PDA

View Full Version : Leterme slikt ook al meteen beloftes in.


Antoon
16 juni 2004, 10:30
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.

Knuppel
16 juni 2004, 10:38
Door het migrantenstemrecht opnieuw ter tafel te gooien kunnen de 'willige' partijen hun nieuwste, zondagse broek scheuren. Onze 'democraten' laten het dus liever stilletjes zoals het is in de hoop dat het domme kiesvee, dat nog altijd moet stemmen, dit tegen de volgende verkiezingen vergeten is.

Raf C
16 juni 2004, 10:39
Wat had ik graag FDW zien onderhandelen en gaandeweg beloftes zien inslikken... :cry:

tzal helaas voor de volgende keer zijn, als ze zo doorgaan.

Tegendradigaard
16 juni 2004, 10:40
Het is duidelijk dat ze mijn recept nog niet hebben kunnen stelen...

Hoe kunnen ze zo dom zijn.....

lievendr
16 juni 2004, 10:40
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. dat is een federale bevoegdheid toch
en BHV zal wel in orde komen

jan hyoens
16 juni 2004, 10:42
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?

circe
16 juni 2004, 10:45
och, nu dat vreemdelingenstemrecht erdoor is, hoeven ze het niet meer terug te schroeven hoor.

Ik neem gewoon aan dat er in mijn gemeente nu een aantal mensen mee zullen stemmen die zeker op de "GOEI" gaan stemmen.
Dus kan ik me er zonder gewetensbezwaren op toeleggen om op de "SLECHTE" te stemmen.

Seba
16 juni 2004, 10:52
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.

dat vreemdelingenstemrecht afschaffen verreist een 2/3 meerderheid in het Federale parlement als ik mij neit vergis. Met alle Franstalige partijen en de SPa die voor zijn is dat dus onmoigelijk

lievendr
16 juni 2004, 11:00
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.

jan hyoens
16 juni 2004, 11:03
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.

Je kan niet overal tegelijk zijn! over welke topics heb je het? (Koetjes en kalfjes telt niet mee!)

de Vexille
16 juni 2004, 11:05
Leterme k�*n op Vlaams niveau niets beloven inzake vreemdelingenstemrecht of B-H-V, want dat zijn Federale materies.

Bovendien is er zelfs nog geen ontwerp-bestuursakkoord; de coalitie is nog niet bekend.

Blokkers nemen hun wensen blijkbaar iets te snel voor werkelijkheid.
Het ongeduld om de zoveelste portie zuur te vernevelen zit er blijkbaar heel diep in, nietwaar?

luc broes
16 juni 2004, 11:08
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.
Schaamte omdat we de grootste partij zijn met 1.000.000 kiezers?

doornroosje
16 juni 2004, 11:44
Het is duidelijk dat ze mijn recept nog niet hebben kunnen stelen...

Hoe kunnen ze zo dom zijn.....

Vertel?

muishond
16 juni 2004, 11:52
Wat had ik graag FDW zien onderhandelen en gaandeweg beloftes zien inslikken... :cry:

tzal helaas voor de volgende keer zijn, als ze zo doorgaan.


Geef FDW een kans en pas dan kunnen we spreken.

Waarom weigeren de andere partijen een gesprek? Zijn zij de bange blanke en niet-blanke mannen?

Yann
16 juni 2004, 11:53
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.

In welk opzicht zouden zij zich moeten schamen? Voor de overwinning? Nee, de grootste idioten van deze verkiezingen zijn de N-VA'ers. Ze hebben hun Vlaamse ideologie geruild voor macht.

Eerst Leterme die zich uitspreekt tégen de splitsing van de Sociale Zekerheid, nu dit.

Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.

muishond
16 juni 2004, 11:54
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?

Stelt gij u niet bloot aan vervolging door een beeld van een man te brengen die de Hitlergroet brengt?

Knuppel
16 juni 2004, 11:57
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.

dat vreemdelingenstemrecht afschaffen verreist een 2/3 meerderheid in het Federale parlement als ik mij neit vergis. Met alle Franstalige partijen en de SPa die voor zijn is dat dus onmoigelijk

Precies wat ik al zei. De 'Vlaamse' CD&V zou er als volgende zijn broek aan scheuren, vandaar...
Vivat le pais francofone!

Antoon
16 juni 2004, 12:01
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.

dat vreemdelingenstemrecht afschaffen verreist een 2/3 meerderheid in het Federale parlement als ik mij neit vergis. Met alle Franstalige partijen en de SPa die voor zijn is dat dus onmoigelijk

Daar gaat het niet om. Als hij zou willen dan zou hij iets kunnen proberen.

Voor de verkiezingen zei hij dat het dossier opnieuw ter sprake zou komen.
Nu zegt hij dat hij geen zin heeft om het dossier terug op tafel te leggen.

Zo simpel is dat. Hij is niets nieuws onder de zon. Weer eenzelfde regering zoals we er reeds decennia lang kennen, weer met paars erbij.
Weer met het meteen al inslikken van allerlei verkiezingsbeloftes.

En op naar de volgende overwinniing van het Blok.

Knuppel
16 juni 2004, 12:06
dat vreemdelingenstemrecht afschaffen verreist een 2/3 meerderheid in het Federale parlement als ik mij neit vergis. Met alle Franstalige partijen en de SPa die voor zijn is dat dus onmoigelijk

Daar gaat het niet om. Als hij zou willen dan zou hij iets kunnen proberen.

Voor de verkiezingen zei hij dat het dossier opnieuw ter sprake zou komen.
Nu zegt hij dat hij geen zin heeft om het dossier terug op tafel te leggen.

Zo simpel is dat. Hij is niets nieuws onder de zon. Weer eenzelfde regering zoals we er reeds decennia lang kennen, weer met paars erbij.
Weer met het meteen al inslikken van allerlei verkiezingsbeloftes.

En op naar de volgende overwinniing van het Blok.

:!: Midden in de roos :!:

jan hyoens
16 juni 2004, 12:33
Wat zijn onze forumniveanen opeens stil? uit schaamte?

Stelt gij u niet bloot aan vervolging door een beeld van een man te brengen die de Hitlergroet brengt?

Zwijg maar! straks vervangen ze het standbeeld van Van Artevelde wegens politiek niet correct en vervangen ze het door een pot lege mosselen of een getatoueerd varken! :wink:

schermvreter
16 juni 2004, 12:36
We zijn halfweg 2004, 2006 is in aankomst... Laat ze maar verder doen. Voorbije zondag was pikzwart, de zondag in 2006 zal nog zwarter zijn.
(10-puntenvraag ... kan het nog zwarter dan pikzwart?)

greetz

lievendr
16 juni 2004, 12:42
er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.

Je kan niet overal tegelijk zijn! over welke topics heb je het? (Koetjes en kalfjes telt niet mee!)idem in deze topic dus ...

Fab
16 juni 2004, 12:55
Als de PS en de MR slim zijn, dan eisen ze dat het vreemdelingenstemrecht weer op tafel komt, en hebben ze er alle baat bij dit ook weg te stemmen.

nico
16 juni 2004, 13:24
[quote=
Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.[/quote]

Mogen ze eerst is afwachten wat er uit de bus komt voor je ze "verraders" gaat noemen. Je weet toch niet wat de leden van de n-va er overdenken. Zij zullen wel beslissen of ze akkoord gaan of niet met regeringsdeelname.

jan hyoens
16 juni 2004, 13:28
[quote=
Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.

Mogen ze eerst is afwachten wat er uit de bus komt voor je ze "verraders" gaat noemen. Je weet toch niet wat de leden van de n-va er overdenken. Zij zullen wel beslissen of ze akkoord gaan of niet met regeringsdeelname.[/quote]

zoals ze mochten beslissen of ze akkoord gingen met het kartel zeker? :lol:

Spolpoel
16 juni 2004, 13:30
Stelt gij u niet bloot aan vervolging door een beeld van een man te brengen die de Hitlergroet brengt?

Zwijg maar! straks vervangen ze het standbeeld van Van Artevelde wegens politiek niet correct en vervangen ze het door een pot lege mosselen of een getatoueerd varken! :wink:

Wat bazel je nou? :wink:
Ik denk dat ze het eerder én liever vervangen door het standbeeld van een burka of een taliban. :mrgreen:

nico
16 juni 2004, 13:33
Mogen ze eerst is afwachten wat er uit de bus komt voor je ze "verraders" gaat noemen. Je weet toch niet wat de leden van de n-va er overdenken. Zij zullen wel beslissen of ze akkoord gaan of niet met regeringsdeelname.

zoals ze mochten beslissen of ze akkoord gingen met het kartel zeker? :lol:

Als ze niet akkoord waren gegaan bestond de n-va al lang niet meer.

jan hyoens
16 juni 2004, 13:40
zoals ze mochten beslissen of ze akkoord gingen met het kartel zeker? :lol:

Als ze niet akkoord waren gegaan bestond de n-va al lang niet meer.

Misschien niet dat zullen we nooit weten daar we het aandeel van nva-kiezers niet kennen binnen het kartel! Maar als geertje minister kan worden zal hij zich zoals de vorige keer wel niets aantrekken van de mening van de nva-leden!

nico
16 juni 2004, 13:43
Hij zal wel moeten er wordt altijd gestemd over regerings deelname.
als de leden er tegen zijn mag hij het vergeten.

jan hyoens
16 juni 2004, 13:53
Hij zal wel moeten er wordt altijd gestemd over regerings deelname.
als de leden er tegen zijn mag hij het vergeten.

