PDA

View Full Version : Alessandra Mussolini naar Europees Parlement!


Guderian
16 juni 2004, 13:42
In Italië heeft 'Sociaal Alternatief', de lijst van Alessandra Mussolini die gesteund werd door ondermeer de Forza Nuova en het Fronte Sociale Nazionale ongeveer 400000 stemmen behaald, en daarmee is de kleindochter van de Duce verkozen in het Europees Parlement. :D

FORZA NUOVA (http://www.forzanuova.org/)
FRONTE SOCIALE NAZIONALE (http://www.frontenazionale.it/)

http://www.libertadiazione.net/images/stories/eeale.jpg

Antoon
16 juni 2004, 14:32
In Italië heeft 'Sociaal Alternatief', de lijst van Alessandra Mussolini die gesteund werd door ondermeer de Forza Nuova en het Fronte Sociale Nazionale ongeveer 400000 stemmen behaald, en daarmee is de kleindochter van de Duce verkozen in het Europees Parlement. :D

FORZA NUOVA (http://www.forzanuova.org/)
FRONTE SOCIALE NAZIONALE (http://www.frontenazionale.it/)

http://www.libertadiazione.net/images/stories/eeale.jpg

Met zo'n mond zal ze waarschijnlijk niet slecht zijn in orale bevrediging. :lol:

Guderian
16 juni 2004, 15:10
Met zo'n mond zal ze waarschijnlijk niet slecht zijn in orale bevrediging. :lol:

U bent ook zo'n blanco-stemmer zeker? :twisted:

FT
16 juni 2004, 15:13
In Italië heeft 'Sociaal Alternatief', de lijst van Alessandra Mussolini die gesteund werd door ondermeer de Forza Nuova en het Fronte Sociale Nazionale ongeveer 400000 stemmen behaald, en daarmee is de kleindochter van de Duce verkozen in het Europees Parlement. :D

FORZA NUOVA (http://www.forzanuova.org/)
FRONTE SOCIALE NAZIONALE (http://www.frontenazionale.it/)


Heeft ze het zelfde gedachtengoed als haar grootvader?

psychodad
16 juni 2004, 16:50
In Italië heeft 'Sociaal Alternatief', de lijst van Alessandra Mussolini die gesteund werd door ondermeer de Forza Nuova en het Fronte Sociale Nazionale ongeveer 400000 stemmen behaald, en daarmee is de kleindochter van de Duce verkozen in het Europees Parlement. :D

FORZA NUOVA (http://www.forzanuova.org/)
FRONTE SOCIALE NAZIONALE (http://www.frontenazionale.it/)


Heeft ze het zelfde gedachtengoed als haar grootvader?

Ze komt tot geregeld in beeld wanneer haar pépé beledigd wordt (lees: terecht bekritiseerd) en ze hem verdedigd.

brrrr 0X lelijk wijf trouwens

Sebastiaan81
16 juni 2004, 17:20
Ja, en ze is uit de Alleanza Nazionale gestapt, omdat ze vond dat partijleider Gianfranco Fini te gematigd zou zijn! De Alleanza Nazionale is de erfgenaam van opa Mussolini's partij.

Guderian
16 juni 2004, 17:33
De Alleanza Nazionale is een groepering van verraders, met de lafaard Fini op kop.

AyneRand
16 juni 2004, 17:33
Ze zal al zeker vier van de vijf Oostenrijkse extreem-rechtse FPO verkozenen moeten missen. Haider zou dringend wat minder moeten jodelen, zijn mandatarissen glijden uit op het gespuw dat hij daarbij produceert.

Guderian
16 juni 2004, 17:35
Ze zal al zeker vier van de vijf Oostenrijkse extreem-rechtse FPO verkozenen moeten missen. Haider zou dringend wat minder moeten jodelen, zijn mandatarissen glijden uit op het gespuw dat hij daarbij produceert.

Haider moet juist nog veel meer jodelen en diegenen die de neergang van de FPÖ veroorzaakten uit die partij gooien: al die liberalen. Niet de nationalistische vleugel van de FPÖ draagt schuld, wel de liberaal-kapitalistische maffiosi die een asociaal beleid hebben gesteund. De nationalistische vleugel rond Haider staat bijv. vooral sterk in Karinthië, waar ze de deelstaatverkiezingen enige tijd geleden glansrijk hebben gewonnen.

AyneRand
16 juni 2004, 17:38
We mogen met verwondering en applaus kijken hoe de liberalen het zootje FPÖ'ers naar de slachtbank heeft geleid, ze beseften het zelf niet, die kwakkels.

circe
16 juni 2004, 18:08
http://www.libertadiazione.net/images/stories/eeale.jpg <-->http://www.homolaicus.com/arte/futurismo/mussolini.jpg

toch lijkt ze er nog een beetje op vind ik :wink:

AyneRand
16 juni 2004, 18:11
http://www.libertadiazione.net/images/stories/eeale.jpg <-->http://www.homolaicus.com/arte/futurismo/mussolini.jpg

toch lijkt ze er nog een beetje op vind ik :wink:

Hij was dan ook een meester in het pijpen van Hitler.

Turkse Nederlander
16 juni 2004, 20:09
Mussolini was een drol van een militaire leider. De grieken hadden hun kont afgeveegd met de Italianen tijdens WOII. Bovendien liepen de Italianen zware verliezen op in Noord Afrika. Iedere keer moesten de Duitsers hun rotzooi opruimen.

Alexandra Mussolini mag er overigens best wezen. Ik zou haar best een beurt willen geven.

Joriske
16 juni 2004, 20:18
http://www.libertadiazione.net/images/stories/eeale.jpg <-->http://www.homolaicus.com/arte/futurismo/mussolini.jpg

toch lijkt ze er nog een beetje op vind ik :wink:

Hij was dan ook een meester in het pijpen van Hitler.

Zien er verdacht uit als twee characters in een minderwaardige Italiaanse XXX-film :mrgreen:

Guderian
16 juni 2004, 22:31
We mogen met verwondering en applaus kijken hoe de liberalen het zootje FPÖ'ers naar de slachtbank heeft geleid, ze beseften het zelf niet, die kwakkels.

Inderdaad. Hoog tijd dat de rechts-radicale "Aussenparlementarische opposition" zich ook tegen het liberaal ongedierte richt. De Kameradschaften hebben al bewezen meer te kunnen verwezenlijken dan de FPÖ in het Alpenlandje.

Kitten
16 juni 2004, 22:33
Dat mens haar gezicht is niet meer of minder dan een kleurenpallet! Brr....... Lelijk mens.

Guderian
16 juni 2004, 22:33
Mussolini was een drol van een militaire leider. De grieken hadden hun kont afgeveegd met de Italianen tijdens WOII. Bovendien liepen de Italianen zware verliezen op in Noord Afrika. Iedere keer moesten de Duitsers hun rotzooi opruimen.

Inderdaad. Italianen zijn altijd al militaire zwakkelingen geweest.


Alexandra Mussolini mag er overigens best wezen. Ik zou haar best een beurt willen geven.

Er is een "redelijke" kans dat zij niks van Turken of *KNIP* moet weten. 8)

*Geachte,

Na klacht over uw racistisch discriminerend taalgebruik ten aanzien van bepaalde bevolkingsgroepen, knipte ik andermaal uw tekst om hem conform de wet en het forumreglement te modelleren.
Zou dergelijke provocatieve woordkeuze achterwege kunnen laten? Het geeft immers zelden aanleiding tot boeiende discussies. Vaak geeft het enkel aanleiding tot klachten en geestdodend knipwerk tot gevolg in overigens meestal steriel gehakketak, de naam discussie niet waardig.

Dank voor uw begrip en veel plezier.
Peter Johan

AyneRand
16 juni 2004, 22:59
We mogen met verwondering en applaus kijken hoe de liberalen het zootje FPÖ'ers naar de slachtbank heeft geleid, ze beseften het zelf niet, die kwakkels.

Inderdaad. Hoog tijd dat de rechts-radicale "Aussenparlementarische opposition" zich ook tegen het liberaal ongedierte richt. De Kameradschaften hebben al bewezen meer te kunnen verwezenlijken dan de FPÖ in het Alpenlandje.

En hoeveel zetels hebben ze in het europees parlement? Of zijn ze alleen maar ingehuurd om die zetels te stofzuigen?

Guderian
16 juni 2004, 23:12
Inderdaad. Hoog tijd dat de rechts-radicale "Aussenparlementarische opposition" zich ook tegen het liberaal ongedierte richt. De Kameradschaften hebben al bewezen meer te kunnen verwezenlijken dan de FPÖ in het Alpenlandje.

En hoeveel zetels hebben ze in het europees parlement? Of zijn ze alleen maar ingehuurd om die zetels te stofzuigen?

Als ze er een bommetje onder de liberale zetels kunnen leggen zullen ze het niet nalaten zich aan te bieden als kuisploeg. 8)

Turkse Nederlander
18 juni 2004, 09:11
Alexandra Mussolini mag er overigens best wezen. Ik zou haar best een beurt willen geven.

Er is een "redelijke" kans dat zij niks van Turken of *KNIP* moet weten. 8)
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

Antoon
18 juni 2004, 09:34
Er is een "redelijke" kans dat zij niks van Turken of *KNIP* moet weten. 8)
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

:lol: :lol: :lol:

Ik ben het met je eens Turk4Ever. En die mond, wat een pijpersmond. :wink:

Groot Bakkes
18 juni 2004, 12:17
Mussolini was een drol van een militaire leider. De grieken hadden hun kont afgeveegd met de Italianen tijdens WOII. Bovendien liepen de Italianen zware verliezen op in Noord Afrika. Iedere keer moesten de Duitsers hun rotzooi opruimen.


De Grieken hebben de Italianen idd een pak slaag gegeven en ze terug tot in Albanië gejaagd.
En "den toffen bompa" van Alessandra is dan ook nog eens opgesloten geweest door de geallieerden en dan is die Duitse "stuntman" (ben z'n naam even kwijt) hem nog gaan bevrijden.

Guderian
18 juni 2004, 14:47
Er is een "redelijke" kans dat zij niks van Turken of *KNIP* moet weten. 8)
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

Uw mening is minderwaardig. U bent geen Europeaan.

Groot Bakkes
18 juni 2004, 16:23
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

Uw mening is minderwaardig. U bent geen Europeaan.

Wat heeft dat er nu mee te maken???

Guderian
18 juni 2004, 16:41
Uw mening is minderwaardig. U bent geen Europeaan.

Wat heeft dat er nu mee te maken???

Alles. Vreemdelingen hebben hier niks te zoeken, te willen of te hebben. Eigen volk eerst, altijd en overal!

Seba
18 juni 2004, 17:07
Wat heeft dat er nu mee te maken???

Alles. Vreemdelingen hebben hier niks te zoeken, te willen of te hebben. Eigen volk eerst, altijd en overal!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
onnozele kwiet

Guderian
18 juni 2004, 17:14
Alles. Vreemdelingen hebben hier niks te zoeken, te willen of te hebben. Eigen volk eerst, altijd en overal!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
onnozele kwiet

:lol: Look who's talking. Mijnheerke-één-zin! :lol: :lol:

Jonas Elossov
18 juni 2004, 17:35
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
onnozele kwiet

:lol: Look who's talking. Mijnheerke-één-zin! :lol: :lol:

Hij kan het niet halen! :lol: :lol: :lol:

Trouwens, ik vraag mij af wat het "minderwaardigst" is!

Een mening van een "vreemdeling" die een rationele bedenking maakt, een grote waarheid trouwens, namelijk ( hoewel de vrouwencommisie er niet mee gedient zal zijn) dat dat mens maar voor een iets goed is, Het is namelijk een "F*CkING" Fasciste... geef toe een hoogstaande alliteratie! :twisted:
Of de mening van een neo-fascist die op gevoel afgaat, en zo zijn medezottin verdedigt? :roll:

Antoon
18 juni 2004, 17:45
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

Uw mening is minderwaardig. U bent geen Europeaan.

Ik wel, en ik heb op dat vlak dezelfde mening als Turk4Ever. Die mussolini-wijf heeft gewoon een pijpmond en verdient een goeie stoot.

En je kunt mij niet echt een linkse noemen, hé? Wat nu slimme Fruterian? Moet ik er ook uit? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groot Bakkes
18 juni 2004, 18:11
Wat heeft dat er nu mee te maken???

Alles. Vreemdelingen hebben hier niks te zoeken, te willen of te hebben. Eigen volk eerst, altijd en overal!

