PDA

View Full Version : Hallo!


Patriot!
20 juni 2004, 15:12
Welkom op het Belgisch-nationaal subforum.

Iedereen die Belgisch na aan het hart ligt mag lid worden, van welke partij je ook bent. Hier kan je discussiëren over de discussie die Belgischgezinden aanbelangen: welke strategie volgen, federaal of Unitair,...

Ikzelf ben übermoderator :twisted: en Kim is ook moderator.


Veel plezier!

Stamper
20 juni 2004, 15:24
Hallo, Bob. :P

Kim
20 juni 2004, 16:10
Bij deze heet ik jullie ook allemaal van harte welkom!

Veel plezier op het forum! :)

Vriendelijke groeten,

Kim

Stamper
20 juni 2004, 18:34
Dank u. :wink:

Olivier
20 juni 2004, 20:17
Laten we wat leven in de brouwerij brengen he :)

Patriot!
20 juni 2004, 20:30
Tuurlijk... mooie plaats om oude strijdbijlen te begraven. De situatie voor België is dramatischer dan ooit... niet dat ik geloof in het uiteenvallen, maar de flaminganten zullen nu elke kans aangrijpen die ze kunnen.

Laat ons eendrachtig zijn.

Griffin
20 juni 2004, 21:07
Hé? Ik ben toegevoegd? :P Is dat omdat ik er bij de Vlaams-nationalisten niet in mocht? Thx alvast voor het asiel ;) :mrgreen: :P

Patriot!
20 juni 2004, 21:09
Hé? Ik ben toegevoegd? :P Is dat omdat ik er bij de Vlaams-nationalisten niet in mocht? Thx alvast voor het asiel ;) :mrgreen: :P



België gastvrij en tolerant: :belgievl: :thumbsup:

Vlaams-nationalisme geïsoleerd en ego-centrisch: :vlaander: :magniet:


:wink:

Foundation
20 juni 2004, 21:10
oeh yeah, komop, laten we iedereen aanzetten zich te laten "testen" bij het vlaams nationaal forum... :P

Welkom to the roots, griffin... :wink:

Patriot!
20 juni 2004, 21:11
Ik ben ook uit Vlaanderen gegooid :(

Olivier
20 juni 2004, 21:16
Tuurlijk... mooie plaats om oude strijdbijlen te begraven. De situatie voor België is dramatischer dan ooit... niet dat ik geloof in het uiteenvallen, maar de flaminganten zullen nu elke kans aangrijpen die ze kunnen.

Laat ons eendrachtig zijn.

Dat valt wel mee hoor Patriot. Als het zover komt gaan die mensen die zich nu aan de zijkant bevinden zich ook eens laten horen.

Vlaams Nationalisme is niet bij iedereen zo populair he. Eigenlijk moet ge het blok bedanken daarvoor :lol: :lol:

tigerpants
20 juni 2004, 21:17
Op uitdrukkelijke vraag van Bob kom k ook maar iets pennen... :fadein:

Wel, ik wil bij deze dan toch even zeggen dat er tot nogtoe geen enkele partij was waar ik me 100% bij kon vinden... Met BUB is dat wel het geval... Niet dat ik de partij al zooooo goed ken, maar ik ben toch aardig opweg...

Keep up the good (belgian) work!


J

Patriot!
20 juni 2004, 21:19
Tuurlijk... mooie plaats om oude strijdbijlen te begraven. De situatie voor België is dramatischer dan ooit... niet dat ik geloof in het uiteenvallen, maar de flaminganten zullen nu elke kans aangrijpen die ze kunnen.

Laat ons eendrachtig zijn.

Dat valt wel mee hoor Patriot. Als het zover komt gaan die mensen die zich nu aan de zijkant bevinden zich ook eens laten horen.

Vlaams Nationalisme is niet bij iedereen zo populair he. Eigenlijk moet ge het blok bedanken daarvoor :lol: :lol:

Mja, maar binnen de machtspartijen zie ik weinig goeds gebeuren... en uitendelijk zullen ze hun kloof-theorie ook aan de gewone man kunnen verkopen, simpelweg omdat ze die zelf creëeren.

België04
20 juni 2004, 22:47
Het probleem is ook onwetendheid bij vele mensen die door nationalisten vaak wordt afgedaan als "ze liggen er niet van wakker".

Patriot!
20 juni 2004, 22:51
Ik heb ontdekt dat in mijn bevoegdheid ligt it onderwerp te splitsen.