We zullen zien zei de blinde en hij viel in de put!

ingenious
16 juni 2004, 14:03
Daar gaat het niet om. Als hij zou willen dan zou hij iets kunnen proberen.

Voor de verkiezingen zei hij dat het dossier opnieuw ter sprake zou komen.
Nu zegt hij dat hij geen zin heeft om het dossier terug op tafel te leggen.

Zo simpel is dat. Hij is niets nieuws onder de zon. Weer eenzelfde regering zoals we er reeds decennia lang kennen, weer met paars erbij.
Weer met het meteen al inslikken van allerlei verkiezingsbeloftes.

En op naar de volgende overwinniing van het Blok.

waarom iets proberen dat nutteloos is? het vreemdelingenstemrecht is
1) federale materie en leterme moet een vlaamse regering vormen
2) gestemd door een 2/3 meerderheid in her federale parlement, en die meerderheid is er nog steeds

bovendien heeft de cd&v het stemrecht altijd gekoppeld aan de snelbelgwet. volgens de cd&v moet die snelbelgwet worden aangepast, en is dit veel belangrijker dan het symbooldossier over het stemrecht. en gelijk heeft hij.

Antoon
16 juni 2004, 14:19
Daar gaat het niet om. Als hij zou willen dan zou hij iets kunnen proberen.

Voor de verkiezingen zei hij dat het dossier opnieuw ter sprake zou komen.
Nu zegt hij dat hij geen zin heeft om het dossier terug op tafel te leggen.

Zo simpel is dat. Hij is niets nieuws onder de zon. Weer eenzelfde regering zoals we er reeds decennia lang kennen, weer met paars erbij.
Weer met het meteen al inslikken van allerlei verkiezingsbeloftes.

En op naar de volgende overwinniing van het Blok.

waarom iets proberen dat nutteloos is? het vreemdelingenstemrecht is
1) federale materie en leterme moet een vlaamse regering vormen
2) gestemd door een 2/3 meerderheid in her federale parlement, en die meerderheid is er nog steeds

bovendien heeft de cd&v het stemrecht altijd gekoppeld aan de snelbelgwet. volgens de cd&v moet die snelbelgwet worden aangepast, en is dit veel belangrijker dan het symbooldossier over het stemrecht. en gelijk heeft hij.

Jullie blijven naast de kwestie lallen, hé?

Leterme heeft gezegd, voor de verkiezingen, dat wanneer de CD&V aan zet zou zijn, dat dossier herbesproken wordt. Nu is het inkt van de kiesbiljetjes nog niet droog, of hij komt al vertellen dat hij geen zin heeft om dat dossier terug op tafel te gooien.

Het gevolg is nu al bekend, nog voordat hij zijn regering heeft gevormd : bij de volgende verkiezingen weeral groei voor het Vlaams Blok.

justme
16 juni 2004, 14:36
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.


Leterme trekt NIETS beloftes is. Mensen die niet willen luisteren , dat is het probleel !


Leterme heeft altijd gezegd dat zijn partij TEGEN stemrecht is
MAAR, dat ze dat niet zomaar opnieuw op tafel zullen gooien.


BOVENDIEN: DIT IS FEDERALE MATERIE & CD&V ZIT NIET IN FEDERALE REGERING


Dát is succes van vlaams blok mijn beste, mensen zoals u die zaken uit hun context trekken en die de mensen verkeerde woorden in de mond leggen :!:

justme
16 juni 2004, 14:41
[Jullie blijven naast de kwestie lallen, hé?

Leterme heeft gezegd, voor de verkiezingen, dat wanneer de CD&V aan zet zou zijn, dat dossier herbesproken wordt. Nu is het inkt van de kiesbiljetjes nog niet droog, of hij komt al vertellen dat hij geen zin heeft om dat dossier terug op tafel te gooien.


Leterme heeft gezegd voor de verkiezingen (en ook Vervotte , die aan het woord was in een debat hierover, en ook Bourgeois): Het stemrecht komt niet zomaar optafel. Het is ten eerste federaal, en ten tweede, het volledige dossier van integratie is voor hen belangrijk. Het stemrecht is daar slechts een miniscuul onderdeeltje van. Ze zien het liever afschaft, maar ze struikelen er niet over. Het GEHEEL is belangrijker en is veeeeeeeel complexer. Het volledige dossier moet aangepakt worden. En als ze tóch in een federale situatie komen waar ze het kunnen op tafel leggen en dit relevant en nodig is, dan zullen ze dat doen. Enkel het blok speelt dit ene miniscule kleine feitje uit als dé oplossing om kiezers te trekken.


Het gevolg is nu al bekend, nog voordat hij zijn regering heeft gevormd : bij de volgende verkiezingen weeral groei voor het Vlaams Blok.
inderdaad, correcte analyse. Zolang mensen blijven de zaken simplistisch en onvolledige bekijken en uitleggen, kunnen ze blijven redenen vinden om op Blok te stemmen. U bent het levende bewijs.

zorroaster
16 juni 2004, 14:49
er zijn zoveel topics en redeneringen waar forumblokkers niet op reageren ... ik hoop dat dat niet 'uit schaamte' is.

In welk opzicht zouden zij zich moeten schamen? Voor de overwinning? Nee, de grootste idioten van deze verkiezingen zijn de N-VA'ers. Ze hebben hun Vlaamse ideologie geruild voor macht.

Eerst Leterme die zich uitspreekt tégen de splitsing van de Sociale Zekerheid, nu dit.

Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.

Die opmerkelijke samenspraak tussen Blokkers en belgicisten blijft me fascineren. Een "subordinate goal", het kapotmaken van de N-VA, kan daar de enige reden voor zijn.

Voor de eersten omdat ze een monopolie willen op het Vlaams-nationalisme.
Voor de tweeden omdat ze niet dom zijn en weten dat de N-VA een veel groter gevaar is voor hun vrolijke België dan een amechtig Blok.

Stijn Ram
16 juni 2004, 14:49
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.


Leterme trekt NIETS beloftes is. Mensen die niet willen luisteren , dat is het probleel !


Leterme heeft altijd gezegd dat zijn partij TEGEN stemrecht is
MAAR, dat ze dat niet zomaar opnieuw op tafel zullen gooien.


BOVENDIEN: DIT IS FEDERALE MATERIE & CD&V ZIT NIET IN FEDERALE REGERING


Dát is succes van vlaams blok mijn beste, mensen zoals u die zaken uit hun context trekken en die de mensen verkeerde woorden in de mond leggen :!:

Leterme is een typische linkse worm. Voor de verkiezingen van alles beloven en dan alles ontkennen en zich niet aan het woord houden.
Leterme is een vuile linkse leugenaar en een schande voor Vlaanderen.
De CDnV is een laffe partij dat het feit dat ze groter dan VLD en SPA is geworden te danken heeft aan het Blok. Het is maar normaal dat CDnV samen onder heerschappij van het Blok regeert. Maar nee, stank voor dank krijgen we van die bende linkse idioten.

justme
16 juni 2004, 15:27
Leterme is een typische linkse worm. Voor de verkiezingen van alles beloven en dan alles ontkennen en zich niet aan het woord houden.
Leterme is een vuile linkse leugenaar en een schande voor Vlaanderen.
De CDnV is een laffe partij dat het feit dat ze groter dan VLD en SPA is geworden te danken heeft aan het Blok. Het is maar normaal dat CDnV samen onder heerschappij van het Blok regeert. Maar nee, stank voor dank krijgen we van die bende linkse idioten.

dank voor u intelligentie bijdrage. Ik heb medelijden met de vlaams blokkers die proberen te bewijzen dat de blok kiezer niet dom is.

icerulez
16 juni 2004, 15:59
Je zou kunnen denken dat de traditionele partijen stilletjesaan hun les beginnen te leren. Niets is minder waar.

Niet alleen gaat Leterme met een traditionele tripartite regeren (lees: met de afgestrafte paarse collega's), maar bovendien gaat hij gewoon weer eens voort met het politiek voeren op een manier die reeds 13 keer op rij is afgestraft in het stemhokje.

Inderdaad : De CD&V heeft samen met het Vlaams Blok constant geroepen en getierd tegen het stemrecht voor vreemdelingen, en tijdens de campagne gezegd dat wanneer de CD&V aan de macht zou komen ze er iets aan zou doen om deze blunhder van formaat recht te zetten.

Nu zijn de verkiezingen nog maar pas voorbij, of Leterme zegt dat hij het dossier van het vreemdelingen-stemrecht niet opnieuw op tafel wilt zetten. 8O

En dat terwijl ze tegelijk zoeken naar de oorzaak van de groei van het Vlaams Blok. :roll:

Als je het mij vraagt gaan ze ook het dossier omtrent de slitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde nu vertikaal klasseren. Ondanks het hoogspel van de CD&V/NV-A . Kijk maar zelf.

