PDA

View Full Version : Tevreden met 31.000 € ?


De schoofzak
25 januari 2012, 08:58
link: http://www.standaard.be/krant/tekst/index.aspx?oDay=25&oMonth=1&oYear=2012&articleid=0S3LAH7N

tekst voor als de link niet (meer) werkt:

26.000 pond of 31.000 euro is het maximumbedrag dat Britse steuntrekkers mogen krijgen, als het van de Britse conservatieven afhangt. De oppositiepartij Labour vreest dat door deze maatregel de armoede in het Verenigd Koninkrijk nog zal toenemen.
Maar de conservatieve regering verdedigt het voorstel en noemt het 'rechtvaardig'. Volgens de Britse krant The Guardian zijn de conservatieven van mening dat hun populariteit door deze maatregel stijgt.


Wie is er tevreden met 31.000 € steun ?

Hoe was dat ook weer: hoogste belastingsvoeten, laagste pensioenen .. ??


.

Scherven A. Mok
25 januari 2012, 09:02
Huh ? De meerderheid van de bevolking verdient zoveel niet om te gaan werken ?

maddox
25 januari 2012, 09:04
Als dat netto is, schrijf mij maar in. €31 000 per jaar, is een dik derde meer dan mijn huidig netto loon.

En zelfs brutto is het niet te versmaden. €2583.34 per maand, Daar houd je €1600 aan over , zelfs met de huidige Belgische belastingsschalen.

Steben
25 januari 2012, 09:37
Allemaal de schuld van de NVA natuurlijk!

In het VK is er wel een veel minder gesubsidieerde sociale / medische zorg

Scherven A. Mok
25 januari 2012, 10:08
Allemaal de schuld van de NVA natuurlijk!

In het VK is er wel een veel minder gesubsidieerde sociale / medische zorg

Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

AdrianHealey
25 januari 2012, 10:09
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

Je weet dus ook ineens waarom het daar zo slecht is.

Steben
25 januari 2012, 10:10
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

Echter, in veel gevallen zijn deze ziekenhuizen overvol en de kwaliteit van de behandeling zijn niet zo goed in vergelijking met veel zelfstandige medische instellingen in heel land.

De schoofzak
25 januari 2012, 11:19
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

How how,
je kan met de taxi naar E&A (emergency and accidents), en daar doet men de heel dringende zaken; ondertussen checkt men je reeds met eurocross of je in orde bent met je ziekenkas van hier ... en dan is veel mogelijk.

Ben je niet in orde, of ben je Engelsman zonder private verzekering, dan is het even wat anders ...
bijvoorbeeld: jij gaat nooit zomaar naar je huisarts. Zelfs niet als je privaat verzekerd bent.
Je belt dan naar een verpleegster die je een aantal vragen stelt. Die belt terug en zegt je dat je om dat uur daar je mag aanbieden. Of, als het dringend is, stuurt je een ambulance enz. enz.

Manneke, dat systeem ginder is heeel verschillend met het onze.
Als je er privaat verzekerd bent, dan is het nog heel verschillend, maar het werkt wel. (tuurlijk werkt het, anders zou het een ontwikkelingsland zijn)


.

De schoofzak
25 januari 2012, 11:23
Als dat netto is, schrijf mij maar in. €31 000 per jaar, is een dik derde meer dan mijn huidig netto loon.

En zelfs brutto is het niet te versmaden. €2583.34 per maand, Daar houd je €1600 aan over , zelfs met de huidige Belgische belastingsschalen.

Zelfs al heb ik de draad geopend, ik weet niet of het netto of bruto is.

Je hebt wel goed gelezen dat het een (nieuw) voorstel van een maximum is.

En we vermoeden beiden dat het niet eeuwigdurend is, zoals onze werklozensteun ....


Begint het te dagen ?


.

maddox
25 januari 2012, 11:50
Zelfs al heb ik de draad geopend, ik weet niet of het netto of bruto is.

Je hebt wel goed gelezen dat het een (nieuw) voorstel van een maximum is.

En we vermoeden beiden dat het niet eeuwigdurend is, zoals onze werklozensteun ....


Begint het te dagen ?


.

Zelfs 1 "jaarloon" zonder iets te moeten doen, is een leuke zaak in mijn geval.

Leuke voorbereiding voor mijn emigratie of opstart eigen zaak als belastings-ontwijkpost.

Eigenzinnig
25 januari 2012, 14:45
Het artikel is niet informatief genoeg, nu weet je niet zeker of het over een bedrag per jaar (héél onwaarschijnlijk) gaat of over een maiximumbedrag per loopbaan of zoiets..