België04
20 juni 2004, 22:52
voor een beter bestuur, uiteraard :mrgreen:

Patriot!
20 juni 2004, 22:54
mazoutere!

Hingis
21 juni 2004, 01:22
Hé? Ik ben toegevoegd? :P Is dat omdat ik er bij de Vlaams-nationalisten niet in mocht? Thx alvast voor het asiel ;) :mrgreen: :P



België gastvrij en tolerant: :belgievl: :thumbsup:

Vlaams-nationalisme geïsoleerd en ego-centrisch: :vlaander: :magniet:


:wink:



Leuke smiley die :magniet: :lol:

Hingis
21 juni 2004, 01:23
Bedankt aan wie die mij geadd heeft aan deze Group :D

Patriot!
21 juni 2004, 07:01
Welkom 8)

carlos
21 juni 2004, 07:30
OK. Ik doe eraan mee maar dring aan om eenheid !

Kim
21 juni 2004, 11:30
Ik ben ook uit Vlaanderen gegooid :(

Ik probeer niet eens om binnen te komen. :wink:

Avan
21 juni 2004, 20:50
Dank je voor de uitnodiging. Ik zal elke keer komen kijken, meepraten, onderwerpen voorstellen enz.
Tot schrijvens.

Spelev
22 juni 2004, 14:18
We hadden dat Vlaams-nationalistisch forum allen tesamen moeten betreden. Laten zien aan de buitenwereld dat dit geen geen rechts-Vlaams-nationalistisch forum is. Maar nu er al enkele van de grootste belgicisten op dit forum daar zijn geband is dat niet mogelijk.

amateurs

Olivier
22 juni 2004, 14:21
lol spelev.

Meeste internet fora over politiek zijn infested met rechtse vlaams nationalisten. Daar kunnen ze hun gal kwijt.

Ik ben der trouwens nt geband, gewoon geen moeite gedaan om aan te vragen. Kzen geen vlaams nationalist.

Avan
22 juni 2004, 15:22
We hadden dat Vlaams-nationalistisch forum allen tesamen moeten betreden. Laten zien aan de buitenwereld dat dit geen geen rechts-Vlaams-nationalistisch forum is. Maar nu er al enkele van de grootste belgicisten op dit forum daar zijn geband is dat niet mogelijk.

amateurs


Ja, het is spijtig dat een technisch zo uitmuntend instrument feitelijk door het Vlaams Blok bijna wordt gegijseld.
Ik zou wel voorstellen vanuit dit forum de gewoontes te veranderen.
Bij voorbeeld, we beslissen gewoon niet meer in te gaan op thema's die door het VB telkens weer worden aangekaart.
Ipv te praten over tranfers, tillen we de discussie een stap hoger en we praten over verbetering van de sociale zekerheid.
Ipv te praten over onafhankelijkheid, over een beter beleid binnen de actuele perken.
Zo zijn jullie eigenlijk al begonnen met meertaligheid: niet zagen over gebrekkige kennis bij de Walen maar nadenken over 'hoe' en 'wat'.
Verleden week hoorde ik toevallig een reportage over tweetalige scholen in de streek van Moeskroen. De onderwijzers die daaraan meewerken (veel Vlamingen) waren heel positief. De kinderen worden aanvankelijk in het Nedelands onderricht en geleidelijk komen ze terug tot hun moedertaal. Daardoor worden ze niet perfekt tweetalig maar wel praktisch tweetalig, zonder drempelvrees en bekwaam om verder talen te leren.
Interessant was ook dat er verder wordt aan gesleuteld, zodat eventuele minder gewenste gevolgen worden verbeterd.

UNIE
22 juni 2004, 18:38
We hadden dat Vlaams-nationalistisch forum allen tesamen moeten betreden. Laten zien aan de buitenwereld dat dit geen geen rechts-Vlaams-nationalistisch forum is. Maar nu er al enkele van de grootste belgicisten op dit forum daar zijn geband is dat niet mogelijk.