Ze hebben tevens gezegd dat dat vreemdelingenstemrecht geen prioriteit was, maar dat ze het wel gingen onderzoeken.

marijke
16 juni 2004, 17:25
Niets aantrekken jongens ..kalm.. de CD&V heeft al jaren zo geregeerd.veel beloven.. weinig geven.. :? :cry:
Maar..Was het ook Leterme niet, die beweerde dat hij het probleem Halle-Vilvoorde op 5 minuten zou kunnen oplossen?
40 jaar wanbeleid, en nog zijn de kiezers niet geleerd..Als er één kampioen is, in omzeilen van problemen, véél woorden en weinig daden..dan hebben ze op de goede gestemd.
Een troost.. binnen 2 jaar terug naar af.. :D :D :D :D :D

Josjie
16 juni 2004, 17:42
Stelt gij u niet bloot aan vervolging door een beeld van een man te brengen die de Hitlergroet brengt?

Ik ben geen vlaams blokker laat dit duidelijk zijn. Maar probeert het nu het stambeeld van Van Artevelde te koppelen aan Hitler? Hoe IDIOOT kunt ge zijn... Dien mens sta gvd naar engeland te wijzen, hitlers vijand remember... Kwestie van wol... Wat hier in onze streken welwaart heeft gebracht...

Ge zijt in mijn ogen al even idioot als de flamigant die Van Artevelde vereerd aan de hand van een boek terwijl geschiedkundig bewezen is dat hem in 1302 aan de zijde van de fransen meevocht...

Yann
16 juni 2004, 17:47
In welk opzicht zouden zij zich moeten schamen? Voor de overwinning? Nee, de grootste idioten van deze verkiezingen zijn de N-VA'ers. Ze hebben hun Vlaamse ideologie geruild voor macht.

Eerst Leterme die zich uitspreekt tégen de splitsing van de Sociale Zekerheid, nu dit.

Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.

Die opmerkelijke samenspraak tussen Blokkers en belgicisten blijft me fascineren. Een "subordinate goal", het kapotmaken van de N-VA, kan daar de enige reden voor zijn.

Voor de eersten omdat ze een monopolie willen op het Vlaams-nationalisme.
Voor de tweeden omdat ze niet dom zijn en weten dat de N-VA een veel groter gevaar is voor hun vrolijke België dan een amechtig Blok.

Nochthans heb ik de waarheid gesproken. Hetgeen u niet onder ogen durft zien!

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:04
VOOR:
Totaal andere kwestie: een paar doemdenkers menen dat U, in Uw drang om terug aan de macht te komen niet zou terug deinzen voor een Oostenrijks scenario. (vraag werd gesteld voor de veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme)
Nee. Ik heb daar zelf op aangedrongen en er bestaan documenten over waarin het Vlaams Kartel zich engageert om geen bestuursakkoord met het Vlaams Blok te sluiten. Punt.

NA:
De CD&V'er sluit niet uit dat hij in zijn gespreksronde ook met vertegenwoordigers van het Vlaams Blok zal spreken. Het partijbureau van CD&V sluit een coalitie met het Blok alleszins uit. Maar over een gesprek beraadt Leterme zich wel.

&:
BRUSSEL - Vlaams informateur Yves Leterme praat vrijdag met de Vlaamse politieke partijen. Hij nodigt ook het Vlaams Blok uit.

Los van instemming met praten, of het eventuele nuanceverschil tussen 'praten' en 'besturen' of 'akkoorden sluiten', kan niemand hier ontkennen dat de CD&V reeds ballonnetjes oplaat om kiesbedrog te plegen.............
De enige pre-electorale belofte die ooit standhield in politieke middens, het cordon, wordt hier op losse schroeven gezet.

Tactisch gezien een goeie zet om opposanten de daver op het lijf te jagen, en low profile te laten rijden, maar eerlijk of ethisch verantwoord :?: :?: :?:

zorroaster
16 juni 2004, 18:05
Die opmerkelijke samenspraak tussen Blokkers en belgicisten blijft me fascineren. Een "subordinate goal", het kapotmaken van de N-VA, kan daar de enige reden voor zijn.

Voor de eersten omdat ze een monopolie willen op het Vlaams-nationalisme.
Voor de tweeden omdat ze niet dom zijn en weten dat de N-VA een veel groter gevaar is voor hun vrolijke België dan een amechtig Blok.

Nochthans heb ik de waarheid gesproken. Hetgeen u niet onder ogen durft zien!

U haalde 63 stemmen met die andere onomstotelijke waarheid die u verkondigt.
Bescheiden blijven is dus de boodschap... :mrgreen:

Trouwens, een BUB'er die de waarheid verkondigt? Bel de pers, we hebben een primeur!

Knuppel
16 juni 2004, 18:14
In welk opzicht zouden zij zich moeten schamen? Voor de overwinning? Nee, de grootste idioten van deze verkiezingen zijn de N-VA'ers. Ze hebben hun Vlaamse ideologie geruild voor macht.

Eerst Leterme die zich uitspreekt tégen de splitsing van de Sociale Zekerheid, nu dit.

Dank aan Bourgeois, de Vlaamse verrader.

Die opmerkelijke samenspraak tussen Blokkers en belgicisten blijft me fascineren. Een "subordinate goal", het kapotmaken van de N-VA, kan daar de enige reden voor zijn.

Voor de eersten omdat ze een monopolie willen op het Vlaams-nationalisme.
Voor de tweeden omdat ze niet dom zijn en weten dat de N-VA een veel groter gevaar is voor hun vrolijke België dan een amechtig Blok.


16/06/2004 Bedrog


In de aanloop naar de verkiezingen van vorige zondag was het meest gehoorde woord misschien wel ‘kiezersbedrog’. Dat sloeg op het gegeven dat veel politici weliswaar kandidaat waren voor een zitje in het Vlaams en/of het Europees Parlement, maar in feite helemaal niet van plan waren om dat zitje ook effectief te bezetten. Zoals Guy Verhofstadt, kandidaat voor de twee parlementen maar in feite alleen maar geïnteresseerd in de Wetstraat 16 en eventueel het voorzitterschap van de Europese Commissie.

Men kan uren discussiëren over de vraag of men wel echt kan spreken van kiezersbedrog wanneer de kandidaten op voorhand laten weten dat ze niet zullen zetelen. Bovendien, ook de kiezers gaan niet vrijuit. Neem nu het geval-Dewael.

Patrick Dewael was vorige zondag lijstduwer op de VLD-lijst, had op voorhand aangekondigd dat hij niet naar het Vlaams Parlement gaat omdat hij minister van Binnenlandse Zaken wil blijven, en werd toch verkozen met als gevolg dat Lydia Peeters thuis moet blijven.

Het was vooral de oppositie die het woord ‘kiezersbedrog’ in de mond nam, ook N-VA-voorzitter Geert Bourgeois. Maar wat dan te zeggen van de bocht die Geert Bourgois neemt? Voor de verkiezingen herhaalde Geert Bourgeois om de dag dat het maar eens gedaan moest zijn, dat het kiesarrondissement Brussel- Halle-Vilvoorde onmiddellijk moest gesplitst worden, dat hierover niet meer onderhandeld kon worden, dat hiervoor géén prijs meer kon betaald worden aan de Franstaligen en dat bovenal zijn N-VA niet in een Vlaamse regering zou stappen voor de federale Kamer van Volksvertegenwoordigers de splitsing zou hebben goedgekeurd.

En wat zeggen Geert Bourgeois en de N-VA nu twee dagen na de verkiezingen? De dreiging dat ze niet in een Vlaamse regering stappen voor het kiesarrondissement is gesplitst, hebben ze ingeslikt. Nu is de N-VA al tevreden met een sluitende garantie van de coalitiepartners in de Vlaamse regering dat het kiesarrondissement ‘ooit’ gesplitst wordt. Liefst zo snel mogelijk, maar niet noodzakelijk voor de Vlaamse regering gevormd wordt, en misschien ook wel ‘nooit’. Is deze verandering van standpunt op twee dagen dan géén kiezersbedrog?
Eric DONCKIER

Is Eric Donckier soms ook een domme, leugenachtige Blokker die de N-VA kapot wil maken en die 'het monopolie wil op het Vlaams-nationalisme'?

justme
16 juni 2004, 18:22
VOOR:
Totaal andere kwestie: een paar doemdenkers menen dat U, in Uw drang om terug aan de macht te komen niet zou terug deinzen voor een Oostenrijks scenario. (vraag werd gesteld voor de veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme)
Nee. Ik heb daar zelf op aangedrongen en er bestaan documenten over waarin het Vlaams Kartel zich engageert om geen bestuursakkoord met het Vlaams Blok te sluiten. Punt.

NA:
De CD&V'er sluit niet uit dat hij in zijn gespreksronde ook met vertegenwoordigers van het Vlaams Blok zal spreken. Het partijbureau van CD&V sluit een coalitie met het Blok alleszins uit. Maar over een gesprek beraadt Leterme zich wel.

&:
BRUSSEL - Vlaams informateur Yves Leterme praat vrijdag met de Vlaamse politieke partijen. Hij nodigt ook het Vlaams Blok uit.

Los van instemming met praten, of het eventuele nuanceverschil tussen 'praten' en 'besturen' of 'akkoorden sluiten', kan niemand hier ontkennen dat de CD&V reeds ballonnetjes oplaat om kiesbedrog te plegen.............
De enige pre-electorale belofte die ooit standhield in politieke middens, het cordon, wordt hier op losse schroeven gezet.

Tactisch gezien een goeie zet om opposanten de daver op het lijf te jagen, en low profile te laten rijden, maar eerlijk of ethisch verantwoord :?: :?: :?:


voil�*, nu blijkt het uit uw eigen quotes

* geen bestuursakkoord

* wel praten



trouwens, ook vroeger werd al gepraat. Volledige consistentie in Leterme zijn woorden (tot nu toe)... Bent u nu zo achterlijk dat ge u eigen quotes al niet meer kan interpreteren ?? Ik hoop van niet ?

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:24
Nochthans heb ik de waarheid gesproken. Hetgeen u niet onder ogen durft zien!
Daar kan je donder op zeggen.
Iemand in de blokhoek duwen zonder verdere onderbouwing of tegenargument, is niet (meer?) voldoende om in een discussie het laken naar je toe te trekken.

Knuppel
16 juni 2004, 18:26
VOOR:


NA:

&:


Los van instemming met praten, of het eventuele nuanceverschil tussen 'praten' en 'besturen' of 'akkoorden sluiten', kan niemand hier ontkennen dat de CD&V reeds ballonnetjes oplaat om kiesbedrog te plegen.............
De enige pre-electorale belofte die ooit standhield in politieke middens, het cordon, wordt hier op losse schroeven gezet.

Tactisch gezien een goeie zet om opposanten de daver op het lijf te jagen, en low profile te laten rijden, maar eerlijk of ethisch verantwoord :?: :?: :?:


voil�*, nu blijkt het uit uw eigen quotes

* geen bestuursakkoord

* wel praten



trouwens, ook vroeger werd al gepraat. Volledige consistentie in Leterme zijn woorden (tot nu toe)... Bent u nu zo achterlijk dat ge u eigen quotes al niet meer kan interpreteren ?? Ik hoop van niet ?

Wat er nochtans overduidelijk uit blijkt is dat het praten voor de vaak is.
Of klinkt 'voor de schijn' beter?

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:28
voil�*, nu blijkt het uit uw eigen quotes

* geen bestuursakkoord

* wel praten



trouwens, ook vroeger werd al gepraat. Volledige consistentie in Leterme zijn woorden (tot nu toe)... Bent u nu zo achterlijk dat ge u eigen quotes al niet meer kan interpreteren ?? Ik hoop van niet ?
Ofwel is het 'praten voor de vaak' ofwel om constructief een mogelijk bestuursakkoord te evalueren.
Kom dus niet af met scherpslijperij: praten en besturen wijzen in dezelfde richting.

PS
Een potje schelden ('achterlijk' 8O 8O 8O ) volstaat hier niet om uw argumenten kracht bij te zetten.

justme
16 juni 2004, 18:28
Er mag met iedereen gepraat worden ?

Ook met vakbonden wordt bv. gepraat ? Met diverse organisaties wordt gepraat ? Het komt er gewoon op neer de mening te horen van veel groeperingen die mensen vertegenwoordigen. Het Blok beweert bij hoog en laag dat ze de mening van 1 miljoen mensen vertegenwoordigen ? Dan mag de informateur eens luisteren wat die 1 miljoen mensen te zeggen hebben ? Net zoals hij gaat luisteren wat andere verenigingen te zeggen hebben namens hun leden ? hij is nog steeds in INFORMATIE ronde, waar meningen van zoveel mogelijk verenigingen en mensen verzameld worden. Hij is nog steeds geen FORMATEUR die effectief praat over VORMEN van regeringen.

Trouwens: Leterme praat niet : blok niet content, want hij negeert
Leterme praat wel : blok niet content, want het is zogezegd niet serieus, of hij verandert zijn woorden

conclusie: blok blijft klagen ? (en ook die bubbers trouwens)

zorroaster
16 juni 2004, 18:29
Is Eric Donckier soms ook een domme, leugenachtige Blokker die de N-VA kapot wil maken en die 'het monopolie wil op het Vlaams-nationalisme'?

Eric Donckier heeft de laatste tijd nogal last van anti-N-VA-oprispingen. De oorzaak daarvan is te situeren bij de vorming van het kartel.

Of moet ik eens herhalen welk een woedeuitbarsting de man kreeg omdat hij niet op de hoogte was van de geheime kartelbesprekingen in februari?

Yann
16 juni 2004, 18:32
Nochthans heb ik de waarheid gesproken. Hetgeen u niet onder ogen durft zien!

U haalde 63 stemmen met die andere onomstotelijke waarheid die u verkondigt.
Bescheiden blijven is dus de boodschap... :mrgreen:

Trouwens, een BUB'er die de waarheid verkondigt? Bel de pers, we hebben een primeur!

Ik hoef niet bescheiden te blijven. Mijn mening is niet onbelangrijker als die van u.

Ik had trouwens 66 stemmen. En dat terwijl ik als opvolger op de lijst van een partij stond die zich niet aansloot bij een grotere partij, en die weinig of geen media-aandacht kreeg. Ik heb ook geen campagne gevoerd.

Anders zou ik er minstens 2559 hebben... :lol:

Yann
16 juni 2004, 18:34
Nochthans heb ik de waarheid gesproken. Hetgeen u niet onder ogen durft zien!
Daar kan je donder op zeggen.
Iemand in de blokhoek duwen zonder verdere onderbouwing of tegenargument, is niet (meer?) voldoende om in een discussie het laken naar je toe te trekken.

Ik ben de laatste die N-VA in de Blokhoek zou duwen.

ingenious
16 juni 2004, 18:34
leterme zit gewoon in een onmogelijke situatie. hij heeft inderdaad gezegd nooit met heb blok te regeren. maar niemand had verwacht dat ze zoveel stemmen gingen halen. ik kan wel begrijpen dat er nu wel met hen gepraat wordt. ik denk dat leterme hoopt dat zo duidelijk zal worden dat samenwerking onmogelijk is.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:42
Er mag met iedereen gepraat worden ?
Met wie Leterme praat zal me worst wezen.
Feit is dat hij zijn belofte daarmee breekt.

Lees maar na:
VOOR
Aangezien CD&V/N-VA (35) en Vlaams Blok (32) samen een meerderheid van 67 hebben en niemand met het Vlaams Blok wil praten, is er geen Vlaamse regering mogelijk zonder het Vlaams kartel van Yves Leterme en Geert Bourgeois. Leterme wilde tijdens zijn overwinningsspeech niet in zijn kaarten laten kijken. Hij beloofde de Vlamingen alleen een ,,sterke regering'' en sloot het Vlaams Blok daarvan uit. ,,Die partij wordt rijk met problemen, ik wil problemen oplossen'',

De NA's kan je hierboven nalezen......

Knuppel
16 juni 2004, 18:44
Is Eric Donckier soms ook een domme, leugenachtige Blokker die de N-VA kapot wil maken en die 'het monopolie wil op het Vlaams-nationalisme'?

Eric Donckier heeft de laatste tijd nogal last van anti-N-VA-oprispingen. De oorzaak daarvan is te situeren bij de vorming van het kartel.

Of moet ik eens herhalen welk een woedeuitbarsting de man kreeg omdat hij niet op de hoogte was van de geheime kartelbesprekingen in februari?

Ik zal niet ontkennen dat Donckier wat onberekenbaar is nu en dan, maar bij wijlen waren zijn opiniestukjes toch vrij Vlaamsgezind. Hij gaf er de Waalse politici ook regelmatig van langs. Hij verwittigde al kort na het aantreden van Paars-groen dat er moest geregeerd worden want dat anders de CD&V wel eens veel vlugger door de kiezer zou kunnen worden terug geroepen dan verwacht. Ook heeft hij gewaarschuwd omdat er in feite maar twee partijen meer waren: het Blok en de anderen.
Donckier zal misschien meer belgicist dan Blokker zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij staat te liegen als hij dit zegt:


Voor de verkiezingen herhaalde Geert Bourgeois om de dag dat het maar eens gedaan moest zijn, dat het kiesarrondissement Brussel- Halle-Vilvoorde onmiddellijk moest gesplitst worden, dat hierover niet meer onderhandeld kon worden, dat hiervoor géén prijs meer kon betaald worden aan de Franstaligen en dat bovenal zijn N-VA niet in een Vlaamse regering zou stappen voor de federale Kamer van Volksvertegenwoordigers de splitsing zou hebben goedgekeurd.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:44
Daar kan je donder op zeggen.
Iemand in de blokhoek duwen zonder verdere onderbouwing of tegenargument, is niet (meer?) voldoende om in een discussie het laken naar je toe te trekken.

Ik ben de laatste die N-VA in de Blokhoek zou duwen.
Zorroaster duwt er ons anders vlotjes in, wanneer hij argumentloos zit telkens zijn schoothondpartijtje een veeg uit de pan krijgt. :lol:

Fribre
16 juni 2004, 18:48
Ik ben de laatste die N-VA in de Blokhoek zou duwen.
Zorroaster duwt er ons anders vlotjes in, wanneer hij argumentloos zit telkens zijn schoothondpartijtje een veeg uit de pan krijgt. :lol:

Moet pijn doen, het feit dat de N-VA op eigen kracht (zie voorkeurstemmen) 6 parlementsleden en 1 Europarlementslid in de wacht sleepte. :twisted:

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:51
Eric Donckier heeft de laatste tijd nogal last van anti-N-VA-oprispingen. De oorzaak daarvan is te situeren bij de vorming van het kartel.
En waarom zou dat zijn?
Om dezelfde redenen als de Belgicisten er zich vrolijk over maakten?

