PDA

View Full Version : Als het er op aankomt...


Foundation
15 juni 2004, 13:02
meer macht voor vlaanderen!
vlaanderen onafhankelijk!
alle vuile walen buiten!
stop de transfers die ergens tussen de 1 en de 20 miljard liggen!
stop de verfransing!
stop de PS!
stop de sossen!


Maar als het er op aankomt, zijn de "Vlaamse kartellers" schrikkepieten: Leterme zegt njet aan het Blok nog voordat er een woord gezegd is...

Is dat de manier om de kiezer te bedanken? Is dat de manier waarop het rechtse, strenge, eigenzinnige Vlaanderen waarvoor de kiezer gestemd heeft, waar te maken? Samen regeren met diegenen die 48 uur geleden nog verguisd werden?

Komop N-VA, CD&V, als jullie dan toch zo'n Vlaamse partijen zijn, weet dan wat jullie te doen staat! De kiezer heeft het gewild! Paars is slecht!

Blaas dat cordon op, peperkoeken welpenhartjes!

Maar dan komt nu de hamvraag:

voor of n�* BHV?

Knuppel
15 juni 2004, 13:06
Dé hamvraag is: wat gebeurt er met een politicus die er zelfs maar aan durft dénken het cordon op te blazen.
Al de rest is van wat je hier neerpoot is zever.

Distel
15 juni 2004, 13:09
Dé hamvraag is: wat gebeurt er met een politicus die er zelfs maar aan durft dénken het cordon op te blazen.
Al de rest is van wat je hier neerpoot is zever.

Daar komt het idd op neer. Maar die vraag eerlijk beantwoorden staat gelijk aan het bij naam noemen van het cordon: een dictatoriaal machtsspelletje.

Spolspoel & Besmett
15 juni 2004, 13:33
Gaat leterme nu praten met het blok of niet? gisteren zei hij in het nieuws dat regeren met het blok uitgesloten was. Maar op de vraag of hij er mee ging praten, antwoordde hij dat hij vandaag een lijst ging geven van de personen waarmee hij zou praten. Is die lijst er al?
Hij ging ook een fax terugsturen naar het blok of vergis ik mij? Wat zou daar instaan?(iemand een idee)

vrijevlaming
15 juni 2004, 14:00
volgens mij zal leterme achter de schermen toch eens gaan horen bij het blok wat ze te zeggen hebben.

Kzou trouwens nog niet zo zeker zijn dat dat cordon stand houdt. Het zit enorm raar in elkaar deze keer...

SB1234
15 juni 2004, 14:05
inderdaad vrijevlaming, zondagavond was er totaal helemaal geen sprake van om met het blok te praten, te onderhandelen of wat dan ook...

gisteren heb ik zelfs van inge vervotte al heel andere dingen gehoord, het worden interessante dagen en weken denk ik...

Hingis
15 juni 2004, 14:08
Dju, ik moet m'n moedertaal laten valen... Op naar een Vervlaamse Waal :lol: :lol: :lol:

vrijevlaming
15 juni 2004, 14:08
vooral de manier waarop leterme zich uitsprak zegt boekdelen: momenteel is praten met het blok niet aan de orde....

psychodad
15 juni 2004, 14:11
Leterme durft niet praten, voor mijn part mag hij eigenlijk wel regeren met het Blok, dat zou alleen maar tot versterking van links uitdraaien. De vakbond-vleugel van CD&V zou immers grotendeels afscheuren en misschien zelfs Groen! opzoeken (Jos Gheysels weet je wel)

vrijevlaming
15 juni 2004, 14:16
Leterme durft niet praten,

ik denk da gij nog eens zou kunnen verschieten.


Trouwens, als hij niet praat maar met de sossen scheep gaat, kan het even goed zijn dat zijn rechtervleugel afscheurt of tegensputtert.