het blok
b) hij de VLD de rug heeft toegekeerd
c) zijn eigen mooi ideaal (liberaal appel) heeft opgeblazen door goedmenende rechts liberalen de deur te wijzen
Er was niets verkeerd met zijn visie dat er plaats was voor een rechts alternatief dat noch extreem, noch links ging aanleunen.
De weg die hij bewandelde nadien was spijtig genoeg de verkeerde
Waarschijnlijk hadden zij in deze context wel een of meerdere zetels kunnen bemachtigen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.

Is Liberale alliantie de partij van die linke brusselaar (ex-VLD) die Verhofstadt beschuldigde van het niet terugbetalen van een persoonlijke lening of zo?Govaerts of zo ... met Veilig Blauw. is het dat niet ?

Filip Van Looy
15 juni 2004, 16:11
Neen heren, niet Goovaerts of Veilig Blauw,
ga maar eens kijken naar de standpunten op www.liberale-alliantie.be
BTW onze site werd gezien de gesprekken met de VLD niet meer geupdated sinds 14 februari buiten een aankondiging van het verkiesbaar zijn op een andere lijst van een van onze leden

Antoon
15 juni 2004, 16:37
Neen heren, niet Goovaerts of Veilig Blauw,
ga maar eens kijken naar de standpunten op www.liberale-alliantie.be
BTW onze site werd gezien de gesprekken met de VLD niet meer geupdated sinds 14 februari buiten een aankondiging van het verkiesbaar zijn op een andere lijst van een van onze leden

Een afscheuring van mini-partijtje Liberaal Appel? :lol:

benji
15 juni 2004, 17:05
Alvorens Coveliers naast Morel wilt zitten, zal hij wel eerst even zijn tanden moeten poetsen.
hahahaha ja zoals diene Vandenbosche van den spa ook zo'n vettig ventje :lol:

KVE
15 juni 2004, 17:07
Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.


Ja! Zuiver de VLD! Ik ben altijd sympathisant van de VLD geweest, en deze verkiezingen meer dan ooit omdat die idioten nu moest zwijgen. Dat ze maar op hun ander gaan met hun separatistisch circus!

Als ik van u was, zou ik van partij veranderen mijn beste. Altijd sympathisant geweest van de VLD? Dan zou u toch moeten weten dat zij voor een confederale staat is. En inderdaad dat is de eerste stap naar de onafhankelijkheid van Wallonië enerzijds en Vlaanderen anderzijds.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Yann
15 juni 2004, 17:45
Als ze het niet voor de eer doen, kan u mij dan uitleggen waarom wel?
(Ik heb in mijn vorige post reeds het -voor een begrafenis ongelukkig gekozen woord- "spectakel" aangehaald...)
Waarom zou die Leuvense professor juist het hart van Lodewijk dezoveelste hebben onderzocht denkt u? Omdat hij koningsgezind was? Omdat dit een prangend probleem was in de Franse politiek?
Volgens mij gewoon om een beetje media-aandacht rond zijn onderzoek te krijgen... als hij gewoon DNA-onderzoek rond het hart van Jan Modaal had gedaan was het nooit op deze wijze in de media gekomen.

Van mij mogen de Fransen gerust staatsbegrafenissen houden, maar het dit pleit toch niet voor de monarchie?
Mijn punt was gewoon dat u met die stelling over het hart van Lodwelijk een argument pro-monarchie zoekt, dat ik niet zie.
Daarom mijn reactie dat het misschien "smerig" is een koning te begraven, en de republiek gewoon verder te zetten. (republiek en koning rijmen niet zoals u ook wel zal weten.)

U moet de media er maar eens op nakijken. In Frankrijk groeit het aantal royalisten met de dag. Die staatsbegrafenis heeft niets met eer te maken, en nog minder met spektakel. Hierdoor verontschuldigt Frankrijk zich eindelijk voor de barbaarsheden die tijdens de revolutie plaatsvonden. En dat is op zich een goede zaak.

Guderian
15 juni 2004, 17:47
Beide zijn echte liberalen en passen dus niet in het VB. Het VB zou met die 2 enkel maar miserie hebben, zeker met Dedecker.

Yann
15 juni 2004, 17:53
Och wat dat koningshuis betreft, die zijn ook allemaal liberaal.
En wie denkt ge dat die extra veiligheidsagenten heeft mogen betalen aan het kiesbureau in Tervuren waar onze dierbare princes Claire als bijzitter mocht gaan zitten, de Vlaamse belastingsbetaler natuurlijk.

Veiligheidsagenten??? Voor prinses Claire??? Hoe kom je daar bij?

Dan vervult een royal eens haar burgerplicht, en dan is het nog niet goed... :x



En Le Roi in Frankrijk? Die heeft het daar zo bond gemaakt dat ze hem hebben weggeveegt, de macht bij één persoon leggen is niet slim.
Ze zijn in Frankrijk veel beter af met hun president. En een persoon zoals Chirac geniet veel meer aanzien van mij dan een achterlijk koningshuis.