Hitler was een Oostenrijker en greep de macht in Duitsland, dus zelfs de reinste nazi's wijken al eens af van het eigen-volk-eerstprincipe. :mrgreen:
Daarbij, misschien houdt die blonde Mussolini wel meer van mensen met een kleurtje dan van gemillimeterde kapsels. :lol:

Turkse Nederlander
18 juni 2004, 19:33
So what. Dat verandert mijn mening niet. Ik zou haar nog steeds een stevige beurt willen geven.

:lol: :lol: :lol:

Ik ben het met je eens Turk4Ever. En die mond, wat een pijpersmond. :wink:
Ik zou die Alessandra anaal nemen en in haar ogen spuiten :lol:

Guderian
18 juni 2004, 22:21
Trouwens, ik vraag mij af wat het "minderwaardigst" is!


Een marxist.

Guderian
18 juni 2004, 22:23
Alles. Vreemdelingen hebben hier niks te zoeken, te willen of te hebben. Eigen volk eerst, altijd en overal!

Hitler was een Oostenrijker en greep de macht in Duitsland, dus zelfs de reinste nazi's wijken al eens af van het eigen-volk-eerstprincipe. :mrgreen:
Daarbij, misschien houdt die blonde Mussolini wel meer van mensen met een kleurtje dan van gemillimeterde kapsels. :lol:

Oostenrijkers ZIJN Duitsers bietekwiet. Vraag het misschien eens aan Haider en de Groot-Duitse vleugel binnen z'n FPÖ.

En wat de voorkeuren van La Mussolini betreft moogt ge vrij zeker zijn. :wink:

Guderian
18 juni 2004, 22:29
Uw mening is minderwaardig. U bent geen Europeaan.

Ik wel, en ik heb op dat vlak dezelfde mening als Turk4Ever.

Volksverraders tellen niet mee! :P :twisted: :mrgreen:

En je kunt mij niet echt een linkse noemen, hé?

Buiten het feit dat ik eigenlijk weinig rekening moet houden met een bejaarde blancostemmer die naar blote wijven zit te gapen op internet als zijn Jeannineke om boodschappen is, moet ik u toch opmerken dat ook al bent u misschien economisch burgerlijk-rechts, u cultureel zo links als de pest bent. :mrgreen:

Wat nu slimme Fruterian? Moet ik er ook uit? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik had gedacht aan een bejaardentehuis dat ervaring heeft met seniele sexueel-gefrustreerden voor jou. :wink:

Sinistra
19 juni 2004, 12:04
Ik wel, en ik heb op dat vlak dezelfde mening als Turk4Ever.

Volksverraders tellen niet mee! :P :twisted: :mrgreen:

En je kunt mij niet echt een linkse noemen, hé?

Buiten het feit dat ik eigenlijk weinig rekening moet houden met een bejaarde blancostemmer die naar blote wijven zit te gapen op internet als zijn Jeannineke om boodschappen is, moet ik u toch opmerken dat ook al bent u misschien economisch burgerlijk-rechts, u cultureel zo links als de pest bent. :mrgreen:

Wat nu slimme Fruterian? Moet ik er ook uit? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik had gedacht aan een bejaardentehuis dat ervaring heeft met seniele sexueel-gefrustreerden voor jou. :wink:


Burgerlijk-rechts werkt tenminste hard om de economie in dit land draaiende te houden, inplaats van Guderians die aan de unif hun tijd komen verprutsen op kosten van pappie's geld om na hun studies een 2 maandelijks bezoek af te leggen aan het plaatselijke doplokaal scheldend en boerend op de liberale"egoïstische" klootzakken!!!! :lol:


M.a.w: wie WERKT, komt er (in dit leven toch)

Guderian
19 juni 2004, 13:32
Burgerlijk-rechts werkt tenminste hard om de economie in dit land draaiende te houden,
:lol: Ge weet waar ge uw economisme kunt steken. :wink: :mrgreen:

inplaats van Guderians die aan de unif hun tijd komen verprutsen op kosten van pappie's geld
Euh... dat heb ik wel ZELF bekostigd m'n beste. :wink:

om na hun studies een 2 maandelijks bezoek af te leggen aan het plaatselijke doplokaal scheldend en boerend op de liberale"egoïstische" klootzakken!!!! :lol:


Sommige liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen. :twisted:

M.a.w: wie WERKT, komt er (in dit leven toch)

Meritocratie binnen het liberaal-kapitalisme is één van de grootste leugens die men kan verzinnen.

Sinistra
19 juni 2004, 13:43
Burgerlijk-rechts werkt tenminste hard om de economie in dit land draaiende te houden,
:lol: Ge weet waar ge uw economisme kunt steken. :wink: :mrgreen:

Heb je die zelf gevonden??? 8)

inplaats van Guderians die aan de unif hun tijd komen verprutsen op kosten van pappie's geld
Euh... dat heb ik wel ZELF bekostigd m'n beste. :wink:

U..u..werkt dus??? :o (allé of heeft toch ooit gewerkt???- Proficiat!!!

om na hun studies een 2 maandelijks bezoek af te leggen aan het plaatselijke doplokaal scheldend en boerend op de liberale"egoïstische" klootzakken!!!! :lol:


Sommige liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen. :twisted:

Goed om te weten indien uw strekking dit land zou leiden we binnen 4 jaar een DDR-economie zouden hebben en de werkloosheid in Vlaanderen 20 kéér hoger zal liggen dan in Wallonië. Gelukkig zal uw strekking het nooit voor het zeggen krijgen :wink:

M.a.w: wie WERKT, komt er (in dit leven toch)

Meritocratie binnen het liberaal-kapitalisme is één van de grootste leugens die men kan verzinnen.

Dat is géén leugen , het is de waarheid

Geef toch toe u bent een gewoon een communist in een nationalistisch jasje!!!

Guderian
19 juni 2004, 13:47
Dat is géén leugen , het is de waarheid

Geef toch toe u bent een gewoon een communist in een nationalistisch jasje!!!

8O :lol: :lol: :lol: 8O :lol:

U bent nog gekker dan ik al dacht.
Alvorens u nog eens komt aandraven met uw "meritocratie"-zever, stel eerst eens voor om:
1) Alle erfenissen binnen het liberaal-kapitalisme af te schaffen, zodat niemand bevoordeligd wordt door opgebouwde rijkdom van familieleden.
2) Alle contacten en verbindingen tussen natuurlijke personen af te schaffen die ervoor zorgen dat men (bijv. via de "lange arm") gemakkelijker aan een welbepaald werk geraakt dan anderen, anderen die misschien beter gekwalificeerd zijn. :wink:
Veel succes! :mrgreen:

Antoon
19 juni 2004, 13:48
Ik wel, en ik heb op dat vlak dezelfde mening als Turk4Ever.

Volksverraders tellen niet mee! :P :twisted: :mrgreen:

En je kunt mij niet echt een linkse noemen, hé?

Buiten het feit dat ik eigenlijk weinig rekening moet houden met een bejaarde blancostemmer die naar blote wijven zit te gapen op internet als zijn Jeannineke om boodschappen is, moet ik u toch opmerken dat ook al bent u misschien economisch burgerlijk-rechts, u cultureel zo links als de pest bent. :mrgreen:

Wat nu slimme Fruterian? Moet ik er ook uit? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik had gedacht aan een bejaardentehuis dat ervaring heeft met seniele sexueel-gefrustreerden voor jou. :wink:


Guderian's intellectuele hoogstand. :lol:

Groot Bakkes
19 juni 2004, 18:53
Hitler was een Oostenrijker en greep de macht in Duitsland, dus zelfs de reinste nazi's wijken al eens af van het eigen-volk-eerstprincipe. :mrgreen:
Daarbij, misschien houdt die blonde Mussolini wel meer van mensen met een kleurtje dan van gemillimeterde kapsels. :lol:

Oostenrijkers ZIJN Duitsers bietekwiet. Vraag het misschien eens aan Haider en de Groot-Duitse vleugel binnen z'n FPÖ.


Haider en zijn FPÖ die (zo bleek bij de jongste verkiezingen) zes percent van de bevolking achter zich hebben, zijn natuurlijk dé referentie.
En ja: Haider verliest door het "liberale ongedierte" in zijn partij, dat verhaaltje kennen we al. :roll:

Jonas Elossov
19 juni 2004, 22:57
Sommige (ALLE) liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen.

