PDA

View Full Version : Verkiezingsprogramma's


Oz
23 januari 2003, 14:09
Beste sitegebruikers,

Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar partijprogramma's van de grote Vlaamse partijen (CVP, VLD, Vl.Blok, SP, Agalev, VU) die gemaakt zijn voor de verkiezingen van 1991, 1995 en 1999. Ik woon in Amsterdam en het zou het mooist zijn als iemand een internetadres weet waar ik ze vanaf kan plukken of als iemand iets naar mijn mailadres zou kunnen sturen.

Met vriendelijke groet,

Oskar van Maurik

@: [email protected]

merel
23 januari 2003, 15:14
Het sp.a internet adres is: www.s-p-a.be
Of je daar veel vindt over de ode programmas denk ik niet, maar misschien kan je eens naar het nationaal secretariaat mailen.
[email protected]

vivanter007
23 januari 2003, 15:44
Voor wat Vivant betreft: [email protected]
(Huidig programma natuurlijk wel downloadbaar op www.vivant.org of www.vivant.be)

Succes met je scriptie!

DNB
23 januari 2003, 20:17
In alfabetische volgorde:

Agalev: www.agalev.be
CVP --> CD&V: www.cdenv.be
SP --> sp.a: www.sp.be of www.s-p-a.be (*)
Vlaams Blok: www.vlaamsblok.be
VLD: www.vld.be
VU --> N-VA: www.n-va.be (**)

Het adres van Vivant krijg je er van onze vivanter gratis en voor niks bij, maar dan moet je de PvdA, Rossem er ook allemaal bijnemen. Bovendien is Vivant pas in 1999 voor de eerste keer opgekomen.

(*) Ik weet het, Merel :oops: , maar ik vind www.sp.be nog altijd handiger. Spijtig van de nieuwe, minder handige url (net als bij Spirit: www.meerspirit.be. Please forgive me :cry:

(**) De VU is uiteengevallen in N-VA en Spirit, maar N-VA heeft het patrimonium van de VU geërfd, omdat ze de grootste achterban hadden (maar niet genoeg om ook de naam te mogen houden). Vandaar dat ik je naar de N-VA verwijs voor hun verkiezingsresultaten.

Veel succes ermee!

merel
23 januari 2003, 20:28
(*) Ik weet het, Merel , maar ik vind www.sp.be nog altijd handiger. Spijtig van de nieuwe, minder handige url (net als bij Spirit: www.meerspirit.be. Please forgive me


Jah DNB, eigenlijk wel en deze is ook nog altijd toegangkelijk.
Alleen geef ik deze niet op om twee redenen,
1) het is ondertussen sp.a en niet SP
2) bij sommige firewalls (o.a Norton als die op een bepaalde manier is ingesteld) is het onmogelijk deze site te openen.

DNB
23 januari 2003, 21:34
[quote](*) Ik weet het, Merel , maar ik vind www.sp.be nog altijd handiger. Spijtig van de nieuwe, minder handige url (net als bij Spirit: www.meerspirit.be. Please forgive me


(...)
1) het is ondertussen sp.a en niet SP
(...)

Dat is waar... goede naamsverandering ten andere, maar de url :cry: www.sp.a.be is niet mogelijk, omdat dat zou moeten komen van www.a.be, en slechts één letter mag niet. Maar dan hadden ze op z'n minst www.sp-a.be kunnen kiezen ipv www.s-p-a.be ... vind ik. Is toch een heeeel ander zicht...

VL
24 januari 2003, 13:40
De site www.sp.a.be bestaat al. Vandaar dat ze andere paden moeten bewandelen.


Voor vragen over de N-VA (Nieuw-Vlaamse Alliantie) kan je terecht op: [email protected]


Vriendelijke groet,

VL

DNB
25 januari 2003, 18:14
De site www.sp.a.be bestaat al. Vandaar dat ze andere paden moeten bewandelen.
(...)

Van wie/wat is die pagina dan? Ik kom er niet op (foutmelging)...

merel
25 januari 2003, 18:27
Volgens mij bestaat www.sp.a.be niet hoor.
Wat wel bestaat is www.spa.be :lol:

DNB
26 januari 2003, 16:18
Volgens mij bestaat www.sp.a.be niet hoor.
Wat wel bestaat is www.spa.be :lol:

Dacht ik ook... Zoals ik al zei zou www.sp.a.be een subpagina van www.a.be moeten zijn, en domeinnamen ( "a.be" in dit gevall) moeten minimaal twee letters voor de extensie (.be, .com,...) hebben.

crimineelke
1 februari 2003, 20:39
veel succes met uw zoektocht.

Ik denk wel dat je voor het vinden van het VLd-programma grote problemen zult hebben; naar het schijnt heeft Verhofstadt het persoonlijk in zijn haardvuur gesmeten... :D

crimineelke
1 februari 2003, 20:41
en nu een serieus antwoord: ga eens naar een vlaamse universiteit (Antwerpen of Gent bijvoorbeeld), spring binnen bij de vakgroep politieke wetenschappen en je zult zeker wel vinden wat je zoekt.

crimineelke
1 februari 2003, 20:41
en nu een serieus antwoord: ga eens naar een vlaamse universiteit (Antwerpen of Gent bijvoorbeeld), spring binnen bij de vakgroep politieke wetenschappen en je zult zeker wel vinden wat je zoekt.