Als rechts-extremist zal Le Pen dit niet graag horen vrees ik...

Rr00ttt
15 juni 2004, 17:54
Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.

Voor zover ik weet is geen van beide vlaams-nationalist (meer). Zolang zij vlaamse onafhankelijkheid niet onderschrijven komen ze m.i. niet in aanmerking.

Seba
15 juni 2004, 17:56
Beide zijn echte liberalen en passen dus niet in het VB. Het VB zou met die 2 enkel maar miserie hebben, zeker met Dedecker.

of hoe Guderian denkt te bepalen wie wel en wie niet binnen het VB past. Dat het bijna een dagelijkse partijstrategie van eht Blok is om uit de liberale vijver te vissen vergeet hij daarbij gemakkelijkheidshalve...

PAJOT
15 juni 2004, 17:58
Beide zijn echte liberalen en passen dus niet in het VB. Het VB zou met die 2 enkel maar miserie hebben, zeker met Dedecker.

of hoe Guderian denkt te bepalen wie wel en wie niet binnen het VB past. Dat het bijna een dagelijkse partijstrategie van eht Blok is om uit de liberale vijver te vissen vergeet hij daarbij gemakkelijkheidshalve...

Ward Beysen hebben ze toch handig geneutraliseerd. :P

Groot Bakkes
15 juni 2004, 18:00
Ik heb nog niet alle pagina's gelezen dus misschien is het al gezegd maar als ik het goed voorheb is Coveliers belgicist (hoewel hij in een ver verleden nog bij de VU zat).

Groot Bakkes
15 juni 2004, 18:03
Och wat dat koningshuis betreft, die zijn ook allemaal liberaal.
En wie denkt ge dat die extra veiligheidsagenten heeft mogen betalen aan het kiesbureau in Tervuren waar onze dierbare princes Claire als bijzitter mocht gaan zitten, de Vlaamse belastingsbetaler natuurlijk.

Veiligheidsagenten??? Voor prinses Claire??? Hoe kom je daar bij?

Dan vervult een royal eens haar burgerplicht, en dan is het nog niet goed... :x


Als u goed had gekeken naar de verkiezingsshow dan had u daar aan dat stembureau inderdaad een hele resem flikken gezien.

Rr00ttt
15 juni 2004, 18:10
of hoe Guderian denkt te bepalen wie wel en wie niet binnen het VB past. Dat het bijna een dagelijkse partijstrategie van eht Blok is om uit de liberale vijver te vissen vergeet hij daarbij gemakkelijkheidshalve...

Dat is niet correct. Liberale kiezers ja, maar een ward beysen was duidelijk niet welkom binnen de partij gezien zijn gebrek aan vlaams-nationalisme.

Samenwerken wanneer de doelen hetzelfde zijn is een goede zaak, maar niet vld-gewijs jan en alleman binnenhalen die niet eens de basisbeginselen van het VB onderschrijven. (In casu: vlaams nationalisme)

Yann
15 juni 2004, 18:16
Veiligheidsagenten??? Voor prinses Claire??? Hoe kom je daar bij?

Dan vervult een royal eens haar burgerplicht, en dan is het nog niet goed... :x


Als u goed had gekeken naar de verkiezingsshow dan had u daar aan dat stembureau inderdaad een hele resem flikken gezien.

Aan mijn stembureau stonden ook een hele resem flikken, doch geen enkele bijzitter was een bekende. Zij staan daar om de orde te handhaven, niet om prinses Claire te verdedigen... :roll: Of stond er ook een metaaldetector aan de ingang misschien.

Na drie uur kwamen Laurent en Claire buiten met de voorzitster van het stembureau... zonder veiligheidsagenten...

Yann
15 juni 2004, 18:17
Ik heb nog niet alle pagina's gelezen dus misschien is het al gezegd maar als ik het goed voorheb is Coveliers belgicist (hoewel hij in een ver verleden nog bij de VU zat).

Coveliers is een niksnutist. Kenmerk: draaien gelijk de wind.

Groot Bakkes
15 juni 2004, 18:38
Als u goed had gekeken naar de verkiezingsshow dan had u daar aan dat stembureau inderdaad een hele resem flikken gezien.

Aan mijn stembureau stonden ook een hele resem flikken, doch geen enkele bijzitter was een bekende. Zij staan daar om de orde te handhaven, niet om prinses Claire te verdedigen... :roll: Of stond er ook een metaaldetector aan de ingang misschien.

Na drie uur kwamen Laurent en Claire buiten met de voorzitster van het stembureau... zonder veiligheidsagenten...

De VRT vermeldde ook duidelijk dat er extra politiebewaking was, maar dat zal wel een groot Vlaams complot zijn van de VRT in coöperatie met het VB en de N-VA, en de verdoken separatisten van CD&V.

Yann
15 juni 2004, 19:42
Aan mijn stembureau stonden ook een hele resem flikken, doch geen enkele bijzitter was een bekende. Zij staan daar om de orde te handhaven, niet om prinses Claire te verdedigen... :roll: Of stond er ook een metaaldetector aan de ingang misschien.

