PDA

View Full Version : Leterme ontdekt leugens van paars


Ive De Beckker
15 juni 2004, 19:37
Leterme heeft vandaag leugens van paars boven gehaald.
De paarse regering zei dat de volgende vlaamse regering veel meer
geld zou hebben.
Nu blijkt dat er een tekort is van een half miljard euro.
Waarom wisten we dat een week geleden niet?

SB1234
15 juni 2004, 19:39
De lijken rollen al uit de kast....

psychodad
15 juni 2004, 19:42
Dirk Van Mechelen ontkent de cijfers. Leterme betrouwt de cijfers blijkbaar ook niet, want er is aan het rekenhof gevraagd om deze te controleren.

Seba
15 juni 2004, 20:03
Leterme zal echter met datzelfde fel bestreden paars moeten samenregeren. Als hij nu al ruzie maakt met van Mechelen, één van de zachtaardigere dan nog, wat belooft dat dan als De Gucht en co. zich gaan bemoeien? En van gekibbel tussen CD&V en VLD wordt er maar één partij beter...

Beer
15 juni 2004, 20:07
Yep het vb wordt er beter van.Leterme had een groote mond en nu moet hij op de blaren zitten :lol:

Rr00ttt
15 juni 2004, 20:11
Leterme zal echter met datzelfde fel bestreden paars moeten samenregeren.

Hij heeft nog een andere optie. Een optie waar véél vlamingen op hopen, maar een optie die moed zal vereisen van Leterme. Meer moed dan hij tot nu toe heeft laten zien.

Knuppel
15 juni 2004, 20:21
Leterme zal echter met datzelfde fel bestreden paars moeten samenregeren. Als hij nu al ruzie maakt met van Mechelen, één van de zachtaardigere dan nog, wat belooft dat dan als De Gucht en co. zich gaan bemoeien? En van gekibbel tussen CD&V en VLD wordt er maar één partij beter...

Precies. Alleen 'moet' Leterme niet met paars samenregeren maar er wordt hem geen andere keuze gelaten.

Zoals ik voorspelde: het zal nog gaan spetteren.
Drijft paars Leterme en de machtsbeluste CD&V echter al tezeer in een hoek dan kunnen er we pas echte verrassingen verwachten.
Maar dan heeft Leterme ook een goed excuus, hé?
Voorlopig is daar (nog) geen sprake van.
En ik hoop dat dit excuus er ook niet komt want met een tripartite is er meer kans dat er sneller de enige, échte oplossing uit de bus valt.
Dit zal echter pas aan de orde zijn als hetzelfde scenario zich herhaalt bij de verkiezingen voor de (laatste?) federale regering. Dan komen er immers ook nog eens de franstalige partijen bij die hun eisen zullen stellen...

Vengeance
15 juni 2004, 23:11
ik vind dat we de nva zo weinig horen in deze spannende tijden, waar is Bourgeois? waar blijft hij met zijn standpunt over BHV? en de vlaamse eisen? en is hij nog steeds bereid de kieswet te veranderen om zo het vlaams blok te kunnen nekken zoals hij zondagavond verkondigde?

brusselke
15 juni 2004, 23:21
ik vind dat we de nva zo weinig horen in deze spannende tijden, waar is Bourgeois? waar blijft hij met zijn standpunt over BHV? en de vlaamse eisen? en is hij nog steeds bereid de kieswet te veranderen om zo het vlaams blok te kunnen nekken zoals hij zondagavond verkondigde?

Vandaag in De Morgen was hij alvast iets gematigder... Enkele quotes uit een interview met Bourgeois:
- Dat het in vijf minuten kon, dat was bij manier van spreken.
- Wie er echt gaat onderhandelen, is nog niet beslist, we waren nog wat moe van het vieren op de partijvergadering.
- U eiste op zijn minst waterdichte garanties voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde voor u in een regering stapte. Wanneer komt de splitsing voor in de Kamer? Daar kan ik nu nog geen datum op plakken. We moeten eerst met de andere partijen samenzitten, de violen stemmen en kijken hoe we dat aanpakken. Zo eenvoudig is het trouwens niet. Er moet nog een oplossing gevonden worden voor de Brusselse Vlamingen. Dat is een technische discussie over hoe je de kieskring splitst en dat moeten we goed bekijken.
- In een van de slotdebatten zei Yves Leterme toch dat de splitsing maar vijf minuten vraagt? "Ja, maar... dat moet je zo niet begrijpen."
Dat was beeldspraak? "Tja, dat is een manier van spreken, hé. Als de Vlamingen samenwerken, dan kan het vrij snel. Maar nog eens, we moeten dat eerst goed bekijken, want zo eenvoudig is het niet."
- Wat zijn uw breekpunten bij de onderhandelingen? "Breekpunten zouden we het niet noemen, maar we willen dat er geld gaat naar de kenniseconomie en werk, naar het gratis leerplichtonderwijs en naar de zorgsector. Al zullen we onze doelstellingen moeten bijsturen, want de budgettaire situatie lijkt minder rooskleurig dan gedacht. We zullen moeten kijken wat we realistisch kunnen beloven en uitvoeren."