amateurs


Ja, het is spijtig dat een technisch zo uitmuntend instrument feitelijk door het Vlaams Blok bijna wordt gegijseld.
Ik zou wel voorstellen vanuit dit forum de gewoontes te veranderen.
Bij voorbeeld, we beslissen gewoon niet meer in te gaan op thema's die door het VB telkens weer worden aangekaart.
Ipv te praten over tranfers, tillen we de discussie een stap hoger en we praten over verbetering van de sociale zekerheid.
Ipv te praten over onafhankelijkheid, over een beter beleid binnen de actuele perken.
Zo zijn jullie eigenlijk al begonnen met meertaligheid: niet zagen over gebrekkige kennis bij de Walen maar nadenken over 'hoe' en 'wat'.
Verleden week hoorde ik toevallig een reportage over tweetalige scholen in de streek van Moeskroen. De onderwijzers die daaraan meewerken (veel Vlamingen) waren heel positief. De kinderen worden aanvankelijk in het Nedelands onderricht en geleidelijk komen ze terug tot hun moedertaal. Daardoor worden ze niet perfekt tweetalig maar wel praktisch tweetalig, zonder drempelvrees en bekwaam om verder talen te leren.
Interessant was ook dat er verder wordt aan gesleuteld, zodat eventuele minder gewenste gevolgen worden verbeterd.


Bijzonder goed voorstel! We zouden ook enkel over positieve dingen kunnen praten, dwz elk positief communautair nieuws, hoe klein ook, uitvergroten, en met z'n allen positief reageren. Nu lijkt het alsof de (zeer actieve) Blokkers en NVA'ers alle macht hebben: wanneer één belgicist iets zegt springt er direct een horde flaminganten op: 5 tegen 1.

Ik denk dat we niet moeten onderdoen voor de flaminganten, zeker niet inhoudelijk maar ook niet in aantal! We zitten gewoon enorm verspreid. Als we nu eens zouden afspreken, één of een paar centrale topics telkens te blijven bestoken, en ons overwicht te laten gelden, en vandaar uit uitbreiden? :twisted:

Overigens: get your friends here! :twisted:

Zeno!
22 juni 2004, 21:00
Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn :roll:

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...

UNIE
22 juni 2004, 21:07
Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn :roll:

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...


Heu hoe komt gij hier

fuck droom ik

koppijn .... examens ... slapen.

Morgen zuiver ik wel

Zeno!
22 juni 2004, 21:12
Heu hoe komt gij hier

fuck droom ik

koppijn .... examens ... slapen.

Morgen zuiver ik wel

Doe dat :roll:

Jeroen
22 juni 2004, 21:38
Ok, zelfde hier dus.
Foutje gemaakt bij de rechtenaanpassing van de fora.

Dit forum is vanaf nu ook leesbaar voor allen, posten is voorbehouden aan de groepsleden van dit forum.

Vind het wel jammer dat hier dan meteen in moet gereplied worden (geldt voor beide kanten overigens), bedwing jullie gewoon en deel het ons mede via pb, email of wat dan ook ;)

België04
22 juni 2004, 22:03
Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn :roll:

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...

Ga eens van dit forum af. :twisted:

UNIE
23 juni 2004, 07:15
Hij is er al af hoor, maar omdat hij dit nog kan lezen zal ik hem een antwoord op zijn bemerkingen geven.

Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...

Tuurlijk zijn niet álle Vlaamsgezinden duivels. Enfin, zo zien er toch niet uit, hé? Ik voel mij ook Vlaming, en voel niet de drang om mezelf te haten. Nu voel ik me echter meer Belg dan Vlaming. Volgens sommige Vlaamsgezinden ben ik daarom een nestbevuiler en volksverrader. Maar wij trekken het ons nu eenmaal niet aan wat de flaminganten over ons zeggen.
Ze mogen zich natuurlijk voelen wat ze willen, maar neem het ons alsjeblieft niet kwalijk dat we ons verdedigen wanneer ze ons land, en onze identiteit frontaal aanvallen, ok? Mag dat nog, in dit verdraagzame Vlaanderen?

Olivier
23 juni 2004, 14:38
Hij is er al af hoor, maar omdat hij dit nog kan lezen zal ik hem een antwoord op zijn bemerkingen geven.

Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...

Tuurlijk zijn niet álle Vlaamsgezinden duivels. Enfin, zo zien er toch niet uit, hé? Ik voel mij ook Vlaming, en voel niet de drang om mezelf te haten. Nu voel ik me echter meer Belg dan Vlaming. Volgens sommige Vlaamsgezinden ben ik daarom een nestbevuiler en volksverrader. Maar wij trekken het ons nu eenmaal niet aan wat de flaminganten over ons zeggen.
Ze mogen zich natuurlijk voelen wat ze willen, maar neem het ons alsjeblieft niet kwalijk dat we ons verdedigen wanneer ze ons land, en onze identiteit frontaal aanvallen, ok? Mag dat nog, in dit verdraagzame Vlaanderen?

