PDA

View Full Version : Komt de Confederale staat eraan?


C uit W
15 juni 2004, 15:54
VLD, CD&V willen een confederale staat.
n-va en het blok willen een onafhankelijke staat.

Samen goed voor zo'n 75% van de stemmen.

Gelijk welke regering die komt moet er nu toch zijn werk van maken.
Of zijn er belangerijker problemen dan het uitvoeren van gezamelijke programma's ?

Patriot!
15 juni 2004, 15:57
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:

C uit W
15 juni 2004, 15:58
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:
Denk jij nu echt dat dat met een vingerknip in de federale regering gaat?

Antoon
15 juni 2004, 15:59
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:

Denk jij dat Paars federaal voor altijd aan de macht blijft? Volgens mij halen ze deze legislatuur niet.

Patriot!
15 juni 2004, 16:00
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:
Denk jij nu echt dat dat met een vingerknip in de federale regering gaat?

Federaal paars heeft 2/3 meerderheid. Gaan die zich schikken naar de wil van Vlaams CD&V om meer op Vlaams vlak, en dus door CD&V, te doen?! :lol: :lol: :lol: :lol: Jongen, ooit al van realpolitik gehoord??

Patriot!
15 juni 2004, 16:00
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:

Denk jij dat Paars federaal voor altijd aan de macht blijft? Volgens mij halen ze deze legislatuur niet.


Tuurlek wel... en daarna is CD&V enorm verzwakt door een tripartite op Vlaams niveau. Dan kan de federale regering zich als enige sterke regering profileren :twisted:

Antoon
15 juni 2004, 16:03
Denk jij nu echt dat dat met een vingerknip in de federale regering gaat?

Federaal paars heeft 2/3 meerderheid. Gaan die zich schikken naar de wil van Vlaams CD&V om meer op Vlaams vlak, en dus door CD&V, te doen?! :lol: :lol: :lol: :lol: Jongen, ooit al van realpolitik gehoord??

Stel dat je gelijk hebt (ik geloof er niet in, maar soit) , dan nog is deze regering maximum nog 3 jaar aan de macht.

Denk je echt dat daarna de BUB helemaal alleen een meerderheid gaan kunnen halen om deze uiteenvallende koningkrijk weer samen te knutselen? :lol:

Face it, it's a question of time.

Cyperken
15 juni 2004, 16:03
ik denk niet dat het kartel CD&V/NV-a sterk genoeg is om bepaalde zaken te kunnen gaan afdwingen laat staan de vuist op tafel te slaan voor meer vlaamse bevoegdheden...de vlamingen die om die rede op het ""enige vlaamse kartel" hebben gestemd zouden zich wel eens kunnen vergist hebben.

C uit W
15 juni 2004, 16:04
ik denk niet dat het kartel CD&V/NV-a sterk genoeg is om bepaalde zaken te kunnen gaan afdwingen laat staan de vuist op tafel te slaan voor meer vlaamse bevoegdheden...de vlamingen die om die rede op het ""enige vlaamse kartel" hebben gestemd zouden zich wel eens kunnen vergist hebben.
Als ze nog maar zouden lonken naar het blok hebben ze al een kanjer van een chantagemiddel.

Antoon
15 juni 2004, 16:14
ik denk niet dat het kartel CD&V/NV-a sterk genoeg is om bepaalde zaken te kunnen gaan afdwingen laat staan de vuist op tafel te slaan voor meer vlaamse bevoegdheden...de vlamingen die om die rede op het ""enige vlaamse kartel" hebben gestemd zouden zich wel eens kunnen vergist hebben.
Als ze nog maar zouden lonken naar het blok hebben ze al een kanjer van een chantagemiddel.

Dat is precies waar ik aan dacht. Door meteen te roepen dat er zelfs geen gesprek mogelijk is met het blok, laat staan onderhandelingen, heeft de CD&V de Paarse partijen en vooral dan de Walen gerustgesteld en heeft ze zich zodoende in een bijzonder zwakke positie gemaneuvreerd. En meteen ook kartelpartner NV-A voor schut gezet.

Leterme is duidelijk nog een groentje.

C uit W
15 juni 2004, 16:56
En zou B-H-V op tafel komen?

Tantist
15 juni 2004, 21:14
Denkt gij nu echt dat federaal paars bevoegdheden gaat géven aan de CD&V??

Dream on :lol: :lol: :lol:

Dream on yourself! CD&V zou in plaats van confederalistisch wel eens separatistisch kunnen worden als paars dat niet doet... :twisted: :lol:

Fribre
15 juni 2004, 21:21
Als ze nog maar zouden lonken naar het blok hebben ze al een kanjer van een chantagemiddel.

Dat is precies waar ik aan dacht. Door meteen te roepen dat er zelfs geen gesprek mogelijk is met het blok, laat staan onderhandelingen, heeft de CD&V de Paarse partijen en vooral dan de Walen gerustgesteld en heeft ze zich zodoende in een bijzonder zwakke positie gemaneuvreerd. En meteen ook kartelpartner NV-A voor schut gezet.

Leterme is duidelijk nog een groentje.

De ACV achterban verlangde die duidelijkheid.