Tzuvar Raemborr
15 juni 2004, 23:30
ik vind dat we de nva zo weinig horen in deze spannende tijden, waar is Bourgeois? waar blijft hij met zijn standpunt over BHV? en de vlaamse eisen? en is hij nog steeds bereid de kieswet te veranderen om zo het vlaams blok te kunnen nekken zoals hij zondagavond verkondigde?

Vandaag in De Morgen was hij alvast iets gematigder... Enkele quotes uit een interview met Bourgeois:
- Dat het in vijf minuten kon, dat was bij manier van spreken.
- Wie er echt gaat onderhandelen, is nog niet beslist, we waren nog wat moe van het vieren op de partijvergadering.
- U eiste op zijn minst waterdichte garanties voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde voor u in een regering stapte. Wanneer komt de splitsing voor in de Kamer? Daar kan ik nu nog geen datum op plakken. We moeten eerst met de andere partijen samenzitten, de violen stemmen en kijken hoe we dat aanpakken. Zo eenvoudig is het trouwens niet. Er moet nog een oplossing gevonden worden voor de Brusselse Vlamingen. Dat is een technische discussie over hoe je de kieskring splitst en dat moeten we goed bekijken.
- In een van de slotdebatten zei Yves Leterme toch dat de splitsing maar vijf minuten vraagt? "Ja, maar... dat moet je zo niet begrijpen."
Dat was beeldspraak? "Tja, dat is een manier van spreken, hé. Als de Vlamingen samenwerken, dan kan het vrij snel. Maar nog eens, we moeten dat eerst goed bekijken, want zo eenvoudig is het niet."
- Wat zijn uw breekpunten bij de onderhandelingen? "Breekpunten zouden we het niet noemen, maar we willen dat er geld gaat naar de kenniseconomie en werk, naar het gratis leerplichtonderwijs en naar de zorgsector. Al zullen we onze doelstellingen moeten bijsturen, want de budgettaire situatie lijkt minder rooskleurig dan gedacht. We zullen moeten kijken wat we realistisch kunnen beloven en uitvoeren."

En de kiezer zegt : "dada NVA, hallo Blok." En ik verkneukel mij daar niet om hé, ik had gehoopt dat we geen 4 jaar meer gingen moeten wachten, dat de NVA al veel zou gaan realiseren dat wij Blok kiezers ook willen zien gebeuren. Als ze nu terugkrabbelen gaat NVA toch leeglopen? Bourgeois moet dat toch ook beseffen? Waar zit die met z'n verstand? NVAers, wat vinden jullie hier nu van?

Zeg aub dat de Morgen Bourgeois zijn woorden heeft verdraaid!

Herman Desmedt ©HD
16 juni 2004, 00:21
De politici dachten de mensen iets wijs te maken, maar de mensen zijn nog zo dom niet hoor !
De doosnee mens wéét dat heel onze welvaart en sociaal systeem en het gros van de staatsfinanciering louter gebaseerd is op loonlasten.
Maar iets dat niet te verstoppen valt is dat er een pak minde staatsinkomsten zijn en een pak meer uitgaven omdat er zoveel werklozen zijn. Minder werkenden is minder inkomsten uit loonlasten enz.

Het spreekt dus vanzelf dat er ergens gaten zijn die men tot nu toe verstopte. Ook federaal ! Dat kan niet anders. Politici die wat anders beweren doen dat puur uit propagandistische overwegingen.
Punt amen uit.

Stefanie
16 juni 2004, 00:26
En de gepensioneerden en pré-gepensioneerden? Frank Van Den Broeke heeft gezegd dat ze de pensioenen kunnen betalen, dat er alleen een probleem is bij het ziekenfonds.