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:52
Moet pijn doen, het feit dat de N-VA op eigen kracht (zie voorkeurstemmen) 6 parlementsleden en 1 Europarlementslid in de wacht sleepte. :twisted:
Da's een goeie........ :lol:

Knuppel
16 juni 2004, 18:53
Zorroaster duwt er ons anders vlotjes in, wanneer hij argumentloos zit telkens zijn schoothondpartijtje een veeg uit de pan krijgt. :lol:

Moet pijn doen, het feit dat de N-VA op eigen kracht (zie voorkeurstemmen) 6 parlementsleden en 1 Europarlementslid in de wacht sleepte. :twisted:

Op eigen kracht had de N-VA niet eens de kiesdrempel gehaald, Fribre.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 18:56
Moet pijn doen, het feit dat de N-VA op eigen kracht (zie voorkeurstemmen) 6 parlementsleden en 1 Europarlementslid in de wacht sleepte. :twisted:

Op eigen kracht had de N-VA niet eens de kiesdrempel gehaald, Fribre.
Ik begreep niet eens de euforie van het Vlaams Kartel.
Beschouw hun stemmen apart en het zou een fiasco geweest zijn.
Of het Kartel buiten een schijnverkiezingsoverwinning, en een paar zetels die vanonder de drempel getoverd worden nog andere vruchten zal afwerpen, valt af te wachten............

Knuppel
16 juni 2004, 18:59
Of het Kartel buiten een schijnverkiezingsoverwinning, en een paar zetels die vanonder de drempel getoverd worden nog andere vruchten zal afwerpen, valt af te wachten............


Ik vrees ervoor als ik zie hoe de haan al meermaals kraaide... :|

Yann
16 juni 2004, 19:00
Ik ben de laatste die N-VA in de Blokhoek zou duwen.
Zorroaster duwt er ons anders vlotjes in, wanneer hij argumentloos zit telkens zijn schoothondpartijtje een veeg uit de pan krijgt. :lol:

Juist... :P

Fribre
16 juni 2004, 19:01
Op eigen kracht, ja. Buiten Limburg hebben wij nergens de potstemmen moeten opsoeperen zoals bvb Spirit. Voor Europa werd Geert verkozen vanop de laatste plaats met 130 000 voorkeurstemmen, wie kan daar minimalistisch over doen?

Supe®Staaf
16 juni 2004, 19:26
Op eigen kracht, ja. Buiten Limburg hebben wij nergens de potstemmen moeten opsoeperen zoals bvb Spirit. Voor Europa werd Geert verkozen vanop de laatste plaats met 130 000 voorkeurstemmen, wie kan daar minimalistisch over doen?
Grappig hoe jullie je vergelijken met een van de andere ex-VU-rest-afval.
Maar je hebt gelijk: als twee mensen met korte beentjes in de beerput belanden, dan komt de derrie later aan je lippen als je op de ander zijn schouders kan gaan staan.........

justme
16 juni 2004, 19:29
Er mag met iedereen gepraat worden ?
Met wie Leterme praat zal me worst wezen.
Feit is dat hij zijn belofte daarmee breekt.

Lees maar na:
VOOR
Aangezien CD&V/N-VA (35) en Vlaams Blok (32) samen een meerderheid van 67 hebben en niemand met het Vlaams Blok wil praten, is er geen Vlaamse regering mogelijk zonder het Vlaams kartel van Yves Leterme en Geert Bourgeois. Leterme wilde tijdens zijn overwinningsspeech niet in zijn kaarten laten kijken. Hij beloofde de Vlamingen alleen een ,,sterke regering'' en sloot het Vlaams Blok daarvan uit. ,,Die partij wordt rijk met problemen, ik wil problemen oplossen'',

De NA's kan je hierboven nalezen......


VOOR:

ik regeer er niet mee samen

NA:

ik regeer er niet mee samen



probleem ? :?

Hij luistert naar een partij die 1 milj mensen vertegenwoordigt, net zoals hij naar andere verenigingen (vakbonden, bv., etc...) luistert die een maatschappelijke geleding vertegenwoordigen, om te vragen wat hun verzuchtingen zijn. Uw probleem ?

Ben trouwens benieuwd met wat het blok vrijdag zal afkomen: ze zullen NIET met slogans moeten afkomen, maar met serieuze gefundeerde opinies.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 19:32
Hij luistert naar een partij die 1 milj mensen vertegenwoordigd, net zoals hij naar andere verenigingen (vakbonden, bv., etc...) luistert die een maatschappelijke geleding vertegenwoordigen. Uw probleem ?
Eigenlijk is het Letermes probleem.
Ik wijs enkel op diens inconsequentie ofwel hypocrisie (als het enkel om 'praten voor de vaak' gaat)

Fribre
16 juni 2004, 19:32
Ik weiger mee te gaan in dit negativisme. CD&V en N-VA hebben een sterk resultaat neergezet. Desondanks het feit dat de CD&V jaar na jaar zakt, desondanks het overlopen van één belangrijk N-VA boegbeeld en een paar randfiguren, desondanks het feit dat 25% van de 18-mei-2003 N-VA kiezers niet meer op de N-VA stemden op 13 juni, desondanks de chaos-theorie van Verhofstadt etc. toch stijgen. Chapeau Yves en Geert.

Daarbij valt nog op te merken dat N-VA zeker goed uit dit tijdelijk samenwerkingscontract zijn gekomen: van 3 naar 6 parlementsleden én een Europarlementslid erbij (eerste keer in de jonge geschiedenis van de N-VA) + een onafhankelijke fractie. Dit wil zeggen - en dit tot spijt van wie het benijdt - dat de N-VA nog een mooie (en lange) toekomst te wachten staat. (komt daarbij nog het feit dat de gemeenteraadsverkiezingen van '06 voor N-VA een thuismatch zijn)

justme
16 juni 2004, 19:34
Hij luistert naar een partij die 1 milj mensen vertegenwoordigd, net zoals hij naar andere verenigingen (vakbonden, bv., etc...) luistert die een maatschappelijke geleding vertegenwoordigen. Uw probleem ?
Eigenlijk is het Letermes probleem.
Ik wijs enkel op diens inconsequentie ofwel hypocrisie (als het enkel om 'praten voor de vaak' gaat)

dat is niet "praten voor de vaak"

hij is INFORMATEUR en INFORMEERT naar de verzuchtingen van een maatschappelijke geleding.

hij praat NIET met het blok als FORMATEUR om een regering te VORMEN

inconsequent ? hypocriet ? Waar ?? Ik zie enkel krampachtigheid van mensen die hem proberen af te breken.

Knuppel
16 juni 2004, 19:35
Op eigen kracht, ja. Buiten Limburg hebben wij nergens de potstemmen moeten opsoeperen zoals bvb Spirit. Voor Europa werd Geert verkozen vanop de laatste plaats met 130 000 voorkeurstemmen, wie kan daar minimalistisch over doen?

Je zou beter niet dezelfde fout maken als de VU met Bert Anciaux maakte...
Het succes van je partij ophangen aan de kiezers van het partijboegbeeld.

Waarom ging de N-VA trouwens in Kartel met belgicisten als ze toch geen hulp nodig hadden om op eigen houtje de kiesdrempel te halen?

Fribre
16 juni 2004, 19:36
Op eigen kracht, ja. Buiten Limburg hebben wij nergens de potstemmen moeten opsoeperen zoals bvb Spirit. Voor Europa werd Geert verkozen vanop de laatste plaats met 130 000 voorkeurstemmen, wie kan daar minimalistisch over doen?

Je zou beter niet dezelfde fout maken als de VU met Bert Anciaux maakte...
Het succes van je partij ophangen aan de kiezers van het partijboegbeeld.

Waarom ging de N-VA trouwens in Kartel met belgicisten als ze toch geen hulp nodig hadden om op eigen houtje de kiesdrempel te halen?

Kunnen we het serieux houden?

Knuppel
16 juni 2004, 19:37
Eigenlijk is het Letermes probleem.
Ik wijs enkel op diens inconsequentie ofwel hypocrisie (als het enkel om 'praten voor de vaak' gaat)

dat is niet "praten voor de vaak"

hij is INFORMATEUR en INFORMEERT naar de verzuchtingen van een maatschappelijke geleding.

hij praat NIET met het blok als FORMATEUR om een regering te VORMEN

inconsequent ? hypocriet ? Waar ?? Ik zie enkel krampachtigheid van mensen die hem proberen af te breken.

Leterme mag dan honderduit praten
Hij heeft het Vlaams Blok effectief op voorhand uitgesloten om er meer mee te doen dan 'te praten'. Punt.

Fribre
16 juni 2004, 19:38
Op eigen kracht, ja. Buiten Limburg hebben wij nergens de potstemmen moeten opsoeperen zoals bvb Spirit. Voor Europa werd Geert verkozen vanop de laatste plaats met 130 000 voorkeurstemmen, wie kan daar minimalistisch over doen?

Je zou beter niet dezelfde fout maken als de VU met Bert Anciaux maakte...
Het succes van je partij ophangen aan de kiezers van het partijboegbeeld.

Waarom ging de N-VA trouwens in Kartel met belgicisten als ze toch geen hulp nodig hadden om op eigen houtje de kiesdrempel te halen?