EDIT : het gaat blijkbaar over een begrensd vervangingsinkomen per jaar per gezin

Vigilante VL
25 januari 2012, 15:11
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

NHS? Give me a fakkin' break... Daar zijn zelfs wachtenlijsten van halve jaren en meer voor basale psychologische hulpverlening. Vaak zijn dat dan nog geen personen met een master psychologie en al zeker geen psychiaters, maar een soort veredelde hulpverlener die meer weg heeft van een reclasseringsofficier voor gedetineerden.
Ernstig psychotische gevallen moeten soms weken wachten voor er eindelijk iemand kan ingrijpen met medicatie, met alle letsels voor het brein e.d.m van dien.

Al die medisch dringende gevallen overspoelen onze ziekenbedden nu vanuit Engeland, Frankrijk of Nederland.

artisjok
25 januari 2012, 15:39
Zelfs al heb ik de draad geopend, ik weet niet of het netto of bruto is.

Je hebt wel goed gelezen dat het een (nieuw) voorstel van een maximum is.

En we vermoeden beiden dat het niet eeuwigdurend is, zoals onze werklozensteun ....


Begint het te dagen ?


.

Het is spijtig dat een kwaliteitskrant zo'n gebrekkige en onvolledige informatie geeft en daar wel "the Guardian" bijzet als bron vermelding maar niet een link naar het artikel.

Het gaat dus over een maximum voor een gezin.
Welcome to Day Eight of the Welfare Reform Bill live blog. Today we'll be concentrating on the household benefit cap proposals, which will be debated this afternoon in the House of Lords, with once again the possibility of a defeat for the government.

The cap was designed by the government as a way of saving cash, incentivising work and introducing what it believes is an element of fairness into the benefits system - it argues the cap will mean no workless family will receive more in benefits than average working household earnings - an estimated £26,000.
http://www.guardian.co.uk/global/blog/2012/jan/23/welfare-reform-bill-household-benefit-cap-lords-debate-live-discussion

Inclusief kindergeld(?)
The government's welfare reforms took another battering on Monday night when a cross-party alliance, including many Liberal Democrat peers, voted to exclude child benefit from plans to impose a blanket £26,000 cap on household welfare benefits.
http://www.guardian.co.uk/politics/2012/jan/23/lords-child-benefit-welfare-defeat

Eigenzinnig
25 januari 2012, 15:44
Het is spijtig dat een kwaliteitskrant zo'n gebrekkige en onvolledige informatie geeft en daar wel "the Guardian" bijzet als bron vermelding maar niet een link naar het artikel.

Het gaat dus over een maximum voor een gezin.Welcome to Day Eight of the Welfare Reform Bill live blog. Today we'll be concentrating on the household benefit cap proposals, which will be debated this afternoon in the House of Lords, with once again the possibility of a defeat for the government.

The cap was designed by the government as a way of saving cash, incentivising work and introducing what it believes is an element of fairness into the benefits system - it argues the cap will mean no workless family will receive more in benefits than average working household earnings - an estimated £26,000.
http://www.guardian.co.uk/global/blog/2012/jan/23/welfare-reform-bill-household-benefit-cap-lords-debate-live-discussion

Inclusief kindergeld(?)
The government's welfare reforms took another battering on Monday night when a cross-party alliance, including many Liberal Democrat peers, voted to exclude child benefit from plans to impose a blanket £26,000 cap on household welfare benefits.
http://www.guardian.co.uk/politics/2012/jan/23/lords-child-benefit-welfare-defeat
Wat niet weg neemt dat een gezin dat uitsluitend uit steuntrekkers bestaat niet langer moet gemotiveerd worden om zo maar verder te doen...

filosoof
25 januari 2012, 15:44
link: http://www.standaard.be/krant/tekst/index.aspx?oDay=25&oMonth=1&oYear=2012&articleid=0S3LAH7N

tekst voor als de link niet (meer) werkt:




Wie is er tevreden met 31.000 € steun ?

Hoe was dat ook weer: hoogste belastingsvoeten, laagste pensioenen .. ??


.En trekken alle Britse steuntrekers dat ?

Eigenzinnig
25 januari 2012, 15:50
En trekken alle Britse steuntrekers dat ?

Hebben alle gezinnen die gaan werken dat inkomen ?..dat is de vraag..

artisjok
25 januari 2012, 15:58
Wat niet weg neemt dat een gezin dat uitsluitend uit steuntrekkers bestaat niet langer moet gemotiveerd worden om zo maar verder te doen...

Ja, akkoord.

De schoofzak
26 januari 2012, 22:33
En trekken alle Britse steuntrekers dat ?

Als iedereen het maximum trekt, dan wordt dit maximum het gemiddelde.


.

artisjok
27 januari 2012, 07:23
Als iedereen het maximum trekt, dan wordt dit maximum het gemiddelde.


.

Als iedereen een gezin is (met voldoende kinderen?).