Bobke
16 juni 2004, 01:06
En de gepensioneerden en pré-gepensioneerden? Frank Van Den Broeke heeft gezegd dat ze de pensioenen kunnen betalen, dat er alleen een probleem is bij het ziekenfonds.
Pregepensioneerden zijn ook werklozen.
In de gezondheidszorg kan wellicht ook een en ander bespaard worden door niet gezondheidsbedreigende hulp niet meer terug te betalen.
Luxe geneeskunde kan eventueel via privé-verzekeringen geregeld worden.

Herman Desmedt ©HD
16 juni 2004, 03:22
Kijk hier eens : Dat is de "bevolkingspiramide" begin 2003 :

http://statbel.fgov.be/images/graphics/d21p2003.gif

Kan je een grafiek lezen ? Bekijk dan eens hoeveel mensen er binnen dit en 5 jaar met pensioen zullen gaan (>65 jr + een gedeelte brugpensioen) .
Vergelijk die breedte eens met het aantal geboorten.
Vaststelling: De vergrijzing is al bezig, want er gaan nu al méér mensen jaarlijks met pensioen dan het gemiddelde geboortecijfer van de jongste jaren.
Andere, maar minder opvallende vaststelling: Er gaan meer mensen met pensioen dan dat er nieuwe werkkrachten op de arbeidsmarkt komen.

Besluit : Misshien waren tot nu toe de pensioenen nog betaalbaar, maar dat gaat géén jaren meer duren, en zeker niet als de economische toestand zo achterop blijft.

scarlet
16 juni 2004, 06:35
Leterme heeft vandaag leugens van paars boven gehaald.









:lol: :lol: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet :lol: De ene leugenaar en bedrieger tegen de ander,.... :lol:





Scarlet





De paarse regering zei dat de volgende vlaamse regering veel meer
geld zou hebben.
Nu blijkt dat er een tekort is van een half miljard euro.
Waarom wisten we dat een week geleden niet?

Tjolder
16 juni 2004, 07:11
"Besluit : Misshien waren tot nu toe de pensioenen nog betaalbaar, maar dat gaat géén jaren meer duren, en zeker niet als de economische toestand zo achterop blijft.

Laten ze beginnen met een maximumbedrag voor pensioenen.

De pensioenen van kolonels , generaals en hoge ambtenaren moet echt geen 200.000fr of meer zijn.

Tegendradigaard
16 juni 2004, 08:30
Had ik het niet gedacht dat ze weer vuile trukken zoals vorige keer uithaalden met hun budgetaire overschot ?

Splitsing Sociale zekerheid NU verdomme.

circe
16 juni 2004, 09:01
Dat bericht over het tekort in de Vlaamse begroting stond hier toch al vermeld vlak voor de verkiezingen? Ik had het in elk geval al ergens gelezen.

Tjolder
16 juni 2004, 11:05
Dat bericht over het tekort in de Vlaamse begroting stond hier toch al vermeld vlak voor de verkiezingen? Ik had het in elk geval al ergens gelezen.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=17485&start=0&postdays=0&postorder =asc&highlight=

http://forum.fok.nl/i/s/hypocrite.gif

kangoo
16 juni 2004, 11:08
Leterme zal echter met datzelfde fel bestreden paars moeten samenregeren. Als hij nu al ruzie maakt met van Mechelen, één van de zachtaardigere dan nog, wat belooft dat dan als De Gucht en co. zich gaan bemoeien? En van gekibbel tussen CD&V en VLD wordt er maar één partij beter...

Karel de Klucht en Dirk Slapx zijn zich al gaan moeien.

k9
16 juni 2004, 11:28
Kijk hier eens : Dat is de "bevolkingspiramide" begin 2003 :

http://statbel.fgov.be/images/graphics/d21p2003.gif

Kan je een grafiek lezen ? Bekijk dan eens hoeveel mensen er binnen dit en 5 jaar met pensioen zullen gaan (>65 jr + een gedeelte brugpensioen) .
Vergelijk die breedte eens met het aantal geboorten.
Vaststelling: De vergrijzing is al bezig, want er gaan nu al méér mensen jaarlijks met pensioen dan het gemiddelde geboortecijfer van de jongste jaren.
Andere, maar minder opvallende vaststelling: Er gaan meer mensen met pensioen dan dat er nieuwe werkkrachten op de arbeidsmarkt komen.