Na drie uur kwamen Laurent en Claire buiten met de voorzitster van het stembureau... zonder veiligheidsagenten...

De VRT vermeldde ook duidelijk dat er extra politiebewaking was, maar dat zal wel een groot Vlaams complot zijn van de VRT in coöperatie met het VB en de N-VA, en de verdoken separatisten van CD&V.

Ok, dan blijven de leden van ons Koningshuis in het vervolg thuis, als ze democratisch worden opgeroepen om hun burgerplicht te volbrengen. Dat saaie werkje mogen ze overlaten aan "Les sales Flamins".

Groot Bakkes
16 juni 2004, 11:06
De VRT vermeldde ook duidelijk dat er extra politiebewaking was, maar dat zal wel een groot Vlaams complot zijn van de VRT in coöperatie met het VB en de N-VA, en de verdoken separatisten van CD&V.

Ok, dan blijven de leden van ons Koningshuis in het vervolg thuis, als ze democratisch worden opgeroepen om hun burgerplicht te volbrengen. Dat saaie werkje mogen ze overlaten aan "Les sales Flamins".

Nee, dat vind ik niet. Ook zij zijn burgers en moeten als hen dat gevraagd wordt bijzitter zijn, maar als ze dan extra politie-bewaking willen moeten ze het maar zelf betalen. :mrgreen:

brusselke
16 juni 2004, 11:20
Als Coveliers uit de VLD wordt gezet is het gedaan met de VLD. Ik zie dan niet in wat de bestaansreden van die partij dan nog is. Tenzij ze een flauw afkooksel van D66 willen worden.

Gelezen in het Belang van Limburg :


15 tips om kiezers naar het Vlaams Blok te jagen

Het Vlaams Blok won zondag de verkiezingen. De democratische partijen reageerden verbouwereerd, hadden het over anti-politiek en vergaten voor het gemak dat ze zelf voor een goed stuk mee aan de basis liggen van die anti-politiek.

We zijn er ons van bewust, in de politiek is het zoals in de voetbal, op de tribune is het gemakkelijker. Dit neemt niet weg dat er in de politiek steeds opnieuw zaken gebeuren waarvan iedereen, ook de politici zelf, zich afvraagt: "Hoe is het in godsnaam mogelijk?"


Mochten de democratische partijen van plan zijn om ook de volgende verkiezingen te verliezen van het Vlaams Blok, dan kunnen deze tips misschien helpen.

Tip 1
Vervang regelmatig een minister.

Dat een regering af en toe een minister moet vervangen, is logisch. Maar wat er met de Vlaamse regering gebeurde, tart elke verbeelding: 19 ministers in totaal, slechts 3 ministers die de rit uitdoen, 5 ministers van Sociale Huisvesting. Het wekt de indruk dat men niets meer moet kunnen om minister te worden, dat iedereen wel eens aan de beurt komt.

Tip 2
Geef superboetes voor onnozele overtredingen.

De nieuwe verkeerswet en de opgedreven controles zorgden in eerste instantie voor veel verzet. Dat ebde enigszins weg. Maar het onbegrip voor de superboetes voor lichte overtredingen - even parkeren met twee wielen op de stoep wanneer men de kinderen van school haalt - bleef. De regering paste dit aan, maar te laat: ook de beeldvorming bleef.

Tip 3
Houd de echte cijfers achter en zeg dat alles goed gaat.

In de aanloop naar de verkiezingen voor Kamer en Senaat van mei 2003 beloofden de partijen zich te pletter. Meteen na de verkiezingen verscheen het rapport van de Nationale Bank dat aangaf dat de economische groei minimaal was en dat de begroting zou ontsporen zonder nieuwe maatregelen. Dat wekte de indruk dat de regering de echte cijfers achterhield. En dat is ook zo. Want ook al komt de Nationale Bank elk jaar pas in juni met haar rapport, in regeringskringen zijn de cijfers al een maand eerder bekend. Verhofstadt bewees dat trouwens door dit jaar op voorhand uit het rapport 2004 te citeren.

Tip 4
Zorg voor nog meer cijfers die voor discussie zorgen.

Premier Verhofstadt verraste tijdens een verhit debat in de Kamer ooit vriend en tegenstander door met de laatste misdaadcijfers uit te pakken. Nadien bleek dat ze helemaal niet vergelijkbaar waren met vorige cijfers omdat de regering beslist had om anders te meten. Dat was kort voor de verkiezingen opnieuw het geval met de misdaadcijfers. Minister Dewael liet weten dat de misdaad terugliep, in de politiezones vroeg men zich af over welke cijfers Dewael het had. En nu blijken ook de cijfers over verkeersslachtoffers voor interpretatie vatbaar: wanneer moet men sterven om als verkeersdode geteld te worden?

Tip 5
Schuif een kandidaat-burgemeester naar voren en zeg daarna dat het maar om te lachen was.