Het gaat dus over een maximum voor een gezin.
Welcome to Day Eight of the Welfare Reform Bill live blog. Today we'll be concentrating on the household benefit cap proposals, which will be debated this afternoon in the House of Lords, with once again the possibility of a defeat for the government.

The cap was designed by the government as a way of saving cash, incentivising work and introducing what it believes is an element of fairness into the benefits system - it argues the cap will mean no workless family will receive more in benefits than average working household earnings - an estimated £26,000.
http://www.guardian.co.uk/global/blog/2012/jan/23/welfare-reform-bill-household-benefit-cap-lords-debate-live-discussion

Inclusief kindergeld(?)
The government's welfare reforms took another battering on Monday night when a cross-party alliance, including many Liberal Democrat peers, voted to exclude child benefit from plans to impose a blanket £26,000 cap on household welfare benefits.
http://www.guardian.co.uk/politics/2012/jan/23/lords-child-benefit-welfare-defeat

Ik heb je nog maar in 1 andere discussie zo kort door de bocht weten gaan.

Scherven A. Mok
27 januari 2012, 07:46
Je weet dus ook ineens waarom het daar zo slecht is.

Tja, 25 jaar geleden werkte het wel. Het is maar sinds men in twee richtingen is beginnen werken dat het systeem is beginnen tilt slaan.

Groentje-18
28 januari 2012, 20:16
Ik dacht net dat ze in de UK een gratis gezondheidszorg hadden. Als je daar op vakantie ziek wordt kan je daar gewoon gratis naar de dokter.

Het gezondheidszorgyssteem in de V.K. is niet vergelijkbaar met hier.

Google maar eens op NHS en Beveridge.

Het is niet voor niets dat de private gezondheidszorg daar voet aan eiland heeft. Dat je als toerist geholpen wordt heeft alles te maken met de (quasi gratis reis)verzekering van je eigen land. ;)

maddox
29 januari 2012, 10:20
Als iedereen een gezin is (met voldoende kinderen?).

Het gaat dus over een maximum voor een gezin.
[INDENT]Welcome to Day Eight of the Welfare Reform Bill live blog. Today we'll be concentrating on the household benefit cap proposals, which will be debated this afternoon in the House of Lords, with once again the possibility of a defeat for the government.



€31 000 per jaar. €2583 (netto) per maand. Ik weet dat mijn ouders daar nog niet eens in de buurt van kwamen, met hun 2 werkenden. Nog beter, mijn vrouwtje en ik kwamen daar tesamen niet aan toen we elkaar leerden kennen.

En effe nadenkende. Vrouwtje werkt als cassiere bij de lokale supermarkt. Brutto €1800, 40 onregelmatige uren per week, manlief is een jaar geleden zijn job kwijtgeraakt, en trekt nu een dop als samenwonende. Halen die tesamen €2583 netto? Ik geloof dat het met moeite Brutto zoveel gaat zijn.

artisjok
29 januari 2012, 10:32
€31 000 per jaar. €2583 (netto) per maand. Ik weet dat mijn ouders daar nog niet eens in de buurt van kwamen, met hun 2 werkenden. Nog beter, mijn vrouwtje en ik kwamen daar tesamen niet aan toen we elkaar leerden kennen.
We weten niet of die bedragen netto of bruto zijn, en we weten niet of dit inclusief kindergeld is.
We weten wel dat dit bedragen zijn voor 2012. Kom dus niet af met lonen van tiental(len) jaren geleden.

En effe nadenkende. Vrouwtje werkt als cassiere bij de lokale supermarkt. Brutto €1800, 40 onregelmatige uren per week, manlief is een jaar geleden zijn job kwijtgeraakt, en trekt nu een dop als samenwonende. Halen die tesamen €2583 netto? Ik geloof dat het met moeite Brutto zoveel gaat zijn.
Ik weet wel dat kassiersters onderbetaald zijn. Zo zijn er nog beroepen.

maddox
29 januari 2012, 10:40
We weten niet of die bedragen netto of bruto zijn, en we weten niet of dit inclusief kindergeld is.
Het is de UK, heel andere belastingsschalen. Heel ander systeem.
We weten wel dat dit bedragen zijn voor 2012. Kom dus niet af met lonen van tiental(len) jaren geleden.
Voor mijn vrouwtje en ik was het 7 jaar geleden ook een ander verhaal. Zij op een minium invaliditeitsuitkering, ik met een "startloon" op mijn nieuwe job.
En wat betreft 10tallen jaren geleden. Tja, daarvoor bestaat er de indexering nietwaar. Het is in theorie perfect vergelijkbaar.

Ik weet wel dat kassiersters onderbetaald zijn. Zo zijn er nog beroepen.
Laatste aanbod als fotolasser in de werkplaats. €1600 netto. Ik heb dat eens vrolijk weggelachen.