Kijk eens goed naar die grafiek dhet stuk naast 60-64 is kleiner dan het stuk 20-24 of daaronder.

Het is pas de blok daaronder (55-60) die even groot is en de blok daaronder (50-54) die groter is. Dit word groter en groter tot 35-40 .

Tegen 2014-2019 zullen er dus meer werknemers op pensioen gaan (de immigratie niet meegerekend) dan dat er nieuwe bijkomen. De vergrijzing zal zijn hoogtepunt hebben tussen 2024 en 2034 en is gedaan tegen 2035/2040 . (als natuurlijk alles zoals nu blijft)


Besluit : Misshien waren tot nu toe de pensioenen nog betaalbaar, maar dat gaat géén jaren meer duren, en zeker niet als de economische toestand zo achterop blijft.

geen jaren meer? Dus jij verwacht dat binnen dit en 3 jaar het pensioenstelsel in elkaar stort?

Oh en de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. Bijna 3% groei is heel goed .

Turkje
16 juni 2004, 11:36
Dirk Van Mechelen ontkent de cijfers. Leterme betrouwt de cijfers blijkbaar ook niet, want er is aan het rekenhof gevraagd om deze te controleren.

Dat heeft niets met "niet betrouwen" te maken, maar alles met vriendelijke diplomatie naar de ex-regeringsploeg.

Turkje
16 juni 2004, 11:41
Oh en de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. Bijna 3% groei is heel goed .

U bent warempel nog optimistischer dan Verhofstadt...

k9
16 juni 2004, 12:06
U bent warempel nog optimistischer dan Verhofstadt...

Verhofstadt ? De OESO zei dat , denk je dat die gecontroleerd word door Verhofstadt ?

Die OESO voorspelde ook een daling van de werkloosheid volgend jaar. Ach ja 2 a 3% groei en een dalende werkloosheid is echt een heel slechte economie hoor :roll:

Herr Flick
16 juni 2004, 12:14
Kijk hier eens : Dat is de "bevolkingspiramide" begin 2003 :

http://statbel.fgov.be/images/graphics/d21p2003.gif

Kan je een grafiek lezen ? Bekijk dan eens hoeveel mensen er binnen dit en 5 jaar met pensioen zullen gaan (>65 jr + een gedeelte brugpensioen) .
Vergelijk die breedte eens met het aantal geboorten.
Vaststelling: De vergrijzing is al bezig, want er gaan nu al méér mensen jaarlijks met pensioen dan het gemiddelde geboortecijfer van de jongste jaren.
Andere, maar minder opvallende vaststelling: Er gaan meer mensen met pensioen dan dat er nieuwe werkkrachten op de arbeidsmarkt komen.

Kijk eens goed naar die grafiek dhet stuk naast 60-64 is kleiner dan het stuk 20-24 of daaronder.

Het is pas de blok daaronder (55-60) die even groot is en de blok daaronder (50-54) die groter is. Dit word groter en groter tot 35-40 .

Tegen 2014-2019 zullen er dus meer werknemers op pensioen gaan (de immigratie niet meegerekend) dan dat er nieuwe bijkomen. De vergrijzing zal zijn hoogtepunt hebben tussen 2024 en 2034 en is gedaan tegen 2035/2040 . (als natuurlijk alles zoals nu blijft)


Besluit : Misshien waren tot nu toe de pensioenen nog betaalbaar, maar dat gaat géén jaren meer duren, en zeker niet als de economische toestand zo achterop blijft.

geen jaren meer? Dus jij verwacht dat binnen dit en 3 jaar het pensioenstelsel in elkaar stort?

Oh en de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. Bijna 3% groei is heel goed .

Volgens die grafiek K9 stort het systeem binnen 10 a 15 jaar in elkaar, en dat is de gungstigste prognose want geen rekening houdend met de import van steuntrekkers.

k9
16 juni 2004, 12:48
Volgens die grafiek K9 stort het systeem binnen 10 a 15 jaar in elkaar, en dat is de gungstigste prognose want geen rekening houdend met de import van steuntrekkers.

Niet echt waarom zou het zo opeens instorten? En dat is dan nog de gunstige? Dan moeten we nu al in betalings moeilijkheden zitten?

Zeg eens waarom het zal instorten.

Turkje
16 juni 2004, 13:39
Verhofstadt ? De OESO zei dat , denk je dat die gecontroleerd word door Verhofstadt ?