De Visa-affaire zorgde voor grote politieke problemen in Antwerpen, tot en met de vervanging van burgemeester Leona Detiège. Op een gegeven ogenblik schoof de VLD Hugo Coveliers naar voren als kandidaat-burgemeester, om de man vervolgens als een baksteen te laten vallen nadat de sp.a en Steve Stevaert even met het vingertje hadden gewezen.

Tip 6
Laat een andere partij veroordelen net voor de verkiezingen.

De veroordeling van het Vaams Blok door het hof van beroep in Gent kort voor de verkiezingen zorgde voor veel onbegrip. De politieke klasse zegde dat ze dit proces niet gewild had, maar het was de politiek die de wet eerst zo veranderd had dat het proces mogelijk werd. Gewone burgers moeten soms jaren op hun proces wachten, maar in dit geval had het hof van beroep in Gent veel haast en dat laat vermoeden dat het hof werd opgejaagd door de politiek.

Tip 7
Beloof een belastingverlaging maar geef ze niet.
Er ging bijna geen maand voorbij zonder dat minister van Financiën Didier Reynders een persconferentie gaf over de verlaging van de personenbelasting. Maar in de loop van de rit veranderde de regering het geweer van schouder en besliste ze dat de verlaging moest toegepast worden bij de afrekening en niet in de voorheffing. Het heeft als gevolg dat de mensen pas volgend jaar iets zullen zien van de belastingverlaging. Ondertussen verhoogden de gemeenten hun belastingen, wat maakt dat de mensen uiteindelijk niet minder maar meer belastingen betalen.

Tip 8
Beloon mensen die met hun zwart geld naar het buitenland gaan.

De fiscale amnestie beloont mensen die met hun grijs of zwart geld naar het buitenland trokken. Dat wordt door de burger die zijn belastingen altijd correct betaalde ervaren als ten zeerste onrechtvaardig.

Tip 9
Voer tegen de wil van de bevolking het migrantenstemrecht in.

Opiniepeiling na opiniepeiling gaf aan dat brede lagen van de Belgische bevolking in het algemeen en de Vlaamse bevolking in het bijzonder tégen het migrantenstemrecht is. Maar de socialisten trokken er zich niets van aan en dreven hun wil door. En de liberalen schreeuwden wel veel maar bleven liever minister of volksvertegenwoordiger dan het migrantenstemrecht tegen te houden.

Tip 10
Gooi de mensen buiten die uw programma verdedigen.

De VLD was tegen het migrantenstemrecht. Maar toen VLD'er Hugo Coveliers dat VLD-standpunt met hand en tand verdedigde, werd hij door zijn eigen partij bijna op straat gezet. Daarna overkwam de VLD-voorzitter Karel De Gucht in hoogst eigen persoon hetzelfde toen Guy Verhofstadt hem verplichtte om ontslag te nemen als voorzitter.

Tip 11
Filibuster en lach om uw eigen onzin.

Nog een VLD'er die tegen het migrantenstemrecht was, is Jean-Marie Dedecker. Om een stemming zo lang mogelijk uit te stellen, begon hij te filibusteren over de Thaise fauna en flora, vond zichzelf erg leuk bezig en barstte in lachen uit. Met dat beeld ridiculiseerde Dedecker niet alleen zichzelf, maar de hele politiek.

Tip 12
Zorg dat kritische journalisten uit de ether geplukt worden.

Het tv-programma Zwart/Wit van Jurgen Verstrepen op Liberty TV zorgde voor veel ongenoegen. Kort voor de verkiezingen werd het afgevoerd. Jurgen Verstrepen had het over politieke druk. De honderden lezersbrieven in kranten en tijdschriften gaven aan dat de bevolking hem geloofde. Terecht.

Tip 13
Zorg dat u uw personeel niet betaalt op het einde van het jaar.

De Vlaamse regering pronkte als een pauw met haar begrotingscijfers. De halvering van de Vlaamse schuld in vijf jaar tijd werd als een buitengewone prestatie gepromoot. Maar eind december bleek er geen geld te zijn om het personeel uit de gehandicaptensector te betalen. Afbouw van de schuld primeerde op mensen. Fraai is anders.

Tip 14
Zeg dat je Olympische Spelen gaat organiseren.

De vervanging van zowat de hele Vlaamse regering tijdens het laatste jaar van de legislatuur had als gevolg dat we ministers kregen die niets meer konden realiseren maar toch in het nieuws wilden komen. Dat leidde tot een stortvloed aan gekke en vaak niet realistische voorstellen. In die stortvloed verdronk het op zich niet eens zo gekke idee om Vlaanderen kandidaat te stellen voor de organisatie van de Olympische Spelen.

Tip 15
Doe mee aan verkiezingen en zeg dat het maar om te lachen is.

Het aantal politici dat zondag meedeed aan de verkiezingen maar helemaal niet van plan was om ook maar één uur in het Vlaams Parlement te zetelen, nam astronomische proporties aan. Het is kiezersbedrog, het degradeert kiezers tot stemmachines. En dat pikken ze niet.

Yann
16 juni 2004, 11:36
Ok, dan blijven de leden van ons Koningshuis in het vervolg thuis, als ze democratisch worden opgeroepen om hun burgerplicht te volbrengen. Dat saaie werkje mogen ze overlaten aan "Les sales Flamins".