Nu konden ook CD&V-kiezers op N-VA'ers stemmen, wat ze deden! Ook kiezers die hun stem niet op de N-VA zouden uitbrengen door de kiesdrempel, hoefden nu niets te vrezen, wat ze niet deden.

justme
16 juni 2004, 19:39
Leterme mag dan honderduit praten
Hij heeft het Vlaams Blok effectief op voorhand uitgesloten om er meer mee te doen dan 'te praten'. Punt.

Da's ook de bedoeling van INFORMEREN

Praat hij honderduit met alle vakbonden om er mee te regeren ???? Neen, vakbonden zijn geen patijen die kunnen regeren, voor zover ik weet. praat hij met werkgevers verenigingen, milieuverenigingen, etc... om er mee te regeren ??? Hij informeert wat de belangrijkste verzuchtingen zijn van de sociale groeperingen. Immers, een regering moet met die verzuchtingen rekening houden.


Ik stel voor dat u een snelcursus politiek volgt, of een verklarend woordenboek bij de hand pakt, en eerst eens nakijkt wat een informateur is. Dank u.

Knuppel
16 juni 2004, 19:39
Je zou beter niet dezelfde fout maken als de VU met Bert Anciaux maakte...
Het succes van je partij ophangen aan de kiezers van het partijboegbeeld.

Waarom ging de N-VA trouwens in Kartel met belgicisten als ze toch geen hulp nodig hadden om op eigen houtje de kiesdrempel te halen?

Kunnen we het serieux houden?

Waarom bevalt het woord ' belgicisten' je niet?

Of is mijn ondertiteling al te waar?

Fribre
16 juni 2004, 19:43
Kunnen we het serieux houden?

Waarom bevalt het woord ' belgicisten' je niet?

Of is mijn ondertiteling al te waar?

Programmatorisch is de CD&V confederalistisch. Dat is goed genoeg geweten.

Knuppel
16 juni 2004, 19:43
Leterme mag dan honderduit praten
Hij heeft het Vlaams Blok effectief op voorhand uitgesloten om er meer mee te doen dan 'te praten'. Punt.

Da's ook de bedoeling van INFORMEREN

Praat hij honderduit met alle vakbonden om er mee te regeren ???? Neen, vakbonden zijn geen patijen die kunnen regeren, voor zover ik weet. praat hij met werkgevers verenigingen, milieuverenigingen, etc... om er mee te regeren ???


Ik stel voor dat u een snelcursus politiek volgt, of een verklarend woordenboek bij de hand pakt, en eerst eens nakijkt wat een informateur is. Dank u.

Gelijk heb je over bovenstaande.

Zoek jij dan ook eens op in het verklarend woordenboek wat de volgende uitspraak inhoudt: niet meeregeren.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 19:43
Ik weiger mee te gaan in dit negativisme. CD&V en N-VA hebben een sterk resultaat neergezet.
Dat is totaal onwaar.
Tel de afzonderlijke scores en iedereen blijft op zijn povere resultaat van de vorige keer (vaak eronder!)

Desondanks het feit dat de CD&V jaar na jaar zakt,
Zoals nu ook......

Chapeau Yves en Geert.
Voor hun optimisme.

Daarbij valt nog op te merken dat N-VA zeker goed uit dit tijdelijk samenwerkingscontract zijn gekomen: van 3 naar 6 parlementsleden én een Europarlementslid erbij
Dat klopt.
Door hun karretje aan dat van de CD&V te hangen vermijden de N-VA'ers de kiesdrempel, WAT IK PERSOONLIJK EEN GOEIE ZAAK VIND (democratisch gezien)

Fribre
16 juni 2004, 19:44
Mijn andere desondanksen zijn mooi genegeerd zie ik!

Knuppel
16 juni 2004, 19:46
Waarom bevalt het woord ' belgicisten' je niet?

Of is mijn ondertiteling al te waar?

Programmatorisch is de CD&V confederalistisch. Dat is goed genoeg geweten.

Precies.
Dat is het verschil tussen belgicisten en Vlaams-nationalisten.
Belgicisten kiezen voor een confederalitisch BELGIË inplaats van voor een onafhankelijk VLAANDEREN.
VLD en SP-A willen daarom ook niet verder gaan dan dat.

Fribre
16 juni 2004, 19:46
Ik hou niet van die bijklank, 'belgicisten' gebruikt men als term voor 'unitaristen'.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 19:48
Programmatorisch is de CD&V confederalistisch. Dat is goed genoeg geweten.

Precies.
Dat is het verschil tussen belgicisten en Vlaams-nationalisten.
Belgicisten kiezen voor een confederalitisch BELGIË inplaats van voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Hela :!:
Een echte Belgicist kiest voor een unitair België. :evil:
Misschien een utopie, maar alleszins meer conform de huidige toestand dan de natte separatistendroompjes. :twisted:

Supe®Staaf
16 juni 2004, 19:48
Ik hou niet van die bijklank, 'belgicisten' gebruikt men als term voor 'unitaristen'.
Wen er maar al aan. :lol:

Knuppel
16 juni 2004, 19:53
Ik hou niet van die bijklank, 'belgicisten' gebruikt men als term voor 'unitaristen'.

Ik hou niet van Vlaams-nationalisten die hun eerste programmapunt opgeven terwille van een partij die niets tegen de term 'met die vervelende bijklank' heeft.

Of ga je me ervan proberen te overtuigen dat de CD&V vandaag liever Vlaams-nationalistisch genoemd wordt? :lol:

Knuppel
16 juni 2004, 19:57
Hela :!:
Een echte Belgicist kiest voor een unitair België. :evil:


Jammer voor jou Staaf, maar geen enkele belgicistische partij wil dit nog behalve de BUB. :P :P :P

Knuppel
16 juni 2004, 19:58
Persoonlijk vind ik het niveau van dit eenzaam studentenclubje wat laag voor jou. 8)

Supe®Staaf
16 juni 2004, 20:03
Hela :!:
Een echte Belgicist kiest voor een unitair België. :evil:


Jammer voor jou Staaf, maar geen enkele belgicistische partij wil dit nog behalve de BUB. :P :P :P
Een mooie toekomst lacht deze jonge idealisten toe.
Ooit zien de separatisten, secessionisten, splitsers, federalisten en con(Frans?)-federalisten hun egoïstische waanideeën tijdig in.

Ook onze Waalse broeders zijn met verstomming geslagen door de al te 'Vlaamse' uitslag. Ze wachten echter af of de Vlaamse soep wel zo heet zal gegeten worden als ze wordt opgediend (wat ik ook betwijfel) om zonodig met een krachtig "NON!" de waanzin een halt toe te roepen. 8)

Knuppel
16 juni 2004, 20:10
Ik heb anders niet de indruk dat jouw Waalse broeders het 'waanzin' vinden, Staafje...

Zoals ik evenmin de indruk heb dat jij even naïef bent als de BUBbeltjesclub. :silly:

Knuppel
16 juni 2004, 20:17
Ik hou niet van die bijklank, 'belgicisten' gebruikt men als term voor 'unitaristen'.
Wen er maar al aan. :lol:

Aan een terugkeer naar het Belgisch unitarisme, bedoel je toch?

En ik die dacht dat enkel aan de belgicisten van de BUB een steekje los zat. :? :| :( :cry:

Supe®Staaf
16 juni 2004, 20:24
Ik heb anders niet de indruk dat jouw Waalse broeders het 'waanzin' vinden, Staafje...
Commentaar Le Soir over verkiezingsuitslag Vlaanderen

DE laatste halte voor België? Het eindpunt? Laten we voor één keer de naakte waarheid onder ogen zien: dit keer zijn we er aanbeland.

Voor 13 juni waren alle ingrediënten ook al aanwezig om België te laten barsten. Maar nu, na de verkiezingen, waarbij tweederde van de Vlaamse kiezers zijn stem uitbracht voor de confederalisten van CD&V/N-VA en voor de republikeinse fascisten van het Blok, is het potje pas goed aan het koken gegaan. Klaar om opgediend te worden tijdens het Laatste Avondmaal.

De fascisten in maatpak van het Blok stellen duidelijk dat de Vlamingen het veel beter zouden hebben als die ,,Waalse ratten'' hun prakje elders gingen oppeuzelen. De Vlaamse christen-democraten verdragen ons nog net, maar ze zitten toch liever niet naast ons aan tafel. Alsof we een bende zwervers zijn - best sympathiek hoor, daar niet van - waarschijnlijk opgedoken uit de Ardense bossen of uit de een of andere mijnschacht in Marcinelle. Een stelletje armoedzaaiers dat geen klap uitvoert en nergens goed voor is, tenzij om als pispaal te dienen.

Zondag is een meerderheid van de Vlamingen er dus in geslaagd een egoïstische stem uit te brengen, een typische 'nouveau-riche' stem, een stem van onaanvaardbare minachting.

We zien trouwens niet goed in hoe deze trend nog te keren valt in Vlaanderen. De geschiedenis herhaalt zich en behekst Vlamingen van alle slag, zowel de arme ,,bange blanke man'' als de rijke industrieel. Ze sluiten samen een alliantie met vernielende slagkracht.

