PDA

View Full Version : Miet Smet


Truder
20 juni 2004, 16:05
Gisteren 19 juni op Canvas bij Coninckx en Van Wijck (ofziets) Miet Smet, Sterckx Luk Van Der keelen en nog ne pipo die ik zijn naam niet ken....

=> Miet Smet over CD&V: "We kunnen gewoon niet met het Vlaams Blok samenwerken want het Vlaams Blok is voor een onafhankelijk Vlaanderen."

Hoe zit dat dan met de kartelpartner de N-VA?
Zijn er geheime afspraken tussen de Bourgeois en Leterme waarbij Bourgeois zijn streven naar een onafhankelijk Vlaanderen heeft laten varen voor een pluche zetel? Of zou Miet Smet gewoon niet weten waar de N-VA, de Kartel partner, voor staat? Wat ik moeilijk kan geloven het is tenslotte geen domme gans.

Kent er iemand die vierde persoon "de Pipo" zijn naam en functie?
Die wou zomaar even de verkiezingen afschaffen omdat het resultaat hem niet aanstond. Van Der Keelen en Miet Smet hun mond viel gewoon open.

DaBlacky
20 juni 2004, 17:05
heb je dat op video staan ofzo? Leek me een straffe uitzending.

Ik kan er u geen antwoord op geven. En met harde argumentatie *kuch-kuch*

Vlaamse Leeuw
20 juni 2004, 17:13
Ik heb het ook gehoord en volgens mij weet ze niet dat de N-VA ook naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft!

giserke
20 juni 2004, 20:36
zeg eens iets wat we niet weten.
Wie heeft ooit gezegd dat de CD&V een onafhankelijk Vlaanderen wil? Alsof wij dat niet weten. Maar de CD&V wil wel meer bevoegdheden voor de gewesten.

C uit W
20 juni 2004, 21:47
zeg eens iets wat we niet weten.
Wie heeft ooit gezegd dat de CD&V een onafhankelijk Vlaanderen wil? Alsof wij dat niet weten. Maar de CD&V wil wel meer bevoegdheden voor de gewesten.
Ze moet het niet willen, maar ook niet a priori verwerpen, anders staat de n-va voor schut...

Philips Inc.
23 juni 2004, 15:41
Gisteren 19 juni op Canvas bij Coninckx en Van Wijck (ofziets) Miet Smet, Sterckx Luk Van Der keelen en nog ne pipo die ik zijn naam niet ken....

=> Miet Smet over CD&V: "We kunnen gewoon niet met het Vlaams Blok samenwerken want het Vlaams Blok is voor een onafhankelijk Vlaanderen."

Hoe zit dat dan met de kartelpartner de N-VA?
Zijn er geheime afspraken tussen de Bourgeois en Leterme waarbij Bourgeois zijn streven naar een onafhankelijk Vlaanderen heeft laten varen voor een pluche zetel? Of zou Miet Smet gewoon niet weten waar de N-VA, de Kartel partner, voor staat? Wat ik moeilijk kan geloven het is tenslotte geen domme gans.

Kent er iemand die vierde persoon "de Pipo" zijn naam en functie?
Die wou zomaar even de verkiezingen afschaffen omdat het resultaat hem niet aanstond. Van Der Keelen en Miet Smet hun mond viel gewoon open.

Miet Smet is een tsjeef hé, geen N-VA'er ... :twisted:

Truder
24 juni 2004, 09:34
Miet Smet is een tsjeef hé, geen N-VA'er ... :twisted:

:roll: Jij bent de slimste thuis zeker?

Natuurlijk is Miet Smet van de cd&v, maar ze toch minstens de hoofdpunten mogen kennen uit het programma van haar kartelpartner.

giserke
24 juni 2004, 09:37
Miet Smet is een tsjeef hé, geen N-VA'er ... :twisted:

:roll: Jij bent de slimste thuis zeker?

Natuurlijk is Miet Smet van de cd&v, maar ze toch minstens de hoofdpunten mogen kennen uit het programma van haar kartelpartner.
als de Vlaams Blok mandatarissen het Blok programma zouden kennen... maarja :mrgreen:

zorroaster
24 juni 2004, 13:35
Miet Smet is een tsjeef hé, geen N-VA'er ... :twisted:

:roll: Jij bent de slimste thuis zeker?

Natuurlijk is Miet Smet van de cd&v, maar ze toch minstens de hoofdpunten mogen kennen uit het programma van haar kartelpartner.

Dit ziet er nochtans niet slecht uit:

De volledige bevoegdheden inzake gezondheidszorg, gezin, telecommunicatie, wetenschaps- en technologiebeleid.

Meer fiscale en financiële autonomie.

De volledige constitutieve autonomie (eigen verantwoordelijkheid voor de bestuurlijke inrichting van Vlaanderen).

De overheveling van de spoorinfrastructuur en de exploitatie ervan.

Een objectieve en doorzichtige solidariteit met de andere deelstaten (geldstromen naar Wallonië aanpakken).

Homogene bevoegdheidspakketten en dus meer bevoegdheden inzake werkgelegenheid, energie, het verkeersreglement (met inbegrip van het verkeersboetefonds), de huurwetgeving, het participatiefonds (om nieuwe kmo's te financieren, startleningen), het beleid inzake grote handelsvestigingen (de ,,Ikea-wet''), de rampenverzekering, veiligheid en justitie (om het onveiligheidsgevoel weg te werken en een performant veiligheidsnetwerk op te bouwen) en de resterende culturele aangelegenheden.

De onmiddellijke splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde door de goedkeuring van het wetsvoorstel terzake in het federale parlement.

De heronderhandeling in 2005 van het federale samenwerkingsakkoord in verband met het realiseren van het stabiliteitspact. Daardoor zullen Wallonië en de federale overheid meer moeten besparen en vertraagt Vlaanderen zijn schuldafbouw. Volgens Leterme heeft Vlaanderen nood aan een ,,nieuw evenwicht''.

Het afschaffen van de federale snel-Belgwet.

Afspraken met de federale overheid over de verlaging van de lasten op arbeid, in de eerste plaats voor het personeel in de zorg- en onderzoekssector.

Een goed overleg tussen alle besturen (federaal, Vlaams en lokaal) om de problemen rond illegaliteit en de concentratie van asielzoekers aan te pakken.

Afspraken rond het realiseren van infrastructuurwerken (Liefkenshoekspoortunnel, tweede spoorontsluiting van Zaventem, het gewestelijk expresnet).

giserke
24 juni 2004, 16:10
Ik heb ook net het verslag van leterme gelezen. Ik moet zeggen dat dit er inderdaad goed uitziet.