Nee, dat vind ik niet. Ook zij zijn burgers en moeten als hen dat gevraagd wordt bijzitter zijn, maar als ze dan extra politie-bewaking willen moeten ze het maar zelf betalen. :mrgreen:

Belachelijke argumentering.

Guderian
16 juni 2004, 11:41
Beide zijn echte liberalen en passen dus niet in het VB. Het VB zou met die 2 enkel maar miserie hebben, zeker met Dedecker.

of hoe Guderian denkt te bepalen wie wel en wie niet binnen het VB past. Dat het bijna een dagelijkse partijstrategie van eht Blok is om uit de liberale vijver te vissen vergeet hij daarbij gemakkelijkheidshalve...

Ik zeg enkel zoals het is: Dedecker en Coveliers zijn volbloed liberalen, die het bijzonder moeilijk hebben met partijdiscipline. En zolang het regime alle middelen die men zich kan bedenken inzet tegen het VB, is bij het VB een strikte partijdiscipline noodzakelijk.
Dat het VB een "dagelijkse partijstrategie" zou hebben om liberalen op te vissen is "nogal" bij het haar getrokken. Lees eens de FET van gisteren, daarin staat volgens een analyse van professor Walgraeve dat vooral heel wat trouwe rechtse kiezers van de VLD maar ook van de CD&V ( :P ) en de NiVeA voor het Vlaams Blok hebben gekozen. Met "trouwe" kiezers bedoelt hij mensen die nochtans niet snel van partij veranderen. De NiVeA zou een kwart tot 1/3 van haar trouwe achterban aan het VB verloren hebben. :mrgreen:

Groot Bakkes
16 juni 2004, 11:51
Nee, dat vind ik niet. Ook zij zijn burgers en moeten als hen dat gevraagd wordt bijzitter zijn, maar als ze dan extra politie-bewaking willen moeten ze het maar zelf betalen. :mrgreen:

Belachelijke argumentering.

U weet dat ze klopt en dus kan u ze niet op een serieuse manier ontkrachten. Ik zal nog een iets specifieker voorbeeld geven:
Als ik bijzitter ben en ik ben bang dat er plots een paar kerels met kalasjnikovs zullen binnenstormen in het stembureau, maar er is geen echt tastbaar bewijs dat dit zal gebeuren, dan zal ik zelf, bij Securitas of zo'n bedrijf, enkele veiligheidsagenten moeten inhuren. De flikken gaan daar niet extra mannen voor optrommelen hé. :wink:

Groot Bakkes
16 juni 2004, 11:55
of hoe Guderian denkt te bepalen wie wel en wie niet binnen het VB past. Dat het bijna een dagelijkse partijstrategie van eht Blok is om uit de liberale vijver te vissen vergeet hij daarbij gemakkelijkheidshalve...

Ik zeg enkel zoals het is: Dedecker en Coveliers zijn volbloed liberalen, die het bijzonder moeilijk hebben met partijdiscipline. En zolang het regime alle middelen die men zich kan bedenken inzet tegen het VB, is bij het VB een strikte partijdiscipline noodzakelijk.
Dat het VB een "dagelijkse partijstrategie" zou hebben om liberalen op te vissen is "nogal" bij het haar getrokken. Lees eens de FET van gisteren, daarin staat volgens een analyse van professor Walgraeve dat vooral heel wat trouwe rechtse kiezers van de VLD maar ook van de CD&V ( :P ) en de NiVeA voor het Vlaams Blok hebben gekozen. Met "trouwe" kiezers bedoelt hij mensen die nochtans niet snel van partij veranderen. De NiVeA zou een kwart tot 1/3 van haar trouwe achterban aan het VB verloren hebben. :mrgreen:

Beste Guderian,

De eerlijkheid gebiedt ons ook te zeggen dat het VB heel specifiek zich naar de VLD-kiezers heeft gericht. Voorbeelden daarvan zijn o.a. de affiche "Minder lasten, meer Vlaanderen", het binnenhalen van zakenman Freddy Van Gaever, het ex-VLD-parlementslid Claudine De Schepper, et cetera. Het zou me dan ook niet verwonderen als het Blok de "volbloed liberalen" Coveliers en De Decker binnenhaalt.

Herr Flick
16 juni 2004, 12:22
heel goeie opruiming...
daar horen die onnozelaars thuis....
en daar mogen zij stemmen bij halen....

en de VLD?
beter kleiner maar goed, dan groter en met dat soort blazen...
er zal wel schoonschip gemaakt worden...

bij de afgang van het blok binnen enkele jaren gaan zij dan mee....

gisteren nog een nieuwe blok kiezer ontmoet...
omdat er af en toe een voorbijganger in zijn berm komt pissen...
maar ja, die berm ligt er verwaarloosd bij...
toen ik hem zegde dat hij misschien die struiken wat moest inkorten en zijn berm verzorgen zoals de hele buurt dat doet...
antwoorde hij: "het blok gaat iets aan het sluikstorten doen, hebben ze beloofd..."...
weeral iets bijgeleerd: "bermpissen is sluikstorten"
en het alternatief voor de andere partijen gaat dat verbieden en uit de wereld ruimen....
na ja.... zowel onterechte als misschien sommige terechte misnoegdheden gaan door Dewinter, Annemans en co uitgeroeid worden....
dan is er geen 70- maar 7777-punten programma nodig...

hopelijk leef ik lang genoeg om dat allemaal te zien realiseren...
en dan worden zwarte en pikzwarte zondagen ineens lilla-rose zondagen...