Het kan alleen maar van kwaad naar erger gaan, het leidt allemaal tot een opbod dat wel moet uitmonden in het onuitspreekbare: de opheffing van het cordon sanitaire, waarna het Vlaams Blok meteen mee de macht zal uitoefenen. De laatste halte voor België?

We schrijven dit allemaal niet uit leedvermaak, uit woede of uit minachting voor Vlaanderen. We schrijven het zelfs uit respect voor en uit solidariteit met die minderheid van burgers in het noorden des lands die nog altijd vinden dat samen leven en delen de natuurlijkste en puurste uitdrukking is van democratie, dat prachtige wonder van de solidariteit.

De moeilijke coalitievorming waar de regio's nu voor staan, en de conferentie over de instellingen die door de premier werd aangekondigd, zullen ons in staat stellen na te gaan hoeveel tijd ons nog rest om samen in één land te blijven verder leven.

In afwachting willen we de Franstalige gekozenen van alle partijen aanraden om zonder aarzelen al dat cynisme te beantwoorden met evenveel cynisme. Onze politici hebben het recht en de macht om zonder veel omhaal NEE te zeggen tegen elke nieuwe eis waarmee de Vlamingen de ongelijkheid tussen de gemeenschappen nog verder op de spits willen drijven. Want het gaat om de ongelijkheid tussen de Belgen, die er tot nader order wonen.

Commentaar van 15 juni


16/06/2004 Door Luc Delfosse

Knuppel
16 juni 2004, 20:48
Onze politici hebben het recht en de macht om zonder veel omhaal NEE te zeggen tegen elke nieuwe eis

Dat zullen ze inderdaad doen,
tot datgene gebeurt wat 'waanzin' wordt genoemd,
juist omdat ze 'NON' blijven zeggen.

Een terugkeer naar het unitarisme zou ik het echter niet durven noemen.

Jij blijkbaar wel....

We zullen zien.

zorroaster
16 juni 2004, 21:11
U haalde 63 stemmen met die andere onomstotelijke waarheid die u verkondigt.
Bescheiden blijven is dus de boodschap... :mrgreen:

Trouwens, een BUB'er die de waarheid verkondigt? Bel de pers, we hebben een primeur!

Ik hoef niet bescheiden te blijven. Mijn mening is niet onbelangrijker als die van u.

Ik had trouwens 66 stemmen. En dat terwijl ik als opvolger op de lijst van een partij stond die zich niet aansloot bij een grotere partij, en die weinig of geen media-aandacht kreeg. Ik heb ook geen campagne gevoerd.

Anders zou ik er minstens 2559 hebben... :lol:

Ik had er trouwens 2953. U bent erin geslaagd van een ultra-zwakke lijst de ultra-zwakste score te halen. Zelfs zonder media-aandacht of een grote partij haalden de mensen van de PvdD meer stemmen dan jullie in Antwerpen....

Om maar even te zeggen dat u niet zo gretig moet zijn te zeggen dat u "de waarheid" zegt. Want daar heeft het BUB-volkje over het algemeen nogal veel last mee.

Supe®Staaf
16 juni 2004, 21:20
Ik had er trouwens 2953.
Proficiat.

Josjie
16 juni 2004, 21:27
wat ik hier niet begrijp is dat iedereen hier het kartel CD&V - N-VA zit af te breken terwijl ze wel het kartel SP-A Spirit goedkeuren dat momenteel samen met de VLD ons land in de afgrond aant storten is... Consequent zijn é mensen...

Ik vind persoonlijk al die kartels op niets trekken, al die dingen waar we zo fier op zijn zoals vrijheid van meningsuiting en democratie zijn reeds afgeschaft met centra ter beperking van de vrijheid van meningsuiting (logisch da ze da eerst lieten leiden door LeMan, de katholieken hebben eeuwen ervaring daarin) en kiesdrempeld.

Ik vind het persoonlijk erg dat ik niet op één partij kan stemmen die mijn gedachtengoed vertegenwoordigd (niet dat er zo zijn, tzijn allemaal nen hoop zakzetters jammer genoeg) zonder daarbij een andere partij die ik verafschuw mee te steunen...

Der bestaan hier binnen europa en belgië wetten tegen kartelvorming... opgesteld door die zelfde politici die nu ons in de zak zetten door zelf kartels te vormen. Ze zijn niet alleen slecht in de bedrijfswereld voor de gewone mensen, maar ook in de politiek...

Josjie
16 juni 2004, 21:28
btw kan mij keer iemand zeggen wat de BUB is, want iedereen is ier precies over bezig en keb er nog nooit van gehoord...

Yann
16 juni 2004, 22:28
Ik hoef niet bescheiden te blijven. Mijn mening is niet onbelangrijker als die van u.

Ik had trouwens 66 stemmen. En dat terwijl ik als opvolger op de lijst van een partij stond die zich niet aansloot bij een grotere partij, en die weinig of geen media-aandacht kreeg. Ik heb ook geen campagne gevoerd.

Anders zou ik er minstens 2559 hebben... :lol:

Ik had er trouwens 2953. U bent erin geslaagd van een ultra-zwakke lijst de ultra-zwakste score te halen. Zelfs zonder media-aandacht of een grote partij haalden de mensen van de PvdD meer stemmen dan jullie in Antwerpen....

Om maar even te zeggen dat u niet zo gretig moet zijn te zeggen dat u "de waarheid" zegt. Want daar heeft het BUB-volkje over het algemeen nogal veel last mee.

:lol:

Je bent een zielig figuur Rik. Ik volg uw redenering: hoe meer stemmen, hoe meer je de waarheid spreekt. :roll:

Bent u al met Dewinter gaan onderhandelen?

Yann
16 juni 2004, 22:29
btw kan mij keer iemand zeggen wat de BUB is, want iedereen is ier precies over bezig en keb er nog nooit van gehoord...

http://www.belgischeunie.be

:wink:

Josjie
16 juni 2004, 22:41
Hmmmm die meertaligheid vindek een goed punt maar dan niet vanuit het standpunt België, maar uit het economisch standpunt... Onze talenkennis is al jaren onze troef geweest... We moeten ervoor zorgen dat we andere landen daarop voorblijven... Voor de rest staat er veel, naar mijn mening, zever in... Ma kbegrijp jullie standpunten wel. Ze zijn trouwens veel beter geargumenteerd als bij de meeste andere politieke partijen. Ik hoop voor jullie dat die kiesdrempel vlug terug afgeschaft wordt (en niet alleen voor jullie maar voor de volledige bevolking)

Yann
16 juni 2004, 22:48
Hmmmm die meertaligheid vindek een goed punt maar dan niet vanuit het standpunt België, maar uit het economisch standpunt... Onze talenkennis is al jaren onze troef geweest... We moeten ervoor zorgen dat we andere landen daarop voorblijven... Voor de rest staat er veel, naar mijn mening, zever in... Ma kbegrijp jullie standpunten wel. Ze zijn trouwens veel beter geargumenteerd als bij de meeste andere politieke partijen. Ik hoop voor jullie dat die kiesdrempel vlug terug afgeschaft wordt (en niet alleen voor jullie maar voor de volledige bevolking)

Bedankt voor de steun. :wink:

Het programma moet natuurlijk nog verder uitgebouwd worden.

Groeten

Alvader
16 juni 2004, 22:57
Hmmmm die meertaligheid vindek een goed punt maar dan niet vanuit het standpunt België, maar uit het economisch standpunt... Onze talenkennis is al jaren onze troef geweest... We moeten ervoor zorgen dat we andere landen daarop voorblijven... Voor de rest staat er veel, naar mijn mening, zever in... Ma kbegrijp jullie standpunten wel. Ze zijn trouwens veel beter geargumenteerd als bij de meeste andere politieke partijen. Ik hoop voor jullie dat die kiesdrempel vlug terug afgeschaft wordt (en niet alleen voor jullie maar voor de volledige bevolking)

U bedoelt de meertaligheid van de vlamingen ?

Antoon
16 juni 2004, 23:13
Even terug on-topic. Weet iemand wat er nu gaat gebeuren met de beloftes van Leterme over Brussel-Halle-Vilvoorde?

NV-A'ers misschien? Want de CD&V'ers komen hier steeds vertellen dat Leterme voor de verkiezingen niets heeft beloofd. Dat heet de paraplu opentrekken natuurlijk.

Josjie
16 juni 2004, 23:17
In hun programma staat dat beide meertalig moeten zijn... Wij vlamingen moeten meertalig zijn zeker (en daar moeten we trots op zijn) maar de walen ook... Meeste haat en al komt tegenwoordig denk'k gewoon doordat de mensen elkaar niet echt verstaan... Ik zou willen dat alsk tegen nen waal begin int nederlands da die mij kan antwoorden int nederlands... Ma bv als die tegen mij begint int frans da ik dan ook terug antwoord int frans. Allé da zou een basis moeten zijn... We wonen in een meertalig land, zou dan ook logisch zijn dat we de landstalen spreken.
Dus bv meertalig onderwijs (nederlands en frans) in volledig het land... Dat is nu een bevoegdheid van de gemeenschappen dacht'k hé... Daarmee dat dat er nog niet is... Enfin dat als basis en daarop voortbouwen met andere talen... Terug het verschil maken...

Knuppel
16 juni 2004, 23:20
Even terug on-topic. Weet iemand wat er nu gaat gebeuren met de beloftes van Leterme over Brussel-Halle-Vilvoorde?