Voor eens ben ik het blijkbaar eens met guderian... Nooit gedacht ooit één punt gemeenschappelijk te hebben!

Waar blijft uw bourgeois-solidarisme ineens...

Guderian
19 juni 2004, 23:57
Sommige (ALLE) liberale kapitalisten zouden belastingen moeten betalen tot ze er het "vliegend schijt" van krijgen.

Voor eens ben ik het blijkbaar eens met guderian... Nooit gedacht ooit één punt gemeenschappelijk te hebben!

Waar blijft uw bourgeois-solidarisme ineens...

In jouw grenzeloze domheid DENK je dat we een gemeenschappelijk punt hebben. :wink: Het solidarisme is de echte Derde Weg, en sinds de ineenstorting van de marxistische regimes zelfs het enige mogelijke antwoord op de uitwassen van het liberaal-kapitalisme.

Guderian
19 juni 2004, 23:59
Haider en zijn FPÖ die (zo bleek bij de jongste verkiezingen) zes percent van de bevolking achter zich hebben, zijn natuurlijk dé referentie.
En ja: Haider verliest door het "liberale ongedierte" in zijn partij, dat verhaaltje kennen we al. :roll:

Juist, omwille van die liberalen. Kijk maar eens naar de resultaten van de nationalisten binnen de FPÖ. Haider heeft de fout gemaakt de liberalen veel bestuursfuncties in de FPÖ te geven toen z'n partij begon te groeien, een zware misrekening. Afijn, het verlies is terecht.

Groot Bakkes
25 juni 2004, 12:51
Haider en zijn FPÖ die (zo bleek bij de jongste verkiezingen) zes percent van de bevolking achter zich hebben, zijn natuurlijk dé referentie.
En ja: Haider verliest door het "liberale ongedierte" in zijn partij, dat verhaaltje kennen we al. :roll:

Juist, omwille van die liberalen. Kijk maar eens naar de resultaten van de nationalisten binnen de FPÖ. Haider heeft de fout gemaakt de liberalen veel bestuursfuncties in de FPÖ te geven toen z'n partij begon te groeien, een zware misrekening. Afijn, het verlies is terecht.

Ik zei toch dat ik dat verhaaltje al kende. :lol:
In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.

Guderian
25 juni 2004, 13:25
In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.

Ik raad u ten stelligste aan eens naar het Oostenrijkse platteland te trekken en met de plaatselijke bevolking te spreken. Als ik een regio mag aanraden (hoewel deze gevoels overal nog sterk leven) zou ik u de Salzkammergut aanraden. :wink: :D

Het electorale probleem voor de Duits-nationalistische vleugel is evenwel de sterke verbondenheid van de plattelandsbevolking met de christelijke zuil, de macht aldaar van de christelijke zuil is daar nog bijzonder groot. De Raiffeisenkasse bijvoorbeeld is in veel Oostenrijkse dorpen de enige bankinstelling waar alle dorpsbewoners hun spaarcentjes aan toevertrouwen. Die zeer sterke verzuiling in Oostenrijk heeft z'n weerslag op de partijbinding en de verkiezingen.

Groot Bakkes
26 juni 2004, 14:32
In ieder geval heeft zelfs die "Groot-Duitse vleugel" binnen de FPÖ niet genoeg stemmen om ook maar een klein beetje representatief te zijn voor de bevolking.

Ik raad u ten stelligste aan eens naar het Oostenrijkse platteland te trekken en met de plaatselijke bevolking te spreken. Als ik een regio mag aanraden (hoewel deze gevoels overal nog sterk leven) zou ik u de Salzkammergut aanraden. :wink: :D

Het electorale probleem voor de Duits-nationalistische vleugel is evenwel de sterke verbondenheid van de plattelandsbevolking met de christelijke zuil, de macht aldaar van de christelijke zuil is daar nog bijzonder groot. De Raiffeisenkasse bijvoorbeeld is in veel Oostenrijkse dorpen de enige bankinstelling waar alle dorpsbewoners hun spaarcentjes aan toevertrouwen. Die zeer sterke verzuiling in Oostenrijk heeft z'n weerslag op de partijbinding en de verkiezingen.

Zijn die christenen dan tegen de FPÖ? Of wat bedoelt u?