Wel, ik heb geen berm waar ze in kunnen pissen, dat is dan ook niet de reden waarom ik voor het blok stem.

De redenen waarvoor ik voor het blok stem zijn :

A omwille van de criminaliteit waar nog steeds niks aan gedaan wordt.
B omwille van het geprofiteer van bepaalde bevolkingsgroepen terwijl de outochtone bevolking verdomme moet smeken om te krijgen waar ze recht op hebben, na een leven van hard labeur
C omwille van het gepest van de burger door allerlei onozele wetten uit te vaardigen
D omwille van het infantiele , totaal onprofessionele en belachelijke gedrag van 80 % van de zogenaamde "democratische" politici.

En de allerlaatste reden die mij voor altijd voor het blok zal doen stemmen overigens is het politieke proces dat tegen hen gevoerd is door een partijdige rechter, eentje uit een geslacht dat reeds in de jaren 40 en 50 heeft huis gehouden onder de vlaamse bevolking.

Herr Flick
16 juni 2004, 12:30
Nee, dat vind ik niet. Ook zij zijn burgers en moeten als hen dat gevraagd wordt bijzitter zijn, maar als ze dan extra politie-bewaking willen moeten ze het maar zelf betalen. :mrgreen:

Belachelijke argumentering.


Wel ik ben ook belangrijk, even belangrijke als lorre en zijn koeketien, zo staat dat toch in onze grondwet : even citeren : "Alle belgen zijn gelijk voor de wet..." Dus kan ik hieruit besluiten dat ik ook recht heb op een gratis rijkswachtescorte.

gm 956950
17 juni 2004, 20:09
Laat het Vlaams blok eens van de praktijk proeven,binnen de kortste
keren zitten ze evenals wij in het web van compromissen,zo zit de politiek
nu éénmaal ineen.
Dan zullen de kampioenen van de ik maatschappij hun kiezers sneller verliezen dan zij ze ooit gewonnen hebben.
Het profiel van een blokker is volgens mij trouwens de eeuwige klager,nooit is iets goed,
klagen maar zelf niks doen om het te veranderen,altijd en op alles kritiek,
en fitten op een ander,maar weet toch maar dat hun maandelijkse uitkeringen en hun
pensioenen van morgen ook zullen gefinancierd worden door het werk van die miljoenen anderen die niet voor het blok stemden, plus alle Walen
en vreemdelingen die dagelijks werken om dit mogelijk te houden.


GIL Marien

Distel
17 juni 2004, 20:16
Laat het Vlaams blok eens van de praktijk proeven,binnen de kortste
keren zitten ze evenals wij in het web van compromissen,zo zit de politiek
nu éénmaal ineen.
Dan zullen de kampioenen van de ik maatschappij hun kiezers sneller verliezen dan zij ze ooit gewonnen hebben.
Het profiel van een blokker is volgens mij trouwens de eeuwige klager,nooit is iets goed,
klagen maar zelf niks doen om het te veranderen,altijd en op alles kritiek,
en fitten op een ander,maar weet toch maar dat hun maandelijkse uitkeringen en hun
pensioenen van morgen ook zullen gefinancierd worden door het werk van die miljoenen anderen die niet voor het blok stemden, plus alle Walen
en vreemdelingen die dagelijks werken om dit mogelijk te houden.


GIL Marien

Wat een geklaag en gefit op een ander toch.

Knuppel
17 juni 2004, 20:23
Het profiel van een blokker is volgens mij trouwens de eeuwige klager,nooit is iets goed,



HBVL schreef:

15 tips om kiezers naar het Vlaams Blok te jagen

Het Vlaams Blok won zondag de verkiezingen. De democratische partijen reageerden verbouwereerd, hadden het over anti-politiek en vergaten voor het gemak dat ze zelf voor een goed stuk mee aan de basis liggen van die anti-politiek.

We zijn er ons van bewust, in de politiek is het zoals in de voetbal, op de tribune is het gemakkelijker. Dit neemt niet weg dat er in de politiek steeds opnieuw zaken gebeuren waarvan iedereen, ook de politici zelf, zich afvraagt: "Hoe is het in godsnaam mogelijk?"


Mochten de democratische partijen van plan zijn om ook de volgende verkiezingen te verliezen van het Vlaams Blok, dan kunnen deze tips misschien helpen.

Tip 1
Vervang regelmatig een minister.