Die OESO voorspelde ook een daling van de werkloosheid volgend jaar. Ach ja 2 a 3% groei en een dalende werkloosheid is echt een heel slechte economie hoor

Correctie, u DENKT dat de OESO dit gezegd heeft, en beziet blijkbaar toch alles door een Verhofstadt-bril. Zoals altijd is er dus van uw kant geen enkele reden om zo denigrerend te doen.

Op basis van de ruwe cijfers (http://www.oecd.org/dataoecd/6/62/20209195.pdf) lees ik immers enkel dat

1. de werkloosheid zal PIEKEN IN 2004

2. de economische groei waarschijnlijk een maximum bereikt van 2.5% in 2005 (3% zie ik NERGENS staan)

Verder merk ik alleen op dat in ongeveer alle sectoren men serieuze prijsstijgingen verwacht, niet enkel van olie, maar ook van alle mogelijke stalen onderdelen. Dit zal zich natuurlijk ook vertaald zien in de prijs voor de consument, en kan daardoor ook de groei tegenwerken.

Er is, wat mij betreft, zeker geen reden voor het jubel-optimisme waar u zo'n verdediger van bent. Vlaanderen zit nu al aan z'n hoogste werkloosheidscijfer van de afgelopen decennia !

k9
16 juni 2004, 13:56
Correctie, u DENKT dat de OESO dit gezegd heeft, en beziet blijkbaar toch alles door een Verhofstadt-bril. Zoals altijd is er dus van uw kant geen enkele reden om zo denigrerend te doen.

Op basis van de ruwe cijfers (http://www.oecd.org/dataoecd/6/62/20209195.pdf) lees ik immers enkel dat

1. de werkloosheid zal PIEKEN IN 2004

2. de economische groei waarschijnlijk een maximum bereikt van 2.5% in 2005 (3% zie ik NERGENS staan)

Ik zei "bijna 3%" en "2 a 3%"

En als je die pagina eens goed bekijkt dan zie je dat ze voor 2004 een groei van de export voorspellen dat de groei eind 2003 al "scherp" naarboven ging in de laatste helft van het jaar en dat de werkloosheid in 2005 zal dalen.

Zoals ik al zei " de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. " en voor volgend jaar nog beter.

Jij doet alsof Verhofstadt zelf dit heeft ingetikt en op die website heeft gezet .


Verder merk ik alleen op dat in ongeveer alle sectoren men serieuze prijsstijgingen verwacht, niet enkel van olie, maar ook van alle mogelijke stalen onderdelen. Dit zal zich natuurlijk ook vertaald zien in de prijs voor de consument, en kan daardoor ook de groei tegenwerken.

Olie en staal? Wel dat heeft ten eerste al niks met belgie te maken maar met de wereldmarkt en de olieprijs is de laatste tijd terug aan het zakken. Voor europa met de hoge € een kleinder probleem als voor andere landen trouwens.


Er is, wat mij betreft, zeker geen reden voor het jubel-optimisme waar u zo'n verdediger van bent.
:roll:




Vlaanderen zit nu al aan z'n hoogste werkloosheidscijfer van de afgelopen decennia !

Duh de wereldeconomie komt juist een een economische crisis. Wat had je verwacht dat belgie dat heeeeel afhankelijk is van de werldeconomie het goed zou doen terwijl al de rest het slecht doet?

Thinker
16 juni 2004, 14:09
Leterme heeft vandaag leugens van paars boven gehaald.
De paarse regering zei dat de volgende vlaamse regering veel meer
geld zou hebben.
Nu blijkt dat er een tekort is van een half miljard euro.
Waarom wisten we dat een week geleden niet?

Als men thans zou besluiten tot een coalitie met het Vlaams Blok, zou dat misschien de echte reden hiervoor kunnen zijn.
Immers als het Vlaams Blok gedwongen wordt om weinig populaire maatregelen te nemen om de putten te vullen - die gemaakt werden door de vorige Vlaamse regering - zal hun dat wellicht stemmen kosten.

circe
16 juni 2004, 14:10
Dat bericht over het tekort in de Vlaamse begroting stond hier toch al vermeld vlak voor de verkiezingen? Ik had het in elk geval al ergens gelezen.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=17485&start=0&postdays=0&postorder =asc&highlight=

http://forum.fok.nl/i/s/hypocrite.gif

toch erg dat WIJ dat al wisten den de belangrijkste man van Vlaanderen op dit moment nog niet hé 8)

Turkje
16 juni 2004, 14:22
De uitvluchten beginnen. Verhofstadts tactieken hebben duidelijk indruk gelaten op u...