Inderdaad.

Kwa nationaliteit voel ik me, allesinds, Belg. Het Vlaanderen van de flaminganten heeft bij mij al lang geleden afgedaan.

Avan
23 juni 2004, 17:21
Ok, zelfde hier dus.
Foutje gemaakt bij de rechtenaanpassing van de fora.

Dit forum is vanaf nu ook leesbaar voor allen, posten is voorbehouden aan de groepsleden van dit forum.

Vind het wel jammer dat hier dan meteen in moet gereplied worden (geldt voor beide kanten overigens), bedwing jullie gewoon en deel het ons mede via pb, email of wat dan ook ;)

Kan iemand mij uitleggen wat precies gebeurd is? En waarover Jeroen het heeft als hij praat over 'reply', 'beide kanten' en 'zich bedwingen' ?

Olivier
23 juni 2004, 17:22
Ok, zelfde hier dus.
Foutje gemaakt bij de rechtenaanpassing van de fora.

Dit forum is vanaf nu ook leesbaar voor allen, posten is voorbehouden aan de groepsleden van dit forum.

Vind het wel jammer dat hier dan meteen in moet gereplied worden (geldt voor beide kanten overigens), bedwing jullie gewoon en deel het ons mede via pb, email of wat dan ook ;)

Kan iemand mij uitleggen wat precies gebeurd is? En waarover Jeroen het heeft als hij praat over 'reply', 'beide kanten' en 'zich bedwingen' ?

Iedereen kon op dit forum posten voor een korte periode. Dit was een fout in het systeem. Is nu opgelost :)

Avan
23 juni 2004, 17:41
Zeg zeg zeg.... jullie doen percies alsof alle Vlaamsgezinden duivels zijn :roll:

Er zijn nu eenmaal mensen die zich meer Vlaming dan Belg voelen. Net zoals een Schot zich Schot kan voelen. BIG DEAL!

Kan je dat die mensen kwalijk nemen??? Over "verdraagzaamheid" gesproken...


Ik heb alle posts van dit nieuwe forum bekeken en geproefd, ik heb me even ingebeeld dat ikzelf een hevig nationalist zou zijn...
En nu weet ik nog niet waar je gaat halen dat wij doen alsof alle vlaamsgezinden duivels zijn.
Er is één enkel agressief zinnetje.
Waar wel over gepraat wordt is dat de meesten hier niet geaccepteerd worden op jullie subforum (daarom dit subforum, waarschijnlijk). Aangezien ik er nooit geraakte weet ik niet of je indruk daar opgebouwd werd, of misschien op het forum Binnenlandse politiek, maar alleszins niet hier.
Mijn eigen hoop is integendeel dat er eens serieus kan gepraat worden over economie, ecologie, onderwijs en cultuur zonder dat er onmiddelijk een blokker (of gelijkgezinde) komt opdagen om alles weer in communautaire termen te vertalen en te beweren dat alles zoveel beter zou gaan als het land zou gesplitst worden, of als Elio di Rupo er niet meer zou zijn.
Is dat beweren dat jij een duivel bent?
Vermits je hier niet meer kunt posten, voor zover ik het door heb, zal ik wel elders je antwoord gaan opzoeken.

Olivier
23 juni 2004, 20:55
Ik vind het wel plezant, ze copieren al topics van hier naar communotaire discussies om er met de hele meute aasgieren op te kunnen springen en het zo te herleiden tot een onnozel flametopicje van " domme belgiscten "(quote Tantist) en dergelijke.

UNIE
23 juni 2004, 21:06
Ja, die Tantist, das toch maar ne rare :) Die heeft geen argumenten, en verbergt dat dan maar door wild te schelden ("zielig", "blubbers", "dom", "idiote", "schizofreen", "psychiatrische gevallen", etc, etc) en hard te lachen. Als wij op campagne zo'n onnozelaars op straat tegenkomen lopen we ze voorbij; ze zijn zo vol van zichzelf dat er toch niet mee te praten valt. Hoewel er zeker flaminganten zijn die wél van goede wil zijn, en wél een discussie op niveau kunnen en willen voeren, komen ze weinig voor.

Enfin, dat is ons probleem niet :mrgreen: