PDA

View Full Version : Het Union des Francophones


Vlaanderen Boven
19 juni 2004, 11:22
Graag had ik wat meer info over deze partij...naar wat ik heb vernomen is het een samenvoeging van (bijna) alle Franstalige partijen om in Vlaanderen op te komen...Bij de laatste verkiezingen zijn ze gegroeid.

Uit hun site geraak ik niet veel wijs. Wat is hun programma, wat zijn hun doelstellingen? Waar komen ze op? Hoe staan ze tegenover Franstaligen in Vlaanderen (dit kan ik wel raden...)

Wat vind jij van het UF?

Aangebrande Phönix
19 juni 2004, 12:52
Uitermate grappig en tekenend voor de houding der Franstaligen tav de Vlamingen. Ze verenigen zich allen onder één naam (zonder het door allen verguisde FN natuurlijk) en zorgen dan dat een FDF-er het parlement in kan gestuurd worden.

N-VA
19 juni 2004, 14:37
Wat vind jij van het UF?Ik vind dat het UF een gevaar voor de provincie Vlaams-Brabant betekend. Gelukkig zijn ze nu nog zeer klein maar we moeten ze nauwlettend in de gaten houden! Zolang België bestaat leeft Vlaams-Brabant in grote onzekerheid, denken we maar aan B-H-V en de onmogelijke Waalse eisen.

Groot Bakkes
19 juni 2004, 19:08
Volgens mij is de webstek die Vlaanderen Boven gaf niet die van de politieke lijst UF. Ik denk dat het een soort dienstenbureau is voor franstalige Belgen in het buitenland.

Vlaanderen Boven
19 juni 2004, 19:16
Volgens mij is de webstek die Vlaanderen Boven gaf niet die van de politieke lijst UF. Ik denk dat het een soort dienstenbureau is voor franstalige Belgen in het buitenland.

Lmao oeps :oops: :oops:

Het verklaart wel veel :P

Misschien zou de tekst 'Belges a l'étranger' een hint moeten geweest zijn