Ik zei "bijna 3%" en "2 a 3%"

Ge kunt ook zeggen : "ongeveer 5 procent" of "minder dan 10%". Indien u het verschil in nominale termen tussen een 2.5% groei (in 2005, en niet in 2004 zoals u eerst beweerde !!!) en een 3% groei niet begrijpt, dan weet ik al waarom discussiëren met u zo zinloos lijkt. Is het werkelijk zo moeilijk om van de eerste keer de JUISTE cijfers aan te halen?


En als je die pagina eens goed bekijkt dan zie je dat ze voor 2004 een groei van de export voorspellen dat de groei eind 2003 al "scherp" naarboven ging in de laatste helft van het jaar en dat de werkloosheid in 2005 zal dalen.


Beweer ik iets anders?

U VERGEET echter WEERAL erbij te zeggen dat de werkloosheid ondertussen PIEKT. Waarom? Weerom vraag ik u dus of het werkelijk zo moeilijk is om objectief te blijven en de JUISTE cijfers aan te halen...?


Zoals ik al zei " de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. " en voor volgend jaar nog beter.


Ah ja, een piek van de werkloosheid, dat moet wel een zeer goed economisch vooruitzicht zijn... :roll:


Jij doet alsof Verhofstadt zelf dit heeft ingetikt en op die website heeft gezet .


Je kunt of wilt het werkelijk niet snappen hé: ik verwijt je een VERHOFSTADT-BRIL op te hebben bij het quoteren van deze cijfers. NOGMAALS: het is volgens mij niet teveel gevraagd om het cijfermateriaal van de OESO VOLLEDIG EN OBJECTIEF weer te geven. Waarom slaagt u er dan niet in?



Olie en staal? Wel dat heeft ten eerste al niks met belgie te maken maar met de wereldmarkt en de olieprijs is de laatste tijd terug aan het zakken. Voor europa met de hoge € een kleinder probleem als voor andere landen trouwens.


Ah ja, de staalprijzen hebben totaal geen invloed op België. Hoe dom van mij... :roll:

En de olieprijzen "de laatste tijd" aan het zakken? U bekijkt die prijzen dus op dag-schaal of zo? Tja, dat getuigt wel van een zeer economische visie :lol:


Duh de wereldeconomie komt juist een een economische crisis. Wat had je verwacht dat belgie dat heeeeel afhankelijk is van de werldeconomie het goed zou doen terwijl al de rest het slecht doet?

Economische crisis? U weet gewoon niet wat u zegt. We hebben constant een groei gekend, nooit een recessie. En de voorbije economische "vette jaren" hebben er helemaal niet toe geleid dat de werkloosheid STRUCTUREEL daalde. Vandaar natuurlijk dat het aantal werklozen tijdens dit economisch dipje dramatisch steeg. Maar ja, zulke verklaringen zijn waarschijnlijk parels voor de zwijnen in uw geval... Case closed dus.

Herman Desmedt ©HD
16 juni 2004, 16:17
Kijk eens goed naar die grafiek dhet stuk naast 60-64 is kleiner dan het stuk 20-24 of daaronder.

Het is pas de blok daaronder (55-60) die even groot is en de blok daaronder (50-54) die groter is. Dit word groter en groter tot 35-40 .

Tegen 2014-2019 zullen er dus meer werknemers op pensioen gaan (de immigratie niet meegerekend) dan dat er nieuwe bijkomen. De vergrijzing zal zijn hoogtepunt hebben tussen 2024 en 2034 en is gedaan tegen 2035/2040 . (als natuurlijk alles zoals nu blijft)


Als je de oudere werklozen en de bruggepensioneerden ineens werk zou geven dan heb je gelijk.


....

geen jaren meer? Dus jij verwacht dat binnen dit en 3 jaar het pensioenstelsel in elkaar stort?

Oh en de econmische vooruitzichten zijn goed hoor voor dit jaar. Bijna 3% groei is heel goed .

Ik verwacht een terugval omwille van de vergrijzing. Als die gecompenseerd wordt door een verbeterde economie en werk voor een boel werklozen binnen dit en een paar jaar, dan is dat O.K.
Maar ik vrees er een beetje voor want werk valt zomaar niet uit de hemel.