Dat een regering af en toe een minister moet vervangen, is logisch. Maar wat er met de Vlaamse regering gebeurde, tart elke verbeelding: 19 ministers in totaal, slechts 3 ministers die de rit uitdoen, 5 ministers van Sociale Huisvesting. Het wekt de indruk dat men niets meer moet kunnen om minister te worden, dat iedereen wel eens aan de beurt komt.

Tip 2
Geef superboetes voor onnozele overtredingen.

De nieuwe verkeerswet en de opgedreven controles zorgden in eerste instantie voor veel verzet. Dat ebde enigszins weg. Maar het onbegrip voor de superboetes voor lichte overtredingen - even parkeren met twee wielen op de stoep wanneer men de kinderen van school haalt - bleef. De regering paste dit aan, maar te laat: ook de beeldvorming bleef.

Tip 3
Houd de echte cijfers achter en zeg dat alles goed gaat.

In de aanloop naar de verkiezingen voor Kamer en Senaat van mei 2003 beloofden de partijen zich te pletter. Meteen na de verkiezingen verscheen het rapport van de Nationale Bank dat aangaf dat de economische groei minimaal was en dat de begroting zou ontsporen zonder nieuwe maatregelen. Dat wekte de indruk dat de regering de echte cijfers achterhield. En dat is ook zo. Want ook al komt de Nationale Bank elk jaar pas in juni met haar rapport, in regeringskringen zijn de cijfers al een maand eerder bekend. Verhofstadt bewees dat trouwens door dit jaar op voorhand uit het rapport 2004 te citeren.

Tip 4
Zorg voor nog meer cijfers die voor discussie zorgen.

Premier Verhofstadt verraste tijdens een verhit debat in de Kamer ooit vriend en tegenstander door met de laatste misdaadcijfers uit te pakken. Nadien bleek dat ze helemaal niet vergelijkbaar waren met vorige cijfers omdat de regering beslist had om anders te meten. Dat was kort voor de verkiezingen opnieuw het geval met de misdaadcijfers. Minister Dewael liet weten dat de misdaad terugliep, in de politiezones vroeg men zich af over welke cijfers Dewael het had. En nu blijken ook de cijfers over verkeersslachtoffers voor interpretatie vatbaar: wanneer moet men sterven om als verkeersdode geteld te worden?

Tip 5
Schuif een kandidaat-burgemeester naar voren en zeg daarna dat het maar om te lachen was.

De Visa-affaire zorgde voor grote politieke problemen in Antwerpen, tot en met de vervanging van burgemeester Leona Detiège. Op een gegeven ogenblik schoof de VLD Hugo Coveliers naar voren als kandidaat-burgemeester, om de man vervolgens als een baksteen te laten vallen nadat de sp.a en Steve Stevaert even met het vingertje hadden gewezen.

Tip 6
Laat een andere partij veroordelen net voor de verkiezingen.

De veroordeling van het Vaams Blok door het hof van beroep in Gent kort voor de verkiezingen zorgde voor veel onbegrip. De politieke klasse zegde dat ze dit proces niet gewild had, maar het was de politiek die de wet eerst zo veranderd had dat het proces mogelijk werd. Gewone burgers moeten soms jaren op hun proces wachten, maar in dit geval had het hof van beroep in Gent veel haast en dat laat vermoeden dat het hof werd opgejaagd door de politiek.

Tip 7
Beloof een belastingverlaging maar geef ze niet.
Er ging bijna geen maand voorbij zonder dat minister van Financiën Didier Reynders een persconferentie gaf over de verlaging van de personenbelasting. Maar in de loop van de rit veranderde de regering het geweer van schouder en besliste ze dat de verlaging moest toegepast worden bij de afrekening en niet in de voorheffing. Het heeft als gevolg dat de mensen pas volgend jaar iets zullen zien van de belastingverlaging. Ondertussen verhoogden de gemeenten hun belastingen, wat maakt dat de mensen uiteindelijk niet minder maar meer belastingen betalen.

Tip 8
Beloon mensen die met hun zwart geld naar het buitenland gaan.

De fiscale amnestie beloont mensen die met hun grijs of zwart geld naar het buitenland trokken. Dat wordt door de burger die zijn belastingen altijd correct betaalde ervaren als ten zeerste onrechtvaardig.

Tip 9
Voer tegen de wil van de bevolking het migrantenstemrecht in.

Opiniepeiling na opiniepeiling gaf aan dat brede lagen van de Belgische bevolking in het algemeen en de Vlaamse bevolking in het bijzonder tégen het migrantenstemrecht is. Maar de socialisten trokken er zich niets van aan en dreven hun wil door. En de liberalen schreeuwden wel veel maar bleven liever minister of volksvertegenwoordiger dan het migrantenstemrecht tegen te houden.

Tip 10
Gooi de mensen buiten die uw programma verdedigen.

De VLD was tegen het migrantenstemrecht. Maar toen VLD'er Hugo Coveliers dat VLD-standpunt met hand en tand verdedigde, werd hij door zijn eigen partij bijna op straat gezet. Daarna overkwam de VLD-voorzitter Karel De Gucht in hoogst eigen persoon hetzelfde toen Guy Verhofstadt hem verplichtte om ontslag te nemen als voorzitter.

Tip 11
Filibuster en lach om uw eigen onzin.

Nog een VLD'er die tegen het migrantenstemrecht was, is Jean-Marie Dedecker. Om een stemming zo lang mogelijk uit te stellen, begon hij te filibusteren over de Thaise fauna en flora, vond zichzelf erg leuk bezig en barstte in lachen uit. Met dat beeld ridiculiseerde Dedecker niet alleen zichzelf, maar de hele politiek.

Tip 12
Zorg dat kritische journalisten uit de ether geplukt worden.

Het tv-programma Zwart/Wit van Jurgen Verstrepen op Liberty TV zorgde voor veel ongenoegen. Kort voor de verkiezingen werd het afgevoerd. Jurgen Verstrepen had het over politieke druk. De honderden lezersbrieven in kranten en tijdschriften gaven aan dat de bevolking hem geloofde. Terecht.

Tip 13
Zorg dat u uw personeel niet betaalt op het einde van het jaar.

De Vlaamse regering pronkte als een pauw met haar begrotingscijfers. De halvering van de Vlaamse schuld in vijf jaar tijd werd als een buitengewone prestatie gepromoot. Maar eind december bleek er geen geld te zijn om het personeel uit de gehandicaptensector te betalen. Afbouw van de schuld primeerde op mensen. Fraai is anders.

Tip 14
Zeg dat je Olympische Spelen gaat organiseren.

De vervanging van zowat de hele Vlaamse regering tijdens het laatste jaar van de legislatuur had als gevolg dat we ministers kregen die niets meer konden realiseren maar toch in het nieuws wilden komen. Dat leidde tot een stortvloed aan gekke en vaak niet realistische voorstellen. In die stortvloed verdronk het op zich niet eens zo gekke idee om Vlaanderen kandidaat te stellen voor de organisatie van de Olympische Spelen.

Tip 15
Doe mee aan verkiezingen en zeg dat het maar om te lachen is.

Het aantal politici dat zondag meedeed aan de verkiezingen maar helemaal niet van plan was om ook maar één uur in het Vlaams Parlement te zetelen, nam astronomische proporties aan. Het is kiezersbedrog, het degradeert kiezers tot stemmachines. En dat pikken ze niet.

Distel
17 juni 2004, 20:40
De VLD was tegen het migrantenstemrecht. Maar toen VLD'er Hugo Coveliers dat VLD-standpunt met hand en tand verdedigde, werd hij door zijn eigen partij bijna op straat gezet. Daarna overkwam de VLD-voorzitter Karel De Gucht in hoogst eigen persoon hetzelfde toen Guy Verhofstadt hem verplichtte om ontslag te nemen als voorzitter.

Intussen hebben we weeral kunnen zien hoe De Gucht in Ter Zake kwam vertellen hoe het zijn eigen keuze was om even een stap opzij te doen omdat hij vond dat dat toen het beste was. Hoe laag kan je vallen...

Filip Van Looy
20 juni 2004, 21:53
Ik ben het meestal niet eens met guderian,
maar ik heb de voorlopige besluiten van de studie van professor Walgraeve van de universiteiten Antwerpen
wel doorgelezen (ik heb ook gedurende de hele onderzoeksperiode meegewerkt aan deze studie als 1 van de 8000) en moet hem ditmaal bijtreden.
Wat blijkt uit deze studie is dat reeds in maart 32 % van de VLD kiezers besloten hadden niet meer op de VLD te stemmen dit is meer dan 10 %
in stemresultaten dan in 2003.
Oorzaken liggen dus duidelijk wel in het migrantenstemrecht en het koningsdrama binnen de VLD.
Dirk Sterckx is er dan tijdens de kiekampagne nog in geslaagd om 6 % terug te winnen wat hem alleen maar siert.
Daarom is voor mij het terug aantreden van De Gucht een verrassing die
zeker geen ruimte zal openlaten voor Coveliersen De Dekersen en Hermansen.

ancapa
21 juni 2004, 06:27
De VLD was tegen het migrantenstemrecht. Maar toen VLD'er Hugo Coveliers dat VLD-standpunt met hand en tand verdedigde, werd hij door zijn eigen partij bijna op straat gezet. Daarna overkwam de VLD-voorzitter Karel De Gucht in hoogst eigen persoon hetzelfde toen Guy Verhofstadt hem verplichtte om ontslag te nemen als voorzitter.

Intussen hebben we weeral kunnen zien hoe De Gucht in Ter Zake kwam vertellen hoe het zijn eigen keuze was om even een stap opzij te doen omdat hij vond dat dat toen het beste was. Hoe laag kan je vallen...

Coveliers hoeld niet vast aan de postjes zoals de rest van de VLD... drie maand later verloren ze glansrijk de verkiezingen ! Hadden ze de regering laten vallen en niet de Vlamingen in het dossier van het mingrantenstemrecht hadden zij gescoord en het Vlaams Blok in mindere mate dan nu.