NV-A'ers misschien? Want de CD&V'ers komen hier steeds vertellen dat Leterme voor de verkiezingen niets heeft beloofd. Dat heet de paraplu opentrekken natuurlijk.

De N-VA-ers zeggen zelfs dat Bourgeois evenmin iets beloofde.

Misschien is dat duidelijk genoeg? :wink:

Antoon
16 juni 2004, 23:26
Even terug on-topic. Weet iemand wat er nu gaat gebeuren met de beloftes van Leterme over Brussel-Halle-Vilvoorde?

NV-A'ers misschien? Want de CD&V'ers komen hier steeds vertellen dat Leterme voor de verkiezingen niets heeft beloofd. Dat heet de paraplu opentrekken natuurlijk.

De N-VA-ers zeggen zelfs dat Bourgeois evenmin iets beloofde.

Misschien is dat duidelijk genoeg? :wink:

Wat gaan die NV-A'ers daar dan doen behalve hun vette pree opstrijken?

Knuppel
16 juni 2004, 23:32
Dus bv meertalig onderwijs (nederlands en frans) in volledig het land...

In Vlaanderen is er verplicht franstalig onderwijs.
In Wallonië en het officieel tweetalige Brussel is het Nederlands echter niet verplicht als tweede taal. Daar mogen ze vrij kiezen en dus doen ze dat liever voor een andere taal dan het Nederlands.

Wedden dat je over deze specifieke toestand niet veel in het BUBbelprogramma hebt gelezen?
Noch over de onwil van de franstaligen om Nederlands te spreken in de Vlaamse rand rond Brussel?

De BUB klaagt veel liever de rondzendbrieven van Leo Peeters aan waarmee de arme eentalige francofonen zo gepest worden....

Josjie
16 juni 2004, 23:34
Jah mij gaat het hier niet over de BUB hé... Ik zeg daarjust dat ze dat beter terug een federale bevoegdheid zouden maken en in beide landsdelen da verplichten hé... Ik weet ook dat er nu nog veel voor engels gekozen wordt binnen wallonië... Bestaat daar reeds een topic over of gaan wij die oprichten? :-)

Knuppel
16 juni 2004, 23:38
De N-VA-ers zeggen zelfs dat Bourgeois evenmin iets beloofde.

Misschien is dat duidelijk genoeg? :wink:

Wat gaan die NV-A'ers daar dan doen behalve hun vette pree opstrijken?

Het Vlaams Blok ervan overtuigen dat het, voor Vlaanderens welzijn, in geen geval in de Vlaamse regering mag stappen omdat de 'democratische' zielsgenoten in dat geval zullen beletten dat BHV gesplitst wordt? 8)

Knuppel
16 juni 2004, 23:41
Jah mij gaat het hier niet over de BUB hé... Ik zeg daarjust dat ze dat beter terug een federale bevoegdheid zouden maken en in beide landsdelen da verplichten hé... Ik weet ook dat er nu nog veel voor engels gekozen wordt binnen wallonië... Bestaat daar reeds een topic over of gaan wij die oprichten? :-)

Ga eens poolshoogte nemen bij de 'Communautaire Discussies'.

Topics zat om je een beeld te vormen van wat de BUB wil.
Misschien wordt je zelfs lid van het studentenclubje waar je nooit eerder van hoorde. :wink:

Supe®Staaf
17 juni 2004, 12:53
NV-A'ers misschien? Want de CD&V'ers komen hier steeds vertellen dat Leterme voor de verkiezingen niets heeft beloofd. Dat heet de paraplu opentrekken natuurlijk.

NIETS BELOOFD :?: :?: :?:

De Standaard 15/06/2004

Mark DEMESMAEKER CD&V/N-VA, 45 jaar
Ex-nieuwslezer bij de commerciële televisiezender VTM. Gaat voor een groen en Vlaams Brabant. IJvert voor een Vlaams Parken- en tuinenfonds en de herwaardering van de tuinen in Meise en Hoegaarden. Ook de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde staat hoog op zijn agenda.

De Standaard 09/06/2004

N-VA-voorzitter Geert Bourgeois herhaalde gisteren dat hij de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde wil voor er een Vlaamse regering wordt gevormd.


De Standaard 09/06/2004

Leterme: We vragen waterdichte garanties voor de splitsing van Brussel- Halle-Vilvoorde.

De Standaard 11/06/2004

Maar geen nood, twee dagen later bewees Geert Bourgeois dat de VLD-beschuldigingen wel hout snijden: N-VA stapt niet in een Vlaamse regering als de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde niet gestemd is.

De Standaard 25/05/2004

Leterme kan niet ontsnappen aan de beloften die hij zijn kartelpartner N-VA en de betogers in Halle enkele weken geleden deed: geen Vlaamse regering zonder splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde
Commentaar overbodig zeker :?: :twisted: :lol: 8)
Beschouw je stelling rustig als bewezen, Antoon :!: :!: :!:

Fribre
17 juni 2004, 14:13
Ah, is er al een regering gevormd? Op minder dan een week tijd?? :roll:

Antoon
17 juni 2004, 17:17
Ah, is er al een regering gevormd? Op minder dan een week tijd?? :roll:

Neen, maar je gaat me toch niet zeggen dat je gelooft dat die splitsing er nu komt, hé?

:lol: :lol:

Knuppel
17 juni 2004, 17:19
Die van BHV, die van België, of geen van beide? :wink:

Antoon
17 juni 2004, 17:28
Die van BHV, die van België, of geen van beide? :wink:

Hopelijk die van België :D

Spijtig genoeg in de realiteit nog geen van beide. :(

Fribre
17 juni 2004, 17:30
Ah, is er al een regering gevormd? Op minder dan een week tijd?? :roll:

Neen, maar je gaat me toch niet zeggen dat je gelooft dat die splitsing er nu komt, hé?

:lol: :lol:

Mijn standpunt daarover is niet relevant. Maar het is wel zo dat er hier enkelen al voorlopen op de (al dan niet) feiten!

Knuppel
17 juni 2004, 17:36
Feit is dat de splitsing van BHV niet langer geëist wordt door Geert Bourgeois alvorens hij in een Vlaamse regering wil stappen.

En dat is wél relevant. 8)

Antoon
17 juni 2004, 17:42
Feit is dat de splitsing van BHV niet langer geëist wordt door Geert Bourgeois alvorens hij in een Vlaamse regering wil stappen.

En dat is wél relevant. 8)

Dat is't.

Fribre
17 juni 2004, 17:47
Geert heeft vrijdag een onderhoud met Yves. Ik ga ervan uit dat dit een breekpunt van de N-VA fractie kan zijn om in een regering te stappen. Vergeet niet dat het hier gaat om een 6 parlementsleden tellende fractie.

Knuppel
17 juni 2004, 17:51
We zullen wel of hetgeen jij 'aanneemt' idd en breekpunt zal zijn voor Bourgeois maar ik vrees ervoor.

Fribre
17 juni 2004, 17:52
Je zit daar ook met al die CD&V burgemeester in die streek, en de stoere uitspraken van Leterme. Eigenlijk kan hij moeilijk terugkomen op z'n woorden.

Knuppel
17 juni 2004, 17:54
Je zit daar ook met al die CD&V burgemeester in die streek, en de stoere uitspraken van Leterme. Eigenlijk kan hij moeilijk terugkomen op z'n woorden.

Kunnen tsjeven dat echt zo moeilijk?

Ik hoop het (deze keer) voor jou.

En voor Bourgeois die deze belofte deed.

Antoon
18 juni 2004, 08:25
Je zit daar ook met al die CD&V burgemeester in die streek, en de stoere uitspraken van Leterme. Eigenlijk kan hij moeilijk terugkomen op z'n woorden.

Ik denk dat Leterme (net als al zijn voorgangers, zowel Christen-Democraten als Liberalen en Socialisten) geen probleem heeft met het meteen weer inslikken van zijn beloftes.

Ik denk verder dat in deze configuratie ook Bourgeois eieren voor zijn geld gaat kiezen en gewoon mee gaat regeren. Zijn 'principes' waren belangrijk zolang hij de kiesdrempel niet haalde. Maar nu er vetbetaalde jobs voorgesteld worden is het anders.

Met andere woorden, er komt een regering met CD&V inclusief NV-A, doch er komt van de splitsing B-H-V niets in huis, laat staan een bespreking over dat schandalige en ongewilde stemrecht voor niet-Europese vreemdelingen (deze bespreking is reeds officieel uitgesloten door Leterme, weliswaar n�* de verkiezingen, hoewel hij voor de verkiezingen een andere houding nam).

Ik hoop dat ik mij hier compleet vergis, maar ik vrees dat ik gelijk zal krijgen. Laten we afwachten.

Supe®Staaf
18 juni 2004, 10:45
Mijn standpunt daarover is niet relevant.
Wat een onzin.
Het standpunt van de kiezer is net wel relevant.
Je stemt toch voor een bepaald persoon of partij net omdat ze toch een beetje overeenstemmende standpunten vertonen?
Als jij het goedvindt dat met loze beloften jouw stem in de wacht gesleept wordt, dan zijn we ver heen.
Maar misschien is deze slappe houding in het geval van de N-VA'ers en andere (neo-)CVP'ers wel het beste voor de gemoedsrust........